alunperinkin työttömien kiusaamiseksi ja kortistojen siivoamiseksi.
https://twitter.com/filsdeproust/status/1032297297827319809?s=21
Työllisyyden lisäämisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Aktiivimalli on tarkoitettu
125
1072
Vastaukset
- ilmop
Ilmeisesti tuhansilta on saatu sen varjolla työttömyyskorvausta leikattua.
- sairas.oikeistoideologia
Nyt voidaankin siis unohtaa kaikki kauniit puheet kurssien ja aktivoinnin ylevistä tarkoitusperistä ja myönteisitä vaikutuksista työllistymiseen. Tämänhän kaikki työttömät ovat tienneet jo kauan, mutta on ilahduttavaa, että hallituspuolueen edustaja ja aktiivimallin suurin kannattaja kertoo suoraan hallituksen työllistämistoimien perimmäisen tarkoituksen.
- Anonyymi
Kurssin aikana, et ole työtön, Kaunistuu työttömyysluvut.
Kaikki mikä innostaa työn hankintaan on hyväksi!
- köyhäkomukka
Sinua ei taatusti mikään pakko tai palkan leikkaukset ole innostaneetyhtään mihinkään eikä toimi kenekään kohdalla. Ei taatusti ole hyväksi.
köyhäkomukka kirjoitti:
Sinua ei taatusti mikään pakko tai palkan leikkaukset ole innostaneetyhtään mihinkään eikä toimi kenekään kohdalla. Ei taatusti ole hyväksi.
Olen aikoinaan parikin kertaa lähtenyt työpaikasta kävelemään saatuani tarpeekseni ja alkanut uuden työpaikan hankinnan välittömästä ilman mitään työvoimatoimistoja eli ottaen suoraan yhteyttä yrityksiin.
Toisella kertaa homma sujui päivissä mutta toinen vei kolmisen viikkoa. Olin hyvin motivoitunut työpaikan etsintään ja aina sovin itse palkkauksestani ilman mitään mafiosojen nuolemista.- köyhäkomukka
Extyökkäri kirjoitti:
Olen aikoinaan parikin kertaa lähtenyt työpaikasta kävelemään saatuani tarpeekseni ja alkanut uuden työpaikan hankinnan välittömästä ilman mitään työvoimatoimistoja eli ottaen suoraan yhteyttä yrityksiin.
Toisella kertaa homma sujui päivissä mutta toinen vei kolmisen viikkoa. Olin hyvin motivoitunut työpaikan etsintään ja aina sovin itse palkkauksestani ilman mitään mafiosojen nuolemista.Niin oli kyse työttömien aktiivimallista ei sinun työnahaustasi. Kyllä ihmiset tänäkin päivänä vaihtavat työpaikkaa ihan omatoimisesti.
Kun ihminen irtisanottaan, huom. irtisanotaan niin olitpa ay - liikkeen työttömyskassanjäsen tai sitten YTK:N kuuluva niin sinun ON työttömyysturvalain mukaan ILMOTTAUDUTTTAVA työttömäksi työnhakijaksi, että olisit työttömyysturvan piirissä.
Ay - liikkeen jäsenyys ON vapaaehtoista eikä ay - liikkeen jäseniä LAIN mukaan saa syrjiä.
Tämän päivän työelämä on jotain muuta kuin sinun tai minun työssä olo aikana, silloin tehtiin 8h työpäivää VAKKARINA, nykyään se on työttömän todella märkä päiväuni. köyhäkomukka kirjoitti:
Niin oli kyse työttömien aktiivimallista ei sinun työnahaustasi. Kyllä ihmiset tänäkin päivänä vaihtavat työpaikkaa ihan omatoimisesti.
Kun ihminen irtisanottaan, huom. irtisanotaan niin olitpa ay - liikkeen työttömyskassanjäsen tai sitten YTK:N kuuluva niin sinun ON työttömyysturvalain mukaan ILMOTTAUDUTTTAVA työttömäksi työnhakijaksi, että olisit työttömyysturvan piirissä.
Ay - liikkeen jäsenyys ON vapaaehtoista eikä ay - liikkeen jäseniä LAIN mukaan saa syrjiä.
Tämän päivän työelämä on jotain muuta kuin sinun tai minun työssä olo aikana, silloin tehtiin 8h työpäivää VAKKARINA, nykyään se on työttömän todella märkä päiväuni.Minähän olin työtön kävellessäni ulos edellisestä työpaikastani!
Parempi olisi jos mafia ei puuttuisi työasioihin vaan miettisi viihdettä kerhoiltoihin ja lomamatkojen järjestelyä. Niiden jotka ovat vastuussa pitää päättää enkä ole missään nähnyt mafian vastaavan siitä mitä ovat saaneet aikaan esim. jättityöttömyyden oleellisesta nopeasta laskemisesta.
Työnantaja saa valita työvoimaa joka hänelle parhaiten sopii, se ei ole syrjimistä vaan valintaa!
Luikureita on aina ollut, myös minun nuoruusaikanani. Niiden elämä vaan saattoi olla hankalampaa kun automaatti ei tuonut kaljarahaa alvariinsa vaan piti itse hankkia.- köyhäkomukka
Extyökkäri kirjoitti:
Minähän olin työtön kävellessäni ulos edellisestä työpaikastani!
Parempi olisi jos mafia ei puuttuisi työasioihin vaan miettisi viihdettä kerhoiltoihin ja lomamatkojen järjestelyä. Niiden jotka ovat vastuussa pitää päättää enkä ole missään nähnyt mafian vastaavan siitä mitä ovat saaneet aikaan esim. jättityöttömyyden oleellisesta nopeasta laskemisesta.
Työnantaja saa valita työvoimaa joka hänelle parhaiten sopii, se ei ole syrjimistä vaan valintaa!
Luikureita on aina ollut, myös minun nuoruusaikanani. Niiden elämä vaan saattoi olla hankalampaa kun automaatti ei tuonut kaljarahaa alvariinsa vaan piti itse hankkia.Niin edelleenkään ei ollut kyse sinun työnahaustasi vaan työttömien aktivointimallista.
Ay - liikkeen ja työnantajien liittojen välisistä sopimuksista ovat HYÖTYNEET kaikki, yrittäjätkin.
Työn hinta on KAIKILLA tiedossa niin kuin muidenkin kustannusten hinnat. köyhäkomukka kirjoitti:
Niin edelleenkään ei ollut kyse sinun työnahaustasi vaan työttömien aktivointimallista.
Ay - liikkeen ja työnantajien liittojen välisistä sopimuksista ovat HYÖTYNEET kaikki, yrittäjätkin.
Työn hinta on KAIKILLA tiedossa niin kuin muidenkin kustannusten hinnat.Minä aktivoiduin ilman käskyä ja jos tuo lauma olisi tehnyt kuten minä niin työtömien määrä olisi ollut vain murto-osa siitä mihin se ylsi. Kun hakee uutta työtä niin alkupalkka on epäolennainen, yleensä jotain saa. Kun sitten työssä näyttää mihin pystyy niin kyllä se siitä nousee kuukausien mittaan koska kun työnantaja huomaa mihin kykenet niin alat saada siihen sopivaa ansiotakin, sinusta kun ei haluta luopua. Jos ei onnistu niin vaihda työnantajaa. Ala sinä kilpailuttamaan työnantajia ja pääset nauttimaan työsi tuloksista.
- köyhäkomukka
Extyökkäri kirjoitti:
Minä aktivoiduin ilman käskyä ja jos tuo lauma olisi tehnyt kuten minä niin työtömien määrä olisi ollut vain murto-osa siitä mihin se ylsi. Kun hakee uutta työtä niin alkupalkka on epäolennainen, yleensä jotain saa. Kun sitten työssä näyttää mihin pystyy niin kyllä se siitä nousee kuukausien mittaan koska kun työnantaja huomaa mihin kykenet niin alat saada siihen sopivaa ansiotakin, sinusta kun ei haluta luopua. Jos ei onnistu niin vaihda työnantajaa. Ala sinä kilpailuttamaan työnantajia ja pääset nauttimaan työsi tuloksista.
Ei ole sinun tekemisistäsi, edelleenkään. Kyllä työttömät hakevat töitä, ihan mitä työtä hyvänsä JOLLA PYSTYY ELÄMÄÄN. Jos työstä ei saa palkkaa jolla maksaa elämisensä niin se on TURHAA.
Yrittäjä, yritys ei tee mitään jos tulosta ei tule, sama se on duunarin kohdalla, työtä joka ei elätä EI KANNATA TEHDÄ! köyhäkomukka kirjoitti:
Ei ole sinun tekemisistäsi, edelleenkään. Kyllä työttömät hakevat töitä, ihan mitä työtä hyvänsä JOLLA PYSTYY ELÄMÄÄN. Jos työstä ei saa palkkaa jolla maksaa elämisensä niin se on TURHAA.
Yrittäjä, yritys ei tee mitään jos tulosta ei tule, sama se on duunarin kohdalla, työtä joka ei elätä EI KANNATA TEHDÄ!Työtä kannattaa aina tehdä, kun osoittaa kykynsä ja arvonsa niin kyllä fiksu työnantaja maksaa suorituksen arvoisen palkan. Mikä tuossa on se mitä et ymmärrä? Lopeta se mafian kumartelu ja palaa reaaliseen maailmaan ilman mafiaa. Fiksut ja ne jotka pärjäävät eivät ay mafiaa tarvitse vaan omat kyvyt auttavat selviämään.
Kyllä yritykset mainosmielessä tekevät paljonkin joten näyte siitä mihin kelpaat voi olla mainos jolla myyt itsesi!
Jos sinulla ei ole rahaa hetken harjoitteluun niin olet todella huonosti hoitanut asiasi. minä olen yleensä pitänyt työaikanakin muutaman kuukauden nettopalkan verran sadepäiviä varten ettei tarvitse elää kädestä suuhun. Isä jo opetti aikoinaan ja se oli hyvä neuvo koska kun sitä harrastaa niin lähes kaiken saa käteisellä mitä tarvitsee eikä mene osamaksulisiä eikä tilinhoitopalkkioita.
Työ joka ei juuri sillä hetkellä elätä voi johtaa työhön joka hyvinkin elättää. Elämän kustannushan on perin laaja käsite, joku tulee kuukauden toimeen muutamalla satasella mutta joillekin muutama tonnikaan ei riitä. Ihmisen pitää pystyä elämään omien varojensa mukaan. Niin minäkin teen!
Et vaan pääse eroon tuosta komupravdastasi! Muista mihin se vei Suuren ja Mahtavan!- matkusteluseavartaa
Aivan kerros mitä työtä kokoomuksen Suvi Liden on hakennut?
matkusteluseavartaa kirjoitti:
Aivan kerros mitä työtä kokoomuksen Suvi Liden on hakennut?
En tunne tyttöä, ehkä hän toimii yrittäjäpohjalta? Kuka tietää? Minä en!
Miksi ihmeessä minulta moista kysyt? Miksi luulet minun hänet tuntevan? Olet varmaan nähnyt painajaisen heti alkuillasta!- köyhäkomukka
Extyökkäri kirjoitti:
Työtä kannattaa aina tehdä, kun osoittaa kykynsä ja arvonsa niin kyllä fiksu työnantaja maksaa suorituksen arvoisen palkan. Mikä tuossa on se mitä et ymmärrä? Lopeta se mafian kumartelu ja palaa reaaliseen maailmaan ilman mafiaa. Fiksut ja ne jotka pärjäävät eivät ay mafiaa tarvitse vaan omat kyvyt auttavat selviämään.
Kyllä yritykset mainosmielessä tekevät paljonkin joten näyte siitä mihin kelpaat voi olla mainos jolla myyt itsesi!
Jos sinulla ei ole rahaa hetken harjoitteluun niin olet todella huonosti hoitanut asiasi. minä olen yleensä pitänyt työaikanakin muutaman kuukauden nettopalkan verran sadepäiviä varten ettei tarvitse elää kädestä suuhun. Isä jo opetti aikoinaan ja se oli hyvä neuvo koska kun sitä harrastaa niin lähes kaiken saa käteisellä mitä tarvitsee eikä mene osamaksulisiä eikä tilinhoitopalkkioita.
Työ joka ei juuri sillä hetkellä elätä voi johtaa työhön joka hyvinkin elättää. Elämän kustannushan on perin laaja käsite, joku tulee kuukauden toimeen muutamalla satasella mutta joillekin muutama tonnikaan ei riitä. Ihmisen pitää pystyä elämään omien varojensa mukaan. Niin minäkin teen!
Et vaan pääse eroon tuosta komupravdastasi! Muista mihin se vei Suuren ja Mahtavan!Ei kannata tehdä. Vaikka yrittäjä yrittää, tekee työtä ja haluaa tehdä työtä niin jos tulosta ei tule siitä seuraa konkurssi, lappu luukulle. Sama se on duunarin kohdalla jos työstä ei saa palkkaa jolla elää niin se on siinä, tyhjällä ei toimeen tule.
Mikä siinä on kun kapitalisti ei ymärrä, että leipää ei osteta millään näytöillä loputtomalla harjoittelulla eikä siinä ole kysymys mistään ay - liikkeestä.
Ihmiset elävät palkallaan ja kun sitä ei ole ja laskut, lainojen lyhennykset pitää maksaa yhtälö ei toimi.
Katsos kun HINNAT eivät jousta markkina tilanteen mukaan vaan työtön joutuu maksamaan kaikesta niin kuin työssä ollessaan. Se olis niin ihanata kun työtömyys iskee niin vuokrasta lähtisi kättelyssä 30% pois, kaupassa olisi erikseen työttömille kassa jossa maksaisi vain kolmas osan todellisesta hinnasta jne.. Kyllä sitä sitten harjoittelisi, tekisi ilmaista työtä maailman tappiin! köyhäkomukka kirjoitti:
Ei kannata tehdä. Vaikka yrittäjä yrittää, tekee työtä ja haluaa tehdä työtä niin jos tulosta ei tule siitä seuraa konkurssi, lappu luukulle. Sama se on duunarin kohdalla jos työstä ei saa palkkaa jolla elää niin se on siinä, tyhjällä ei toimeen tule.
Mikä siinä on kun kapitalisti ei ymärrä, että leipää ei osteta millään näytöillä loputtomalla harjoittelulla eikä siinä ole kysymys mistään ay - liikkeestä.
Ihmiset elävät palkallaan ja kun sitä ei ole ja laskut, lainojen lyhennykset pitää maksaa yhtälö ei toimi.
Katsos kun HINNAT eivät jousta markkina tilanteen mukaan vaan työtön joutuu maksamaan kaikesta niin kuin työssä ollessaan. Se olis niin ihanata kun työtömyys iskee niin vuokrasta lähtisi kättelyssä 30% pois, kaupassa olisi erikseen työttömille kassa jossa maksaisi vain kolmas osan todellisesta hinnasta jne.. Kyllä sitä sitten harjoittelisi, tekisi ilmaista työtä maailman tappiin!Työ kannattaa aina jos ei muutoin niin kokemuksen vuoksi!
Se, että olet työtön on omaa mokaasi, et osaa suhtautua työn hakemiseen asiallisesti ja täydellä vakavuudella.
Aina pitää olla muutaman kuukauden menoihin säästöjä jolloin jää aikaa työn etsimiseen ilman yhteiskunnan rasitusta. Jos et ole niitä koonnut vaan hankkionut pikavippejä niin omaapa on tyhmyyttäsi! Olet uskonut ay mafiosojen lähetyssaarnaajia jotka ovat ison joukon suomalaisia kyenneet johdattelemaan väärille urille.
Käsityksesi työnantajista noin yleensä on suoraan sieltä minne päivä ei paista, valta osa toimii ihan järkevästi ja vastuuntuntoisesti koska se on ainoa tie todelliseen menestykseen jos se yleensä on alalla mahdollista.- köyhäkomukka
Extyökkäri kirjoitti:
Työ kannattaa aina jos ei muutoin niin kokemuksen vuoksi!
Se, että olet työtön on omaa mokaasi, et osaa suhtautua työn hakemiseen asiallisesti ja täydellä vakavuudella.
Aina pitää olla muutaman kuukauden menoihin säästöjä jolloin jää aikaa työn etsimiseen ilman yhteiskunnan rasitusta. Jos et ole niitä koonnut vaan hankkionut pikavippejä niin omaapa on tyhmyyttäsi! Olet uskonut ay mafiosojen lähetyssaarnaajia jotka ovat ison joukon suomalaisia kyenneet johdattelemaan väärille urille.
Käsityksesi työnantajista noin yleensä on suoraan sieltä minne päivä ei paista, valta osa toimii ihan järkevästi ja vastuuntuntoisesti koska se on ainoa tie todelliseen menestykseen jos se yleensä on alalla mahdollista.Ei muuten ole omaa mokaani, syitä on vaikka kuinka monta eivätkä ne yksikään ole omaa mokaani.
Yrittäjä voi saiarastua, kuolla, tehdä konkurssin tai markkinat eivät vedä.
Yrittäjä voi joutua velkasaneeraukseen, tai tehdä konkurssin jne...
Kokemuksella ei voi pyyhkiä edes aunustaan se siitä.
Älä saakeli sotke joka helvetin asiaan mafiaasi, sillä ei ole sitten niin mitään tekemistä näiden kanssa jos et NIMENOMAAN sitä halua ja tahdo.
Kun ne muutamat kuukaudet vaihtuvat puoleksi vuodeksi ja vuodeksi niin yhtälö ei toimi niin kuin ei yrityksilläkään, tulosta pitää tulla.
Niin on joskus toiminut, mutta nyt on nyt ja nyt toimitaan niin, että kunnallinen pesula pyörii työssä oppijoiden/kuntoutujien avulla eikä ole edes tarkoituskaan PALKATA ketään. Ja näitä on paljon.
Muuten kapitalisti onko käynyt pienessä mielessä, että jos työttömyyskorvausta leikataan niin siinä itse asiassa leikataan YRITTÄJIEN TULOJA? köyhäkomukka kirjoitti:
Ei muuten ole omaa mokaani, syitä on vaikka kuinka monta eivätkä ne yksikään ole omaa mokaani.
Yrittäjä voi saiarastua, kuolla, tehdä konkurssin tai markkinat eivät vedä.
Yrittäjä voi joutua velkasaneeraukseen, tai tehdä konkurssin jne...
Kokemuksella ei voi pyyhkiä edes aunustaan se siitä.
Älä saakeli sotke joka helvetin asiaan mafiaasi, sillä ei ole sitten niin mitään tekemistä näiden kanssa jos et NIMENOMAAN sitä halua ja tahdo.
Kun ne muutamat kuukaudet vaihtuvat puoleksi vuodeksi ja vuodeksi niin yhtälö ei toimi niin kuin ei yrityksilläkään, tulosta pitää tulla.
Niin on joskus toiminut, mutta nyt on nyt ja nyt toimitaan niin, että kunnallinen pesula pyörii työssä oppijoiden/kuntoutujien avulla eikä ole edes tarkoituskaan PALKATA ketään. Ja näitä on paljon.
Muuten kapitalisti onko käynyt pienessä mielessä, että jos työttömyyskorvausta leikataan niin siinä itse asiassa leikataan YRITTÄJIEN TULOJA?Jos yritys jossa työskentelet on menossa huonoon suuntaan niin jos et ole osakkeenomistaja niin on syytä vaihtaa työpaikkaa. Jos jäät niin se alkaa olla omaa mokaasi!
Ay mafia on pyrkinyt demonisoimaan työnantajia alkaen toitottaa työntekijöiden olevan niit pomoja heidän avustuksellaan. Kuitenkaan montaakaan työpaikkaa mafiosot eivät ole aikaan saaeet mutta kaataneet ovat tuhansia.
Tottakai yrityksen pitää tehdä positiivista tulosta aika reilustikin, minä pidän 20 - 30% liikevaihdosta sellaisena miniminä jolla tulleen hyvin toimeen ja voidaan hieman satsata tulevaisuuntenkin. Jos tulos on isompi niin aina vaan parempaa! Juuri tuloksen vuoksi ei harjoittelijoiden ketjutus ole käypää toimintaa vaan koko henkilökunnan on pystyttävä toimimaan osaavasti johjon harjoittelijat harvoin kykenevät.
Jos kunnan påesula tekee työhön sopeuttamista niin se on oikeasa puuhassaan sillä yksityinen puoli ei oikein ole noita kuntoutujia varten. Onhan pitkäaikaistyöttömille ennen työllistymistä annettava kuvaa siitä mitä se elämä on työssä käydessä.
Tuo viimeinen kappaleesi korvausten leikkauksista on hölynpölyä, korvausten maksaminen on aina kallimpaa kuin se jos jonkun kuukauden avustus on muutaman kympin pienempi. Siinä yrittäjä säästää veroissaan.- köyhäkomukka
Extyökkäri kirjoitti:
Jos yritys jossa työskentelet on menossa huonoon suuntaan niin jos et ole osakkeenomistaja niin on syytä vaihtaa työpaikkaa. Jos jäät niin se alkaa olla omaa mokaasi!
Ay mafia on pyrkinyt demonisoimaan työnantajia alkaen toitottaa työntekijöiden olevan niit pomoja heidän avustuksellaan. Kuitenkaan montaakaan työpaikkaa mafiosot eivät ole aikaan saaeet mutta kaataneet ovat tuhansia.
Tottakai yrityksen pitää tehdä positiivista tulosta aika reilustikin, minä pidän 20 - 30% liikevaihdosta sellaisena miniminä jolla tulleen hyvin toimeen ja voidaan hieman satsata tulevaisuuntenkin. Jos tulos on isompi niin aina vaan parempaa! Juuri tuloksen vuoksi ei harjoittelijoiden ketjutus ole käypää toimintaa vaan koko henkilökunnan on pystyttävä toimimaan osaavasti johjon harjoittelijat harvoin kykenevät.
Jos kunnan påesula tekee työhön sopeuttamista niin se on oikeasa puuhassaan sillä yksityinen puoli ei oikein ole noita kuntoutujia varten. Onhan pitkäaikaistyöttömille ennen työllistymistä annettava kuvaa siitä mitä se elämä on työssä käydessä.
Tuo viimeinen kappaleesi korvausten leikkauksista on hölynpölyä, korvausten maksaminen on aina kallimpaa kuin se jos jonkun kuukauden avustus on muutaman kympin pienempi. Siinä yrittäjä säästää veroissaan.Yrittäjä säästää veroissaan! Perkale ukko oletko edes maassa, yritys maksaa veroa TULOKESESTAAN ja sillä asialla ei ole sitten niin mitään tekemistä työtömyyskorvauksen suuruuden tai pienuuden kanssa. Onko puurot ja vellit aivan sekaisin?
Lähikauppiaat ovat YRITTÄJIÄ, vuokranantajat ovat sijoittajia, ja moni muu yrittäjä MENETTÄÄ osan tuloistaan kun asiakkailla ei ole €€€€€€€€€!! Ootko kartalla???
Vattu mikä tuuba olet, kaikki nämä yrittäjät joihin apteekkarikin lukeutuu voivatko he kilauttaa hyväosaiselle yrittäjä kaverille, että tuleppa kaupoille kun liikevaihto laskee kuin lehmänhäntä? köyhäkomukka kirjoitti:
Yrittäjä säästää veroissaan! Perkale ukko oletko edes maassa, yritys maksaa veroa TULOKESESTAAN ja sillä asialla ei ole sitten niin mitään tekemistä työtömyyskorvauksen suuruuden tai pienuuden kanssa. Onko puurot ja vellit aivan sekaisin?
Lähikauppiaat ovat YRITTÄJIÄ, vuokranantajat ovat sijoittajia, ja moni muu yrittäjä MENETTÄÄ osan tuloistaan kun asiakkailla ei ole €€€€€€€€€!! Ootko kartalla???
Vattu mikä tuuba olet, kaikki nämä yrittäjät joihin apteekkarikin lukeutuu voivatko he kilauttaa hyväosaiselle yrittäjä kaverille, että tuleppa kaupoille kun liikevaihto laskee kuin lehmänhäntä?Yritys maksaa muitakin veroja kuin tuloksestaan esimerkkinä arvonlisävero jota maksetaan vaikka yritys toimisi tappiolla.
Yrityshän lopulta maksaa myös työntekijöidensä verot jos ihan tarkkaan asiaa mietitään,.
Kyllä sijoittaja on työläinen ja suuremmassa mittakaavassa toimien yrittäjäkin.
Ei menetä mitään koska jos ei ole sitä €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€ niin ei myöskään tule kauppaan kuin varastelemaan korkeintaan. Minä olen kartalla sinä et.
Rahattomat asiakkaat eivät laske liikevaihtoa! Se on päivänselvää vaikka miten lasket!- köyhäkomukka
Extyökkäri kirjoitti:
Yritys maksaa muitakin veroja kuin tuloksestaan esimerkkinä arvonlisävero jota maksetaan vaikka yritys toimisi tappiolla.
Yrityshän lopulta maksaa myös työntekijöidensä verot jos ihan tarkkaan asiaa mietitään,.
Kyllä sijoittaja on työläinen ja suuremmassa mittakaavassa toimien yrittäjäkin.
Ei menetä mitään koska jos ei ole sitä €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€ niin ei myöskään tule kauppaan kuin varastelemaan korkeintaan. Minä olen kartalla sinä et.
Rahattomat asiakkaat eivät laske liikevaihtoa! Se on päivänselvää vaikka miten lasket!Niin kuule maksaa työtönkin kaikkia mahdollisia veroja.
Nyt Extyökkäri haluan selvyyden siihen OLETKO sopinut duunareittesi kanssa mikä heidän BRUTTOPALKKANSA on vai et? Jos olet sopinut duunariesi kanssa bruttopalkan niin tasan Extyökkäri ne ovat DUUNARIN rahoja veroineen, eivät sinun, ei palkka, ei verot.
Oletko ihan hurahtanut, jos asiakkaita ei ole niin tiedätkö mitä tuuba, ei ole tulojakaan!
Ja kyllä ingengör myynnin lasku vaikuttaa liikevaihtoon, VARMASTI. köyhäkomukka kirjoitti:
Niin kuule maksaa työtönkin kaikkia mahdollisia veroja.
Nyt Extyökkäri haluan selvyyden siihen OLETKO sopinut duunareittesi kanssa mikä heidän BRUTTOPALKKANSA on vai et? Jos olet sopinut duunariesi kanssa bruttopalkan niin tasan Extyökkäri ne ovat DUUNARIN rahoja veroineen, eivät sinun, ei palkka, ei verot.
Oletko ihan hurahtanut, jos asiakkaita ei ole niin tiedätkö mitä tuuba, ei ole tulojakaan!
Ja kyllä ingengör myynnin lasku vaikuttaa liikevaihtoon, VARMASTI.Työtön ei tuota, työtön ei ansaitse, työtön vain kierrättää muiden maksamia verorahoja!
Jos halutaan lisää verorahaa yhteiskunnan kassaan niin kassan määrä ei lisäänny jos se ensin maksaa sinulle 1000€ ja sitten "pidättää" siitä 100€ verona. Siinähän kassa pienenee 900€ mutta jos se raha 1000 olisi ansaittua oikealla työttä niin kassaan kolahtaisi 100€ lisää.
Kannattaa miettiä kokonaisuutta vaikka se vaikeaa näyttää olevankin!
Verot kuten palkatkin ja muut palkkasidonnaiset maksut maksetaan yrityksen rahoista sillä harvalla yrityksellä on muita rahoja. Se vero ainoastaan kierrätetään palkkalaskelman kautta muttei työntekijä sitä koskaan näe oikeasti!
Jos jollain ei ole asiakkaita niin ei ole sitä yritystäkään kauaa. Onneksi meillä Suomen maassa on niitäkin jotka ovat ansainneet palkkansa tai eläkkeensä joilla voivat rahoittaa kaupassa pistäytymisensä. Jos talouden pitäisi pysyä pystyssä peruspäivärahoin niin hyvinvointi olisi kaukainen unelma, se on kuitenkin täällä jos olet hoitanut asiasi oikein ja sinulla on varallisuutta.
Jos ei ole rikas/vaurautta omistava niin ei kannata lähteä komukelkkaan sillä siellä piilee kurjuus!- köyhäkomukka
Extyökkäri kirjoitti:
Työtön ei tuota, työtön ei ansaitse, työtön vain kierrättää muiden maksamia verorahoja!
Jos halutaan lisää verorahaa yhteiskunnan kassaan niin kassan määrä ei lisäänny jos se ensin maksaa sinulle 1000€ ja sitten "pidättää" siitä 100€ verona. Siinähän kassa pienenee 900€ mutta jos se raha 1000 olisi ansaittua oikealla työttä niin kassaan kolahtaisi 100€ lisää.
Kannattaa miettiä kokonaisuutta vaikka se vaikeaa näyttää olevankin!
Verot kuten palkatkin ja muut palkkasidonnaiset maksut maksetaan yrityksen rahoista sillä harvalla yrityksellä on muita rahoja. Se vero ainoastaan kierrätetään palkkalaskelman kautta muttei työntekijä sitä koskaan näe oikeasti!
Jos jollain ei ole asiakkaita niin ei ole sitä yritystäkään kauaa. Onneksi meillä Suomen maassa on niitäkin jotka ovat ansainneet palkkansa tai eläkkeensä joilla voivat rahoittaa kaupassa pistäytymisensä. Jos talouden pitäisi pysyä pystyssä peruspäivärahoin niin hyvinvointi olisi kaukainen unelma, se on kuitenkin täällä jos olet hoitanut asiasi oikein ja sinulla on varallisuutta.
Jos ei ole rikas/vaurautta omistava niin ei kannata lähteä komukelkkaan sillä siellä piilee kurjuus!Työtön maksaa veroja, kaikkia veroja arvonlisäveroa, joka ainosta ostoksestaan aivan samalla % kuin palkastaankin. Työtön myös työllistää, mahdollistaa lähikaupan tuloksen niin kuin monta muutakin asiaa.
Katsotaan sitten KOKO KUVAA, katso tarkasti: kun töyttömän toimeentuloa vähennetään niin se väistämättä näkyy kotimarkkinoiden kysynnässä ja ON pienentämässä yritysten TULOSTA, lisäämässä työttömyyttä ja toimeentulotuki menoja, mikä oikeasti LISÄÄ valtion VELKAA.
Vaikka työntekijä on yrityksessä työssä ja saa siitä PALKKAA, joka on HÄNEN osuutensa, sillä ILMAN duunaria sitä palkkaa tai yrityksen TULOSTA ei synny!
On se kumma Suomessa ei ole kuin yksi hyväosaisten kauppa Stockman ja se pyörii tappiolla vuodesta toiseen. Ettekö te rikkaat reppanat saa edes yhtä "hienoa" kauppaa mnenstymään?
Siihen tarvitaan työttömien armeijaa.
Totta kai jos tulot nousevat niin verokertymä kasvaa mutta verokertymä EI KASVA toimeentuola vaikeuttamalla. köyhäkomukka kirjoitti:
Työtön maksaa veroja, kaikkia veroja arvonlisäveroa, joka ainosta ostoksestaan aivan samalla % kuin palkastaankin. Työtön myös työllistää, mahdollistaa lähikaupan tuloksen niin kuin monta muutakin asiaa.
Katsotaan sitten KOKO KUVAA, katso tarkasti: kun töyttömän toimeentuloa vähennetään niin se väistämättä näkyy kotimarkkinoiden kysynnässä ja ON pienentämässä yritysten TULOSTA, lisäämässä työttömyyttä ja toimeentulotuki menoja, mikä oikeasti LISÄÄ valtion VELKAA.
Vaikka työntekijä on yrityksessä työssä ja saa siitä PALKKAA, joka on HÄNEN osuutensa, sillä ILMAN duunaria sitä palkkaa tai yrityksen TULOSTA ei synny!
On se kumma Suomessa ei ole kuin yksi hyväosaisten kauppa Stockman ja se pyörii tappiolla vuodesta toiseen. Ettekö te rikkaat reppanat saa edes yhtä "hienoa" kauppaa mnenstymään?
Siihen tarvitaan työttömien armeijaa.
Totta kai jos tulot nousevat niin verokertymä kasvaa mutta verokertymä EI KASVA toimeentuola vaikeuttamalla.Ei maksa vaan palauttaa saamiaan verorahoja. Vain ansaitulla rahalla voi maksaa muutoin se on vain rahan kierrätystä taskusta toiseen.
Aina löytyy työntekijä mutta työpaikka näyttää olevan osalla vaikeammin löydettävissä!
Et sitten vieläkään näe kokonaisuutta, opi näkemään niin elosin helpottuu!
Stokmannille saa kyllä kävellä haalareissaankin.- köyhäkomukka
Extyökkäri kirjoitti:
Ei maksa vaan palauttaa saamiaan verorahoja. Vain ansaitulla rahalla voi maksaa muutoin se on vain rahan kierrätystä taskusta toiseen.
Aina löytyy työntekijä mutta työpaikka näyttää olevan osalla vaikeammin löydettävissä!
Et sitten vieläkään näe kokonaisuutta, opi näkemään niin elosin helpottuu!
Stokmannille saa kyllä kävellä haalareissaankin.Kyllä kummasti ne veroeurot kapitlisteille kelpaavat, kukaan ei kieltäydy vastaan ottamasa.
Hyväosaisten taskuun ne veroeurot kiertävät ei teillä pitäisi olla mitään valittamsita. köyhäkomukka kirjoitti:
Kyllä kummasti ne veroeurot kapitlisteille kelpaavat, kukaan ei kieltäydy vastaan ottamasa.
Hyväosaisten taskuun ne veroeurot kiertävät ei teillä pitäisi olla mitään valittamsita.Vero eurothan ovat lähtöisin hyvä osaisempien taskuista joten jos osa palaa kotiin niin eikö se ole vain oikein?
Vai kuvitteletko yhteiskuntaa rakennettavan ja rahoitettavan vain työttömien avustaan maksamilla veroilla jotka avustuksetkin suurelta osin ovat veroina maksettua rahaa? Jos noin kuvittelet niin olet keksinyt ikiliikkujan!
Työstä pitää saada palkkaa vaikka tuloksen ostaja olisikin saanut rahansa verovaroista. En oikein näe mitä siinä olisi ongelmana muuta kuin se, että niitä yhteiskunnalla kerjuulla olevia on liikaa ja niiden pitäisi tositoimin alkaa työllistämään itseään. Työ kun on sitä parasta sosiaaliturvaa josta olen koko ikäni nauttinut ja edelleen eläkkeen eli viivästetyn palkan muodossa.- köyhäkomukka
Extyökkäri kirjoitti:
Vero eurothan ovat lähtöisin hyvä osaisempien taskuista joten jos osa palaa kotiin niin eikö se ole vain oikein?
Vai kuvitteletko yhteiskuntaa rakennettavan ja rahoitettavan vain työttömien avustaan maksamilla veroilla jotka avustuksetkin suurelta osin ovat veroina maksettua rahaa? Jos noin kuvittelet niin olet keksinyt ikiliikkujan!
Työstä pitää saada palkkaa vaikka tuloksen ostaja olisikin saanut rahansa verovaroista. En oikein näe mitä siinä olisi ongelmana muuta kuin se, että niitä yhteiskunnalla kerjuulla olevia on liikaa ja niiden pitäisi tositoimin alkaa työllistämään itseään. Työ kun on sitä parasta sosiaaliturvaa josta olen koko ikäni nauttinut ja edelleen eläkkeen eli viivästetyn palkan muodossa.Kirjoitinko, että se on väärin kun köyhän rahat löytävät tiensä hyväosaisten tilille? No en, totesin vain, että valtakunnssa kaikki hyvin ei pitäisi olla valittamista.
Väärässä olin, ei ole hyvä, että työttömyyskorvaus löytää tiensä viimeistä senttiä myöten rikkaan tilille niin valitusta piisaa, aina vain. köyhäkomukka kirjoitti:
Kirjoitinko, että se on väärin kun köyhän rahat löytävät tiensä hyväosaisten tilille? No en, totesin vain, että valtakunnssa kaikki hyvin ei pitäisi olla valittamista.
Väärässä olin, ei ole hyvä, että työttömyyskorvaus löytää tiensä viimeistä senttiä myöten rikkaan tilille niin valitusta piisaa, aina vain.Tuon loppuosan saat kyllä kk selvittää ihan juurta jaksaen, niin paksulta ihteltään se vaikuttaa. En usko sinun köyhiesi käyvän siirtämässä tileiltään rahoja "rikkaiden" tileille! Sitähän sinä siinä suoraan väität!
Varmaa on, että työttömyyskorvauksia käytetään väärin eli viinaan ja kessuun kun leipää saa leipäjonosta ilmaiseksi. Tuosta pitäisi oikein tehdä kunnon tutkimus sillä typerämpiäkin tutkimuksia tehdään.- köyhäkomukka
Extyökkäri kirjoitti:
Tuon loppuosan saat kyllä kk selvittää ihan juurta jaksaen, niin paksulta ihteltään se vaikuttaa. En usko sinun köyhiesi käyvän siirtämässä tileiltään rahoja "rikkaiden" tileille! Sitähän sinä siinä suoraan väität!
Varmaa on, että työttömyyskorvauksia käytetään väärin eli viinaan ja kessuun kun leipää saa leipäjonosta ilmaiseksi. Tuosta pitäisi oikein tehdä kunnon tutkimus sillä typerämpiäkin tutkimuksia tehdään.Kirjoitit:" Vero eurothan ovat lätöisin hyväosaisimpien taskuista joten jos osa palaa kotiin niin eikö se ole vain oikein?"
Tätä minä tarkoitan/tin.
:DDDDDDDDD, vai on se niiiin väärin jos työtön ottaa oluen, mutta niin oikein kun herra/rat nappaa konjamiinia! Kyllä on surkeeta! Ja tutkiakkin pitää vielä. Kuule ei tartte, niin herra kuin köyhäkin tulee humalaan kun tarpeeksi juo.
Suomi ON vapaa maa ja jokainen saa tehdä rahoillaa mitä haluaa vai pitäisikö työttömien ryhtyä tutkimaan miten kaltaisesi hyvin toimeen tuleva elää ja rahansa käyttää?
Jotain rajaa tuolla päsmäröinnilläsi pitää olla tai sitten tutkitaan sinua. köyhäkomukka kirjoitti:
Kirjoitit:" Vero eurothan ovat lätöisin hyväosaisimpien taskuista joten jos osa palaa kotiin niin eikö se ole vain oikein?"
Tätä minä tarkoitan/tin.
:DDDDDDDDD, vai on se niiiin väärin jos työtön ottaa oluen, mutta niin oikein kun herra/rat nappaa konjamiinia! Kyllä on surkeeta! Ja tutkiakkin pitää vielä. Kuule ei tartte, niin herra kuin köyhäkin tulee humalaan kun tarpeeksi juo.
Suomi ON vapaa maa ja jokainen saa tehdä rahoillaa mitä haluaa vai pitäisikö työttömien ryhtyä tutkimaan miten kaltaisesi hyvin toimeen tuleva elää ja rahansa käyttää?
Jotain rajaa tuolla päsmäröinnilläsi pitää olla tai sitten tutkitaan sinua.Työltön ottaa sen muiden laskuun kun konjamiinin juoja on ansainnut rahat juomaansa. En silti suosita sitä konjamiiniakaan vaikka varallisuutta olisi runsaastikin. Alkoholi on hyväksi ainoastaan jossain puhdistushommissa kuten auton pissapojassa jottei se jäädy talvella.
Kannattaisi todella miettiä miten hoisin asiani työaikana, jostain 1971 alkaen olen ollut osallistuvana aluepomona tai oman yrityksen suunnittelijana ja teknisenä johtajana. Siitä vaan matkimaan ja samallahan siinä pääsee muitakin työllistämään jos ei tuhansia niin helposti ainakin kymmeniä ihan oman liikeidean tuottaman toiminnan verran.
Rahaa olen käyttänyt tarpeeseen kun sitä on ollut valmiiksi plakkarissa. Kulutusluotot jotka tänään varsinkin monella nuorella vievät ulosottoon ovat vihon viimeinen tapa pilata elämänsä. Säästämällä pärjää paremmin ilman lisäkuluja, se vaatii vain pienen odottelun jos sitä pätäkkää ei valmiiksi ole jemmassa.
Jos humalaan tulo on jotain mitä tavoittelee on jo menettänyt ihmisyytensä. Humalassa kun tapellaan ja tapetaan sitä kannattaa välttää viimeiseen asti. Jos ei selvinpäin pysty olemaan niin kannattaa kysyä lääkäriltä missä mättää.- Anonyymi
Nykyinen kitukorvaus (työttömyyskorvaus) innostaa hakemaan töitä. Ei niin huonoa hommaa ole, etteikö se ole enemmän kuin 33 euroa päivässä. Kaiken lisäksi siitä menee 20% veroja!
- Anonyymi
köyhäkomukka kirjoitti:
Vitutus vaan kasvaa.
- Anonyymi
EU moitti Suomen sosiaaliturvaa huonoksi. Se on reilusti alle köyhyysrajan.
köyhäkomukka kirjoitti:
Kirjoitit:" Vero eurothan ovat lätöisin hyväosaisimpien taskuista joten jos osa palaa kotiin niin eikö se ole vain oikein?"
Tätä minä tarkoitan/tin.
Jotain rajaa tuolla päsmäröinnilläsi pitää olla tai sitten tutkitaan sinua.Missähän tuo lainaamasi teksti mahtaa olla tuossa kommentissani johon vastasit?
Kannattaa toimia asiallisesti ja vaikka asia on oikein niin onkohan se sanasta sanaan lainausta vai sinun sävellystäsi? Jos laitat lainausmerkit sen on syytä myös olla todellinen lainaus tai olet komuluuseri joka ei ymmärrä mitä tekee ja mikä on heillä ihan luontaista.
Mikään tässä maailmassa ei vaadi sen enempää oluen kuin konjamiininkaan ryyppäämistä. Ilman selviää jos omaa älliä eikä tarvitse sumuttaa itseään humalan avulla.
Rahoillaan saa tehdä mitä hyvänsä mutta kannattaa käyttää ne asioihin joista on itselle etua, osta vaikka sijoitusasuntoja!Extyökkäri kirjoitti:
Missähän tuo lainaamasi teksti mahtaa olla tuossa kommentissani johon vastasit?
Kannattaa toimia asiallisesti ja vaikka asia on oikein niin onkohan se sanasta sanaan lainausta vai sinun sävellystäsi? Jos laitat lainausmerkit sen on syytä myös olla todellinen lainaus tai olet komuluuseri joka ei ymmärrä mitä tekee ja mikä on heillä ihan luontaista.
Mikään tässä maailmassa ei vaadi sen enempää oluen kuin konjamiininkaan ryyppäämistä. Ilman selviää jos omaa älliä eikä tarvitse sumuttaa itseään humalan avulla.
Rahoillaan saa tehdä mitä hyvänsä mutta kannattaa käyttää ne asioihin joista on itselle etua, osta vaikka sijoitusasuntoja!Nyt huomasin vasta jälkeenpäin jotta kyse ei lienekään minun lainauksestani vaan jostain lähes Mooseksen aikaisesta Köyhäkomukan tekstistä 2018 vuodelta. Nykyinen ohjelma kun ei oikein osaa näitä minulle tulevia linkkejä rajoittaa sillä tämä linkki ei ollut eka joka oli aivan muuhun kuin minun kommenttiini kirjoitettu.
Olisi ehkä syytä hieman repareerata ohjelman toimintaa!Anonyymi kirjoitti:
Nykyinen kitukorvaus (työttömyyskorvaus) innostaa hakemaan töitä. Ei niin huonoa hommaa ole, etteikö se ole enemmän kuin 33 euroa päivässä. Kaiken lisäksi siitä menee 20% veroja!
Liikaa näyttävät maksavan koska porukka siihen tyytyy eikä lähde töihin vaan Virosta ja muualta Baltiasta ja etäänpääkin pitää porukkaa hommata ainakin rakennustöihin.
Menkää töihin niin ei tarvitse kitistä!
- kyykytyshallitus
Nyt kun työttömien nöyryyttäminen, heidän elämänsä hankaloittaminen ja pelotevaikutus on tunnustettu työllistämistoimien ainoiksi motiiveiksi, niin otteet tulevat kovenemaan. Kursseja ja aktivointia tehokkaampi pelotevaikutus saadaan aikaan vaikkapa määräämällä jokaiselle työttömälle päivittäinen ilmoittautumisvelvollisuus viranomaisille. Vielä tehokkaampaa on julkinen häpäiseminen. En ihmettelisi yhtään, vaikka hallitus keksisi positiivisin sanankääntein perustellen pakottaa työttömät seisomaan torilla päivittäin asennossa pari tuntia työssäkäyvien pilkattavana. Vielä tehokkaampaa olisi ottaa käyttöön jalkapuu. Työleirit lienevät ihan konkretiaa lähiaikoina.
- pump
Kokoomuksen kansanedustaja on avomielinen. Aktiivimallilla heikennetään työttömyysturvaa.
Sipilän hallituksessa tointa hoitaa Perussuomalaisten hyväksymän hallitusohjelman mukaisesti perussuomalainen ministeri Lindström. Se siitä työväenpuolueesta!!!!!!Työttömyysturvaa pitää todella heikentää jotta hoksaatte mennä töihin tienaamaan omaa elantoanne! Nythän te riistätte jopa eläkeläisten eläkkeistä koska veronmaksajathan ne suurimman osan maksavat joko suoraan veroina tai tuotteiden ja palvelusten hinnoissa koska ette tuota mitään luimistellessanne.
- oikalliselätti
Extyökkäri kirjoitti:
Työttömyysturvaa pitää todella heikentää jotta hoksaatte mennä töihin tienaamaan omaa elantoanne! Nythän te riistätte jopa eläkeläisten eläkkeistä koska veronmaksajathan ne suurimman osan maksavat joko suoraan veroina tai tuotteiden ja palvelusten hinnoissa koska ette tuota mitään luimistellessanne.
Aivan EXtyökkri sinuakin elätetään veroeuroilla herää kysymys miksi?
oikalliselätti kirjoitti:
Aivan EXtyökkri sinuakin elätetään veroeuroilla herää kysymys miksi?
Ei piodä paikkaansa, minä elän eläkevakuutusyhtiön maksamalla eläkevakuutuksella jonka työnantajani ovat maksaneet työssä ollessani. Veroeuroja ei mene senttiäkään minun elämiseeni.
Veroista maksetaan osa valtion eläkkeitä sekä muistaakseni osa maatalouden piirissä työskennelleiden eläkkeistä mutta ei yksityissektorin.
Koska en ole koskaan työskennellyt pimeästi niin jokainen työnantajani on maksanut eläkevakuutusmaksuni jonka tarkastin jo muutamaa vuotta ennen eläköitymistäni.
Olet siis täystollo komuloinen jos et tiedä millainen eläkejärjestelmä meillä on Suomessamme!
Siitä verosta vielä, minä maksan täydet verot kaikesta mitä ansaitsen niin eläkkeistä kuin muistakin tuloistani! Saattaa jopa olla, että maksan enemmän kuin sinä veroja!- köyhäkomukka
Extyökkäri kirjoitti:
Työttömyysturvaa pitää todella heikentää jotta hoksaatte mennä töihin tienaamaan omaa elantoanne! Nythän te riistätte jopa eläkeläisten eläkkeistä koska veronmaksajathan ne suurimman osan maksavat joko suoraan veroina tai tuotteiden ja palvelusten hinnoissa koska ette tuota mitään luimistellessanne.
Suksi kuuseen Extyökkäri! Työtön ei tarvitse mitään päähän potkimista vaan TYÖTÄ ja kun sitä ei ole niin ei ole. On vain näitä saakelin harjoittelu paikkoja, ilmaisen työn teettäjiä ei palkanmaksajia.
Heti kun "harjoittelujakso" on ohi uusi työtön kehiin, mutta sitä PALKKAUSTA ei ole, ekä tule.
Mitä jankutat, että työtön ei tuota? Työtön maksaa joka sortin veroa niin kuin muutkin ihmiset. Ei ole olemassa mitään "työttömien" alvia tai kunnallisveroäyriä, verot menee tulojen mukaan ja pieni tuloiset maksavat suhteessa tuloihinsa kaikkein eniten. köyhäkomukka kirjoitti:
Suksi kuuseen Extyökkäri! Työtön ei tarvitse mitään päähän potkimista vaan TYÖTÄ ja kun sitä ei ole niin ei ole. On vain näitä saakelin harjoittelu paikkoja, ilmaisen työn teettäjiä ei palkanmaksajia.
Heti kun "harjoittelujakso" on ohi uusi työtön kehiin, mutta sitä PALKKAUSTA ei ole, ekä tule.
Mitä jankutat, että työtön ei tuota? Työtön maksaa joka sortin veroa niin kuin muutkin ihmiset. Ei ole olemassa mitään "työttömien" alvia tai kunnallisveroäyriä, verot menee tulojen mukaan ja pieni tuloiset maksavat suhteessa tuloihinsa kaikkein eniten.Eivät näköjään osaa hankkia sitä ilman patistelua vaan jäävät röhöttämään yhteiskunnan lihapatojen viereen.
Kokeile joskus perustaa yritys ja hoitaa sen toiminta niin markkinoinnin, tuotekehityksen kuin myös töiden järjestelyn osalta ja kun olet saanut edes muutaman vuoden kokemuksen niin palaa asiaan.
Nyt sinulla on pelkkiä komuharhoja päässäsi etkä käsitä sitä yksinkertaista seikkaa jtta työntekijän on ANSAITTAVA palkkansa ei vain nostettava/lunastettava kuten komuloiset kuvittelevat.
Et sitten ole lainkaan miettinyt mikä Suuren ja Mahtavan kaatoi! Se ei ollut kapitalismin rumasti katsominen vaan heidän oma tyhmyytensä ja uskonsa kommunismin autuutukseen.
Muista! On aina sopeutettava menonsa tulojen mukaan! Muuta tietä ei ole vaikka niin itsellesi näytät uskotelleesi.köyhäkomukka kirjoitti:
Mitä jankutat, että työtön ei tuota? Työtön maksaa joka sortin veroa niin kuin muutkin ihmiset. Ei ole olemassa mitään "työttömien" alvia tai kunnallisveroäyriä, verot menee tulojen mukaan ja pieni tuloiset maksavat suhteessa tuloihinsa kaikkein eniten.Jos harjoittelu/kokeilujakson jälkeen hankitaan uusi harjoittalija niin edellistä ei katsottu sopivaksi. Kaikki eivät ole hyviä kaikissa toimissa oli koulutus sitten mikä hyvänsä. Työnantaja vaatii ja pitääkin vaatia myös oikeaa asennetta jotta tulevaisuudessakin voidaan luottaa ko henkilön työn tulokseen.
Kun sopiva löytyy hänet palkataan tai yrittäjä/yrityksen työvoiman hankkija on pösilö! Harjoittelijoita ketjuttamalla en usko mihinkään hyvään tulokseen yllettävän joten koko homma on sinun mielikuvituksesi tuotetta!
Ay mafia saisikin alkaa saarnaamaan oikean työhön asennoitumisen puolesta eikä vain vaatimaan palkkaa ilman työn aikaansaamaa tulosta.- köyhäkomukka
Extyökkäri kirjoitti:
Eivät näköjään osaa hankkia sitä ilman patistelua vaan jäävät röhöttämään yhteiskunnan lihapatojen viereen.
Kokeile joskus perustaa yritys ja hoitaa sen toiminta niin markkinoinnin, tuotekehityksen kuin myös töiden järjestelyn osalta ja kun olet saanut edes muutaman vuoden kokemuksen niin palaa asiaan.
Nyt sinulla on pelkkiä komuharhoja päässäsi etkä käsitä sitä yksinkertaista seikkaa jtta työntekijän on ANSAITTAVA palkkansa ei vain nostettava/lunastettava kuten komuloiset kuvittelevat.
Et sitten ole lainkaan miettinyt mikä Suuren ja Mahtavan kaatoi! Se ei ollut kapitalismin rumasti katsominen vaan heidän oma tyhmyytensä ja uskonsa kommunismin autuutukseen.
Muista! On aina sopeutettava menonsa tulojen mukaan! Muuta tietä ei ole vaikka niin itsellesi näytät uskotelleesi.Eikö kapitalisti ymärrä, että työttömyyskorvauksen leikkaus on itseasiassa yrittäjien tulijen leikkausta? Eikö polla säteile sen vertaa, että tajuasi, että eläkeet, työttömyyskorvaukset, opintorhat ja lainat kiertävät kaikkein nopeimmin ja tehokkaimmin taloudessa, ne köyhät ihmiset piävät yhteiskunnan TALOUDEN toiminnassa.
Rikkaat ja hyväosaiset ihastelevat tiliensä saldoja, mutta köyhän sentit kiertää valon nopeudella lähikaupan kassalla, apteekissa.
Kerronpa sinulle tositarinan kun sopiva löytyy niin palkataan jutussa.
Olipa kerran todella AHKERA, hieno nuori tyttö, joka sairastapauksen sattuessa teki vuoron yksin kun kaveri sairastui eikä sijaista saatu.
Noh, kun pomo huomasi, että yksinkin pärjää kun on oikea tekijä niin tämä tyttö teki joka ainoan vuoron yksin. Pomo lupaili tytön kysyessä milloin hän saa kaverin, että kohta, ihan pian.
Ei muuten palkattu vaan tyttö sanoi itsensä irti kun ei enää saanut öisin unta sen työmäärän takia.
Voit työntää sen kun sopiva löytyy todella syvälle johonkin missä aurinko ei paista kuu kumota.
Minun ei onneksi tarvitse miettiä mikä suuren ja mahtavan kaatoi, sinä teet sitä ihan tarpeeksi. köyhäkomukka kirjoitti:
Eikö kapitalisti ymärrä, että työttömyyskorvauksen leikkaus on itseasiassa yrittäjien tulijen leikkausta? Eikö polla säteile sen vertaa, että tajuasi, että eläkeet, työttömyyskorvaukset, opintorhat ja lainat kiertävät kaikkein nopeimmin ja tehokkaimmin taloudessa, ne köyhät ihmiset piävät yhteiskunnan TALOUDEN toiminnassa.
Rikkaat ja hyväosaiset ihastelevat tiliensä saldoja, mutta köyhän sentit kiertää valon nopeudella lähikaupan kassalla, apteekissa.
Kerronpa sinulle tositarinan kun sopiva löytyy niin palkataan jutussa.
Olipa kerran todella AHKERA, hieno nuori tyttö, joka sairastapauksen sattuessa teki vuoron yksin kun kaveri sairastui eikä sijaista saatu.
Noh, kun pomo huomasi, että yksinkin pärjää kun on oikea tekijä niin tämä tyttö teki joka ainoan vuoron yksin. Pomo lupaili tytön kysyessä milloin hän saa kaverin, että kohta, ihan pian.
Ei muuten palkattu vaan tyttö sanoi itsensä irti kun ei enää saanut öisin unta sen työmäärän takia.
Voit työntää sen kun sopiva löytyy todella syvälle johonkin missä aurinko ei paista kuu kumota.
Minun ei onneksi tarvitse miettiä mikä suuren ja mahtavan kaatoi, sinä teet sitä ihan tarpeeksi.En nyt ihan osaa luokitella työttömyyskorvauksia ja lainoja samaan kastiin talouden ylläpidossa. Lainathan ovat kuluja sillä ne pitää maksaa takaisin korkoineen ja kuluineen. En suosittele lainoilla elämänsä rahoittamista! Olen tässä viime vuosina tutustunut pariin nuoreen joilta luottotiedot ovat kadonneet pikaluottorumbassa ja nyt heillä on ulosotossa summia jotka heidän tuloihinsa sovitettuna ovat suuria ja vuosien lyhennyksen takana.
Kai joku niitä saldojaankin ihastelee ja mikä on ihastellessa jos niissä pilkun oikealla puolella (tässä vasen puoli on se oikea puoli) on ainakin kuusi numeroa eikä ensimmäinen ole nolla. Minäkin ihastelisin (ja ihmettelisinkin) jos moisen saisin. Silti he käyttävät niin kaupoissa kuin apteekeissa huomattavasti enemmän rahaa kuin ne jotka jollain sosiaalisilla tuilla elävät pieneläkeläiset mukaan lukien. Ruokaa ja muuta tarvittavaa kun saa niin monen hintaista, sisäfile ja hampparin väärä ovat vallan eri hintaluokassa!
En tunne tyttösi tapausta, en tunne hänen työpaikkaansa, en tunne hänen pomoaan joten en osaa siihen sanoa mitään. Kuten ihmiset niin työpaikatkin ovat yksilöitä ja joissain viihtyy joissain ei, kuten kerroin jo aiemmin niin kahdesta olen kävellyt ulos kyllästyttyäni yrityksen toimintaan, en jäänyt sinne kyttäämään josko saisin potkut kun laiskottelisin. Lähdin ja hain uuden työpaikan, aktiivisuus auttaa ja paremmin jos se on oma-aloitteista.- köyhäkomukka
Extyökkäri kirjoitti:
En nyt ihan osaa luokitella työttömyyskorvauksia ja lainoja samaan kastiin talouden ylläpidossa. Lainathan ovat kuluja sillä ne pitää maksaa takaisin korkoineen ja kuluineen. En suosittele lainoilla elämänsä rahoittamista! Olen tässä viime vuosina tutustunut pariin nuoreen joilta luottotiedot ovat kadonneet pikaluottorumbassa ja nyt heillä on ulosotossa summia jotka heidän tuloihinsa sovitettuna ovat suuria ja vuosien lyhennyksen takana.
Kai joku niitä saldojaankin ihastelee ja mikä on ihastellessa jos niissä pilkun oikealla puolella (tässä vasen puoli on se oikea puoli) on ainakin kuusi numeroa eikä ensimmäinen ole nolla. Minäkin ihastelisin (ja ihmettelisinkin) jos moisen saisin. Silti he käyttävät niin kaupoissa kuin apteekeissa huomattavasti enemmän rahaa kuin ne jotka jollain sosiaalisilla tuilla elävät pieneläkeläiset mukaan lukien. Ruokaa ja muuta tarvittavaa kun saa niin monen hintaista, sisäfile ja hampparin väärä ovat vallan eri hintaluokassa!
En tunne tyttösi tapausta, en tunne hänen työpaikkaansa, en tunne hänen pomoaan joten en osaa siihen sanoa mitään. Kuten ihmiset niin työpaikatkin ovat yksilöitä ja joissain viihtyy joissain ei, kuten kerroin jo aiemmin niin kahdesta olen kävellyt ulos kyllästyttyäni yrityksen toimintaan, en jäänyt sinne kyttäämään josko saisin potkut kun laiskottelisin. Lähdin ja hain uuden työpaikan, aktiivisuus auttaa ja paremmin jos se on oma-aloitteista.Oli kyse opintolainoista, ei pikavipeistä tai muusta moskasta vaan tulevaisuuteen sijoittamisesta.
Katkos Extyökkäri kun opiskelee niin saa opintotukea ja opintolainaa joilla turvataan toimeentulo opiskelu aikana. Vielä kärryillä? Jos opiskelija EI HALUA opintolainaa ja rahoittaa opintonsa työllä niin silloin mnenettää opintotukensakkin, koska tulorajan ylittävä osa pitää maksaa takaisin.
Kyllä kaupoissa ja apteekeissa asioidessa harvemmin, siis todella harvoin näkee parempi osaisia sisäfile ostoksilla, apteekeissa vielä vähemmän.
Apteekeissa ja lähi kaupoissa on suurin osa asiakkaista elkäleäisiä, opiskelijoita, DUUNAREITA ja yksi juttu vielä MEITÄ köyhiä onpaljon, paljon, paljon enemmän kuin hyväosaisia.
Hyvä osaiset sitä paitsi ovat saakelin pihejä niuhottajia, jotka hamstraavat sitä tarjous hampparia niin, että köyhää hirvittää.
Pointtini talouden ylläpidossa tuossa on, että ei teidänrikkaitten ressukoiden €€€€€€€€€€€€€€ ole kotimarkkinoiden pyörittäjäksi siihen tarvitaan 4, 5 miljoonaa toimninta 1000 omaavaa. köyhäkomukka kirjoitti:
Oli kyse opintolainoista, ei pikavipeistä tai muusta moskasta vaan tulevaisuuteen sijoittamisesta.
Katkos Extyökkäri kun opiskelee niin saa opintotukea ja opintolainaa joilla turvataan toimeentulo opiskelu aikana. Vielä kärryillä? Jos opiskelija EI HALUA opintolainaa ja rahoittaa opintonsa työllä niin silloin mnenettää opintotukensakkin, koska tulorajan ylittävä osa pitää maksaa takaisin.
Kyllä kaupoissa ja apteekeissa asioidessa harvemmin, siis todella harvoin näkee parempi osaisia sisäfile ostoksilla, apteekeissa vielä vähemmän.
Apteekeissa ja lähi kaupoissa on suurin osa asiakkaista elkäleäisiä, opiskelijoita, DUUNAREITA ja yksi juttu vielä MEITÄ köyhiä onpaljon, paljon, paljon enemmän kuin hyväosaisia.
Hyvä osaiset sitä paitsi ovat saakelin pihejä niuhottajia, jotka hamstraavat sitä tarjous hampparia niin, että köyhää hirvittää.
Pointtini talouden ylläpidossa tuossa on, että ei teidänrikkaitten ressukoiden €€€€€€€€€€€€€€ ole kotimarkkinoiden pyörittäjäksi siihen tarvitaan 4, 5 miljoonaa toimninta 1000 omaavaa.Kun minä opiskelin rahoitin itse, säästöt ja isän takaama opintolaina selvittivät sen muutaman vuoden kesät työskennellen talouden kannalta jopa omassa asunnossa asuen, vuokralla tosin silloin. Lainat maksoin valmistuttuani alle sen mitä olisi pitänyt koska en oppinut rakastamaan korkojen maksua.
Käyt vaan eri kaupoissa kuin ne joilla sitä pätäkkää löytyy, asut eri alueella joten lähikauppa ei ole sama missä ne sinun parempiosaiset käyvät joten et tiedä heidän sisäfileestään ja sen ostamisesta paljoakaan kuin mielikuvituksessasi.
Eläkeläinenkin voi olla hyvä osainen vaikka ei parempi olisikaan ja kaikki käyvät apteekissa jos on vaivoja joihin pillerit auttavat tai rasvaa tarvitaan ihon hoitoon.
Kaikissa talouksissa on järkevää pitää menot kurissa, moni jolla on varallisuutta on sitä vain koska ovat eläneet elämänsä järkevästi tuhlaamatta, varsinkin kun kyse on eläkeläisistä. Kun muistaakseni keskimääräinen eläke on luokkaa 1300€/kk niin saajia löytyy alle ja yli saman verran euroina ainakin.
Yli 30'000€/a tienaavia on tulonsaajista noin 40% ja he maksavat veroista n. 80% eli leijonan osan sillä niille 60% tulonsaajista jää jaettavaksi vain 20% yhteiskunnan kuluista. Heitä ei siis riistetä kuten komuloisten vakiofraasi väittää.
Nuo yli 30'000 tienaavat myös muutoinkin rahoittavat yhteiskunnan veronmaksun lisäksi! Mukaan lukien sinun kotimarkkinasi.
Köyhäthän eivät olisi köyhiä jos ne yhteiskunnan pystyssä pitäisivät. Heidän tuloistaan monilla se kertyy juuri noiden yli 30'000 tienaavien maksamista veroista!- köyhäkomukka
Extyökkäri kirjoitti:
Kun minä opiskelin rahoitin itse, säästöt ja isän takaama opintolaina selvittivät sen muutaman vuoden kesät työskennellen talouden kannalta jopa omassa asunnossa asuen, vuokralla tosin silloin. Lainat maksoin valmistuttuani alle sen mitä olisi pitänyt koska en oppinut rakastamaan korkojen maksua.
Käyt vaan eri kaupoissa kuin ne joilla sitä pätäkkää löytyy, asut eri alueella joten lähikauppa ei ole sama missä ne sinun parempiosaiset käyvät joten et tiedä heidän sisäfileestään ja sen ostamisesta paljoakaan kuin mielikuvituksessasi.
Eläkeläinenkin voi olla hyvä osainen vaikka ei parempi olisikaan ja kaikki käyvät apteekissa jos on vaivoja joihin pillerit auttavat tai rasvaa tarvitaan ihon hoitoon.
Kaikissa talouksissa on järkevää pitää menot kurissa, moni jolla on varallisuutta on sitä vain koska ovat eläneet elämänsä järkevästi tuhlaamatta, varsinkin kun kyse on eläkeläisistä. Kun muistaakseni keskimääräinen eläke on luokkaa 1300€/kk niin saajia löytyy alle ja yli saman verran euroina ainakin.
Yli 30'000€/a tienaavia on tulonsaajista noin 40% ja he maksavat veroista n. 80% eli leijonan osan sillä niille 60% tulonsaajista jää jaettavaksi vain 20% yhteiskunnan kuluista. Heitä ei siis riistetä kuten komuloisten vakiofraasi väittää.
Nuo yli 30'000 tienaavat myös muutoinkin rahoittavat yhteiskunnan veronmaksun lisäksi! Mukaan lukien sinun kotimarkkinasi.
Köyhäthän eivät olisi köyhiä jos ne yhteiskunnan pystyssä pitäisivät. Heidän tuloistaan monilla se kertyy juuri noiden yli 30'000 tienaavien maksamista veroista!Kyllä hyväosaiset käyvät Lidlssä, Prismassa siinä missä huonompi osaisetkin ja sehän on sitä JÄRKEVÄÄ taloudenpitoa.
Olet oikeassa siinä, että 35 000 - 55 000 maksavat noin 19,2%, alle 35 000 osuus on noin 29,1% ja yli 75 000 27% ja heidän määränsä kaikista on 4,1%.
Työttömän tulot eivät päätä huimaa, eikä niistä tuloveroa kerry, mutta alvi on sama olit miljonääri tai persaukinen. Pitää muistaa, että hyväosaisten laariin nekin veromarkat päätyvät.
Kyllä niitä köyhiä tarvitaan, vaikka vain työllistäjiksi ja Suomessa jokainen Suomen kansalainen saa neuvola ja terveyspalvelut, kolutuksen samaan veronmaksajien hintaan.
Kerroppa sitten miten on selitettävissä, että kapitalistit vaativat, että yhteiskunnan pitää maksaa osa palkasta tukena, että palkalla ei kuulukkaan tulla toimeen vaan tehdä työtä talkoo hengessä. Kokoomuksen kansanedustaja Eero Lehti esitti tälläistä palkkaus mallia.
On se kumma työtön lisää yhteiskunnan kuluja, mutta kapitalistin saama tuki ei ja sehän ei pidä paikkaansa. - Extyökkäri_
köyhäkomukka kirjoitti:
Kyllä hyväosaiset käyvät Lidlssä, Prismassa siinä missä huonompi osaisetkin ja sehän on sitä JÄRKEVÄÄ taloudenpitoa.
Olet oikeassa siinä, että 35 000 - 55 000 maksavat noin 19,2%, alle 35 000 osuus on noin 29,1% ja yli 75 000 27% ja heidän määränsä kaikista on 4,1%.
Työttömän tulot eivät päätä huimaa, eikä niistä tuloveroa kerry, mutta alvi on sama olit miljonääri tai persaukinen. Pitää muistaa, että hyväosaisten laariin nekin veromarkat päätyvät.
Kyllä niitä köyhiä tarvitaan, vaikka vain työllistäjiksi ja Suomessa jokainen Suomen kansalainen saa neuvola ja terveyspalvelut, kolutuksen samaan veronmaksajien hintaan.
Kerroppa sitten miten on selitettävissä, että kapitalistit vaativat, että yhteiskunnan pitää maksaa osa palkasta tukena, että palkalla ei kuulukkaan tulla toimeen vaan tehdä työtä talkoo hengessä. Kokoomuksen kansanedustaja Eero Lehti esitti tälläistä palkkaus mallia.
On se kumma työtön lisää yhteiskunnan kuluja, mutta kapitalistin saama tuki ei ja sehän ei pidä paikkaansa.Kun asuinalueetkin vaihtelevat niin myös ne Liiterit ja Prismat vaihtelevat koska lähin useimmiten on se mihin mennään.
Köyhiä on, niitä ei tarvita mutta osa ei kestä ahkerointia syystä tai toisesta. Siksi heitä aina vain riittää vaikka on ilmaiset koulut jotka mahdollistavat opin vaikka minne. Köyhyydessä on useimmiten kyse asenteesta joka on periytynyt omilta vanhemmilta. Vanhemmat jotka eivät kasvata lapsiaan tulokselliseen työhön pitäisi rankaista.
Minun kotonani opetettiin työn merkitys hyvinvoinnin rakentamisessa ja niitä oppeja olen käyttänyt hyväkseni ja pärjännyt vähintään kohtuudella.
Todella työttömiä ei tarvita siksi, että työvoimatoimistoilla riittäisi töitä tai TK:n psykiatrisella osastolla. Tuo ajatuskin osoittaa miten köyhää tuo ajatusmaailmasi on ja miten kommunistinen pravda on sen pilannut. Aivan kuin loistaisit sillä että et viitsinyt kouluttautua parempiin hommiin ja paremmille ansioille.
Jos halutaan työllistää niitä joilta homma ei suju niin he eivät tuota sitä palkkaansa ainakaan aluksi joten sitä apurahaa saattaa olla hyväkin hieman antaa joskaan ei eliniäksi vaan ehkä vuoden työhön oppimisen ajaksi.
Se tuleeko palkalla toimeen riippuu monesta asiasta, tuon työntekijän ansiot työssä voivat olla niin pienet ettei niillä pärjää ja se riippuu siitä mitä hän tekee työkseen ja mitä hän saa aikaan sillä palkka on ansaittava se ei saa olla yrityksen sosiaaliapua luikurille. Yritys/yrittäjähän sitä tuklea ei saa vaan se työllistetty joka ei kykene palkkaansa ansaitsemaan kuin ehkä osin.
Vaikka ihmisellä olisi sitä kapitaalia niin hän on työläinen joka työskentelee sen kapitaalinsa avulla järjestäen työtä muille jotta heilläkin olisi mahdollisuus sen kapitaalin keräämiseen. Kannattaa sinunkin suhtautua asiaan asiallisesti! Ilman kapitaalia/pääomiahan me olisimme edelleen turvekodissa asumassa. Kun katsot ikkunasta niin kaikki on pääoman aikaansaamaa niin puistot, rakennukset kuin tietkin olivat sitten hiekkaa, asfalttia tai rautaa. Kalsarisikin ovat mitä todennäköisemmin pääoman aikaansaamat jos et oman kissasi karvoista kehrää lankaa ja siitä niitä kudo.
Palkkatukea tuskin myönnetään arkkitehdeille ja insinööreille, lääkäreitä unohtamatta, se myönnetään niille joilla ei vuosiin ole työtä ollut koska he eivät ole siihen riittävällä intensiteetillä pyrkineet. He alkuun tuskin tuottavat mitään eli palkkaa ei kannata maksaa koska ansioita ei synny, joten rahallinen satsaus yhteiskunnalta antaa heille mahdollisuuden korjata asemaansa siirtymällä työelämään.
On se kummaa miten sinä kk et ymmärrä työn merkitystä ja sitä miten palkkarahat ansaitaan! - köyhäkomukka
Extyökkäri_ kirjoitti:
Kun asuinalueetkin vaihtelevat niin myös ne Liiterit ja Prismat vaihtelevat koska lähin useimmiten on se mihin mennään.
Köyhiä on, niitä ei tarvita mutta osa ei kestä ahkerointia syystä tai toisesta. Siksi heitä aina vain riittää vaikka on ilmaiset koulut jotka mahdollistavat opin vaikka minne. Köyhyydessä on useimmiten kyse asenteesta joka on periytynyt omilta vanhemmilta. Vanhemmat jotka eivät kasvata lapsiaan tulokselliseen työhön pitäisi rankaista.
Minun kotonani opetettiin työn merkitys hyvinvoinnin rakentamisessa ja niitä oppeja olen käyttänyt hyväkseni ja pärjännyt vähintään kohtuudella.
Todella työttömiä ei tarvita siksi, että työvoimatoimistoilla riittäisi töitä tai TK:n psykiatrisella osastolla. Tuo ajatuskin osoittaa miten köyhää tuo ajatusmaailmasi on ja miten kommunistinen pravda on sen pilannut. Aivan kuin loistaisit sillä että et viitsinyt kouluttautua parempiin hommiin ja paremmille ansioille.
Jos halutaan työllistää niitä joilta homma ei suju niin he eivät tuota sitä palkkaansa ainakaan aluksi joten sitä apurahaa saattaa olla hyväkin hieman antaa joskaan ei eliniäksi vaan ehkä vuoden työhön oppimisen ajaksi.
Se tuleeko palkalla toimeen riippuu monesta asiasta, tuon työntekijän ansiot työssä voivat olla niin pienet ettei niillä pärjää ja se riippuu siitä mitä hän tekee työkseen ja mitä hän saa aikaan sillä palkka on ansaittava se ei saa olla yrityksen sosiaaliapua luikurille. Yritys/yrittäjähän sitä tuklea ei saa vaan se työllistetty joka ei kykene palkkaansa ansaitsemaan kuin ehkä osin.
Vaikka ihmisellä olisi sitä kapitaalia niin hän on työläinen joka työskentelee sen kapitaalinsa avulla järjestäen työtä muille jotta heilläkin olisi mahdollisuus sen kapitaalin keräämiseen. Kannattaa sinunkin suhtautua asiaan asiallisesti! Ilman kapitaalia/pääomiahan me olisimme edelleen turvekodissa asumassa. Kun katsot ikkunasta niin kaikki on pääoman aikaansaamaa niin puistot, rakennukset kuin tietkin olivat sitten hiekkaa, asfalttia tai rautaa. Kalsarisikin ovat mitä todennäköisemmin pääoman aikaansaamat jos et oman kissasi karvoista kehrää lankaa ja siitä niitä kudo.
Palkkatukea tuskin myönnetään arkkitehdeille ja insinööreille, lääkäreitä unohtamatta, se myönnetään niille joilla ei vuosiin ole työtä ollut koska he eivät ole siihen riittävällä intensiteetillä pyrkineet. He alkuun tuskin tuottavat mitään eli palkkaa ei kannata maksaa koska ansioita ei synny, joten rahallinen satsaus yhteiskunnalta antaa heille mahdollisuuden korjata asemaansa siirtymällä työelämään.
On se kummaa miten sinä kk et ymmärrä työn merkitystä ja sitä miten palkkarahat ansaitaan!Koeta nyt hyvä mies nähdä, siis oikeasti NÄHDÄ, että puistot, rakennukset, tiet EIVÄT ole pääoman AIKAANSAAMAA, vaan duuarit on ne RAKENTANEET, DUUNARIT Extyökkäri, duunarit. Milloin, oi milloin Extyökkäri ymmärrät työn ja tekemisen merkityksen?
On se kummaakin kummempaa kun kaiptalisti ei tajua, että raha on APUVÄLINE kun rakennetaan, ihminen rakentaa. Niin kerro mikä ero on työttömän saamalla työttömyyskorvauksella ja yhteiskunnan maksamalla "palkan lisällä" noin valtion taloutta ajatellen? Yhteiskunta ne rahoittaa molemmat. Miksi kapitalisti on kuin härkä jonka aunukseen on työnnetty tulikuuma rautakanki kun on kyse työttömyyskorvauksesta ja lauhkea kuin lammas kun palkkaa ei tarvitse maksaa kuin murto-osa oikeasta ja yhteiskunta huolehtii siitä, että puuroa saa syöytyä ja voi saapua senttisateeseen seuraavanakin päivänä?
Tahtoo tietää. köyhäkomukka kirjoitti:
Koeta nyt hyvä mies nähdä, siis oikeasti NÄHDÄ, että puistot, rakennukset, tiet EIVÄT ole pääoman AIKAANSAAMAA, vaan duuarit on ne RAKENTANEET, DUUNARIT Extyökkäri, duunarit. Milloin, oi milloin Extyökkäri ymmärrät työn ja tekemisen merkityksen?
On se kummaakin kummempaa kun kaiptalisti ei tajua, että raha on APUVÄLINE kun rakennetaan, ihminen rakentaa. Niin kerro mikä ero on työttömän saamalla työttömyyskorvauksella ja yhteiskunnan maksamalla "palkan lisällä" noin valtion taloutta ajatellen? Yhteiskunta ne rahoittaa molemmat. Miksi kapitalisti on kuin härkä jonka aunukseen on työnnetty tulikuuma rautakanki kun on kyse työttömyyskorvauksesta ja lauhkea kuin lammas kun palkkaa ei tarvitse maksaa kuin murto-osa oikeasta ja yhteiskunta huolehtii siitä, että puuroa saa syöytyä ja voi saapua senttisateeseen seuraavanakin päivänä?
Tahtoo tietää.Jos nyt kk totta puhutaan niin missä sinulla ovat ne työntekijät ja muut rakentajat jotka ilmaiseksi noita puistoja ja rakennuksia huvikseen kokoavat?
Sinun duunarisi eivät oikeasti tee mitään ilman, että pääoma ensin alkaa rahoittamaan projektia. Kaikki, puistot mukaan lukien, on rakennettu pääoman voimin sillä ilman sitä asuisimme turvekodassa jotka turpeet olisit käsin koukkinut suosta koska lapiotehdaskin olisi vaatinut perustettaessa pääomia kuten ne kaivoksetkin joista se rautamalmi olisi saatu sekä ne masuunit joissa se rauta olisi saatu taottavaan muotoon..
Työttömyyskorvauksella ja sillä palkanlisällä on olennainen ero, työttömyyskorvaus maksetaan vastikkeetta mutta palkanlisän saadakseen on oltava työssä joka taas antaa mahdollisuuden ajan mittaan saada työtä josta ei tarvitse mitään lisäkorvauksia maksaa vaan jolla voi elättää itsensä. Työstä kun saa kokemusta ja oppii elämään työn rytmin mukaan, aamulla töihin ja illalla saunaan!
Taitaa olla se rautakanki omassa anuksessasi kun tuollaiseen asiattomuuteen pitää lähteä. On selvää, että jos työntekijä todella ansaitsee palkkaa niin hänelle se makseaan mutta pelkkä olo työpaikalla ei sitä tee vaan tulosta pitää tulla. Tuo sinun tyylisi ajatella on juuri se sama joka Suuren ja Mahtavan kaatoi, sielläkin oltiin tekevinäänm töitä mutta se oli sitä tuhtaa jolla ei mitään saada aikaan mutta teetä ja vodkaa kuluu. Kyllä kannattaa miettiä ilman komujen levittämää pravdaa, sillä komuloistyylillä ei missään eikä koskaan ole saavutettu hyvinvointiin viittaavaakaan vaan kaikki on mennyt päin Brinkkalaa.
Miten sinä lasket tuon mainitsemasi oikean palkan? perustele se mutta älä sekoita siihen mafian huumorikirjoja sillä niillä ei oikeasti ole käyttöä kuin puuceen perän siivouksessa. Laita euromääräisen laskelman malli oikeaan palkkaan ja perustelu!- köyhäkomukka
Extyökkäri kirjoitti:
Jos nyt kk totta puhutaan niin missä sinulla ovat ne työntekijät ja muut rakentajat jotka ilmaiseksi noita puistoja ja rakennuksia huvikseen kokoavat?
Sinun duunarisi eivät oikeasti tee mitään ilman, että pääoma ensin alkaa rahoittamaan projektia. Kaikki, puistot mukaan lukien, on rakennettu pääoman voimin sillä ilman sitä asuisimme turvekodassa jotka turpeet olisit käsin koukkinut suosta koska lapiotehdaskin olisi vaatinut perustettaessa pääomia kuten ne kaivoksetkin joista se rautamalmi olisi saatu sekä ne masuunit joissa se rauta olisi saatu taottavaan muotoon..
Työttömyyskorvauksella ja sillä palkanlisällä on olennainen ero, työttömyyskorvaus maksetaan vastikkeetta mutta palkanlisän saadakseen on oltava työssä joka taas antaa mahdollisuuden ajan mittaan saada työtä josta ei tarvitse mitään lisäkorvauksia maksaa vaan jolla voi elättää itsensä. Työstä kun saa kokemusta ja oppii elämään työn rytmin mukaan, aamulla töihin ja illalla saunaan!
Taitaa olla se rautakanki omassa anuksessasi kun tuollaiseen asiattomuuteen pitää lähteä. On selvää, että jos työntekijä todella ansaitsee palkkaa niin hänelle se makseaan mutta pelkkä olo työpaikalla ei sitä tee vaan tulosta pitää tulla. Tuo sinun tyylisi ajatella on juuri se sama joka Suuren ja Mahtavan kaatoi, sielläkin oltiin tekevinäänm töitä mutta se oli sitä tuhtaa jolla ei mitään saada aikaan mutta teetä ja vodkaa kuluu. Kyllä kannattaa miettiä ilman komujen levittämää pravdaa, sillä komuloistyylillä ei missään eikä koskaan ole saavutettu hyvinvointiin viittaavaakaan vaan kaikki on mennyt päin Brinkkalaa.
Miten sinä lasket tuon mainitsemasi oikean palkan? perustele se mutta älä sekoita siihen mafian huumorikirjoja sillä niillä ei oikeasti ole käyttöä kuin puuceen perän siivouksessa. Laita euromääräisen laskelman malli oikeaan palkkaan ja perustelu!Kyllä ensin on IHMINEN, joka saa IDEAN, jos se on hyvä sen idean TOTEUTUS tuo MAHDOLLISUUDEN ansaita ja TYÖLLISTÄÄ!!!
Extyökkäri TÄMÄ on se MARSSIJÄRJESTYS pääoman ja työn teon suhteen.
Työttömyyskorvauksella ja osittaisella toimeentulotuella työssä käydessä ei ole mitään eroa valtion talouden kannalta.
Ja sitten se sinun teemasi, että TYÖSSÄ KÄYNTI on ainoaa oikeaa sosiaaliturvaa!!
Jos työssä käynti on ainoa hyväksyttävä tapa ansaita elantonsa niin silloin saatana PALAKALLA pitää pystyä elämään, perkale!
Saakeli kukaan, ei sitten niin kukaan täysipäinen palkkaa töihin OLESKELIJAA, niin, että se siitä.
Mafian huumorikirja on AINOASTAAN sinun päässäsi!
Suomessa TYÖELÄMÄÄ säädellään laileilla, asetuksilla ja TYÖEHTOSOPIMUKSILLA! Tämä selvää, koska KAIKKIEN yrittäjien, yritysten, työnantajien ja työntekijöiden PITÄÄ toimia niiden mukaan!
Laitappa sinä oikea palkka esimerkiksi kuljetusalalle. köyhäkomukka kirjoitti:
Kyllä ensin on IHMINEN, joka saa IDEAN, jos se on hyvä sen idean TOTEUTUS tuo MAHDOLLISUUDEN ansaita ja TYÖLLISTÄÄ!!!
Extyökkäri TÄMÄ on se MARSSIJÄRJESTYS pääoman ja työn teon suhteen.
Työttömyyskorvauksella ja osittaisella toimeentulotuella työssä käydessä ei ole mitään eroa valtion talouden kannalta.
Ja sitten se sinun teemasi, että TYÖSSÄ KÄYNTI on ainoaa oikeaa sosiaaliturvaa!!
Jos työssä käynti on ainoa hyväksyttävä tapa ansaita elantonsa niin silloin saatana PALAKALLA pitää pystyä elämään, perkale!
Saakeli kukaan, ei sitten niin kukaan täysipäinen palkkaa töihin OLESKELIJAA, niin, että se siitä.
Mafian huumorikirja on AINOASTAAN sinun päässäsi!
Suomessa TYÖELÄMÄÄ säädellään laileilla, asetuksilla ja TYÖEHTOSOPIMUKSILLA! Tämä selvää, koska KAIKKIEN yrittäjien, yritysten, työnantajien ja työntekijöiden PITÄÄ toimia niiden mukaan!
Laitappa sinä oikea palkka esimerkiksi kuljetusalalle.Tuota juuri olen sinulle kohta vuosia tolkuttanut. Idea, firma, tuotekehitys, valmistus ja markkinointi. Ei toimi ilman pääoman sijoitusta joskin sen ei aina tarvitse olla miljoonia vaan vähempi riittää jos kehitystyö tehdään ilman palkkaa. Idean voi saada vaikka aamupissillä ollessaan mutta firmaan tuskin uneksiminen riittää vaan siinä tervitaan sitä pääomaa! Tiedän asian omakotaisesti koska olen noin aloittanut pienellä pääomalla ilman palkkaa tehdyllä kehitystyöllä.
Työttömyyskorvaus ja palkkatuki ovat kaksi eri asiaa, toinen maksetaan löhöilystä ilman vastinetta kun taas palkkatuen eteen on tehtävä työtä jonka tuottavuus ehkä ei riitä koko palkkaan joten tuetaan sen työn suorittamista. Koska palkkatuki vaatii työssä oloa niin se on endottomasti parempi vaihtoehto estäessään syrjäytymistä ja pitäessään työntekijän mukana työelämässä.
Olet oikeassa palkalla pitää pystyä elämään, sinä vaan ajattelet sen väärin. Kuvittelet ensin menot ja vaadit niihin suhteutettua palkkaa vaikka palkkaa pitää maksaa ansion mukaan. Ne elämisen kulut on siis mietittävä sen palkan mukaan eikä päinvastoin!
Ei oleskeliaa palkatakaan mutta joistain meistä vaan sellainen syntyy ajan mittaan syystä tai toisesta, siihenkään ei ay mafia ole sopimuksissaan ottanut kantaa. Olen aikoinaa nähnyt noita oleskelijoitya useampiakin. Minun yrityksessäni se ei olisi onnistunut.
Työehtosopimusten ei pidä koskea niitä jotka eivät halua mafian orjiksi ja siten vain lakeja noudatetaan!
Minä en laita enää palkkaa kenellekään mutta sen palkan on oltava riippuvainen työn tuottavuudesta. Kuljetusala on aputyötä jossa ei synny muuta kuin kustannuksia ja siksi siitä ei ehkä kannata maksaa kovinkaan suuria palkkoja.- köyhäkomukka
Extyökkäri kirjoitti:
Tuota juuri olen sinulle kohta vuosia tolkuttanut. Idea, firma, tuotekehitys, valmistus ja markkinointi. Ei toimi ilman pääoman sijoitusta joskin sen ei aina tarvitse olla miljoonia vaan vähempi riittää jos kehitystyö tehdään ilman palkkaa. Idean voi saada vaikka aamupissillä ollessaan mutta firmaan tuskin uneksiminen riittää vaan siinä tervitaan sitä pääomaa! Tiedän asian omakotaisesti koska olen noin aloittanut pienellä pääomalla ilman palkkaa tehdyllä kehitystyöllä.
Työttömyyskorvaus ja palkkatuki ovat kaksi eri asiaa, toinen maksetaan löhöilystä ilman vastinetta kun taas palkkatuen eteen on tehtävä työtä jonka tuottavuus ehkä ei riitä koko palkkaan joten tuetaan sen työn suorittamista. Koska palkkatuki vaatii työssä oloa niin se on endottomasti parempi vaihtoehto estäessään syrjäytymistä ja pitäessään työntekijän mukana työelämässä.
Olet oikeassa palkalla pitää pystyä elämään, sinä vaan ajattelet sen väärin. Kuvittelet ensin menot ja vaadit niihin suhteutettua palkkaa vaikka palkkaa pitää maksaa ansion mukaan. Ne elämisen kulut on siis mietittävä sen palkan mukaan eikä päinvastoin!
Ei oleskeliaa palkatakaan mutta joistain meistä vaan sellainen syntyy ajan mittaan syystä tai toisesta, siihenkään ei ay mafia ole sopimuksissaan ottanut kantaa. Olen aikoinaa nähnyt noita oleskelijoitya useampiakin. Minun yrityksessäni se ei olisi onnistunut.
Työehtosopimusten ei pidä koskea niitä jotka eivät halua mafian orjiksi ja siten vain lakeja noudatetaan!
Minä en laita enää palkkaa kenellekään mutta sen palkan on oltava riippuvainen työn tuottavuudesta. Kuljetusala on aputyötä jossa ei synny muuta kuin kustannuksia ja siksi siitä ei ehkä kannata maksaa kovinkaan suuria palkkoja.Sinä Extyökkäri olet vaatimassa muilta taulukoita ja laskemia, mutta itse et halua niitä tehdä!
Miksi? Tahtoo tietää?
Vai, että ihan aputyötä on kuljetusalan työt? Uskallan olla helvetin paljon eri mieltä. Ambulanssin, lääkäriambulannsin kuljettajaa ei todellakaan voi verrata mihinkään aputyötön, tai palokuntalaisia, tai erikoiskuljetuksia tai vaaraalisten aineiden kuljetuksia, tai Moton kuljettajaa, tai poliisia, taxia, bussia kuljettavia, he ovat AMMATTILAISIA joiden osaaminen tuottaa rahaa.
Nykyään KAIKKI tuoannossa tarvittava on pyörillä, varastoja ei juurikaan ole ja jos on nekin ovat automaattisia. Ja AMMATTILAISILLE MAKSETAAN kunnon palkka.
Kuopion bussiturma on helvetin hyvä esimerkki siitä, että kuljettajan pitää olla AMMATTITAITOINEN ja TERVE, niin henkisesti kuin fyysisestikkin. Siinä syntyy ruumiita ja tappioita jos asiat eivät ole kunnossa.
Voi sitä tietysti avuksi kutsua jos iso tehdas seisoo jonkun osan puuttuessa, muttta ei hätää taxi tuo murikan ja hihna käynnistyy.
Nykyiset liikeene määrät ja ruuhkat, työajat ja asiakkaiden sekopäisyys ovat joka hetki läsnä oleva uhka se on pikkuisen eri asia kun kasailla jotain härveliä halliila ja katsella siinä sivussa, että tuliko siinä ansaittua mitään vai ei?
Extyökkäri mistä helvetistä sinä TIEDÄT mitä työtön/työttömät tekevät? Et mistään!
Kuule nyt en oikein tiedä miten tämän ingengörille rautalangasta vääntäisi, mutta yritetään.
Menot muodostuvat
1. työmatkasta
2. muksun hoitomaksuista
3. vuokrasta.
4. mahdollien puuro
Joka ainoa noista menoista on HINNOITELTU, niihin et voi vaikuttaa, ne menot palkan on KATETTAVA.
- TUTKIMUSPALVELUMESTARIT
Te Herra ja Paroni ExTyökkäri kirjoititte seuraavasti: "Ei pidä paikkaansa, minä elän eläkevakuutusyhtiön maksamalla eläkevakuutuksella, jonka työnantajani ovat maksaneet työssä ollessani. Veroeuroja ei mene senttiäkään minun elämiseeni."
Oletteko Te Herra ja Paroni ExTyökkäri tietoinen siitä asiasta, että Te ja Teidän Työnantajanne ei ole Teidän eläkekertymästänne maksanut kuin noin 10-20 prosenttia ja loput eli 80-90 prsenttia on maksanut VALTIOVALTA ja joka Valtiollinen suorite on ilmeisesti tullut VALTIOVALTA rs:lle Verojen ja ns. Verokertymän muodossa? Jos nyt olen väärässä, niin MINÄ ainakin toivon sitä asiaa todella tasan tarkkaan, että TE perustelisitte Tietonne eli toisin sanoin TE vastaatte MITÄ- ja MITEN-kysymysten lisäksi myös MIKSI-kysymykseen.
Niin ja todella nyt toivon vielä sitä asiaa tasan tarkkaan, että Te OIKEISTOLAISET miettisitte ainakin KAKSI tai KOLME kertaa ennenkuin Te alatte jotain KOMU- tai SOSSU-henkilöä syyttämään KOMU- tai SOSSU-loiseksi.
Jos nyt TE OikeistoPomojen TOIVO- ja KORVA-remmi rs olette esimerkiksi sitä mieltä, että SUOMIVALTIO rs:n suurtyöttömyys johtuu Loiseläjistä ja ns. AY-MAFIA rs:n kiristämistä liian suurista työpaljoista, niin ME voimme nyt kysyä kuitenkin kysyä sitä asiaa, että mitä kaikkea tarkoittaa KLASSIKKOMALLI eli Täydellisen Kilpailun MALLI ja myös nyt ns. Uusklassinen Talousoppi eli MONETARISMUS ja vielä Odotuksilla Täydennetty Klassikkomalli. Jos nyt Eräs Kulkuri ja Katunarri väittää siten, että Teidän OIKEISTOLAISET rs:n tietonne olisi suurin piirtein oikea vain silloin, kun ELINKEINOELÄMÄ rs:n kuvioissa vallistisi KLASSIKKOMALLI rs:n oletusten mukainen tilanne, niin onko KOMUPÖKKELÖ rs oikeassa vai väärässä?
Niin ja nyt KLASSIKKOMALLI rs:n OLETUKSET ovat seuraavat: Kunkin alan yritykset ovat keskenään täysin Identtisiä C:n ja Q:n suhteen, Vallitsee Täydellinen INFORMAATIO, Alalle ja sieltä pois pääsee täysin kitkalla, Yritykset ovat pieniä kuin PISARA meressä, joten NE ottavat markkinahinnat annettuina, Kunkin alan yritysten valmistamat tai tuottamat hyödykkeet ovat täysin Yhteneväisiä eli Homogeenisiä, Vallitsee TÄYSTYÖLLISYYSTASAPAINO, joten jokainen, joka haluaa tehdä työtä, niin saa sitä siis työtä. Voimme kai nyt kysyä sitä asiaa, että mikä KLASSIKKOMALLI rs:n OLETUS kestää romahtamatta Esimerkki- ja Vatsaesimerkkitestin. Niin mikä Klassikkomalli rs:n Oletus voisi kestää? Oletteko Te OikeistoPomojen TOIVO- ja KORVA-remmi rs sitä mieltä, että ns. TÄYSTYÖLLISYYSTASAPAINO-OLETUS rs kestää? Jos todella kestää, niin MIKSI, ja jos ei todella kestä, niin MIKSI?
Nyt pitää vielä huomata se asia, että Teidän OIKEISTOREMMI rs:n LUONTO-OPPI rs:n lähtökohta ja perusta on Objektiivinen Idealismi eli Looginen Emppirismi ja että nyt Objektiivinen Idealismi ja Looginen Emppirismi rs:n Tietoteorian Lausepuun Peruslause on muotoa A)HENKI-KÄSITE sekä B)N-ulotteinen Luontoavaruus ja N-ulotteinen Kategoria- eli LAATUAVARUUS.
Me voimme nyt todeta vielä sen asian, että meidän KOMUT ja SOSSUT rs:n Tietoteorian Lausepuun Peruslause on sama kuin DIALECTICA NATURALIS eli LUONNON DIALEKTIIKKA rs:n Tietoteorian Lausepuun Peruslause A)AINE-MATERIA(MASSA) sekä B)Kolmiulotteinen Luontoavaruus eli GEOMETRIA ja N-ulotteinen Kategoria- eli Laatuavaruus.Mestari on mestaroinut itsensä metsään, syvälle tietämättömyyden korpeen!
Yksityisen puolen työeläkemaksut kattavat maksettavat eläkkeet ja on 2016 mennessä jäänyt vielä rahastoitavaksikin noin 190 miljardia euroa. Kun 2016 maksettiin eläkkeinä noin 26 miljardia niin aika monta vuotta saataisiin tuosta vararahastostakin maksaa ilman työeläkemaksuja. Se vararahahan on lähes 4 vuoden valtion budjetin kokoinen. Valtion tai kunnan rahaa ei kulu mutta eläkkeistä maksetaan ainakin opalkkaveron verran veroa eli se lisää valtion tuloja, ei vähennä!
Lainaus wikin kaikki teitävästä tietokannasta: "Eläkkeet rahoitetaan työeläkemaksuilla ja sijoitustuotoilla". Jos kiinnostaa opiskella reaalimaailmaa sen sinun mielikuvitusmaailmasi neliulottuvuuden lisäksi niin sieltä se löytyy jos vaan viitsii hakea.
Kannattaa myös hieman tutustua eläkevakuutusyhtiöiden toimintaan ja rahoitukseen niin pääset nykypäivään edes jossain asiassa.
Hieman lisää lainaa wikistä: "Vuonna 2016 maksettiin työeläkkeinä 26 miljardia euroa. Eläkemaksuina kerättiin kaikkiaan 25,3 miljardia euroa, joista saman vuoden eläkkeiden maksamiseen käytettiin 22,5 miljardia euroa."- OPINTOVERKKOMESTARIT007
Extyökkäri kirjoitti:
Mestari on mestaroinut itsensä metsään, syvälle tietämättömyyden korpeen!
Yksityisen puolen työeläkemaksut kattavat maksettavat eläkkeet ja on 2016 mennessä jäänyt vielä rahastoitavaksikin noin 190 miljardia euroa. Kun 2016 maksettiin eläkkeinä noin 26 miljardia niin aika monta vuotta saataisiin tuosta vararahastostakin maksaa ilman työeläkemaksuja. Se vararahahan on lähes 4 vuoden valtion budjetin kokoinen. Valtion tai kunnan rahaa ei kulu mutta eläkkeistä maksetaan ainakin opalkkaveron verran veroa eli se lisää valtion tuloja, ei vähennä!
Lainaus wikin kaikki teitävästä tietokannasta: "Eläkkeet rahoitetaan työeläkemaksuilla ja sijoitustuotoilla". Jos kiinnostaa opiskella reaalimaailmaa sen sinun mielikuvitusmaailmasi neliulottuvuuden lisäksi niin sieltä se löytyy jos vaan viitsii hakea.
Kannattaa myös hieman tutustua eläkevakuutusyhtiöiden toimintaan ja rahoitukseen niin pääset nykypäivään edes jossain asiassa.
Hieman lisää lainaa wikistä: "Vuonna 2016 maksettiin työeläkkeinä 26 miljardia euroa. Eläkemaksuina kerättiin kaikkiaan 25,3 miljardia euroa, joista saman vuoden eläkkeiden maksamiseen käytettiin 22,5 miljardia euroa."HEI! Muistan lukeneeni jostain jotain sellaista, että Eläkkeen Saaja maksaa vain murto-osan omasta eläkkeestä Arvoisa Herra ExTyökkäri ja että voin todeta vielä sen, että tästä meidän eläkeasiastamme ovat kirjoittaneet myös sellaiset lehdet kuin Turun Sanomat, Helsingin Sanomat, Aamulehti ja Iltasnomat sekä Iltalehti. Niin ja on ollut myös erinäinen määrä keskusteluja YLE ja MTV rs:ssä, mutta nyt tällä hetkellä on keskustelu eläkkeiden rahoituksesta kuten esimerkiksi koskien Työeläkkeet rs:ää kaikonnut täysin. Me voimme nyt todeta vielä sen, että jompi kumpi Te Paroni ExTyökkäri ja Vastaavat tai sitten TS, HS, AL, IS ja IL ts siis ne tarinoijat, jotka näissä mainitsemissani tiedotusvälineissä kirjoittivat ja puhuivat Eläkerahoitusasiasta, niin valehtelivat oikein roimalla tavalla. Niin ja ME voimme vielä todeta sen, että ilmeisesti tällä hetkellä jäljellä olevista ns. VASEMMISTOLEHDISTÖ rs:stä puuttuu täysin TIETOTAITO Eläkkeidemme rahoituksesta tai NE siis VASURILEHDET ovat jostain muusta syystä ihan hiljaa. Olisikohan nyt hiljaa oloon syynä VASURIPUOLUEET rs:n puolue- ja vaalitoiminnan rahoitusasiat kuten myös Oikeistolaisen PERSUNEROT rs:n vaali- ja puoluetoiminnan rahoitusasiat? En osaa vastata, mutta joka tapauksessa ihmettelyäni herättää tämä HILJAISELO kaikesta siitä, mikä todella liittyy siihen asiaan, että miten pieneläjän ja ns Rupusakin toimeentulo rahoitetaan, sillä ymmärtääkseni eivät yleensä Työnantajat ole kiinnostuneet pätkänkää vertaa esimerkiksi PÖKKELÖPASKOT ja Vastaavat rs:stä.
OPINTOVERKKOMESTARIT007 kirjoitti:
HEI! Muistan lukeneeni jostain jotain sellaista, että Eläkkeen Saaja maksaa vain murto-osan omasta eläkkeestä Arvoisa Herra ExTyökkäri ja että voin todeta vielä sen, että tästä meidän eläkeasiastamme ovat kirjoittaneet myös sellaiset lehdet kuin Turun Sanomat, Helsingin Sanomat, Aamulehti ja Iltasnomat sekä Iltalehti. Niin ja on ollut myös erinäinen määrä keskusteluja YLE ja MTV rs:ssä, mutta nyt tällä hetkellä on keskustelu eläkkeiden rahoituksesta kuten esimerkiksi koskien Työeläkkeet rs:ää kaikonnut täysin. Me voimme nyt todeta vielä sen, että jompi kumpi Te Paroni ExTyökkäri ja Vastaavat tai sitten TS, HS, AL, IS ja IL ts siis ne tarinoijat, jotka näissä mainitsemissani tiedotusvälineissä kirjoittivat ja puhuivat Eläkerahoitusasiasta, niin valehtelivat oikein roimalla tavalla. Niin ja ME voimme vielä todeta sen, että ilmeisesti tällä hetkellä jäljellä olevista ns. VASEMMISTOLEHDISTÖ rs:stä puuttuu täysin TIETOTAITO Eläkkeidemme rahoituksesta tai NE siis VASURILEHDET ovat jostain muusta syystä ihan hiljaa. Olisikohan nyt hiljaa oloon syynä VASURIPUOLUEET rs:n puolue- ja vaalitoiminnan rahoitusasiat kuten myös Oikeistolaisen PERSUNEROT rs:n vaali- ja puoluetoiminnan rahoitusasiat? En osaa vastata, mutta joka tapauksessa ihmettelyäni herättää tämä HILJAISELO kaikesta siitä, mikä todella liittyy siihen asiaan, että miten pieneläjän ja ns Rupusakin toimeentulo rahoitetaan, sillä ymmärtääkseni eivät yleensä Työnantajat ole kiinnostuneet pätkänkää vertaa esimerkiksi PÖKKELÖPASKOT ja Vastaavat rs:stä.
Olet oikeassa tänään työntekijä maksaa eläkemaksua noin 5% palkastaan ja työnantaja muistaakseni noin 20 - 25% eli yhteensä luokkaa 30% on eläkkeen kustannus bruttopalkasta laskettuna. Kun noita maksaa 40 vuotta niin siinä tulee maksettua etukäteen noin15 vuoden eläkkeet hieman riippuen sijoitusten tuotosta. Itse olen nyt nauttinut kymmenisen vuotta noista eläkemaksuista joten jos jaksan puksutella vielä 5v niin alan saada voittoa eläkesijoituksesta jonka työnantajani on pääosin maksanut.
Yksityisen puolen työeläkkeisiin ei kuitenkaan veronmaksajien rahaa käytetä mutta virkamiesten eläkkeiden maksuun kyllä sekä maatalouspuolen eläkkeisiin joiden maksut ovat olleet liian alhaisia ehkä pakon sanelemana.
Rupusakkia ei pidä paapoa vaan pistää ne töihin ja homma ratkeaa itsekseen!- OPISTOVERKKOMESTARIT0070
Extyökkäri kirjoitti:
Olet oikeassa tänään työntekijä maksaa eläkemaksua noin 5% palkastaan ja työnantaja muistaakseni noin 20 - 25% eli yhteensä luokkaa 30% on eläkkeen kustannus bruttopalkasta laskettuna. Kun noita maksaa 40 vuotta niin siinä tulee maksettua etukäteen noin15 vuoden eläkkeet hieman riippuen sijoitusten tuotosta. Itse olen nyt nauttinut kymmenisen vuotta noista eläkemaksuista joten jos jaksan puksutella vielä 5v niin alan saada voittoa eläkesijoituksesta jonka työnantajani on pääosin maksanut.
Yksityisen puolen työeläkkeisiin ei kuitenkaan veronmaksajien rahaa käytetä mutta virkamiesten eläkkeiden maksuun kyllä sekä maatalouspuolen eläkkeisiin joiden maksut ovat olleet liian alhaisia ehkä pakon sanelemana.
Rupusakkia ei pidä paapoa vaan pistää ne töihin ja homma ratkeaa itsekseen!Niin ja kysyisin nyt sitä asiaa, että miten pieneläjän ja ns. Rupusakin toimeentulo rahoitetaan, sillä ymmärtääkseni eivät yleensä Työnantajat ole kiinnostuneet pätkänkää vertaa esimerkiksi PÖKKELÖPASKOT ja Vastaavat rs:stä.
Nyt kysyisin vielä sitä asiaa todella tasan tarkkaan, että miten sellaisen RUPUSAKKI rs:n työllistäminen hoidetaan, joka ei osaa juuri mitään ns. Tuottavaa vaan korkeintaa osaavat arvostella jos edes sitäkään. Kai nyt myös Te Arvoisa Paroni ExTyökkäri olette sitä mieltä, että ei täysin tai lähes täysin Ammatti- ja Tietotaidotonta Työn Sankaria Yrittäjän ja Omistajaremmi rs:n jäsenen kannata ottaa töihin. Niin ja nyt kysyisin myös sitä asiaa Teiltä PORVARIT sekä Kokkare- ja PökäleKapojen TOIVO- ja KORVA-remmi rs:n jäsenkunnalta, että MIKSI Te säästöjen ja ns. Yrittäjätukien saannin vuoksi olette lopettaneet tai ainakin vähentäneet voimallisesti AMMATTIKOULUPALVELU rs:ää ja myös AMMATTIKURSSITOIMINTA rs:ää.
Onko nyt tilanteemme se, että Me KOMUT ja SOSSUT esitämme tyhmiä ja sekopäisiä kysymyksiä ja uteluja Arvoisat PORVARINEROT ja Vastaavat? Niin ja onko nyt liikaa pyydetty se asia, että Te PORVARINEROT miettisitte myös sitä kuviokellunta-asiaa, että miten ME voimme perustella sen asian, että miten ihmeessä TYÖLLISYYSTILANNE muutuu parempaan suuntaan siis paranee, jos Yrityksille ja Omistajille sekä Rahamiehille annetaan Verohelpotuksia ja Rahatukea. Olenko nyt ymmärtänyt ja tajunnut YRITYSKUVIO rs:n oikein, jos väitän siten, että tuista ja verohelpotuksista huolimatta YRITYS ja Yritysten Omistajat eivät lisää Työläiskuntaansa, jos eivät MARKKINAT eli toisin sanoin laajentunut MARKKINAKYSYNTÄ rs vaadi sitä todella?
Olisiko nyt se asia liikaa pyydetty, että myös Te OIKEISTOLAISET eli AATEPORVARIT kiinnittäisitte TARJONTATEKIJÄ rs:n lisäksi myös huomiota KYSYNTÄTEKIJÄ rs:ään? Nyt kysyisin vielä Teiltä ns. AATEPORVARIT sitä asiaa, että luoko aina TARJONTA oman kysyntänsä. Niin ja nyt väitetään vielä siten, että Tarjonta luo aina oman Kysyntä rs:n MONETARISMUS eli Odotuksilla Täydennetty KLASSIKKOMALLI rs:n määräämällä tavalla, joten voimme kai nyt myös Me KOMUT ja SOSSUT kysyä sitä, että millä perusteella, sillä ymmärtääkseni Kaupasta ei ainakaan täysin laillisesti Tarjoustekijän Ulkopuolelta saa yhtään mitään ilmaiseksi.
Voisitteko nyt Te AATEPORVARIT vastata Erään Katunarrin ja Kulkurin uteluihin varsinkin, jos Te AATEPORVARIT voisitte todeta jostain ihmesyystä johtuen, että eihän nyt se Katunarri ja Kulkuri esittänyt mitään sellaista, joka on todella jopa Tyhmää siis Komu- ja Sossusekoilua? OPISTOVERKKOMESTARIT0070 kirjoitti:
Niin ja kysyisin nyt sitä asiaa, että miten pieneläjän ja ns. Rupusakin toimeentulo rahoitetaan, sillä ymmärtääkseni eivät yleensä Työnantajat ole kiinnostuneet pätkänkää vertaa esimerkiksi PÖKKELÖPASKOT ja Vastaavat rs:stä.
Nyt kysyisin vielä sitä asiaa todella tasan tarkkaan, että miten sellaisen RUPUSAKKI rs:n työllistäminen hoidetaan, joka ei osaa juuri mitään ns. Tuottavaa vaan korkeintaa osaavat arvostella jos edes sitäkään. Kai nyt myös Te Arvoisa Paroni ExTyökkäri olette sitä mieltä, että ei täysin tai lähes täysin Ammatti- ja Tietotaidotonta Työn Sankaria Yrittäjän ja Omistajaremmi rs:n jäsenen kannata ottaa töihin. Niin ja nyt kysyisin myös sitä asiaa Teiltä PORVARIT sekä Kokkare- ja PökäleKapojen TOIVO- ja KORVA-remmi rs:n jäsenkunnalta, että MIKSI Te säästöjen ja ns. Yrittäjätukien saannin vuoksi olette lopettaneet tai ainakin vähentäneet voimallisesti AMMATTIKOULUPALVELU rs:ää ja myös AMMATTIKURSSITOIMINTA rs:ää.
Onko nyt tilanteemme se, että Me KOMUT ja SOSSUT esitämme tyhmiä ja sekopäisiä kysymyksiä ja uteluja Arvoisat PORVARINEROT ja Vastaavat? Niin ja onko nyt liikaa pyydetty se asia, että Te PORVARINEROT miettisitte myös sitä kuviokellunta-asiaa, että miten ME voimme perustella sen asian, että miten ihmeessä TYÖLLISYYSTILANNE muutuu parempaan suuntaan siis paranee, jos Yrityksille ja Omistajille sekä Rahamiehille annetaan Verohelpotuksia ja Rahatukea. Olenko nyt ymmärtänyt ja tajunnut YRITYSKUVIO rs:n oikein, jos väitän siten, että tuista ja verohelpotuksista huolimatta YRITYS ja Yritysten Omistajat eivät lisää Työläiskuntaansa, jos eivät MARKKINAT eli toisin sanoin laajentunut MARKKINAKYSYNTÄ rs vaadi sitä todella?
Olisiko nyt se asia liikaa pyydetty, että myös Te OIKEISTOLAISET eli AATEPORVARIT kiinnittäisitte TARJONTATEKIJÄ rs:n lisäksi myös huomiota KYSYNTÄTEKIJÄ rs:ään? Nyt kysyisin vielä Teiltä ns. AATEPORVARIT sitä asiaa, että luoko aina TARJONTA oman kysyntänsä. Niin ja nyt väitetään vielä siten, että Tarjonta luo aina oman Kysyntä rs:n MONETARISMUS eli Odotuksilla Täydennetty KLASSIKKOMALLI rs:n määräämällä tavalla, joten voimme kai nyt myös Me KOMUT ja SOSSUT kysyä sitä, että millä perusteella, sillä ymmärtääkseni Kaupasta ei ainakaan täysin laillisesti Tarjoustekijän Ulkopuolelta saa yhtään mitään ilmaiseksi.
Voisitteko nyt Te AATEPORVARIT vastata Erään Katunarrin ja Kulkurin uteluihin varsinkin, jos Te AATEPORVARIT voisitte todeta jostain ihmesyystä johtuen, että eihän nyt se Katunarri ja Kulkuri esittänyt mitään sellaista, joka on todella jopa Tyhmää siis Komu- ja Sossusekoilua?Töihin, työ on ainoa laillinen sosiaaliturva! Jos ei kelpaa johtajaksi on tyydyttävä tsupparin hommiin.
- porvariloiset
Extyökkäri kirjoitti:
Töihin, työ on ainoa laillinen sosiaaliturva! Jos ei kelpaa johtajaksi on tyydyttävä tsupparin hommiin.
Aivan. Nyt onkin mielenkiintoista kuulla milloin extyöloinen aikoo siirtyä ainoaan lailliseen sosiaaliturvaan?
Nythän hän on täysin "laiton" sosiaalipummi, joka makaa kotonaan meidän veronmaksajien kustannuksella! porvariloiset kirjoitti:
Aivan. Nyt onkin mielenkiintoista kuulla milloin extyöloinen aikoo siirtyä ainoaan lailliseen sosiaaliturvaan?
Nythän hän on täysin "laiton" sosiaalipummi, joka makaa kotonaan meidän veronmaksajien kustannuksella!Minä olen jo laillisella, nautin viivästettyä palkkaa jota eläkkeeksi kutsutaan. Koska osa meistä saattaa elää vanhaksikin ja joku on viisaasti saanut eläkejärjestelmän toimimaan siten, että osa palkasta rahastoidaan tulevina vuosina eläkkeenä maksettavaksi niin nyt kun ikää on riittävästi niin elän sillä palkalla joka on pakkosäästetty aikoinaan.
Veroista ei senttiäkään tule pussiini kuten olen monesti sinulle typerykselle sanonut/kirjoittanut. Enkä usko sinua edes veronmaksajaksi koska tyyli on komuhampuusin tyyli eikä heille työ kelpaa vaan tuhtaaminen on se mihin te pystytte.- porvariloiset
Extyökkäri kirjoitti:
Minä olen jo laillisella, nautin viivästettyä palkkaa jota eläkkeeksi kutsutaan. Koska osa meistä saattaa elää vanhaksikin ja joku on viisaasti saanut eläkejärjestelmän toimimaan siten, että osa palkasta rahastoidaan tulevina vuosina eläkkeenä maksettavaksi niin nyt kun ikää on riittävästi niin elän sillä palkalla joka on pakkosäästetty aikoinaan.
Veroista ei senttiäkään tule pussiini kuten olen monesti sinulle typerykselle sanonut/kirjoittanut. Enkä usko sinua edes veronmaksajaksi koska tyyli on komuhampuusin tyyli eikä heille työ kelpaa vaan tuhtaaminen on se mihin te pystytte.Ja samaa "minä-oon-tehnyt-vaikka-mitä"-skeidaa vaan pukkaa sosiaalipummilta, joka ei ole päivääkään työtä tehnyt sitten 60-luvun. Hyi helvetti.
Miksi meidän työssäkäyvien veronmaksajien pitää maksaa extyöloisten kaltaisten sosiaalipummien elanto vuosikymmeniä? Ja kaiken huipuksi he voivat vittuilla 24/7 meille, heidän faktisille elättäjilleen! Ei helvetissä.
Paljon on siis korjattavaa vielä Suomenmaassa ja sen me saamme aikaan vain äänestämällä Vasemmistoa!!! porvariloiset kirjoitti:
Ja samaa "minä-oon-tehnyt-vaikka-mitä"-skeidaa vaan pukkaa sosiaalipummilta, joka ei ole päivääkään työtä tehnyt sitten 60-luvun. Hyi helvetti.
Miksi meidän työssäkäyvien veronmaksajien pitää maksaa extyöloisten kaltaisten sosiaalipummien elanto vuosikymmeniä? Ja kaiken huipuksi he voivat vittuilla 24/7 meille, heidän faktisille elättäjilleen! Ei helvetissä.
Paljon on siis korjattavaa vielä Suomenmaassa ja sen me saamme aikaan vain äänestämällä Vasemmistoa!!!Jos vasureita äänestää saa samanlaisia pummeja edustajikseen kuin sinä, heiltähän puuttuvat kaikki toimintaan tarvittavat elimet korvien välistä. Se on kansallinen itsemurha!"
- porvariloiset
Extyökkäri kirjoitti:
Jos vasureita äänestää saa samanlaisia pummeja edustajikseen kuin sinä, heiltähän puuttuvat kaikki toimintaan tarvittavat elimet korvien välistä. Se on kansallinen itsemurha!"
Työssäkäyvät veronmaksajat eivät ole pummeja eikä loisia, kuin dementin änkyräporvarin päässä!
Siitä ei tarvitse edes keskustella.
Työläisten kannattaa ehdottomasti liittyä ammattiliittoihin ja äänestää aina vasemmistopuolueita. Vain niin saamme lopetettua oikeiston harjoittaman tietoisen työläisten oikeuksien ja etujen nakertamisen. porvariloiset kirjoitti:
Työssäkäyvät veronmaksajat eivät ole pummeja eikä loisia, kuin dementin änkyräporvarin päässä!
Siitä ei tarvitse edes keskustella.
Työläisten kannattaa ehdottomasti liittyä ammattiliittoihin ja äänestää aina vasemmistopuolueita. Vain niin saamme lopetettua oikeiston harjoittaman tietoisen työläisten oikeuksien ja etujen nakertamisen.Loisella ne on hirveät pakkomielteet vaan et kertaakaan ole esittänyt miten aiotte saada kansantuloa nousemaan konsteillanne. Et ole kertonut miten saatte kansainvälistä kilpailukykyä nostettua koska se on hyvinvoinnin avain viennin riippuessa siitä. Et yleensäkään ole mitään asiallista kirjoittanut vaan ainoastaan takertunut henkilökohtaisuuksiin joilla ei kokonaisuus huomioiden ole merkitystä.
Jos olet eri mieltä kanssani niin ei riitä sanoa olet väärässä vaan perustella miten homma pitää hoitaa jotta sen tulos on parempi kokonaisuuden kannalta. Onko liian vaikeaa loisen nupille?
Miten esim sinun ay mafiasi on osallistunut kilpailukyvyn parantamiseen, miten kustannusjahtiin jotta tuotteiden katteet saadaan nousemaan ja yritykset menestymään paremmin jolloin työpaikat ovat varmempia ja hyville työntekijöillekin voidaan maksaa hyvästä suorituksesta?
Laita nyt vastaten ihan omin sanoin!- porvariloiset
Extyökkäri kirjoitti:
Loisella ne on hirveät pakkomielteet vaan et kertaakaan ole esittänyt miten aiotte saada kansantuloa nousemaan konsteillanne. Et ole kertonut miten saatte kansainvälistä kilpailukykyä nostettua koska se on hyvinvoinnin avain viennin riippuessa siitä. Et yleensäkään ole mitään asiallista kirjoittanut vaan ainoastaan takertunut henkilökohtaisuuksiin joilla ei kokonaisuus huomioiden ole merkitystä.
Jos olet eri mieltä kanssani niin ei riitä sanoa olet väärässä vaan perustella miten homma pitää hoitaa jotta sen tulos on parempi kokonaisuuden kannalta. Onko liian vaikeaa loisen nupille?
Miten esim sinun ay mafiasi on osallistunut kilpailukyvyn parantamiseen, miten kustannusjahtiin jotta tuotteiden katteet saadaan nousemaan ja yritykset menestymään paremmin jolloin työpaikat ovat varmempia ja hyville työntekijöillekin voidaan maksaa hyvästä suorituksesta?
Laita nyt vastaten ihan omin sanoin!Turhaahan sinulle on mitään kirjoittaa, kun ainut perustelusi kaikkeen on, että kaikki palkkatyöläiset on komuloisia ja työläisten oikeudet on kommunismia. Jopa palkan vaatiminen työstään.
Vasemmisto pystyy varmasti antamaan koko yhteiskunnalle ja yksilöille oikeudenmukaisemmat olosuhteet ja paremmat mahdollisuudet menestykseen kuin oikeisto.
Oikeistovetoisten hallitusten aikaansaama työttömien armeija, eriarvoisuuden ja palkkaerojen kasvaminen, palkattomien töiden laillistaminen jne. jne. paljastaa heidän kyvyttömyytensä muuhun kuin omien ja kavereiden etujen ajajiksi. Oikeiston tapa jakaa hyvinvointia vain rikkaille on tullut tiensä päähän.
Ja siksikin kaikkien duunarien pitääkin äänestää aina vasemmistopuolueita.
Turhaahan tuokin kirjoitus on, kun kohta kuitenkin väität sen olevan "komuloisten" pravdaa .... Eli helmiä sioille!
En edes yritä ratkaista täällä valtion työllisyys/talous yms. asioita, koska sen pitäisi olla hallituksen ja eduskunnan tehtäviä. Mutta niistä asioista jotka tiedän hallituksen tai palstakirjoittajan
tekemiksi epäoikeudenmukaisuuksiksi/valheeksi/solvauksiksi tms. , tulen jatkossakin varmasti puuttumaan. Ole hyvä vaan. porvariloiset kirjoitti:
Turhaahan sinulle on mitään kirjoittaa, kun ainut perustelusi kaikkeen on, että kaikki palkkatyöläiset on komuloisia ja työläisten oikeudet on kommunismia. Jopa palkan vaatiminen työstään.
Vasemmisto pystyy varmasti antamaan koko yhteiskunnalle ja yksilöille oikeudenmukaisemmat olosuhteet ja paremmat mahdollisuudet menestykseen kuin oikeisto.
Oikeistovetoisten hallitusten aikaansaama työttömien armeija, eriarvoisuuden ja palkkaerojen kasvaminen, palkattomien töiden laillistaminen jne. jne. paljastaa heidän kyvyttömyytensä muuhun kuin omien ja kavereiden etujen ajajiksi. Oikeiston tapa jakaa hyvinvointia vain rikkaille on tullut tiensä päähän.
Ja siksikin kaikkien duunarien pitääkin äänestää aina vasemmistopuolueita.
Turhaahan tuokin kirjoitus on, kun kohta kuitenkin väität sen olevan "komuloisten" pravdaa .... Eli helmiä sioille!
En edes yritä ratkaista täällä valtion työllisyys/talous yms. asioita, koska sen pitäisi olla hallituksen ja eduskunnan tehtäviä. Mutta niistä asioista jotka tiedän hallituksen tai palstakirjoittajan
tekemiksi epäoikeudenmukaisuuksiksi/valheeksi/solvauksiksi tms. , tulen jatkossakin varmasti puuttumaan. Ole hyvä vaan.Kerropa loinen missä on vasurihyvinvointia jossa ei ole käytetty kapitalismia hyväksi tai missä ei käytetä orjatyövoimaa kuten kiinassa tai pohjois-Koreassa?
Työttömät ovat puhtaasti ja yksinomaan ay mafian huonojen sopimusten aikaansaamia. Nuo sopimukset ovat nostaneet työn hinnan tasolle jossa tulokset eivät enää ole markkinakelpopisia.
En tiedä mitä ne sinun rikkaasi ovat mutta ne jotka ovat vaurastuneet ovat tehneet homman itse omin toimin ja voimin. Hyvinvointia on aina jaettu niille jotka sen ansaitsevat. Siinä pitää uhrata aikaansa työhön eikä laskea työtunteja koko aikaa. Ne yrittäjät ja yritysten johtajat joilla menee hyvin eivät tunne työaikoja samassa mielessä mihin mafia kehottaa.
Vasemmisto ei tuota kuin ongelmia, kaikki hyvä mitä tuotetaan ja mistä verot maksetaan yhteiskunnan eteenpäin viemiseksi ovat oikeiston ja keskustan kantilla.
Hyvinvointia ei missään pidäkään jakaa vaan se pitää jokaisen joka sitä haluaa ansaita! Vain itse ansaittu hyvinvointi on pysyvää ja siitä voi oikeasti nauttia eikä sitä vie kuin komuloinen vallankumousta yrittäessään joskin tuokin on tänään perin teoreettinen mahdollisuus mutta olette sitä joskus yrittäneet, varastaa muiden omaisuuksia.
Olet oikeassa, työllisyys ja talous ovat eduskunnan ja hallituksen hommia mutta miksi et sitten pidä kovempaa ääntä kun mafiosot siihen pyrkivät jaolle? Pyhittääkö uskonto keinot? Sitänän se kommunismia ajaa tuo ay mafia!
Et siis kyennyt vastaamaan näihinkään kysymyksiin vaan lähdit kiertelemään komujebn pravda tyyliin:
"Miten esim sinun ay mafiasi on osallistunut kilpailukyvyn parantamiseen, miten kustannusjahtiin jotta tuotteiden katteet saadaan nousemaan ja yritykset menestymään paremmin jolloin työpaikat ovat varmempia ja hyville työntekijöillekin voidaan maksaa hyvästä suorituksesta?"
Vastaa nyt jos pystyt mutta epäilen kykyäsi pysyä todellisuudessa.- porvariloiset
Extyökkäri kirjoitti:
Kerropa loinen missä on vasurihyvinvointia jossa ei ole käytetty kapitalismia hyväksi tai missä ei käytetä orjatyövoimaa kuten kiinassa tai pohjois-Koreassa?
Työttömät ovat puhtaasti ja yksinomaan ay mafian huonojen sopimusten aikaansaamia. Nuo sopimukset ovat nostaneet työn hinnan tasolle jossa tulokset eivät enää ole markkinakelpopisia.
En tiedä mitä ne sinun rikkaasi ovat mutta ne jotka ovat vaurastuneet ovat tehneet homman itse omin toimin ja voimin. Hyvinvointia on aina jaettu niille jotka sen ansaitsevat. Siinä pitää uhrata aikaansa työhön eikä laskea työtunteja koko aikaa. Ne yrittäjät ja yritysten johtajat joilla menee hyvin eivät tunne työaikoja samassa mielessä mihin mafia kehottaa.
Vasemmisto ei tuota kuin ongelmia, kaikki hyvä mitä tuotetaan ja mistä verot maksetaan yhteiskunnan eteenpäin viemiseksi ovat oikeiston ja keskustan kantilla.
Hyvinvointia ei missään pidäkään jakaa vaan se pitää jokaisen joka sitä haluaa ansaita! Vain itse ansaittu hyvinvointi on pysyvää ja siitä voi oikeasti nauttia eikä sitä vie kuin komuloinen vallankumousta yrittäessään joskin tuokin on tänään perin teoreettinen mahdollisuus mutta olette sitä joskus yrittäneet, varastaa muiden omaisuuksia.
Olet oikeassa, työllisyys ja talous ovat eduskunnan ja hallituksen hommia mutta miksi et sitten pidä kovempaa ääntä kun mafiosot siihen pyrkivät jaolle? Pyhittääkö uskonto keinot? Sitänän se kommunismia ajaa tuo ay mafia!
Et siis kyennyt vastaamaan näihinkään kysymyksiin vaan lähdit kiertelemään komujebn pravda tyyliin:
"Miten esim sinun ay mafiasi on osallistunut kilpailukyvyn parantamiseen, miten kustannusjahtiin jotta tuotteiden katteet saadaan nousemaan ja yritykset menestymään paremmin jolloin työpaikat ovat varmempia ja hyville työntekijöillekin voidaan maksaa hyvästä suorituksesta?"
Vastaa nyt jos pystyt mutta epäilen kykyäsi pysyä todellisuudessa.No niin. Helmiä sialle, kuten epäilinkin!
"Komuloiset", "AY-mafiat" ja "kommunistimaiden osaaminen" ... jne. populistinen porvaripaska vaan täytti taas kirjoituksesi, kuten varmaan pääsikin.
Kun et ymmärrä edelleenkään edes AY-liikkeen tarkoitusta tai edes sitä, ettei oikeisto eikä vasemmistokaan luo yhtä ainutta työpaikkaa, niin turhaahan minkään totuuden kertominen silloin on. Porvarisontaluukku siitä vaan aukeaa (katso yltä), valitettavasti.
Ja koska kertaus on oppimisen äiti, niin:
Työläisten kannattaa ehdottomasti liittyä ammattiliittoihin ja äänestää aina vasemmistopuolueita. Vain niin saamme lopetettua oikeiston harjoittaman tietoisen työläisten oikeuksien ja etujen nakertamisen. porvariloiset kirjoitti:
No niin. Helmiä sialle, kuten epäilinkin!
"Komuloiset", "AY-mafiat" ja "kommunistimaiden osaaminen" ... jne. populistinen porvaripaska vaan täytti taas kirjoituksesi, kuten varmaan pääsikin.
Kun et ymmärrä edelleenkään edes AY-liikkeen tarkoitusta tai edes sitä, ettei oikeisto eikä vasemmistokaan luo yhtä ainutta työpaikkaa, niin turhaahan minkään totuuden kertominen silloin on. Porvarisontaluukku siitä vaan aukeaa (katso yltä), valitettavasti.
Työläisten kannattaa ehdottomasti liittyä ammattiliittoihin ja äänestää aina vasemmistopuolueita. Vain niin saamme lopetettua oikeiston harjoittaman tietoisen työläisten oikeuksien ja etujen nakertamisen.Et sitten kyennyt vastaamaan joten myönnät täysin minun olevan oikeassa! KIITOS SIITÄ!
Ay liikkeen tarkoitus taisi alkuun olla työntekijöiden edun valvominen mutta en vieläkään ole sinulta saanut selvitystä mitä etua näet satojen tuhansien työttömien aikaansaamisessa ay mafian keinoin? Laitapa edes tuo selvittäen! Kun muuhun et näytä pystyvän!
Kerro sekin mitä vasemmistopuolueiden ohjelmissa on sellaista jolla saamme parannettua kilpailukykyämme ja siten kansantuloa josta riittäisi hieman lisää teillekin kerjääjille?- porvariloiset
Extyökkäri kirjoitti:
Et sitten kyennyt vastaamaan joten myönnät täysin minun olevan oikeassa! KIITOS SIITÄ!
Ay liikkeen tarkoitus taisi alkuun olla työntekijöiden edun valvominen mutta en vieläkään ole sinulta saanut selvitystä mitä etua näet satojen tuhansien työttömien aikaansaamisessa ay mafian keinoin? Laitapa edes tuo selvittäen! Kun muuhun et näytä pystyvän!
Kerro sekin mitä vasemmistopuolueiden ohjelmissa on sellaista jolla saamme parannettua kilpailukykyämme ja siten kansantuloa josta riittäisi hieman lisää teillekin kerjääjille?Juuri noinhan ne dementtiset narsistit käyttäytyvät. Kehuskelevat voitoillaan, vaikka ne näytöt ovat vain lahtarimaista porvarisontaa.
Etköhän vielä ole sen verran järjissäsi, että pystyt etsimään ja lukemaan vasemmistopuolueiden ohjelmia, jos ne todellakin kiinnostaa. Mutta ymmärryskykysi ei kyllä varmasti riitä. Valitettavasti!
Työläisten kannattaa ehdottomasti liittyä ammattiliittoihin ja äänestää aina vasemmistopuolueita. Kaikille paremman Suomen aikaansaamiseksi!
- kaikkiyhdessä
Eiköhän siivota ensi eduskunta vaalessa tämä paskasakki eduskunnasta joka näitä kyykytyksiä latelee.
Olet oikeassa! vasemmiston jarrumies/-naisryhmän voisi jättää kokonaan rannalle ja pääsisimme eteenpäin rivakammin hyvinvoinnin rakentamisessa.
- porvariloiset
Extyökkäri kirjoitti:
Olet oikeassa! vasemmiston jarrumies/-naisryhmän voisi jättää kokonaan rannalle ja pääsisimme eteenpäin rivakammin hyvinvoinnin rakentamisessa.
Olet oikeassa. Oikeistopuolueiden synnynnäinen työväen lahtaus/kyykytyshimo on tullut nyt jo niin selväksi, että asialle pistettävä jo stoppi!
Ja se onnistuu äänestämällä vasemmistopuolueita, jotka pitävät duunareita ihmisinä, eikä orjatyöllisinä. AY-liikkeen jäsenyyttä unohtamatta. porvariloiset kirjoitti:
Olet oikeassa. Oikeistopuolueiden synnynnäinen työväen lahtaus/kyykytyshimo on tullut nyt jo niin selväksi, että asialle pistettävä jo stoppi!
Ja se onnistuu äänestämällä vasemmistopuolueita, jotka pitävät duunareita ihmisinä, eikä orjatyöllisinä. AY-liikkeen jäsenyyttä unohtamatta.Tuo on KOMUPASKAA sitä ei usko sokea Miinakaan!
- porvariloiset
Extyökkäri kirjoitti:
Tuo on KOMUPASKAA sitä ei usko sokea Miinakaan!
Rehellinen veronmaksaja on siis mielestäsi "komupaskaa".
Noin ne vanhat änkyräporvarit paljastavat asenteensa, viimeistään dementiavaiheessa. porvariloiset kirjoitti:
Rehellinen veronmaksaja on siis mielestäsi "komupaskaa".
Noin ne vanhat änkyräporvarit paljastavat asenteensa, viimeistään dementiavaiheessa.En usko verbaali ulostuksestasi päätellen sinua veronmaksajaksi.
- porvariloiset
Extyökkäri kirjoitti:
En usko verbaali ulostuksestasi päätellen sinua veronmaksajaksi.
Uskosi ei ketään kiinnosta. Kuten ei muukaan olemassaolosi. Olet siis jo ihan omien sanojesi mukaista ihmiskuonaa!
porvariloiset kirjoitti:
Uskosi ei ketään kiinnosta. Kuten ei muukaan olemassaolosi. Olet siis jo ihan omien sanojesi mukaista ihmiskuonaa!
Perustele tuo kuona!
Olen sentään tehnyt paljonkin kanssa ihmisten ja talouden hyväksi mutta mitä sinä olet muuta tehnyt kuin loisinut?- porvariloiset
Extyökkäri kirjoitti:
Perustele tuo kuona!
Olen sentään tehnyt paljonkin kanssa ihmisten ja talouden hyväksi mutta mitä sinä olet muuta tehnyt kuin loisinut?Dementtinä änkyräporvarina ja työläisten vihaajana olet solvannut jo kaikkia elättäjiäsi jo varmaan vuosikymmeniä, mm. ihmiskuonaksi: https://keskustelu.suomi24.fi/t/13982863/ihmiskuonaa
Työssäkäyvänä veronmaksajana en loisi, vaan maksan osaltani sinunkin saamaa sosiaaliapua. Kumpihan sen loinen-arvonimen ansaitsee paremmin? porvariloiset kirjoitti:
Dementtinä änkyräporvarina ja työläisten vihaajana olet solvannut jo kaikkia elättäjiäsi jo varmaan vuosikymmeniä, mm. ihmiskuonaksi: https://keskustelu.suomi24.fi/t/13982863/ihmiskuonaa
Työssäkäyvänä veronmaksajana en loisi, vaan maksan osaltani sinunkin saamaa sosiaaliapua. Kumpihan sen loinen-arvonimen ansaitsee paremmin?Loisella ne on hirveät pakkomielteet vaan et kertaakaan ole esittänyt miten aiotte saada kansantuloa nousemaan konsteillanne. Et ole kertonut miten saatte kansainvälistä kilpailukykyä nostettua koska se on hyvinvoinnin avain viennin riippuessa siitä. Et yleensäkään ole mitään asiallista kirjoittanut vaan ainoastaan takertunut henkilökohtaisuuksiin joilla ei kokonaisuus huomioiden ole merkitystä.
Laita nyt vastaten ihan omin sanoin!porvariloiset kirjoitti:
Dementtinä änkyräporvarina ja työläisten vihaajana olet solvannut jo kaikkia elättäjiäsi jo varmaan vuosikymmeniä, mm. ihmiskuonaksi: https://keskustelu.suomi24.fi/t/13982863/ihmiskuonaa
Työssäkäyvänä veronmaksajana en loisi, vaan maksan osaltani sinunkin saamaa sosiaaliapua. Kumpihan sen loinen-arvonimen ansaitsee paremmin?Loisella ne on hirveät pakkomielteet vaan et kertaakaan ole esittänyt miten aiotte saada kansantuloa nousemaan konsteillanne. Et ole kertonut miten saatte kansainvälistä kilpailukykyä nostettua koska se on hyvinvoinnin avain viennin riippuessa siitä. Et yleensäkään ole mitään asiallista kirjoittanut vaan ainoastaan takertunut henkilökohtaisuuksiin joilla ei kokonaisuus huomioiden ole merkitystä.
Laita nyt vastaten ihan omin sanoin!
Tuo "Ihmiskuona" kirjoitus oli täyttä asiaa siihen aikaan ja sopii tähänkin päivään samalta osin mihin silloinkin viitattiin. Ei voi muuta sanoa kuin ettei mafiosojen päähän vieläkään ole valoa syttynyt ja kuona on päällimmäisenä. Taitaa olla sinullakin noista aivopieruistasi päätellen.- porvariloiset
Extyökkäri kirjoitti:
Loisella ne on hirveät pakkomielteet vaan et kertaakaan ole esittänyt miten aiotte saada kansantuloa nousemaan konsteillanne. Et ole kertonut miten saatte kansainvälistä kilpailukykyä nostettua koska se on hyvinvoinnin avain viennin riippuessa siitä. Et yleensäkään ole mitään asiallista kirjoittanut vaan ainoastaan takertunut henkilökohtaisuuksiin joilla ei kokonaisuus huomioiden ole merkitystä.
Laita nyt vastaten ihan omin sanoin!
Tuo "Ihmiskuona" kirjoitus oli täyttä asiaa siihen aikaan ja sopii tähänkin päivään samalta osin mihin silloinkin viitattiin. Ei voi muuta sanoa kuin ettei mafiosojen päähän vieläkään ole valoa syttynyt ja kuona on päällimmäisenä. Taitaa olla sinullakin noista aivopieruistasi päätellen.Ihmiskuona-työkkäri se vaan pyörittää päässään samaa ikuista porvaripaskaansa. Ja nyt jopa toistelee sitä sanasta sanaan, kun ei muuhun enää dementialtaan pysty.
Ihmiskuona-työkkärin mukaan kansan hyvinvointi tulee VAIN työläisiä ja työttömiä rankaisemalla ja pitämällä heitä jatkuvasti aseen tähtäimessä. Lahtarien perillinen on lahtarien perillinen vaikka voissa paistaisi. porvariloiset kirjoitti:
Ihmiskuona-työkkäri se vaan pyörittää päässään samaa ikuista porvaripaskaansa. Ja nyt jopa toistelee sitä sanasta sanaan, kun ei muuhun enää dementialtaan pysty.
Ihmiskuona-työkkärin mukaan kansan hyvinvointi tulee VAIN työläisiä ja työttömiä rankaisemalla ja pitämällä heitä jatkuvasti aseen tähtäimessä. Lahtarien perillinen on lahtarien perillinen vaikka voissa paistaisi.Mitä virheitä oli Ihmiskuona artillelissa? Miten ilmaisin ja miten olisi pitänyt? Yritä nyt edes joskus vastataja selvittää muutakin kuin että päin pyllyä menee koska se ei kerro edes sitä oletko ymmärtänyt lukemasi jota suuresti epäilen.
Älä yritä paeta sen, sinulle ei kannata vastata, klausuulin takse koska siten vain osoitat ettet kykene asiaa ymmärtämään niin hyvin jotta siihen kylenisit vastaamaan!
Jos et ala kunnon keskusteluun niin homma loppuu koska kaltaisesi pöljän kanssa ei kannata keskustella!- porvariloiset
Extyökkäri kirjoitti:
Mitä virheitä oli Ihmiskuona artillelissa? Miten ilmaisin ja miten olisi pitänyt? Yritä nyt edes joskus vastataja selvittää muutakin kuin että päin pyllyä menee koska se ei kerro edes sitä oletko ymmärtänyt lukemasi jota suuresti epäilen.
Älä yritä paeta sen, sinulle ei kannata vastata, klausuulin takse koska siten vain osoitat ettet kykene asiaa ymmärtämään niin hyvin jotta siihen kylenisit vastaamaan!
Jos et ala kunnon keskusteluun niin homma loppuu koska kaltaisesi pöljän kanssa ei kannata keskustella!Copy-paste osaamisesi on jo nähty ja pikkulapsenomainen loputon kysely jo vastattuihin asioihin ei innosta varmasti ketään kanssasi kirjoittelemaan. Kannattaisi miettiä sitäkin, sillä komuloisia täynnä olevalla nupillasi.
Hyvästi mieluummin. Mutta porvariloisten kirjoittelemiin asiattomuuksiin/valheisiin puutun varmasti jatkossakin, joten lahtarien perillisten on turha huokaista helpotuksesta. Olkaa hyvä vaan! porvariloiset kirjoitti:
Copy-paste osaamisesi on jo nähty ja pikkulapsenomainen loputon kysely jo vastattuihin asioihin ei innosta varmasti ketään kanssasi kirjoittelemaan. Kannattaisi miettiä sitäkin, sillä komuloisia täynnä olevalla nupillasi.
Hyvästi mieluummin. Mutta porvariloisten kirjoittelemiin asiattomuuksiin/valheisiin puutun varmasti jatkossakin, joten lahtarien perillisten on turha huokaista helpotuksesta. Olkaa hyvä vaan!Vastaa kysymyksiin äläkä kiertele komuloistapaan!
- porvariloiset
Extyökkäri kirjoitti:
Vastaa kysymyksiin äläkä kiertele komuloistapaan!
Ihmisryhmien määritteleminen ihmiskuoniksi ja loisiksi on sinusta siis oikeutettua ja oikea tapa keskustella yleisellä keskustelupalstalla? No ehkäpä se on oikeistopiireissä ihan normaalia, mutta sivistyneimmissä piireissä sitä pidetään moukkamaisena typeryytenä.
No sehän on jo huomattu, että narsistisilta dementeiltä voi odottaa ihan mitä vaan. Valitettavasti.
- älyhoi
Persut repivät takapuoltaan Aktiivimallilla. He nauttivat osattoman työttömän kurmottamisesta. Entäpä kun joukossa on tuhansia persujen äänestäjiä!
Täytyy olla itsetuhoinen mikäli hyväksyy itseensä kohdistuvan pahan teon. - raksaduunari
Eläkemaksuista eli aloituksen vierestä.
Kun työeläkelaki tuli voimaan meille rakennusmiehille varojen keruu alkoi siten, että työnantaja tilitti palkkasummasta 18.5 % työeläkeyhtiöön.
1990 luvulla alkoi verokeinottelu ja kaikki muu moska sijoittajien sotkettua kansantalouden.
VV-ministeri Iiro Viinanen säädätti lakimuutoksen, jossa työantajan eläkemaksuosuus laski 15 % palkkasummasta ja rakennusmiehen palkasta vähennettiin 3.5 % joka siirrettiin eläkeyhtiölle. Työntekijän palkasta otettava omavastuuosuus on tiettävästi sittemmin vieläkin kasvanut Toisaalta kysymys oli 3.5 prosentin palkan alennuksesta. Työntekijän sotumaksu palkansaannin yhteydessä on myös kasvanut ja on siten poissa palkasta.
Palkka- ja eläkemaksu ovat työvoimakuluja yhtiölle ja nykyisin kait kaikilla aloilla työntekijä kustantaa osan kulustaan takaisin työnantajalle. Työeläkeyhtiöillä ei ole mitään ongelmia työeläkkeiden maksussa, ei tulevaisuudessakaan. Rahaa on reippaasti yli tarpeen joten osan voisi antaa eläkeläisille tai sijoittaa niitä yhteiskunnalliseen tuotantoon ja siten madaltaa työttömyyttä josta tulisi uusia työeläkkeiden maksajia.Tässä nykyiset työeläkemaksut yksityisellä puolella
TyEL-eläkevakuutusmaksut
Sopimustyönantajan TyEL-maksu
(sisältäen työntekijän osuuden) ................... 25,3%
Työntekijän osuus TyEL-vakuutusmaksusta
17–52 v. ...................................................... 6,35%
53–62 v. ...................................................... 7,85%
63–67 v. ...................................................... 6,35%
Eläkemaksut korottavat kustannuksia noin 20% ja muut palkkasidonnaiset lisät vielä hieman lisää. Se tarkoittaa 3000€/kk palkan kustannusta noin 3600€ ja siihen kohtuullinen kate eli reilut 4000€ kun taas työläinen saa käteensä vain reilut 2000€. Palkan alennus laskisi hintapaineita siten määräänsä enemmän jolloin ostovoima saattaisi ainakin pysyä samana tai jopa nousta kun otanne huomioon progressiivisen verotuksen. Nythän joutuu kahdella tonnilla ostamaan neljällä tonnilla tehtyä työtä!- LaillistettuMafia
Suomen kehityksen este on liian suuret työn sivukulut.. siksi tuo vakuutus mafia tulisi saada kuriin !!!
- näin_oh
(ja minä sen kun jatkan syrjäytymistäni, ilman kelan tukia. . . asun vanhemmilla enkä tiedä mitä haluan elämältäni. Hyvin pelote toimi, en kehtaa edes yrittää hakea tukia, kun jääräpääni saa puolipaniikki kohtauksen jos ne rupee tunkemaan minua töihin jotka näen "liian huonoksi" (kouluaikojen luokan paras oppilas ei vain osaa olla "huono"))
En muuten tule koskaan lukemaan mitään vastailuja, jos kirjotatte. Valittaminen on mukavaa ajantappamista (ja aikaahan minulla on. .) - Ghettorakenne
Vienti on uusi uskonto.
Ei uskonto vaan elinehto! Ilman vientiä olisimme kuin 7 veljestä metsämökissään Impivaarassa.
Vienti on se jolla hyvinvointia luodaan, toistemme selkää pesemällä ja toisillemme laulellen pysynemme hengissä jos muistaa ongella käydä vaan vaurastuminen jää unelmaksi kuten aikoinaan komujen paratiisikin.- porvariloiset
Extyökkäri kirjoitti:
Ei uskonto vaan elinehto! Ilman vientiä olisimme kuin 7 veljestä metsämökissään Impivaarassa.
Vienti on se jolla hyvinvointia luodaan, toistemme selkää pesemällä ja toisillemme laulellen pysynemme hengissä jos muistaa ongella käydä vaan vaurastuminen jää unelmaksi kuten aikoinaan komujen paratiisikin.Vaurastuminen jäi unelmaksi myös porvariunelmansa hukanneelle extyöloiselle, nykyiselle sosiaalipummille!
porvariloiset kirjoitti:
Vaurastuminen jäi unelmaksi myös porvariunelmansa hukanneelle extyöloiselle, nykyiselle sosiaalipummille!
Sinä et minun vauraudestani tiedä! Kateuksissasi mariset!
- porvariloiset
Extyökkäri kirjoitti:
Sinä et minun vauraudestani tiedä! Kateuksissasi mariset!
Kukapa nyt sosiaaliapua saavan varallisuudesta olisi kateellinen. En minä ainakaan!
porvariloiset kirjoitti:
Kukapa nyt sosiaaliapua saavan varallisuudesta olisi kateellinen. En minä ainakaan!
Silloin tällöin lukien vaikutat kyllä kateelliselta sillä mitään muuta et ole julkaissut kuin arvostelua mikä on kateuden merkki. Sinua taitaa suomeksi sanottuna vituttaa jos jollain on asiat paremmin kuin itselläsi, juuri se on kadehtimista!
Jos olen oikein ymmärtänyt niin tuo Extyökkäri on työeläkkeellä eli ansaitulla eläkkeellä kun se on yksityisen sektorin puolelta. Kansaneläke ja osa yhteiskunnan maksamista otetaan yhteiskunnan varoista eli veronmaksajat ovat siinä uhrina. Ilman kateutta et unelmoisi hänen varallisuutensa nollamäärästä. Entisenä yrittäjänä, jos olen oikein ymmärtänyt, hän voi olla varsin varakaskin vaikka ei lehtien etusivuilla esiinnykään tai mistä sitäkään tietää?
Kannattaa porvariloiset nimimerkin hieman miettiä enemmän ollakseen uskottava.- porvariloiset
karva.naamari kirjoitti:
Silloin tällöin lukien vaikutat kyllä kateelliselta sillä mitään muuta et ole julkaissut kuin arvostelua mikä on kateuden merkki. Sinua taitaa suomeksi sanottuna vituttaa jos jollain on asiat paremmin kuin itselläsi, juuri se on kadehtimista!
Jos olen oikein ymmärtänyt niin tuo Extyökkäri on työeläkkeellä eli ansaitulla eläkkeellä kun se on yksityisen sektorin puolelta. Kansaneläke ja osa yhteiskunnan maksamista otetaan yhteiskunnan varoista eli veronmaksajat ovat siinä uhrina. Ilman kateutta et unelmoisi hänen varallisuutensa nollamäärästä. Entisenä yrittäjänä, jos olen oikein ymmärtänyt, hän voi olla varsin varakaskin vaikka ei lehtien etusivuilla esiinnykään tai mistä sitäkään tietää?
Kannattaa porvariloiset nimimerkin hieman miettiä enemmän ollakseen uskottava.Arvosteluni koskee pääsääntöisesti oikeistohallituksen päättömiä ja sortavia toimia työläisiä, työttömiä ja muita heikompiosaisia kohtaan.
Extyöloinen on ihan omalla kirjoittelullaan ansainnut kaiken saamansa palautteen. Sitä nimittäin saa mitä tilaa. Vai etkö ole muka lukenut extyöloisen kommentteja meistä verojamaksavista työläisistä komuloisina, ihmiskuonina ja loisina? Ellet, niin suosittelen optikolla käyntiä tms. lukuharjoituksia.
Kateutta ei minulla ole tippaakaan, varsinkaan tuollaista itsekkyydessään kieriskelevää narsistia kohtaan. Inhimillisyys kun korvautuu ahneudella ja omaisuudella, niin tuloksena on tuollaisia työläisiä vihaavia porvariloisia.
- demokraattiporvari
Jopa porvarilliseksi tunnustautunut kirjoittelija Extyökkäri alittaa itsensä riman alle sekopäisillä jutuillaan. Aikaisemmin hän ei tunnustanut työläistä miksikään ja näissä kirjoituksissa ei sitäkään.
Ex on joko höhlä tai tarkoituksella nälvimässä työttömiä valkoporvarin tyyliin. - Partacus
Yksikään ammattiliittojohtaja ei ole julistautunut aktiivimallin tukijaksi. Kritiikkiä puolestaan on riittänyt. Yleisin kritiikin kohde on ettei malli työllistä ketään mutta leikkaa kyllä työttömyysturvaa.
Rakennusliiton puheenjohtaja Matti Harjuniemi luotaa syvemmältä:
"Se...aktiivimalli... ei ole hyvää saati hedelmällistä työllistämispolitiikkaa, eikä sillä ole mitään tekemistä pohjoismaisen sosiaalijärjestelmän tai hyvinvointivaltiomallin kanssa. Sille on aina olemassa perrusteltu miksi ihmiset tarvitsevat sosiaaliturvaa ja silloin kun sitä tarvitaan, niin sitä on myös oikeus saada ..... Nykyisin yksilöitä syyllistetään aivan liikaa ja huomiota keskitetään yksittäisiin ihmisiin, vaikka huomio tulisi kohdistaa olosuhteisiin ja rakenteisiin, jotka eriarvoisuutta aiheuttavat ja sitä entisestään lisäävät. Yksilöllistäminen ei myöskään missään tapauksessa kuulu pohjoimaiseen hyvinvointivaltioajatteluun."
Harjuniemi ihmettelee, että miksi ministeri Lindström ajaa lakia vaikka väitti kuuluneensa puolueeseen, jonka perustajat (Perussuomalaiset) julistivat olevansa köyhän kansan asialla.- eduskuntameinaan
No mitä luulet kun tollo Linström leikkii porvaria tuolonsiiroilla, eli kansa maksaa poliitiikkojen palkkiot/palkat, ja mitä nämä ovat saaneet aikaan, no yli 100 miljardia velkaa, suomen tiestön rapakuntoon, ja kalliin sähkönsiirtohinnan, eli mites se ketsi aikoinaan meni, onks tää tää, se valehtelijoiden klubi?
- Saivarruttaako
Vienti on varkautta.
- pätevätpolitiikot
No jo on vakuuttavan ratkaisulähtöiseltä poliiikalta kuullostavaa.Kansalaisia kiusaamallako ne valtakunnan asiat ratkeaa?
- Ahneudensynti
Energiaa on tuhlattu paljon syyllistämiseen, herjaamiseen ja muuhun työttömien kyykyttämiseen.
Samaan aikaan ei ole halua jakaa työtä ja tuloa reilusti.
Tämä massa työttömyys kun pitkälti on tulonjako ongelma!!
Työttömyys tulee liian halvaksi ja turvalliseksi ylläpitää, niin siksi se jatkuu.
Omistava luokka vaan ahnehtii lisää eikä aio jakaa tuloa ja työtä,, vaan päinvastoin haluaa kyykyttää köyhiä!!
Tämä on aitoa ahneuden syntiä.... - jesuiitta
Jos köyhää voi kurittaa voi työtätekeviä palkita nolla veron korotuksilla rikkaat ei maksa osingoistaan yhtään mitään...
- sairas.oikeistoideologia
Laitkaan eivät koske niitä jotka hyötyvät toisten epätoivosta. On tämä kummallinen maa missä oikeutta ei saa eikä lakeja tarvitse noudattaa jos kyse on siis poliitikoista,rikkaista tai virkamiehistä.
Vanha kansan viisaus ”Kansalle tuomioita ja herroille oikeutta” pitää kyllä niin kutiinsa ettei uskosi että eletään vuotta 2018. Mutta täällä onkin palattu monessa asiassa jo vuoteen 1920 tai jopa taaemmaskin, eli voidaan puhua taantumuksellisesta hallituksesta joka haluaa ensin osalle kansasta paluuta mielipuoliseen rangaistus kulttuuriin ja lopulta kaikki muutkin kansan ryhmät viedään samaan kun on ensin saatu pää auki tähän kurjuuden ihannointiin ja samalla rikkaiden ylistämiseen. - pentele
Persuministeri (nykyisin Sinisissä) aikoo jatkaa Aktiivimallia irtisanomissuojan heikentämisellä.
Ammattiliitoissa alhaalta ylös tulee miettiä miten ja millä keinoilla hallituksen hyökkäys voidaan torjua.
Työmarkkinapolitiikkaa voi verrata yksi yhteen 20 ja 30 lukujen oikeistovaltaan. Seuraavaksi porvaristo sai aikaiseksi sodan.- kyykytyshallitusvaihtoon
Oikeistohallitus on jo päättänyt satsata kaiken ay-liikkeen haastamiseen, seurauksista piittaamatta. Oikeistohallitus ei siis aio perääntyä irtisanomislaista, vaikka ensimmäiset ilmoitukset työtaistelutoimenpiteistä on jo annettu.
Oikeistohallituksen retoriikkakin alkaa olla kuin 1930-luvulla, kun hallitupuolueiden edustajat jo julistavat nyt katsottavan määrääkö tässä maassa ay-liike vai hallitus.
Kumpikaan ei määrää, mutta sitähän hallitus ei kerro. Tässä maassa määrää kansa, jota edustaa vaaleilla valittu eduskunta. Kansaan kuuluvat niin työnantajat kuin työtekijätkin, ja poliittiset työtaistelut ovat täysin laillisia. - perälauta
Perseeet penkkiin ja suomi seis jollei muu auta, istuttava hallitus ulos.Periksi ei saa nyt antaa.
- liiton-aktiivi
Ammatillinen liike pyrkii saamaan aikaan työntekijöihin kohdistuvaksi oikeudenumkaisen kohtelun. Oikeudenmukaisuutta on se mm. ettei heitä syrjitä tai lopputilejä jaella mielivaltaisesti tai epäasiallisin perustein.
Työntekijän mielipiteet, harrastukset, uskonto, sukupuoli, järjestäytyminen tai palautteen antaminen työolosuhteista eivät saa oikeuttaa syrjintään. Irtisanomisen perusteetkin on sanottu työsopimuslaissa.
Sipilän hallitus lähtiessään toistuvasti polkemaan oikeudenmukaisuusperiaatetta asettuu yksipuolisesti työnantajamielivallan tueksi. Ammattiliittojen on siksi ollut pakko lähteä vastatoimiin. Ylityökiellot ovat ensimmäinen askel.
Ammattiliitot eivät hyväksy työoikeuksien heikentämisen tuovan lisää tuottavuutta, jota hallitus perussuomalaisen ministerin Lindströmin suulla esittää. Näkemys on täysin tyhjän päällä. Työntekijät eivät koskaan tule tasalaatuiseksi massaksi. On heikompia ja nopeampia, taitavampia tai keskivertoisia ja he kaikki ovat maamme rakentajia.
Sipilän hallitus tulee nujertaa toisen kerran. Muuta mahdollisuutta ei ole. - epeli
Hallituksen lakiesitys on pelkkää puuhastelua. Työntekijöiden mielenilmaukset ylityökieltojen muodossa ovat alkaneet.
Pienyritysten elinkelpoiseen kohottaminen sillä että työntekijälle voisi noin vain antaa potkut on seikka, johon esittäjät itse eivät usko alkuunkaan. Siispä esitys esitellään valheellisin perusteluin.
Yritys menestyy, jos sen tuottavuus on kohdallaan ja markkinointi toimii. Joka vuosi tuhansia yhtiöitä (pieniä enimmäkseen) menee nurin eikä heitä edesauta potkujen helpottaminen.
Hallitus uskoo taloudessa markkinavoimiin. Markkinavoimat toimivat vahvemman oikeudella ja vahvempia, yleensä suurempia yrityksiä hallitukset tukevat eniten. Seikka on ministereillä tiedossa. Mikäli markkinavoimat saisivat täysin vapaasti toimia, pienrityksiä nousisi ja tuhoutuisi tuhkatiheään mutta pääomat kasautuisivat nopeammin. - kamppailu_alkoi
Työmarkkinoilla sotarummut kumisevat, kun ensimmäiset ylityökiellot astuivat voimaan ja samalla vastatoimet hallituksen suunnittelemalle irtisanomissuojan heikentämiselle laajenivat.
Ensimmäisenä toimiin ryhtyivät teollisuuden työntekijöitä edustava Teollisuusliitto, teollisuuden toimihenkilöitä edustava Ammattiliitto Pro ja Auto- ja kuljetusalan työntekijöiden AKT, jotka aloittivat ylityökiellon tänään maanantaina.
https://yle.fi/uutiset/3-10409287
Hallitus asetti taisteluhaasteen työntekijöille. Työntekijät vastasivat vastatoimilla. - herro
Hallituksen esitys asettaa pienet ja suuret yritykset eriarvoiseen asemaan Se koettelee eniten naisvaltaisia palvelualan yrityksiä.
Työntekijäpuolelta tikun nokkaan on nostettu työnantajien mielivalta irtisanomistapauksissa, - epeli
Kuinka moni pienyrittäjä tai yhtiö miettii uusien työntekijöiden palkkaamista sillä perusteella että miten sen saisi sanottua irti? Ei yksikään, sanokoon ministeri Lindström mitä hyvänsä.
Olipa säädöksiä irtisanomisesta tai ei, työntekijöitä palkataan lisää siksi että tuotanto kasvaa ja sitä varten tarvitaan tekijöitä. Ihmisten, työläisten määrä, lisää tuotantoa - eikä asiassa ole nokan koputtamista.
Yhtiö palkkaa uusia työntekijöitä liikevoiton kasvattamisen takia eikä irtisanomisen vuoksi. Kun työtä on enemmän kuin palkatut ehtivät tehdä, palkataan lisää väkeä.
Irtisanomiset tulevat esiin vasta käänteisessä tapauksessa kun yhtiön tuotteiden menekki vähenee. Silloin kysymykseen tulee ensin tuotannollis-taloudelliset YT-neuvottelut ja sen jälkeen mahdolliset irtisanomiset.
Työsopimuslaki antaa perusteet henkilökohtaisten irtisanomisten toteuttamisesta. - liittoaktiivi
SKP:n pääsihteerin näkemys:
Tämä hallitus on käynyt sellaiseen hyökkäykseen työväkeä kohtaan, että en muista vastaavaa nähneeni. Kokeneemmat kertokoon, milloin näin on aiemmin tapahtunut. Nyt on vaikeaa tulla työläiseksi, tehdä duunia työläisenä ja etenkin olla työtön työläinen. Turpiin tulee joka käänteessä.
Ammattiin opiskelevilta on viety oikeus lähiopetukseen, jota on nykyään alle kolmannes siitä, mitä aiemmin. Koulutuksesta on leikattu 190 miljoonaa ja se näkyy muun muassa siinä, ettei läheskään joka paikkaan saada päteviä opettajia. Opetuksesta vastaa usein henkilö, jolla ei ole minkäänlaista pedagogista osaamista.
Kun itse opiskelin 90-luvun lopulla Varsinais-Suomen maaseutuoppilaitoksessa puutarhalinjalla, meillä oli jatkuvasti lähiopetusta, saimme kolme lämmintä ateriaa päivässä, eikä oppikirjoihin kulunut juurikaan rahaa. Osa sai jopa palkallisen harjoittelupaikankin. Nykyään harvalla tulevalla duunarilla käy näin hyvä tuuri.
Työsuhteissa oleville on yhtä kaikki sälytetty suurempaa taakkaa. Kiky-sopimus pidensi työaikoja ja alensi palkkoja, palkankorotukset ovat olleet käytännössä nollalinjalla jo pitkään ja nyt meinataan helpottaa vielä irtisanomistakin.
Jatkossa, jos hallitus saa tahtonsa läpi, voisi alle 20 hengen yrityksissä erottaa työntekijän esimerkiksi epäasiallisen käytöksen vuoksi. Mikä sitten olisi epäasiallista? Varmaan vaikkapa se, että kehtaisi yrittää käytännössä paikallista sopimista, eli pyytäisi palkankorotusta.
Työttömäksi joutuminen on kuitenkin se kaikkein pahin virhe, jonka voi duunari tehdä. Silloin iskee aktiivimalli, ansiosidonnaisen 100 päivällä lyhennetty kesto ja työvoimapalveluiden olemattomat resurssit niskaan. Pitäisi olla aktiivinen, mutta oikealla tavalla aktivoitumiseen ei juuri ole mahdollisuuksia. Pitäisi äkkiä kouluttautua uudelleen ja vaihtaa dynaamisesti alaa, mutta kun sitä ammattikoulutusta on leikattu, eikä työkkärillä oikein ole tarjota mitään. Siinähän sitten kärvistelet.
On loistavaa, että SAK ja STTK:n ja Akavan liittoja on lähtenyt toimiin irtisanomissuojan heikentämistä vastaan. Oikein tehty! Nyt pitäisi vain viedä taistelu loppuun asti ja tehdä se, missä kikyn ja aktiivimallin suhteen jäätiin puolitiehen. Tämä hallitus ei taivu, ellei voimalla taivuteta.
Sipilä jo haaveilee siitä, miten hän voi ministerin uran jälkeen palata yrittäjäksi ja jaella irtisanomisia alaisilleen ”Liisa, olet heikoin lenkki. Sinut on erotettu!”
https://www.skp.fi/duunarillefudut
Asiaa alusta loppuun saakka. - eppu_ahkera
Irtisanomisen sijaan yhtiöiden tulisi kiinnittää huomio palvelussuhteen alun tapahtumiin. Uuden työntekijän palkkaamisessa, ei irtisanomisessa. Siinäkin apu löytyy liikepankeista. Esitys yhtiön tulevaisuuskuvasta antaa perusteet tilapäiselle lainalle ja jonka yhtiö kykenee kykenee tuotannon laajentuessa maksamaan. Siis ei mitään miltä irtsanoa vaan palkata uutta työvoimaa.
Rekrytointi on yrityksen tärkein juttu. Siinä tehtyjä virheitä ei voi korvata irtisanomisilla.
On vain paikattava omat virheet. Kuhunkin ammattityöhön kokenut työntekijä tai ammattimiehen kisälliksi työssä oppimaan.
Myös "tehdaskoulu" on välttämätön. Ammattilaisen voi kouluttaa hyvinkin nopeaan työkoulutuksella uusiin tehtäviin, joten marinat pois, Työhön perehdyttäminen on jo nytkin lakisääteistä mutta ilman sitäkin yhtiölle ja yhteiskunnalle edullista.
Hiiteen Lindströmit ja Sipilät, menkööt syömään pihvejään. - epeli
Hallitus tuhoaa pienyrittäjien mainetta.
Jos lakiesitys menee läpi, se tuhoaa pienyrittäjien maineen. Se mahdollistaa tehdä yrittäjästä irtisanomisrobotin. Sen seurauksena unohtuu alkupään tapahtumat eli työvoiman rekrytointi ja "esikoulutus" työtehtäviin. Pystystä metsästä ammattimieskin tarvitsee työkohteeseen ja tuotannon olemukseen perehdyttämistä.
Monet pienyritykset ovat olleet inhimillisen työelämän kehtoja. Niissä on viihdytty ja saatu arvostusta. Työntekijää on kohdeltu ihmisenä. On kysytty työntekijöiden näkemyksiä ja mielipiteitä asiassa kun asiassa. Paikallinen sopiminen toimii jokapäiväisesti.
Tämäkö halutaan katkaista ja tehdä yrittäjistä ulosheittäjiä. Saada heidät mesoamaan somessa, ettei työvoimaa saa viihtymään työssä!!
Tottakai pienyrittäjissä voi olla kaikenlaisia omistajia mutta sellaisten seassa ammattinsa taitavat eivät viihdy
Jos pienyrityksistä tehdään irtisanomisalustoja, miten ne voivat toivoa saavansa edes kohtuullista toimeentuloa omistajille.
Hallitus on tekemässä pienyrittäjistä "huutavia kolleja".
Hallitus, ministeri Lindström, on käsitellyt tähän mennessä työntekijää elottomana aineena, joka tuottaa otsa hiessä tai ulos. Nimmari Extyökkäri seilaa Lindströmin katalan ihmissuhdekäsityksen puolesta. Hän liputtaa pienyrittäjän tekemisestä rähiseväksi rakiksi. - kyykytykseen.kyllästynyt
Aktiivimallin kaataminen olisi nyt tehtävä samassa yhteydessä irtisanomislain kaatamisen kanssa!
Perseitä vaan penkkiin niin kauan kuin se vaatii .... - persulit_hiiteen
Miten irtisanomissuojan heikentäminen edistää työläisen toimeentuloa tai työpaikkojen lisäämistä? Ei mitenkään.
Sekä valtion että yksityisen sektorin tehtävä on tuottaa enemmän tarpeellisia tuotteita ja palveluja eli työllistää enemmän työntekijöitä. Työntekijöiden irtisanominen ei tuota yhtään uutta lisätuotetta tai lisäarvoa.
Vallitsevat säädökset irtisanomisen ehdoista ovat tyydyttävät. Syitä voivat olla tuotannon vähentyminen tai henkilökohtainen soveltumattomuus kyseiseen työhön.
Tuotannon tarkoitus puolestaan ei voi olla yhä uusien ns. rihkamatuotteiden luomista. Kulttuuri-, terveys- ja muut palvelut tulevat yhä voimakkaammin mukaan tuotannon kuvioihin. Säännöllisen työajan lyhennys tulee yhä enemmän välttämättömäksi.
Hallitus ja persuministeri Lindström suuntaavat talouspolitiikkaa täysin väärälle linjalle.
Työaikaa lyhyemmäksi ja työläisten osallistumisoikeutta lisää. - yhdessä-ain
Palvelualojen ammattiliitto PAMin hallitus päätti kaikkia aloja koskevasta ylityökiellosta, jonka alkamisajankohdasta tiedotetaan myöhemmin. Jos Sipilän hallitus ei peru suunnitelmiaan heikentää irtisanomissuojaa, PAM laajentaa työtaistelutoimenpiteitä.
”Ylityökielto koskee kaikkia PAMin sopimusaloja. Valmistaudumme myös poliittisiin lakkoihin ja muihin työtaistelutoimenpiteisiin yhteistyössä muun ammattiyhdistysliikkeen kanssa,” kertoo PAMin puheenjohtaja Ann Selin.
Työtaistelutoimenpiteillä on tarkoitus estää irtisanomissuojan heikentäminen alle 20 työntekijän yrityksissä. Työpaikoilla ollaan Selinin mukaan suuttuneita maan hallitukselle.
”Työpaikoilla valmistellaan toimenpiteitä, joilla työntekijät haluavat näyttää maan hallitukselle, ettei irtisanomissuojan heikentäminen käy palvelualojen työntekijöille”, Selin toteaa.
Selinin on huolissaan pienten yritysten vetovoimasta suhteessa suuriin yrityksiin, mikäli maan hallituksen suunnitelmat toteutuvat. Muutenkin hän pitää hallituksen toteuttamaa poliittista linjaa eriarvoistavana.
”Sipilän hallitus toteuttaa politiikkaa, joka kurjistaa palkansaajien ja erityisesti naisvaltaisten alojen työntekijöiden hyvinvointia. Irtisanomissuojan heikentäminen vaarantaa entisestään työntekijöiden oikeuksia, työsuhdeturvaa ja lisää epävarmuutta. Nyt hallitus asettaa myös yritykset eriarvoiseen asemaan”, sanoo Selin.
https://www.pam.fi/uutiset/2018/09/pam-paatti-laajasta-ylityokiellosta-ja-muista-tyotaistelutoimenpiteista.html
PAM on niin oikeassa kuin olla voi. - hallitus.valehtelee
Hallituksen mainostama ”Työllistämisen ihme” perustuu ainoastaan tilastointiin.
Jo yksikin työtunti viikossa tekee henkilöstä tilastostotyöllisen. Ei edes se saako työstä palkkaa vaikuta työllisen tilastointiin. Ennen sellaisia sanottiin talkoolaisiksi, vapaaehtoistyöntekijöiksi tai orjiksi riipuen työn ja työllistymisen ehdoista. Mikäli työllistymisen kriteerinä olisi esimerkiksi työstä maksetut eläkkeet minkäänlaista työllisyysihmettä ei olisi tapahtunut.
Mielestäni tämä on kansalaisille valehtelemista. - lakko.puree
Kiistaton tosiasia on, että irtisanomisperusteiden muuttaminen erilaisiksi yrityksen koon mukaan asettaa työntekijät eriarvoiseen asemaan. Hallitus ja työntajien edustajat puhuvat sinnikkäästi työllistymisen helpottumisesta, vaikka mikään tutkimus ei tue tätä perustelua. On vain pelkkää hihasta ravistettua tuntumaa ja toiveajattelua. Tätä puhetta pidetään yllä vain sen takia, että huomio ei kiinnittyisi lakiesityksen perustuslainvastaisuuteen.
Lakkoilu siis jatkukoon! - playof
http://raunolintunen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/262030-tyoehtojen-ja-tyosuhdeturvan-vastainen-hyokkays-on-torjuttava
Kommunistisen Työväenpuolueen edustajalla hyvä analyysi siitä, mihin kapitalistimafia pyrkii. Olennainen tavoite on saada työehtosopimusten yleissitovuus nurin. Kokoomus on sen asettanut julkisesti tavoitteeksi. Perussuomalainen puolue kulkee tässä yhtä jalkaa Kokoomuksen kanssa. Tavoitteeseen pyritään pienin askelin. Yksi niistä on irtisanomissuojan heikentäminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458580Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472449Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272251- 371995
- 951768
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811737Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221390Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091147Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61033- 531015