Masentaa ja elämä muuttunu

14vee

Oon 14v poika ja alotin viime vk polttamisen. Mulla on lievä masennus mut nyt tuntuu et on pakko istuu yhessä metässä en tiiä miks. Poltan siellä ja istun, meen jopa ennen koulua joinain päivinä sinne. Viiltelyä takana, sekin alkanut taas pyörimään päässä ja isällä vaihtelee mieliala kokoajan (Ekaks pirtee kun meen sinne, siitä 1h niin se kiukuttelee yms.) joka on osasyy mun masennukseen. Ja se tupakka auttaa masennukseen, siks poltan

9

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielen.alat

      Voisitko etsiä koulun kautta tai muuta kautta jotain kontaktia (psykologi / muu ammattiauttaja), jolle voisit mennä juttelemaan asioista luottamuksellisesti? Ei kuulosta kovin hyvältä tilanne, mutta puhumisen ja avun kautta sitä voisi varmaan selvitellä ja pääsisit eteenpäin.

      • Mielen.alat

        ...Eli siis kannattaa hakea jotain apua, turha noita olojasi ja esim. läheisissä perhesuhteissa vaivaavia ongelmia on yksin kantaa. Helpottaa kun pääset puhumaan niistä jonkun kanssa. Joku asianmukainen auttajataho vain, ja ehdoton luottamuksellisuus, niin voi rauhassa käydä läpi asioita ja saada niihin jotain apuja.


    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tilaneestasi tänne! Edellisiltä kirjoittajilta saitkin jo hyviä neuvoja. Minäkin kannustan sinua kertomaan tilanteestasi jollekulle turvalliselle aikuiselle esim. perhepiirissä tai koulussa.

      Hankalalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on raskasta. Tällaisessa tilanteessa ulkopuolinen tuki voi olla hyvä voimavara. Tässä sinulle muutamia paikkoja, joihin voit halutessasi olla yhtyedessä.

      - Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/. Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 7-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      - Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Armoa

      Olet jo saanut hyviä vastauksia, lukuun ottamatta yhtä typerää trollia.

      Voisit ihan ensimmäiseksi käydä koulun terveydenhoitajalla. Hän ohjaa eteenpäin esim. koulupsykologille. Sekaisin-chat voisi auttaa silloin kun masennus oikein vyöryy päälle eikä ole muuta juttukaveria. Olisipa sellainen ollut, kun olin nuori.

      Itselläni on ollut ongelmia vanhempieni kanssa lapsesta asti ja silloin tuntui, että olen ainoa maailmassa, jolla niitä on ja jota masentaa. Aikuisena olen tajunnut, että meitä on muitakin. Olen myös ymmärtänyt miten tärkeää on kertoa jollekin luotettavalle henkilölle ongelmistaan ja kuinka arvokasta on vertaistuki. Siksi luen ja kirjoitan nytkin tänne.

      Sinullekin haluan sanoa, että olet arvokas ja halaisin sinua, jos voisin. Muista, että aurinko paistaa joskus risukasaankin.

      • Hyihitto

        Hyi helevata mikä ällötys.
        Mitä p*rua tulet tänne lässyttämään risukasoista ja halaamisista.
        Tekopyhä s*ntaläjä.
        Paljonpa auttaa sinun tekoimelä mukamukanaeläminen
        Kaikenlaisia v*ttunaamoja on k*rpä maailmaan sylkenytkin
        Parempi olisi jos ns isäsi olisi n*ssimisen ja sinun siittämisen sijasta ruiskinut r*nkkaamalla aneemiset siittiönsä vessanpöntöstä mereen.
        Voi p*rse mun villojani


      • Miullaonviiltelyarpia

        Mä tiedän et oot aloittaja. Sä vaa keräät huomiota ittelles.


      • Armoa
        Miullaonviiltelyarpia kirjoitti:

        Mä tiedän et oot aloittaja. Sä vaa keräät huomiota ittelles.

        Jos näin tosiaan on, niin hän jos kuka on halauksen tarpeessa. Aika surullista, että pitää pahaa oloaan purkaa noin, mutta tapansa kullakin. Toivottavasti helpottaa.


      • Miullaonviiltelyarpia
        Armoa kirjoitti:

        Jos näin tosiaan on, niin hän jos kuka on halauksen tarpeessa. Aika surullista, että pitää pahaa oloaan purkaa noin, mutta tapansa kullakin. Toivottavasti helpottaa.

        Mä tunnen tän tyypin, mut en viitti ny kertoo siis kuka sillä en hakuu harmii hänelle.


      • Miullaonviiltelyarpia
        Armoa kirjoitti:

        Jos näin tosiaan on, niin hän jos kuka on halauksen tarpeessa. Aika surullista, että pitää pahaa oloaan purkaa noin, mutta tapansa kullakin. Toivottavasti helpottaa.

        Ja puhinnmuuten hyihitole, et siis hyi itto on aloittaja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      153
      3070
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1643
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1587
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      379
      1456
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      124
      1455
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1265
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      16
      989
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      48
      882
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      260
      842
    10. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      59
      842
    Aihe