Itäkeskus asuinalueena

muuttaja

Kertokaahan, millaista tuo itiksen ympäristö on asuinalueena. Mainettaan parempi vai pahempi?

16

7953

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itismies

olen asunu itiksessä (tarkalleen Puotinharju ihan Itiksen kauppakeskuksen vieressä) 2 vuotta. Tykkään, en muuttaisi pois. Kaupat lähellä, metro ja bussit myös joita kulkee koko ajan. Alueella on myös paljon ravintoloita, hyviä lähiöpubeja sekä ihan yömenomestojakin, auki klo 4:ään. Venäläisiä ja mehmedejä toki on, vaan heitä on muuallakin, eivätkä he haittaa kun ei itse häiriöksi ole.

Suositan!

• itse...

En tosin ole siellä asunutkaan, mut just vierailin yhdessä talossa Kauppakartanontiellä (tms.) ihan Itiksen vieressä ja oli kyllä kauhee läävä. Joka paikka oli tuhrittu ja ilkivallan takia esim. alakerran ilmotustauluja ei enää viitsitä korjata.
        Pari muutakin tuttua on siellä asunu eivätkä yhtään tykänneet...

mut makuasioita...

• ehkä muutan

Vai haiseeko ry****n paska, mahorkka ym ylimääräset aina rapussa. Kannattaako ajatella ollenkaan muuttoa alakertaan = meteliä on, luulisin.
        Mikä olisi siellä idän suunnalla paikka jossa olisi hyvä lapsiperheen asua, varmasti sellaisia paikkoja on.

• itismies
        itse... kirjoitti:

En tosin ole siellä asunutkaan, mut just vierailin yhdessä talossa Kauppakartanontiellä (tms.) ihan Itiksen vieressä ja oli kyllä kauhee läävä. Joka paikka oli tuhrittu ja ilkivallan takia esim. alakerran ilmotustauluja ei enää viitsitä korjata.
        Pari muutakin tuttua on siellä asunu eivätkä yhtään tykänneet...

mut makuasioita...

Nooh, omapa on asiasi jos et tykkää. Hellan lettas sentään, vai oli töhritty siellä paikkoja? Noita töhryjä näkee esim. Munkkiniemessäkin, tai Kulosaaressa...

Itiksen alue on erinomainen. Kaupat, ja muut palvelut vieressä, siis ihan vieressä. Busat ja metro samoin. Jos oluenjano (tunnustan)yllättää, ravintoloita piisaa. Poikamiehenä voi vielä sanoa, että kapakoista löytää myös aivan sievää naisseuraakin! Myös ulkoilualueita on riittävästi, lenkillekin pääsee.

Turhaan ihmiset pelkäätte itäosaa Hesasta, aivan turhaan. Sitten asutaan mieluummin jossain umpikorvessa jonne bussi kulkee korkeintaan kerran tunnissa ja maitopurkin takiakin joutuu lähtemään kauas asioille; onhan alue niin imagoaluetta että...

• .......................
        ehkä muutan kirjoitti:

Vai haiseeko ry****n paska, mahorkka ym ylimääräset aina rapussa. Kannattaako ajatella ollenkaan muuttoa alakertaan = meteliä on, luulisin.
        Mikä olisi siellä idän suunnalla paikka jossa olisi hyvä lapsiperheen asua, varmasti sellaisia paikkoja on.

Puotila on ERITTÄIN rauhallinen, kerrostaloja ja pienkerrostaloja sekä rivitaloja täynnä, ja lapsiperheitä on paljon. Kaksi koulua, lastentarha jne. ja luonto lähellä! Pidän todella paljon.
        Niin ja hyvät yhteydet: Itikseen n. 500m-1km, oma metroasema jne jne. Ihan metroaseman vieressä pikkusen rauhattomampaa (siis vähän vaan) mutta muuten ihan loistoaluetta!!

• ---
        itismies kirjoitti:

Nooh, omapa on asiasi jos et tykkää. Hellan lettas sentään, vai oli töhritty siellä paikkoja? Noita töhryjä näkee esim. Munkkiniemessäkin, tai Kulosaaressa...

Itiksen alue on erinomainen. Kaupat, ja muut palvelut vieressä, siis ihan vieressä. Busat ja metro samoin. Jos oluenjano (tunnustan)yllättää, ravintoloita piisaa. Poikamiehenä voi vielä sanoa, että kapakoista löytää myös aivan sievää naisseuraakin! Myös ulkoilualueita on riittävästi, lenkillekin pääsee.

Turhaan ihmiset pelkäätte itäosaa Hesasta, aivan turhaan. Sitten asutaan mieluummin jossain umpikorvessa jonne bussi kulkee korkeintaan kerran tunnissa ja maitopurkin takiakin joutuu lähtemään kauas asioille; onhan alue niin imagoaluetta että...

Töhrimistäkin on monenlaista...
        samanlaista ilkivaltaa ei tasan tarkkaan Kulosaaressa samalla tapaa ole. (Asun siellä itsekin).
        Ei tartte vetää herneitä nenään. Sanoin vaan mielipiteeni ja myös sen, etten ole itse siellä asunut.
        Että hellanlettas vaan itselles!

• Kati
        ehkä muutan kirjoitti:

Suosittelen Marjaniemen omakotitalo aluetta tai Tammisaloa. Puotila on myös ihan jees. Itse asun Marjaniemessä rannan lähellä ja hyvin olen viihtynyt.

• ---
        --- kirjoitti:

Töhrimistäkin on monenlaista...
        samanlaista ilkivaltaa ei tasan tarkkaan Kulosaaressa samalla tapaa ole. (Asun siellä itsekin).
        Ei tartte vetää herneitä nenään. Sanoin vaan mielipiteeni ja myös sen, etten ole itse siellä asunut.
        Että hellanlettas vaan itselles!

vielä sen verran, ett kuten tuossa alhaalla mainitaan, niin esim. Marjaniemi on tosi mukavaa aluetta, "vaikka" onkin lähellä itistä.
        Ihan itiksen nurkalle en kuitenkaan itse muuttais..

• marjaniemeläinen
        Kati kirjoitti:

Suosittelen Marjaniemen omakotitalo aluetta tai Tammisaloa. Puotila on myös ihan jees. Itse asun Marjaniemessä rannan lähellä ja hyvin olen viihtynyt.

Rouva ihan marjaniemessä vai tulisuontien "toisella" (väärällä) puolella joka on asumisoikeus-, osaomistús- ja hitas-asuntoja täynnä.

Oikea marjaniemi on täällä "paremmalla puolella"

• ........

Itse viihdyn itiksessä. Olen asunut kolme vuotta. Vieressä on kaikki palvelut eli pohjoismaiden suurin kauppakeskus, ravintoloita, kirjasto, metro, bussit, merenranta, luontoa. Itäkeskuksesta on vain 12 minuutin metromatka keskustaan. Viihdyn hyvin. Ihmiset karttavat itä-helsinkiä ja pitävät sitä paskana asuinalueena mutta eipä haittaa =) Sehän vain tarkoittaa sitä ettei itäkeskus koskaan saavuta suositun aluinasueen mainetta ja näin ollen asuminen on halpaa. En ole koskaan koenut alueella mitään häiriötä.

• ....

mä en muutais...asuin vuoden ja tarpeeksi sain itiksestä!!

• muuttaja ?

Mihinkäs alueeseen tuo kuuluu ja onko kiva, lapsiystävällinen paikka.

• ........

Jep, kyllä on. Riippuu vähän taloista. Kauppakartanonkadulla on kaupungin kämppiä, Saton vuokra asuntoja ja omistusasuntoja. Kaupunginkämpät on kammoja mutta nuo muut taloyhtiöt pihat on hyviä. Paljon puistoja ja luontoa.

• itään muuttanut
        ........ kirjoitti:

Jep, kyllä on. Riippuu vähän taloista. Kauppakartanonkadulla on kaupungin kämppiä, Saton vuokra asuntoja ja omistusasuntoja. Kaupunginkämpät on kammoja mutta nuo muut taloyhtiöt pihat on hyviä. Paljon puistoja ja luontoa.

Asun nyt niissä kaupunginkämpissä. Muuta huonoa en ole kuukauteen kokenut kuin siivottomat raput.
        Rauhallista on. Pihassa on pari päiväkotia, tuntuu erikoiselta kun nämä talot ovat huonossa maineessa, ovat varmasti mainettaan parempia. En yhtään kaipaa takaisin helsingin keskustaan.

• Tintti

Onhan siinä vieressä ainaki hyvät palvelut. Ja siitähän lähtee metro, ja yli 20 bussilinjaa. Ja eihän urheilukentät, ja -puistot kaukana oo. Jos asuu lähellä Marjaniemeä, voi mennä kesällä uimaan. Ostoskeskus on 50 metrin päässä Itiksestä. Ainaki itse oon tykänny asua täällä.

• muuttaja

Viikon asumisen jälkeen ei voi muuta sanoa kuin, mielenkiintoinen , kiva paikka.
        Kaikki palvelut lähellä, ei tarvi "stadiin" edes mennä, mitä siellä tekee ku kaikki on ittellä.

Aivan samanlaisia ihmisiä kuin muuallakin, paikalla on huono maine (netissä), mutta eikös jokaisella paikalla ole huonot ja hyvät puolensa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      453
      3876
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe