Mitä hyväksyisitte kumppanilta exään liittyen? Mun kihlattu asuu samassa taloyhtiössä exänsä kanssa. Näin on ollut jo 18v ja syy on ollut käytännöllisyys lasten kanssa. Mutta nyt lapset ovat jo 16 ja 18 niin mulle tuo selitys ei enää riittänyt. 4 vuotta ollaan oltu yhdessä ja viimeiset puolitoista vuotta asuttiin siinä hänen asunnossaan. Minä aloin pian kaivata vähän etäisyyttä ja parempaa yksityisyyttä ja ylipäänsä meille toimivampaa ja suurempaa asuntoa. Tästä ei päästy yhteisymmärrykseen ja lopputulos on se että muutin omaan kämppään.
Vaan varsinainen kysymys oli että kuka hyväksyy ja nielee esim sen että sivulauseessa käy ilmi kumppanin käyneen lenkillä exänsä kanssa.? Ja lenkillä on sitten tarjottu olkapäätä kun toisella on sydänsuruja.
Tämä on jo vanha juttu ja riita siitä silloin tuli. Minä en hyväksy lenkkeilyä tai mitään toimintaa mikä ei liity lapsiin. Tästä päästiin yhteisymmärrykseen ja sopuun.
Nyt nuorempi lapsista lähti opiskelemaan ja koulu on hankalasti saavutettavissa julkisilla.
Nyt alkuun ovat yhdessä käyneet tämän n.2 (/suunta) tunnin matkan viemässä ja hakemassa.
Nyt kävi ilmi että kotiin palasivat pidempää "kivaa maisemareittiä" ja olipa käyty kivassa satamakahvilassakin.
Tämän mun kumppani kyllä kertoi viestissä eikä sitä yrittänyt peitellä. Tosin en tiedä miten se edellinen retki oli edennyt. Kysyin että miksi eivät tyttären kanssa menomatkalla käyttäneet tätä reittiä. Olihan siihen joku kiire tms selitys.
Ja kotimatkalla oli exä avautunut parisuhdeongelmistaan.
Minulle tämä ei vaan sovi, eikä mun pitäisi joutua perustelemaan erikseen kun tuo lenkkeilyasia oli jo sovittu.
Tiedän että heillä ei ole keskenään romanttisia tunteita tai ei ainakaan mun naisystävällä exäänsä kohtaan, mutta mulle tässä ei ole kyse siitä vaan siitä mikä on ns soveliasta ja mikä ei.
Itse en todellakaan lähtisi exäni kanssa maisemareiteille.
Tähän kun lisätään se että meillä menee nyt muutenkin todella huonosti niin en käsitä miksi pitää koetella mun kärsivällisyyttä.
Kumppanin välit exään.
6
215
Vastaukset
- Elämäänähnyt
Valitettavasti tuo kuulostaa siltä että vanha suola janottaa. Ja jos teillä ongelmia, kihlattusi avautuu asioista exälle, ja oho pian löytyvät samasta punkasta muistelemassa menneitä.
Tietenkin joskus jos yhteisiä lapsia voi sitä vaan olla ystäviä. Mutta tuo kuulostaa siltä että haluavat olla toistensa elämässä lähemminkin.
Helpommalla pääset kun etit naisen joka ei ole riippuvainen exästään, noissa kuvioissa käy ennemmin tai myöhemmin huonosti.- dsadsadsa
Olen samaa mieltä.
Minulla oli nykyisen suhteeni alussa monimutkainen tilanne. Mieheni ei ollut päässyt existään henkisesti millään tavalla eroon. Lähdin.
Nykyään on toinen ääni kellossa. Täytyy myöntää etten vieläkään oikein tiedä, missä mennään. Raskasta ja kuluttavaa.
En ole exieni kanssa riidoissa, mutta en myöskään missään tekemisissä. Tervehdin toki ystävällisesti, jos joskus törmätään.
Olen sitä mieltä, että kannattaa lähteä jos naisesi käytös ei muutu.
Ei tarvitse hyväksyä ihan mitä tahansa. Jokainen ansaitsee kunnioituksen. Nykyään on paljon sinkkuja -ei tarvitse tyytyä huonoon.
"Tiedän että heillä ei ole keskenään romanttisia tunteita tai ei ainakaan mun naisystävällä exäänsä kohtaan"
Siis luulet tietäväsi.
Kyllä minun maailmassani exän kanssa tollaan tekemisissä vain aivan minimi eli se mitä lasten asioiden hoitamisessa tarvitaan. Ei lenkkejä, ei yhteisiä matkoja, ei sydänsurujen kertomista ei mitään.- PettynytTaasJälleen
Samaa mieltä. Ei exää tarvitse vihata ja on kaikkien etu että on hyvät välit, mutta en hyväksy näitä juttuja joista kirjoitin.
Enkä yksinkertaisesti jaksa enää edes perustella. Mun mielestä ei pitäisi tarvita mitään perusteluja. PettynytTaasJälleen kirjoitti:
Samaa mieltä. Ei exää tarvitse vihata ja on kaikkien etu että on hyvät välit, mutta en hyväksy näitä juttuja joista kirjoitin.
Enkä yksinkertaisesti jaksa enää edes perustella. Mun mielestä ei pitäisi tarvita mitään perusteluja.Juuri näin. Kannattaa tällaisessa olla lujana.
Jotkin asiat vain periaatteellisia, ei niitä tarvitse perustella. Jos sanon esimerkiksi, että en lyö naista on perustelu sille turhaa.
- ehkälähdenpois
Kun on erottu, niin tekemisissä ainoastaan lapsia koskevat asiat. Näissäkin tapahtuu vedätystä ja kiristystä, uhkailuja ja sopimuksista lipumisia.
Miehen exä ei noudata sopimuksia lasten hoitamisten suhteen, vaan palauttaa lapset, kun ei vaan jaksa. Tarkoitus kuitenkin sabotoida suhdettamme ja kiukutella miehelle. Mies ei osaa olla napakka tässä suhteessa, koska pelkää naista tai että tekee jotain itselleen, kun uhkailee niin.
Ei tämäkään ole oikein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706824
- 594582
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353853- 673135
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271656- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341419
- 1431197