On hyvä kun tulee päivähoitoon työntekijöille kovemmat pätevyysvaatimukset. Olen huomannut ettei pelkkä lastenhoitaja ymmärrä lasten tarpeista mitään. Pitäis olla lasten psykologiasta enempi perillä. Olen joskus ollut työssä päiväkodis ja olen sen huomannut. Sairastuin reumaan enkä ole sitten työelämässä ollut. Lapsia pystyy hoitamaan kuka vaan mutta kun on kysymys vieraasta lapsesta pitää olla vaatimukset sen mukaiset. Miten näistä selviää perhepäivähoitajat. Raskas ammatti pätevyyttä vähän kurssimuotoisena. Joskus joku romaaninainen purnasi ettei heitä huolita päiväkotiin töihin. Oli vissiin joku heistä Romaanin kanssa naimisissa oleva henkilö töissä päiväkodissa.
Lasten päivähoito
2
177
Vastaukset
- Tutkinto
Ammattitutkinto ei ole mikään "kurssi".
Se 80- luku meni jo.
Kyllä perhepäivähoitaja on ammatti-ihminen siihen omaan hommaansa! - Entinenph
Nykyisin tilanne riippuu niin paljon päiväkodin luonteestakin. Mm eri maista olevien lasten kanssa suomalaisella pätevälläkin opettajalla voi olla ongelmia. Joku ulkomaalainen voi pärjätä jopa paremmin. Hyvä sinänsä jos on koulutettuja ja jopa psykologiaakin omaavia ihmisiä.
Ainakin Espoon Sunrisefinlandissa on ollut monesta eri maasta lapsia ja kaikki kansallisuudet ovat tervetulleita. Johtajakin on työskennellyt ympäri maailmaa vois kais sanoa. Kontulassa taitaa opettajat olla kovimmilla, en tiedä miten selviävät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323938
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402048