Otttakaa lainaa ja lukekaan peruskoulu uudelleen, ylioppilaaksi voi lukea vanhanakin, tai ammattikouluun tai minne vaan. Olisi tekemistä ja voisitte kerrata unohtuneita tietojanne. Opiskelu kannattaa aina. Turha olette tekemättä mitään, lukekaa vaikka roskakuskiski tai lankkaajaksi.
Menkää köyhät opiskelemaan
53
634
Vastaukset
- roletaari
Köyhät, hankkiutukaa sellaisen työnantajan palvelukseen joka kouluttaa teidät tarkoitukseensa sopivaan mutta yleisemminkin pätevään ammattiin!
- Pitkäaikaistytötön
Pääsisköhän olutpanimoon oppipojaksi?
- kyllämahdoll
Kyllähän nykypäivänä aikuisopiskelu niin hyvin kannattavaa ja onnistuu. Kotona istutaan puolukka perseessä kieppuu ja sanotaan mää haluan töitä mistä palkkaa mutta kun on sanonut noin jo 6 vuotta.
Kurssin kautta moni työllistyy ku tekee hommia harjoittelussa. - koulutuskannattaa
Tämänkin palstan työttömyyttään vakituiseen valittaneet olisivat jo aikaa sitten työllistyneet, jos olisivat kouluttautuneet uudelleen tai hankkineet lisää koulutusta. Tämä nimim. pitkäaikatyötön on vain jumiutunut työttömyyteen, eikä ole osannut kouluttautua uusiin työtehtäviin.
Koulutusta on kuitenkin tarjolla vaikka kuinka, eikä koulutuksen kustannuksetkaan ole ongelma, kun yhteiskunta tarjoaa apua monessa muodossa. Monella alalla on työllistyminen varma heti koulutuksen jälkeen.- opiskeluaeläkkeelle
Noh ei ihan kaikki. JOs joku menisi opiskelemaan 61 v ja koulu kestäisi 3 v niin suoraan eläkkeelle!
- 538735
opiskeluaeläkkeelle kirjoitti:
Noh ei ihan kaikki. JOs joku menisi opiskelemaan 61 v ja koulu kestäisi 3 v niin suoraan eläkkeelle!
Ei mikään estä tekemästä töitä 64-vuotiaana.
- koulutuskannattaa
Minäkin ajattelin työskennellä 72 vuotiaaksi, joten joudun pakostakin kouluttautumaan vielä siihen mennessä jo ihan lakipykälien vuoksi. Ikää nyt hieman yli 60 vuotta.
Tuttavissani on eräs Puolustusvoimista eläkkeelle jäännyt kapteeni, joka kouluttautui vielä eläkkeellä ollessaan ja siirtyi uuteen ammattiin. - tutunisäää
Tutun isä lopetti nyt vasta 72 v bussikuskin hommat
- djbfjjg
Viime viikolla törmäsin vielä 75-vuotiaana ajavaan taksikuskiin.
- Pitkäaikatyötön
"Tämä nimim. pitkäaikatyötön on vain jumiutunut työttömyyteen, eikä ole osannut kouluttautua uusiin työtehtäviin."
Jaha, jatkoit taas valheiden levittelemistä minusta. No, ehkä sinulta ei voi muuta odottaa.
Tämän vuoden lopulla saan viimeisen opintolainaerän maksettua _toisesta_ opintolainastani. Olen opiskellut myös työttömyysaikana TE-keskuksen kanssa yhteisymmärryksessä eli työmarkkinatuella ammattitutkinnon.
Se, etteivät työnantajat ole halunneet reagoida työhakemuksiini kutsumalla minua haastatteluun, ei ole minun päätettävissäni. Todennäköisimmät syyt ovat pitkä työttömyyshistoria ja yli 50 vuoden ikä. Kummallekaan en voi mitään. - uskomavituntonta
No eihän kukaan sille mahda mitään jos lähettelee niitä hakemuksia eikä niistä kuulu mitään. Jos täällä joku teini ei ymmärrä näitä asioita niin miettis vittu hetken. Yhteiskuntahan se ei tarjoa apua siihen ainakaan jos ne paikat on jossain perseenreiässä eikä ole mahdollisuuttakaan lähteä muualle. Teepä se jollain toimeentulotuilla sitten.
- töitälöytyytekevälle
uskomavituntonta kirjoitti:
No eihän kukaan sille mahda mitään jos lähettelee niitä hakemuksia eikä niistä kuulu mitään. Jos täällä joku teini ei ymmärrä näitä asioita niin miettis vittu hetken. Yhteiskuntahan se ei tarjoa apua siihen ainakaan jos ne paikat on jossain perseenreiässä eikä ole mahdollisuuttakaan lähteä muualle. Teepä se jollain toimeentulotuilla sitten.
En minä ainakaan ole mikään teini enään, olen nähnyt tätä yhteiskuntaa jo melkoisen monta vuotta ja työelämän olen aloittanut v. 1977 ja sen jälkeen on töitä riittänyt. Välistä on maailma ja suhdanteet muuttuneet, että on pitänyt vaihtaa ammattia ja kouluttautua. Aina on töitä löytynyt! Joten minäkin pidän tuota nimim. pitkäaikatyöttömän työttömänä olemista ihan työn kiertämisenä. Ei työt voi kiertää jos on itsellä haluja työllistyä! Tiedän monia, jotka "kouluttautuvat" työkkärin porukan mieliksi, että ehdot täyttyy ja työttömyys voi jatkua. Jos pitää olla jossain pakollisissa työharjoitteluissa, ne tehdään niin, ettei taatusti ko. työnantaja ota töihin jne. Kyky sinänsä sekin!
Ja se, ettei muka voi lähteä jonnekin muualle töihin on ihan täyttä puppua. Kela ja työnantajat maksaa muutosta aiheutuneita kuluja. Työnantajat vievät työntekijät ulkomaillekin töihin kustannuksellaan. Joten ihan turhaa valitusta ja vääntämistä, ettei muka voi lähteä muualle töihin. - töitälöytyytekevälle
töitälöytyytekevälle kirjoitti:
En minä ainakaan ole mikään teini enään, olen nähnyt tätä yhteiskuntaa jo melkoisen monta vuotta ja työelämän olen aloittanut v. 1977 ja sen jälkeen on töitä riittänyt. Välistä on maailma ja suhdanteet muuttuneet, että on pitänyt vaihtaa ammattia ja kouluttautua. Aina on töitä löytynyt! Joten minäkin pidän tuota nimim. pitkäaikatyöttömän työttömänä olemista ihan työn kiertämisenä. Ei työt voi kiertää jos on itsellä haluja työllistyä! Tiedän monia, jotka "kouluttautuvat" työkkärin porukan mieliksi, että ehdot täyttyy ja työttömyys voi jatkua. Jos pitää olla jossain pakollisissa työharjoitteluissa, ne tehdään niin, ettei taatusti ko. työnantaja ota töihin jne. Kyky sinänsä sekin!
Ja se, ettei muka voi lähteä jonnekin muualle töihin on ihan täyttä puppua. Kela ja työnantajat maksaa muutosta aiheutuneita kuluja. Työnantajat vievät työntekijät ulkomaillekin töihin kustannuksellaan. Joten ihan turhaa valitusta ja vääntämistä, ettei muka voi lähteä muualle töihin....jatkoa vielä edelliseen. Suomalaisia on ulkomaillakin töissä jopa Pohjois-Koreassa! https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201706212200222141_ul.shtml
Ja kannattaa lukea tuo Markku Toimelan kirja Salakahvilla Pohjois-Koreassa, hän on oiva esimerkki miten hän on työllistynyt suhdanteiden mylleryksissä. https://www.kirjavinkit.fi/arvostelut/salakahvilla-pohjois-koreassa/ - Pitkäaikatyötön
töitälöytyytekevälle kirjoitti:
Ja se, ettei muka voi lähteä jonnekin muualle töihin on ihan täyttä puppua. Kela ja työnantajat maksaa muutosta aiheutuneita kuluja. Työnantajat vievät työntekijät ulkomaillekin töihin kustannuksellaan. Joten ihan turhaa valitusta ja vääntämistä, ettei muka voi lähteä muualle töihin."Joten minäkin pidän tuota nimim. pitkäaikatyöttömän työttömänä olemista ihan työn kiertämisenä."
Jokaisella on tietysti oikeus olla mitä mieltä tahansa mistä tahansa, mutta jos näitä valheitasi suollat tänne toisten luettaviksi, tulen jatkossakin puuttumaan valehteluusi. Nimimerkin vaihtaminen ei tee mielipiteestäsi yhtään parempaa.
"Tiedän monia, jotka "kouluttautuvat" työkkärin porukan mieliksi, että ehdot täyttyy ja työttömyys voi jatkua."
Siinähän tiedät. Minä olisin voinut jatkaa koulutusta vielä monta kuukautta nostaen päivärahan lisäksi kulukorvausta. Silloin eivät olisi myöskään aktiivimallin vaatimukset osuneet kohdalleni. En kuitenkaan tehnyt niin, vaan valmistuin näyttökokeista niin pian kuin mahdollista.
Siellä oli täydet kaksi vuotta yksi tyyppi, joka ei saanut mitään suoritettua, ja häneen kuvauksesi saattaa osua.
"Jos pitää olla jossain pakollisissa työharjoitteluissa, ne tehdään niin, ettei taatusti ko. työnantaja ota töihin jne."
Kuten olen toisaalla kirjoittanut, olen päässyt työharjoittelun kautta palkkatuettuun työhön ja siitä edelleen toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen. Tämäkään vuodatus ei siis osunut ollenkaan. - veteraaniope
djbfjjg kirjoitti:
Viime viikolla törmäsin vielä 75-vuotiaana ajavaan taksikuskiin.
minulla oli 60 luvulla opettajana sotaveteraani kun kävin myöhemmi samalla työmaalla hän oli 75v vielä töissä. kun kysyni häneltä mistä sinä minut vielä muistat. teidän luokka oli ainoa josta kaikki paitsi 1 on insinöörejä ja teknikoita sitä paitsi olitte ainoa luokka joka keitti viinaa asuntolassa hän oli vastaanotto asuntolan valvojana, siinä oikea ihmistuntija
- VITUNRUNGARIT
TÄÄLLÄ NIITÄ PETOKSIA VAAN TEHTAILLAAN, NO, MENKÄÄ JA MAKSAKAA ITTENNE KIPEIKSI !!!!
- MUHAHAHHAHEHHA
HARMI KUN SITÄ LAINAA EI OIKEIN SAA !!!!!!
- kouluunkouluun
Kaikille työttömille ja eläkeläisille ylioppilaslakki pakolliseksi. Olisi jotain tekemistä eikä maata sohvalla aamusta iltaan. Ja kuka ei ole kouluihmisiä niin kertaa sitten vaikka viis kertaa lukion, mutta lakki on saatava.
- Heimo.Vessa
Nyt on kuoharin aika sanottiin lakkiaisissa. Seuraavana päivänä Fingerporin sanomissa oli että ylioppilas kuohittiin.
- Persukoulunopettaja
Kakkien on käytävä persukoulu.
- jopavangittt
Jopa vangit kouluttautuu ja saavat työpaikan mutta sitten löytyy paljon luusereita jotka eivät tee mitään.
Paskaset vaatteet päällä lähtee kylille ja muutenkin epäsiisti olemus,- tukka paskanen. - Paksuahuttua
Sanavaraston ehdyntä vaihtelee, kuten viimeisimmästä kopiostosta ilmenee. Ensin, kun pitäisi kerrata vaiheita ja toisin kun mennään aidan alta. Pikkulinnutkaan ei ole noin köyhiä, tsirpytsirpy tveettveet.
- hmjc
Työmarkkinatuella ei maksella yhtäkään muuttoa. Tiedoks pölvästeille.
- h7e5gg
Miten sillä kuitenkin sitten syödään maha isoksi, juodaan maksa kovaksi ja tupakoidaan keuhkot mustiksi?
- hnhbv
Joo jätä vuokra maksamatta.
- tarviiko_ollatyhmäkin
Ja paljonko köyhän muutto mukamas muutenkaan maksaa. Vähät tavarat kulkee vaikka pakettiautolla ja siihen ei paljoa rahaa tarvita. Talkoilla on kaveriporukalla ennenkin muutettu, aina jollain on pakettiautoa taikka peräkärryä sen verran, eikä ne vuokratenkaan maltaita maksa.
Lisäksi Kelasta saa muuttoavustusta. https://www.kela.fi/toimeentulotuki-muuttokustannukset
...ja nokkelat tienaa tuolla muuttoavustuksellakin, ihan vaan tiedoksi. - taidatollasätyhmä
Vittu kattele pääkaupunkiseudun vuokria niin ei sieltä mitää asuntoo saa. Tarviiko tulla tänne vittuilemaan siitäkin ?
- h7e5gg
taidatollasätyhmä kirjoitti:
Vittu kattele pääkaupunkiseudun vuokria niin ei sieltä mitää asuntoo saa. Tarviiko tulla tänne vittuilemaan siitäkin ?
Helposti sen saa, kun tekee töitä. Ja työn tekeminenhän tässä se koko idea oli.
- Funtsitaan
Tuu tänne vähä syrjempään oppiin.
- meneHoitoonHoitoon
Isinkö sieltä aina pitäs kaveriksi tulla muuttamaan ja varmaan vielä maksaakin, just joo. Ja vittu jee. Mene hoitoon.
- kyllämaallaonmukavaaa
Kyllä maataloudessa on työtä. karjakoita ja lypsäjiä tarvis maalle, sekä lammapaimenia. Siinä yhdistyy ulkoilu ja työ, ja kaikki mahollinen. Renki ja piika on tarpeellisia ja heinäntekijö. Maalla on hommia, isännät hukkuu töihin siellä. Menkää sinne kysyyn, saa varmaan ilamsen asumisen kun tekee töitä, rahaa ei maall akulu joten se sopii hyvin joillekin. Ei mulle.
- voiluojamitäjuttuu
Ei sitä mihinkään muuteta jos ei ole vuokrasopimusta, ootteko te miltä planeetalta vai mitä helvettii ??
- painuvaikkasaharaan
Muuttokustannuksia ei voida hyväksyä, jos muuton syynä on
mukavuussyyt (esim. sauna, piha, kaupunginosan vaihto)
paikkakunnan vaihto, jos muutto ei ole perusteltu työpaikan tai opiskelun vuoksi.
Pelkkää vittuiluaha tuo on, on aina ollut, sillä perustein ei saada muuttoapua. Jos se työpaikka on niin sillonhan sulla on jo rahaa ja maksat muuton itse, aika huijausta vai mitä. Se 120 / 180 eur riittää siihen vain sille paikkakunnalle missä on. Kaikki sen tajuaa vähemmästäkin jos ei oo joku vämmäne.- justmuutettiin
Vai ei riitä 120/180€ muuttoon! Sillähän muuttaa jo vaikka kuinka kauas. Pakettiauton vuokra ja polttoaineet ei kummoisia maksa ja siinä menee köyhän kaikki kamppeet hyvin. Muutettiin juuri yhden kaverin kamppeet 200km päähän yksiöön, ison peräkärryn vuokra oli 30€ ja polttoainetta meni sillä reissulla 26 litraa, ne makso reilut 35€. Tehtiin eväät mukaan ja ostettiin limpparia kaupasta, niin koko reissun kaikki kulut alle 100€. Eli me oltaisiin muutettu kaverin tavarat jopa 400km päähän tuolla 120€!!
- huijareitakaikki
Köyhyyspalstalla sitä vaan vittuillaan,,onneks kaikilla ei ole edes tietokonettakaan ettei vahingossakaan pääse lukemaan tätä sontaa. Sitä se nimenomaan on. En mä ainakaan alkais tekee mitään niinkun joku muu sanoo tai sitä olis ihan tyhmä. Onneks on perseaukinen niin koittakaas huijata persaukista johonkin, saa olla aika taitava.
- eihuijata
Ei täällä ole mitään huijattu, en minä ainakaan. Kela antaa rahaa muuttoihin ja opintolainat saa opiskeluihin. Asumistuen saa asumiseen jne.
- gkjg
Ei anna jos ei ole perusteita siihen joten lopeta se jankkaaminen. Kaikki sen tietää.
- hanurist
Olen töissä kun olen Hurstin leipäjonossa, ei varmaan tarvii olla kovinkaan tyhmä tajutakseen nykytilannetta pakolOisineen.
- huuhaaa
Jos ne muutot on sen varassa että pitäs pyytää kelalta muuttopalvelu toimeentulo asiakkaana niin vähän epäilen mitä ne sieltä myöntelee jos ei ole painava syy siihen, ei kaikil oo mitää autollisia kavereita auttelemaan tollasiin kun jos vielä on oltu kauan työttömänäkin niin kyllä siinä on autotkin lähteny kauan sitten mäkkylään. . .Jopas jotakin. Toimeentulotukee saavalla ei yksinkertasesti ole enää mitään vaan taskut on tyhjät kun kaikki omaisuus lähtee. On pakko asua halvemmalla jos meinas asua edes missään, näin sanoo kelakin. Turha rutista kun on paskat jo housussa.
- etedesyritä
Eli et ole edes yrittänyt saada Kelasta muuttoavustusta! Ja työnantajat maksaa myös muuttoja, siitäkin ihan kokemusta.
- enyritäniin
Sain avustusta asunnon vaihtoon edullisempaan. Semmonen se Kela vaan on ettei sitä mihin tahansa anneta. Ne litaniat lukee kyllä siellä kelan sivuillakin niin turha väitellä mistään.
Kaiken lisäksi olet ilmoitus velvollinen kelalle asioistasi tai muussa tapauksessa voitkin olla elämäsi kusessa jos et tee niin. Vankilassako oleminen oliskin sitten parempi. Joku syyte petoksesta niin sehä oliskin. Ei kelan asiakas voi eikä saa hommailla mitä tahansa niin yritä nyt siinä. . .
Näistä on luettu niin paljon juttua että on käyty töissä ja nostettu tukea samaan aikaan niin kappas kun onkin kylmät käynyt kelan kanssa. - etedesyritä
enyritäniin kirjoitti:
Sain avustusta asunnon vaihtoon edullisempaan. Semmonen se Kela vaan on ettei sitä mihin tahansa anneta. Ne litaniat lukee kyllä siellä kelan sivuillakin niin turha väitellä mistään.
Kaiken lisäksi olet ilmoitus velvollinen kelalle asioistasi tai muussa tapauksessa voitkin olla elämäsi kusessa jos et tee niin. Vankilassako oleminen oliskin sitten parempi. Joku syyte petoksesta niin sehä oliskin. Ei kelan asiakas voi eikä saa hommailla mitä tahansa niin yritä nyt siinä. . .
Näistä on luettu niin paljon juttua että on käyty töissä ja nostettu tukea samaan aikaan niin kappas kun onkin kylmät käynyt kelan kanssa.On tässä toisetkin muuttaneet ja on oltu moneen asiaan ilmoitusvelvollisia, että ei ole mikään kummoinen juttu. Jos yhteiskunnassa on säännöt, niitä pitää tietty noudattaa. Kyllä Kelasta lohkeaa rahaa moneen tarpeeseen, kun lukee kaiken huolella.
...Vaan jos ei osaa edes hernesäkkiä ostaa tavallisesta kaupasta tai uskalla mennä edes myyjiä jututtamaan, niin eihän sitä Kelastakaan silloin mitään saa!
ps. monet kunnatkin maksaa avustusta muuttoihin, lue vaikka kirjastosta lainaten Simo Hämäläisen kirja; Toden näköisyyksiä, siinä on tarina Surviaisten sukua, kutkuttava tarina, mutta monessa kunnassa täyttä totta. "Surviaisten sukua ei nauramatta lue. Kunnanjohtaja saa vieraakseen mielistelevän kuntaan asukkaaksi pyrkijän. Jos perhe muuttaisi kuntaan, tulisi kerralla töitä palvelualalle. Liikkuvuusavustuksella tuodaan koko suku!"
https://www.savonsanomat.fi/kulttuuri/kirjat/SIMO-HÄMÄLÄINEN-Toden-näköisyyksiä/627380 - dfshxdngfbg
Miks ne on aina pitänyt itse maksaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mene itse kyselemään sitä avustustasi jos osaat edes asuntoa etsiä perkele.
- pigavibbi
Vaikka mitä tekisit niin aina joku vittuilee,,se ei poistu vaikka missä asuisit, se on juttu vaan niin. Sellasten vänkyröiden takia kaikki onkin perseestä. Niin, kun omat asiat on vituillaan. Mitä muuten luottotiedoton enää sitten tekisi niin kysympähän vaan. Tuohon tuskin tarvii edes vastaustakaan ;D
- ufujfu
Yksin asuvaa nyt aina haukutaan, kun kaikki tajuaa ettei siinä mitää kalliimpia vuokria pyöritellä kumminkaan.
- päihdeongelmaa
Jos joku nyt sitten on ilman asuntoo ei se asunto tule kellekään kun vain hakemalla. Jos ne luottotiedot on ryssitty paha saada mitään muualta ku jostai peräkyliltä. Senhän siitä saa jos vielä päihdeongelma, ryypätään vuokrarahatkin ja sitten onkin aika syytellä muita munauksistaan. . .näitähän on nähty tässä. Näkee tekstien sävystäkin ettei tuossa ole kaikki kunnossa joillain.
- ehhhehhehe
jaa muuttaa vielä pitäis kun hyvä jos hengissä pysyy muutamalla 100 kk, kertokaa lisää hyviä vitsejä, kuuntelen. . .viinaa ja vähä lääkkeitä, pää pöhnässä ja mailma pyörii näillä trolli peikoilla.
- heheehohoo
Niin en minäkään tiedä mistään mitään, mitä muka maksaa, missä asunto, huhuu, hahaa, höhöö. hihii Eikös se oo te-toimiston tehtävä työtä tarjoilla, jos sieltä ei tule mitään niin en minä osaa, höhöö, huhuu hehee diu diu diuu.
- perkkell
Ei tommosten tuki rahojen varassa voi kukaan edes töitä kauempaa etsiä !!!! Lukekaa vaan näitä juttuja että menee pää sekaisin lopullisesti !!!!
- sairasta.paskaa
Jos ei ole varaa on lähdettävä pois 09 al muualle asumaan, näin sitä jotkut joutuvat lähtemään jopa koti paikastaankin muualle vaikka miten vituttais. Minkäs sille voi kun etelä suomen asunto tilanne on ainakin täys paska.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175990
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04651- 513036
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2262866Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332406Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452340Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme222013Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731757- 381550
- 1731404