Helb vs Pohjolan Liikenne

Mitä veikkaatte että kumpi on menestyneempi firma pääkaupunkiseudulla vaikkapa vuonna 2025 eli reilu viiden vuoden päästä? Kummallakin suuri varikko melko vierekkäin (Hki Ruskeasuo/Pasila) eli kilpailevat varmasti verisesti lähialueiden linjoista. Nyt kaipaisin asiallista keskustelua lähinnä taloustilanteen näkökulmasta eli kummalla jollain tavalla etulyöntiasema.

Oma veikkaukseni on että Helb tulee paremmin pärjäämään kun on toimivampi isompi korjaamo, päässyt massiivisista veloista eroon ja tuottanut voittoa. PL varmaan tulee lähivuosina häviämään hiljakseen kilpailussa ja keskittyy lopulta lähinnä HSL liikenteeseen Onnibussin takia. Helb varikkorakennus varmaankin kaikinpuolin valmis kun PL vielä viimeistelee reilu vuoden vanhaa varikkoa vieden myös osan kassasta rahaa.
Ilmoita

Pohjolan liikenne on valtion ja helb jonkun juntin. Vaikea arvata.
Ilmoita
Arvataan sitten että Helb voittaa kun tekee sentään voittoa ja PL tappiota. Voiko valtiokaan syytää rahaa (vr?) tappiolliselle PL ilman että se vääristäisi kilpailua? Voittoa tekevän firman on paljon helpompaa panostaa myös tulevaisuuteen investoimalla parantaen asemiaan kun tappiollinen joutuu vain sinnittelemään nykyisillä resursseilla joista koko ajan hieman lisää nakerretaan pois.
Ilmoita
Hebulikebuli ei kauaa voittoa tahkoa, kun porukka nääntyy työtaakan alle.
Siellä ei lomia saa kuin omiin hautajaisiinsa ja sekin mielellään anottava hyvissä ajoin etukäteen.
Ainoastaan joku pitkä Jii Tee saattaa saada taikka korkkariMika, mutta toiset eivät saa pekkasia ja suurella osalla pantattu niin että vuoden 2017 pekkasetkin pitämättä vielä kun eivät pyynnöstä huolimatta saaneet.
Syvämulkun syvältä on politiikka siellä nykyään ja jengi menee kuin pässit narussa perässä edelleen.
Eipä onnistuis Nobinalla !
Ilmoita
Kertooko loma/pekkas politiikka siitä ettei Helbillä ole tarpeeksi kuskeja? Vai miksi niitä on vaikeampaa myöntää? Onko uusia kuskeja vaikeampaa saada Helbille? Kilpailijoilla hieman paremmat palkat ja edut? Miksi pitämättömät pekkaset kääntävät firman tuloksen kohti laskua?
Ilmoita
Samat taulukkopalkat jokaisella. Helb on mätä sisältä. Työnjohtoon ei voi luottaa. Kuljettajat ovat omissa kuppikunnissaan. Virolaiset, venäläiset, eri heimot ympäri maailmaa, eri uskonnot ympäri maailmaa. Joo joo. Kun kysyt, saat potkut.
Ilmoita
Nyt kun Helb osti Onnibussin, niin millä tavalla se oli fiksu veto? Miten tämä investointi auttaa koko Koiviston konsernia (Helb)? Miten PL saadaan entistä paremmin matalaksi?
Ilmoita
Mahtaako matkalippujen hinnat kuitenkaan nousta kovinkaan paljoa Onnibus ostamisen myötä? Joku huhu on että viranomaiset puuttuu peliin jos aletaan nopeasti hintoja nostamaan? Mikäköhän mahtaa myös olla Onnibus linja-autojen todellinen kunto eli saako niihin laittaa useita kymppitonneja rahaa kiinni (korjausvelkaa) per kappale että niillä voi taas muutaman vuoden ajaa?

Koiviston autolla on selvästi kokemusta tappiollisten firmojen ostamisesta, mutta hieman mietityttää kuitenkin mitenköhän saavat yhtälön aidosti toimivaksi? Luottavatko että pitkällä aikavälillä alkaa tuottamaan?
1 VASTAUS:
"Mahtaako matkalippujen hinnat kuitenkaan nousta kovinkaan paljoa Onnibus ostamisen myötä? Joku huhu on että viranomaiset puuttuu peliin jos aletaan nopeasti hintoja nostamaan?"

Huhuja on aina liikkunut. Pikavoroliikenne on täysin markkinaehtoista liikennettä, jossa liikenteen harjoittaja myy palveluitaan hinnalla, jolla arvelee asiakkaiden niitä ostavan.
Sopimusliikenteessä tilaaja määrää hinnan.
+Lisää kommentti
Ne luottaa että saavat henkilökunnan, siis kuljettajien selkänahasta revittyä ne voitot.
Siellä kuulemma tapetaan työn ääreen työn määrällä.
Lomia et tahdo saada kuin omiin hautajaisiisi, mitkä nekin mielellään ilmoitettava ja anottava riittävän kauan etukäteen.
Työvuorosuunnittelu ei hallinnassa ollenkaan ja päällikkönä kaljuansa kyllämiehillään ( neideillään, fillaristit) kiillottava sadisti.
Ilmoita
Tämänkaltaista toimintaa suositaan ja kannatetaan lakeuksilla.
Kehutaan ja uhotaan duunarien kyykyttämisellä, vaan kuinkas kävi ja tulee käymään ?
Ilmoita
Pekkasia Hepulilla ei saa kesälomakautena lainkaan, siitä on erikseen tiedotettu ja muuna aikana vaikeahko saada. Hyvä asia on se, että tyly tunnit näkyvät nykysisin palkkalaskelmassa.

Helppiläisillä on ollut vuokra työasut, joiden sopimus päättyy helmikuun 2019 vikapäivä.
01.03.2019 kuljettajat käyttävät Topperin työasuja, erittäin hienoja sellaisia, tumman sävyisiä.
Sama systeemi siis kuin muillakin bussifirmoilla on ollut aina, vaihto kahden vuoden välein.

Jos saa lekurista saikkua, niin ajomestareille ei syytä tarvitse kertoa, lääkärintodistus laitetaan taukotilassa olevaan postilaatikkoon ja työnjohdolle kerrotaan vain poissaolon pituus.

Omasta mielestäni Koivari on paras bussifirma HSL alueella, voittaa ja menestyy.
Ilmoita
Onko se paras mistä ei saa niitä pekkasia tarvitessa ?
Toisissa firmoissa hoituu mallikkaasti pitkin vuotta pekkasten saanti ja pitäminen. Toiveita otetaan huomioon.
Siellä Koivari / Helbillä teidän pitäisi istahtaa se teidän Syvämulkkunne pihalle tai ruotuun.
Ei kuulemma muuta virkaa kuin kiillotuttaa kaljuansa adjutantillaan, sillä suunnittelijalla.
Ilmoita
Tässä kisassa ainakin Pohjola pärjäsi.
Olen jo palkattu sinne Transulta.
Enää vaatteiden sovitus.
Miks kaikki nauroi kun sitä mulle kerrottiin ?
Onko niissä jotain kummallista kenties ?
Ilmoita
Jos olet transu, niin vaatteet sopivat sinulle, eikä kukaan naura. Olihan sinulla jo punainen tonttuasu päällä edellisessä firmassa, eikä kukaan nauranut?
Ilmoita
Luulen, että Helb myytiin, kun sillä ei enää ollut mitään myytävää. Koivari sai kaupan, kun kaupunki maksoi vanhat tappiot taseesta pois. Onnibussin ostolla koivari sai vain kilpailijan pois edestä. Luulen, että seuraavat Onnidösät eivät ole enää kaksikerroksisia vaan ihan tavallisia halvempia versioita busseista.
Mikään paras firma koivari ei ole eikä siitä sellaista tule. Kunhan palasivat takaisin helsingin kirkonkylään mistä aikoinaan aloittivat. Tosin ne isoisät ovat jo poismenneet ja näiden lastenlapset tulivat "takaisin". Hesalaisia vaan ei stadilaisia.
1 VASTAUS:
"Mikään paras firma koivari ei ole eikä siitä sellaista tule. Kunhan palasivat takaisin helsingin kirkonkylään mistä aikoinaan aloittivat. Tosin ne isoisät ovat jo poismenneet ja näiden lastenlapset tulivat "takaisin". Hesalaisia vaan ei stadilaisia. "

Kannattaisi vähän perehtyä aiheeseen, ennen kuin alkaa p*****a kirjoittelemaan.
+Lisää kommentti
Mutta koivarilla taitaa olla miesmäisemmät vaatteet toisin kuin muutamalla kilpailijallansa.
Vaan kyllä tyyli muuttuu kunhan me ent Transdevin kuskit päästään vauhtiin.
Ilmoita
Minkä väriset on Koivarin uudet vaatteet ? Ei kai vaan Tonttu / Neitiväriä ?
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Helb vs Pohjolan Liikenne

Mitä veikkaatte että kumpi on menestyneempi firma pääkaupunkiseudulla vaikkapa vuonna 2025 eli reilu viiden vuoden päästä? Kummallakin suuri varikko melko vierekkäin (Hki Ruskeasuo/Pasila) eli kilpailevat varmasti verisesti lähialueiden linjoista. Nyt kaipaisin asiallista keskustelua lähinnä taloustilanteen näkökulmasta eli kummalla jollain tavalla etulyöntiasema.

Oma veikkaukseni on että Helb tulee paremmin pärjäämään kun on toimivampi isompi korjaamo, päässyt massiivisista veloista eroon ja tuottanut voittoa. PL varmaan tulee lähivuosina häviämään hiljakseen kilpailussa ja keskittyy lopulta lähinnä HSL liikenteeseen Onnibussin takia. Helb varikkorakennus varmaankin kaikinpuolin valmis kun PL vielä viimeistelee reilu vuoden vanhaa varikkoa vieden myös osan kassasta rahaa.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta