Ruotsissa pääministeriys on tavallisesti ollut kahden kauppa. Vaalituloksesta riippuen joko sosiaalidemokraattien tai kokoomuksen puheenjohtaja on tiennyt istuvansa maan pääministerinä tulevat neljä vuotta.
Nyt sosiaalidemokraattien puheenjohtaja Stefan Löfven ja Ruotsin kokoomuksen puheenjohtaja Ulf Kristersson eivät voi olla varmoja edes siitä, että pääministerivalinta kohdistuu jompaan kumpaan heistä.
Pääministeripokerissa on tällä kertaa kaksi jokeria, joiden vahvuus nakertaa taatusti Löfvenin ja Kristerssonin mielenrauhaa, vaikka he muuta väittäisivät.
Viimeinen kampanjaviikko on vielä edessä, mutta puoluetoimistoissa mietitään jo kuumeisesti, miten toimia ensi sunnuntain vaalien jälkeen. Se johtuu ennen muuta ruotsidemokraateista ja Jimmie Åkessonista. Åkessonille on tulossa ruotsalainen jytky.
Onneksi vaalivalvojaisia ja jytkyä ei mene Ruotsiin todistamaan King Kong homobaariin perseitä läpsimään, vaan reilut ja rehdit suomalaiset. Halla-aho, Huhtasaari ja Purra.
Suomalaissten ei tarvitse hävetä huonoa kielitaitoa, koska kaikki puhuvat sujuvaa englantia.
Ruotsalaiset arvostavat, kun saavat puhua ulkomaalaiselle englantia.
Huhtasaari on enemmän kuningatar, kuin Silvia, kerrankin Suomi voittaa silläkin alalla.
Halla-aho tuskin liukastelee lakerikengissään, kuten lihava demari. Purra ei vapise ja tärise eikä änkytä, kuin RKP:n puheenjohtaja julkisissa puheissaan. Hyvä Suomi!
Royal Trio Ruotsiin edustamaan!
0
55
Luetuimmat keskustelut
- 100832
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361830- 76630
- 50615
- 65605
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 30566
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25540Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48537Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei115534