Miten voi liittyä? Saako armeijasta vielä vapautuksen?
Olen kiinnostunut Jehovan todistajien kirkosta
105
1240
Vastaukset
- eikannata
Jehovan todistajilla ei ole kirkkoa eikä pappeja. Puhuvat seurakunnasta ja järjestöstä, kokouspaikat on valtakunnansaleja ja pappeja vastavaat vanhimpia. Liittyminen kestää minimissään ainakin vuoden. Pitää tutkia raamattua ja jt kirjallisuutta kerran viikossa ja käydä kokouksissa.Kokouksia on kahdesti viikossa. Ennen kastetta on keskustelut, jossa käydään läpi että osaa opit riittävästi. Ennen kastetta on myös toimittava lisäksi kastamattomana julistajana, eli opeteltava ovilla käyminen. Armeijasta saa vielä vapautuksen, lakiahan ei ole vielä saatu valmiiksi. Jehovat ovat sen verran työläs vaihtoehto saada vapautus, että suosittelen armeijaa lämpimästi. Eikö se ole puolessa vuodessa ohi yleensä.
- Ulos_Ei_Sisään
Armeijan voi vielä hetken valtakirjalla väistää. Mutta mitä sitten kun lahkoon liittyessä alkaa koko elämän kestävä vartiovuoro ovilla kiertäen pimpotellen. Kadulla kärryvartiossa mainoslehtisiä kaupitellen. Ihmisiä ostoskeskuksissa ja kaduilla pysäytellen ja sitä omaa uskonhulluutta vastentahtoisille kaupitellen.
Kaikki kiva ja normaalin vapaan ihmisen harrastukset voi samalla heittää unholaan. Ei ole enään mitään normaalia elämää kun kaikki on tiukoilla ohjeilla ja käskyillä kielletty. Kaikki vappaa aika menee vanhemmiston tiukkaa assimilointi kalenteria palvellessa ja rahaa ameriikan isojen poikien menoihin kerätessä.
Tässäpä näiden joskus mukana olleiden ja ulos viimein kävelleiden oma informaatiosivusto aiheesta.
https://johanneksenpoika.fi/
- mietihänvielä
Vapautustahan ei anneta armeijasta kerralla, eikö se ole vain lykkäys tietyksi ajaksi ja lisäksi pitää aina osoittaa todistuksella että on aktiivinen seurakunnan jäsen. Saat kulkea siellä jehovissa varmaan kolmikymppiseksi ja aikaa menee useita tunteja viikossa, joten mietihän vielä.
- Googleta
Jehovan todistajat armeijaan? - Työryhmä poistaisi vapauksen. Uusi Suomi 9.7.2018
- P-A
jw.org on kaikkien googlettavissa. Sinne vaan opiskelemaan.
Siellä on paljon hyvääkin. Kyllä se kirkon ja helluntalaiset voittaa!- mietitarkkaan
Älä missään nimessä liity jehovantodistajiin. Heillä on oma väärennetty Raamattu. Jeesus ei ole Jumalan persoona vaan ihmiseksi syntynyt Mikael-enkeli. Jos liityt järjestöön, sinun on pakko käydä heidän tilaisuuksissa jos ei ole pätevää syytä olla poissa, olet pakotettu tekemään ovelta ovelle - työtä. Jos joskus eroat järjesöstä, sinua ei edes tervehditä vastaantullessasi. Jt:n oppi on todellakin harhaoppi. Tutustu sivuihin Johanneksen poika. fi
- eieiei
Siellä on paljon hyvääkin.
-Ei riitä. Ei pitäisi riittää varsinkaan jehovantodistajille. - ensuosittelisi
Mielestäni kenenkään vastuullisen aikuisen ei tulisi suositella nuorelle jehovia, varsinkin jos on tietoinen opin ja yhteisön ongelmista.
- eiksvain
Kannattaa vertailla uskontojen opetuksia, kirkon opeissa on menty kauas Raamatusta ja hyvin harva sen jäsenistä lukee Raamattua. Se on tosiasia, ja ongelmista ei voi puhua samana päivänäkään. Kirkon piirissähän saa toimia omien halujen mukaan ja siihen kuuluvien kirjo on laaja. Mitään ei pidetä syntinä. Sen olen komuksena itse huomannut. Kukaan ei vartioinut sitä, mitä ihmiset harrastivat. Sai olla avionrikkoja, elää avoliitossa, tehdä abortin, eikä kukaan tule antamaan raamatullista opastusta. Jotkut papit vihkivät samaa sukupuolta olevia ja hyvin nuoret harrastavat seksiä kenenkään siihen puuttumatta. Eräskin työtoverini teki useamman abortin, mutta meni jouluna aina joulukirkkoon veisaamaan ja kuuntelemaan moraalittomien ja huumeita käyttäviä tähtiä, jotka hartaasti lauloivat joululauluja heidän kanssaan.
Kyllä oikeudentajuni ei ihastunut tällaiseen. Ajattelin, että se kristillisyys on kuin juhlavaate, joka pannaan päälle pari kertaa päälle ja siinä välissä sai tehdä mitä lystää.
Siinä nimimerkki ensuosittelisi:lle opin ja yhteisön karua todellisuutta. - riparilainen
eiksvain kirjoitti:
Kannattaa vertailla uskontojen opetuksia, kirkon opeissa on menty kauas Raamatusta ja hyvin harva sen jäsenistä lukee Raamattua. Se on tosiasia, ja ongelmista ei voi puhua samana päivänäkään. Kirkon piirissähän saa toimia omien halujen mukaan ja siihen kuuluvien kirjo on laaja. Mitään ei pidetä syntinä. Sen olen komuksena itse huomannut. Kukaan ei vartioinut sitä, mitä ihmiset harrastivat. Sai olla avionrikkoja, elää avoliitossa, tehdä abortin, eikä kukaan tule antamaan raamatullista opastusta. Jotkut papit vihkivät samaa sukupuolta olevia ja hyvin nuoret harrastavat seksiä kenenkään siihen puuttumatta. Eräskin työtoverini teki useamman abortin, mutta meni jouluna aina joulukirkkoon veisaamaan ja kuuntelemaan moraalittomien ja huumeita käyttäviä tähtiä, jotka hartaasti lauloivat joululauluja heidän kanssaan.
Kyllä oikeudentajuni ei ihastunut tällaiseen. Ajattelin, että se kristillisyys on kuin juhlavaate, joka pannaan päälle pari kertaa päälle ja siinä välissä sai tehdä mitä lystää.
Siinä nimimerkki ensuosittelisi:lle opin ja yhteisön karua todellisuutta.On siis varmaan vielä mietittävä - kiitti tosi paljon nopeista vastauksista! meidän luokalla on yksi sopva jehova mimmi, joka ei halunnut tulla rippikouluun, pelkääkö niiden vanhemmat, että esim. yhteismajoituksissa harrastetaan seksiä? En mä usko, aika harvat varmaan uskaltais tai edes viitsis... Vois liittyä jehoviin silti, vaik <joutuis töihinkin, voitaishan me tutustua toisiimme vaik kahvilas tai koulun jälkeen. Se jehovan todistaja mimmi kysy joskus haluaisinko tulla perheen kanssa niiden kirkkoon tai mikä sali se siis niinku on. Armeija ei kiinnosta kun olen pienikokoinen ja huvittais heti koulun jälkee lähtee pois Suomest. Eikö jehovilla ole jäseniä ympäri maailmaa? Johanneksenpojan sivut? Onko ne jonkun vastaliikkeen? Näytti tosi vanhanaikaisilta ei toimi oikein puhelimes
- vähän_realismia
eiksvain kirjoitti:
Siinä nimimerkki ensuosittelisi:lle opin ja yhteisön karua todellisuutta.No voi. Aika moni kirkkoon kuuluva ei kuitenkaan tee noita maalailemiasi asioita.
- vähän_realismia
eiksvain kirjoitti:
Siinä nimimerkki ensuosittelisi:lle opin ja yhteisön karua todellisuutta."Kirkon piirissähän saa toimia omien halujen mukaan"
Jehovan todistajissa taas joutuu toimimaan hallintoelimen halujen mukaan, ja jos ei toimi, seurauksena on mökötystuomio. Ei auta, vaikka Raamatusta katsoisi ohjeen, vaan hallintoelimen tulkinta menee sen edelle. - lyhyesti
riparilainen kirjoitti:
On siis varmaan vielä mietittävä - kiitti tosi paljon nopeista vastauksista! meidän luokalla on yksi sopva jehova mimmi, joka ei halunnut tulla rippikouluun, pelkääkö niiden vanhemmat, että esim. yhteismajoituksissa harrastetaan seksiä? En mä usko, aika harvat varmaan uskaltais tai edes viitsis... Vois liittyä jehoviin silti, vaik <joutuis töihinkin, voitaishan me tutustua toisiimme vaik kahvilas tai koulun jälkeen. Se jehovan todistaja mimmi kysy joskus haluaisinko tulla perheen kanssa niiden kirkkoon tai mikä sali se siis niinku on. Armeija ei kiinnosta kun olen pienikokoinen ja huvittais heti koulun jälkee lähtee pois Suomest. Eikö jehovilla ole jäseniä ympäri maailmaa? Johanneksenpojan sivut? Onko ne jonkun vastaliikkeen? Näytti tosi vanhanaikaisilta ei toimi oikein puhelimes
joka ei halunnut tulla rippikouluun, pelkääkö niiden vanhemmat,
-Jt:t uskovat että vain heidän uskonsa on ainoa oikea. Kristikuntaa siis kaikkia kristillisiä kirkkoja pidetään vääränä uskontona jotka jumala tuhoaa aikanaan kannattajineen maailmanlopussa eli harmagedonissa, vain jt:t pelastuvat paratiisiin maan päällä, siksi toimintaan ei saa osallistua. Jt:t eivät hyväksy kristillisten kirkkojen oppia, näitä ovat kolminaisuus, helvetti, sielun kuolemattomuus esimerkiksi.
Onko ne jonkun vastaliikkeen?
-Se on uutissivusto, jossa on koottuna kaikkea mitä aiheesta julkaistaan täällä ja muualla maailmassa lehdissä, sekä kriittistä tietoa. Entisen jäsenen sivut. - eikiinnosta
eiksvain kirjoitti:
Siinä nimimerkki ensuosittelisi:lle opin ja yhteisön karua todellisuutta.Kukaan ei vartioinut sitä, mitä ihmiset harrastivat.
-Miksi pitäisi? Minun suhde jumalaan ja hengellisyyteen on yksilöllinen ja vastaan tekemisistä itse. Mulle on aivan sama toisten rikkeet. Jos sen perusteella tuomitaan kaikki, niin sitten tuomitaan jehovatkin pedofiliahysyttelyjen ja skandaalien vuoksi. Ei ole sen kummempi vaihtoehto. - rippikoulusta
lyhyesti kirjoitti:
joka ei halunnut tulla rippikouluun, pelkääkö niiden vanhemmat,
-Jt:t uskovat että vain heidän uskonsa on ainoa oikea. Kristikuntaa siis kaikkia kristillisiä kirkkoja pidetään vääränä uskontona jotka jumala tuhoaa aikanaan kannattajineen maailmanlopussa eli harmagedonissa, vain jt:t pelastuvat paratiisiin maan päällä, siksi toimintaan ei saa osallistua. Jt:t eivät hyväksy kristillisten kirkkojen oppia, näitä ovat kolminaisuus, helvetti, sielun kuolemattomuus esimerkiksi.
Onko ne jonkun vastaliikkeen?
-Se on uutissivusto, jossa on koottuna kaikkea mitä aiheesta julkaistaan täällä ja muualla maailmassa lehdissä, sekä kriittistä tietoa. Entisen jäsenen sivut.Rippikoulu on siis kirkon jäsenille, jotta pääsee myöhemmin naimisiin kirkossa. Eivät jt:t tarvitse kirkon rippikoulua koska he eivät edes kuulu kirkkoon eivätkä mene siellä naimisiin.
- mitäväliä
eiksvain kirjoitti:
Siinä nimimerkki ensuosittelisi:lle opin ja yhteisön karua todellisuutta.elää avoliitossa,
Mitä vikaa avoliitossa on? Joko ihmiset ovat sitoutuneet toisiinsa tai sitten eivät, eihän mikään rituaali muuta asiaa tai ihmissuhdetta miksikään. Lähinnä sillä on juridista merkitystä. Ihmisistähän se kaikki lähtee eikä mistään rituaaleista, - P-A
ensuosittelisi kirjoitti:
Mielestäni kenenkään vastuullisen aikuisen ei tulisi suositella nuorelle jehovia, varsinkin jos on tietoinen opin ja yhteisön ongelmista.
Jos tämä nuori ei halua opetella tappamaan naapurejaan!
Sota ei jatku ikuisesti, mutta haavat siitä jäävät myös voittajille.
Katsokaapa, miten U.S.A. hoitaa palanneet sotaveteraanit.
Ellei perhe pidä huolta invaliideista, he joutuvat kodittomien kanssa siltojen alle.
Entä ne sotasankarit, jotka ovat koristettuja tapoista mitalein?
Kuka haluaa yhteiskuntaan naapurikseen miestä, joka on koulutettu häpäisemään naiset raiskaamalla ja tappamaan "pehmeät objektit" = ihmiset.
En minä ainakaan haluaisi asua näiden traumatusoituneiden miesten naapurina!
Puolustusvoimien henkilökunta ja poliisit ovat koulutettuja väkivaltaan.
Sitä ei rajoiteta työaikaan, vaan asiat hoidetaan samoin menetelmin kotonakin.
Kirkko siunaa sota-aseet ja niiden kantajat.
Samoin tekee kirkon eri lahkot.
Siinä on Jeesuksen esimerkki kaukana.
Kaikki nuoret, jotka eivät halua tahrata käsiään toisen ihmisen vereen:
Jehovan todistajat opettavat pidättäytymään vihasta ja murhista!
Nykyisin voi varmasti valita aseettoman yhteiskuntapalveluksen. - P-A
mietitarkkaan kirjoitti:
Älä missään nimessä liity jehovantodistajiin. Heillä on oma väärennetty Raamattu. Jeesus ei ole Jumalan persoona vaan ihmiseksi syntynyt Mikael-enkeli. Jos liityt järjestöön, sinun on pakko käydä heidän tilaisuuksissa jos ei ole pätevää syytä olla poissa, olet pakotettu tekemään ovelta ovelle - työtä. Jos joskus eroat järjesöstä, sinua ei edes tervehditä vastaantullessasi. Jt:n oppi on todellakin harhaoppi. Tutustu sivuihin Johanneksen poika. fi
Väärennttyä Raamattua kaikki kääntävät, vääntävät, tulkkaavat ja opettavat.
Ei kellään enää ole alkuperäisiä, luotettavia kirjoituksia. - entinensivari
P-A kirjoitti:
Ellei perhe pidä huolta invaliideista, he joutuvat kodittomien kanssa siltojen alle.
Kuka haluaa yhteiskuntaan naapurikseen miestä, joka on koulutettu häpäisemään naiset raiskaamalla ja tappamaan "pehmeät objektit" = ihmiset.
Nykyisin voi varmasti valita aseettoman yhteiskuntapalveluksen.Jos tämä nuori ei halua opetella tappamaan naapurejaan!
Monia ulkopuolisia kiinnostaa yleensä joku tyttö ja vapautus armeijasta, tuskimpa moni jehovasta välittää.Ei siellä armeijassa ketään tapeta, sen voi ottaa ihan elämänkokemuksena sen kummemmin asiaa miettimättä. Saa nopeiten sen velvolliisuuden hoidettua siellä, sivarikin on pitkä.Olin nuorena hyvin vakaumuksellinen ja kävin sivarin. Nykyisin en enää välittäisi vaan voisin mennä armeijaan. Sotimaan en lähde, mutta voisin käydä ne pyssyleikit leikkimässä, mulle aivan sama. Kyllähän sitä osaa tapaa ilman koulutustakin, joten aivan sama yksi armeija. P-A kirjoitti:
Nykyisin voi varmasti valita aseettoman yhteiskuntapalveluksen.”poliisit ovat koulutettuja väkivaltaan.”
Jospa laittaisit pientä rajaa. Et varmaan tiedä, mikä ero on voimankäytöllä ja väkivallalla. Jos poliisi ei saisi käyttää voimakeinoja, olisi sinunkin elämäsi paljon nykyistä turvattomampaa. Oletko noin irrallaan reaalimaailmasta?- P-A
exhellari86 kirjoitti:
”poliisit ovat koulutettuja väkivaltaan.”
Jospa laittaisit pientä rajaa. Et varmaan tiedä, mikä ero on voimankäytöllä ja väkivallalla. Jos poliisi ei saisi käyttää voimakeinoja, olisi sinunkin elämäsi paljon nykyistä turvattomampaa. Oletko noin irrallaan reaalimaailmasta?Taidat itse ihannoida väkivaltaa.
Poliisien vallan väärinkäytöstä on todisteita vaikka kuinka paljon.
Myös omia kokemuksia häirinnästä tekosyillä.
Poliisit ovat huonosti koulutettuja ja henkilöitä,
jotka eivät muihin koulutuksiin päässeet.
Minä olen elänyt lainkuuliaisena kansalaisena koko pitkän ikäni.
Pelkästtään jo siksi, että säästyisin poliisien nöyrryytyksiltä. P-A kirjoitti:
Taidat itse ihannoida väkivaltaa.
Poliisien vallan väärinkäytöstä on todisteita vaikka kuinka paljon.
Myös omia kokemuksia häirinnästä tekosyillä.
Poliisit ovat huonosti koulutettuja ja henkilöitä,
jotka eivät muihin koulutuksiin päässeet.
Minä olen elänyt lainkuuliaisena kansalaisena koko pitkän ikäni.
Pelkästtään jo siksi, että säästyisin poliisien nöyrryytyksiltä.Poliisien vallan värinkäyttö tulee nykyisin hyvin ilmi ja siitä sa kovan tuomion. Mitä edes tiedät poliisien koulutuksesta? Sinne hakee vuosittain yli 500 ja noin 25 pääsee. Jätä siis tuo höperihtiminen tyyliin ”ei muualle pääse”.
Nykyään yleisesti vaaditaan poliisien määrän lisäämistä. Minkähän takia? Sinäkö haluaisit vähentää? Minä olen myös elänyt lainkuuliaisesti koko lyhyen ikäni. Poliisi on silti jo monasti auttanut minua. Se alkoi, kun ollessani 15-vuotias poliisi antoi minulle mopoon bensaa kun se oli loppunut, oli yö eikä ollut asemia lähellä eikä rahaa.
Virkamiesten toimivallan ylityksistä ja väärinkäytöstä tehdään lehtiin isot jutut ja se on ihan oikein. Poliisien väärinkäytöksiä paljon suurempi ongelma on uskonnollisten yhteisöjen vallan väärinkäyttö ja rehottava pedofilia.- P-A
exhellari86 kirjoitti:
Poliisien vallan värinkäyttö tulee nykyisin hyvin ilmi ja siitä sa kovan tuomion. Mitä edes tiedät poliisien koulutuksesta? Sinne hakee vuosittain yli 500 ja noin 25 pääsee. Jätä siis tuo höperihtiminen tyyliin ”ei muualle pääse”.
Nykyään yleisesti vaaditaan poliisien määrän lisäämistä. Minkähän takia? Sinäkö haluaisit vähentää? Minä olen myös elänyt lainkuuliaisesti koko lyhyen ikäni. Poliisi on silti jo monasti auttanut minua. Se alkoi, kun ollessani 15-vuotias poliisi antoi minulle mopoon bensaa kun se oli loppunut, oli yö eikä ollut asemia lähellä eikä rahaa.
Virkamiesten toimivallan ylityksistä ja väärinkäytöstä tehdään lehtiin isot jutut ja se on ihan oikein. Poliisien väärinkäytöksiä paljon suurempi ongelma on uskonnollisten yhteisöjen vallan väärinkäyttö ja rehottava pedofilia.Olin kulkemassa pimeänä iltana metsäistä seutua ja
poliisi pysähtyi ja olisi ajanut minut perille.
Vaikka he ovat osoittaneet minulle toisinaan kohteliaisuutta, niin
ei se minun käsitystäni muuta niistä rötöksistä, mitä he tekevät.
Tappavat syyttömiä ja pääsevät kuin koirat veräjästä.
Ne, jotka eivät pääse muualle opiskelemaan, heistä tulee poliiseja.
Niin pian kuin näen poliisin, siirryn toiselle puolelle katua.
Sinä pidät oman käsityksesi ja minulla on oikeus omaani. P-A kirjoitti:
Olin kulkemassa pimeänä iltana metsäistä seutua ja
poliisi pysähtyi ja olisi ajanut minut perille.
Vaikka he ovat osoittaneet minulle toisinaan kohteliaisuutta, niin
ei se minun käsitystäni muuta niistä rötöksistä, mitä he tekevät.
Tappavat syyttömiä ja pääsevät kuin koirat veräjästä.
Ne, jotka eivät pääse muualle opiskelemaan, heistä tulee poliiseja.
Niin pian kuin näen poliisin, siirryn toiselle puolelle katua.
Sinä pidät oman käsityksesi ja minulla on oikeus omaani."Tappavat syyttömiä ja pääsevät kuin koirat veräjästä."
Milloin ja missä (Suomessa)?
Niin, pidä vaan rauhassa käsityksesi, mutta kun levität niitä julkisuudessa, jonkun tervejärkisen pitää vähän oikaista.- Naapurintäti
riparilainen kirjoitti:
On siis varmaan vielä mietittävä - kiitti tosi paljon nopeista vastauksista! meidän luokalla on yksi sopva jehova mimmi, joka ei halunnut tulla rippikouluun, pelkääkö niiden vanhemmat, että esim. yhteismajoituksissa harrastetaan seksiä? En mä usko, aika harvat varmaan uskaltais tai edes viitsis... Vois liittyä jehoviin silti, vaik <joutuis töihinkin, voitaishan me tutustua toisiimme vaik kahvilas tai koulun jälkeen. Se jehovan todistaja mimmi kysy joskus haluaisinko tulla perheen kanssa niiden kirkkoon tai mikä sali se siis niinku on. Armeija ei kiinnosta kun olen pienikokoinen ja huvittais heti koulun jälkee lähtee pois Suomest. Eikö jehovilla ole jäseniä ympäri maailmaa? Johanneksenpojan sivut? Onko ne jonkun vastaliikkeen? Näytti tosi vanhanaikaisilta ei toimi oikein puhelimes
Voit järjestää elämäsi muutenkin kuin liittymällä elinikäiseen ahdistukseen.
Haluat vapautuksen armeijasta? No ilmoitat kutsunnoissa, että et halua sinne. Hankit lääkärintodistuksen. Saat varmaan masennusdiagnoosin.
Ei puolen vuoden armeijan tähden kannata sitoa itseään kymmeniä sääntäjen verkkoon ja olla joka hetki valmiina raamatuntutkimiseen ja salilla käymiseen, ovityöstä puhumattakaan. Kaveritkin nauraisivat.
Olet rippikouluiässä. Ehdit kasvaa pituutta vielä toistakymmentä senttiä ja vahvistua monin tavoin. Ethän vielä ole valmis.
Pyydät kaveria lyömään nasakasti itseäsi halolla otsaan. Sen jälkeen höpiset jotain jessulista, mooseksesta, kolkatasta, maailmanlopusta jne. ja menet lähimpään piruntorjuntaliiteriin esittäytymään. Siitä se lähtee.
Saa vapautuksen armeijasta, koska siellä ei ole harjoitusmaali-pataljoonaa. Ja saunanlämmittäjä- ja potkukelkkaaselajia, joihon uskikset laitettiin, ollaan lopettamassa.- ankaramökötyskamppanja
Ja jos aloittaja liittyy lahkoon, niin muista että sinua velvoitetaan allekirjoittamaan kortti nimeltä: "Hoitotahto-ei verensiirtoa", todistajien läsnäollessa.
Se tarkoittaa esim. sitä, että jos joudut vakavaan onnettomuuteen jossa menetät paljon verta ja ainoastaan verensiirto sinut pelastaisi, on sinun siitä hoidosta kieltäydyttävä.Sairaaloissahan ei ole trauma-osastolla varastoissa mitään verenfraktio kamaa. Raamattuhan nimenomaan sanoo että verenfraktioita saa käyttää. En kyllä tiedä missä.
Suomeksi sanottuna, sitoudut tietyissä tilanteissa tekemään itsemurhan.
Jos sitten kuitenkin otat verta, joudut kartettavien listalle. Ankara mökötyskamppanja iskee.- Solnau
Lähestyessä lahkoa lahko aloittaa ns. rakkauspommituksen, värväämistarkoituksessa. Asuntosi siis kehutaan ja sinut imarrellaan, puhutaan mukavia.
Saat kutsun todistajakotiin kahvillekin, ja kun hörpit sitä kahvia, sinun oletetaan vähemmän kysyvän kiusallisia kysymyksiä, kun sinulle luetaan vartiotornia.
Sinulle sanotaan että saakutti yrittää estää tätä tutkiskelua (= vartiotorniopiskelua) ja jos joku tutuistasi varoittaa sinua lahkosta, sinun oletetaan ajattelevan että tiesipäs ne siellä lahkossa varoittaa. (onko se tuttusi sitten saakutti vai ei ?).
Ja sitten painostetaan katkaisemaan ihmissuhteet lahkon ulkopuolisiin.
Eikä sinulle kerrota, että kun käyt kasteella, rakkauspommitus loppuu ja sinun odotetaan itsesi aloittavan sen rakkauspommituksen.
Eikä kerrota lahko tuottaa Uskontojen uhrien tuki ry:n suurimman asiakasryhmän.
Foorumilla Veljesseura.org tapaat lahkon jättäneitä, joilta voit kysyä kokemuksia lahkosta - P-A
Solnau kirjoitti:
Lähestyessä lahkoa lahko aloittaa ns. rakkauspommituksen, värväämistarkoituksessa. Asuntosi siis kehutaan ja sinut imarrellaan, puhutaan mukavia.
Saat kutsun todistajakotiin kahvillekin, ja kun hörpit sitä kahvia, sinun oletetaan vähemmän kysyvän kiusallisia kysymyksiä, kun sinulle luetaan vartiotornia.
Sinulle sanotaan että saakutti yrittää estää tätä tutkiskelua (= vartiotorniopiskelua) ja jos joku tutuistasi varoittaa sinua lahkosta, sinun oletetaan ajattelevan että tiesipäs ne siellä lahkossa varoittaa. (onko se tuttusi sitten saakutti vai ei ?).
Ja sitten painostetaan katkaisemaan ihmissuhteet lahkon ulkopuolisiin.
Eikä sinulle kerrota, että kun käyt kasteella, rakkauspommitus loppuu ja sinun odotetaan itsesi aloittavan sen rakkauspommituksen.
Eikä kerrota lahko tuottaa Uskontojen uhrien tuki ry:n suurimman asiakasryhmän.
Foorumilla Veljesseura.org tapaat lahkon jättäneitä, joilta voit kysyä kokemuksia lahkostaSe toisen asunnon kehuminen on amerikkalainen kohteliaisuus.
Sekö on niin suuri synti, että sinun takapajuisen täytyy sitä tuoda esiin
joka kommentissasi kuin jotain ydinase uhkaa! Tyhmä kuin saapas.
Täällä päivästä päivään samojen tyhmien argumenttien kanssa! :-DD
Sinä ja sinun rakkauspommituksesi!
J-todistajat taisivat olla ainuita, jotka pommittivat sinua rakkaudella.
Sitten se rakkaus loppui ja nyt sapettaa! :-DDD - eiUSAalaistahuttua
P-A kirjoitti:
Se toisen asunnon kehuminen on amerikkalainen kohteliaisuus.
Sekö on niin suuri synti, että sinun takapajuisen täytyy sitä tuoda esiin
joka kommentissasi kuin jotain ydinase uhkaa! Tyhmä kuin saapas.
Täällä päivästä päivään samojen tyhmien argumenttien kanssa! :-DD
Sinä ja sinun rakkauspommituksesi!
J-todistajat taisivat olla ainuita, jotka pommittivat sinua rakkaudella.
Sitten se rakkaus loppui ja nyt sapettaa! :-DDDMe ei olla Amerikassa vaan suomessa.
Mene sinne ameriikkaan kun niin sitä rakastat ja niiden hullutuksia. Niin kuin nyt m.m. tämä edustamasi amerikkalainen humpuukilahko. - P-A
eiUSAalaistahuttua kirjoitti:
Me ei olla Amerikassa vaan suomessa.
Mene sinne ameriikkaan kun niin sitä rakastat ja niiden hullutuksia. Niin kuin nyt m.m. tämä edustamasi amerikkalainen humpuukilahko.Käy sääliksi nuoria, jotka pakotetaan suomalaisina pysymään tolloina.
Eivät saa opetella edes vähäisimpää kohteliaisuutta.
"Sinulla on kaunis koti." "Miten voit?" "Hyvää päivää."
Sellaisia arkipäivän kohteliaita keskustelun avauksia. - hyiamerikkaa
P-A kirjoitti:
Käy sääliksi nuoria, jotka pakotetaan suomalaisina pysymään tolloina.
Eivät saa opetella edes vähäisimpää kohteliaisuutta.
"Sinulla on kaunis koti." "Miten voit?" "Hyvää päivää."
Sellaisia arkipäivän kohteliaita keskustelun avauksia.Meilläpäin kohteliaisuus on: "terve pe. . ele."
Se paras suosion osoitus minkä voi saada. Sinut on huomattu. - P-A
hyiamerikkaa kirjoitti:
Meilläpäin kohteliaisuus on: "terve pe. . ele."
Se paras suosion osoitus minkä voi saada. Sinut on huomattu.Oikeinpa toisianne kutsutte :-D
Sinua en halua huomata. - hyiamerikkaa
P-A kirjoitti:
Oikeinpa toisianne kutsutte :-D
Sinua en halua huomata.Katsotaanko kuinka käy kun joku teikäläisistä tulee ovelleni?
Kyllä niin mairitellaan lipevästi että. Suorastaan nuollaan.
Sekös sitä sitten on: "Sinua en halua huomata".
- Eveliinuska
P-A 30.8.2018 11:30
"toisen asunnon kehuminen on amerikkalainen kohteliaisuus.
Sekö on niin suuri synti"
-No se on vasta alku. Siinä jutustellessa pyritään onkimaan oven avaajasta tietoja mahdollisimman paljonkin. onko koiraa, mitä rotua ? Ja jos on snautseri, se laitetaan siihen lainvastaiseen lahkolaisilla teetettyyn henkilörekisteriin, jotta seuraavalla kotikäynnillä on sitten snautserin omistava lahkolainen mukana, osatakseen kehua tuon koiran oikein kunnolla.
"Sinä ja sinun rakkauspommituksesi"
-Se on lahkon. Ja oven avaajan tulee sitten lahkolaisena sitä jatkaa osaltaan, antaa siitä se kenttätyöraporttikin, jos jättää antamatta, joutuu sekundatodistajain luokkaan, ei-suotavaksi seuraksi.
"J-todistajat taisivat olla ainuita, jotka pommittivat sinua rakkaudella"
-Et käsittänyt. Se ei ole rakkautta, se on näytttelyä, ja manipulointia lahkon riveihin saamiseksi.
-Minustakin tuota Solnaun esiintuomaa manipulointia kannattaa harkita toisenkin kerran, ruvetako semmoiseen mukaan. - riparilainen
Joutuuko jehovis myymään jotakin? Vai mistä ne saa rahat?
- lahjoitukset
Ei joudu myymään.Kustannukset hoidetaan lahjoituksilla, sitä ei valvota paljonko ihmiset antaa. Mutta rahan antamisesta muistutetaan kyllä välillä ja voi olla jokin sovittu summa minkäverran seurakunta sitoutuu lahjoittamaan.
- Ihminenmyös
lahjoitukset kirjoitti:
Ei joudu myymään.Kustannukset hoidetaan lahjoituksilla, sitä ei valvota paljonko ihmiset antaa. Mutta rahan antamisesta muistutetaan kyllä välillä ja voi olla jokin sovittu summa minkäverran seurakunta sitoutuu lahjoittamaan.
Ainakin jokin aika sitten "seurakuntalaiset " joutuivat luovuttamaan 10 osan bruttotuloistaan järjestölle
- kauanuskossa
Jokaisen on kasteen jälkeen tehtävä aktiivisesti kenttätyötä ja yhteisö pitää kontrollissa jäseniään. Vaikuttaa että motiivisi on tuo tyttö ja armeijan välttäminen. Todella kepposet vaikuttimet, jos et todella ole tosissasi kiinnostunut tuota uskonnosta. Jehovantodistajat eivät mielellään suo korkeakouluopiskelua, ja kun liityt heihin et saa vapaasti lukea ja tutustua muihin uskontoihin ja lukea vapaasti kirjallisuutta. Et saa asioita toisten uskovien kirpparilla ja liikkeissä. Tätini on ollut yli 50 vuotta jehovantodistaja. Ankarat säännöt heillä ja yhteisö on suljettu.
- riparilainen
täytyykö maksaa jotain jos alkaa käydä salilla
- salille
Ei ole mitään liittymismaksuja, voi jättää lompakon kotiin. Ei kerätä kolehtia, eikä tarvitse pakollisia kymmenyksiä, eikä veroja. Mutta koska mikään ei toimi ilman kustannuksia, vapaaehtoisia lahjoituksia annetaan ja sitä ei kukaan tiedä, mitä kukin antaa. Salin ylläpito maksaa jonkin verran ja maailmanlaajuiseen työhön annetaan kukin varojensa mukaan. Mikään ei ole pakollista. Mutta Raamattu kertoo, että ihmiset ovat olleet onnellisia antajia. Tämä periaate toimii: " Tehköön kukin niinkuin hän on sydämessään päättänyt, ei vastahakoisesti eikä pakosta, sillä Jumala rakastaa iloista antajaa." Salilla käyminen ei maksa mitään. Ei ole palkkapapistoa, opetusta annetaan ilmaiseksi. "Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa."
Raha on vain käyttöväline, ei itsetarkoitus.
vastustajat haluavat antaa sen kuvan, että painostetaan, mutta väitteen kaatamiseksi voidaan nähdä maailmanlaajuinen onnellinen kansa, ei mikään amerikkalainen lahko, niinkuin asiantuntemattomat haluavat väittää. Jehovan todistajia on lähes joka maassa ja saarilla ja heillä on hyvin tiivis rakkaudellinen side ympäri maailman. Sama opetus, niinkuin Raamattu sanoo 'yksi usko' ei repiviä lahkoja. - jotenkutenkai
salille kirjoitti:
Ei ole mitään liittymismaksuja, voi jättää lompakon kotiin. Ei kerätä kolehtia, eikä tarvitse pakollisia kymmenyksiä, eikä veroja. Mutta koska mikään ei toimi ilman kustannuksia, vapaaehtoisia lahjoituksia annetaan ja sitä ei kukaan tiedä, mitä kukin antaa. Salin ylläpito maksaa jonkin verran ja maailmanlaajuiseen työhön annetaan kukin varojensa mukaan. Mikään ei ole pakollista. Mutta Raamattu kertoo, että ihmiset ovat olleet onnellisia antajia. Tämä periaate toimii: " Tehköön kukin niinkuin hän on sydämessään päättänyt, ei vastahakoisesti eikä pakosta, sillä Jumala rakastaa iloista antajaa." Salilla käyminen ei maksa mitään. Ei ole palkkapapistoa, opetusta annetaan ilmaiseksi. "Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa."
vastustajat haluavat antaa sen kuvan, että painostetaan, mutta väitteen kaatamiseksi voidaan nähdä maailmanlaajuinen onnellinen kansa, ei mikään amerikkalainen lahko, niinkuin asiantuntemattomat haluavat väittää. Jehovan todistajia on lähes joka maassa ja saarilla ja heillä on hyvin tiivis rakkaudellinen side ympäri maailman. Sama opetus, niinkuin Raamattu sanoo 'yksi usko' ei repiviä lahkoja.Sama opetus, niinkuin Raamattu sanoo 'yksi usko' ei repiviä lahkoja.
-Kait jotenkuten. Pikkusääntöjä on joiden noudattamisesta nipotetaan vaihtelevasti: Jossain maissa miehillä tuuhea parta on saliittu, täällä ei saa "etuja" jos ei leikkaa partaa pois. Jossain ollaan iloisia mahdollisuudesta suorittaa siviilipalvelus, täällä ollaan menossa vankilaan kun sivari ei kepaa jne on muitakin esimerkkejä. Ei ole järkevää puhua yhteisestä uskosta, jos se ei kuitenkaan sitä ole. - taasnäitäsatuiluja
salille kirjoitti:
vastustajat haluavat antaa sen kuvan, että painostetaan, mutta väitteen kaatamiseksi voidaan nähdä maailmanlaajuinen onnellinen kansa, ei mikään amerikkalainen lahko, niinkuin asiantuntemattomat haluavat väittää. Jehovan todistajia on lähes joka maassa ja saarilla ja heillä on hyvin tiivis rakkaudellinen side ympäri maailman. Sama opetus, niinkuin Raamattu sanoo 'yksi usko' ei repiviä lahkoja.Jehovan todistajat ON REPIVÄ lahko. Ja vielä sieltä pahimmasta päästä.
Jehovan todistajat ovat erkaantuneet Raamatuntutkijoista. Raamatuntutkijoiden perustaja sai "herätyksensä" eräästä adventismin haaroista.
Siis lahko mikä lahko, vaikka täällä kirjoitteleva JT-mainosvaltuutettu kirjoittelisi mitä.
Yhtenäisestä opetuksestakin voitaisiin olla toista mieltä, mutta en nyt siihen tällä kertaa enempää puutu, mutta huttua sekin on. - todella.orjalauma
salille kirjoitti:
vastustajat haluavat antaa sen kuvan, että painostetaan, mutta väitteen kaatamiseksi voidaan nähdä maailmanlaajuinen onnellinen kansa, ei mikään amerikkalainen lahko, niinkuin asiantuntemattomat haluavat väittää. Jehovan todistajia on lähes joka maassa ja saarilla ja heillä on hyvin tiivis rakkaudellinen side ympäri maailman. Sama opetus, niinkuin Raamattu sanoo 'yksi usko' ei repiviä lahkoja.Muista sekin, että valtakunnansalit on rakennettu suomalaisten lahjoituksilla ja suomalaisella talkootyöllä, ja valmiin rakennuksen omistaa amerikkalainen pääpaikka, joka saa myydä sen pois altanne vaikka bingohalliksi, eikä teikäläisille jää käteen mitään. Teette vapaaehtoistyötä palkatta koko ikänne, ette saa eläkettä, ette ole kouluttautuneita, jäätte yhteiskunnan tuen varaan. yhteiskunnan, jota siihen asti olette halveksineet.
- rakkausvoittaa
Moi riparilainen! Jehovan todistajien "kirkko" on säännöiltään ja tavoiltaan hyvin kaavamainen ja velvoittava. Todistajaperheen tyttöä ei niin vaan viedä ulos kaveriden kanssa hengailemaan tai leffaan. Jehovaliike sitoo myös perheen teinit palvelutyöhön, joka sulkee pois kaikki liikkeen ulkopuoliset ihmiset, myös luokkatoverit vapaa-aikana. Jehovan todistajat opettavat vain heidän kuuluvan "valittujen" joukkoon, kaikki muut ihmiset ovat vastustajia.
Jos olet ihastunut todistajaperheen nuoreen, ota selvää jehovan todistajana elämisestä, se on ihan erilaista kuin normaalien suomalaisten nuorten elämä. Uskonnon säännöt rajoittavat olemista muiden kuin jehovantodistajien kanssa.
Ihastuksesi perheessä uskotaan riparilaisten olevan vääräuskoisia - ainoa keino päästä oikeasti perheen piiriin on kääntyä jehovantodistajaksi. Tämä on ihan eri tilanne kuin rippikoulunuorten perheiden välillä.
Koska olette nuoria kumpikin, tulevaisuus on teidän. Monet amerikkalaiset uskonliikkeet ovat kehittyneet joustavampaan suuntaan - ehkä sinä ja kaipaamasi tyttö saatte elää vapaammin - kysy kuitenkin tytön vanhemmilta näistä jehovien uskontoon liittyvistä kielloista.- rakkausvoittaas
Niin, ja älä puhu koskaan "jehovista" - heille Jehova on Jumala, ja liikkeen kannattajat ovat Jehovan todistajia.
- Omavahvuutensa
riparilainen 30.8.2018 21:11
"täytyykö maksaa jotain jos alkaa käydä salilla"
-Siinä lahkossa voidaan nähdä se mielenhallintamekanismi ylimpänä asiana.
Sillä mitä tänään voimassa onkin esim. juuri maksuista, niin jos huomenna tulee uusia ohjeita USA:sta, niin noudatetaan niitä.
Hiljan tuli Ruotsin Göteborgiin lahkolle määräys kerätä rahat valtakunnansalirakennuksen rakentamiseen. Ku rahat oli koottu (niiden maksusta ei käytännössä voi kieltäytyä, eikä tunneta tapausta että olisi kieltäydytty, rutiini menee niin että vanhin ilmoittaa salin edessä, minkä verran vielä puuttuu, ja kas, sitten se saadaan lahjalaatikkoon kokoon).
Niin, kun rahat oli Göteborgissa koottu, ilmoitti vanhin että USA:sta tuli uusi ohje, rahat tarvitseekin lähettää sinne, ja nyt emme rakenna valtakunnansalia.
Paitsi verensiirtokielto, joka on nytkin voimassa, on määräaikansa ollut voimassa rokotuskielto. Puheenaiheena se on nykyään kielletty ja todistajain on kiellettävä sellaisen olleenkaan. Rokotuskiellon aikana lahkolaiset väärensivät hapolla rokotusjälkiä ihoonsa.
Mutta mielenhallintavaikutus on vahva ja lahko arvaamaton. Jos huomenna ilmoitetaan, että me jehovantodistajat emme ota rokotuksia, on rokotuskielto taas voimassa ja sitä noudatetaan.- elämäsi
Rohkeasti mukaan! Suomen nykylainsäädännön mukaisesti Jehovan todistajat on vapautettu rauhanaikaisesta palveluksesta. Uskonnolla on merkitystä ja uskonnoissa on eroa.
- rorokotus
On se kumma kun jatkuvasti kirjoittelet mielenhallinnasta. Kuitenkaan itse emme koe mitään sellaista, vaan on turvallista ja meidän parhaaksemme nämä neuvot. Onnellinen on se kansa, jonka Jumala on Jehova, sanotaan Psalmit.144: 15. Parhaat neuvot tulevat Elämänantajaltamme. Se tuo rauhan, jota nim. Omavahvuutensa ei omaa, koska jatkuva kirjoittelu eri nimimerkeillä tuo esiin vihaisen ja rauhattoman ihmisen.
Esiin otetaan milloin mitäkin rokotuskieltoja ym. jolla ei ole merkitystä kenenkään uskon aitouteen. - tulikoselväksi
rorokotus kirjoitti:
On se kumma kun jatkuvasti kirjoittelet mielenhallinnasta. Kuitenkaan itse emme koe mitään sellaista, vaan on turvallista ja meidän parhaaksemme nämä neuvot. Onnellinen on se kansa, jonka Jumala on Jehova, sanotaan Psalmit.144: 15. Parhaat neuvot tulevat Elämänantajaltamme. Se tuo rauhan, jota nim. Omavahvuutensa ei omaa, koska jatkuva kirjoittelu eri nimimerkeillä tuo esiin vihaisen ja rauhattoman ihmisen.
Esiin otetaan milloin mitäkin rokotuskieltoja ym. jolla ei ole merkitystä kenenkään uskon aitouteen.Mielenhallintahan ei olisikaan mielenhallintaa jos sen mielenhallinnan huomaisi.
Sama selitys tulee myös adventisteilla ja mormoneilla.
Mielenhallinta on samaa kun aivopesu. Raamattu nimittää sitä: "sokea sokeaa taluttaa ja he molemmat kuoppaan lankeavat."
- SaunaMeeri
rorokotus 31.8.2018 11:40
"Esiin otetaan milloin mitäkin rokotuskieltoja ym. jolla ei ole merkitystä kenenkään uskon aitouteen. "
-Sanamuodosta saan käsityksen että tiedät rokotuskiellon olemassaolon lahkossa mutta että sitä tosiaan ei saa lahkolainen myöntää.
Sinua kiinnostaa mihinkä rokotuksella on merkitystä (ja vastaavasti päinvastainen merkitys on rokotuskiellolla)
"Maailmanlaajuisesti rokotukset ovat heti ravinnon ja puhtaan veden jälkeen tärkein terveyteen vaikuttava tekijä. " https://thl.fi/fi/web/rokottaminen
Kristitty tietää Raamatusta tärkeimmän käskyn.
Matteus 22: 36 "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
37 Jeesus vastasi 39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi
" mielenhallinnasta. Kuitenkaan itse emme koe mitään " - niin.- spotti
Joka uskonnossa on omia pieniä käytännön viilauksia - niistä ei kannata välittää. Kun ei ole mitään todellista arvostelun aihetta, täällä nostetaan viime vuosisadan merkityksettömiä tapahtumia, jotka ovat olleet ja menneet. Haluan toivottaa hyvää tulevaisuutta Sinulle, riparilainen! Älä kuuntele turhaan vastustajien jatkuvaa pilkkalaulua vaan tule salille! Tapaat siellä ihan tavallisia ihmisiä!
- JTtvääräuskonto
spotti kirjoitti:
Joka uskonnossa on omia pieniä käytännön viilauksia - niistä ei kannata välittää. Kun ei ole mitään todellista arvostelun aihetta, täällä nostetaan viime vuosisadan merkityksettömiä tapahtumia, jotka ovat olleet ja menneet. Haluan toivottaa hyvää tulevaisuutta Sinulle, riparilainen! Älä kuuntele turhaan vastustajien jatkuvaa pilkkalaulua vaan tule salille! Tapaat siellä ihan tavallisia ihmisiä!
Jehovan todistajia PITÄÄ vastustaa.
Se ei ole pilkkaa jos tuo esille m.m. verensiirroista kieltäytyneidenkuolemista, äkillisen verenvuodon yhteydessä.
Se ei ole pilkkalaulantaa jos tuo esille Jehovan todistajien väärät tulkinnat Raamatusta erotetuista/eronneista ja siitä miten heihin pitäisi suhtautua.
Se ei ole pilkkalaulantaa jos kerrotaan Jehovan todistajien piiloteltuja pedofiliajuttuja.
Se ei ole pilkkalaulantaa jos yleensäkin ilmaisee heidän väärin perustelluin sorvaamiaan oppikysymyksiä. Kuten m.m. se että paratiisissa vähitellen muututaan täydelliseksi.
Heidän lainaamansa yksittäinen Raamatunkohta on irroitettu tekstiyhteydestään.
Onko se pieni käytännön viilaus kun vuotta 1975 odotettiin kautta maailman Harmagedon vuotena ja kun se ei sitten tullutkaan syytettiin rivijäseniä.
SIKAMAISTA TOUHUA. - spotti
JTtvääräuskonto kirjoitti:
Jehovan todistajia PITÄÄ vastustaa.
Se ei ole pilkkaa jos tuo esille m.m. verensiirroista kieltäytyneidenkuolemista, äkillisen verenvuodon yhteydessä.
Se ei ole pilkkalaulantaa jos tuo esille Jehovan todistajien väärät tulkinnat Raamatusta erotetuista/eronneista ja siitä miten heihin pitäisi suhtautua.
Se ei ole pilkkalaulantaa jos kerrotaan Jehovan todistajien piiloteltuja pedofiliajuttuja.
Se ei ole pilkkalaulantaa jos yleensäkin ilmaisee heidän väärin perustelluin sorvaamiaan oppikysymyksiä. Kuten m.m. se että paratiisissa vähitellen muututaan täydelliseksi.
Heidän lainaamansa yksittäinen Raamatunkohta on irroitettu tekstiyhteydestään.
Onko se pieni käytännön viilaus kun vuotta 1975 odotettiin kautta maailman Harmagedon vuotena ja kun se ei sitten tullutkaan syytettiin rivijäseniä.
SIKAMAISTA TOUHUA.Vai niin. 8,5 miljoonaa Jehovan todistajaa elävät Raamatun periaatteiden mukaisesti ja uskovat Jumalan suvereeniin tuomiovaltaan. Siksi joukostamme karsitaan pahuutta harjoittavat. 8,5 miljoonan Jehovan todistajan joukkoon saatetaan hyväksyä yksittäistapauksia, jotka joudutaan mainitsemiesi tai muiden raamatunvastaisuuksien takia erottamaan. Näin seurakunta pysyy puhtaana.
- Dynamiikka
Mielenhallinta on tuolla mainittu.
Tuossa edellä on nimim. spotti vastannut, mielestään vastannut, kun laittanut otteen vartiotornista. Mutta tässä tilanteessa on kiellettyä laittamasta esiin, että vastaukset on vartiotornin otteita ilman lähdetietoa.
" joukostamme karsitaan pahuutta harjoittavat"
-Niin, todistaja kirjoittaa esim. että me lahkolaiset olemme valioihmisiä, emme polta tupakkiakaan.
Kuitenkin oikein on sanoa että tupakinpolttajat saavat lahkosta potkut.
Tämä on juuri sitä, kuinka vartiotorniuskontoa hajoitetaan.
Painostuskeinona on lahkossa esim. ne mökötystuomiot.
Tänään toistetaan porukalla iskulause "meillä on rakkaus keskuudessamme"
Huomenna vanhin ilmoittaa nimen, jota ei saa tervehtiä, ei tervehdyksiin vastata. Ilmoitus annetaan aina samankaltaisella fraasilla josta syy ei ilmene. Todistaja ei ole kiinnostunut syystä, koska siitä ei todistaja saa olla kiinnostunut. Hän tottelee. Rakkaus ei ole enää keskuudessa eikä tervehtimiset tule kysymykseen.
-Tuolla mököttämisen käyttöön ottamisella lahko pystyy välttämään sitä, että kun joku todistaja on todennut vaikkapa vartiotorniseuran ajanlaskun vuoteen 1914 virheitä sisältäväksi, niin sitä ei voi kertoa, kun kukaan ei saa kuunnella. - 498f
Olet todella vainoharhainen. Siksi on parempi jutella henkilökohtaisesti jonkun kanssa kasvotusten ja kuulla asian oikean laidan ilman jatkuvaa epätoivoista sepittelyä. Jokaisella on oikeus tehdä valintansa.
Varmaan jokainen, joka tietää tupakan saastuttavasta vaikutuksesta. Se turmelee ihmiskehon ja myrkyttää luontoa ja aiheuttaa myös vahinkoa läheisille, jotka joutuvat jatkuvasti alttiiksi tupakan vaikutukselle. Siihen ei edes tarvitse Raamatun näkökantaa. Mutta se kehoittaa karttamaan kaikkea lihan ja hengen saastuttamista. Miten tupakoimattomuus voi olla jollekin huono asia? - no_smouk
Faktaa hieman tupakoinnista: Ensinnäkin se on armoton tappaja.
Se tappoi viime vuosisadalla sata miljoonaa ihmistä.
Se vaatii noin kuusi miljoonaa henkeä vuodessa.
Se aiheuttaa keskimäärin yhden ihmisen kuoleman joka kuudes sekunti.
Tämä on todellisuutta. Vaikea nähdä siinä mitään puolustettavaa.
Viisas neuvo 2. Kor. 7: 1: " Sen tähden rakkaat, koska meillä on nämä lupaukset, puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta ja täydellistäkäämme siten pyhyys Jumalan pelossa." Raamatun periaate soveltuu tässäkin. - riparilainen
no_smouk kirjoitti:
Viisas neuvo 2. Kor. 7: 1: " Sen tähden rakkaat, koska meillä on nämä lupaukset, puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta ja täydellistäkäämme siten pyhyys Jumalan pelossa." Raamatun periaate soveltuu tässäkin.en mä tupakoi kyl meen ainaski kattoon se mimmi on kai menos kokoukseen
- manaat
no_smouk kirjoitti:
Viisas neuvo 2. Kor. 7: 1: " Sen tähden rakkaat, koska meillä on nämä lupaukset, puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta ja täydellistäkäämme siten pyhyys Jumalan pelossa." Raamatun periaate soveltuu tässäkin.No, tässä olen kyllä IHAN samaa mieltä.
Samaa saastutusta on myös viinojen lipittäminen ja kaikenlaiset muut päihteet. - riparilainen
manaat kirjoitti:
No, tässä olen kyllä IHAN samaa mieltä.
Samaa saastutusta on myös viinojen lipittäminen ja kaikenlaiset muut päihteet.ai juu voiko mennä farkuis
- Sopivastivoijuoda
manaat kirjoitti:
No, tässä olen kyllä IHAN samaa mieltä.
Samaa saastutusta on myös viinojen lipittäminen ja kaikenlaiset muut päihteet.Tupakointi on hauskaa ja samoin juominen,mutta kohtuus kaikessa. Jotain piristystä ja rentoutusta täytyy arkeen välillä saada.Kerran kahdessa viikossa voi juoda ja polttaa yhtenä iltana. Ei kaduta. Tälläiseen ratkaisuun olen päätynyt. Ei vaan huvita kaikesta nipottaa. Kyllä monet muutkin asiat on epäterveellisiä ja kaikkihan täältä kuollaan vaikka kuinka tarkkoja oltaisi kaikesta.
- Eivoimennä
riparilainen kirjoitti:
ai juu voiko mennä farkuis
Ei voi mennä, mutta ei ulkopuolista paheksuta vaikka ei noudattaisi sääntöjä. Pitäisi olla puku ja kravatti. Kaikilla on.
- riparilainen
Eivoimennä kirjoitti:
Ei voi mennä, mutta ei ulkopuolista paheksuta vaikka ei noudattaisi sääntöjä. Pitäisi olla puku ja kravatti. Kaikilla on.
Hä? ei mul oo mitään kravattii tai pukuu! ootsä tosissas?
- riparilainen
riparilainen kirjoitti:
mä oon 159 cm
- kiri
Siistit vaatteet vain, kukaan ei tule huomauttamaan.
- riparilainen
kiri kirjoitti:
Siistit vaatteet vain, kukaan ei tule huomauttamaan.
onko saleil penkit niinku kirkos
- riparilainen
riparilainen kirjoitti:
onko saleil penkit niinku kirkos
kirkos on aika vähän kävijöitä löytääkö salilla helposti toisii onko enemmän väkee kuin kirkos yleensä
- manaat
Sopivastivoijuoda kirjoitti:
Tupakointi on hauskaa ja samoin juominen,mutta kohtuus kaikessa. Jotain piristystä ja rentoutusta täytyy arkeen välillä saada.Kerran kahdessa viikossa voi juoda ja polttaa yhtenä iltana. Ei kaduta. Tälläiseen ratkaisuun olen päätynyt. Ei vaan huvita kaikesta nipottaa. Kyllä monet muutkin asiat on epäterveellisiä ja kaikkihan täältä kuollaan vaikka kuinka tarkkoja oltaisi kaikesta.
"Rentoutusta" on montaa lajia. Minä kun tahdon rentoutua, lähden pyöräileen. Jos on sadepäivä, ratkon kaikenlaisia ristikoita. Tai otan esiin trumpettini ja menen piharakennukseen" töräytteleen."
- Olentosissani
riparilainen kirjoitti:
Tottakai olen tosissani. Kaikki JT miehet pukeutuvat noin ja naisilla on mekko aina. Menin itsekin heti ekalla kerralla salille puku päällä kun kävin tutustumassa koska en halunnut erottua liiaksi joukosta. Tabletti mukaan että voit katsoa laulut Raamatun kohdat ja lehdet jw orgista.
Jos sulla ei ole pukua niin mahdollisimman siistiä päälle, ei se siihen kaadu tutustuminen. - riparilainen
Olentosissani kirjoitti:
Tottakai olen tosissani. Kaikki JT miehet pukeutuvat noin ja naisilla on mekko aina. Menin itsekin heti ekalla kerralla salille puku päällä kun kävin tutustumassa koska en halunnut erottua liiaksi joukosta. Tabletti mukaan että voit katsoa laulut Raamatun kohdat ja lehdet jw orgista.
Jos sulla ei ole pukua niin mahdollisimman siistiä päälle, ei se siihen kaadu tutustuminen.ok kyl kai mä sit meen
- kertaseonensimmäinenkin
riparilainen kirjoitti:
ok kyl kai mä sit meen
rohkeasti vaan!
- P-A
Tälle aloittajalle - oli trolli tai ei.
Jos sinä nyt todella olet päättänyt mennä "kokeilemaan kepillä jäätä" kokoukseen, niin ei se asun hankkiminen niin vaikeaa ole.
Annat paremman kuvan itsestäsi, kun et pukeudu virttyneeseen t-paitaan ja farkkuihin.
Mene johonkin kirpputorinn/ second hand putiikkiiin ja valitse halvalla joku siisti kauluspaita, pikkutakki ja niitä voit käyttää jopa farkkujen kanssa.
Kauluspaita ja villapaita päällä tai jopa paidan kanssa liivit jos tykkäät.
Siisti asu ei sinua tapa ;-D
Saatat itsekin ihastua siihen hyvään oloon, jonka saa, kun pukeutuu vähän ryhdikkäämmin.
Jehovan todistajat kulkevat itsekin paljon farkuissa vapaa-aikana.
Kokoukset ja valtakunnan salit ovat hengellisen opetuksen paikkoja.
Et ole kenenkään ihmisen vieras siellä, vaan Jehova ja Jeesus katsotaan isäntäväeksi ja ovat sinut kutsuneet. Tämä on todistajien asenne.
Osoitat kunnioitusta Jumalaa ja Jeesusta kohtaan asullasi.
No, itsehän tiedät, että se oli Mimmi, joka veti ;-D
Mitä itse arvelet Mimmin mietteistä sinut nähdessään?
Jos ilmestyt sinne silmät kiiluen ja kuola valuen retkuissa?
Tai jos olet tilanteen vaatimalla tavalla kohteliaasti siistiytynyt?
Mimmin ei tarvitse hävetä sinua ainakaan sukulaistensa edessä.
Joku tulee tervehtimään ja keskustelemaan kanssasi.
Ei olisi pahitteeksi, jos miettisit valmiiksi jonkun vakavamman aiheen.
Voisit mennä jw.org- sivuille ja katsoa viikon kokousteeman esim. työkirjasta.
Siellä on kokous-ohjelma ja raamatunluku, jonka tarkoitus on sovelluttaa Raamatun ohjeita meidän aikamme arkipäivään. Todella kiinnostavaa!
Lue ihmeessä etukäteen viikon sunnuntai tai arkipäivän kokouksesta!
Sama käsiteltävä Vartiotorni-teema. Katsot sen läpi 10:ssä minuutissa.
Kykenet paljon paremmin seuraamaan väkeä ja sen toimintaa, kun itse valmistaudut ensin. Saat näkemystä ja kokemusta omassa rauhassasi.
Laske se yleissivistykseksi ja kun todistaja tulee kotiin kykenet sanomaan
oman mielipiteesi ja "töppäämään tassua maahan" tukevasti.- riparilainen
ei sen nimi oo mimmi vaan se on mimmi vaan me ollaan juteltu koulus mut pitäis mennä kai kattoon salille sen vanhempii et vois tutustuu paremmin
- älälesoo
riparilainen kirjoitti:
ei sen nimi oo mimmi vaan se on mimmi vaan me ollaan juteltu koulus mut pitäis mennä kai kattoon salille sen vanhempii et vois tutustuu paremmin
sano sen porukoille jos sua jännittää
- hyviäneuvoja
riparilainen kirjoitti:
Olet saanut jo paljon hyviä neuvoja, teet varmasti hyvän vaikutuksen jos toteutat nämä. Ensivaikutelma ihmisestä on yleensäkin se tärkein, sitä ei kannata mokata.
- riparilainen
hyviäneuvoja kirjoitti:
Olet saanut jo paljon hyviä neuvoja, teet varmasti hyvän vaikutuksen jos toteutat nämä. Ensivaikutelma ihmisestä on yleensäkin se tärkein, sitä ei kannata mokata.
kiitti tosi paljon onks whatsapp kielletty jehovantodistajis?
- P-A
riparilainen kirjoitti:
No, "riparilainen", kun kirjoitin "Mimmi", niin tarkoitin sinulle merkityksellistä "Mimmiä", erotuksena luokkasi muista mimmeistä.
Mitä siihen asun hankkimiseen tulee, niin sinulla on hyötyä siitä pian, kun
haet työtä tai menet muihin arvokkaampiin tilanteisiin.
Puhttat kasvot ja kammatut kutrit parantavat omanarvon tuntoa.
Ei nämä ohjeet ole vain kokouksiin, vaan elämään.
Voipa hyvin ;-) - RalliRaija
Niin ja hyvästi sitten, tälle foorumille tulo on lahkolaiselle kielletty.
Täällä käyvät ns. mainosvaltuutetut.
Taikka jos todistajalle on tullut epäilyksiä ja käy täällä, on hän jo ottanutkin ensi askeleen pois lahkosta.
lahko itse katsoo, että se ei kestä vapaata mielipiteenvaihtoa. - manaat
Jeesus nimenomaan puolusti köyhiä jotka olivat ryysyläisten tamineissa...niitä jotka passitettiin jalkajakkaran viereen tai taakse koska olivat niin säälittävän näköisiä.
Mutta mitä tekee amerikkalainen lahko jonka nimi on :jehovan todistajat?
Laita puvuntakki päälle, mieluummin kauluspaidalla ja solmiolla, niin et ole ryysyläisen näköinen.
Siis, juuri sitä mitä Jumala vihaa, ulkomuotoa, - q1q1q1
Mnaat taitaa nöyränä miehenä mennä ryysyisissä vaatteissa kirkkoonsa. Hän osaa asian kuin asian selostaa omaan outoon tapaansa.
Jumala arvostaa varmasti sitä, että osoitamme vaatetuksellamme, että kunnioitamme häntä. Syöttepä tai juottepa tai teettepä mitä tahansa, tehkää se Jumalan kunniaksi, kehoittaa Raamattu.
Tosin moni on noussut ryysyistä ja huonosta käytöstä kunnialliseksi ihmiseksi, kuten 1. Kor.6: 11 osoittaa.
Todistusta annetaan kaikenlaisille ihmisille puolueettomasti. Mitä ulkomuotoa Jumala vihaa? Tarkoitatko, että Jumala haluaa, että pukeudumme ryysyihin? Jos tekisimme niin, tuottaisiko se kunniaa Jumalallemme. Tuskin Jeesus ja hänen seuraajansakaan kulkivat ryysyissä viedessään hyvää uutista. Tosin pukeutuminen on muuttunut siitä, mutta käyttämämme vaatteet edustavat tämän ajan siistiä pukeutumista. Eipä nykyään pahemmin ryysyissä kulje monikaan, ehkä joku puiston penkillä istuva, vaikka kyllä sellaisetkin voivat muuttaa elämäntapansa. - P-A
q1q1q1 kirjoitti:
Mnaat taitaa nöyränä miehenä mennä ryysyisissä vaatteissa kirkkoonsa. Hän osaa asian kuin asian selostaa omaan outoon tapaansa.
Jumala arvostaa varmasti sitä, että osoitamme vaatetuksellamme, että kunnioitamme häntä. Syöttepä tai juottepa tai teettepä mitä tahansa, tehkää se Jumalan kunniaksi, kehoittaa Raamattu.
Tosin moni on noussut ryysyistä ja huonosta käytöstä kunnialliseksi ihmiseksi, kuten 1. Kor.6: 11 osoittaa.
Todistusta annetaan kaikenlaisille ihmisille puolueettomasti. Mitä ulkomuotoa Jumala vihaa? Tarkoitatko, että Jumala haluaa, että pukeudumme ryysyihin? Jos tekisimme niin, tuottaisiko se kunniaa Jumalallemme. Tuskin Jeesus ja hänen seuraajansakaan kulkivat ryysyissä viedessään hyvää uutista. Tosin pukeutuminen on muuttunut siitä, mutta käyttämämme vaatteet edustavat tämän ajan siistiä pukeutumista. Eipä nykyään pahemmin ryysyissä kulje monikaan, ehkä joku puiston penkillä istuva, vaikka kyllä sellaisetkin voivat muuttaa elämäntapansa.Jeesuksen omat vaatteet olivat niin arvokkaat, että
sotamiehet heittivät niistä arpaa Jeesuksen kuollessa.
Tuskin he ryysyistä olisivat välittäneet.
Jeesuksen eräässä kuvauksessa häävieras, joka ei ollut pukeutunut juhlavaatteisiin, heitettiin pois kutsuvieraiden joukosta.
Ryysyihin pukeutuminen ei ole kristillisyyden vaatimus.
Paremminkin osoitus arvostuksen puutteesta. - P-A
q1q1q1 kirjoitti:
Todistusta annetaan kaikenlaisille ihmisille puolueettomasti. Mitä ulkomuotoa Jumala vihaa? Tarkoitatko, että Jumala haluaa, että pukeudumme ryysyihin? Jos tekisimme niin, tuottaisiko se kunniaa Jumalallemme. Tuskin Jeesus ja hänen seuraajansakaan kulkivat ryysyissä viedessään hyvää uutista. Tosin pukeutuminen on muuttunut siitä, mutta käyttämämme vaatteet edustavat tämän ajan siistiä pukeutumista. Eipä nykyään pahemmin ryysyissä kulje monikaan, ehkä joku puiston penkillä istuva, vaikka kyllä sellaisetkin voivat muuttaa elämäntapansa.En halua kommentoida mnaattia, sillä hänelle on tärkeää kääntää hyväkin asia vääräksi. Perustelin vain omaa kantaani. Ryysyissä kulkeminen ei ole mikään hyve.
Jeesuksen seuraajissa oli monia varakkaita, sekä hovista, että kirjanoppineista.
Tuskin he ryysyihin vaihtoivat synagoogaan mennessään.
Köyhä leski, jota Jeesus kiitti viimeisten ropojensa lahjoituksessa eli vaatimattomissa olosuhteissa, mutta pesi varmasti itsensä ja vaattensa ennen temppeliin menoa.
Puhtaus oli Jumalan vaatimus jopa erämaanvaelluksella.
Ei niitä helpoinpia olosuhteita huolehtia hygieenista ja pukeutumisesta. - sovitaankofariseusnäin
P-A kirjoitti:
En halua kommentoida mnaattia, sillä hänelle on tärkeää kääntää hyväkin asia vääräksi. Perustelin vain omaa kantaani. Ryysyissä kulkeminen ei ole mikään hyve.
Jeesuksen seuraajissa oli monia varakkaita, sekä hovista, että kirjanoppineista.
Tuskin he ryysyihin vaihtoivat synagoogaan mennessään.
Köyhä leski, jota Jeesus kiitti viimeisten ropojensa lahjoituksessa eli vaatimattomissa olosuhteissa, mutta pesi varmasti itsensä ja vaattensa ennen temppeliin menoa.
Puhtaus oli Jumalan vaatimus jopa erämaanvaelluksella.
Ei niitä helpoinpia olosuhteita huolehtia hygieenista ja pukeutumisesta.Ja sanoiko kirjoittaja, että likaisissa vaatteissa meni temppeliin?
Onko kaikki köyhät ja vaatimattomasti pukeutuvat ryysyläisiä ja sottapyttyjä?
Mistä ne sitten muinoin erotettiin rikkaista ja miten nykyään?
Mitä vikaa on farkuissa tai T-paidassa jos ne on puhtaat ja silitetty?
Eri asia on tietenkin puhuja. Hän voi laittaa sen puvuntakin jos haluaa.
Nykymaailmassa selvä ero on hienostelijasta ja köyhästä juuri tässä.:Itseänsä jalustalla pitävä laittaa puvuntakin, valkoisen kauluspaidan, sarkahousut ja solmion. Täytyyhän hänen erottautua farkkukansasta. Farkkukansa on aina kapinallista ja epäsiistiä, eiks niin?
- Eikiitosjeesus
Selvitä mieluummin kuinka uskonnoista pääsee ehjänä eroon.
- Helmihameinen
q1q1q1 1.9.2018 22:26
"Syöttepä tai juottepa tai teettepä mitä tahansa, tehkää se Jumalan kunniaksi"
-Mutta mitä tällä tarkoitetaan ? Se on 1 Korintt. 10:31. Edellä on jae 25: " Syökää kaikkea, mitä lihakaupoissa on tarjolla " -siis verikielto ei enää ole voimassa. Ja "kunniaksi", jae 30 Jos minä kiitän Jumalaa ruoastani, miksi minua moitittaisiin siitä, mistä itse kiitän? Näin siis vartiotornisi vetää sinua nenästä. "Jumalan kunnia" on Raamatussa ihan muuta kuin vartiotornissasi.
Ja verensiirtokiellon murhat, ne ...
" Mitä ulkomuotoa Jumala vihaa? Tarkoitatko, että Jumala haluaa, että pukeudumme ryysyihin? "
-Tuo on vartiotorniuskontoa.
Raamattu on erikseen
5 Moos. 22:5 "Nainen ei saa pitää yllään mitään miehen asuun kuuluvaa, eikä mies saa pukeutua naisen vaatteisiin. Jokainen, joka niin tekee, on iljetys Herralle, teidän Jumalallenne.
Ja vartiotorniuskonto sallii naistensa olla iljetyksiä jehovallensa, koska he ovat housuissa, siis päällyshousuissakin. Se on miesten vaate. Toki vartiotorniuskonnon oma jehova myhäilee.
"Tuskin Jeesus ja hänen seuraajansakaan kulkivat ryysyissä viedessään hyvää uutista"
-Vartiotorni on kirjoittanut, että vaikka Jeesus käytti sandaaleja, niin vartiotorneja ei saa kaupustella sandaaleissa. Eli tässä on taas tämä vartiotorniuskonnollinen "ryysymääräys", kuten nimimerkki korostaa, että lahkojehova myhäilisi.- riparilainen
voiks esim. jehovaperheen lapsi muuttaa kirkkoon
- harkitse
riparilainen kirjoitti:
voiks esim. jehovaperheen lapsi muuttaa kirkkoon
Suomessa voi liittyä uskonnolliseen yhdyskuntaan esim. kirkkoon. Toisessa (nykyisessä) seurakunnassa pitää ilmoittaa toiseen seurakuntaan liittymsestä kirjallisesti seurakunnan vanhimmalle tai johdolle. Uskontokuntien omat säännöt rajoittavat jäseniksi otettavia, ja esimerkiksi Evankelis-luterilaisen kirkon jäseneksi alle 12-vuotias otetaan vain, jos ainakin toinen huoltajista on saman kirkon jäsen.
Vauvan osalta perusperiaatteena on, että vanhemmat yhdessä sopivat asiasta. Jos vanhemmat eivät pääse sopimukseen, vauva jää kaikkien uskontokuntien ulkouolelle. Tältä osin laki muuttui 1.3.2017, siihen saakka äiti saattoi liittää alle 1-vuotiaan uskontokuntaan vastoin isän tahtoa.
Alle 12-vuotiaan lapsen uskonnollisen aseman muutos edellyttää molempien vanhempien yhteistä päätöstä. Alle 12-vuotiaan omalla mielipiteellä ei ole merkitystä lain kannalta. Laki on sama sekä erottaessa että liityttäessä. Jos esimerkiksi isä ja äiti yhdessä liittävät lapsensa johonkin uskontokuntaan ja äiti katuu päätöstä myöhemmin, tarvitaan silti isän suostumus lapsen eroon.
12-17 -vuotiaan uskonnollisen aseman muutos edellyttää lapsen tai nuoren ja hänen molempien vanhempiensa yhteistä päätöstä.
Lakiteksti esittää asian hieman harhauttavasti, 12-14 -vuotiaan huoltajat voivat muuttaa uskonnollista asemaa vain nuoren omalla suostumuksella, 15-17 -vuotias tarvitsee vanhempiensa luvan. Käytännössä tulos on sama, kaikkien kolmen (tai kahden, jos kyseessä on yksinhuoltaja) on oltava samaa mieltä, jotta uskontokuntaan voi liittyä tai sellaisesta erota.
Tässäkin laki on sama liityttäessä ja erottaessa. Jos isä, äiti ja lapsi yhdessä päättävät lapsen eroavan uskontokunnasta, eivät esimerkiksi isä ja lapsi yhdessäkään ilman äitiä voi enää päättää lapsen tai nuoren liittymisestä takaisin.
Vasta 18-vuotias voi erota uskontokunnasta myös sähköpostilla. Alaikäisten osalta tämä ei käy, vaan paperinen ilmoitus vaaditaan aina silloin, kun ilmoitukseen tulee useampi allekirjoitus. Yksinhuoltaja voi kuitenkin erottaa alle 12-vuotiaat lapsensa myös sähköpostitse.
Aivan yksinkertaista ei siis "jehovaperheenkään" lapsen virallinen muuttaminen kirkon jäseneksi ole. Käytännössä Jehovan todistajaperheen alaikäinen lapsi ei saa lupaa liittyä kirkkoon. Tämän estää lähinnä Jehovan todistajien omat määräykset - liikkeen ulkopuoliset - oma lapsikin - on VASTUSTAJAn leirissä, jos eroaa todistajista. Lasta aletaan karttaa myös omassa perheessä ja hänen elämänsä muuttuu liikaa. Tästä aiheesta suomalaiset entiset todistajanuoret kertovat kotimaisessa laatudokumentissa Luopuneet:
https://www.youtube.com/watch?v=CiiZN2NumB8
Olen pahoillani, riparilainen - jos todistajaperheen lapsi on alaikäinen, hänen on lähes mahdotonta "muuttaa" kirkkoon.
18 vuotiaana todistajien sosiaalinen paine kiristää jäämään seurakuntaan kaikkien välien katkeamisella. - påminnelse
Mnaat, onko veriruokien syöminen, syömistä Jumalan kunniaksi, jos hän kehoittaa karttamaan verta? Sitä kehoitusta ei ole missään kumottu. Ja tuo raamatunpaikka, syö kaikkea, mitä lihakaupassa on, on selostettu monta kertaa ja se liittyy epäjumalille uhratun lihan syömistä. Et vain halua ymmärtää sitä. Ei kai Jumala kehoita karttamaan jotain asiaa ja sen jälkeen muuta näkemystään ja lupaa ok saattehan te sitä syödä. Aika yksinkertaista ajattelua. Käskeehän samassa yhteydessä karttamaan haureuttakin. Pitäisikö hänen sitten kieltää tuokin ja sanoa, ei se olekkaan väärin karttaa haureutta.
Tämä sivusto kuitenkin käsitteli pukeutumista Jumalan kunniaksi ja täytyyhän sinun vääntää siitäkin jokin herja. Samoin on tuon sandaalijutun kanssa. Sandaalit ovat ihan käyttökelpoisia varsinkin kesällä. Ei niitä kielletä käyttää. Menet usein naurettavuuksiin jutuissasi, halussasi mustamaalata todistajia.
On myös viisasta ajatella, ettei rippikouluikäiset vielä seurustele, koska eivät voi vielä solmia avioliittoa, joka on seurustelun tarkoitus. Kokoukseen voi mennä kuitenkin, jos sanoma kiinnostaa, ei vain seurustelukumppanin tarpeessa. Yleensä myös pyritään avioitumaan samoin ajattelevan kanssa. Elämä on paljon helpompaa, kun on yhteinen päämäärä. Kuitenkin kokouksissa esitetty sanoma voi saada pohtimaan Raamatun opetusta ja näkemään sen esittämän viisauden ja tuntea sen ykseyden, joka vallitsee niissä epätäydellisistä ihmisistä huolimatta.
Tämän nuoren tytön vanhemmat ovat varmaan kiinnostuneita, siitä mikä on viisainta heidän lapselleen, joten on hyvä tutustua heihinkin.
Kokoukseen ovat kaikki tervetulleita. - tutki_niin_ymmärrät
påminnelse kirjoitti:
Mnaat, onko veriruokien syöminen, syömistä Jumalan kunniaksi, jos hän kehoittaa karttamaan verta? Sitä kehoitusta ei ole missään kumottu. Ja tuo raamatunpaikka, syö kaikkea, mitä lihakaupassa on, on selostettu monta kertaa ja se liittyy epäjumalille uhratun lihan syömistä. Et vain halua ymmärtää sitä. Ei kai Jumala kehoita karttamaan jotain asiaa ja sen jälkeen muuta näkemystään ja lupaa ok saattehan te sitä syödä. Aika yksinkertaista ajattelua. Käskeehän samassa yhteydessä karttamaan haureuttakin. Pitäisikö hänen sitten kieltää tuokin ja sanoa, ei se olekkaan väärin karttaa haureutta.
Tämä sivusto kuitenkin käsitteli pukeutumista Jumalan kunniaksi ja täytyyhän sinun vääntää siitäkin jokin herja. Samoin on tuon sandaalijutun kanssa. Sandaalit ovat ihan käyttökelpoisia varsinkin kesällä. Ei niitä kielletä käyttää. Menet usein naurettavuuksiin jutuissasi, halussasi mustamaalata todistajia.
On myös viisasta ajatella, ettei rippikouluikäiset vielä seurustele, koska eivät voi vielä solmia avioliittoa, joka on seurustelun tarkoitus. Kokoukseen voi mennä kuitenkin, jos sanoma kiinnostaa, ei vain seurustelukumppanin tarpeessa. Yleensä myös pyritään avioitumaan samoin ajattelevan kanssa. Elämä on paljon helpompaa, kun on yhteinen päämäärä. Kuitenkin kokouksissa esitetty sanoma voi saada pohtimaan Raamatun opetusta ja näkemään sen esittämän viisauden ja tuntea sen ykseyden, joka vallitsee niissä epätäydellisistä ihmisistä huolimatta.
Tämän nuoren tytön vanhemmat ovat varmaan kiinnostuneita, siitä mikä on viisainta heidän lapselleen, joten on hyvä tutustua heihinkin.
Kokoukseen ovat kaikki tervetulleita.Ap.t. 15. luvussa kuvattu kokous kieltää myös epäjumalille uhratun, jonka Paavali myöhemmin sallii, tosin varoitellen loukkaamasta heikomman veljen omaatuntoa. Kyseessä ei siis ollut mikään kiveen kirjoitettu käsky.
påminnelse kirjoitti:
Kokoukseen ovat kaikki tervetulleita.Nuorten hengaileminen ei ole mitään avioliiton suunnittelua vaan lasten ja nuorten keskinäistä kasvamista yhdessä.
Hyvä påminnelse, kirjoitit "isällisesti":
"rippikouluikäiset vielä seurustele, koska eivät voi vielä solmia avioliittoa"
Nuorten pitää päästä keskenään tutustumaan toisiinsa. Nuorten itsenäistyminen on huomattavan paljon terveempää keskenään kasvamalla kuin "vanhimpien" opissa.- riparilainen
tunnehuolto kirjoitti:
Nuorten hengaileminen ei ole mitään avioliiton suunnittelua vaan lasten ja nuorten keskinäistä kasvamista yhdessä.
Hyvä påminnelse, kirjoitit "isällisesti":
"rippikouluikäiset vielä seurustele, koska eivät voi vielä solmia avioliittoa"
Nuorten pitää päästä keskenään tutustumaan toisiinsa. Nuorten itsenäistyminen on huomattavan paljon terveempää keskenään kasvamalla kuin "vanhimpien" opissa.ei avioliitto ole mun juttu
- Salamainen
påminnelse 3.9.2018 0:13
"Mnaat, onko veriruokien syöminen, syömistä Jumalan kunniaksi, jos hän kehoittaa karttamaan verta?"
-Jumalan kunniaksi syöminen merkitsee minulle ruokarukousta.
Veren karttaminen ("karttaa" ei ole kielto) merkitsee tosiaan lähimmäisen tunteiden huomioonottamista (edellä: tutki_niin_ymmärrät 3.9.2018 0:23)
3 Moos 17:15 sallii veren syömisenkin, siinä puhutaan veren syömisestä ("lihaa, josta verta ei ole laskettu" eikä siinä ole kieltoa, rangaistuksesta puhumattakaan). Etsi jae "Jumala on rakkaus".
Kuinka rakkaus vaatisi tappamista, lähimmäisille surun tuomista, perheenjäsenen menettämistä ?
"Sitä kehoitusta ei ole missään kumottu"
-Onpas, siinä muodossa kuin vartiotornisi sen esittää eli ehdottomana veren syömisen kieltona, puhumattakaan siitä että verensiirto on elinsiirto.
-Ja 1 Korintt. 10:25: Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään
-Ja edelleen 27: 27. Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan
Ja 28: Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on epäjumalille uhrattua", niin jättäkää se syömättä hänen tähtensä
Ja 29: En tarkoita sinun omaatuntoasi, vaan tuon toisen; sillä miksi minun vapauteni joutuisi toisen omantunnon tuomittavaksi?
31. Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi.
" Ja tuo raamatunpaikka, syö kaikkea, mitä lihakaupassa on, on selostettu monta kertaa ja se liittyy epäjumalille uhratun lihan syömistä"
-Eikä. Lopeta UM -pamfletin lukeminen ja katso edellä olevat jakeet.
" Ei kai Jumala kehoita karttamaan jotain asiaa ja sen jälkeen muuta näkemystään ja lupaa ok saattehan te sitä syödä"
-Kyllä Jumala niin tekee. Jeesus (Joh. 1:1 !) sanoo että vanha laki on kumottu. (tunteet on hyvä ottaa huomioon, mutta vartiotorniuskonto murhaa)
" Käskeehän samassa yhteydessä karttamaan haureuttakin"
-Sitäkö sinä haaveiletkin ?
" Sandaalit ovat ihan käyttökelpoisia varsinkin kesällä. Ei niitä kielletä käyttää."
-Paitsi vartiotorni itsensä kaupustelussa. Mutta, kieltäähän se alumiiniastiatkin. kieltää rokotuksetkin, kieltää elinsiirrot ihmissyöntinä, niin, kieltää joulun vietonkin.
Onhan eri vartiotorneja, mikä on yksi erikoispiirre vartiotorniuskonnossa. Vartiotorniperustaja Russell esim. yhessä vartiotornissa suosittelee kirjoittamiensa kirjojen ostamista joululahjaksi.
"On myös viisasta ajatella"
-Eräs entinen todistaja on luonnehtinut lahkolaisuutta aivojen jättämiseksi narikkaan. Käsittääkseni hän on tarkoittanut ajattelemattomuutta.
"Kokoukseen voi mennä kuitenkin"
-Miksi sitten niitä kokouspaikkoja, valtakunnansalilaitoksia, myyskennellään pois ?
"Kokoukseen ovat kaikki tervetulleita. "
-Kerro tuo Joni Valkilalle. - matti97v
Kävin rippikoulun ennen sotia keväällä 1935. Ripille päästiin juhannuksena. Kyllä silloin ainakin ymmärrettiin ripille pääsy naimalupana ja siitä todella iloittiin. Tytöt olivat siveitä - ei tunnettu nykyajan avointa irstautta.
Vapaa sukupuolielämä alkoi rehottaa television myötä. Iljettävia ohjelmia alettiin syöttää koteihin mannekiinien ja missien voimalla - miespuolisten rock-toimittajien lyödessä vettä myllyyn. Nuorisolehdistö opetti huumeet, viinan ja jumalattomat tavat suomalaisille lapsille ja nuorille - hengellistenkin perheiden nuorten usko haaleni tiedostavan poliittiisen ajattelun = kommunismin ihannoinnin aikoina.
Nyt lapsemme näkevät ympärillään yötä päivää rumuutta ja pahuutta omilta puhelimiltaan. Se jännittävä odotus, jota itse sain rippikouluaikoina tuntea, vesitetään katselemalla epäsiveellisiä kuvia - joita opitaan etsimään yökaudet jopa oman sukupuolen edustajista. Luonnollinen kiintymys vastakkaiseen sukupuoleen ja perheen perustaminen - aidon avioliiton arvostaminen ja suvun jatkaminen ei ole enää ihanne eikä tavoite.
Hyvä riparilainen, olet 2000-luvun nuori. Hienoa, että olet kiinnostunut luokkasi tytöstä. Teidän tutustumista ei estä tytön perheen kuuluminen eri kirkkokuntaan kuin sinun perheesi. Tiedän itsekin jotakin tästä asiasta, kun nuoruuteni vaimo löytyi jatkosodan aikana sotilaskodin neitojen joukosta. Hän oli pappissuvun tytär, jonka ei ollut sopivaa tavata ketään - ainakin minusta tuntui siltä. Keksin keinot ja pääsimme asiossa eteenpäin. Ehdimme olla avioliitossa 59 vuotta, kunnes rakas vaimoni sai kutsun taivaan kotiin. Meillä on ollut onnellinen liitto ja neljä tervettä lasta sekä kahdeksan lastenlasta 16 lastenlastenlasta ja 1 lapsenlapsenlapsenlapsikin on jo maalimassa.
Arvoisa riparilainen, avioliitto voi olla hyvinkin myös sinun juttusi. Hyvä, että olet oikealla tiellä, ihmiselle avioliitto on paras elämäntapa!- Kierrekoppi
Turunen on kirjassaan esittänyt yhden konkreettisen verensiirtokiellon kuolemantapauksen lahkosta.
Rouva Roti oli liikenneonnettomuudessa, ja kuolemansyynä ei ollut onnettomuus vaan hoitokielto, häneltä oli lahko kieltänyt verensiirron ja hän maksoi siitä nyt hengellään.
Rotin puolisoa oli haastateltu lehteen tuolloin tapahtuma-aikaan.
Hän piti suurena erehdyksenä mennä lahkolaisen kanssa avioliittoon.
Lahkolaisten perheessä uskoutuminen ei ole perheenjäsenten välistä, vaan perheenjäsenet käyvät puhumassa lahkon pomolle, vanhimmalle.
Lahkossahan on ankara kuri mököttämisrangaistuksineen, ja lahkolaisella on velvollisuus käräyttää lahkotoveri pomolleen lahkorikoksista, joista vakavin on vartiotornin epäileminen.
Itse asiassa lahkolaiset myös tarkkailevat toisiaan käräyttämisaihetta varten. Tiedetään tapauksia että vieraan mentyä todistajakotiin on jääty seuraamaan pihalle, tulisiko aihetta käräyttää yövierasrikkomuksesta, jos tämä ei lahkon määrittelemään aikaan mennessä jätä kyläilypaikkaansa. - riparilainen
Kierrekoppi kirjoitti:
Turunen on kirjassaan esittänyt yhden konkreettisen verensiirtokiellon kuolemantapauksen lahkosta.
Rouva Roti oli liikenneonnettomuudessa, ja kuolemansyynä ei ollut onnettomuus vaan hoitokielto, häneltä oli lahko kieltänyt verensiirron ja hän maksoi siitä nyt hengellään.
Rotin puolisoa oli haastateltu lehteen tuolloin tapahtuma-aikaan.
Hän piti suurena erehdyksenä mennä lahkolaisen kanssa avioliittoon.
Lahkolaisten perheessä uskoutuminen ei ole perheenjäsenten välistä, vaan perheenjäsenet käyvät puhumassa lahkon pomolle, vanhimmalle.
Lahkossahan on ankara kuri mököttämisrangaistuksineen, ja lahkolaisella on velvollisuus käräyttää lahkotoveri pomolleen lahkorikoksista, joista vakavin on vartiotornin epäileminen.
Itse asiassa lahkolaiset myös tarkkailevat toisiaan käräyttämisaihetta varten. Tiedetään tapauksia että vieraan mentyä todistajakotiin on jääty seuraamaan pihalle, tulisiko aihetta käräyttää yövierasrikkomuksesta, jos tämä ei lahkon määrittelemään aikaan mennessä jätä kyläilypaikkaansa.jehovien kaa on vaikee tutustuu mut voi kai erota et tarviiko uskontoo käytännös mäkään opi riparil mitää
- riparilainen
riparilainen kirjoitti:
jehovien kaa on vaikee tutustuu mut voi kai erota et tarviiko uskontoo käytännös mäkään opi riparil mitää
mä voin ainaki siis eroo kirkost
- järjellä
riparilainen kirjoitti:
mä voin ainaki siis eroo kirkost
älä vaan tee hätäisiä ratkaisuja omasta hengellisestä kodistasi eroamalla - jehovantodistajaan ihastuminen saattaa nyt vaikuttaa liikaakin ajatuksiisi uskonnosta. jos odotat että voisitte erota yhdessä - tyttö todistajista ja sinä kirkosta, tytön kohdalla vaikutukset suhteessa omiin vanhempiin muuttuisivat liikaa. jehovantodistajista eroaminen ei ole seurauksetonta niin kuin kirkosta eroaminen. jehovantodistajissa jokainen liikkeen jättänyt eristetään täysin jehovantodistajien yhteydestä vaikka se olisi oma lapsi. tällaista liikkeen yhdysvaltalaiselta hallinnolta annettua ehdotonta määräystä on toteltava tai joutuu itsekin liikkeen ulkopuolelle. jehovantodistajissa jokainen liikkeen ulkopuolinen ymmärretään vastustajaksi. vastustaja on aina paholaisen riveissä - ihan kuin vanhoillislaestadiolaisissa seurakunnasta erotettu luovutetaan saatanalle. näin toimivat myösmonet muut fundamentalistiset usakonnolliset yhdyskunnat. uskoisin teille molemmille olevan parempi kun miettisitte vanhempienne kanssa asiaa.
- Apukouluhoidokki
riparilainen 4.9.2018 15:15
"mäkään opi riparil mitää "
-Mullakin o kova pää- riparilainen
mut tarviiko mitään uskontoo oikeesti käytännös ripari on 80 egee
- karanlapa
Jos uskontotunnilla on oltu, niin siinähän perusasioita jo onkin.
Taas jos tuntee yllättäin hengellisyyden tarvetta, niin voihan hengellisiä kirjoja lainata kirjastosta, niissä on takakansiesittelyä, netissäkin esittelyä.
Mutta on muistettava että kirkko tarjoaa myös kriisiapua, yllättäviin henkisiin kriiseihin, joita voi kuka tahansa kohdata.
Kyllä kirkolla on ollut iso merkitys suomalaistenkin elämässä. Lukutaito, väestökirjanpito, maallisen vaelluksen alku- ja loppupäät, päiväkodit, riparit, diakoniatyö, esim. ruoka-apu ja taloudellinen auttaminen ahdingossa.
Kirkko tarjoaa yhteyttä toisiin paikkakuntalaisiin ja järjestää monenlaista yhdessäoloa kaiken ikäisille.
Kaupalliset liikkeet ovat asia erikseen. Esim. ameriikkalaiset liikkeet ovat voittoa tuottavia yrityksiä. Perussääntö on, että kansankirkko on kaikkien hengellinen koti. Näin on ollut Suomessakin jo 1500-luvulta - perinteet ovat kantaneet ja tuottaneet hyvää hedelmää, josta jokainen saa halutessaan osansa. Niin kirkon viralliset jäsenet kuin kirkkoon kuulumattomat.
Ihmisyyteen on kuulunut aina uskonnollisuus. Nykypäivä halutaan saada näyttämään omavoimaiselta pilvipalveluineen. Peruslähtökohta on kuitenkin:
"Jumala on aina enemmän kuin ihmisen käsitys hänestä. Tärkeintä ei ole ymmärtää Jumalan salaisuuksia, vaan elää kiinni hänen rakkaudessaan."
Ajatuksia kirkkovuodelle. Hanna-Kaisa Hartala
Usko kaikkivaltiaaseen taivaan ja maan luojaan on ihmisen turva kaikkina elämän päivinä. Siunattu elämä tuottaa kiitollisen mielen.- samaanienmaa
Kirkko on verovaroin ylläpidettävä laitos. Toisaalta esim. Helluntaiseurakunnatkin ovat järjestäytymässä kirkoksi. Raha puhuu. Vapaat kirkot lienevät lähinnä alkukristillistä ideaa, mutta koulutuksen puute ja improvisoitu teologia ei kiinnosta kauan. Hillsongit ym. karismaattiset liikkeet ovat kuin sirkusta. Lääkäri Pekka Reinikainen kertoo ihmeparantumisten todellisuudesta - parantuminen tulee aina Jumalalta, ihminen voi auttaa paranemisessa.
Mielenkiintoisen Reinikaisen alustuksen jälkeen käydään värikäs keskustelu, jossa lääkäriä myös haastetaan.
Parannutaanko Jehovan todistajissa? Onko terveydenhoitoon hyviä vinkkejä? - kärjessä
samaanienmaa kirjoitti:
Kirkko on verovaroin ylläpidettävä laitos. Toisaalta esim. Helluntaiseurakunnatkin ovat järjestäytymässä kirkoksi. Raha puhuu. Vapaat kirkot lienevät lähinnä alkukristillistä ideaa, mutta koulutuksen puute ja improvisoitu teologia ei kiinnosta kauan. Hillsongit ym. karismaattiset liikkeet ovat kuin sirkusta. Lääkäri Pekka Reinikainen kertoo ihmeparantumisten todellisuudesta - parantuminen tulee aina Jumalalta, ihminen voi auttaa paranemisessa.
Mielenkiintoisen Reinikaisen alustuksen jälkeen käydään värikäs keskustelu, jossa lääkäriä myös haastetaan.
Parannutaanko Jehovan todistajissa? Onko terveydenhoitoon hyviä vinkkejä?Eikö Jehovantodistajilla ole kansainvälinen sairaalatutkimusverkosto, joka tutkii yhdessä huippusairaaloiden verettömiä leikkaustekniikoita?
- samaanienmaa
samaanienmaa kirjoitti:
Parannutaanko Jehovan todistajissa? Onko terveydenhoitoon hyviä vinkkejä?voi hyvä tavaton, linkki videoon unohtui! Tässä se on, olkaa hyvä!
https://www.youtube.com/watch?v=yaDRjwyIN8A
Mielenkiintoisia kriittisiä puheenvuoroja äärikarismaattisuuden puolesta ja vastaan. - BYU
kärjessä kirjoitti:
Eikö Jehovantodistajilla ole kansainvälinen sairaalatutkimusverkosto, joka tutkii yhdessä huippusairaaloiden verettömiä leikkaustekniikoita?
mormonikirkolla on, jehovilla ei. mormoneilla on omaa, arvostettua tutkimustyötä mm. perinnöllisyyslääketieteessä ja oma yliopistoverkosto. Myös suomalaiset voivat saada stipendin Birgham Youngin yliopistoon, Estabilished October 16, 1875;
142 years ago!
$1.47 billion (2014)[4]
President Kevin J Worthen
Academic staff
1,264 full-time, 486 part-time
Administrative staff
1,200 full-time, 900 part-time
Students 33,517
Undergraduates 30,693
Postgraduates 2,824
Location Provo, Utah, United States
Campus Suburban, 560 acres (2.3 km2)
Colors Navy Blue and White[7][8]
Athletics NCAA Division I / FBS Independent
West Coast Conference
Nickname Cougars
Mascot Cosmo the Cougar
Liikkeissä on eroja, mormonit suosivat akateemista sivistystä, jehovat ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.948086- 1743782
- 533289
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2552541- 482175
- 422035
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291970- 481912
- 601788
- 191783