Pankkikriisi edelleen yhtä mahdollinen kuin 2008

I.hate.banks

Maailman rahoitusmarkkinat edelleen yhtä epävarmat kuin 2008 kriisissä:
https://yle.fi/uutiset/3-10385500?origin=rss

Kaikki se raha mitä on käytetty rahoitusjärjestelmän tukemiseen on mennyt näköjään taivaan tuuliin, mitään sillä ei olla saatu aikaan! Kyllä olisi senkin rahan tavalliset ihmiset käyttäneet paljon järkevämmin!
Kyllä vituttaa tällainen tavallisilta ihmisiltä rahojen huijaaminen taivaan tuuliin, ihan täysi paskasysteemi perkele!

6

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turvaton

      Olen yksineläjä ja saan hyvin pientä työeläkettä. Pienistä tuloistani olen kaikesta pihistämällä onnistunut säästämään pienehkön summan rahaa. Haaveilin joskus taannoin oman asunnon hankkimisesta, mutta se jäi vain haaveeksi pääkaupunkiseudun asuntojen hintakehityksen vuoksi.

      Asun vuokralla ja pärjään toistaiseksi ilman yhteiskunnan avustuksia. Asunnon ostamiseen en voi enää tässä iässä ottaa velkaa ja säästötkään ei riitä. Kaikesta huolimatta, olen elämääni tyytyväinen, niin kauan kuin rahani riittävät askeettisen talouteni pyörittämiseen ja jokapäiväiseen elämään.

      Nyt huolen aiheenani ovat pankit! Pelkään, että pankit vievät pienet säästöni, mitkä ovat ainoa turvani elämässä. Neuvokaa hyvät ystävät, mitä pienille säästöille kannattaisi tehdä? Pankkien säästötilien korot ovat olemattomia, mutta sen sijaan tilien hoito- ja palvelumaksut nousevat joka vuosi ja Nordea esim. alkaa nyt veloittamaan verkkopankin käyttämisestä 7,5 euroa joka kuukausi.
      Sairastelen paljon ja haluan pitää rahani tallessa pahan päivän varalle, koska uskon SoTen tuovan minunkin elämääni vain turvattomuutta jatkossa.

      Keneen voin luottaa raha-asioiden neuvojana? Pankkien sijoitusneuvojat pelaavat omaan pussiin, eikä heihin voi luottaa. Tuskinpa kaikki ovat edes päteviä ja osaavia työssään.
      Alexandria pankkiiriliike pommittaa minua puheluillaan. Haluavat tavata ja neuvoa raha-asioissa vaikka en ole heidän asiakaskaan. Olen epäluuloinen enkä luota heihin. Tämä on kamalaa, kun ei uskalla luottaa enää keneenkään! Raha ratkaisee ja toisten petkutus on kaikkialla läsnä. Olisi aikoinaan kannattanut valita opintopoluksi markkinatalous ja hallinto.

      • bad.situation

        S-pankissahan ei ole palvelumaksuja.
        Vaikka olisit miten vanha niin voithan aina aloittaa siitä huolimatta ottamaan selvää talousasioista vaikka netin kautta luotettavasta lähteestä, wikipedia on hyvä alku vaikka sitäkin voi periaatteessa muokata kuka tahansa.
        Valitettavasti en osaa sanoa itsekään mitä pienille säästöille kannattaisi tehdä, pieniä säästöjä on itselläkin ja enimmät olen pitänyt vaan pankkitilillä, jonkinverran olen kokeillut myös pörssiosakkeiden ostamista Nordnetissä mutta kurssit vaihtelevat paljon lyhyen ajan sisällä ja osingot ovat loppujen lopuksi aika pieniä verojen jälkeen joten en omien kokemusten pohjalta voi sitäkään suositella. Siinäkin menee kuluja niin ostaessa kuin myydessäkin ja verottajakin vielä vetää välistä.
        Vähän on rahastosäästöjäkin mutta siinäkin enimmäkseen pankki ja verottaja rikastuu, ei asiakas.

        Huonoksi on mennyt tavallisen ihmisen asema tässä pahassa maailmassa kaikinpuolin :/


    • kysynvaan

      Uskallatteko pitää vielä rahojanne pankissa? Nehän voivat kaatua minä päivänä tahansa ja silloin menetätte suurella työllä säästämänne rahat.

      • turvaton

        Tiedän että toisin kuin Nordea, S-pankki ja Osuuspankki eivät ota maksua ainakaan verkkopankin käyttämisestä. Aika näyttää miten ne toimivat jatkossa!

        Olen samaa mieltä siitä, ettei ihminen ole koskaan liian vanha oppimaan uutta, jos kiinnostusta vain riittää. Talousasioissa on vain vaikeaa saada puolueettomia neuvoja, Ei niitä ainakaan pankeista saa. Wikipedia on suurelta osin "maallikkojen" mielipiteitä ja netissä kirjoittaviin vieraisiin on aina suhtauduttava varauksellisesti sillä todelliset asiantuntijat eivät siellä neuvojaan ilmaiseksi jakele. Jos lähisuvussa tai ystäväpiirissä ei ole näihin asioihin perehtyneitä, olet aika avuton ja yksin kysymyksinesi.

        itse en pörssiosakkeita uskaltaisi ostaa, juuri edellä mainitsemiesi seikkojen vuoksi. Hajautettuun tuottokoriin olen laittanut säästöjäni, mutta tällä hetkellä on korko vain 3 %, joten olen tappiolla kaikkien oheiskulujen jälkeen. Tuottokorit eivät ole sijoitusrahastolain sääntelemiä rahastoja, eivätkä ole siten sijoittajien korvausrahaston eikä talletussuojarahaston piirissä. Markkinatilanteesta riippuen tuottokorien arvo voi nousta tai laskea ja säästöihin liittyy riski mahdollisen pääoman menettämisestä osittain tai kokonaan, Myös verotus voi muuttua sopimusaikana. Nyt kaduttaa tuottokoriin sijoittaminen ja pelottaa rahojen menettäminen.

        Eläke menee Käyttötilille, jossa korko on 0,04%. Siinäkin hoitokulut ja muut maksut ovat korkeammat. Maksan siis pankille rahojeni säilyttämisestä. Onko siinä mitään järkeä! Pankkihan nettoaa koko ajan rahoillani. Kannattaisiko vuokrata tallelokero ja laittaa rahat sinne? Silloin ei pääsisi pankki rikastumaan säästöilläni eikä hävittämään vanhuuden turvaani taivaan tuuliin.


      • lsdkjksklfklds

        Tilien korot ovat nykyään tosiaankin ihan nollaluokkaa, siihen nähden sulla on varmaan paremmasta päästä nuo korot mitä mainitsit. Mutta eihän niillä varmaan maksa edes niitä ns. palvelumaksuja.
        Tallelokerokaan ei varmaan ilmainen ole.
        Itseäkin kyllä vituttaa tämä pankkien nykytilanne sen verran että kun eräästä pankista kerran soittivat ja tarjosivat noita, mielestään parempia tuottomahdollisuuksia, raivostuin ja raivosin puhelimessa ihan estottomasti näistä asioista. Suosittelen vastaavaa käyttäytymistä muillekin.
        Pankkien käytös on nykyään niin röyhkeää etteivät he ansaitse hyvää käytöstä asiakkaidenkaan puolelta!


    • klsdfkkdljkdkj

      Pörssipelurit hävinneet omat rahansa taivaan tuuliin niin nyt havittelevat tavallisten ihmisten kovalla työllä hankkimia säästöjä pankkitileiltä, yrittävät manipuloida ihmisiä laittamaan rahansa pörssiosakkeisiin vaikuttamalla siihen että pankkitilien korot ovat vajonneet nollaan ja syyllistävät sitten ihmisiä rahojen "makuuttamisesta" pankkitileillä. Nuo talouspaskiaiset myös ovat vaikuttaneet siihen että pankkien ns. "palvelu" maksut senkun vain kohoavat jatkuvasti.
      Tämä kaikki on silkkaa tavallisten ihmisten ryöstämistä, se pitäisi saada poikki ja heti! Missä on ihmisoikeusjärjestöt??!! Miksei kukaan tee mitään jolle asia kuuluisi vai pitääkö tässä ottaa oikeus omiin käsiin, silloin tulee rumaa jälkeä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe