"STY on tuottanut Kysymyksiä tuulivoimasta -esitteen (2. painos 4/2016), jossa vastataan yleisimpiin tuulivoimaa koskeviin kysymyksiin."
http://www.tuulivoimayhdistys.fi/kysymyksia_tuulivoimasta
Kovasti oli mielenkiintoisia kysymyksiä ja vastauksia.
Kysymyksiä tuulivoimasta
4
140
Vastaukset
Tästä syystä tukea maksetaan:
"USEIMMILLE ENERGIANTUOTANTOMUODOILLE maksetaan
erilaisia suoria ja epäsuoria tukia. Suomessa uusiutuvaa energiaa tuetaan, jotta saamme lisää puhdasta energiantuotantoa. Pelkästään tuulienergialla sähköistettiin viime vuonna (2014) noin puoli miljoonaa kerrostalokaksiota.
Kun energiasektorin suorat ja epäsuorat tuet otetaan huomioon ovat tuuli- ja
vesivoima jo tällä hetkellä edullisimpia tapoja tuottaa sähköä.
Lisäksi kehittyvä teknologia alentaa tuotantokustannuksia."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15379740/kysymyksia-tuulivoimasta (Sivu 4)
Viittaus epäsuoriin tukiin tarkoittaa ydinvoimaa ja hiilivoimaa, joka saa myös runsaasti juokista tukea. Tuki noille vsarallisille ja saastuttaville energiantuotantomuodoille on kuitenkin monen uusituvien energioiden tukia vastaustaville lähse tuntematon asia - siitä ei kai sitten saa puhua! :D- faktaakiitos
Laskelmia tukitasoista olisi hyvä nähdä, jotta tietäisi, pitääkö Sty:n propaganda paikkaansa. Tiedossa olevien lukujen valossa tuulivoima on suurin suorien tukien saaja.
- NoinhanSeOn
Tuulivoima on suurin energiatukien saaja ja 10 eniten yritystukia saavan yhtiön joukossa on muistaakseni neljä tuulivoimafirmaa.
- PuheOnHalpaa
Missä on luvut? Jos esitetään väitteitä kustannustasoista tai eri energiamuotojen saamien tukien määrästä pitäisi esittää laskelmat johon väitteet perustuu.
Eniten valtion tukia saanut yritys 2016 oli Tuuliwatti Oy (tukea 38m€). Yhtiön liikevaihto oli samana vuonna 48 m€ ja liiketoiminnan tulos 10,6 m€ . Onko tuen määrä, liikevaihto ja liiketoiminnan tulos missään suhteessa? Etenkin kun muistetaan, että samaan aikaan hehkutetaan, että tuulivoima ei edes tarvitse tukia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549