Miksi teistit inhoavat ateisteja?

mitenon

Koska ateistille teistin nillitys uskostaan ja jumaluuksistaan on täysin merkityksetöntä lätinää.

Ja koska vähänkin fiksumpi teistikin joutuu katsomaan silmästä silmään oman uskonsa onttoutta ateistin kanssa keskustellessaan.

31

419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin.on.on.näin

      Teisti tietää ja tuntee, että Jumala loistaa poissaolollaan. Väkisin se heittää hänet karuun tunnelmaan.

    • Itse Jumalaan uskovana pyrin rakastamaan ateisteja.
      Jumalakin rakastaa kaikkia ihmisiä, myös ateisteja, joten Hän antaa meille uskoville hyvää esimerkkiä rakastaa muita.
      Joainen ihminen, myös ateistit, ovat äärettömän ja korvaamattoman arvokkaita.

      • q.v

        Mihin Jumalaan uskot ja miksi?


      • q.v kirjoitti:

        Mihin Jumalaan uskot ja miksi?

        Minun Jumalani on Herra Jeesus Kristus.

        Hän rakastaa jokaista ihmistä äärettömän paljon, ja Hän on minun Jumalani koska Hän on ainoa Jumala, joka on Rakkaus. Kukaan toinen jumala ei ole tehnyt luomansa ihmisen vuoksi mitään pelastaakseen heidät.

        Esimerkiksi islamin Allah vaatii palvontaa, rituaaleja ja suorituksia jotta hän voisi hyväksyä ihmisen.

        Raamatun Jumala, joka on Herra Jeesus Kristus, sen sijaan itse hoiti meidän pelastukseen tarvittavan teon meidän puolestamme kärsimällä, vuodattamalla verensä ja kuolemalla ristillä.

        Hänen luomansa rakkaat ihmiset olivat hukkumassa synteihinsä. Jumala itse sukelsi sisälle luomakuntaansa Kristuksen persoonassa ja järjesti meille helpon tien pelastukseen.


        Raamatun Jumala on ainoa Jumala joka on samanaikaisesti täydellinen oikeudenmukaisuudessa ja täydellinen rakkaudessa. Tässä on syy lyhyesti sanottuna.

        Täydellinen oikeudenmukaisuudessa, koska kaikki pahuus, vääryys ja synti tullaan tuomitsemaan.
        Lopulta ei yhtään rankaisematonta syntiä. Jokainen ihminen saa valita maksaako omista synneistään ikuisesti helvetissä vai hyväksyykö Jeesuksen suorittaman uhrin omalle kohdalleen sovitukseksi.

        Jumala on täydellinen rakkaudessa, koska hän rakastaa jokaista ihmistä äärettömän paljon ja haluaisi että jokainen ihminen ottaisi Jeesuksen järjestämän pelastuksen vastaan. Vaikka vain yksi ihminen olisi pelastunut Kristuksen veren alla, niin Hän olisi silti suorittanut tämän teon riippumatta siitä kuka tämä henkilö olisi ollut.


      • theblackpanther

        Siinä on mielikuvitusjumalle keksitty jos jonkinmoista ominaisuutta :)


      • MissäJumalasiOn

        Miksi jumalasi heittää helvettiin ne jotka eivät häntä usko?


      • MissäJumalasiOn kirjoitti:

        Miksi jumalasi heittää helvettiin ne jotka eivät häntä usko?

        Jumala ei heitä/lähetä ketään helvettiin, vaan jokainen menee sinne automaattisesti ilman syntien sovitusta.

        Jumala haluaa vetää pois helvettiin menevältä tieltä tarjoamalla Jeesusta Kristusta pelastajaksi.


      • asfdman

        Jeesus vetää Chuck Norris-potkulla Jumalan itsensä Helvetiin ja Jumala tippuu kirkuen helvettiin.
        Jeesus pelastaa itsensä, pois Jumalan ikeestä!


      • MissäJumalasiOn
        asdfman kirjoitti:

        Jumala ei heitä/lähetä ketään helvettiin, vaan jokainen menee sinne automaattisesti ilman syntien sovitusta.

        Jumala haluaa vetää pois helvettiin menevältä tieltä tarjoamalla Jeesusta Kristusta pelastajaksi.

        Miksei jumalasi kykene tätä automaattia kumoamaan yksinään vaan tarvitsee siihen ihmisen apua?


      • Jotainrakentavaa

        Koska se on liian lähiö lähiö.. liian lähiö sun korvilles


      • AteistiInhokki
        asdfman kirjoitti:

        Minun Jumalani on Herra Jeesus Kristus.

        Hän rakastaa jokaista ihmistä äärettömän paljon, ja Hän on minun Jumalani koska Hän on ainoa Jumala, joka on Rakkaus. Kukaan toinen jumala ei ole tehnyt luomansa ihmisen vuoksi mitään pelastaakseen heidät.

        Esimerkiksi islamin Allah vaatii palvontaa, rituaaleja ja suorituksia jotta hän voisi hyväksyä ihmisen.

        Raamatun Jumala, joka on Herra Jeesus Kristus, sen sijaan itse hoiti meidän pelastukseen tarvittavan teon meidän puolestamme kärsimällä, vuodattamalla verensä ja kuolemalla ristillä.

        Hänen luomansa rakkaat ihmiset olivat hukkumassa synteihinsä. Jumala itse sukelsi sisälle luomakuntaansa Kristuksen persoonassa ja järjesti meille helpon tien pelastukseen.


        Raamatun Jumala on ainoa Jumala joka on samanaikaisesti täydellinen oikeudenmukaisuudessa ja täydellinen rakkaudessa. Tässä on syy lyhyesti sanottuna.

        Täydellinen oikeudenmukaisuudessa, koska kaikki pahuus, vääryys ja synti tullaan tuomitsemaan.
        Lopulta ei yhtään rankaisematonta syntiä. Jokainen ihminen saa valita maksaako omista synneistään ikuisesti helvetissä vai hyväksyykö Jeesuksen suorittaman uhrin omalle kohdalleen sovitukseksi.

        Jumala on täydellinen rakkaudessa, koska hän rakastaa jokaista ihmistä äärettömän paljon ja haluaisi että jokainen ihminen ottaisi Jeesuksen järjestämän pelastuksen vastaan. Vaikka vain yksi ihminen olisi pelastunut Kristuksen veren alla, niin Hän olisi silti suorittanut tämän teon riippumatta siitä kuka tämä henkilö olisi ollut.

        ”Hän on ainoa Jumala, joka on Rakkaus.”

        Voi eihän toki!

        Rakkauden jumalia:
        Eros
        Afrodite
        Venus
        Astarte
        Freija
        Hathor
        Ištar
        Qadesh
        ....

        Nyt sinun jumalan valinta taisikin mennä vaikeammaksi. Sori...


      • AteistiInhokki kirjoitti:

        ”Hän on ainoa Jumala, joka on Rakkaus.”

        Voi eihän toki!

        Rakkauden jumalia:
        Eros
        Afrodite
        Venus
        Astarte
        Freija
        Hathor
        Ištar
        Qadesh
        ....

        Nyt sinun jumalan valinta taisikin mennä vaikeammaksi. Sori...

        Raamatun Herra Jeesus Kristus ei ole vain pelkästään rakkauden Jumala, vaan itse Rakkaus henkilöityneenä ja manifestoituneena.


      • asfdman

        Jeesus onkin melkoinen VENUS ja Afrodiitte, kaunis feministinen olento katsoo minua peilistä, hih ,olenhan Jumalan kuva.

        Peitän miehisen gentaalini samenttipikkareihin, Amen


      • "Pyrin rakastamaan"

        Jotenkin koominen ilmaisu.

        Jos joku (mies) sanoisi että hän pyrkii rakastamaan kaikkia naisia, mieleen väistämättä tulee joku kreivi Lindgren tai Auervaara.

        Oikeastihan on tietysti niin, ettei kukko käskien laula.


      • ikuinenkidutus

        Kyllä minustakin miljardien ihmisten kiduttaminen ikuisesti helvetissä on puhdasta rakkautta.


      • Uskonpohjatontyhmyys

        "Jumala ei heitä/lähetä ketään helvettiin, "
        "jokainen menee sinne automaattisesti"

        "kaikki pahuus, vääryys ja synti tullaan tuomitsemaan.
        Lopulta ei yhtään rankaisematonta syntiä."

        Koska olet hihhuli, niin et tietenkään ymmärrä että jo tuossa
        on sovittamaton looginen ristiriita, joka kumoaa väitteesi.

        Ei siinä mitään automaattista ole, vaan jumala joka tuomitsee,
        päättää ja rankaisee - eli heittää ja lähettää ihmiset helvettiin.
        Ei sitä kukaan ihminen päätä, vaan kaikesta päättää aina vain
        ja ainoastaan kaikkivaltias. Tuomitsija ja rankaisija.

        Mutta onneksi tuo äärimmäisen vastenmielinen ikuinen
        kiduttaja on vain teidän idioottien keksimä satuhahmo.


      • aito.asdfman

        Tuo asdfman on nikkivaras ja trolli. Jostakin syystä ylläpito antaa hänen mellastaa vapaasti.


      • AteistiInhokki
        asdfman kirjoitti:

        Raamatun Herra Jeesus Kristus ei ole vain pelkästään rakkauden Jumala, vaan itse Rakkaus henkilöityneenä ja manifestoituneena.

        ”Raamatun Herra Jeesus Kristus ei ole vain pelkästään rakkauden Jumala, vaan itse Rakkaus henkilöityneenä ja manifestoituneena.”

        Mutta juuri tuohan on rakkauden jumala: Rakkaus henkilöityneenä ja manifestuneena! Eli samassa kastissa ollaan.


      • AteistiInhokki kirjoitti:

        ”Hän on ainoa Jumala, joka on Rakkaus.”

        Voi eihän toki!

        Rakkauden jumalia:
        Eros
        Afrodite
        Venus
        Astarte
        Freija
        Hathor
        Ištar
        Qadesh
        ....

        Nyt sinun jumalan valinta taisikin mennä vaikeammaksi. Sori...

        Ja Sofokleen mukaan Eros, rakkauden jumala, ohjaa muita jumalia. Joten Jeesuskin, jos nyt teeskennellään kaverin olevan olemassa, on alisteinen Erokselle.


      • asdfman kirjoitti:

        Raamatun Herra Jeesus Kristus ei ole vain pelkästään rakkauden Jumala, vaan itse Rakkaus henkilöityneenä ja manifestoituneena.

        ”...manifestoituneena.”

        Uusi trendisana vai lahkosi käyttämä ilmaus. Tuleeko Amerikasta joten evankeelisten, mormonien tai ehkä Jehovien sana?


      • Jumalanhullu
        kekek-kekek kirjoitti:

        "Pyrin rakastamaan"

        Jotenkin koominen ilmaisu.

        Jos joku (mies) sanoisi että hän pyrkii rakastamaan kaikkia naisia, mieleen väistämättä tulee joku kreivi Lindgren tai Auervaara.

        Oikeastihan on tietysti niin, ettei kukko käskien laula.

        Huomaan sen, ettet ymmärrä koko rakkaus -asiaa.

        Valitettavast.

        t. Jumalanhullu


      • asdfman kirjoitti:

        Jumala ei heitä/lähetä ketään helvettiin, vaan jokainen menee sinne automaattisesti ilman syntien sovitusta.

        Jumala haluaa vetää pois helvettiin menevältä tieltä tarjoamalla Jeesusta Kristusta pelastajaksi.

        Jaaha tuosta meillä kummallakaan ole olemassa relevanttia tietoa ja tuskin tullee olemaankaan.
        Mutta kun lukee teistien kirjoituksia niin he ovat yksiä per..tä toisuskoville ja sekulaareille.
        He ovat itse pukenee ylleen ylituomarin viitan.

        >>>Jumala haluaa vetää pois helvettiin menevältä tieltä tarjoamalla Jeesusta Kristusta pelastajaksi.<<< lainaus asdfman.


    • teisti.on.itserakas

      "Miksi teistit inhoavat ateisteja?"

      Koska heidän Jumalansakin vihaa kaikkia. Tarinan mukaan hän yritti jopa hukuttaa kaikki, mutta ei sitten onnistunut, koska joku perkeleen puuseppä keksi veneen. Teisti rakastaa vain itseään.

      • ”Teisti rakastaa vain itseään.”

        Tuossa on aikalailla totuus. Uskovainen syystä tai toisesta jossain vaiheessa ”tajuaa”, että hän on maailmankaikkeuden keskipiste, hänen jumalansa hellittämättömän tarkkailun kohde. Uskovainen kadottaa kyvyn erottaa omat ja jumalan aatokset keskenään - kaikki on uskovaiselle jumalan tahtoa. Eikä muita ihmisiä ole olemassa ihmisyksilöinä, koska uskovaisen jumalahan kaikesta päättää ja uskovaisen jumala on päättänyt asioista juuri kuten uskovainen päättäisi. Uskovaisen jumala on päättänyt, että uskovainen voi kivittää kaikki eri mieltä olevat - varsinkin ne, jotka jo olemassaolollaan halventavat uskovaista...ei kun siis jumalaa.


      • Jumalanhullu
        marathustra kirjoitti:

        ”Teisti rakastaa vain itseään.”

        Tuossa on aikalailla totuus. Uskovainen syystä tai toisesta jossain vaiheessa ”tajuaa”, että hän on maailmankaikkeuden keskipiste, hänen jumalansa hellittämättömän tarkkailun kohde. Uskovainen kadottaa kyvyn erottaa omat ja jumalan aatokset keskenään - kaikki on uskovaiselle jumalan tahtoa. Eikä muita ihmisiä ole olemassa ihmisyksilöinä, koska uskovaisen jumalahan kaikesta päättää ja uskovaisen jumala on päättänyt asioista juuri kuten uskovainen päättäisi. Uskovaisen jumala on päättänyt, että uskovainen voi kivittää kaikki eri mieltä olevat - varsinkin ne, jotka jo olemassaolollaan halventavat uskovaista...ei kun siis jumalaa.

        # Tuossa on aikalailla totuus. Uskovainen syystä tai toisesta jossain vaiheessa ”tajuaa”, että hän on maailmankaikkeuden keskipiste, hänen jumalansa hellittämättömän tarkkailun kohde. Uskovainen kadottaa kyvyn erottaa omat ja jumalan aatokset keskenään - kaikki on uskovaiselle jumalan tahtoa. Eikä muita ihmisiä ole olemassa ihmisyksilöinä, koska uskovaisen jumalahan kaikesta päättää ja uskovaisen jumala on päättänyt asioista juuri kuten uskovainen päättäisi. Uskovaisen jumala on päättänyt, että uskovainen voi kivittää kaikki eri mieltä olevat - varsinkin ne, jotka jo olemassaolollaan halventavat uskovaista...ei kun siis jumalaa. #

        - säälittävää juttua nikki marathustralta.

        On se vaan kumma, miten ihmisen mielessä voi asia vääristyä, kuin sulla, arvoisa nimimerkki marathustra.

        Siunausta, terv. Jumalanhullu


      • Jumalanhullu kirjoitti:

        # Tuossa on aikalailla totuus. Uskovainen syystä tai toisesta jossain vaiheessa ”tajuaa”, että hän on maailmankaikkeuden keskipiste, hänen jumalansa hellittämättömän tarkkailun kohde. Uskovainen kadottaa kyvyn erottaa omat ja jumalan aatokset keskenään - kaikki on uskovaiselle jumalan tahtoa. Eikä muita ihmisiä ole olemassa ihmisyksilöinä, koska uskovaisen jumalahan kaikesta päättää ja uskovaisen jumala on päättänyt asioista juuri kuten uskovainen päättäisi. Uskovaisen jumala on päättänyt, että uskovainen voi kivittää kaikki eri mieltä olevat - varsinkin ne, jotka jo olemassaolollaan halventavat uskovaista...ei kun siis jumalaa. #

        - säälittävää juttua nikki marathustralta.

        On se vaan kumma, miten ihmisen mielessä voi asia vääristyä, kuin sulla, arvoisa nimimerkki marathustra.

        Siunausta, terv. Jumalanhullu

        En usko, että mikään on minun mielessäni vääristynyt. Nikki, jota käytät osoittaa minun olevan enemmän oikeassa kuin väärässä.

        Voi myöskin huomata alentuvaisuutesi, kuinka ajatukseni ovat sinusta säälittäviä - ja ilman, että alentuisit perustelemaan. Mielestäni todistat hyvin itsekeskeisyyttä ja kristillistä ylemmyyttä.


      • Jumalanhullu

        Katso, nimimerkkini on JUMALA sekin massahutsu, älä Herralle ala pätee mato!


    • eivihapuheita

      Jumala on rakkaus ja siksi ateisteja ei voi koskaan vihata. Homot ovat kummallisia, koska on poikkeaavuus. Heitäkään ei voi vihata, koska ovat ihan samanlaisia ihmisiä muin muutkin. Ei ihminen voi mitään mihin kehoon syntyy. On valitettavaa painostusta ja se rappeuttaa elämää. Antaa kaikkien kukkien kukkia.

      • Joten et pidä pahana, jos uskovaisia pidetään kummallisina, poikkeavina.


      • eivihapuheita

        Tuskin pitäisitte ateisti minua poikkeavana. Ole uskossa ollut jo pitkään ja olen parantanut monen ihmisen elämää taloudellisesti ja ehkä myös henkisesti. Usko on luonut hyvän järjestelmän ja loogisuuden. Kiitollisuus tulee auttamisesta.


      • eivihapuheita kirjoitti:

        Tuskin pitäisitte ateisti minua poikkeavana. Ole uskossa ollut jo pitkään ja olen parantanut monen ihmisen elämää taloudellisesti ja ehkä myös henkisesti. Usko on luonut hyvän järjestelmän ja loogisuuden. Kiitollisuus tulee auttamisesta.

        Selittämisestä ja käsien heilutuksesta päätellen pidit pahana, että sinua pidetään kummallisena, poikkeavana, outona, pervertikkona, sairaana, epäluonnollisena - siis uskovaisena. Opetuksena kaltaiselle perversiossa elävälle voi todeta, että älä viskele pilkkakirveitä, jos et itse ole valmis niitä myös vastaanottamaan. Mutta ethän sinä kykene näkemään asiaa muiden kuin itsesi silmin, eikö niin? Sehän ei ole rakkautta, jos joutuu asettumaan toisen asemaan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1887
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1267
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1204
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      969
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      848
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      39
      844
    Aihe