Dacian bensakone jakoketju 95tkm ja 1800e.

Daciamerkkisivu

Aika kalliilta vaikuttaa Dacialla ajaminen. Kilometrejä 95000km ja jakoketjurempan hinta 1800e. Eikös jakohihna rempat maksa yleensä 500-800e välillä? Osa jakohihnoista kestää 120-180km.

Dacia on siis halpa ostaa, mutta kallis huoltaa. Tietysti joku Mersun ja Bemarin 4litrainen V8 on vielä kalliimpi huoltaa, mutta jos 1.2 bensaturboon pitää vaihtaa jakoketju alle 100tkm välein, niin kallista ajelua on.

33

7178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolmekakaraajarakki

      Päätä nyt aluksi onko ketju vai hihna😎

    • hghghfghgfh

      Hihnasarjat 130-250 per sarja ja työ Pärnäsellä satasella puhtaana käteen?

    • kaunis_duster

      Onkohan dacian keulilla ollut jäätämisongelmaa tuolla koneella? Eräässä kashvaissa huhujen mukaan ihan riittävästi

    • IlmaistaMenoa

      Ostelkaa vaan Audeja, Mersuja, ja Bemareita, niin silloin ei mikään maksa mitään.....

    • gfdgggggfd

      Autoliike (merkkiliike) taisi ensin pyytää tuosta jakoketjurempasta 3000e. ?Nyt sitten ovat tinkineet, että halvimmalla tavalla korjaten tulee maksamaan (vain) 1800e. Kukahan onnellinen tuonkin auton sitten itselleen ostaa. Todennäköisesti 95000km jälkeen taas jakoketju uusiksi?

    • Pirkkaa

      Ei noin heikkoja esityksiä voi olla kuin, folsvagenissa. Polkupyörässäkin kestää paremmin.

    • 444445343532

      Kyllä tässä tapauksessa on kysymys aivan aidosta Daciasta loggy, samaa bensaturboa käytetään useammassa mallissa. Maahantuoja todennäköisesti vastaa, että suurin osa moottoreista kestää pitempään. Yksittäiselle ihmiselle tuollainen 3000euroa maksava nokkaketjuremontti on aika paljon. Tuossa tapauksessa auto ehti mennä jo autoliikkeen omistukseen, niin tekevät sitten remontin halvemmalla. 95000km ajetun Dacian hinta taitaa olla n.10000euroa, joten aika kallista huoltoa.

      • made_in_romania

        Satatonnii ajettu dakia kymppitonnin. Ei se oo hölmö joka pyytää...


      • tässätarvitaanjojeesusta

      • pakumies671

        Et oikeasti tiedä autosta mitään, etkä ainakaan sellaista omista kun et osaa nimeäkään kirjoittaa. Jokainen auton omistaja kyllä tietää miten oman auton nimi kirjoitetaan.


    • utyututuddfddf

      Loggyn kokonais kilometrit 130tkm? Moottori vaihdettu 60tkm sitten ja hetki sitten vaihdettu jakoketju... 130tkm ja toinen moottori menossa??? Tässä toisessa moottorissa jakoketju kesti hulppeat 60tkm.

      Toivottavasti auton yksityinen omistaja ei ole joutunut näitä remontteja maksamaan. Remontti kustannukset on ollut 5 vuodessa 10000 euroa.

    • Romanianylpeys

      Ostohinta vuonna 2013, 18000 euroa. Arvon alennus siis 10000e = 2000e vuodessa. Remonttikustannukset 10000e, 5 vuodessa. Arvonalennus ja remontit pelkästään siis 4000e/vuodessa. Olisi ehkä kannattanut ostaa kalliimpi/parempi auto. Rahaa olisi mennyt noin 20000/5 vuodessa, mutta olisi saanut ajaa hyvällä ja turvallisella autolla, eikä autokaan olisi ollut jatkuvasti korjaamolla.

    • Greisyy

      No parempi pysyä erossa tuostakin tekniikasta ja luottaa vain laatumerkkiin.

    • samadieselkone

      menikö se mersusta?

    • Autoinssi

      Vain hölmö luulee, että Nissanissa(Renault), Mitsubishi ja Daciassa käytetään samoja moottoreita. Konsernilla on useampia moottori tehtaita, näitä autoja valmistetaan myös Aasian markkinoille. Melko helppoa arvata, että niitä Aasian moottoreita kuskataan sitten Romanian tehtaille jo ihan kuljetuslogiikan takia. Intiasta ja Kiinasta tuskin kuljetetaan moottoreita Englantiin, vaan Romaniassa ne käytetään. Työn laatu on aivan erilaista ja samoin tuotantokoneet. Renault siirtää vanhat tehdaslinjansa, muotit ja työkalut jne. Kiinaan.

      • Mesemies1

        Aivan, onhan selvää, ettei esim. Mersussa voi olla oikeasti sama kone kuin Daciassa tai Renaultissa. Mersu-myyjäkin kieltää yhteyden.


      • Exwaginisti

        Niiimpä, niiiimpä...😉


    • VAGWoimaa

      Audin malleissa ei käytetä samoja moottoreita, mitä käytetään Skodassa vaikka Skoda miehet mielellään niin ajattelevat. Männät ovat erilaisia, moottorin ohjausjärjestelmä, moottorin voitelujärjestelmä (esim. männän alapuolinen öljysuihku jäähdytys, skodassa se tehdään ns. loiske öljyjäähdytyksellä), vaihteisto on erilainen jne. Eiköhän tämä ole sama asia Dacialla. Datsia kuski tietysti luulee ajavansa melkein mersulla, jos jossain Mersun pikku etuvetoisessa A-B sarjan kopperossa on Rellun tekemä moottori.

      • Iiigjgjgkgjgkjg

        Kummasti niissä Audin koneissa usein tasan samat tehot ja vääntö kuin Skodassa.


      • Exwaginisti

        Niin tai Audi kuskit mieluusti ajattelevat ettei he aja sködan moottoreilla vaikka totuus on jotaain muuta..


    • 1977helmikuu

      Viikko sitten vaihdatin hihnan ja samalla öljyt ja filtterin. Öljyä oli minulla 4L mutta siihen tarvittiinkin 5L ja niin verstas lisäsi sen puuttuvan litran Tälle koko hullolle tuli maksamaan 512€
      Minusta ihan sopiva hinta vaikka 500€ on eläkeläiselle paljon.

      • huoltoOYAB

        Hihnan? taisi sitten olla dacian diesel kone? Kerro toki, missä liikkeessä tehdään jakohinnan vaihtotyö öljyt filtteri 512e. Tuohan on hyvää mainosta, ko firmalle. Toivottavasti kuitenkin tuohon hintaan sisältyi myös uudet hihnan kiristinpyörät ja vesipumppu? Muuten saattaa tulla aika kalliiksi tuo huolto.


    • semmottis

      Mikäli ketjua mainostetaan "lifetime timing chain", kuten Tce- ja Sce-moottoreita markkinoidaan, on varmaa ettei kuluttaja-asiakas maksa ketjuremppaa. Kuluttaja-asiakas veisi asian KRIL:aan, jonka suosituksen noudattamatta jättävän maahantuojan kuluttaja haastaisi KäO:een, jossa kuluttaja pärjäisi noilla kilometreillä hyvin.

      Vaihdoin juuri uuteen Daciaan, kun japanilainen "laatuauto" alkoi ruostua kuuden vuoden köröttelyn jälkeen käsiin, eikä maahantuoja halunnut ryhtyä 200€:n maalaustyöhön - prosessi tämän kanssa alkaa, kuin myös takuuaika uuden Dacian kanssa.

    • 666a666s6666s77

      On varmaa, että autonmaahantuojalla on paremmat lakimiehet kuin Dacian ostaneella kuluttaja-asiakkaalla. Jos autolla on ehditty ajaa esim.60tkm. (kyllä ne yleensä sen kestää). Niin kustannusten jako menee niin että, maahantuoja maksaa 50-60% kustannuksista ns. goodwillinä. Remontti kuitenkin hinnoitellaan n.3000euroon. Kuluttaja maksaa uudet jäähdytysnesteet jne. Kuluttaja on tyytyväinen kun on saanut alennusta -50% tai rahassa 1500e. Näin se vaan menee.

    • Tremonikko

      Minkähän takia minulla Dacia kestää, olenko parempi kuski? 44.000 km ja ainoa korjattava vika oli ajovalopolttimoiden vaihto. Asentaja tosin sanoi, että ne on kuluvaa tavaraa eikä mikään "vika." Dacia on rellua ja nissania ja Nissanit on rellua ja nissania. Kohta opelit on pösöä ja mersut rellun koneella. Koita siinä sitten sylkeä kun tuuli tuo roiskeet omalle naamalle.

      • RelluOsaaMoottorit

        Joka tapauksessa Rellu on suurin moottorivalmistaja .
        Varsinkin 1.5 dci on ikiliikkuja kun vain vaihtaa öljyt 20.000 välein ja hihnan 120.000 välein. Pienimmät päästöt ko. moottorilla.


    • Justus1952

      666a666s6666s77
      Ruotsissa Dacian takuu on 5vuotta tai 100000km , melko varmaan Suomessa sama . Ketjuhommat eivät luonnostaankaan mene tuon takuu ajan sisällä omistajan piikkiin

    • Justus1952

      Korjaus 3 v. tai 100000km

    • PoistettuTuotannosta

      Tämä sama 1.2 bensa turbo. On myös Gasgain ongelma.
      Nyt se on poistettu tehtaan tuotannosta.

    • outomerkki

      Tänään kävin Dacia liikkeessä ja kysyin pitkäänkö menis jos ostaisin nyt Dusterin, sanoi, että niitä on "hyllylläkin" joitain malleja heillä ja 3 kk normaalisti menee auton tullessa heille. Aikaisemmin kuulin , että Dusteria menee niin paljon, että sitä saa odotella pitkään jos kaupat tekee? Myyjä kehui Daciaa ja sanoi huoltojen riittävän, että siis vikoja ei juurikaan ole, niinkö?Kehui vapaasti hengittävää Dusterin konetta jonka sanoi olevan sama kuin Qasgaissa? Sanoi Dacian olevan ainut merkki heillä jonka myynti lisääntyy koko ajan, heillä oli Hyundai, Renault, Suzuki, Izuzu ja Dacia valikoimissa. Tällasia terveisiä Dacia myymalästä. Onkohan noin miten myyjä kehuu?

    • vwmän

      Synnynnäisiä valehtelioita ovat ainakin, autokauppias,vakuutusmyyjä, kiinteistövälittäjä ja nykysin poliisikin ainakin ne jotka ovat vapaallajalalla. Niiden puheet on kuin tuuleenhuutas tai kusis vastatuuleen.

    • potaskaa

      Kaikki valehtelee nykyään, suomipalstalla voi surutta laskea vaikka mitä luikuria ja itsekin alkaa kohta uskomaan jutuihinsa, tälläkin Dacia osastolla toinen toisilleen niin paljon kuin sielu sietää ja sehän sietää, Dacia omistaja kehuu ja arvostelijat haukkuu, uskoako kumpaakaan? Totuus taitaa olla jossain siinä välillä.
      Voihan Dacia kestää joillakin suhteessa pitkäänkin, kun oikein siististi ajaa ja massauttaa uutena jne. Taas joillakin esim. etupään liikkuvia osia kuluu
      hyvinkin nopeasti ja kaikenmaailman vikavaloja vilkkuu tämän tästä. Dacia-forumilla ei löydä juuri muuta kuin vikojen valittajia, Dacia-facebook sivuilla taas kommentoijat ylistää autoa niin mahdottomasti.
      Muuten onko Dacioissa ketju vai hihna, aloittaja puhuu kummastakin? Ja onko lie totta tuokaan hihna/ketjun vaihtohinta?

      • tilastofakta

        Usko katsastustilastoja? Dacia Logan suomen katsastustilaston suvereenisti vikaisin auto 1-9, vuotta vanhoissa, reilusti kaiken muun takana. Dacia sandero kiikkuu top 5 vikaisimmissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe