Kun ihminen

Niinsevaanonpi

ottaa Jeesuksen vastaan, hänestä tulee Jumalan lapsi.

"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,..."
Joh 1:12

46

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RivooRiitta

      Otetaan toki vastaan pihautan vielä sumpitkin. Ei kun jonon jatkoksi.
      Mutta löytyy jo oikeat omat vanhemmat, toisin kuin hänellä itsellään jonka isäehdokkaista ei ole lukua vieläkään.

    • Ei.mithään.häthää

      Vakiosolvaajien määrästä puuttuu vielä kaksi, joten odotellaan tässä rauhassa.

    • Nimenomaantodellakin

      Jeesus nimenomaan haluaa pelastaa, mutta EI väkisin!

      • Eikiitosjeesus

        Eipä tuo ole Jesse ilmaantunut vaikka lupasi tulla jo 2000v sitten. Että sellaiset lupaukset sillä sällillä.
        Uskoo ken todella tahtoo.


      • Anonyymi

        "Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu."

        Armoa herra sinä köyhän kurittaja!😱


    • Aamenaamenaamen

      Aamen. Pelastus on Jeesuksessa!

      • Eikiitosjeesus

        Sarkasmia oletan.


      • Aamenaamenaamen
        Eikiitosjeesus kirjoitti:

        Sarkasmia oletan.

        Ei toki! Täyttä faktaa!


    • Mikä.sen.hienompaa

      Hallelujaa!

      • Mikäpä.sen.hienompaa

        Halituli jallaa!!!


      • Anonyymi

        "Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta."

        "Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen."

        Aamen!


    • Uusioperhe

      Tuleeko Jumalasta juridisesti isäpuoli, ja Jeesuksesta velipuoli?

    • Ihmettelevä

      Miksi uskovainen taantuu uskoon tullessaan jumalan lapseksi, vaikka monet ovat todennäköisesti aikuisia virallisen uskon ratkaisun tehdessään? On niitä toki lapsiakin, jotka tekevät uskon ratkaisuja ja nuoria ihmisiä sekä tietysti kirkkokuntien lapsikastetut. Mutta miksi lapseksi? Paavalihan sanoo, että kun minä olin lapsi, niin minä ajattelin kuin lapsi, mutta kun minusta tuli aikuinen, niin minä hylkäsin sen mikä lapsen on. Miksi uskovaisella tulee olla lapsenkaltainen suhtautuminen uskonnollisiin auktoriteetteihin nähden? Eikö pikemminkin samanvertainen kanssakulkija. Eikö kristinusko toimisi muutoin, paitsi jos uskovainen lapseutetaan eli asetetaan alisteiseen asemaan?

      • Kenpä.tietäis.sen

        Niin, taantuvatko "jumalan lapseksi," vai ovatko jo lähtökohtaisesti lapsen kaltaisia.


      • MiesStadista
        Kenpä.tietäis.sen kirjoitti:

        Niin, taantuvatko "jumalan lapseksi," vai ovatko jo lähtökohtaisesti lapsen kaltaisia.

        Ihminen nostetaan Kristus-kalliolle, kun hän tulee uskoon ja pelastuu.
        Psalmi 40:3
        "Ja hän nosti minut ylös turmion kuopasta, lokaisesta liejusta, ja asetti minun jalkani kalliolle, hän vahvisti minun askeleeni."


      • Anonyymi
        MiesStadista kirjoitti:

        Ihminen nostetaan Kristus-kalliolle, kun hän tulee uskoon ja pelastuu.
        Psalmi 40:3
        "Ja hän nosti minut ylös turmion kuopasta, lokaisesta liejusta, ja asetti minun jalkani kalliolle, hän vahvisti minun askeleeni."

        Aamen!


      • Anonyymi

        "Miksi uskovainen taantuu uskoon tullessaan jumalan lapseksi, vaikka monet ovat todennäköisesti aikuisia virallisen uskon ratkaisun tehdessään?"

        Kyseessä on hengellinen syntymä niin siksi samoin kuin luonnollisessakin, vastasynytynyt on lapsen tasolla ympärillä olevaan todellisuuteen nähden. Kukaan ei synny aikuisena fyysiseen eikä hengelliseen todellisuuteen.

        Hengellisen kasvun kautta, kirjoitukset toteavat näistä lapsista, heidän tultuaan tarpeeksi vahvoiksi, heidän tulleen täyden iän määrään eli täysi-ikäisiksi. Uskovainen ei taannu vaan kasvaa kunnes on hengellisesti täysi-ikäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi uskovainen taantuu uskoon tullessaan jumalan lapseksi, vaikka monet ovat todennäköisesti aikuisia virallisen uskon ratkaisun tehdessään?"

        Kyseessä on hengellinen syntymä niin siksi samoin kuin luonnollisessakin, vastasynytynyt on lapsen tasolla ympärillä olevaan todellisuuteen nähden. Kukaan ei synny aikuisena fyysiseen eikä hengelliseen todellisuuteen.

        Hengellisen kasvun kautta, kirjoitukset toteavat näistä lapsista, heidän tultuaan tarpeeksi vahvoiksi, heidän tulleen täyden iän määrään eli täysi-ikäisiksi. Uskovainen ei taannu vaan kasvaa kunnes on hengellisesti täysi-ikäinen.

        Mikäli esim. kuusikymppisenä hurahtaa uskoon, ei ehdi loppuelämänsä aikana läheskään täysi ikäiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli esim. kuusikymppisenä hurahtaa uskoon, ei ehdi loppuelämänsä aikana läheskään täysi ikäiseksi.

        Ihanko niin?


    • Herätyys

      Niin, ja "hedelimistään puun" (uskovan) ja myös seurakunnan, tunnistaa, joko kaikilta osin Raamatun mukaiseksi tai vastaiseksi.

      Tänä päivänä vain ei vieläkään, sitten APOSOLISTEN alukseurakuntien, ole Raamatun UT mukaisesti "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunniaksi riittävällä tavalle eläviä ja toimivia / vaikuttavia, Oikeasti Kristillisiä seurkuntia!! Vain vähän jotenkin, nimeksi krist. uskonnollisesti eläviä.

      Jeesuksen nimessä... uskovilleen / muillekin tähän em. Raamatun UT mukaiseenb ja perustuvaan Kristillisyyteen HERÄTYKSEKSI, huutavan ääni!

    • Anonyymi

      "Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu."

    • Anonyymi

      "Hyvä saa Herran mielisuosion, mutta juonittelijan hän tuomitsee syylliseksi."

      • Anonyymi

        Juuri niin.


    • Anonyymi

      "Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on."

      • Anonyymi

        Kunnia Jumalalle!


    • Anonyymi

      ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista"

      • Anonyymi

        "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään."

        "Jumala on uskollinen, hän, jonka kautta te olette kutsutut hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, yhteyteen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala on uskollinen, hän, jonka kautta te olette kutsutut hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, yhteyteen."

        Armoa herra, sinä köyhän kurittaja! 😱


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään."

        Kunnia Jumalalle!


    • Anonyymi

      "Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen."

    • Anonyymi

      Kun ihminen ottaa jeesuksen vastaan, hänestä tulee todella ikävä ihminen:-(

      • Anonyymi

        Itse olisin todennäköisesti nuorena kuollut itsemurhaan tai alkoholisoitunut, mutta tulinkin uskoon ja sain uuden mahdollisuuden. Kiitän siitä Jeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olisin todennäköisesti nuorena kuollut itsemurhaan tai alkoholisoitunut, mutta tulinkin uskoon ja sain uuden mahdollisuuden. Kiitän siitä Jeesusta.

        Kummatkohan tekee suhteessa enemmän itsemurhia, uskovaiset vai ei uskovaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olisin todennäköisesti nuorena kuollut itsemurhaan tai alkoholisoitunut, mutta tulinkin uskoon ja sain uuden mahdollisuuden. Kiitän siitä Jeesusta.

        Aamen! Jeesukseen uskovalla on toivo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamen! Jeesukseen uskovalla on toivo!

        Harvoin toiveet toteutuu,
        niin usein pettyy ihminen. 😞


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olisin todennäköisesti nuorena kuollut itsemurhaan tai alkoholisoitunut, mutta tulinkin uskoon ja sain uuden mahdollisuuden. Kiitän siitä Jeesusta.

        Aamen!


    • Anonyymi

      "te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa."

    • Anonyymi

      "mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,"

      • Anonyymi

        Mailman tilanne on mitä on, siitä huolimatta isä ja poika istuu kuin puujumalat.


    • Anonyymi

      Johanneksen evankeliumissa "Jumalan lapsi" ei tarkoita kirjaimellisesti jumalan lasta, eli sitä että pyhä henki olisi suorittanut hedelmöityksen, eikä biologinen isä. Se on vertauskuva ja tarkoittaa vain jumaluskoista henkilöä. Jeesukseen uskovat eivät ole Jumalan lapsia kuten Jeesus, vaan he ovat pelkkiä jumalaan uskovaisia.

    • Anonyymi

      Lisäksi on hyvä muistaa:

      "Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
      1 Joh. 3:7-10

    • Anonyymi

      Kun, joku ottaa jeesuksen vastaan, hänestä tulee ikävä ihminen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe