"Aikku tapaa Eeron, joka on vapaa-ajattelijoiden aktiivi ja ateisti. Eeron mielestä on järjetöntä uskoa mihinkään, mikä ei ole totta. Eero uskoo kuitenkin ihmisten väliseen tasa-arvoon ja oikeudenmukaisuuteen. Ovatko ateistit aina vihaisia ja valmiina väittelemään uskonnoista?"
Eero Suorsa Ylen Summerin Matkalla paratiisiin -ohjelmassa otsikolla EPÄOIKEUDENMUKAISUUS JA JÄRJETTÖMYYS VIHASTUTTAA https://areena.yle.fi/1-4412059?autoplay=true
Vapaa-ajattelija ja ateisti Ylen Summeri Areenassa
24
919
Vastaukset 24
- Sanop
Haastattelijan introssa pikkuisen "hölmön" roolia esittänyt sanoi ateismia ääriajatteluksi... Tosiasiassa jumaluskon puuttuminen ei ole mitään ääriajattelua.
- Vaikuttaa
Ehkä hölmöys oli aitoa uskovaista tietämättömyyttä.
- Anonyymi
Vaikuttaa kirjoitti:
Ehkä hölmöys oli aitoa uskovaista tietämättömyyttä.
Kyllä ateismi voidaan ajatella ääripäänä, suhteessa Jla uskoon. Toinen ääripää on uskovaiset jotka uskovat tietävänsä, että Jla on. "Välissä" agnostikot - ehkä on ehkä ei- ja toisena ääripäänä ateistit, jotka tietävät tietävänsä, ettei Jlaa ole. Ei taidettu puhua ääriajattelusta vaan ääripäästä.
Toisaalta Eero Suorsa ei taida olla missään porukassa keskiverto. Täytyy kuunnella Jipun haastattelu.
https://www.radiodei.fi/kuuntele-jipun-vieraana-vaapaa-ajattelija-eero-suorsa/
- Kiittäen
Hyvä veto!
- Kuulija.huom
Kuunneltavissa yhä!
- KuulemiinNäkemiin
Tämä muuten löytyy yhä!
- Tatt
Pistetäänpä katsastukseen.
- Kuulija.huom
Ohjelma on muuten edelleen kuunneltavissa. Suositelen. Jakoon.
- Areen
Hyvä. Jännä, että tätä sarjaa ei esitetty lainkaan ohjelmistossa, vaan vain Areenassa.
- VajaaPuolituntia
Tällaisia tallenteita ei ole liikaa. Pidetään esillä. Vajaa tunti.
- Ääntä
Rohkeesti vaan tubettamaan!
- Julkeatoive
Puhujia enemmän nettiin!
- Anonyymi
Kestää katsomisen näin kesälläkin! Suositus.
- Anonyymi
Syyskuullekin. Näitä rainoja pitäisi saada lisää.
- Anonyymi
Eero Suorsa on Vapaa Ajattelija -lehden toimitussihteeri. Uusimpaan lehteen ja Eeron pariin kiintoisaan haastattellujuttuun voi tutustua Voima-lehden marraskuun numeron liitteessä.
- Anonyymi
Talvi-iltojen tarinoita tämäkin. Lisää.
- Anonyymi
Kyseessä on turkulainen vapaa-ajattellija ja jatko-opiskelija, joka toimii myös Vapaa Ajattelija -lehden toimitussihteerinä.
- Anonyymi
Haastattellijan osoittaa tietämättömyyttään. Taitaa olla sekä journalistinen valinta että ihan aito asia, 50-50?
- Anonyymi
Foorumin antivapari väittää tätä mitäänsanomattomaksi, vaikka Eero Suorsa sanoo paljonkin, samoin juontaja...
- Anonyymi
Sen mielestä kaikki hyvät jutut ovat huonoja. Ikävä tyyppi.
- Anonyymi
Nythän on paremmin aikaa katsella videoita. Tässä yksi.
- Anonyymi
No niiin, tässä lisää videonauhaa. Kannattaa katsoa ja jakaa. Haastattelijasta voi olla montaa mieltä. Hän ei ole ainoa tekijätiimissä...
- Anonyymi
Ha-haa. Hienoa. Mennyt oli silmien. Kannattaa katsoa. Juotaja-haastattelija on ihan aito - vai tekeytyykö vähän?
- Anonyymi
Sateen sattuessa sisätiloissa. Kannatta tsekata niin kauan kuin pysyy.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa501188Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää84925- 164897
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105834Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä29805Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒197720Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93697Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks42683- 25637
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as24629Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu122625- 61602
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43586Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12545On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78520- 79502
- 39485
- 57485
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75477- 55477