Pienpanimoiden oluet

panomiespanomies

Miksi ne on paskaa?
Olen käynyt kaikki läpi mitä olen löytänyt "pienpanimo" hyllyistä eikä niistä ole ollut kuin pari hyvää.
Yritetäänkö liikaa tehdä jotain mullistavaa.
Paras olut on tähän mennessä itse uutteesta panemani olut. Jos ei siihen yllä että joku tekee kotona muovisaavissa muutamassa viikossa loistavaa olutta niin kannattaa lopettaa toiminta.

8

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mustapartainen_mies

      Ehkä vika on maistajassa? Hammaslääkäri voisi tarkistaa onko vika suuhygieniassa.

    • simppeliimätahdonniin

      Kuten aina niin nämä toimijat pyrkivät hihistelemään liikaa ja siinä se kusee juuri käsiin - kunhan ne vain malttaisivat mielensä ja tekisivät asiat simppelisti, joka aina toimii.

      Olen viimeaikoina nähnyt aivan liikaa ruokapuolen blingblig-koristelua, jotta riittää - ruoka ja juoma on yksinkertaisesti hyvää, kun se on hyvistä raaka-aineista kikkailematta valmistettu, mutta tämä unohtuu niin monelta tekijältä.

    • ibwze

      "Paras olut on tähän mennessä itse uutteesta panemani olut."

      Tämä kertoo yhden hengen raadista kaiken oleellisen.

    • HerraSandels

      Panomies on oikeassa. Olen itsekkin YRITTÄNYT maistella noita autotalleissa valmistettuja "oluita".
      Muutamista on löytynyt paskaisia partakarvoja, hyi yöks. Ilmeisesti mustapartaiset, tautuoidut, pilkkihuuliset epähygieniset sontiaiset häärivät avonaisten likaisten kaljasaavien ympärillä, Kas siinä syy miksi pienpanimo åluet ovat paskoja. Täydellistä epähygieenisyyttä.

      • tekijäthihistelevät

        Oluen idätetyt maltaat ruskitetaan jo uunissa sokereiden saamiseksi esiin ja mäski keitetään humalan ja muiden makuaineiden herättämiseksi, sitten liuos suodatetaan, jäähdytetään ja siirretään käymisastioihin hiivan lisäämisen jälkeen.

        Miten hygieenisiä pienpanimot ovat sitten pullottamisen suhteen jää vain arvailuiksi - kuten arvata saattaa niin hygieniatasoja on monenlaisia aivan kuten ihmisiäkin.

        Oluen laatuun vaikuttaa myös niin paljon oluen kuljetus, käsittely ja säilytys eli koko logistiikkaketju viimeisimpänä asiakas itse eli liika valolle ja lämmölle altistaminen kotiinkuljetuksen ja säilyttämisen kannalta.

        Olut kuten viinit on elävää tavaraa ja siksi sitä pitäisi kohdella kunnioituksella kaikissa vaiheissa aina nauttimiseen saakka.

        Toki toisinaan tekijät vain hihistelevät mielessään esim. Belgian sadat, ellei jopa tuhannet maut ja tällöin maut ovat kaukana totutusta.


    • OlutKurkku

      Pienpanimoissa ei pystytä samaan hygienisyyteen ja tasalaatuiseen, kuin isoissa panimoissa. Tämä on puhdas fakta, josta on turha kiistellä.

    • kaljamaisteri

      Samaa mieltä. Kyllä on harvassa sellaiset pienpanimot, jotka osaa tehdä hyvää olutta.

      Aika monilla pienpanimoilla on vieläpä muotina tehdä voimakkaasti humaloituja kaljoja, jotta makuvirheet saadaan peitettyä.

      Tämä on vähän sääli, sillä mielelläni kannattaisin pienpanimoita, kuin ostaisin suurten panimoiden tuotteita. Mutta maku ratkaisee, sillä p*skaa ei haluta juoda.

    • Anonyymi

      Pienpanimoita saavat yritystukia, mutta silti niiden tuotteet ovat vitun kalliita. Itse en ainakaan haluaisi maksaa lisää veroja maksani tuhoamisesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe