Sanapeliä pukkaa

Block Words
https://codepen.io/minkkilaukku/full/qMrbdq/

Ruudukosta muodostetaan sanan osia (pystyyn, vaakaan tai viistoon), joista sitten sanoja.
Ruudukosta hiirellä vedetty palanen menee alapuolelle "blockiksi", jotka taas klikkaamalla voi valita haluamassaan järjestyksessä sanan muodostukseen (ja perua myös klikkaamalla tai kaikki "peruuta"-napista)

Blocki-varastoon kuitenin mahtuu vain tietty määrä, joten ole varovainen, ettei sanan muodostoksesi epäonnistu, kun tarvittu osanen katoaakin varastosta, kun muodostat uuden! Sanoista ansaitset pisteitä, joilla voi ostaa parannuksia: enemmän siirtoja (vetoja ruudukosta), suurempi varasto ja suurempi ruudukko. Pitemmistä sanoista saa enemmän pisteitä.

PS. kun olet tehnyt viimeisen siirron, voit vain rentoutua ja katsoa kun tietokone muodostaa sinulle varastostasi parhaimman mahdollisen sanan!

11

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turbo-Urpo1

      Tuossa kävin tuota peliä testaamassa, ja petyin kun ruutujen leveyttä sain nousemaan ja kirjaimiakin voi jo valita 4, mutta valituista kirjaimista peli arpoi edelleen 3 merkin mittaisia sanoja. Oletin että olis saanut kaikki 4 kirjainta pisteitä antavaksi sanaksi.

      Vähän on tullut noita pelejä koko elin aikana harrastettua, joten se varmaan kuuluu noin mennäkin. Aivan uusi tuttavuus tuollainen peli, ja ideaakin siitä löytyi. Laaja sanasto 19 104 sanaa ja pisimillään 8 merkkiä/sana, vaikka pelissäni tuli vain noita 3 merkin sanoja.

      • Kyllä mulla ainakin tekee:

        http://tinypic.com/r/mmts8l/9

        Alkuperäinen sanasto, jota käytin (kielitoimiston sanakirjasta parsittu) ei mahtunut CodePeniin, siinä olis 99089 sanaa. Mä otin jonkun pienemmän yleisten sanojen listan ja lisäsin sitten isosta sanakirjasta vielä noita lyhyempiä mukaan.
        Eikös siinä ollu yli kasin pitusia? Mä oon varmaan filtteroinu vahingossa koko listan enkä niitä lisättäviä.


      • Turbo-Urpo1
        minkkilaukku kirjoitti:

        Kyllä mulla ainakin tekee:

        http://tinypic.com/r/mmts8l/9

        Alkuperäinen sanasto, jota käytin (kielitoimiston sanakirjasta parsittu) ei mahtunut CodePeniin, siinä olis 99089 sanaa. Mä otin jonkun pienemmän yleisten sanojen listan ja lisäsin sitten isosta sanakirjasta vielä noita lyhyempiä mukaan.
        Eikös siinä ollu yli kasin pitusia? Mä oon varmaan filtteroinu vahingossa koko listan enkä niitä lisättäviä.

        Voi siinä ollakin pitempiä, minä vieritin listaa ja yritin paikallistaa pisimän sanan vain silmääräisesti. Minäkin olen käyttänyt tuota kielitoimistan sanastoa, joissakin tapauksissa. Oli muuten pisin rivi ohjelmakoodia jonka olen ikinä nähnyt.


      • Turbo-Urpo1 kirjoitti:

        Voi siinä ollakin pitempiä, minä vieritin listaa ja yritin paikallistaa pisimän sanan vain silmääräisesti. Minäkin olen käyttänyt tuota kielitoimistan sanastoa, joissakin tapauksissa. Oli muuten pisin rivi ohjelmakoodia jonka olen ikinä nähnyt.

        Tarkistin, ni joo ei siellä ollu yli kasin mittasia. Mutta nyt on, kun mä keksin miten sen koko sanakirjan saa sinne: laitan sen githubiin ja sitten linkkaan sen scriptin code peniin.

        Piti muuten laittaa osoitteena "cdn.rawgit.com" muuten tuli sitä tavanomasta erroria, jota selaimen kanssa aina tulee: ei voi ladata sitä, cross-origin mime-type tätä. (Oon mä mielestäni ennenkin githubista noita laittanu suoraan, että onks tää joku uus juttu että ei pysty?)

        Mut siinä oli yhä yks ongelma: jos sen sanalistan lukee tiedostosta siinä githubissa olevassa scriptissä, niin se ei toimi CodePen:issä, tulee errori: "Failed to execute 'send' on 'XMLHttpRequest'". Lokaalisti (eli kun Bracketsissä linkkasin sen githubin scriptin ja kokeilin selaimesssa) kyllä toimi. No, laitoin sitten taas koko sanakirjan taas vaan yhtenä koodirivinä :D, eli jos haluut nähä vielä pitemmän niin:
        https://cdn.rawgit.com/minkkilaukku/finnish-dictionary/master/completeDict.js

        Tällänen ois se toinen tapa miten yritin, joka ei CodePenissä toiminu:
        https://github.com/minkkilaukku/finnish-dictionary/blob/master/loadDict.js


      • Turbo-Urpo1
        minkkilaukku kirjoitti:

        Tarkistin, ni joo ei siellä ollu yli kasin mittasia. Mutta nyt on, kun mä keksin miten sen koko sanakirjan saa sinne: laitan sen githubiin ja sitten linkkaan sen scriptin code peniin.

        Piti muuten laittaa osoitteena "cdn.rawgit.com" muuten tuli sitä tavanomasta erroria, jota selaimen kanssa aina tulee: ei voi ladata sitä, cross-origin mime-type tätä. (Oon mä mielestäni ennenkin githubista noita laittanu suoraan, että onks tää joku uus juttu että ei pysty?)

        Mut siinä oli yhä yks ongelma: jos sen sanalistan lukee tiedostosta siinä githubissa olevassa scriptissä, niin se ei toimi CodePen:issä, tulee errori: "Failed to execute 'send' on 'XMLHttpRequest'". Lokaalisti (eli kun Bracketsissä linkkasin sen githubin scriptin ja kokeilin selaimesssa) kyllä toimi. No, laitoin sitten taas koko sanakirjan taas vaan yhtenä koodirivinä :D, eli jos haluut nähä vielä pitemmän niin:
        https://cdn.rawgit.com/minkkilaukku/finnish-dictionary/master/completeDict.js

        Tällänen ois se toinen tapa miten yritin, joka ei CodePenissä toiminu:
        https://github.com/minkkilaukku/finnish-dictionary/blob/master/loadDict.js

        Mites tuo nyt oikein menee, sanastoa eikä viittaustakaan rawgit.com:ssa olevaan completeDict.js tiedostoon en löytänyt CodePenissä olevassa qMrbdq.js tiedostossa, mihin sinä sen sanoston piilotit ?

        Yritin oppia ottaakseni — löytää miten rawgit.com:ssa olevaan tiedostoon viitataan, mutta enhän minä onneton löytänyt mitään viittausta, sen enempää kuin sanastoakaan, silti peli toimi.


      • Turbo-Urpo1 kirjoitti:

        Mites tuo nyt oikein menee, sanastoa eikä viittaustakaan rawgit.com:ssa olevaan completeDict.js tiedostoon en löytänyt CodePenissä olevassa qMrbdq.js tiedostossa, mihin sinä sen sanoston piilotit ?

        Yritin oppia ottaakseni — löytää miten rawgit.com:ssa olevaan tiedostoon viitataan, mutta enhän minä onneton löytänyt mitään viittausta, sen enempää kuin sanastoakaan, silti peli toimi.

        Se on laitettu head:iin. HTML-otsakkeen vieressä on ratas-kuvake, josta pääsee asetuksiin ja siellä "stuff for <head>".
        Ja siellä lukee
        <script src="https://cdn.rawgit.com/minkkilaukku/finnish-dictionary/master/completeDict.js"></script>

        Olishan tuon tietenkin voinut laittaa varmaan siihen ite laatikkoonkin (joka taitaa <body>:ä kuvastaa), mutta varmuuden vuoks pistin tuonne että tulee ensin ladattua. Ilmeisesti tuolla CodePen:issä se menee siten, että JS-loota suoritetaan kun documentti on valmis(?), ainakaan mun ei oo ikinä tarvinnu window.onload:ia tai vastaavaa kirjottaa ja jutut on toiminu.


      • minkkilaukku kirjoitti:

        Se on laitettu head:iin. HTML-otsakkeen vieressä on ratas-kuvake, josta pääsee asetuksiin ja siellä "stuff for <head>".
        Ja siellä lukee
        <script src="https://cdn.rawgit.com/minkkilaukku/finnish-dictionary/master/completeDict.js"></script>

        Olishan tuon tietenkin voinut laittaa varmaan siihen ite laatikkoonkin (joka taitaa <body>:ä kuvastaa), mutta varmuuden vuoks pistin tuonne että tulee ensin ladattua. Ilmeisesti tuolla CodePen:issä se menee siten, että JS-loota suoritetaan kun documentti on valmis(?), ainakaan mun ei oo ikinä tarvinnu window.onload:ia tai vastaavaa kirjottaa ja jutut on toiminu.

        Onhan siellä asetuksissa kyllä Javascipt-välilehdellä myös "Add External Scripts/Pens". Laitoinkin sen sitten sinne.


      • Turbo-Urpo1
        minkkilaukku kirjoitti:

        Onhan siellä asetuksissa kyllä Javascipt-välilehdellä myös "Add External Scripts/Pens". Laitoinkin sen sitten sinne.

        No just, tuostahan minä sitä haikin, ja nythän se löytykin. Asia selvä.


      • Turbo-Urpo1
        Turbo-Urpo1 kirjoitti:

        No just, tuostahan minä sitä haikin, ja nythän se löytykin. Asia selvä.

        Tulipa kerralla opittua useampi tapa ottaa mukaan CodePenissä ulkoinen liitos, ei mennyt hukkaan tämäkään päivä.


    • Turbo-Urpo1

      Millä sinä noita *.js tiedostoja kirjoittelet, sulla on varmaan Windows ja joku ?

      • Joo Windows 7 on läppärissä ja Brackets-editorilla teen. Pienellä Python scriptillä sitten junttaan kaikki yhteen et saa tuonne laitettua :-).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe