Homot ja ateistit

JotainRajaaNyt

notkuvat luterilaisuus-palstalla, kertoen mitä Raamattu sanoo ja ei sano.
Tällä samalla logiikalla pitäisi ydinvoimalan rakennepiirustuksia ottaa tulkitsemaan räyhäävä ydinvoimaa vastustava anarkistilikka ja ydinvoimala-alueelle jo aiemmin tihutöihin tunkeutunut anarkistivaari.

47

528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erkkikotila

Logiikka pätee jos ne anarkistit ymmärtävät niitä piirrustuksia hyvin.

• Jaa. Onko luterilaisuus allerginen julkselle keskustelulle?

• olen.huomannut

Ei, ateistit ovat.

• olen.huomannut kirjoitti:

Ei, ateistit ovat.

Aloituksessa kuitenkin ihmetellään esimerkiksi ateistien esiintymistä tällä palstalla, vaikka varmaan kaikki ymmärtävät, ettei palstan aiheista keskustelu vaadi omakohtaista uskoa mihinkään julmalhahmoon.

• Kun mietin mitä tekisin, niin yhdeksän vuotta sitten olin lukenut paljon Raamattua ja olin luterilaisen pohjan saanut.

Huomasin Kirkko kuulolla - palstan, jonka koin olevan minulle sopiva. Tosin siellä oli paljon keskustelua homoista, mutta ei se aihe minulle outo ole.

Nyt homma pyörii täällä. Raamattua voi kaikki lukea ja kertoa mitä siellä sanotaan.

• 787878

Juurikin noin. Tai ajokortiton opettaa autokoulussa.

• Mutta jos on lukenut kirjan, niin siitä voi referoida muille, vaikka ei olisi ajokorttia tai ei osaisi mitään ydinvoimalasta.

• Trollit ja muut häiriköt ovat nykyisin kaikkien palstojen riesa Tämänkin aloittaja on selvä häirikkö.

• Aloittaja777

Perustele väittteesi.

• mikään.ei.kelpaa

Humalassako häirikönkin pitäisi vielä olla?

• abortti.on.murha

Usko.vainenhan siinä taas on asialla mutta ei iPadilla tällä kertaa.

• abortti.on.murha kirjoitti:

Usko.vainenhan siinä taas on asialla mutta ei iPadilla tällä kertaa.

Ja taas varmaan perustelet väitteesi, vai mitä 😂❓

• usko.vainen kirjoitti:

Ja taas varmaan perustelet väitteesi, vai mitä 😂❓

Ainakin perusmaneeri on se sama joka juuri sulla aina on. En nytkään kerro, mikä. 😉

Olisit ylpeä avauksestasi. Siinähän ei tällä kertaa ole kuin yksi kielioppivirhe.

Joko olet tutustunut palstan kohta tuleviin uusiin sääntöihin? Mitäs niistä tykkäät? 🙂

• RepeRuutikallo kirjoitti:

Ainakin perusmaneeri on se sama joka juuri sulla aina on. En nytkään kerro, mikä. 😉

Olisit ylpeä avauksestasi. Siinähän ei tällä kertaa ole kuin yksi kielioppivirhe.

Joko olet tutustunut palstan kohta tuleviin uusiin sääntöihin? Mitäs niistä tykkäät? 🙂

Mitäs Repeliini taas nillittää😂
        Minä en vastusta mitään sääntöjä. Entä sinä, Repelinii❓ Saatko edellenkin kerjätä huomiota kuten tähänkin asti❓

• usko.vainen kirjoitti:

Mitäs Repeliini taas nillittää😂
        Minä en vastusta mitään sääntöjä. Entä sinä, Repelinii❓ Saatko edellenkin kerjätä huomiota kuten tähänkin asti❓

Toivottavasti lähetät mulle sitten kutsun RepeRuutikallo3.0:n hautajaisiin, kaukaista sukua kun näyttäisi olevan. 😃

• RepeRuutikallo kirjoitti:

Toivottavasti lähetät mulle sitten kutsun RepeRuutikallo3.0:n hautajaisiin, kaukaista sukua kun näyttäisi olevan. 😃

😂 voi sinua Repeliini-Ressukka. Mistä minä tietäisin hänen kuolemastaan mutta laita nyt sp. osoiteesi ihan muuten vaan koska ethän sivä täällä joka päivä päivystä, vai mitä Repeliini 😉❓

• Joo, todella erikoista, että tällä palstalla pesivät ateistit joiden ainoa tarkoirus on häiritä keskusteluja ja solvata uskovia 😏

• Onko aikeesi alkaa taas jankkaamaan!

• No mutta uudet säännöthän lopettanevat keskustelujen häirinnän ja solvaamisen suurimmaksi osaksi. Olet varmaan innoissasi niistä? Sinullahan oli pari kertaa myös nimimerkki "palstarauhaa", ja nyt (enimmäkseen hyvin salaamasi) haaveesi tuosta rauhasta on toteutumassa. 😊

• kui2

Ai että jaa, Eikö Raamattu olekaan tarkoitettu kaikille luettavaksi?

• Ei varmaan. Vaikka Raamatussa ei luekaan, että sen lukeminen on homoilta ja ateisteilta kielletty.

• NäinSeMeneeJuu

On "hieman" vikaa luetunymmärryksessä. Eipä juuri yllätä. Tämän takia ydinvoiman vastustajaa ei saa päästää neuvomaan asentajia ydinvoimatyömaalla.

• ihan-totta-on
        NäinSeMeneeJuu kirjoitti:

On "hieman" vikaa luetunymmärryksessä. Eipä juuri yllätä. Tämän takia ydinvoiman vastustajaa ei saa päästää neuvomaan asentajia ydinvoimatyömaalla.

Juuri niin. Ydinvoiman vastustaja puhuu tahallaan väärin aikaansaadakseen tuhoa työmaalla.

• ihan-totta-on kirjoitti:

Juuri niin. Ydinvoiman vastustaja puhuu tahallaan väärin aikaansaadakseen tuhoa työmaalla.

Mutta Raamatusta ei voi puhua väärin.

• NäinSeMeneeJuu kirjoitti:

Raamattu on selvää, melko yksinkertaista suomea ja siksi periaatteessa jokaisen lukutaitoisen ymmärrettävissä. Jos jotain kohtaa kuitenkaan ei kovallakaan miettimisellä tajua, suuronnettomuutta tai muuta suurta vahinkoa ei ole odotettavissa kuten ydinvoimalan tapauksessa. Lisäksi raamatunlukemisen asiantuntijoiksi ilmoittautuvilla on sadoittain erilaisia ohjeita sen ymmärtämiseen – mitähän mahtaisi tapahtua, jos ydinvoimalan raksalla jaettaisiin porukalle yhtä monia erilaisia rakennusohjeita?

• kui2
        NäinSeMeneeJuu kirjoitti:

Niin että lukeako voi/saa mutta ei kommentoida lukemaansa tekstiä joka on Raamatussa, se on vain joidenkin erioikeus- ja vapaus ja heidän näkemystään Raamatun tekstistä Pitää seurata, tarkoitatko sitä nyt vai mitä?

• kui2
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Raamattu on selvää, melko yksinkertaista suomea ja siksi periaatteessa jokaisen lukutaitoisen ymmärrettävissä. Jos jotain kohtaa kuitenkaan ei kovallakaan miettimisellä tajua, suuronnettomuutta tai muuta suurta vahinkoa ei ole odotettavissa kuten ydinvoimalan tapauksessa. Lisäksi raamatunlukemisen asiantuntijoiksi ilmoittautuvilla on sadoittain erilaisia ohjeita sen ymmärtämiseen – mitähän mahtaisi tapahtua, jos ydinvoimalan raksalla jaettaisiin porukalle yhtä monia erilaisia rakennusohjeita?

"Lisäksi raamatunlukemisen asiantuntijoiksi ilmoittautuvilla on sadoittain erilaisia ohjeita sen ymmärtämiseen – mitähän mahtaisi tapahtua, jos ydinvoimalan raksalla jaettaisiin porukalle yhtä monia erilaisia rakennusohjeita? "

Plus :)

P,s Joidenkin mielestä saattaa autuus olla vaarassa jos ymmärtää väärin eikä saa nk. oikeaa oppia. - En kyllä saata uskoa sellaiseen että se olisi niin pienestä kiinni..

• No julkisella keskustelupalstalla on monenlaisia kirjoittajia. Miksi ei olisi, kun ovella ei jäsenkirjoja kysellä.

• evita-ei.kirj

No kunhan täällä edes keskulteltais siitä "ydinvoimasta" eli siitä ydinasiasta.

• Sinun pitää tehdä mielenkiintoisista asioista avauksia.

Jos ne kiinnostaa, niistä keskustellaan ja jos ne eivät kiinnosta, niin sitten ne siirtyy arkiston hämäriin.

• qwertyilija kirjoitti:

Sinun pitää tehdä mielenkiintoisista asioista avauksia.

Jos ne kiinnostaa, niistä keskustellaan ja jos ne eivät kiinnosta, niin sitten ne siirtyy arkiston hämäriin.

Olenhan minä tehnytkin. Mutta suurin osa näyttää olevan kiinnostunut etupäässä näistä palstan vakiaiheista.

• evita- kirjoitti:

Olenhan minä tehnytkin. Mutta suurin osa näyttää olevan kiinnostunut etupäässä näistä palstan vakiaiheista.

Niinpä, eikä tilanne sillä paranisi, että nuo laajemmin kiinnostavat avaukset poistettaisiin.
        Loppuisi nimittäin se vähäkin keskustelu. Itse kommentoin vain paria kolmea ketjua kerrallaan ja valtaosaa en avaa kuin kerran.

• Olen.oikeassa

Raamatussa lukee se mitä siellä lukee, ydinvoimalan piirrustuksissa lukee se mitä niissä lukee. Osaako piirrustuksista ymmärtämätön kaveri rakentaa ydinvoimalan?

• Taitaa olla niin, että ydinvoimalasta ymmärtää vain harvat.

Mutta Raamatussa on koko ajan niin, että siellä puhutaan jopa kokonaiselle kansalle ja isoille porukoille. Ja niitä me sitten voimme lukea.

• Ruotsidemokrat

Ateistit saisivat potkut ydinvoimatyömmaalta, kun eivät edes usko ydinreaktioon😀

• Ruotsidemokrat kirjoitti:

Ateistit saisivat potkut ydinvoimatyömmaalta, kun eivät edes usko ydinreaktioon😀

Uskovaiset taas uskovat, että jumala kyllä rakentaa sen voimalan jos katsoo tarpeelliseksi. Vaikka ei rakentaisikaan, niin ainakin varjelee kaikilta rakennusvirheiltä, oli rakentajina millaisia tunareita tahansa!

• Kun palstan muutamalta äärikonservatiivilta kysyy tarkennuksia siihen oikeaan uskoo, niin vastaus on lopulta että Jeesus pelastaa ja piste.
      Mutta jo seuraavassa lauseessa todistellaan, niksi se tai se piispa uskoo väärin ja johdattaa joukkojaan kadotukseen.

Onko tuollainen ihminen määritellyt siis uskonsa negaatioiden avulla.

• kiitoskysymästä

"Kun palstan muutamalta äärikonservatiivilta kysyy tarkennuksia siihen oikeaan uskoo, niin vastaus on lopulta että Jeesus pelastaa ja piste. "

Amen ja huutomerkki.

"Mutta jo seuraavassa lauseessa todistellaan, niksi se tai se piispa uskoo väärin ja johdattaa joukkojaan kadotukseen. "

Näin se homma hoituu! Hyvä on varoittaa eksyttäjistä!

"Onko tuollainen ihminen määritellyt siis uskonsa negaatioiden avulla."

Vastaan tähänkin :)

Riippuu lukijasta. Kadotukseen menevä kokee tuon negaatioksi ja Jumalan kutsuma suureksi armoksi.

• kiitoskysymästä kirjoitti:

"Kun palstan muutamalta äärikonservatiivilta kysyy tarkennuksia siihen oikeaan uskoo, niin vastaus on lopulta että Jeesus pelastaa ja piste. "

Amen ja huutomerkki.

"Mutta jo seuraavassa lauseessa todistellaan, niksi se tai se piispa uskoo väärin ja johdattaa joukkojaan kadotukseen. "

Näin se homma hoituu! Hyvä on varoittaa eksyttäjistä!

"Onko tuollainen ihminen määritellyt siis uskonsa negaatioiden avulla."

Vastaan tähänkin :)

Riippuu lukijasta. Kadotukseen menevä kokee tuon negaatioksi ja Jumalan kutsuma suureksi armoksi.

Kovin oli aivoton vastaus.

• vihakristillisyys

Tekisikö sinun mieli tappaa kaikki raamattua kritisoivat ja kyseenalaistavat tahot?

• Jumalavastaa

Miksi? Jumalahan on luvannut hoitaa tämän puolen!

• Jumalavastaa kirjoitti:

Miksi? Jumalahan on luvannut hoitaa tämän puolen!

Mutta mitä!

Jumala ei ei koskaan puhunut mitään Raamatusta. Nyt siis sorruit taas valehtelemaan.

• Täällähän uskikset itse yllyttävät sitä Raamattua lukemaan. Monet vielä hokevat sitä kuinka ateistitkin uskoisivat, kunhan sitä Raamattua lukisivat. Ei ole näin. Minustakin tuli ateisti pääosin siksi, että olin Raamattuni lukenut. Tiedän monia muitakin samaan tulokseen päätyneitä. Myös uskossa eläneitä. Osa heistä on otettu uudelleen aivopestäviksi seurakuntiinsa.

Viimeinen pisara minulle oli perisynti. Totesin itsekseni, etten halua olla missään tekemisissä sellaisen opin kanssa, jossa tämä asia on ihan OK! Minulla on aina ollut vahva oikeudellisuuden vaatimus. Ehkä siksi, että olen saanut lapsuudesta lähtien kokea epäoikeudenmukaista kohtelua ihan tarpeeksi.

Täällä tietyt uskikset vänkäävät, ettei Raamatussa muka olisi ristiriitaisuuksia. Kyllä siellä on. Ei maailmassa muuten olisi pilvin pimein eksegetiikan parissa vääntäviä Raamatun tutkijoita. Silti moniin raamatun kohtiin on useita toisistaan poikkeavia selityksiä.

Niin ikään väitetään, että roolihenkilö nimeltä Jeesus ei olisi muuttanut "kirjaintakaan" jumalan antamista laeista. Yksi Jumalan - Mooseksen mukaan - antama "laki" oli vannomista koskeva: VT:ssa kirjoitetaan, että pitää vannoa vain ja ainoastaan jumalan nimeen. Jeesus puolestaan kielsi vannomiset ylipäätään: "sano on tahi ei, mitä siihen lisätään on pahasta".

Monet ateistit ovat paremmin perillä Raamatun kirjoituksista kuin monet itseään uskovaisena pitävät.

Erityisesti ihmettelin aloittajan vaatimusta, etteivät homot saisi kommentoida Raamattua. Tai edes osallistua keskusteluun luterilaisuus-palstalla. Käsittämätöntä!

Eikö sentään ole parempi, että sitä ydinvoimalaakin rakentaisivat sellaiset henkilöt jotka osaavat sen homman?

Jo vuosia sitten on tullut tunne, että Suomessakin olisi parasta aikaa rakenteilla ydinvoimala, jota rakennetaan pelkän uskon varassa!

• Vastaansinulle

"Viimeinen pisara minulle oli perisynti. "

Miksi hylkäsit Raamatun totuuden perisynnin takia? Eihän Raamatussa puhuta yhtään mitään perisynnistä.

"Täällä tietyt uskikset vänkäävät, ettei Raamatussa muka olisi ristiriitaisuuksia. "

Emme vänkää tuota! Me vain toteamme, että Raamatusta ei ole kukaan vielä löytänyt ristiriitaisuuksia. Ja sitäpaitsi ei Jumala ole ristiriitainen eli jakautunut persoona kuten monet liberaalit teologit yrittävät todistella.

Mitä tulee vannomiseen, niin Jeesus kehoitti puhumaan aina totta. Vannominen on Jeesuksen mukaan turha lisäys uskoville.

• TotuusSattuuQC

Minulle ainakin on herttaisen yhdentekevää mitä Raamattu sanoo homoudesta jos puhumme siitä mitkä pitäisivät olla homojen oikeudet yhteiskunnassamme. Niitä oikeuksia kun ei moniarvoisessa ja maallisessa yhteiskunnassa määritetä jonkun uskonnon käsitysten mukaan.
      Sitten jos puhutana siitä, miten yksittäinen uskova elää sitä omaa elämäänsä niin siinä voi jokainen toki ottaa ohjeeksi Raamatun ohjeet sellaisina kun ne itse ymmärtää.

• seuraillut_palstaa

Luterilaisuus-palstalla notkuvat etupäässä lahkolaiset helluntailaiset haukkumassa luterilaisia.

• Kuitenkin tuo kaikkien tuntema hellari on se, joka käyttää kymmeniä tai jopa satoja eri nikkejä iskeäkseen muita harvinaisen härskisti. Kyllähän täällä on tietysti muitakin hellareita ja sellaisia, joista ei kukaan ota selvää mitä he lopppujen lopuksi ovat lahkoltaan. Luterilaiset, ateistit ja homot ovat näitä haukkujia paljon fiksumpia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5498
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      485
      2509
    3. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      27
      1329
    4. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      5
      1225
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1039
    6. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      954
    7. Pystytkö unohtamaan

Minut?
      Ikävä
      61
      858
    8. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      42
      833
    9. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      4
      817
    10. HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena

HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei
      Maailman menoa
      193
      796
    Aihe