Aika kalliilta vaikuttaa Dacialla ajaminen. Kilometrejä 95000km ja jakoketjurempan hinta 1800e. Eikös jakohihna rempat maksa yleensä 500-800e välillä? Osa jakohihnoista kestää 120-180km.
Dacia on siis halpa ostaa, mutta kallis huoltaa. Tietysti joku Mersun ja Bemarin 4litrainen V8 on vielä kalliimpi huoltaa, mutta jos 1.2 bensaturboon pitää vaihtaa jakoketju alle 100tkm välein, niin kallista ajelua on.
Dacian bensakone jakoketju 95tkm ja 1800e.
51
11341
Vastaukset
- Kolmekakaraajarakki
Päätä nyt aluksi onko ketju vai hihna😎
- hghghfghgfh
Hihnasarjat 130-250 per sarja ja työ Pärnäsellä satasella puhtaana käteen?
- kaunis_duster
Onkohan dacian keulilla ollut jäätämisongelmaa tuolla koneella? Eräässä kashvaissa huhujen mukaan ihan riittävästi
- IlmaistaMenoa
Ostelkaa vaan Audeja, Mersuja, ja Bemareita, niin silloin ei mikään maksa mitään.....
- Anonyymi
Tuo ei pidä paikkaansa . Ranskan moottorit pikku mersuissa . Audista myö ei mikään ihme vekotin. BMV. uudet viaskoja.
- gfdgggggfd
Autoliike (merkkiliike) taisi ensin pyytää tuosta jakoketjurempasta 3000e. ?Nyt sitten ovat tinkineet, että halvimmalla tavalla korjaten tulee maksamaan (vain) 1800e. Kukahan onnellinen tuonkin auton sitten itselleen ostaa. Todennäköisesti 95000km jälkeen taas jakoketju uusiksi?
- Anonyymi
Onko siinä ketjussa kuvitteellista vikaa vai oikeaa?
On se tyhmä joka ei suostu myymään, jos joku väen väkisin haluaa ostaa jakoketjun vaihtotyön.
Pieni ketjun rallatus kuuluu asiaan, eikä siitä mitään haittaa ole jos se pysyy sopivissa rajoissa, mutta jos siinä intoutuu pyytämään tarjousta ketjun vaihdosta, niin totta kai sellaisen myös saa. Ei siinä pajon lähdetä asiakkaan pyynnön järkevyyttä kyseenalaistamaan.
- Pirkkaa
Ei noin heikkoja esityksiä voi olla kuin, folsvagenissa. Polkupyörässäkin kestää paremmin.
- Anonyymi
Polkupyörässä ketjut menevät vaihtoon noin 10 000 km välein. Tai oikeastaan tiheämmin ketjua joutuu vaihtamaan, jos haluaa välttyä takaratasrempalta samassa.
- 444445343532
Kyllä tässä tapauksessa on kysymys aivan aidosta Daciasta loggy, samaa bensaturboa käytetään useammassa mallissa. Maahantuoja todennäköisesti vastaa, että suurin osa moottoreista kestää pitempään. Yksittäiselle ihmiselle tuollainen 3000euroa maksava nokkaketjuremontti on aika paljon. Tuossa tapauksessa auto ehti mennä jo autoliikkeen omistukseen, niin tekevät sitten remontin halvemmalla. 95000km ajetun Dacian hinta taitaa olla n.10000euroa, joten aika kallista huoltoa.
- made_in_romania
Satatonnii ajettu dakia kymppitonnin. Ei se oo hölmö joka pyytää...
- tässätarvitaanjojeesusta
Jotain epäpyhää tässä maassa on jo meneillään:
https://www.nettiauto.com/dacia/lodgy/9777463
https://www.nettiauto.com/renault/megane/9597479
???? missäs se hirttosilmukka olikaan ??? - pakumies671
Et oikeasti tiedä autosta mitään, etkä ainakaan sellaista omista kun et osaa nimeäkään kirjoittaa. Jokainen auton omistaja kyllä tietää miten oman auton nimi kirjoitetaan.
- utyututuddfddf
Loggyn kokonais kilometrit 130tkm? Moottori vaihdettu 60tkm sitten ja hetki sitten vaihdettu jakoketju... 130tkm ja toinen moottori menossa??? Tässä toisessa moottorissa jakoketju kesti hulppeat 60tkm.
Toivottavasti auton yksityinen omistaja ei ole joutunut näitä remontteja maksamaan. Remontti kustannukset on ollut 5 vuodessa 10000 euroa.- Anonyymi
Ei kai Loggyä ole olemassakaan !!!!
- Anonyymi
Dacia miehet morjestavat toisilleen; morjens, monesko moottori
- Romanianylpeys
Ostohinta vuonna 2013, 18000 euroa. Arvon alennus siis 10000e = 2000e vuodessa. Remonttikustannukset 10000e, 5 vuodessa. Arvonalennus ja remontit pelkästään siis 4000e/vuodessa. Olisi ehkä kannattanut ostaa kalliimpi/parempi auto. Rahaa olisi mennyt noin 20000/5 vuodessa, mutta olisi saanut ajaa hyvällä ja turvallisella autolla, eikä autokaan olisi ollut jatkuvasti korjaamolla.
- Greisyy
No parempi pysyä erossa tuostakin tekniikasta ja luottaa vain laatumerkkiin.
- samadieselkone
menikö se mersusta?
- Autoinssi
Vain hölmö luulee, että Nissanissa(Renault), Mitsubishi ja Daciassa käytetään samoja moottoreita. Konsernilla on useampia moottori tehtaita, näitä autoja valmistetaan myös Aasian markkinoille. Melko helppoa arvata, että niitä Aasian moottoreita kuskataan sitten Romanian tehtaille jo ihan kuljetuslogiikan takia. Intiasta ja Kiinasta tuskin kuljetetaan moottoreita Englantiin, vaan Romaniassa ne käytetään. Työn laatu on aivan erilaista ja samoin tuotantokoneet. Renault siirtää vanhat tehdaslinjansa, muotit ja työkalut jne. Kiinaan.
- Mesemies1
Aivan, onhan selvää, ettei esim. Mersussa voi olla oikeasti sama kone kuin Daciassa tai Renaultissa. Mersu-myyjäkin kieltää yhteyden.
- Exwaginisti
Niiimpä, niiiimpä...😉
- Anonyymi
Mesemies1 kirjoitti:
Aivan, onhan selvää, ettei esim. Mersussa voi olla oikeasti sama kone kuin Daciassa tai Renaultissa. Mersu-myyjäkin kieltää yhteyden.
Daciassa....MB.ssä ...ja Renaultissa on sama K9K moottori poiketen lisälaitteista,moottorin tyynyistä vaihteistoita yms.
- VAGWoimaa
Audin malleissa ei käytetä samoja moottoreita, mitä käytetään Skodassa vaikka Skoda miehet mielellään niin ajattelevat. Männät ovat erilaisia, moottorin ohjausjärjestelmä, moottorin voitelujärjestelmä (esim. männän alapuolinen öljysuihku jäähdytys, skodassa se tehdään ns. loiske öljyjäähdytyksellä), vaihteisto on erilainen jne. Eiköhän tämä ole sama asia Dacialla. Datsia kuski tietysti luulee ajavansa melkein mersulla, jos jossain Mersun pikku etuvetoisessa A-B sarjan kopperossa on Rellun tekemä moottori.
- Iiigjgjgkgjgkjg
Kummasti niissä Audin koneissa usein tasan samat tehot ja vääntö kuin Skodassa.
- Exwaginisti
Niin tai Audi kuskit mieluusti ajattelevat ettei he aja sködan moottoreilla vaikka totuus on jotaain muuta..
- Anonyymi
Mersussa on erilainen kansi. Muuten sama kone.
- Anonyymi
Audin malleissa ei käytetä samoja moottoreita, mitä käytetään Skodassa vaikka Skoda miehet mielellään niin ajattelevat. Männät ovat erilaisia, moottorin ohjausjärjestelmä, moottorin voitelujärjestelmä (esim. männän alapuolinen öljysuihku jäähdytys, skodassa se tehdään ns. loiske öljyjäähdytyksellä),..........................Taitaa olla kyseessä sama helppoheikki joka n. parivuotta aiemmin väitti että takuulla Dusterissa on eri dieselimoottorit kuin Renuissa ja niissä on tuo moottori Aasiasta loiske oljy jäähdytys mäntien alle.. Siis tuokaan ei pitänyt paikkaansa kun tarkistin asian. Mikään turbomoottorin valmistaja ei lähde kehittelemään noin ala arvoista mäntien jäähdytys systeemiä. Tuo on tällä tapaa vain vapaastihengittävissä moottoreissa. Ja ne Renun Dieselit (K9K) moottorit ovat Renun omaa perua ....... Sinä heppu varmasti vielä yrittäisit väittää että Romanian Looganissa 1,6 pensamoottorissa olis vielä eri männät kuin Ranskalaisissa Renaultissa. Lopeta jo !!!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Audin malleissa ei käytetä samoja moottoreita, mitä käytetään Skodassa vaikka Skoda miehet mielellään niin ajattelevat. Männät ovat erilaisia, moottorin ohjausjärjestelmä, moottorin voitelujärjestelmä (esim. männän alapuolinen öljysuihku jäähdytys, skodassa se tehdään ns. loiske öljyjäähdytyksellä),..........................Taitaa olla kyseessä sama helppoheikki joka n. parivuotta aiemmin väitti että takuulla Dusterissa on eri dieselimoottorit kuin Renuissa ja niissä on tuo moottori Aasiasta loiske oljy jäähdytys mäntien alle.. Siis tuokaan ei pitänyt paikkaansa kun tarkistin asian. Mikään turbomoottorin valmistaja ei lähde kehittelemään noin ala arvoista mäntien jäähdytys systeemiä. Tuo on tällä tapaa vain vapaastihengittävissä moottoreissa. Ja ne Renun Dieselit (K9K) moottorit ovat Renun omaa perua ....... Sinä heppu varmasti vielä yrittäisit väittää että Romanian Looganissa 1,6 pensamoottorissa olis vielä eri männät kuin Ranskalaisissa Renaultissa. Lopeta jo !!!!!!!
Vielä tuolle niin sanotulle HELPPOHEIKILLE::::::::::: Tutkiskelin Skodan,Seatin ja Audin samanlaisten moottoreiden eroja merkkien kesken. Voitelujärjestelmissä EI OLE EROJA
- Anonyymi
Datsia kuski tietysti luulee ajavansa melkein mersulla, jos jossain Mersun pikku etuvetoisessa A-B sarjan kopperossa on Rellun tekemä moottori. ............Kyllä sinun tervitsee vielä päivittää tietojasi noiden Renaultin ja Mersujen suhteen. Eikä edes Intiassa tehdä turbo moottereita ilman männän alle tapahtuvaa öljysuihkua, sen tarkistin varta vasten, näin on myös Skodan kanssa. Lepo !!!
- 1977helmikuu
Viikko sitten vaihdatin hihnan ja samalla öljyt ja filtterin. Öljyä oli minulla 4L mutta siihen tarvittiinkin 5L ja niin verstas lisäsi sen puuttuvan litran Tälle koko hullolle tuli maksamaan 512€
Minusta ihan sopiva hinta vaikka 500€ on eläkeläiselle paljon.- huoltoOYAB
Hihnan? taisi sitten olla dacian diesel kone? Kerro toki, missä liikkeessä tehdään jakohinnan vaihtotyö öljyt filtteri 512e. Tuohan on hyvää mainosta, ko firmalle. Toivottavasti kuitenkin tuohon hintaan sisältyi myös uudet hihnan kiristinpyörät ja vesipumppu? Muuten saattaa tulla aika kalliiksi tuo huolto.
- semmottis
Mikäli ketjua mainostetaan "lifetime timing chain", kuten Tce- ja Sce-moottoreita markkinoidaan, on varmaa ettei kuluttaja-asiakas maksa ketjuremppaa. Kuluttaja-asiakas veisi asian KRIL:aan, jonka suosituksen noudattamatta jättävän maahantuojan kuluttaja haastaisi KäO:een, jossa kuluttaja pärjäisi noilla kilometreillä hyvin.
Vaihdoin juuri uuteen Daciaan, kun japanilainen "laatuauto" alkoi ruostua kuuden vuoden köröttelyn jälkeen käsiin, eikä maahantuoja halunnut ryhtyä 200€:n maalaustyöhön - prosessi tämän kanssa alkaa, kuin myös takuuaika uuden Dacian kanssa. - 666a666s6666s77
On varmaa, että autonmaahantuojalla on paremmat lakimiehet kuin Dacian ostaneella kuluttaja-asiakkaalla. Jos autolla on ehditty ajaa esim.60tkm. (kyllä ne yleensä sen kestää). Niin kustannusten jako menee niin että, maahantuoja maksaa 50-60% kustannuksista ns. goodwillinä. Remontti kuitenkin hinnoitellaan n.3000euroon. Kuluttaja maksaa uudet jäähdytysnesteet jne. Kuluttaja on tyytyväinen kun on saanut alennusta -50% tai rahassa 1500e. Näin se vaan menee.
- Tremonikko
Minkähän takia minulla Dacia kestää, olenko parempi kuski? 44.000 km ja ainoa korjattava vika oli ajovalopolttimoiden vaihto. Asentaja tosin sanoi, että ne on kuluvaa tavaraa eikä mikään "vika." Dacia on rellua ja nissania ja Nissanit on rellua ja nissania. Kohta opelit on pösöä ja mersut rellun koneella. Koita siinä sitten sylkeä kun tuuli tuo roiskeet omalle naamalle.
- RelluOsaaMoottorit
Joka tapauksessa Rellu on suurin moottorivalmistaja .
Varsinkin 1.5 dci on ikiliikkuja kun vain vaihtaa öljyt 20.000 välein ja hihnan 120.000 välein. Pienimmät päästöt ko. moottorilla.
- Justus1952
666a666s6666s77
Ruotsissa Dacian takuu on 5vuotta tai 100000km , melko varmaan Suomessa sama . Ketjuhommat eivät luonnostaankaan mene tuon takuu ajan sisällä omistajan piikkiin - Justus1952
Korjaus 3 v. tai 100000km
- PoistettuTuotannosta
Tämä sama 1.2 bensa turbo. On myös Gasgain ongelma.
Nyt se on poistettu tehtaan tuotannosta.- Anonyymi
Siksi se 1,3 moottori tehtiin että se korvaa 1,2.n
- outomerkki
Tänään kävin Dacia liikkeessä ja kysyin pitkäänkö menis jos ostaisin nyt Dusterin, sanoi, että niitä on "hyllylläkin" joitain malleja heillä ja 3 kk normaalisti menee auton tullessa heille. Aikaisemmin kuulin , että Dusteria menee niin paljon, että sitä saa odotella pitkään jos kaupat tekee? Myyjä kehui Daciaa ja sanoi huoltojen riittävän, että siis vikoja ei juurikaan ole, niinkö?Kehui vapaasti hengittävää Dusterin konetta jonka sanoi olevan sama kuin Qasgaissa? Sanoi Dacian olevan ainut merkki heillä jonka myynti lisääntyy koko ajan, heillä oli Hyundai, Renault, Suzuki, Izuzu ja Dacia valikoimissa. Tällasia terveisiä Dacia myymalästä. Onkohan noin miten myyjä kehuu?
- Anonyymi
Kyllä se Dusterin vapaastihengittävä on kunnon kone,,siitä on jo minullakin kokemusta !!!
- vwmän
Synnynnäisiä valehtelioita ovat ainakin, autokauppias,vakuutusmyyjä, kiinteistövälittäjä ja nykysin poliisikin ainakin ne jotka ovat vapaallajalalla. Niiden puheet on kuin tuuleenhuutas tai kusis vastatuuleen.
- potaskaa
Kaikki valehtelee nykyään, suomipalstalla voi surutta laskea vaikka mitä luikuria ja itsekin alkaa kohta uskomaan jutuihinsa, tälläkin Dacia osastolla toinen toisilleen niin paljon kuin sielu sietää ja sehän sietää, Dacia omistaja kehuu ja arvostelijat haukkuu, uskoako kumpaakaan? Totuus taitaa olla jossain siinä välillä.
Voihan Dacia kestää joillakin suhteessa pitkäänkin, kun oikein siististi ajaa ja massauttaa uutena jne. Taas joillakin esim. etupään liikkuvia osia kuluu
hyvinkin nopeasti ja kaikenmaailman vikavaloja vilkkuu tämän tästä. Dacia-forumilla ei löydä juuri muuta kuin vikojen valittajia, Dacia-facebook sivuilla taas kommentoijat ylistää autoa niin mahdottomasti.
Muuten onko Dacioissa ketju vai hihna, aloittaja puhuu kummastakin? Ja onko lie totta tuokaan hihna/ketjun vaihtohinta?- tilastofakta
Usko katsastustilastoja? Dacia Logan suomen katsastustilaston suvereenisti vikaisin auto 1-9, vuotta vanhoissa, reilusti kaiken muun takana. Dacia sandero kiikkuu top 5 vikaisimmissa.
- Anonyymi
tilastofakta kirjoitti:
Usko katsastustilastoja? Dacia Logan suomen katsastustilaston suvereenisti vikaisin auto 1-9, vuotta vanhoissa, reilusti kaiken muun takana. Dacia sandero kiikkuu top 5 vikaisimmissa.
Tuo johtuu samamasta asiasta kuin Teslan surkeus katsastustilastoissa.
Daciaa ei viedä merkkihuoltoon kuin takuuajan korkeintaan, sen jälkeen se huolletaan itse. Mutta tuo itse huolto yleensä tarkoittaa alustan kilkkeiden osalta sitä, että katsastuksesta haetaan vikaraportti ja sitten vaihdetaan osia. Eihän Dacian hintaluokan käytettyjäkään kukaan vie merkkihuoltoon tai mihinkään huoltoon. Eli ne Dacian katsastusmenestyksen verrokit löytyvät samasta hintaluokasta, mutta eri ikäluokasta. Tai sitten niistä sähköautoista joita ei muista syistä viedä huoltoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo johtuu samamasta asiasta kuin Teslan surkeus katsastustilastoissa.
Daciaa ei viedä merkkihuoltoon kuin takuuajan korkeintaan, sen jälkeen se huolletaan itse. Mutta tuo itse huolto yleensä tarkoittaa alustan kilkkeiden osalta sitä, että katsastuksesta haetaan vikaraportti ja sitten vaihdetaan osia. Eihän Dacian hintaluokan käytettyjäkään kukaan vie merkkihuoltoon tai mihinkään huoltoon. Eli ne Dacian katsastusmenestyksen verrokit löytyvät samasta hintaluokasta, mutta eri ikäluokasta. Tai sitten niistä sähköautoista joita ei muista syistä viedä huoltoon.Höpöhöpö. Pieni osa voi selittyä tuollaisilla selityksillä, mutta 70% totuudesta on että renaultin laatu vaan nyt on kuraa ja romaniassa valmistettuna vielä extra kuraa.
- Anonyymi
Halpaa on Renault/Dacia jakoketjun vaihto. Bemareihin voi maksaa tuplasti/triplasti.
- Anonyymi
Tiedän autoista paljon. Siksi kartan Daciaa. Ja Saludot hörpin pitkin hampain.
- Anonyymi
Mullapa on kolme pointtia. Vältä. Kuin. Ruttoa.
- Anonyymi
40 tonnin kohdalla alkoi pitää rohinaa 2021 sanderossa. Taattua renault kuraa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut = far-right Finns Party?
Eikös tuo tarkoita, että persut ovat äärioikeistoa? "In 2023, Petteri Orpo, of the National Coalition Party, unseated M647246Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi
Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja1243969Ei me olla sielunkumppaneita
jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v463866Opettaja teki pornoa sivubisneksenä
Jännittävää nähdä, koetaanko tämä ihan normaaliksi ja toivottavaksi kombinaatioksi kasvatusalalla. Voi mennä hyvin kiinn542974Demarilesbo synnytti lapsen
Lapsen biologisella isällä ei ole mitään oikeuksia lapseensa. On pelkkä "luovuttaja". https://www.hs.fi/politiikka/art1102516Porno-ope?
Kaikenlaisia sitä nykyään Suomessakin on. Tai onhan niitä voinut olla aiemminkin, mutta ehkä paperilehtin aikakaudella e592335Hevosmies kylän kunnioitettu herra
Hei, eikö olis aika pistää "nuoriso" kuriin? Tiedämme miten teidän "yhteisö" toimii sekä kylän vanhin herra, olet poruka362162KÄVELYTREFFIT ?
Mikä on tuo konsepti. Ei kävely ole mitkään treffit. Se on hengailua, ilman mitään panostamista toiseen, go with the flo2482064Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon
Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu71894Opettaja OnlyFansissa - Onko ihan OK?
Onko mielestäsi ihan OK, että peruskoulun luokanopettaja on virka-aikansa ulkopuolella aktiivinen aikuisviihteen tuottaj361750