Väyrynen puhe yksinkertaisille.

Kuuntelin aidosti Väyrysen puheita, kun yritän selvittää, miten se
voi saada ketään kannattamaan persuja ja väyrystelyjä.

Ensimmäinen ajatus mikä aidosti tuli selväksi, että puhuttiin hyvin
hyvin kommunistiseen tyyliin ja mainitaan sodanjälkeinen suomi ja
Paasikivi-kekkosen puolueeton linja. Ja tämä mainitaan suomalaiseksi
ja ilmoitetaan, että suomen ei pidä uhata Venäjää.

Toiseksi havaitsin EU:sta eron perusteluiksi Globalisaation ja ohitetaan
kokonaan kaupan rakenteet ja yleensäkin rahoitusjärjestelmät.
Ilmoitetaan lähtökohdaksi EU:sta erossa, että talous ja teollisuus ja
vienti ja tuonti säilyisi samana.

Havaitsin myös, että hänen kannattajansa ovat kovin iäkkäitä ja
voisin olettaa, että puhe oli ehkä juuri suunnattu yksinkertaisille ja
leikkikoulu ikäisille järjellisesti.

Ensimmäinen lähtökohta oli tuo puolustus ja turvallisuus. Kysyn ja
ihmettelin sitä, että eikö suomi ole silloin suurempi kuin Venäjä, kun suomi
on euroopan unionin ja euroopan puolustusjärjestelmän jäsen.
Silloin myös suomi voisi vaatia venäjää palauttamaan väkisin ottamiaan alueita
myös suomen kohdalla, samoin kuin Euroopan unioni tekee Ukrainan kanssa.

Kommunisti väyrysen puheen kyllä ymmärrän ja sen tarkoitusperän tässä
kaupallisessa katsauksessa. Väyrynen pyrkii luomaan suomesta suljetun
yhteiskunnan ja sitomaan niin osaavat henkilöt, kuin kaupan ja työnteon.
Mutta markkinat ja teollisuus ja tuotanto olisi vastaava, kuin Itä-saksassa.

Globalisaatio ei ole sellainen asia mitä voidaan eristää. Globalisaatio on
internet ja tiedon vapaa kulku ja ihmisten ja laitteiden ja teollisuuden kehitys.
Osaavien ihmisten pitäminen maassa olisi jo niin haasteellista, etten edes
viitsi keskustella asiasta. Toki markkinoita hallitsee volyymit ja tehokkuus.
Tarkoitan yksinkertaisesti esim. vaikka kännykän valmistuksen määrää ja
nopeutta ja kuinka nopeasti ja monikansallisesti se on saatava markkinoille.

Kaupan rakenne jäi myös pois puheesta ja kerrottiin vain sen pysyvän samana.
Todellisuudessa koko tuotanto on nyky maailmassa hirveän kilpailtua ja
tehokkuus vaatii joka päivä enemmän ja enemmän ja katteet jäävät monesti
aika pieniksi ja volyymi ja monikansallisuus ja fuusiot ja liitot kaupassa ovat
määräävässä asemassa, samoin kuin rahoitus ja yritysten arvo pörssissä.

En edes viitsi puhua WTO sääntöjen mukaisesta kaupasta ja teollisuudesta
ja siitä miten se vaikuttaa ja kohta näemme myös tämän Brexitissä. Suomen
kohdalla olisi lisänä vielä hyvin suppeat kotimarkkinat ja pääomaton talous.

4

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppia-tarviit

      Voit toteuttaa sotaintoasi menemällä Ukrainaan taistelemaan Venäjää vastaan. Oppisit jotain tästä maanpäällisestä todellisuudesta kuten vanhempammekin aikanaan jos jäivät henkiin.

    • Euroopan unioninko tarvii käydä sotaa venäjää vastaan ?
      Hei siinä on vähän toisenlaiset poijaat..

      Minusta tuntuu, että se sota olisi äkkiä ohi jos EU:lla olisi oikeututus puolustaa.
      EU on demokratia ja se ei voi hyökätä. Mutta EU voi puolustaa niitä asioita, mitä
      on ennalta sovittu, kuin rauta kallio. EU on tässä suhteessa jättiläinen ja tasapainon
      ylläpitäjä. EU on maailman luotettavin taho ja sellaisena pysyy ja pysyy.

    • Lykkäät-pötyä

      Väyrynen ei ole persu eikä kommunisti.
      Hän on vain ajastaan jälkeenjäänyt surkimus, joka kuvittelee elävänsä 1920-luvun maatalous-Suomessa, jossa Alkion opit toimivat.

      Paavo perustaa taas kerran uutta puoluetta. Kannatusta kuvastaa se, ettei tiedotustilaisuuteen muutama päivä sitten tullut ketään. Siis ei ketään!

    • ouhqwfoirht9

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/201809132201196184/
      Piia Katteluksen oletettu isä on ainakin Vapaamuurari Seinäjoella on asianajaja. Lakitoimisto jari kattelus.
      Väyrysen puhe videolla katkaistiin ennen perusteluja onko iltalehdessäkin muurari jäseniä. Kuulostaa aika pahalta jos ei mediassa saa toimittaa kun valikoituja uutisia / pätkiä.
      Usein on kansallisessa radiossa ja TV lähetyksessä Paavon ääni Joko Vaijennettu tai katkaistaan "sopivasti".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe