Minä uskon Jumalaan. Ketä se häiritsee ja miksi?

kyssäri.ateille

Minä uskon Jumalaan joka ilmoittaa itsensä Raamatussa. Hän on minulle todellisutta ja elämäni keskipiste.

Ketä se häiritsee ja miksi siitä pitää minua solvata?

32

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhaa.vääntää

      Usko on Jumalan lahja ja kaikille sitä ei o,e annettu. On siis aivan turha odottaa, että nämä ilman uskon lahjaa olevat tietäisivät tai ymmärtäisivat mitään uskosta.

      He ovat kuin muurahakset jotka katsovat ihmistä.

      • korjaan

        He ovat kuin muurahaiset jotka katsovat ihmistä.


    • Ei minua häiritse eikä suuremmin edes kiinnosta uskooko joku vai eikö usko.
      Häiritsevää sen sijaan olisi jos minua vaadittaisiin tottelemaan tuon mielestäni olemattoman Jumalan tahtoa.

      Eniten närästää se, että minun pitäisi totella Jumalaa joka on kuitenkin kuin käsinukke. Käsinukke joka sanoo juuri sen, mitä kätensä tuon nuken hanuriin tunkenut Jumalan sanansaattaja meille kertoo.

      Eli minun pitäisi totella nukketeatterin johtoa. Ei kiitos.

      • NipsuPussiNurkkaan

        Kukaan uskova ei vaadi sinulta yhtään mitään mutta sinä vihaat heitä siitä huolimatta.
        Saavatko myös he vihata sinua ?


      • NipsuPussiNurkkaan kirjoitti:

        Kukaan uskova ei vaadi sinulta yhtään mitään mutta sinä vihaat heitä siitä huolimatta.
        Saavatko myös he vihata sinua ?

        Eli kukaan uskova ei perustele esimerkiksi kantaansa lakiehdotuksiin mielikuvitusjumalansa mielipiteillä?

        Jos uskovat ymmärtäisivät pitää perustelemattomat uskonnolliset uskomuksensa irti julkisesta elämästä ja ymmärtäisivät esimerkiksi että lainsäädännön on tarkoitus koskea suomalaisia eikä kristittyjä, niin uskokaa ja harjoittakaa rituaalejanne rauhassa.

        esa


      • Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        Eli kukaan uskova ei perustele esimerkiksi kantaansa lakiehdotuksiin mielikuvitusjumalansa mielipiteillä?

        Jos uskovat ymmärtäisivät pitää perustelemattomat uskonnolliset uskomuksensa irti julkisesta elämästä ja ymmärtäisivät esimerkiksi että lainsäädännön on tarkoitus koskea suomalaisia eikä kristittyjä, niin uskokaa ja harjoittakaa rituaalejanne rauhassa.

        esa

        Miten me kristityt olemme ristiriidassa Suomen lain kanssa🤔❓


    • Siitä vaan ei häiritse lainkaan.

      Annat sitten varmasti myös muiden rauhassa olla uskomatta ilman että solvailet heitä?

    • bertilperversson

      Häiritsee siten, että aloittaja on jossakin hoitolaitoksessa, jonka ylläpidosta vastaavat veronmaksajat.

      • Sukupuolenvaihtajalle

        Et sinä veroja maksa.


      • bertilperversson
        Sukupuolenvaihtajalle kirjoitti:

        Et sinä veroja maksa.

        En maksakaan.


    • totean

      Totuus (Jeesus) kelpaa vain harvoille tässä valheen maailmassa.

    • Ei minuakaan häiritse jonkun usko Jumalaan, mutta se häiritsee, jos uskova käyttäytyy hyvien tapojen vastaisesti niinkuin jotkut palstalla käyttäytyvät mm. nimittelemällä härskisti ja luulemalla olevansa uskomattomien yläpuolella henkisesti.

      • Hienoa, että sinä eikä kukaan muukaan ei-kristitty ei nimittele täällä ketään härskisti 😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Hienoa, että sinä eikä kukaan muukaan ei-kristitty ei nimittele täällä ketään härskisti 😂

        Sanoinko minä noin?


      • sage8 kirjoitti:

        Sanoinko minä noin?

        Et, koska sinulla ei ole varaa sanoa niin 😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Et, koska sinulla ei ole varaa sanoa niin 😂

        Minähän olen monesti tunnustanut olevani paskiainen. Joskus olen sanonut, että syntinen paskiainen, mutta tuohon sanavalintaan suhtaudun agnostikkona vähän epäröiden koska se tuntuisi luontevammalle sinulle ja uskoville.


      • sage8 kirjoitti:

        Minähän olen monesti tunnustanut olevani paskiainen. Joskus olen sanonut, että syntinen paskiainen, mutta tuohon sanavalintaan suhtaudun agnostikkona vähän epäröiden koska se tuntuisi luontevammalle sinulle ja uskoville.

        Et ole koskaan tunnustanut olevasi uskovia solvaava törkyturpa😉
        Tunnustatko senkin nyt samalla❓


      • sage8.ei.kirj
        usko.vainen kirjoitti:

        Et ole koskaan tunnustanut olevasi uskovia solvaava törkyturpa😉
        Tunnustatko senkin nyt samalla❓

        Tunnustan, jos sinäkin tunnustat käyttäytyväsi kaikkia kohtaan ylimielisesti ja sairaasti? Ja tuhansilla nikeillä katalasti ja kierosti.


      • sage8.ei.kirj kirjoitti:

        Tunnustan, jos sinäkin tunnustat käyttäytyväsi kaikkia kohtaan ylimielisesti ja sairaasti? Ja tuhansilla nikeillä katalasti ja kierosti.

        Hyvä kun tunnustat. Minä en ole ylimielinen mutta en myöskään voi mitään sinun ja joidenkin muiden huonolle itsetunnolle 🤔
        Minä olet täysin terve ja käytän tätä nikkiäni, joten älä jatka typeryyksiäsi.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Hyvä kun tunnustat. Minä en ole ylimielinen mutta en myöskään voi mitään sinun ja joidenkin muiden huonolle itsetunnolle 🤔
        Minä olet täysin terve ja käytän tätä nikkiäni, joten älä jatka typeryyksiäsi.

        Ttk varmaankin uskoo muttei toiset palstalaiset usko tuota.


      • sage8 kirjoitti:

        Ttk varmaankin uskoo muttei toiset palstalaiset usko tuota.

        Täh😳❓


    • Aikuisenlogiikka

      Niin minullekkin onusko Jumalaan oikeastaan elämäntäytymys ja hänon antsnut todisteitaläsnä olostaanelässäni jo pitkän aikaa. Kun minä olin sairas siten, että minun hemglobi laski jo 151: ja se on jo tosi alhainen silloin,Tämä Hemglobion miehellä noin 130. Minä olin veren siirrossa monta kertaa, siis minuun siirrettiin puna soluja,jotka häipyivätparin viikon sisällä pois elimistöstäni. Sitten yks kaks ja yllättäin puna solut alkoi pysyäkkin veressäni ja paraneminen elkoi. Hemoglobini on jopa neljä yksikköä noussut. Minulla oli veritulppa jalassa ja sekin on alkanut parantua, jalka oli yhteen aikaan niin kipeä ja turvonnut, että en voinut sitä lattiaanpainaa ollenkaan Olin niin kipeä kaikelta osin, että luulin,että kuolen. Rukoilin Jumalaa ja terveys alkoi vähitellen parantua. Nyt pystyn jo kävelemään sisätiloissa ja ulkona ajelen sähköpyörätuolilla
      Nyt valaisen sinulle käsitystäni Jumalasta. JUmala on kaikkialla ja kaikessa mikä yleensä on olemassa,sinussa itsessäsikin hän on, kaikissa eläimissä ja kasveissa, näin hänellä on myöskin mahdollisuus vaikuttaa kaikessa ja kaikkeen
      SE synti ja pahuus on samaa kuin sinä tekisit pahaa itse JUmalalle. Jos lyöt jotain lähimmäistäsi, niin se on sama kun löisit Jumalaa ja tälläistä tuskin teet jos asian ymmärrät sillä hän on kaikessa ja kaikkeus
      Otappa oikein tavaksesi pyytää hänen johdatukseensa jokaisena päivänä johon heräät, niin huomaat, että kaikki alkaa sujua paremmin. Älä kyllästy jos kaikki toiveesi ei hetit toteudu. jos niin kävisi, niin JUmalahan olisi kuin joku automaatti, josta tippuisi ilmaiseksi kaikki mitäta rvitset

      • Kokemuksia on monenlaisia. Kun itse lopetin rukoilemasta ja uskomasta, niin asiat ovat menneet parempaan suuntaan. Ei edes Jumala kykenisi parempaan.

        Raamatun mukaan Jumala istuu Jeesuksen vierellä taivaassa. Hän ei siis voi olla "kaikkialla ja kaikessa". Tai Raamattu valehtelee.


      • Pieto
        torre12 kirjoitti:

        Kokemuksia on monenlaisia. Kun itse lopetin rukoilemasta ja uskomasta, niin asiat ovat menneet parempaan suuntaan. Ei edes Jumala kykenisi parempaan.

        Raamatun mukaan Jumala istuu Jeesuksen vierellä taivaassa. Hän ei siis voi olla "kaikkialla ja kaikessa". Tai Raamattu valehtelee.

        Mitä se sinulta on pois? Jankuta tuota entiselle muijalles.


    • Hyvä kysymys edellleen 🤓‼️

    • DeadManWalks

      Hyvä, että uskot.

      Keneen sinä siis uskot uskoessasi Raamatussa itsensä ilmoittavaan Jumalaan? Kuka hän on?

    • hengenheimolainen

      Hienoa. Minä myös uskon.
      Uskoni on voimistunut jatkuvasti ja epäily vähentynyt olemattomiin.

    • jepp

      Ei häiritse minua sinun jumalauskosi millään tavalla jos elät ihmisiksi ja noudatat Suomen lakeja. Et siis lähde heittelemään pommeja tai puukottamaan ketään toreilla tai muuallakaan.

    • Entä uskotko myös enkeleihin, kaikkiin Jumalan kirjoihin ja ruumiin ylösnousemukseen, viimeiseen päivään ja syntien anteeksiantamukseen yms.

      On kiva olla sellaisessa uskossa, jossa itsekin olin ennen. Nimittäin, että Ihminen on Jumalan kuva ja kaltaisuus siis lähes Jumala itsekin. Sitten kun lukee raamattua saa henkeä, valoa ja uskoa sisäänsä ja alkaa pitää itseään ihan luomakunnan korkeimpana kruununa.

      Mutta realistinen näköaisti syövyttää tuota uskoa ja ymmärtää muiden tekevän työtä ankarasti sekä antavan uhreja sen eteen että minulla olisi asiat hyvin. Alkaa vähitellen nähdä , että kaikki ei olekkaan niin itsestäänselvää mikä ennen on ollut.

      Eli lyhyesti yksi kysymys? Kun uskot Jumalaan niin onko sinulla kuvitelma että itse olet osa tuota Jumalaa. Luultavasti on. Onko uskosi mahdollisesti TEISMIÄ? Sellaista teismiä, jossa olet sekoittanut persoonat ja pidät itseäsi ja Jumalaa samana persoonana?

      Mäkin pidän itseäni Jumalana , mutta ymmärrän olevani eri persoona. Ymmärän, että Jumala on triljoonia kertoja suurempi ja voimakkaampi. Ja että hänellä on lukematon määrä enkeleitä. Hän on eri persoona , jonka teot ovat hänen tekojaan ja omat tekoni ovat omia tekojani. Ja noita omia tekoja on vähemmän kuin laki sallii.

      • Onko pakko kirjoittaa huuhaata?


    • 80vEtsinytEnVielLöytänyt

      Jumalia on tuhansia, miten osasit valita sen ainoan oikean, vai ovatko kaikki Jumalat mielestäsi tasaveroisesti yhtä hyviä?

      Jos uskosi Jumalaan tekee elämäsi onnelliseksi, etkä uskovaisena tee muiden ihmisten elämää onnettomaksi, niin tämä elämänvalintasi ei pitäisi ketään häiritä.

    • HAALLELUJAA

      Ainoa oikea jumala on Juha Sipilä ja siihen me oikeasti viisaat uskomme. Hänen kauttaan koko maailma pelastuu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe