Kihniön lappalaiset

joikhaa--

Onko Kihniössä vielä lappalaisia laiduntamassa poroineen

22

695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HirvasHikinen

      Juu ratiperällä on poroisäntä. Menin tässä taannoin ylivalliin ja odotin yli tunnin kun porot vaelsi tien yli. Ainaki 700 000 poroa, ja siinä vain tämän puolen puuta juosseet.

    • Tuuttuu

      Joo, joskus, aika useinkin ne karkaa junaradalle asti, ja Parkanon kohdilla juna joutuu odottelemaan joskus 2-3 tuntia, että porot saa laidunnettua. Niitä on niin paljon, että on mahdottomuus hätistelläkään pois..

      • yrittämistä--

        Hyvä sillä yrittämistä pitää tukea poroyrittämistä myös : P


      • mettät-täynnä

        mettät täynnä poroja sielläkään ei pääse enää mihinkään kun vain poroja


    • täällä.porot
    • kaalipää

      Näin myös aikamoisen määrän poroja tänään
      2km Kihniöstä Virroille menevän tien varrella,tarjosin kaffeet ja kyselin matkasuunnitelmista,
      kuulemma matka oli Lapista alkanut ja määränpäänä Sotshi

      • Patalaiskojapässejä

        Ne oli Porilaisia Pässejä, ÄRRää hakivat, mutta ei Kihniössä ärrää ole.....


      • itsehallintoalue--
        Patalaiskojapässejä kirjoitti:

        Ne oli Porilaisia Pässejä, ÄRRää hakivat, mutta ei Kihniössä ärrää ole.....

        Kihniön on julistauduttava itsehallintoalueeksi jossa vallitsee lapin laki


    • kuulii

      Kaalipäällä on jotain vinossa koska kirjoitukset ovat sitä luokkaa

    • Hihihihahahaa

      Suur-Lappi luki transiitin kyljessä jo aikoinaan Ratiperälle kun muuttivat.

      • poro.jyrää

        Poro jyrää meitin


      • ahne.porukka

        Lappalaiset eivät ole ongelma vaan savolaiset.


    • kyllpelotti

      Vieläkös kihniöllä on liivijengiläisiä juhlimasa. Sellaasta metakkaa pitivät. Ja niil oli kauhiat äänet mopoissaan et koko kylä heräs.

      • poro.laatua

        Poro on parempaa elämänlaatua kuin pärisevät ja sätkivät mopot


    • Joikhaaja

      Havusen porot juoksee vapaana Ratiperällä.

    • kaapeli5

      Hirvashikinen onko sinulle tullut kirjoitusvirhe, minä laskin itse kaikki porot ja sain vain 70000 tuhatta kpl

    • VaadinValkea

      Juu .Anteeksi tuli yksi nolla liikaa. Niin innoissani olin ,kun näin ne porot. Nyt saakin joulupöytään poropaistia, kun kirmaavat ihmisten mettissä luvattomasti.

    • luppia

      Rati peräsiä heittää päästä ja näkevät näkyjä. Muutama nälkiintynyt pororiepu siellä
      viettää viimeisiä päiviä taimikkoon nojaten että siinä sitä on lappia.

      • helping-händs

        Poroille on toimitettava tuoretta jäkälää poroa ei saa jättää oman onnensa nojaan


      • kaalipää

        Porot palasivat eilen Sotshista,
        Putin oli yhden selässä Kalasnikov kainalossa,
        aikoo kuulemma tulla johtamaan Persujen Kihniön paikallisosastoa,
        porojenkin äänet tullaan sallimaan


      • mölkky

        Jaa
        tais sama puupää käydä meirän ovien takana
        pyssyineen
        ei tuu toiste
        poroja en nähäny


      • international.poro
        mölkky kirjoitti:

        Jaa
        tais sama puupää käydä meirän ovien takana
        pyssyineen
        ei tuu toiste
        poroja en nähäny

        NE porot käy tallinnassakin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      452
      4901
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1357
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe