Kuuluuko ruumiinkulttuuri heidän kulttuuriinsa? En ole koskaan nähnyt romaneja kävely tai juoksulenkeillä enkä ajamassa polkupyörää. Asuinseudullani heitä kuitenkin näkee muutoin usein joten heitä ilmeisesti asuu näillämain.
Kuntoilevatko romanit?
xtjhf
31832
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
Vastaukset 31
Vanhimmat
Romanit ei kuntoile, mutta syövät hyvin sinun pöydästäsi.
Romanin jatkuva liikunta tulee siitä kun pitää väistellä luoteja ja puukkoja. Kyllä sekin tiellä pitää vaikka he eivät yleensä osu juuri mihinkään.
Hyö naivatten kaikkea mikä liikkuu. Myös lähisukua. Se pitää vetreänä.
Kyllä noita näkee pyöräilemässä ja kävelemässä.
Ihanko oikein kuntokävelyllä ja pyöräilemässä? Missä ja milloin?
Sauvakävelyä harrastavat intohimoisesti, sitä vain ei huomaa kun puolialasti ohittavat.
Minä en pidä koskaan selvää päivää.
Armeijassa oli aikoinaan yksi romani joka pelasi jalkapalloa SM-tasolla. Meni metsässä täyspakkaus selässä sellaista vauhtia että jouduin kantapäitä katselemaan. Viimeksi kun näin häntä niin oli aika isona pomona kaupungin työmaalla. Että sellanen tapaus.
Kulmahousuissa pyörii taskubiljardi.
Raviurheilu on hoihoi seurueitten yleisin urheilulaji.
Joo, intissä kans oli yksi aika hyvä nyrkkeilijä mustalainen. Nuorina mustalaispojat kyllä treenaa tappelua paljokin.
kävellen uimahallille ja pyörällä takas , triatlonia ???
Niillähän on aina tanssivaatteet päällä ja olen nähnytkin niiden tanssivan.
Kyllähän nää yksilahkeiset mustalaiset harrastaa puntinnostoa.
Hameeksi sitä ei saa sanoa ettei joku pahastu.
Kyllä rahtihameen kantaminen kuntosalin voittaa mennen tullen. Vielä juoksevatkin lastin kanssa.
ketkä työllistyy, pärjää.
yks vaan aina istui joka päivä tuntikausia suihkun alla uimahallissa ja katseli muiden miesten munmia
Viime viikolla oli kohtuullisen nuori romanimies pienen poikansa kanssa uimahallissa. Ja vähemmän yllättäen uimahousut jalassa saunaan ja suihkuun.
Nolostuttaako se romanipippelin näyttäminen muille?
Näemmä noissa vaatetusasioissa löytyy häpyä, mutta esmierkiksi vanhusten huijaamiseen asti se häpy ei riitä.
Joku kai keksii joskus lääkkeen, joka saa romanit yhteiskuntakelpoisiksi, lakia kunnioittaviksi ihmisiksi.
Etteivätkö muka kuntoile? Yritäppäs pakata hameen alle kasseihin 10 kg paistia, kinkkuleikettä, 5 kg läppäripizzoja ja hamppareita, 5 kg juustoja, 5 kg ruislimppua, 5 l maitoa ja piimää, 5 l jaffaa, 10 tölkkiä koffia. Ja raahaa marketin läpi itsesi ulos. eiköhän tuo ole aika kuntoilua!
Kaksi moottorisahaa ja aggregaatti
Onnistuu mutta noihin pitää rakentaa hameen alle jo teräksinen kantoteline,pelkkä hame roikkuisi muuten vähän ikävästi ja käyttäjän on vähän vaaputtava kuin lonkka tai jalkavaivainen.
Naiset ainakin kuntoilevat laittamalla rekkahameen täyteen painoja jonka jälkeen lähdetään kävelemään vauhdilla kohti maalia:))
Pääasia lienee, että liipasinsormi toimii.
Kyllä ne kuntoilevat siinä missä valkolaisetkin, toiset työn parissa ja toiset ei. Olin aikoinaan veeärrän kotiinkuljetuksia ajamassa niin apparina oli romanimies, kyllä se hoiti homman ihan kiitettävästi, roudasi tavarat asiakkaille ja otti maksun sekä tilitti sen täydellisenä. Siinä vaiheessa opin tuntemaan heidät rehellisinä ja ahkerina ihmisinä, vaikka näillä palstoilla toisin väitellään.
Melkoista yleistystä.
"Siinä vaiheessa opin tuntemaan heidät rehellisinä ja ahkerina ihmisinä"
Minulla on erilaisia kokemuksia enkä kokemusteni vuoksi
ylistä mustalaisia kovinkaan rehellisiksi ja ahkeriksi.
Voisiko joku romaniasiamies selittää, miksi romanit käyttäytyvät
rasistisesti elättäjiään kohtaan?
Miksi valkolaisen ryöstäessään liikkuvat laumoissa kuin hyeenat?
Eikö mustalainen uskalla ryöstää kuin laumassa?
Aloituksessa ei ollut kyse työnteosta eikä rehellisyydestä vaan kuntoilusta.
Täyteenkuormatun rahtihameen kuljettaminen on kuljettajan selälle
kova rasitus ja tuntuu työltä,
siksi mersu onkin pysäköity invapaikalle että kuorman kuljetusmatka
olisi mahdollisimman lyhyt.
Pakko jotain positiivista sanoa. Tampereella useampikin romani on kuljetusalalla ja hommat hoituu - arvostan heitä ja myös muutama TKL:n bussikuskeina. Jämptejä työkavereita kun heidän kanssa on toiminut.
Kyllä ne pyöräilee, kunhan ensin varastavat pyörän, eli mitä saa jos ampuu pyöräilevän mustalaisen: saapi pyöränsä takaisin heheh
Iso pakettiauto paikalle ja tulivat "kaverin"pyörää ,mikä oli jäänyt paikalle.
Puukkohippanen on suosittu urheilulaji romanien keskuudessa