Mitäs tykkäätte meret sammuu, ilmakehä tuhoutuu ihmispaljouden maailmankiertueesta?
Muovikassit ovat ikuisia
31
341
Vastaukset
- pussukka
Ei kai ennen aamua.
Mää lähden koisimaan.
Hyvää yötä. - EiTmmorra
Jos näin olisi, niin miksi niitä valmistavat vielä lisää?
- kohti-tulipätsiä
Valmistavat niin kauan, kunnes öljy loppuu tai maailma varmasti tukehtuu niihin muoveihinsa ja muuhun krääsään puhumattakaan ilmastomme muuttumisesta kauhumpaan päin.
- pahsia
Koska antaa tyydytystä ja lisää statusta.
Eihän kukaan tykkää, mutta olemme jo liian mukavuudenhaluisia korjataksemme elintapojamme ja käytäntöjä joihin meidät on mainonnalla ohjattu Pakko on ainut käytökseemme vaikuttava tekijä, eli se laki ja sakotus uhka, jos roskiksesta löytyy palakin muovia, maksaisi se esim. 150 euro, voisi toimia, ja joka roskis pussi identifioitava, niin se korjaantuu, ei muuten.
Myös pakkaus muovit pitäisi kieltää valmistajilta, tehään pahvia ja paperia jotka kestävät merimatkatkin.- Väliäkö.sillä
Oikein käytettynä muovi hyvä materiaali, materiaalina suhteelisen nuori jonka haittakäyttöä ei ennakoitu, nyt opeteltava uudelleen sen käyttö.
Öljyä ei kannata käyttää loppuun koska muovia tarvitaan edelleen ja öljystä valmitetaan paljon muutakin.
Ilmasto tuhoutuu ihmisen lyhytnäköisyyden takia samoin kuin muovin käyttö, isokirja kehoitti lisääntymään ja edelleen lisäännytään niin kauan kun se ei onnistu vaikka olisi halua lisääntyä.- tulta-ja-tulikiveä
Jotkut aikansa viisaan mista, jo tuhansia vuosia sitten, huomasivat ennustaa, että ihminen joutuu palavaan helvettiin (ajan saatossa joku lanseerasi siihen uhkan, että syntinen ihminen), ja että se helvetti on auringon ja maan päällinen tuleva kuumuuden yhdistelmä, eikä taivaassaIso kirjahan on eräänlainen päiväkirja, siihen on dramatisoitu sen ajan luonnon mullistuksia, järistyksiä, rankkasateita, kuumuutta, sotiakin... ja pistetty ne Jumalan piikkiin.
- Välinpitämätöntäväkeä
Jaaa-jaaa, kerropa yksi tuote tai asia, jota ihmispopulaatio käyttää oikein. Jostain metkasta syystä tyypit, jotka Luoja on varustanut aivoilla, jotka mahdollistavat oppimisen ja tiedon keräämisen, käyttävät kaikkea mahdollista ja mahdotonta väärin.
No, ei ne minun elinaikanani sammu ja minä en meren rannalla eläkkään, mutta kyllä muovillekin korvikkeita löytyy ja Suomi on siinä hyvä ykkönen. Onhan täällä jo kehitelty muovin korvaavia pahvipakkauksia ja kauppoin on vahvat paperikassit, siis paperia, paperia, paperia kehiin.
Kaupan ne pikku muovipussitkin, voi hyvin korvata paperipusseilla, kuten niin monta muutakin pikku korjattavaa paperilla.
Mahtaako olla kuinkakin ympäristöystävällistä tuo paperin valmistus? Tehtaat sylkevät saastaista jätettä vesistöön ja milläs se sitten puhdistetaan?
ps. hieman korjaan tuota asennettani, että en merenrannalla ole, mutta tottakai se vaikuttaa ainakin tulevien sukupolvien elämääni ja ainakin ilmastonmuutos.- 1bter
Joopa jooo....väärä aine väärässä paikassa aiheuttaa ongelmia.
https://kassi-info.fi/muovikassi/muovikassi-2/ - e.lä.mä
Polttaessa muovikassista tulee vain vettä. Nykyään on paljon keskuslämmitys polttimoita jotka polttavat roskat ja ne ovat haluttua tavaraa. Ehkä pikku Suomi on liian syrjässä maailmassa näihin toimiin.
- Paperi-saab-ysiysi
Ne ruotsin vähemmistö osakkaat, luulevatko autoja muovi-pusseiksi kun niitä niin paljon innokkaasti polttavat?
- e.lä.mä
Kyllä aurinko hajoittaa on vain paha asia joutuu kalojen ruaksi jos ex meressä.
- e.lä.mä
Paperi-saab-ysiysi kirjoitti:
Ne ruotsin vähemmistö osakkaat, luulevatko autoja muovi-pusseiksi kun niitä niin paljon innokkaasti polttavat?
Roskia kerätään myös euroopasta ja niistä pitää maksaa ex Napolin jätteet paloivat täällä.
Mitä tulee autojen polttajiin kyllä heitä on myös Suomessa ovat myös rikollisia lähes kaikki samoin naisien raiskaajat oli juuri tutkimus asiassa TV:ssä. - Kumarrus.mekkaan.päin
e.lä.mä kirjoitti:
Roskia kerätään myös euroopasta ja niistä pitää maksaa ex Napolin jätteet paloivat täällä.
Mitä tulee autojen polttajiin kyllä heitä on myös Suomessa ovat myös rikollisia lähes kaikki samoin naisien raiskaajat oli juuri tutkimus asiassa TV:ssä.Hah, kohta ruotsin kansallislaulukin lauletaan arabian kielellä,
Ehkäpä pikku suomella on ollut vähän pikkuisia päättäjiä.
Viheriät aikoinaan, Hassi ministerinä teki kielsi pienet polttolaitokset.
Suomessa vaan kierrätettiin ja kompostoitiin ja vieläkin kierrätetään ja kompostoidaan, mutta onneksi on jo vähän herätty, muovia alettu kerätä jo kunnolla.
Ruotsi oli tässä suhteessa viisaampi.
- hytinäx1
Muovikasseja kamalampaa on vielä ydinvoimaloista tulevat jätteet , siltikin ihmiset senkun vaan enenemässä määrin hankkivat sähkömoottorilla käyviä polkupyöriä ja ajoneuvoja. Sitä minä en käsitä, mistä ihmiset luulevat sähkö niihin akkuihin tulee ja miksi ne muka olisivat ympäristöystävällisempiä kuin mitkään muulla polttoaineella käyvät?
He jotka hankkivat sähkömoottorilla käyvän auton tai polkupyörän tulisi myös ottaa talteen muutama kilo ydinvoimala jätettä omaan puutarhaansa tai kukkapurkkeihinsa. Vaan eivätåä taida uskaltaa.Luotan ydivoimaan, sillä se sähkö pitää tuottaa.
Ei ydinvoimalan jätteitä ole tarkoitettu puutarhoihin,
sen ydinvoima on niin tehokasta sähköntuotantoa, että sen jätteetkin pitää kätkeä kunnolla kallioperään. Ei niihin mikään kierrätys ja kompostointi tehoa, se vaatii pitkääääääään ajan.
- näintämä
Kortonkitehtaita joka paikkaan lisää ja paljon mikään muu ei auta tähän persuuksien heiluttamiseen
Meidän, 60 ei enää tarvitse välittää.
Me olemme alkaneet jättää lapsillemme sen, mitä heille olemme haluneet antaa.
Nyt on heidän vuoronsa alkaa ostaa ruokansa, kantaa se kotiinsa syödä ja syöttää.
Minun puolestani kanssinsakin.
H.- Ollaan.esimerkkejä
Myös 60 tarvii välittää, meitä on paljon ja turhaa muoviroinaa käytämme mekin.
Ollaan.esimerkkejä kirjoitti:
Myös 60 tarvii välittää, meitä on paljon ja turhaa muoviroinaa käytämme mekin.
"Ollaan.esimerkkejä"
Ei tarvii.
Ikämme edellyttää meidän olevan kuoleman-kielissä.
Olkoot siis lapsemmekin. :)
H.hunksz kirjoitti:
"Ollaan.esimerkkejä"
Ei tarvii.
Ikämme edellyttää meidän olevan kuoleman-kielissä.
Olkoot siis lapsemmekin. :)
H.Olenhan jo monnessakin yhteydessä sanonut olevan typerää näytellä.
Kuuluvansa nuorenpien joukkoon kuin mitä itse on.
H.- Ollaan.esimerkkejä
hunksz kirjoitti:
Olenhan jo monnessakin yhteydessä sanonut olevan typerää näytellä.
Kuuluvansa nuorenpien joukkoon kuin mitä itse on.
H.Sinä olet kalkkeutunut vanhus, moni ikäisemme elää täyttä elämää ja uudistuu.
Ollaan.esimerkkejä kirjoitti:
Sinä olet kalkkeutunut vanhus, moni ikäisemme elää täyttä elämää ja uudistuu.
"Ollaan.esimerkkejä"
Omasta puolestani tunnustan.
Toisen puolesta sanon sen-kun-vaan.
-
Palstamme ikäisten maailma ei muutu enää erityisesti.
Epäilenpä muutokseen uskovaisilta vanhuksilta sen vain tuntuvan siltä.
Nuorethan uskovat vaikkapa Cheekiinkin.
Näköjään. :)
EOC
H.- Bengalitikku
Minä odotan, että Valio lakkaa tölkeissä käyttämästä muovikorkkeja.
Sokeria ovat vähentäneet mm. jogurteista. Ihan hyvä profiloitua kestävään kehityksen niin sisällön kuin muodon puolesta.
Arlalta löysin korkittoman tölkin. Aion ostaa niitä ikäviä tölkkejä.
Siinä on minun korteni. - Pääasia-että-tuote-myy
Bengalitikku kirjoitti:
Minä odotan, että Valio lakkaa tölkeissä käyttämästä muovikorkkeja.
Sokeria ovat vähentäneet mm. jogurteista. Ihan hyvä profiloitua kestävään kehityksen niin sisällön kuin muodon puolesta.
Arlalta löysin korkittoman tölkin. Aion ostaa niitä ikäviä tölkkejä.
Siinä on minun korteni.Tuosta tuote sitä tuote tätä...
Mittaako yksikään kuluttaja, mitä ne sisältää, paljonko oli sokeria (muuta) ennen, paljonko nyt?
Myynti puheissa on paljon ilmaa ja korulauseita. - Bengalitikku
Minä olen laittanut Valiolle palautetta liian makeista jogurteista.
Sain ihan asiallisen vastauksen.
Kyllä nykypäivänä monet tutuistani ovat tarkkoja. Esim. lisäaineet jne.
En ihan mitätöisi, vaan rohkaisisin kertomaan valmistajalle.
Mieluusti valmistanevat tuotteita, mitkä eivät mene hävikkiin, siis lähinnä sitä, mitä tiedostava nykykuluttaja haluaa. Bengalitikku kirjoitti:
Minä olen laittanut Valiolle palautetta liian makeista jogurteista.
Sain ihan asiallisen vastauksen.
Kyllä nykypäivänä monet tutuistani ovat tarkkoja. Esim. lisäaineet jne.
En ihan mitätöisi, vaan rohkaisisin kertomaan valmistajalle.
Mieluusti valmistanevat tuotteita, mitkä eivät mene hävikkiin, siis lähinnä sitä, mitä tiedostava nykykuluttaja haluaa.Meillä syödään vain kotimaista maustamatonta jogurttia, marjoja joukkoon niin hyvä tulee.
Sokeroituja jogurtteja ei osteta ikinä.- Sellainen-vaan-olen
Ancie kirjoitti:
Meillä syödään vain kotimaista maustamatonta jogurttia, marjoja joukkoon niin hyvä tulee.
Sokeroituja jogurtteja ei osteta ikinä.Nyt kun putosin takaisin housuihini ja aloin miettiä, en muista (enkä olekaan) lukenut ensimmäistäkään tuote selitettä, en ikinä. Purkit ja pussit kärryyn ja kassalle.
Kokoamis -ja käyttöohjeita lueskelen silloin tällöin, riippuu tavarasta mikä pitää saada kasaan ja käytettäväksi. Usein kokoan minusta tuntuu ja minä olen pomo periaatteella. Usein onnistun.
No tietokoneet ja puhelimet ei tarvitse käyttöohjeita. Ne toimii on/off napista, näpelöimällä, näppäimillä ja hiirellä. Rotta saattaisi purra piuhat poikki. Kani on liian iso hiireksi. Jänis lähtisi karkuun työpöydältä.
- e.lä.mä
Missä ei ole muovia tänään kaikki öljystä tulevat ovat tavallaan muovin jalostusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi735012Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1194721- 804213
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1074189Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa33328Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1243137- 352848
- 282787
- 402773
- 372762