ROTin kumoaminen

faktaapukkaataas

Tässä on uusi tutkimus mikä osoittaa ROTin väitteet siitä että kaikki adaptoituminen johtuisi epigeneettisistä mekanismeista on täyttä hölynpölyä. Tutkimus osoittaa liskojen kiistattomasti sopeutuneen uuteen elinympäristöön värimuutoksineen fenotyypin plastisuuden, geneettisten mutaatioiden ja luonnonvalinnan ansioista.

https://www.cell.com/current-biology/pdf/S0960-9822(18)30899-6.pdf

18

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VahvaOnUsko

      Yle uutiset:
      "Luonnonvarakeskus Luke kiinnostui 2017 Kokkolan poliisitalon kupeessa sijaitsevasta kuusesta, joka on ilmeisesti kasvanut tuuheaksi ja poikkeukselliseen muotoon geenimutaation ansiosta. Kuusi on metsäkuusen erikoismuoto, jossa puu näyttää siltä kuin sitä olisi leikattu halki sen kasvun. "

      Kasvitietilijät taitavat vankasti uskoa genomin vaikuttavan fenotyyppiin. He taitavat jopa uskoa, että kasvijalostuskin perustuu siihen.

      https://yle.fi/uutiset/3-10390165

    • Tutkimus ei missään määrin ottanut huomioon niitä todellisia mekanismeja, jotka säätelevät proteiinituotantoa ja ohjaavat pigmentin muodostumista. Olen moneen kertaan sanonut, että muuntelu johtaa tyypillisesti yksittäisiin pistemutaatioihin, SNP:ihin, mutta ne ovat seurausta epigeneettisestä säätelystä eikä siis syynä liskon värityksen muuttumiseen. Ko. tutkimus on tyypillinen populaatiogeneetikkojen pseudotieteellinen tutkimus, joka katoaa siihen samaan roskasankoon, johon kuuluu 70% vertaisarvioidusta tieteestä.

      Liskon väritys ja sen vaihtelu on puhtaasti epigeneettinen tapahtuma.

      • heheheheheheheeeee

        No voi voi. Ihan niinkuin sinä hellari muka tietäisit jotain tieteellisestä tutkimuksesta. Tiedettä ei tehdä kuten sinä kuvittelet eli aivopiereskelemällä, googlaamalla ja plagioimalla muiden idioottien aivopieruja.

        En nyt löytänyt mitään tietoa siitä mitä tieteellisiä papereita olet julkaissut? ANtaisitko listan?

        Tieteelle ja todellisuudelle on katsos täysin yhdentekevää mitä sinä hellari olet uskonnollisten luulojesi vuoksi paapattanut monta kertaa.


      • HeikkoEsitys

        Sinnikkyytesi ylittää vain typeryytesi.
        Kun tutkimus ei tue sinun sekoilujasi, kuuluu se siis roskasankoon.
        Itse olet kuitenkin linkittänyt jatkuvalla syötöllä tutkimuksia tarkastamatta niitä mitenkään. Sitten olet vetänyt niistä johtopäätöksiä, joita tutkijat eivät tehneet. Uein olet syyllistynyt suoranaiseen valehteleen artikkelin sisällöstä.
        Hupaisin oli, kun lainasit parodiasivuston artikkelia muka tieteellisenä tutkimuksena.

        Eiko sinua jatkuva valehtelusi edes hävetä?


      • Eikä turkimuksessa otettu huomioon maahisia eikä menninkäisiä eikä edes lentävän spagettihirviön nuudeleiden vaikutusta... sekundatutkimus.


    • JC_

      Liskot - kuten kaikki muutkin lajit - sopeutuvat uusiin elinoloihin aina lajinsa mukaan, siis niiden kykyjensä ja ominaisuuksiensa avulla jotka kyseisillä lajeilla on. Ne yksilöt ja populaatiot jotka ovat säilyttäneet perimänsä vahvimpana ja alkuperäisimpänä on suurin mahdollisuus selviytyä, kun taas ne yksilöt ja populaatiot jotka ovat heikentyneitä lajistaan pärjäävät huonommin, jopa tyystin häviävät.

      Geneettiset mutaatiot ovat yksi osa rappeutumisen mekanismia, eikä perimän heikentyminen ole tietenkään etu saatikka kehitystä. Kukapa haluaisi itselleen mutaatioita?

      Luonnonvalinta on lajien sisällä vallitsevaa kilvoittelua. Se vähentää rappeutuneiden yksilöiden/populaatioiden menestystä ja siten osaltaan hidastaa rappeutumista.

      "Fenotyypin plastisuus" tarkoittaa lajeille annetun perimän moninaisuuden avulla tapahtuvaa kykyä sopeutua uusiin elinoloihin. Kaikki lajit ovat sopeutumiskykyisiä. Vahvimpia ja sopeutumiskykyisimpiä ovat eniten lajinsa mukaiset yksilöt, heikoimpia lajistaan rappeutuneet joiden perimä on kaventunut.

      Evolutionismissa tulkitaan em. seikat tavalla joka kiistää luomisopin kertoman ja yrittää todistaa evoluution lajien alkuperän selityksenä. Se on väärin, todellisuudessa evolutionismi ei ole mitään muuta kuin ateisimin käsikassara.

      • Imehlettelen

        " Se on väärin, todellisuudessa evolutionismi ei ole mitään muuta kuin ateisimin käsikassara. "

        Väitteesi siis on jotenkin tämän sorttinen:
        Maailman johtavissa yliopistoissa on harrastettu salaliiton omaista toimintaa kreationistisen uskonnon kieltämiseksi jo yli 150 vuotta. Tätä kutsutaan evoluutioteorian tutkimiseksi. Mitään evoluutiota ei tietenkaan ole, vaan useat tiedemiessukupolvet ovat uurastaneet työuransa vain siksi, että kouluja käymättömien kreationistien uljasta uskoa voitaisiin jotenkin vastustaa.

        Sinä ja ROT edustatte sellaista ajattelua, että minun on erittäin vaikea mieltää teidän elävän samassa suomalaisessa yhteiskunnassa kuin minä. Ja ilmeisesti jopa ilman psykiatrisen avohoidon palveluja.
        Ja ei. Tämä ei ollut uskovien pilkkaamista. Tämä oli aivan aitoa ja rehellistä ihmettelyä.


      • Palstan johtava kreationistisen todennäköisyystulkinnan edustaja ja yleishöperö JC ilmaantui paikalle lässyttämään oman turhanaikaisen jaarittelunsa.

        Opettelisit JC todennäköisyyden perusteiden lisäksi ilmaisemaan itseäsi edes kohtuullisella suomen kielellä. Kömpelö kielenkäyttösi on nolostuttavaa, mutta toki sopii kuvaan kohdallasi.

        Esim. "ateisimin" -> "ateismin"


      • hirvinaudan.tn
        puolimutkateisti kirjoitti:

        Palstan johtava kreationistisen todennäköisyystulkinnan edustaja ja yleishöperö JC ilmaantui paikalle lässyttämään oman turhanaikaisen jaarittelunsa.

        Opettelisit JC todennäköisyyden perusteiden lisäksi ilmaisemaan itseäsi edes kohtuullisella suomen kielellä. Kömpelö kielenkäyttösi on nolostuttavaa, mutta toki sopii kuvaan kohdallasi.

        Esim. "ateisimin" -> "ateismin"

        Eikös se tämä JC ole yksi jyrbän persoonista..?


      • räyhräyh2
        puolimutkateisti kirjoitti:

        Palstan johtava kreationistisen todennäköisyystulkinnan edustaja ja yleishöperö JC ilmaantui paikalle lässyttämään oman turhanaikaisen jaarittelunsa.

        Opettelisit JC todennäköisyyden perusteiden lisäksi ilmaisemaan itseäsi edes kohtuullisella suomen kielellä. Kömpelö kielenkäyttösi on nolostuttavaa, mutta toki sopii kuvaan kohdallasi.

        Esim. "ateisimin" -> "ateismin"

        Pitäisiköhän minun näillekin ruveta antamaan virtuaalisia rapsutuksia korvan takaa, kuin oikein toimineelle koiralle, ihan kuin Mark5:lle annan aina hänen edistettyään ateismia kiitettävästi? Nämä molemmat ovat kieltämättä ansainneet rapsutukset.


      • JC_
        Imehlettelen kirjoitti:

        " Se on väärin, todellisuudessa evolutionismi ei ole mitään muuta kuin ateisimin käsikassara. "

        Väitteesi siis on jotenkin tämän sorttinen:
        Maailman johtavissa yliopistoissa on harrastettu salaliiton omaista toimintaa kreationistisen uskonnon kieltämiseksi jo yli 150 vuotta. Tätä kutsutaan evoluutioteorian tutkimiseksi. Mitään evoluutiota ei tietenkaan ole, vaan useat tiedemiessukupolvet ovat uurastaneet työuransa vain siksi, että kouluja käymättömien kreationistien uljasta uskoa voitaisiin jotenkin vastustaa.

        Sinä ja ROT edustatte sellaista ajattelua, että minun on erittäin vaikea mieltää teidän elävän samassa suomalaisessa yhteiskunnassa kuin minä. Ja ilmeisesti jopa ilman psykiatrisen avohoidon palveluja.
        Ja ei. Tämä ei ollut uskovien pilkkaamista. Tämä oli aivan aitoa ja rehellistä ihmettelyä.

        Evoluutioteorian tutkimus on tiedeyhteisön sisälle pesiytynyt oma osastonsa, eräänlainen klikki jonka jäsenistä ylivoimainen enemmistö on tunnetusti jumalankieltäjiä. Todellisten luonnontieteiiden piirissä evolutionismin maine on varsin kyseenalainen ja tutkijoina evot ovat lähinnä hypoteesien kehittelijöitä ja omien teorioidensa todistelijoita. Usein evoja kutsutaankin darvinisteiksi, koska evot ovat epäjumalakseen nostaneet tämän vanhan kiistakirjoituksen tekijän.

        Kokeellista tutkimusta evot eivät liiemmin tietääkseni tee, esimerkiksi uuden lajin syntyminen evoluutiolla on jostain kumman syystä edelleen toteen näyttämättä. Fossiiliaineistoon perustuvat todistelut evoluutiosta ovat samoin hataria ja puutteellisia, onpa todisteluyrityksiin mahtunut aivan suoria väärennöksiäkin.

        On todellakin hämmästyttävää että vaikka lajeja tunnetaan miljoonittain yhdenkään "kehitystä" evoluutiolla ei kyetä selittämään tai kertomaan koska kyseinen laji muka syntyi.

        Evotutkimuksessa elämäntyönsä tehneitä voi vain sääliä. Se on ollut turhaa ja jopa haitallista työtä. Ne biologian opettajat jotka opettavat evoluutiota ovat harhaanjohtajia, oikeita opettajien irvikuvia.

        Todellisuus todistaa edelleen luomistyöstä ja siitä kuinka Raamattu siitä kertoo alkusivuillaan. Siihen on evojenkin lopulta myönnyttävä.


      • kvasi3
        JC_ kirjoitti:

        Evoluutioteorian tutkimus on tiedeyhteisön sisälle pesiytynyt oma osastonsa, eräänlainen klikki jonka jäsenistä ylivoimainen enemmistö on tunnetusti jumalankieltäjiä. Todellisten luonnontieteiiden piirissä evolutionismin maine on varsin kyseenalainen ja tutkijoina evot ovat lähinnä hypoteesien kehittelijöitä ja omien teorioidensa todistelijoita. Usein evoja kutsutaankin darvinisteiksi, koska evot ovat epäjumalakseen nostaneet tämän vanhan kiistakirjoituksen tekijän.

        Kokeellista tutkimusta evot eivät liiemmin tietääkseni tee, esimerkiksi uuden lajin syntyminen evoluutiolla on jostain kumman syystä edelleen toteen näyttämättä. Fossiiliaineistoon perustuvat todistelut evoluutiosta ovat samoin hataria ja puutteellisia, onpa todisteluyrityksiin mahtunut aivan suoria väärennöksiäkin.

        On todellakin hämmästyttävää että vaikka lajeja tunnetaan miljoonittain yhdenkään "kehitystä" evoluutiolla ei kyetä selittämään tai kertomaan koska kyseinen laji muka syntyi.

        Evotutkimuksessa elämäntyönsä tehneitä voi vain sääliä. Se on ollut turhaa ja jopa haitallista työtä. Ne biologian opettajat jotka opettavat evoluutiota ovat harhaanjohtajia, oikeita opettajien irvikuvia.

        Todellisuus todistaa edelleen luomistyöstä ja siitä kuinka Raamattu siitä kertoo alkusivuillaan. Siihen on evojenkin lopulta myönnyttävä.

        Älä nyt Tomi sentään kehtaa multinikkeillä ... ai niin mutta kehtaathan sinä tehdä mitä tahansa luulojesi vuoksi.

        "Kutsumusammattisi" on todellisuudessa sitä, että et tyhmyttääsi pärjännyt haluamallasi alalla. Vai mitä. Eikä sinua TOmi oikeasti arvosteta hengellisessä yhteisössä vaikka nuoleskelijat haluavat sinun luulevan niin,


      • EvobilsaRulettaa
        JC_ kirjoitti:

        Evoluutioteorian tutkimus on tiedeyhteisön sisälle pesiytynyt oma osastonsa, eräänlainen klikki jonka jäsenistä ylivoimainen enemmistö on tunnetusti jumalankieltäjiä. Todellisten luonnontieteiiden piirissä evolutionismin maine on varsin kyseenalainen ja tutkijoina evot ovat lähinnä hypoteesien kehittelijöitä ja omien teorioidensa todistelijoita. Usein evoja kutsutaankin darvinisteiksi, koska evot ovat epäjumalakseen nostaneet tämän vanhan kiistakirjoituksen tekijän.

        Kokeellista tutkimusta evot eivät liiemmin tietääkseni tee, esimerkiksi uuden lajin syntyminen evoluutiolla on jostain kumman syystä edelleen toteen näyttämättä. Fossiiliaineistoon perustuvat todistelut evoluutiosta ovat samoin hataria ja puutteellisia, onpa todisteluyrityksiin mahtunut aivan suoria väärennöksiäkin.

        On todellakin hämmästyttävää että vaikka lajeja tunnetaan miljoonittain yhdenkään "kehitystä" evoluutiolla ei kyetä selittämään tai kertomaan koska kyseinen laji muka syntyi.

        Evotutkimuksessa elämäntyönsä tehneitä voi vain sääliä. Se on ollut turhaa ja jopa haitallista työtä. Ne biologian opettajat jotka opettavat evoluutiota ovat harhaanjohtajia, oikeita opettajien irvikuvia.

        Todellisuus todistaa edelleen luomistyöstä ja siitä kuinka Raamattu siitä kertoo alkusivuillaan. Siihen on evojenkin lopulta myönnyttävä.

        "Todellisten luonnontieteiiden piirissä evolutionismin maine on varsin kyseenalainen ja tutkijoina evot ovat lähinnä hypoteesien kehittelijöitä ja omien teorioidensa todistelijoita"

        Kerohan pari todellista luonnontieteilijää, jotka pitävät "evolutionismin mainetta" kyseenalaisena. Ai et osaa? Sitähän minäkin. Valhteleminen on noloa ja siitä kiinni jääminen vielä nolompaa. Mutta jatja sinä valitsemallasi linjalla. Nolaat itsesi lisäksi myös tieteenvastaisen kreationistisen uskomuksesi ja se minulle sopii.

        Vähän alkeita ressukalle:
        Juuri äskettäin osoitettiin aivan kokeellisesti, että yksisoiluinen levä muuttui aidosti monisoluiseksi. Se on evolutiivisestio iso harppaus.
        Luonnonvalinnan toimivuutta on kokeiltu lukemattomissa kokeissa ja aina on evoluutioteorian ennuste toteutunut.
        Metapopulaatiomallit on kuvattu tiukan matemaattisesti ja vahvistettu empiirisin havainnoin lukuisissa toisitaan riippumattomissa tutkimuksissa.
        Parasiitti - isäntä evolutiivista kilpajuoksua on tutkittu labraolosuhteissa sekä luonnossa lukuisin eri tutkimuksin. Tulokset tukevat evoluutioteoriaa.
        Uusilla tulivuorisaarilla on tutkittu lajien ilmaantumista ja allopatrisen lajiutumisen aiheuttamaa kotoperäistymistä.

        Evoluutiobiologia on hyvinkin arvostettua maailmalla. Kaikki biologiaa opettavat huippuyliopistot opettavat myös evoluutiobiologiaa. Luultavasti kansainvälisesti tunnetuimmat biologimme Ilkka Hanski (RIP) ja Hanna Kokko ovat juurikin ekologia- ja evoluutiobiologeja.


      • RulettaaSeSilti
        EvobilsaRulettaa kirjoitti:

        "Todellisten luonnontieteiiden piirissä evolutionismin maine on varsin kyseenalainen ja tutkijoina evot ovat lähinnä hypoteesien kehittelijöitä ja omien teorioidensa todistelijoita"

        Kerohan pari todellista luonnontieteilijää, jotka pitävät "evolutionismin mainetta" kyseenalaisena. Ai et osaa? Sitähän minäkin. Valhteleminen on noloa ja siitä kiinni jääminen vielä nolompaa. Mutta jatja sinä valitsemallasi linjalla. Nolaat itsesi lisäksi myös tieteenvastaisen kreationistisen uskomuksesi ja se minulle sopii.

        Vähän alkeita ressukalle:
        Juuri äskettäin osoitettiin aivan kokeellisesti, että yksisoiluinen levä muuttui aidosti monisoluiseksi. Se on evolutiivisestio iso harppaus.
        Luonnonvalinnan toimivuutta on kokeiltu lukemattomissa kokeissa ja aina on evoluutioteorian ennuste toteutunut.
        Metapopulaatiomallit on kuvattu tiukan matemaattisesti ja vahvistettu empiirisin havainnoin lukuisissa toisitaan riippumattomissa tutkimuksissa.
        Parasiitti - isäntä evolutiivista kilpajuoksua on tutkittu labraolosuhteissa sekä luonnossa lukuisin eri tutkimuksin. Tulokset tukevat evoluutioteoriaa.
        Uusilla tulivuorisaarilla on tutkittu lajien ilmaantumista ja allopatrisen lajiutumisen aiheuttamaa kotoperäistymistä.

        Evoluutiobiologia on hyvinkin arvostettua maailmalla. Kaikki biologiaa opettavat huippuyliopistot opettavat myös evoluutiobiologiaa. Luultavasti kansainvälisesti tunnetuimmat biologimme Ilkka Hanski (RIP) ja Hanna Kokko ovat juurikin ekologia- ja evoluutiobiologeja.

        Anteeksi lukuisat näppisvirheet. Eläkeläisen hienomotoriikka tökkii. Niskasta hermoja jumissa.


      • Knark5

        Kas, JC:kin nousi kryptastaan.

        "Geneettiset mutaatiot ovat yksi osa rappeutumisen mekanismia, eikä perimän heikentyminen ole tietenkään etu saatikka kehitystä. Kukapa haluaisi itselleen mutaatioita?"

        Ikään kuin sinä muka jotakin mutaatioista tietäisit. Voitko nauttia maitotuotteita?

        "Todellisten luonnontieteiiden piirissä evolutionismin maine on varsin kyseenalainen ja tutkijoina evot ovat lähinnä hypoteesien kehittelijöitä ja omien teorioidensa todistelijoita."

        Kerro toki lisää todellisista luonnontieteistä. Älä turhaan mainitse pikkukoulunopettaja Aaltoa, "tohtorin"arvonsa ostanutta verohuijari Hello-my-name-is-Kent-Hovindia, hyväuskoisia tahallisesti huijaavaa Leisolaa, merkonomi/taidegraafikko Pälikköä, vanhentuneesti ja puutteellisesti koulutettua Reinikaista äläkä joka alalla oppimatonta Torppaa.

        Tokihan me kaikki ymmärrämme, että "evolutionismi" ja "evot" asuvat vain sinun hyvää vauhtia sahajauhottuvassa päässäsi, mutta kuitenkin.


      • Knark5
        kvasi3 kirjoitti:

        Älä nyt Tomi sentään kehtaa multinikkeillä ... ai niin mutta kehtaathan sinä tehdä mitä tahansa luulojesi vuoksi.

        "Kutsumusammattisi" on todellisuudessa sitä, että et tyhmyttääsi pärjännyt haluamallasi alalla. Vai mitä. Eikä sinua TOmi oikeasti arvosteta hengellisessä yhteisössä vaikka nuoleskelijat haluavat sinun luulevan niin,

        JC ei ole Tomi. JC on senilisoituva höperö, joka on hillunut näillä palstoilla kai lähemmäs kymmenen vuotta. Hänen väitteensä matematiikan opiskelusta perustuvat valistuneen arvion mukaan johonkin kesäkurssiin vuosikymmeniä sitten.


    • kokonaisnäkemys

      Valinta tekee tutkimuksesta aina puolueellisen ja heijastaa tutkijan omia odotuksia, arvomaailmaa sekä maailmankuvaa. Tutkimus on vain pieni osa totuutta jos sitäkään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1081
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe