Haluan kiittää Suomen sosiaaliturvaa

Ite.Jytilä

Olen idealistinen ja vakaumuksellinen työstäkieltäytyjä, vasemmistolainen. Kieltäydyn vastaanottamasta kuluttavaa työtä joka syö kallisarvoista vapaa-aikaani ja vie voimavaroja, eikä anna tekijälleen mitään muuta kuin kulumia ja sairauksia.

Jälleen kerran tunnen tehneeni oikean ratkaisun kieltäydyttyäni työnteosta. Naapurini joka on töissä, asuu täsmälleen saman kokoisessa asunnossa kuin minä, työtön. Työ ei mahdollista yhtään sen suurempaa asuntoa kuin työttömiläkään on, päinvastoin! Ero on myös siinä että minä voin pitää asuntoni mukavasti viileänä ilmastointilaitteella koska toimeentulotuki maksaa varauksetta sähkölaskun. Sama talvella. Voin pitää saunaani lämpimänä 24/7 kun pienipalkkaisessa työssä raatava naapurini voi lämmittää saunansa vain kerran viikolopussa, tulee kuulemma niin kalliiksi..?

Luen, nukun pitkään, liikun, Teen terveellisiä ja herkullisia ruokia (on aikaa) ja voin hyvin. Suosittelen samaa kaikille kovaan ja pienipalkkaiseen työhön höynäytetyille. Teidän tekemästänne työstä hyötyvät kaikki muut paitsi sinä, tekijä.

Entäpä eläke? Eikö työtä kannata tehdä eläkkeen vuoksi? Ei. Ei kannata. Vanhana toimeentulotuen asiakkaana minulla on ovi auki toimeentulotuen luukulle aina satunnaisia "suurempia menoja" varten. Saat kansaneläkkeen, takuueläkkeen ja asumistuen. Voin vakuttaa sinulle työläinen että pienipalkkaisesta työstä En saa niin suurta eläkettä kuin tuo edellä mainittu tekee yhteensä.l Ja vielä, kun teet sitä raastavaa ja kuluttavaa työtä, saat eläkettä tasan sen verran että SINÄ et ole oikeutettu minkäälaiseen tukeen jos ei leipäjonoja sitten lasketa.

15

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karvapallopaitajombe

      No olipas taas 24/7-Pankkolestatrollilla sykähdyttävä tarina...

      • Puoliksisuomalainen

        Olen SeK kantava voima,
        Mega Mesettäjä
        Miksi vaalhe meedia poistaa kaaupalliset oikeudet kanaviltani ja jouduuun toimimaan sosiaali etuuksien varassa?
        Miksi seensuriamme arvostellaan? Me puhdistaamme vain videoitaamme jotta kaansa ei ymmärtäisi.
        Miiksi minun tarvii olla ainut puoluejohtaja jonka täytyy elää sosiaali etuuksilla?


    • vanha_kepulainen

      Minä keskustalaisena samaistun sinuun. En minäkään tee työtä. Veronmaksajat on iät ajat maksaneen meidän elämisen tukien muodossa, tai niinkuin meidän tupailloissa muistutetaan - Älä tee työtä maataloustuella saat saman.

    • Abdullah

      Onneksi on Sipilä. Meille mamuille piikki auki ja rajaton jakovara. Nyysi työttömiltä ja eläkeläisiltä!
      Voi tilata suvun tänne!

    • Avaaja, olet löytänyt köyhistelyn syvimmän olemuksen. Hyvä. Nyt sinulla on aikaa ja tarmoa huolehtia luonnosta, mukaan lukien kanssaeläjät. Elämällesi on takuuvarmasti rakentunut eettisesti hyvä ja puhdas kulku-ura. Sähköä voit toki kuluttaa runsaasti, se kun tulee pistorasia eikä ole keneltäkään pois. Itse asiassa on hyvä että käytät sitä sähköä, ettei se elektronimeri vanhene ja happane sinne johtimiin.

      Sinä keskustalainen tukieinari, sinäkin olet olevaisen ytimessä. Tukiaisetkaan eivät ole keneltäkään pois. Sekin on ehtymätön luonnonvara. Luota vain puolueeseesi ja anna tukesi Sipilälle, hän on alkiolaisuuden nykypäivän airut, tuki ja turva.

      Sinä ihana maahanmuuttaja, hienoa että olet kelpuuttanut tämän syrjäisen kolkan asuinpiiriksesi. Huolehdimme sinusta. Älä koskaan muuta pois. Kutsu kaverisikin tänne Suomeen.

      No niin, nyt kun me, eli koko elättivarisporukka, olemme koolla, lähtekäämme taas rakennustyömaalle. Asetamme nahkaisia nojatuoleja työmaan edustalle ja ryhdymme nauttimaan työnteon katselusta. On skumppaa, on pottuviinaa, Viron tulijaisia, molemman sukupuolen edustajia sovussa vierekkäin ja jopa sylikkäin, on piraattimusaa ja naposteltavaa. Tämä jos mikä on elämää. Näyttääpä tuossa joku pössyttelevänkin, mitä lie pössyttelee, vihreän jätöksen vääntää. Hassua on se.

      Kiitos sosiaalipolitiikallemme, kirkon diakoniatyölle, länsimaiselle demokratialle sekä ilmaisen ruuan pyyteettömille jakajille. Yhdessä olemme kokonainen elättivarisparvi.

      • käytä.muuta.kuin.rekiste

        Kolminkertainen eläköönhuuto hyvinvointiyhteiskunnalle.
        Eläköön, eläköön, eläköön, eläköön !


      • korhosenkorvike
        käytä.muuta.kuin.rekiste kirjoitti:

        Kolminkertainen eläköönhuuto hyvinvointiyhteiskunnalle.
        Eläköön, eläköön, eläköön, eläköön !

        Ota nitrosi ja käy. Siinä oli jo neljä eläköön-huutoa.


      • MAJURres
        korhosenkorvike kirjoitti:

        Ota nitrosi ja käy. Siinä oli jo neljä eläköön-huutoa.

        Ai helekkari, korvike Korhonen osaa laskea. Muutakin kuin alleen. Toisin kuin se varsinainen KKKorhonen joka laskee vain alleen.


    • OtsoKivesritsa

      Moi kaikki. Olen 52-vuotias humanististen tieteiden ylioppilas. Aloitin opinnot Helsingin Yliopistossa vuonna 1990, ja tähtään psykososiaalisten tieteiden tutkijaksi sitten kun saan ensimmäisen tutkintoni valmiiksi.

      Erityisalaani on tutkia sukupuolineutraalista kontekstista sukupuolta ja seksuaalisuutta tieteellisesti osana muuttuvaa yhteiskuntaa.

      Miesten hegemonisen maskuliinisuuden asema yhteiskunnassa on laajaa avaamista vaativa kysymys, johon aion syventyä opintojeni vielä jatkuessa. Feministiset metodologiat vegaaniruuan tuotannossa on saatava vahvemmiksi, esimerkiksi maissintähkät nähdään usein maskuliinisuuden korostamisen esineinä, maissintähkän sukupuolineutralisointi onkin tärkeä tavoite tulevaisuuden yhteiskunnassamme. Haaveni on kehittää yhdessä maataloustieteellisen tiedekunnan kanssa maissintähkä, joka voisi kuvata myös feminiinistä sukupuolta.

      Hallituksen oipintoleikkaukset ovat vaikeuttaneet elämääni ja koen akateemista vapauttani loukatun kun nyt, vain 28 opintovuoden jälkeen, hallitus on poistamassa opintotukeni muakamas liian pitkään jatkuneiden opintojen vuoksi. Akateeminen maailma tarvitsee perehtyneisyyttä ja sitä ei saavuteta ellei opintoja ole mahdollista jatkaa ilman määräaikoja.

      • AtsoKivessilta

        Katoppakö, satuja ja tarinoita kertoilemalla ei synny kuin tuhannen ja yhden yön tarinoita...


      • Maissi

        Onneksi olkoon. Olet valinnut Jyrki Kataisen kaverin Pekka Himasen viitoittaman tieteenalan, missä äärimmäinen typeryys saadaan näyttämään edistykselliseltä viisaudelta.
        Se menee kokoomuseliitin kaaleen ja siitä maksetaan.


      • OtsoKivesritsa
        Maissi kirjoitti:

        Onneksi olkoon. Olet valinnut Jyrki Kataisen kaverin Pekka Himasen viitoittaman tieteenalan, missä äärimmäinen typeryys saadaan näyttämään edistykselliseltä viisaudelta.
        Se menee kokoomuseliitin kaaleen ja siitä maksetaan.

        Kuten ylioppilas Pekka Haavisto, myös minä olen kirjoittanut omaan cv:hen "vieraileva professori Bristolin Yliopistossa". Siinähän on vain minimaalinen konflikti faktojen kanssa, se sallittakoon näin akateemisissa piireissäkin. Siksipä olen vakuuttunut, että tuleva pääministeri, siis Antti Rinne, ei tilaa tulevaisuusselvitystään Himaselta, vaan minulta.

        Äijäfeminismin aatetta ainoana Suomessa edustava Rinne saa oman tulevaisuusselvityksen sukupuolentutkimuksen monitieteisestä näkökulmasta laadittuna ja yhdistettynä pohdintoihin maissintähkän edustamasta seksuaalisuuntautuneisuudesta. Selvityksen tuloksena maissin viljely määrätään pakolliseksi koko maassa, joka tulee olemaankin perusta Rinteen hallitusohjelman maatalouspoliittisessa osassa.


      • Maissi
        OtsoKivesritsa kirjoitti:

        Kuten ylioppilas Pekka Haavisto, myös minä olen kirjoittanut omaan cv:hen "vieraileva professori Bristolin Yliopistossa". Siinähän on vain minimaalinen konflikti faktojen kanssa, se sallittakoon näin akateemisissa piireissäkin. Siksipä olen vakuuttunut, että tuleva pääministeri, siis Antti Rinne, ei tilaa tulevaisuusselvitystään Himaselta, vaan minulta.

        Äijäfeminismin aatetta ainoana Suomessa edustava Rinne saa oman tulevaisuusselvityksen sukupuolentutkimuksen monitieteisestä näkökulmasta laadittuna ja yhdistettynä pohdintoihin maissintähkän edustamasta seksuaalisuuntautuneisuudesta. Selvityksen tuloksena maissin viljely määrätään pakolliseksi koko maassa, joka tulee olemaankin perusta Rinteen hallitusohjelman maatalouspoliittisessa osassa.

        "Toiseksi tulevaisuusselonteon prosesseissa nostetaan esiin lyhyttä tähtäintä pidemmällä aikavälillä merkittäviä kehityksiä. Näin saadaan avattua näkymä laajemmassa kuvassa olennaisiin kysymyksiin. Tämä on myös käsillä olevan teoksen lähestymistapa. Aikaperspektiivinä on, mitkä ovat merkittävät kehitykset, kun katsotaan tulevaisuuden perspektiivillä aina vuoteen 2030 - kuitenkin koko ajan niin että jalat ovat jatkuvasti myös maassa todellisissa nyt empiirisesti ja tapahtuvissa kehityskuluissa ja niin että käsien tulee tarttua suositettuihin maissinviljely toimiin välittömästi. Tämä ei ole siis siinä mielessä vain tulevaisuuspohdinta vaan se ikään kuin antaa isomman kehyksen nostaa normaalia päivittäistä toimintaa suurempaan kuvaan nousevia syvemmälle perseeseen saakka meneviä kysymyksiä."

        Kannattaa myös sopivasti lainata varsinaisen älynjättiläisen kirjoituksia.


    • Likaista

      Tuolla oli mielenkiintoinen keskustelu. Kenties teidän porukoista?;

      'Tuosta Turun konfliktista oli Marcon oma selitys heti tapahtuman jälkeen Marcon omalla striimillä. Istuu juuri tapahtuman jälkeen katukivetyksellä riisuu toista kenkää ja kertoo kameralla tapahtumien kulun ja kompastumisen kun yrittää hypätä. Tuo Marcon oma selitys on nyt kuitenkin leikattu se kohtaus pois koska kertomus on muuttunut toisenlaiseksi. Ja tuota kohtaa ei ole youtube poistanut vaan Marco itse. Alkuperäinen video on tallella;)'

      'Youtube. Marco De Witt. Anarkistit hyökkää ja nilkkani murtuu. Kohdassa 4 minuuttiia on videosta leikelty kohtia Marcon selitys heti tapahtuman jälkeen. Alkuperäisessä selityksestä saa kyllä toisenlaisen kuvan. Kuinka Marco kertoo hypänneensä ja kompastuneensa on sensuroitu ja poistettu videolta. Tuossa kohdassa video ja puhe katkeilee juuri hänen haluamalla tavalla.'

      'Joo ihmettelinkin miksi se puhe katkeilee. 'Mä en pidä sinusta' poistetaan 'en' sana ja merkitys muuttuu. 'Mä pidän sinusta' Nyt varmaan ymmärtää jokainen??'

    • SuuriPuhdistaja

      Olen SeK kantava voima,
      Mega Mesettäjä
      Miksi vaalhe meedia poistaa kaaupalliset oikeudet kanaviltani ja jouduuun toimimaan sosiaali etuuksien varassa?
      Miksi seensuriamme arvostellaan? Me puhdistaamme vain videoitaamme jotta kaansa ei ymmärtäisi.
      Miiksi minun tarvii olla ainut puoluejohtaja jonka täytyy elää sosiaali etuuksilla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      193
      4384
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      240
      2375
    3. 133
      1657
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1351
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      181
      1127
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1066
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1064
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      57
      1000
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1000
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      71
      985
    Aihe