Olen uskomaton

Zepth

Eikö olisi jo korkea aika antaa järjen viedä ja lopettaa erilaiset jumaliin, olentoihin tai muihin myytteihin uskominen. Nykyaikainen yhteiskunta ei voi mitenkään pitää osanaan erilaisia luuloja jonkin "korkeamman" tai "ylemmän" olemassaoloa. Tällä hetkellä uskonnoilla on aivan liian voimakas sija ja ote yhteiskunnassa. Onhan lestadiolaisten sisäpiirin suhmuroinnista nyt jo tutkittua tietoakin. Miksipä ei ryhdyttäisi vaatimaan uskonnonharjoittajille samaa kohtelua kuin tupakoitsijoille? Sysätään pois ja eristetään. Uskonnonvastaiset taloyhtiöt, sairaalat ja virastot. Miettikääpä millainen osa uskonnoilla on vaikka Islannissa? Miettikääpä myös miten kaksinaismoraalisia nämä estoitta lisääntyvät lestadiolaisperheet ovat; muka niin luonnonystävää mutta jatkavat silti sinisilmäisinä maapallon ylikuormitusta järjettömällä lisääntymisellä. Kun vielä lestadiolaisten lapsista usein näkee korostuneet perinnölliset sairaudet, sisäsiittoisuuden ja suuren perheen traumat psyyken ongelmina, on aivan selvää että moinen uskonnon palvonta on vaarallista ja haitallista. Puhumattakaan uskonyhteisöjen salaisista teoista insestin, lapsien hyväksikäytön, naisten alistamisen ja suoranaisten laittomuuksien sallimisesta. Miksi luulette että on olemassa Uskontojen Uhrien Tuki ry?
Herätkää uskovaiset! Olette sairastuneet joukkopsykoosiin!

3

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pröötter

Laitokseen nämä uskovaiset kuuluisivat

• Tasavaltalainen

Uskontoja voi harrastaa, tutukia ja harjoittaa kuten vaikkapa postimerkkeilyä tai jääkiekkoa. Se on kuitenkin terveellä ihmisellä harrastus eikä ohjaa koko elämää. Nykyaikaiseen yhteiskuntaan ei kuulu uskomusten mukaan ohjautuva päätöstenteko eikä olettamus siitä että jokin korkeampi voima tekisi asioita puolestamme. Harrastuksena siis ok, mutta uskonto pois kouluista ja valtiollisesta päätökseteosta.

• Ei Raamatun mukainen terve usko saa aikaan mitään saastaista vaan mm lähimmäisenrakkautta

Lue Uusi Testamentti niin ymmärrät mitä Jumalan Sanan mukainen terve usko on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe