""Samaatietä
27.8.2018 9:35
En ole kuullut, että jotkut ovat sitä mieltä, ettei armolahjoja olisi enää käytössä.""
"""Valheopetusta
28.8.2018 15:58
Monet vanhoillislestadiolaiset saarnamiehet väittävät niin.
Tämä johtuu siitä, että herkkä Pyhä Henki ei laskeudu vanhoillislestadiolaisiin astioihin, jotka monet opettavat Raamatun vastaisia oppeja."""
Pyhän Hengen armolahjat nykyaikana
36
446
Vastaukset
En ole kuullutkaan, ettei armolahjoja olisi............ on minullakin. Armolahjat ovat moninaiset. Spontaani kielillä puhuminen on kyllä melkein lakannut Suomessa. Eikä se olekaan tärkein armolahja.
Kaikki on tärkeitä. Ne on annettu Uudestsiyntyneelle Pyhälle, seurakunnan käyttöön.
Tuo kieleillä puhuminen ei ole ollenkaan laantunut, se toimii kristlillisissä kirkoissa entistä enemmän, Jeesus siunaa meitä.
Tuosta mainitset, ettei se tärkein, mutta UT sanoo, että tavoitelkaa sitä, jota se ei kerro muiden osalta.
1. Kor. 14:39
Veljet, tavoitelkaa siis profetoimisen lahjaa älkääkä estäkö kielillä puhumista.
Tämä on mainittu myös 1. tessalonikikirjeessä.
Kerhossa kaikki nämä loppuivat -70 luvun hoitokokousissa, kun kun Henki hylkäsi näiden susien vuoksi koko seurakunnan.- vain.sitä
""Spontaani kielillä puhuminen on kyllä melkein lakannut Suomessa. ""
Höpö höpö!!
Vanhoillislestadiolaista POTASKAA! - Tietotuusjaelämä
Kesitas kirjoitti:
Kaikki on tärkeitä. Ne on annettu Uudestsiyntyneelle Pyhälle, seurakunnan käyttöön.
Tuo kieleillä puhuminen ei ole ollenkaan laantunut, se toimii kristlillisissä kirkoissa entistä enemmän, Jeesus siunaa meitä.
Tuosta mainitset, ettei se tärkein, mutta UT sanoo, että tavoitelkaa sitä, jota se ei kerro muiden osalta.
1. Kor. 14:39
Veljet, tavoitelkaa siis profetoimisen lahjaa älkääkä estäkö kielillä puhumista.
Tämä on mainittu myös 1. tessalonikikirjeessä.
Kerhossa kaikki nämä loppuivat -70 luvun hoitokokousissa, kun kun Henki hylkäsi näiden susien vuoksi koko seurakunnan.Mitkä ovat Kesitas kristillisiä kirkkoja?
Tällaista sekoilua olisi hauska olla pistämässä talteen videon muodossa jälkipolvien naurettavaksi.
Missä näitä sekopäisten saamia kohtauksia voi tallentaa?- krrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Kesitas taas kiemuroi, mikä on tärkein.
1.Kor.14:
"1. Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.
2. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
3. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.
4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
5. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
6. Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
7. Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin?
8. Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?
9. Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen."
Eikä tämä nykyinen kielillä puhuminen ole minkään kansan käyttämää kieltä.
Jos väität, vastaan, niin todista jollain videolla, että joku transsissa puhuu selkeää vierasta kieltä.
Eiköhän se ole jotain siansaksaa. Tietotuusjaelämä kirjoitti:
Mitkä ovat Kesitas kristillisiä kirkkoja?
Ne, joiden seurakuntien tai kirkkojen kulmakivi ja Herra on Jeesus, Kristus.
krrrrrrrrrrrrrrrrrrr kirjoitti:
Kesitas taas kiemuroi, mikä on tärkein.
1.Kor.14:
"1. Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.
2. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
3. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.
4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
5. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
6. Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
7. Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin?
8. Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?
9. Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen."
Eikä tämä nykyinen kielillä puhuminen ole minkään kansan käyttämää kieltä.
Jos väität, vastaan, niin todista jollain videolla, että joku transsissa puhuu selkeää vierasta kieltä.
Eiköhän se ole jotain siansaksaa.Tähän käy vastukseksi vanha sanonta; - Se on niitä mersuttomien puheita.
Miten mersuista voi puhua hyvää tai pahaa, jos ei ole sellaista omistanut ja ajanut ja kyydissäkin on ollut vain kapakasta kotiin.
Sama on Hengen laita; - Turha on puhua Hengen antamista lahjoista, jos niitä ei ole. Sehän on mahdottomuus, jollei Uudestsisynny Jeesuksessa ja kasteessa, ei Henkeä kiinnosta tulla voitelemaan, lisäksi jos Jeesus ei ole tuttu, kuten Kerhossa.
Minä pidän hevosta, puhu Sinä.- Tietotuusjaelämä
Kesitas kirjoitti:
Ne, joiden seurakuntien tai kirkkojen kulmakivi ja Herra on Jeesus, Kristus.
Niin, moni on pitävinään kulmakiveä mutta opetus paljastaa aivan muuta.
- puhuusiitämitäosaa
Kesitas kirjoitti:
Tähän käy vastukseksi vanha sanonta; - Se on niitä mersuttomien puheita.
Miten mersuista voi puhua hyvää tai pahaa, jos ei ole sellaista omistanut ja ajanut ja kyydissäkin on ollut vain kapakasta kotiin.
Sama on Hengen laita; - Turha on puhua Hengen antamista lahjoista, jos niitä ei ole. Sehän on mahdottomuus, jollei Uudestsisynny Jeesuksessa ja kasteessa, ei Henkeä kiinnosta tulla voitelemaan, lisäksi jos Jeesus ei ole tuttu, kuten Kerhossa.
Minä pidän hevosta, puhu Sinä.Kempeleen fataali paholainen puhuu hevosta.
Tietotuusjaelämä kirjoitti:
Niin, moni on pitävinään kulmakiveä mutta opetus paljastaa aivan muuta.
Silloin kun Jeesus on paikalla, Hän siellä opin ohjaa, ei ihminen.
puhuusiitämitäosaa kirjoitti:
Kempeleen fataali paholainen puhuu hevosta.
Koskee myös Sinua sekä kommenttiasi. Vaatii hieman fiksuutta, että ymmärtää.
- kielillä_puhuminen
Raamatussa on selkeä opetus kielillä puhumisesta.
Apostolien teot 2:
"1. Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
2. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
3. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
4. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
5. Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
6. Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
7. Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
8. Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
9. Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
10. Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
11. kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
12. Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?"
Helluntaina vuonna 33 oli Jerusalemin temppeliin tullut palvomaan juutalaisia ja juutalaiskäännynnäisiä monista kieliryhmistä. Nyt 120 hengellä voideltua Kristuksen opetuslasta opetti itsekukin heille Kristuksesta heidän omalla äidinkielellään heidän ryhmissään. Se oli opetusta totuudesta kielellä, joka parhaiten sulautui sydämeen, äidinkielellä. - Tietotuusjaelämä
Kesitas kirjoitti:
Silloin kun Jeesus on paikalla, Hän siellä opin ohjaa, ei ihminen.
Kuten esimerkiksi että ihminen menee kuollessaan taivaaseen. Onko Jeesus silloin paikalla. Minä sanon ettei taatusti ole.
Tietotuusjaelämä kirjoitti:
Kuten esimerkiksi että ihminen menee kuollessaan taivaaseen. Onko Jeesus silloin paikalla. Minä sanon ettei taatusti ole.
Ihminen ei mene Taivaaseen kuollessaan? Hän menee maan poveen Tuonelaan odottamaan Herran päivää.
Tessalonikilaiskirjen kyllä valaisee, että kaikki Pyhät ihmisen Jeesus tempaa ylös 7 vuodeksi oppiin milleniumia varten.
Se on aivan sama mitä Sinä sanot, Raamattu sanoo, kuten kirjoitin.
Jeesuksen toinen tuleminen Taivaasta tulee vaivan ajan jälkeen.
Jeesushan on kaikkialla, mutta asuinsija Taivaassa, vielä.- Tietotuusjaelämä
Kesitas kirjoitti:
Ihminen ei mene Taivaaseen kuollessaan? Hän menee maan poveen Tuonelaan odottamaan Herran päivää.
Tessalonikilaiskirjen kyllä valaisee, että kaikki Pyhät ihmisen Jeesus tempaa ylös 7 vuodeksi oppiin milleniumia varten.
Se on aivan sama mitä Sinä sanot, Raamattu sanoo, kuten kirjoitin.
Jeesuksen toinen tuleminen Taivaasta tulee vaivan ajan jälkeen.
Jeesushan on kaikkialla, mutta asuinsija Taivaassa, vielä.Minä tarkoitinkin että mikäli opetetaan kuulijoille että kuollessanne te menette taivaaseen niin onko se Jeesuksen opettamaa totuutta? Onko sellaisella opettajalla pyhää totuuden henkeä?
Mitä tulee kolmiyhteisyyteen niin eikö Pyhän Hengen omaavilla ole hengellistä yhteyttä Isään ja Poikaan ja Pyhään Hemkeen? Onko tämä keskinäinen pyhä hengellinen yhteys vain Isällä, Pojalla ja Jumalasta lähtöisin olevalla Pyhällä Hengellä? Siksi vain kolmiyhteisyys??
Jeesus todisti muuta Joh. 17 - kuka._
He ovat omineet sen oppinsa pakanoilta.
Ja kuka uskoo Kesitaksen tarinan? Tietotuusjaelämä kirjoitti:
Minä tarkoitinkin että mikäli opetetaan kuulijoille että kuollessanne te menette taivaaseen niin onko se Jeesuksen opettamaa totuutta? Onko sellaisella opettajalla pyhää totuuden henkeä?
Mitä tulee kolmiyhteisyyteen niin eikö Pyhän Hengen omaavilla ole hengellistä yhteyttä Isään ja Poikaan ja Pyhään Hemkeen? Onko tämä keskinäinen pyhä hengellinen yhteys vain Isällä, Pojalla ja Jumalasta lähtöisin olevalla Pyhällä Hengellä? Siksi vain kolmiyhteisyys??
Jeesus todisti muuta Joh. 17Olet liikuttavan oikeassa kuoleman jälkeisestä sijasta. Olen siitä ollut huolestunut ja myös julkituonut sen usein.
On todella vastuutonta opettaa ja saarnata taivaaseen menoa kuoltuaan, joka on Rooman porttokirkon juttuja, ja luterilaisuushan on sen ala osasto.
Lestadiolaisuudessa se johtuu tietämättömyydestä, kirkoissa Paavin ohjauksesta, mutta ei Raamatun opista.
Tuosta kolminaisuusopista ei ole Raamatullista näyttöä, mutta minä käytän sitä helpottamaan keskustelua Tavaan pyhistä valloista yhteis- "kuvana". Väärin se ei ole, mutta tarkennus on paikallaan.
Se ei minulle ole oppi, vaan työkalu.- Tietotuusjaelämä
Kesitas kirjoitti:
Olet liikuttavan oikeassa kuoleman jälkeisestä sijasta. Olen siitä ollut huolestunut ja myös julkituonut sen usein.
On todella vastuutonta opettaa ja saarnata taivaaseen menoa kuoltuaan, joka on Rooman porttokirkon juttuja, ja luterilaisuushan on sen ala osasto.
Lestadiolaisuudessa se johtuu tietämättömyydestä, kirkoissa Paavin ohjauksesta, mutta ei Raamatun opista.
Tuosta kolminaisuusopista ei ole Raamatullista näyttöä, mutta minä käytän sitä helpottamaan keskustelua Tavaan pyhistä valloista yhteis- "kuvana". Väärin se ei ole, mutta tarkennus on paikallaan.
Se ei minulle ole oppi, vaan työkalu.Minusta on vastuutonta uskotella järjestön jäsenille joka on suoranaista valehtelua. Perkele on valheen isä, Jeesus sanoikin, te olette isästä perkeleestä.
Viittaan tiettyyn uskonnolliseen järjestöön joka valehtelee. Tietotuusjaelämä kirjoitti:
Minusta on vastuutonta uskotella järjestön jäsenille joka on suoranaista valehtelua. Perkele on valheen isä, Jeesus sanoikin, te olette isästä perkeleestä.
Viittaan tiettyyn uskonnolliseen järjestöön joka valehtelee.He eivät tiedä, mitä tekevät. Minulle on annettu ymmärys. Kiitos.
- Tulivaanmieleen
Halaskadapöppöö!
- Diagnoosi
he-ma = palstan sekopäinen HÄIRIKKÖ. :((
- etsivä-xxx
Armolahjat ovat Jumalan näkyvä työ, ihminen on saanut pienen palasen Jumalan kaltaisuudesta. Siis sitä että ihminen haluaa sitä hyvää mitä Jumala haluaa. Vain siitä tulee se voima mikä armolahjoihin niiden vaukuttavuudessa tulee. Niillä kaikilla rakennetaan seurakuntaa. Sitä voi kysyä millä lahjoilla tänä päivänä rakennetaan seurakuntaa, anteeksi nyt kes mutta minä en ymmärrä mitenkä sellaisen puhuminen mitä kukaan ei ymmärä rakentaa seurakuntaa täällä Suomessa?
- eksytys
Ei mitenkään, ja liittynee niihin ihmeisiin, joita Saatana teetättää eksyttääkseen pois tervejärkisestä evankeliumista.
- Vastaus
""Sitä voi kysyä millä lahjoilla tänä päivänä rakennetaan seurakuntaa, anteeksi nyt kes mutta minä en ymmärrä mitenkä sellaisen puhuminen mitä kukaan ei ymmärä rakentaa seurakuntaa täällä Suomessa?""
"""2. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä."""
(1. Kor. 14:2) - OikeaNimimerkki
eksytys kirjoitti:
Ei mitenkään, ja liittynee niihin ihmeisiin, joita Saatana teetättää eksyttääkseen pois tervejärkisestä evankeliumista.
""eksytys
29.8.2018 0:36
Ei mitenkään, ja liittynee niihin ihmeisiin, joita Saatana teetättää eksyttääkseen pois tervejärkisestä evankeliumista.""
Sinulla on oikea vl-nimimerkki. Olet eksyttäjä tällä palstalla. - etsivä-xxx
Kesitas kirjoitti:
On minullakin hieman sormi suussa, en ymmärrä tuota viimeistä lausettasi.
Anteeksi kes jos sanoin epäselvästi. tarkoitin sellaista puhumista joka ei mitään kieltä .
Joku täällä lainasi kohtaa:
"2. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä."""
(1. Kor. 14:2)
Silloin ei ole kyse seurakunnan rakentamisesta. Rukoileminenhan ei edellytä mitään ääneen sanottua ylipäätään jos kyseessä ei ole kollektiivinen rukous.
Armolahjoista, joita kehoitetaan pyytämään, on kyse seurakunnan toimintaa palvelevista lahjoista. etsivä-xxx kirjoitti:
Anteeksi kes jos sanoin epäselvästi. tarkoitin sellaista puhumista joka ei mitään kieltä .
Joku täällä lainasi kohtaa:
"2. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä."""
(1. Kor. 14:2)
Silloin ei ole kyse seurakunnan rakentamisesta. Rukoileminenhan ei edellytä mitään ääneen sanottua ylipäätään jos kyseessä ei ole kollektiivinen rukous.
Armolahjoista, joita kehoitetaan pyytämään, on kyse seurakunnan toimintaa palvelevista lahjoista.Kielillä puhuminen on minulle tuttu, vaikka puhe lähtee nykyisin aika harvoin. Tulee ottaa huomioon, että puhuja puhuu itse suoraan Jumalalle, eikä sitä saa kekseyttää. Mutta koska kilelillä puhuminen rakentaa seurakuntaa, on myös usein ihmine, joka sen selvittää ja näin saadaan profetio.
Ensimmäinen lahja on ihmiselle istelleen, muut seurakunnalle. En nyt muista sitä paikkaa, jossa se on kirattu.
Usean Pyhän kielillä puhuminen on ikäänkuin "puputtamista", jota ei monikaan pysty selittämään, silloin se on suunnattu Jumalalle.
Itseni osalta kävi kerran niin, etten pystynyt pidättämää ja tajusin itsekin, että kilei muistuuti Ransakaa?
Ei xxx Sinun tarvitse minulta anteeksi pyytää, tunnen jo Sinun puhtaan sydämmeni, en vain tajunnut.
Siunausta.
Kes.
- here5
1.Korinttolaiskirje:
14:12 Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti.
Seurakunta on sitä terveempi ja vahvempi mitä enemmän siellä on aitoja armolahjoja.Juuri näin. Se on myös osoitus Pyhän Hengen osallisuudesta seurakunnasta.
Eli, jos ei lahjoja, ei Henkeä.
- Tietotuusjaelämä
Ei harhaoppeja opettavissa järjestöissä ole Pyhää Henkeä, kuten kolminaisuusoppi.
Kolminaisuusoppi ei ole oppi, sehän ei ole Raamatussa, mutta se on helppo käyttää asiayhteyksissä.
- VAIN.ME
Esimerkki harhaoppeja opettavasta yhteisöstä on vanhoillislestadiolainen herätysliike.
- mikä.henki
Voiko kyky ’puhua kielillä’ tulla jostakin muusta lähteestä kuin tosi Jumalalta? Tässä on miettimisen paikka, sillä Raamattu kehottaa pitämään palvonnan järjellisenä ja tutkimaan henget. Muutamia jakeita tästä vaarasta.
Matteus 7:
"21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."
2.Korinttilaisille 11:
"14. Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15. Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen."
2.Tessalonikalaisille
"9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua."
Fountain Trustin ja Englannin kirkon evankelisen neuvoston yhteislausunto myönsi: ”Olemme myös tietoisia siitä, että samanlainen ilmiö voi tapahtua okkulttisen/demonisen vaikutuksen alaisuudessa.” (Gospel and Spirit, julk. Fountain Trust ja Englannin kirkon evankelinen neuvosto, huhtikuu 1977, s. 12.) Kirja Religious Movements in Contemporary America (toim. Irving I. Zaretsky ja Mark P. Leone, Princeton, New Jersey, USA, 1974, L. P. Gerlachin lausunto, s. 693) kertoo, että Haitissa ’kielilläpuhuminen’ on luonteenomaista sekä helluntailaisille että voodoouskonnoille. - lippurivikertoo
8. Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1001733- 551123
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4401107- 1701033
- 58821
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän128793- 83730
- 51708
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38685- 57671