Kirkko suomen suurin valhettelija?

Miltei 4 milj. jäsentä ei tee valhetta suureksi vaan ihmisen tärkeimmästä kysymyksestä eli taivaaseen Jumalan luo pääsystä valehtelu sen tekee. Imeväiskasteen armo ei vie perille. Luterikirkko on uskonto jolla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa.

21

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suurimman valheen kertoivat ne miehet, jotka sävelsivät evankeliumit vuosikymmeniä väitetyn jeesuksen väitetyn kuoleman jälkeen.

      Koko tarina on valhetta alusta loppuun, ei ollut jeesusta olemassa ollenkaan, joten kaikki kristinuskonharhaiset ovat epäjumalanpalvelijoita.

      Väitteeni on helposti kumottu manaamalla jeesus takaisin maan päälle osoittaamaan olemassaolonsa. Ei kuitenkaan maksa vaivaa edes yrittää ja tämänhän kristinuskon epäjumalanpalvelijat hyvin ymmärtävät.

      • Raamattu on totta ja täydellisen kaikkitietävän Jumalan inspiroima. Sieltä ei löydy ristiriitaa eikä virheitä. Raamattua ei ole kirjoitettu suomeksi, joten käännösvirheitä löytyy ja niistä aiheutuvia väärinymmärryksiä. Myös valtionkirkot aina sieltä vuodesta 325 tienoilta ovat muuttaneet raamattua oppiinsa sopivaksi. Esim. ap.t 8:37 on otettu pois ja valehdellaan, että se on lisätty vuonna 500 vaikka sitä on siteerattu jo vuonna 180. Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen lähetyskäsky oli alunperin minun nimeeni eli Jeesuksen nimeen kaste. Koska Jeesuksen nimi on se juttu niin perkele on omista intresseistä poistanut sen ja saanut aikaan riidan ja sen että uskovat eivät uudestisynny ja pysyvät hampaattomia. Raamattu ei myöskään avaudu kuin niille joille Herra Jeesus tahtoo sen avautuvan. Asiakokonaisuudet ovat palapelin tavoin ripoteltu joten niitä on ateistin ihan turha yrittää löytää. On myös tyhmää arvostella raamattua jos ei ole sitä lukenut. Raamattu on totta ja Jeesus on hyvä asia, mutta valtionkirkolla ei ole mitään osaa eikä arpaa Jeesuksen kanssa ja laiska kansa joka ei lue raamattua on sen varassa mitä valekirkko sanoo ja kun samassa veneessä on media ja lainsäätäjät niin sääliksi käy suomen kansaa.


      • Jeesuksesta on myös niin paljon raamatun ulkopuolista todistetta, että vain tyhmä ihminen ei usko Jeesuksen olemassa oloon ja siihen mitä Jeesus puhui. Se on kiistaton fakta. On ymmärrettävää jos Jeesusta ei uskota Jumalan Pojaksi tai Jumalaksi, sillä siitä tulee syyllinen olo. Mutta kiistaton fakta on, että Jeesus Nasaretilainen on historian henkilö ja puhunut niinkuin on kirjoitettu. Kukaan älykäs ei kiistä sitä. Jumaluus kiistetään em. sysitä.


      • Aitoa_naista kirjoitti:

        Jeesuksesta on myös niin paljon raamatun ulkopuolista todistetta, että vain tyhmä ihminen ei usko Jeesuksen olemassa oloon ja siihen mitä Jeesus puhui. Se on kiistaton fakta. On ymmärrettävää jos Jeesusta ei uskota Jumalan Pojaksi tai Jumalaksi, sillä siitä tulee syyllinen olo. Mutta kiistaton fakta on, että Jeesus Nasaretilainen on historian henkilö ja puhunut niinkuin on kirjoitettu. Kukaan älykäs ei kiistä sitä. Jumaluus kiistetään em. sysitä.

        Jeesuksesta nimenomaan ei ole minkäänlaista raamatun ulkopuolista mainintaa. Ja ennenkuin yrität tarjota niitä kaikkien tuntemia, googlaa syntymäajat ja väärennökset joukosta pois. Mitään et löydä.

        Ei myöskään löydy yhtään hänen väitetyn elämänsä tai kuolemansa aikana muistiin pantua kirjainta - melko hämmentävää, kun ottaa huomioon väitetyt ihmeteot.


      • DeadManWalks
        Aitoa_naista kirjoitti:

        Raamattu on totta ja täydellisen kaikkitietävän Jumalan inspiroima. Sieltä ei löydy ristiriitaa eikä virheitä. Raamattua ei ole kirjoitettu suomeksi, joten käännösvirheitä löytyy ja niistä aiheutuvia väärinymmärryksiä. Myös valtionkirkot aina sieltä vuodesta 325 tienoilta ovat muuttaneet raamattua oppiinsa sopivaksi. Esim. ap.t 8:37 on otettu pois ja valehdellaan, että se on lisätty vuonna 500 vaikka sitä on siteerattu jo vuonna 180. Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen lähetyskäsky oli alunperin minun nimeeni eli Jeesuksen nimeen kaste. Koska Jeesuksen nimi on se juttu niin perkele on omista intresseistä poistanut sen ja saanut aikaan riidan ja sen että uskovat eivät uudestisynny ja pysyvät hampaattomia. Raamattu ei myöskään avaudu kuin niille joille Herra Jeesus tahtoo sen avautuvan. Asiakokonaisuudet ovat palapelin tavoin ripoteltu joten niitä on ateistin ihan turha yrittää löytää. On myös tyhmää arvostella raamattua jos ei ole sitä lukenut. Raamattu on totta ja Jeesus on hyvä asia, mutta valtionkirkolla ei ole mitään osaa eikä arpaa Jeesuksen kanssa ja laiska kansa joka ei lue raamattua on sen varassa mitä valekirkko sanoo ja kun samassa veneessä on media ja lainsäätäjät niin sääliksi käy suomen kansaa.

        "Myös valtionkirkot aina sieltä vuodesta 325 tienoilta ovat muuttaneet raamattua oppiinsa sopivaksi. Esim. ap.t 8:37 on otettu pois ja valehdellaan, että se on lisätty vuonna 500 vaikka sitä on siteerattu jo vuonna 180. Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen lähetyskäsky oli alunperin minun nimeeni eli Jeesuksen nimeen kaste."

        Tässä on paljon asiavirheitä, jotka eivät pidä paikkaansa. Voit tutustua akateemiseen suomenkieliseen tutkimukseenkin asiasta. Raamattua ei ole Nikean kirkolliskokouksessa muutettu, Apt. 8:37 puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista, kastekäsky on teksteissä juuri Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Sitä ei ole myöhemmin sinne lisätty, vaan varhainen tapa kastaa. Tämänkaltaiset esittämäsi "salaliittoteoriat" ovat naurettavia ja niillä itsellään ei ole dokumentoitua todistusta tukenaan.

        Millä osoitat että esittämäsi väitteet siteerauksessani ovat totta? Missä voin itse perusteluihin tutustua? Minua nimittäin kiinnostaa tuo asia.


      • Eusebiuksen kirkkohistoria, III 5:2;......minun nimeeni.......Irenaeus ja Cyprianus siteeraavat kirjeissään ap.t 8:37 100 ja 200 luvuilla..........valtionkirkko perustettiin 325, muuta en väitä Nikeasta. Akateemiselle tutkimukselle joka ei ole tehty Pyhässä Hengessä, en juurikaan anna arvoa. Uskonto ja usko on eri asia, kaikin puolin. Nimikristitty vs. uudestisyntynyt.


      • "Vanhimmat" kokonaiset käsikirjoitukset jotka ovat kreikan kielellä säilyneet ovat sopivasti 320 vuoden jälkeen jolloin tapahtui paljon....ja näistä ei löydy kuulemma ap.t. 8:37, kuitenkin niitä on siteerattu jo kauan ennen sitä. Ja kun laskee yhteen valtion kirkkojen opin ja em. asian....hälytyskello soi voimakkaasti


      • DeadManWalks
        Aitoa_naista kirjoitti:

        Eusebiuksen kirkkohistoria, III 5:2;......minun nimeeni.......Irenaeus ja Cyprianus siteeraavat kirjeissään ap.t 8:37 100 ja 200 luvuilla..........valtionkirkko perustettiin 325, muuta en väitä Nikeasta. Akateemiselle tutkimukselle joka ei ole tehty Pyhässä Hengessä, en juurikaan anna arvoa. Uskonto ja usko on eri asia, kaikin puolin. Nimikristitty vs. uudestisyntynyt.

        Eusebioksen kirkkohistoria... Kyseinen kirkkohistorioitsija eli 200- ja 300-lukujen vaihteessa, jolloin hän myös julkaisi kirkkohistoriallisen työnsä. Hän eli vielä pitkään Nikean kirkolliskokouksen jälkeen. Yleensä kastekäskyn muuttamisajankohdaksi on syytetty Nikean kirkolliskokousta, mutta en tiedä sijoitatko itse asian tuohon kokoukseen. Mikäli näin on, niin voi kyllä ihmetellä, että miten ihmeessä Eusebius kirjoittaisi asiasta eri tavalla kuin Matteuksen teksti, osallistuihan Eusebius itsekin Nikean kokoukseen.

        Se, että Eusebiuksen tekstissä on tuo kohta, niin ei kerro mitä Matteuksen tekstissä sanotaan. Eusebius on voinut lyhentää tekstiä.

        100-luvulta peräisin olevassa Kahdentoitsa apostolin opetuksessa eli Didakheessa on jo kaste kolminaisuuden nimeen. Myöhemmin kirkkoisien teksteissä sama kastemuoto toistuu, Justinos Marttyyrin (n. 100/14—162/68) Apologiassa viitataan tällaiseen kastemuotoon, Ignatios Antiokialainen (35/50—98/117) viittaa Matteuksen kastekäskyn tekstimuotoon kirjeessään filadelfialaisille, Irenaues (130—200) viittaa kirjassaan Harhaoppeja vastaan myös Matteuksen tekstimuotoon (kolminaisnimi), Tertullianus (160–220) kirjassa Kasteesta ja kirjassa Periaatteet harhaoppien arvioimiseksi viittaa tunnettuun Matteuksen kastekäskyn muotoon.

        Eli siis jo pari sataa vuottaa ennen Eusebiusta vanhimmat kristilliset dokumentit kuvaavat käytössä ollutta kastekaavaa, kaste Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, ja vieläpä viitataan myöhemmin sen olevan Jeesuksen antama kastekäskyn muoto. Toisaalta 150-luvulla kastettavilta kysyttiin uskosta Isään, Poikaa ja Pyhään Henkeen. Eli ainakin jo toisella vuosisadalla kaste toteutettiin kolminaisuuden nimeen ja se on ollut selvä osa kastetunnustusta. Tämä historiallinen asia puoltaa sen puoleen, että Matteuksen teksti oli jo nykyisessä muodossaan olemassa tuolloin. Mitä Eusebios siteeraa, tai siteeraako hän ylipäätään Matteuksen tekstiä, on epäselvä.

        Se, että vanhimmat käsikirjoitukset ovat 300-luvulta, ei kerro muuta kuin sen, että ne ovat peräisin tuolta aikakaudelta. Se ei todista yhtään mitään väärennöksistä tai muusta, vaan sen, ettei vanhempia ole säilynyt tai niitä ei ole löydetty. Kuten kirjoitin edellä, viittaamasi Apostolien tekojen kohtaa ei löydy nykyään vanhimmista tunnetuista teksteistä, mutta jos löytyy nykyistäkin vanhempia käsikirjoituksia ja tuo kohta on siellä, niin siinä se. Silti kyseinen raamatunteksti on otettu mm. nykyiseen raamatunsuomennokseen. Sen historiallinen paikka on kuitenkin tunnustettu eikä sitä ole jätetty ulkopuolelle.

        Akateeminen tutkimus ei ole uskonnonharjoitusta, vaan kriittistä tutkimusta. Akateeminen teologia tutkii kriittisin menetelmin kristinuskoa ja luonnollisesti sen tuloksia voi pitää hyvin perusteltuina ja luotettavina. Se ei kumartele mitään uskonnollisia korostuksia tai liikkeitä, tai niiden toiveita tietynlaisista tuloksista. Kristillinen usko on historiallista uskoa siihen, että Jumala toimii tässä maailmassa ja Jeesuksen elämä ja opetukset, kuolema ja ylösnousemus, ovat tapahtuneet meidän maailmassamme. Sen vuoksi uskon korostukset ja muokkautuminen ovat historian ajassa. Uskon muotoutumisen ja historian on kestettävä kriittinen tutkimus, ja sen se hyvin tekeekin. Kantaa ei oteta Jumalan olemassaoloon, mutta miten tekstit ovat muotoutuneet ja millaisessa muodossa mm. on varhaiset kristityt kastaneet jo esim. 100-luvulla, se todistaa juuri kastamisesta kolminaisuuden nimeen.

        Väitteesi Matteuksen kastekäskyn myöhemmästä käsittelemisestä ei historian valossa ole relevanttia faktaa, vaan pohjautuu väärään oletukseen. Dokumentit tukevat Matteuksen tekstimuodon alkuperäisyyttä ja sitä, että jo varhaiset kristityt ovat kastaneet kolminaisuuden nimeen.


      • DeadManWalks
        he-ma kirjoitti:

        Jeesuksesta nimenomaan ei ole minkäänlaista raamatun ulkopuolista mainintaa. Ja ennenkuin yrität tarjota niitä kaikkien tuntemia, googlaa syntymäajat ja väärennökset joukosta pois. Mitään et löydä.

        Ei myöskään löydy yhtään hänen väitetyn elämänsä tai kuolemansa aikana muistiin pantua kirjainta - melko hämmentävää, kun ottaa huomioon väitetyt ihmeteot.

        Nimimerkki he-ma, väitätkö etteivät Uuden testamentin evankeliumitekstit ole antiikinaikaisia tekstejä? Vaikka ne ovat uskonnollisia tekstejä ja niillä on tietty tarkoitus ollut jo alusta alkaen, ne ovat silti historiallisia tekstejä tietyltä aikakaudelta, puhuvat tietystä juutalaisperäisestä uskosta, tietyistä historiallisista henkilöistä, historiallisista paikoista.

        Evankeliumitekstit ovat päinvastoin tuolle aikakaudelle varsin aikaisessa vaiheessa syntyneitä tekstejä lähinnä elämänkertoina. Mikäli Markuksen evankeliumi tosiaan on vanhin evankeliumeista, niin Jeesuksen kuoleman jälkeen aikaa oli kulunut vasta 30-40 vuotta. Tuolle aikakaudelle muistiinlaittaminen oli tosiaan nopeaa. Silti evankeliumeita vanhemmat Uuden testamentit tekstit, eli Paavalin kirjeet, puhuvat henkilöstä nimeltään Jeesus Kristus, hänen kuolemastaan ja ylösnousemuksestaan. Kristillinen usko levisi nopeasti Jeesuksen oppilaiden toimesta lähiseuduille ja Kreikan ynnä Vähä-Aasian seuduille. Kannattajia oli vielä vähän, mutta sama usko silti yhdisti, ja lähetteinä olivat toimineet henkilöt, jotka tunsivat Jeesuksen henkilökohtaisesti.

        On omituista edellyttää tuon aikakauden ihmisiltä samanlaista historiankirjoittamisen tapaa kuin nykypäivänä odotetaan. Kun tuon aikakauden maailmassa elettiin, niin uskonnollisuus läpileikkasi koko yhteiskunnan, jumalia oli runsaasti ja temppeleitä eri jumaluuksille lukuisia eri kulttuurien ja kansojen parissa. Elettiin siis monijumalaista aikaa. Sen vuoksi jumalien toimintaa nähtiin joka nurkalla, ihmetekijöitä ja noitia, ennustajia yms. oli runsaasti. Miten voit siis kuvitella, että tuollaisena aikana Rooman valtakunnan pikkuisessa nurkassa yhden saarnaajan ja ihmeidentekijän elämä ja teot olisi laitettu "paperille" välittömästä hänen eläessään? Kirjallinen materiaali levisi hitaasti eikä Jeesuksen toiminta tapahtunut muualla kuin nykyisen Palestiinan ja Israelin alueella. Se ei lähtenyt leviämään sieltä ulospäin kuin vasta myöhemmin, luonnollisesti sanallisessa ja julistetussa muodossa. Kun uusi uskonnollisuus alkoi järjestäytyä seurakunniksi, tuli tarpeen ohjeistaa niitä ja pitää yhteyttä kirjeitse. Kun vanhin sukupolvi ja silminnäkijät alkoivat kuolemaan, piti tapahtumat tallentaa kirjalliseen muotoon. Tällöin syntyivät evankeliumit.

        Tällainen tausta ja aikakausi on syytä ottaa huomioon ennen kuin ryhtyy väittämään, ettei Jeesus Nasaretilaista ollut olemassa. Asialle on oltava perustellut faktat eikä lähdetä otaksumaan, että internet ja nykyisenlainen kirjapainojärjestelmä oli tuolloin jo olemassa. Suulliset uutiset olivat yleisempiä kuin kirjalliset. Tiedä häntä miten paljon ihmisistä tuolloin oli vielä luku- ja kirjoitustaitoisia, lisäksi pergamentit ynnä papyruspohjaiset paperit lienevät olleen harvinaista herkkua, ja pergamentti eritoten helkkarin kallista.

        Varhaisin dokumentaatio Uudessa testamentissa, uuden juutalaisperäisin uskonnon nopea leviäminen, silminnäkijöiden toimiminen uskonnon levittäjänä, seurakuntien muutamaa vuosikymmentä aikaisemmin tapahtuneisiin tapahtumiin pohjautuva samanlainen usko... Nämä puoltavat ennen kaikkea yhtä asiaa: Jeesus Nasaretilainen oli todella olemassa, Jerusalemissa tapahtui jotain, joka sai hänen oppilaansa vakuuttumaan hänen nousseen kuolleista.


      • DeadManWalks kirjoitti:

        Nimimerkki he-ma, väitätkö etteivät Uuden testamentin evankeliumitekstit ole antiikinaikaisia tekstejä? Vaikka ne ovat uskonnollisia tekstejä ja niillä on tietty tarkoitus ollut jo alusta alkaen, ne ovat silti historiallisia tekstejä tietyltä aikakaudelta, puhuvat tietystä juutalaisperäisestä uskosta, tietyistä historiallisista henkilöistä, historiallisista paikoista.

        Evankeliumitekstit ovat päinvastoin tuolle aikakaudelle varsin aikaisessa vaiheessa syntyneitä tekstejä lähinnä elämänkertoina. Mikäli Markuksen evankeliumi tosiaan on vanhin evankeliumeista, niin Jeesuksen kuoleman jälkeen aikaa oli kulunut vasta 30-40 vuotta. Tuolle aikakaudelle muistiinlaittaminen oli tosiaan nopeaa. Silti evankeliumeita vanhemmat Uuden testamentit tekstit, eli Paavalin kirjeet, puhuvat henkilöstä nimeltään Jeesus Kristus, hänen kuolemastaan ja ylösnousemuksestaan. Kristillinen usko levisi nopeasti Jeesuksen oppilaiden toimesta lähiseuduille ja Kreikan ynnä Vähä-Aasian seuduille. Kannattajia oli vielä vähän, mutta sama usko silti yhdisti, ja lähetteinä olivat toimineet henkilöt, jotka tunsivat Jeesuksen henkilökohtaisesti.

        On omituista edellyttää tuon aikakauden ihmisiltä samanlaista historiankirjoittamisen tapaa kuin nykypäivänä odotetaan. Kun tuon aikakauden maailmassa elettiin, niin uskonnollisuus läpileikkasi koko yhteiskunnan, jumalia oli runsaasti ja temppeleitä eri jumaluuksille lukuisia eri kulttuurien ja kansojen parissa. Elettiin siis monijumalaista aikaa. Sen vuoksi jumalien toimintaa nähtiin joka nurkalla, ihmetekijöitä ja noitia, ennustajia yms. oli runsaasti. Miten voit siis kuvitella, että tuollaisena aikana Rooman valtakunnan pikkuisessa nurkassa yhden saarnaajan ja ihmeidentekijän elämä ja teot olisi laitettu "paperille" välittömästä hänen eläessään? Kirjallinen materiaali levisi hitaasti eikä Jeesuksen toiminta tapahtunut muualla kuin nykyisen Palestiinan ja Israelin alueella. Se ei lähtenyt leviämään sieltä ulospäin kuin vasta myöhemmin, luonnollisesti sanallisessa ja julistetussa muodossa. Kun uusi uskonnollisuus alkoi järjestäytyä seurakunniksi, tuli tarpeen ohjeistaa niitä ja pitää yhteyttä kirjeitse. Kun vanhin sukupolvi ja silminnäkijät alkoivat kuolemaan, piti tapahtumat tallentaa kirjalliseen muotoon. Tällöin syntyivät evankeliumit.

        Tällainen tausta ja aikakausi on syytä ottaa huomioon ennen kuin ryhtyy väittämään, ettei Jeesus Nasaretilaista ollut olemassa. Asialle on oltava perustellut faktat eikä lähdetä otaksumaan, että internet ja nykyisenlainen kirjapainojärjestelmä oli tuolloin jo olemassa. Suulliset uutiset olivat yleisempiä kuin kirjalliset. Tiedä häntä miten paljon ihmisistä tuolloin oli vielä luku- ja kirjoitustaitoisia, lisäksi pergamentit ynnä papyruspohjaiset paperit lienevät olleen harvinaista herkkua, ja pergamentti eritoten helkkarin kallista.

        Varhaisin dokumentaatio Uudessa testamentissa, uuden juutalaisperäisin uskonnon nopea leviäminen, silminnäkijöiden toimiminen uskonnon levittäjänä, seurakuntien muutamaa vuosikymmentä aikaisemmin tapahtuneisiin tapahtumiin pohjautuva samanlainen usko... Nämä puoltavat ennen kaikkea yhtä asiaa: Jeesus Nasaretilainen oli todella olemassa, Jerusalemissa tapahtui jotain, joka sai hänen oppilaansa vakuuttumaan hänen nousseen kuolleista.

        Pistäs referoiden presidentin uudenvuodenpuhe 30 vuoden takaa, saat käyttää apuna kavereita, mutta et tallenteita.

        Aivan järjetön ajatus, ettei ihmeitä tekevästä jonglööristä mitään kirjoitettu jälkipolville.

        Ainoa järkevä selitys on satujeesuksen luominen jälkikäteen.


      • DeadManWalks
        he-ma kirjoitti:

        Pistäs referoiden presidentin uudenvuodenpuhe 30 vuoden takaa, saat käyttää apuna kavereita, mutta et tallenteita.

        Aivan järjetön ajatus, ettei ihmeitä tekevästä jonglööristä mitään kirjoitettu jälkipolville.

        Ainoa järkevä selitys on satujeesuksen luominen jälkikäteen.

        Aivan. Prikulleen näin! On hienoa vaatia 2000 vuotta sitten eläneitä ihmisiä toimimaan nykypäivän kriteereiden mukaisesti omana aikakautenaan. Koska he eivät siten toimineet, jälkikäteen kirjoitettu (vieläpä antiikin aikakaudella nopeasti) on pötyä.

        Sokrates on Platonin keksimä mielikuvitusolento.

        Ja minä olen Napoleon!


      • rthks
        Aitoa_naista kirjoitti:

        Jeesuksesta on myös niin paljon raamatun ulkopuolista todistetta, että vain tyhmä ihminen ei usko Jeesuksen olemassa oloon ja siihen mitä Jeesus puhui. Se on kiistaton fakta. On ymmärrettävää jos Jeesusta ei uskota Jumalan Pojaksi tai Jumalaksi, sillä siitä tulee syyllinen olo. Mutta kiistaton fakta on, että Jeesus Nasaretilainen on historian henkilö ja puhunut niinkuin on kirjoitettu. Kukaan älykäs ei kiistä sitä. Jumaluus kiistetään em. sysitä.

        Sattumoisin noita 'tyhmiä ihmisiä' on aika paljonkin akateemisten tutkijoitten piirissä.

        Voisiko kentiesd olla niin, että he ovat välkkyjä, sinä et?


      • Malli.Lollonen
        he-ma kirjoitti:

        Jeesuksesta nimenomaan ei ole minkäänlaista raamatun ulkopuolista mainintaa. Ja ennenkuin yrität tarjota niitä kaikkien tuntemia, googlaa syntymäajat ja väärennökset joukosta pois. Mitään et löydä.

        Ei myöskään löydy yhtään hänen väitetyn elämänsä tai kuolemansa aikana muistiin pantua kirjainta - melko hämmentävää, kun ottaa huomioon väitetyt ihmeteot.

        Jeesuksesta on Raamatun ulkopuolisia mainintoja.


    • Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen? Tämä kertoo jo kaiken, kenen nimeen kastetaan. 2-3 todistajan nojalla tälle löytyy tukea yli tarpeen muualta ut:sta......näin tulee täyttää kaikki vanhurskaus.....

    • tgkshth

      Paavali oli keisarikunnan hovikirjoittaja jonka tehtävänä oli vääntää kristinuskosta sellainen versio, että sillä pystyisi ajamaan keisarikunnan etuja.

      Ja siitä syystä kristinuskon eri haarat, ovat kautta historian kulkkeneet käsikynkkyä maallisen vallan kanssa, muutamia poikeuksia lukuunottamatta.

      Onneksi olemme lähestymässä 'lopun aikoja', eli niitä aikoja, jolloin kirkot, ainakin kehittyneissä maissa, on menettämässä valtaansa yhteiskunnissa. Kirkoista tulee pakopaikka niille, jotka eivät kykene sopeutumaan kehittyneitten maitten elämänmenoon ja siellä vallitsevaan todellisuuskäsitykseen.

    • Jumalan kieltäminen ei saa poistumaan Jumalaa. Vaikka rapparit saisivat tahtonsa läpi, että Jeesus nimeä ei mainita koko maailmassa niin se ei saa Jeesusta poistumaan ja katoamaan. Vaikka polttaisitte kaikki raamatut, se ei estä raamatussa olevien Jumalan lupausten toteutumista. Raamatussa eli Jumalan Sanassa käy ilmi, että on vain kahdenlaisia ihmisiä. Perkeleen lapsia ja Jumalan lapsia. Molemmat tekevät isänsä tekoja. Jumalan lapset tietävät olevansa Jumalan lapsia. Perkeleen lapset eivät ymmärrä olevansa isänsä lapsia. Sympatiat ja empatiat ovat ihmisten puolella, sillä perkele on taitava ja ihmiset vain ovat uskoneet sen valheet. Luteri kirkko ei ole muuta kuin katolikirkon pikkuserkku, jota Luther itse sanoi perkeleestä olevaksi. Eniten surua aiheuttaa ne jotka luulevat olevansa menossa taivaaseen imeväiskasteen armon perusteella joka on täyttä valetta niinkuin perisyntikin. Suomessa on hankala tilanne. Eduskunta säätää lakeja jotka ovat syntiä, samassa veneessä oleva media sitten vie ne joka torppaan ja leikkikirkko jossa ei ole Pyhää Henkeä sitten vielä siunaa ne. Kukaan ei synny homona eikä syntisenä. Homous on syntiä, eikä kolmatta sukupuolta ole olemassa. Jokainen tulee tekemään syntiä ja on Jumalan kirkkautta vailla ja Jeesuksen sovitustyön tarpeessa, mikäli tahtoo löytää itsensä hyvästä paikasta ajan rajan tuolla puolen. Voitte luulotella mitä tahansa ja uskoa perkeleen valheet, totuutta se ei muuksi muuta, Jumala on muuttumaton.

      • tgkshth

        Olisipa sinunkaltaisia enemmän kirkon näkyvillä paikoilla, niin saisimme kirkon nopeammin tyhjennetyksi!


      • Se ei ole yhtään huono idea. Silloin voisi alkaa rakentaa totuudelle.


    • Kirkossa on myös uskovia. Niitä joita Paavali tapasi ja jokin sai Paavalin kysymään, saitteko te Pyhän Hengen kun te tulitte uskoon. Eli uudestisyntyminen joka on se juttu oli heillä kesken. Kirkon ja muiden yhteisöjen uskovat ovat hyvä reservi. Helppo saattaa kaikkeen totuuteen, kun sen aika on. Aika on aina, mutta mielenmuutos vaatii suuren ihmeen ja sen aika ei ole vielä, mutta pian.

    • Pysäytä kadulla 100 ihmistä, kirkon jäseniä. Kysy heiltä millainen on heidän Jumala ja mihin kaikkeen he uskovat tai mihin he eivät usko. Onko kirkko vielä sen jälkeen "uloskutsutut"

    • Vapaan suuntien lahkolaisille, helluntai tms. Yli 100 vuotta olette olleet, missä hedelmä? Onko suomi muuttunut Kristuksen kuvan kaltaisuuteen vai toiseen suuntaan? Mitä sanoo tilastot?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe