Sanapeliä pukkaa

Block Words
https://codepen.io/minkkilaukku/full/qMrbdq/

Ruudukosta muodostetaan sanan osia (pystyyn, vaakaan tai viistoon), joista sitten sanoja.
Ruudukosta hiirellä vedetty palanen menee alapuolelle "blockiksi", jotka taas klikkaamalla voi valita haluamassaan järjestyksessä sanan muodostukseen (ja perua myös klikkaamalla tai kaikki "peruuta"-napista)

Blocki-varastoon kuitenin mahtuu vain tietty määrä, joten ole varovainen, ettei sanan muodostoksesi epäonnistu, kun tarvittu osanen katoaakin varastosta, kun muodostat uuden! Sanoista ansaitset pisteitä, joilla voi ostaa parannuksia: enemmän siirtoja (vetoja ruudukosta), suurempi varasto ja suurempi ruudukko. Pitemmistä sanoista saa enemmän pisteitä.

PS. kun olet tehnyt viimeisen siirron, voit vain rentoutua ja katsoa kun tietokone muodostaa sinulle varastostasi parhaimman mahdollisen sanan!

11

218

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turbo-Urpo1

Tuossa kävin tuota peliä testaamassa, ja petyin kun ruutujen leveyttä sain nousemaan ja kirjaimiakin voi jo valita 4, mutta valituista kirjaimista peli arpoi edelleen 3 merkin mittaisia sanoja. Oletin että olis saanut kaikki 4 kirjainta pisteitä antavaksi sanaksi.

Vähän on tullut noita pelejä koko elin aikana harrastettua, joten se varmaan kuuluu noin mennäkin. Aivan uusi tuttavuus tuollainen peli, ja ideaakin siitä löytyi. Laaja sanasto 19 104 sanaa ja pisimillään 8 merkkiä/sana, vaikka pelissäni tuli vain noita 3 merkin sanoja.

• Kyllä mulla ainakin tekee:

http://tinypic.com/r/mmts8l/9

Alkuperäinen sanasto, jota käytin (kielitoimiston sanakirjasta parsittu) ei mahtunut CodePeniin, siinä olis 99089 sanaa. Mä otin jonkun pienemmän yleisten sanojen listan ja lisäsin sitten isosta sanakirjasta vielä noita lyhyempiä mukaan.
        Eikös siinä ollu yli kasin pitusia? Mä oon varmaan filtteroinu vahingossa koko listan enkä niitä lisättäviä.

• Turbo-Urpo1
        minkkilaukku kirjoitti:

Kyllä mulla ainakin tekee:

http://tinypic.com/r/mmts8l/9

Alkuperäinen sanasto, jota käytin (kielitoimiston sanakirjasta parsittu) ei mahtunut CodePeniin, siinä olis 99089 sanaa. Mä otin jonkun pienemmän yleisten sanojen listan ja lisäsin sitten isosta sanakirjasta vielä noita lyhyempiä mukaan.
        Eikös siinä ollu yli kasin pitusia? Mä oon varmaan filtteroinu vahingossa koko listan enkä niitä lisättäviä.

Voi siinä ollakin pitempiä, minä vieritin listaa ja yritin paikallistaa pisimän sanan vain silmääräisesti. Minäkin olen käyttänyt tuota kielitoimistan sanastoa, joissakin tapauksissa. Oli muuten pisin rivi ohjelmakoodia jonka olen ikinä nähnyt.

• Turbo-Urpo1 kirjoitti:

Voi siinä ollakin pitempiä, minä vieritin listaa ja yritin paikallistaa pisimän sanan vain silmääräisesti. Minäkin olen käyttänyt tuota kielitoimistan sanastoa, joissakin tapauksissa. Oli muuten pisin rivi ohjelmakoodia jonka olen ikinä nähnyt.

Tarkistin, ni joo ei siellä ollu yli kasin mittasia. Mutta nyt on, kun mä keksin miten sen koko sanakirjan saa sinne: laitan sen githubiin ja sitten linkkaan sen scriptin code peniin.

Piti muuten laittaa osoitteena "cdn.rawgit.com" muuten tuli sitä tavanomasta erroria, jota selaimen kanssa aina tulee: ei voi ladata sitä, cross-origin mime-type tätä. (Oon mä mielestäni ennenkin githubista noita laittanu suoraan, että onks tää joku uus juttu että ei pysty?)

Mut siinä oli yhä yks ongelma: jos sen sanalistan lukee tiedostosta siinä githubissa olevassa scriptissä, niin se ei toimi CodePen:issä, tulee errori: "Failed to execute 'send' on 'XMLHttpRequest'". Lokaalisti (eli kun Bracketsissä linkkasin sen githubin scriptin ja kokeilin selaimesssa) kyllä toimi. No, laitoin sitten taas koko sanakirjan taas vaan yhtenä koodirivinä :D, eli jos haluut nähä vielä pitemmän niin:
        https://cdn.rawgit.com/minkkilaukku/finnish-dictionary/master/completeDict.js

Tällänen ois se toinen tapa miten yritin, joka ei CodePenissä toiminu:
        https://github.com/minkkilaukku/finnish-dictionary/blob/master/loadDict.js

• Turbo-Urpo1
        minkkilaukku kirjoitti:

Tarkistin, ni joo ei siellä ollu yli kasin mittasia. Mutta nyt on, kun mä keksin miten sen koko sanakirjan saa sinne: laitan sen githubiin ja sitten linkkaan sen scriptin code peniin.

Piti muuten laittaa osoitteena "cdn.rawgit.com" muuten tuli sitä tavanomasta erroria, jota selaimen kanssa aina tulee: ei voi ladata sitä, cross-origin mime-type tätä. (Oon mä mielestäni ennenkin githubista noita laittanu suoraan, että onks tää joku uus juttu että ei pysty?)

Mut siinä oli yhä yks ongelma: jos sen sanalistan lukee tiedostosta siinä githubissa olevassa scriptissä, niin se ei toimi CodePen:issä, tulee errori: "Failed to execute 'send' on 'XMLHttpRequest'". Lokaalisti (eli kun Bracketsissä linkkasin sen githubin scriptin ja kokeilin selaimesssa) kyllä toimi. No, laitoin sitten taas koko sanakirjan taas vaan yhtenä koodirivinä :D, eli jos haluut nähä vielä pitemmän niin:
        https://cdn.rawgit.com/minkkilaukku/finnish-dictionary/master/completeDict.js

Tällänen ois se toinen tapa miten yritin, joka ei CodePenissä toiminu:
        https://github.com/minkkilaukku/finnish-dictionary/blob/master/loadDict.js

Mites tuo nyt oikein menee, sanastoa eikä viittaustakaan rawgit.com:ssa olevaan completeDict.js tiedostoon en löytänyt CodePenissä olevassa qMrbdq.js tiedostossa, mihin sinä sen sanoston piilotit ?

Yritin oppia ottaakseni — löytää miten rawgit.com:ssa olevaan tiedostoon viitataan, mutta enhän minä onneton löytänyt mitään viittausta, sen enempää kuin sanastoakaan, silti peli toimi.

• Turbo-Urpo1 kirjoitti:

Mites tuo nyt oikein menee, sanastoa eikä viittaustakaan rawgit.com:ssa olevaan completeDict.js tiedostoon en löytänyt CodePenissä olevassa qMrbdq.js tiedostossa, mihin sinä sen sanoston piilotit ?

Yritin oppia ottaakseni — löytää miten rawgit.com:ssa olevaan tiedostoon viitataan, mutta enhän minä onneton löytänyt mitään viittausta, sen enempää kuin sanastoakaan, silti peli toimi.

Se on laitettu head:iin. HTML-otsakkeen vieressä on ratas-kuvake, josta pääsee asetuksiin ja siellä "stuff for <head>".
        Ja siellä lukee
        <script src="https://cdn.rawgit.com/minkkilaukku/finnish-dictionary/master/completeDict.js"></script>

Olishan tuon tietenkin voinut laittaa varmaan siihen ite laatikkoonkin (joka taitaa <body>:ä kuvastaa), mutta varmuuden vuoks pistin tuonne että tulee ensin ladattua. Ilmeisesti tuolla CodePen:issä se menee siten, että JS-loota suoritetaan kun documentti on valmis(?), ainakaan mun ei oo ikinä tarvinnu window.onload:ia tai vastaavaa kirjottaa ja jutut on toiminu.

• minkkilaukku kirjoitti:

Se on laitettu head:iin. HTML-otsakkeen vieressä on ratas-kuvake, josta pääsee asetuksiin ja siellä "stuff for <head>".
        Ja siellä lukee
        <script src="https://cdn.rawgit.com/minkkilaukku/finnish-dictionary/master/completeDict.js"></script>

Olishan tuon tietenkin voinut laittaa varmaan siihen ite laatikkoonkin (joka taitaa <body>:ä kuvastaa), mutta varmuuden vuoks pistin tuonne että tulee ensin ladattua. Ilmeisesti tuolla CodePen:issä se menee siten, että JS-loota suoritetaan kun documentti on valmis(?), ainakaan mun ei oo ikinä tarvinnu window.onload:ia tai vastaavaa kirjottaa ja jutut on toiminu.

Onhan siellä asetuksissa kyllä Javascipt-välilehdellä myös "Add External Scripts/Pens". Laitoinkin sen sitten sinne.

• Turbo-Urpo1
        minkkilaukku kirjoitti:

Onhan siellä asetuksissa kyllä Javascipt-välilehdellä myös "Add External Scripts/Pens". Laitoinkin sen sitten sinne.

No just, tuostahan minä sitä haikin, ja nythän se löytykin. Asia selvä.

• Turbo-Urpo1
        Turbo-Urpo1 kirjoitti:

No just, tuostahan minä sitä haikin, ja nythän se löytykin. Asia selvä.

Tulipa kerralla opittua useampi tapa ottaa mukaan CodePenissä ulkoinen liitos, ei mennyt hukkaan tämäkään päivä.

• Turbo-Urpo1

Millä sinä noita *.js tiedostoja kirjoittelet, sulla on varmaan Windows ja joku ?

• Joo Windows 7 on läppärissä ja Brackets-editorilla teen. Pienellä Python scriptillä sitten junttaan kaikki yhteen et saa tuonne laitettua :-).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      65
      988
    2. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      69
      732
    3. Viesti sinulle

Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️
      Ikävä
      40
      686
    4. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      141
      674
    5. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      37
      645
    6. Olen kironnut sinut alimpaan helvettiin

Hyvää matkaa.
      Ikävä
      72
      636
    7. SAHIMÄKI LOPETA

Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve
      Ähtäri
      45
      612
    8. Ikävö sinua nainen!

Rakastan sua! ❤️💛❤️💜🧡🧡💚🤎:💜💜❤️
      Ikävä
      43
      570
    9. Rakas, rakkaampi, rakkain

Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m
      Sinkut
      112
      525
    10. Haluan purkaa vielä tuntemuksia

Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei
      Ikävä
      19
      510
    11. Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.

Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k
      Sinkut
      181
      509
    12. Ketä ajattelen

kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v
      Ikävä
      18
      461
    13. Mitä sinulle on tapahtunut lapsena

Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)
      Ikävä
      48
      453
    14. Pilkettä sunnuntain silmässä

😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto
      Sinkut
      62
      406
    15. Jos olet aidosti jostakin

kiinnostunut, niin yrität myös lähestyä irl. 😁
      Ikävä
      52
      383
    16. Tiedätkö kun on

Ikävä sinua melko usein.
      Ikävä
      17
      382
    17. Kyllä tiedän sun

Likaiset pelit selän takana
      Ikävä
      42
      378
    18. Työttömän miehen ihmisarvo

..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline
      Sinkut
      96
      363
    19. Kuhmolaiset valittaa kaikesta

Ootte te kyllä yksiä sanonko mitä... Kaikesta uudesta ja kaupunkia kehittävästå löytyy aina muutama vinkuja kun ei mene
      Kuhmo
      9
      348
    20. YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.

Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene
      Ähtäri
      22
      348
    Aihe