Lukemista uskonnollisten ryhmien väkivallasta

suosittaja

Suositusta tänne saa laittaa.

Minä suosittelen puolestani David Bromleyn ja J. Gordon Meltonin kirjaa Cults, Religion and Violence sekä samaisesta aiheesta James R. Lewisin vastaavaa Violence and New Religious Movements.

13

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AteistiVaan

      Miksi kukaan haluaisi lukea uskonnollisten ryhmien väkivallasta? Huh...

      • paljonkos_sitä_ikää_oli

        Jotkut kommentoijat näköjään haluu laittaa fiksuutensa ja kypsyytensä kyseenalaisiksi. Voinee päätellä, kun heidän kommenttien sisältö on sitä tasoa kuin on..... Tai sitten eksynyt internettiin jotain 11v tarkkailuluokan kersoja, jotka ei kunnon keskustelusta tiedä hölkysen pöläystä. Ei sillä, ettei aikuisista löytyis kunnon elämänkalluja.....

        Kyllä sitä uskonnollisten ryhmien väkivaltaisuutta sopii tutkia ja tarkastella. Eli missä määrin ja miten uskonnollisesta ryhmästä voi tulla vaarallinen tai vaarallisempi? Vaikkei selviä merkkejä aina ilmene, ei se meinaa, etteikö kannattaisi käydä tutkimaan. Siksi nimenomaan pitääkin. Tämän tietää jokainen erkki ja eija, joka edes puolivakavissaan yliopistoon havittelee.


      • Ikää63vee
        paljonkos_sitä_ikää_oli kirjoitti:

        Jotkut kommentoijat näköjään haluu laittaa fiksuutensa ja kypsyytensä kyseenalaisiksi. Voinee päätellä, kun heidän kommenttien sisältö on sitä tasoa kuin on..... Tai sitten eksynyt internettiin jotain 11v tarkkailuluokan kersoja, jotka ei kunnon keskustelusta tiedä hölkysen pöläystä. Ei sillä, ettei aikuisista löytyis kunnon elämänkalluja.....

        Kyllä sitä uskonnollisten ryhmien väkivaltaisuutta sopii tutkia ja tarkastella. Eli missä määrin ja miten uskonnollisesta ryhmästä voi tulla vaarallinen tai vaarallisempi? Vaikkei selviä merkkejä aina ilmene, ei se meinaa, etteikö kannattaisi käydä tutkimaan. Siksi nimenomaan pitääkin. Tämän tietää jokainen erkki ja eija, joka edes puolivakavissaan yliopistoon havittelee.

        "Kyllä sitä uskonnollisten ryhmien väkivaltaisuutta sopii tutkia ja tarkastella. Eli missä määrin ja miten uskonnollisesta ryhmästä voi tulla vaarallinen tai vaarallisempi? Vaikkei selviä merkkejä aina ilmene..."
        ¤¤¤¤¤
        Kommunismi/stalinismi/ateismi -syndroomaismiuskonnon terroristien suorittamien puhdistusten ja vainojen uhrien määrää Neuvostoliitossa ei kukaan pysty tutkimaan. Arviot vaihtelevat 0 - 100 milj."


      • Ikää63vee kirjoitti:

        "Kyllä sitä uskonnollisten ryhmien väkivaltaisuutta sopii tutkia ja tarkastella. Eli missä määrin ja miten uskonnollisesta ryhmästä voi tulla vaarallinen tai vaarallisempi? Vaikkei selviä merkkejä aina ilmene..."
        ¤¤¤¤¤
        Kommunismi/stalinismi/ateismi -syndroomaismiuskonnon terroristien suorittamien puhdistusten ja vainojen uhrien määrää Neuvostoliitossa ei kukaan pysty tutkimaan. Arviot vaihtelevat 0 - 100 milj."

        Joko olet lukenut tiiliskiviromaanin "Kommunismin musta kija" ?
        Sieltä löytyy muutakin kiun mutua.


      • viihdettä_ainakin
        Ikää63vee kirjoitti:

        "Kyllä sitä uskonnollisten ryhmien väkivaltaisuutta sopii tutkia ja tarkastella. Eli missä määrin ja miten uskonnollisesta ryhmästä voi tulla vaarallinen tai vaarallisempi? Vaikkei selviä merkkejä aina ilmene..."
        ¤¤¤¤¤
        Kommunismi/stalinismi/ateismi -syndroomaismiuskonnon terroristien suorittamien puhdistusten ja vainojen uhrien määrää Neuvostoliitossa ei kukaan pysty tutkimaan. Arviot vaihtelevat 0 - 100 milj."

        Vanha kunnon "ateistit on piilostalinisteja!" :D


      • ikäviätotuuksia
        Ikää63vee kirjoitti:

        "Kyllä sitä uskonnollisten ryhmien väkivaltaisuutta sopii tutkia ja tarkastella. Eli missä määrin ja miten uskonnollisesta ryhmästä voi tulla vaarallinen tai vaarallisempi? Vaikkei selviä merkkejä aina ilmene..."
        ¤¤¤¤¤
        Kommunismi/stalinismi/ateismi -syndroomaismiuskonnon terroristien suorittamien puhdistusten ja vainojen uhrien määrää Neuvostoliitossa ei kukaan pysty tutkimaan. Arviot vaihtelevat 0 - 100 milj."

        Oletko lukenut kristittyjen aikojen saatossa tekemien kansanmurhien ja uskonsotien uhreista. Varovaiset arviot liikkuvat 200 - 500 miljoonan tapetun välillä. Kokonaisia kansoja tapettu kokonaan sukupuuttoon ja tuhottu näiden alkuperäiset kulttuurit kaikilla mantereilla, koska olivat "pakanoja" tai "barbaareja" tai vääräuskoisia.

        http://www.truthbeknown.com/victims.htm
        http://www.badnewsaboutchristianity.com/gi0_vandalism.htm


    • Mitä tekemistä uskonnollisten ryhmien väkivallalla on ateismin ja Jumalan olemassaolon kanssa?
      Jumala on olemassa, vaikka uskonnolliset ryhmät olisivat tehneet mitä tahansa ja siksi kenenkään ei kannata olla ateisti, vaan uskovainen

      • Kyllä, määritä vain kenestä Jumalasta puhut
        - Naahum


    • james_uskollinen

      James R. Lewisilta löytyy myös toinen hyvä kirja The Cambridge Companion to Religion and Terrorism.

    • cvbcvbn

      Ayaan Hirsi Ali
      –Neitsythäkki
      –Harhaoppinen
      Hege Storhaug
      –Islam, yhdestoista vitsaus

      Nämä eivät suoranaisesti keskity niinkään väkivaltaan, paljastavatpahan vaan lukijalle islamin väkivaltaisen luonteen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1493
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      122
      1266
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1053
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      881
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      732
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      59
      672
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe