Vihreiden kansanedustaja Hanna Halmeenpää tuulivoiman lisärakentamista Kalajoen valtuustossa jossa hän on valtuutettuna. Tuulivoimahanke kaatui valtuustossa lukemin 27-5. "Ei tänne kaikkia voimaloita haluta" oli Halmeenpään kommentti Hesarissa joka kertoi asiasta. Myös voimalan levennettyä voimalinjaa ei haluttu 13 km. matkalle luontoa pilaamaan. Näin toimii vihreät päättäjät silloin kun tuulivoimala tulee oman asunnon lähelle. Aiemmin muista ihmisistä ei ole välitetty.
Takinkääntöä tuulivoimapäätöksille
19
479
Vastaukset
- Antti_Kalevi
Tuo on selvä todiste siitä että vihreätkin tietävät tuulivoimaloiden haitat, mutta vastustavat vasta sitten kun oma asunto on lähellä niitä. Myös niitä voimalinjoille on tehty metsiin väyliä vuosikymmenen ajan, eikä ne tähän asti ole olleet esteenä päätöksille. Hyvää kuitenkin se että hekin ovat ymmärtäneet kansalaisten tuskan kun voimalat tulee liian lähelle asuntoja.
- Takki.kääntyi
Niitä aukkoja on jo nyt metsät täynnä, eikä yksikään valittanut viime vuosina luonnon puolesta.
- Näin.kerrottiin
Ei vihreätkään halua niitä myllyjä kotinurkilleen, vaan kauaksi muiden kiusaksi.
- eisanaakaan
Tuulivoimasta energiastrategiassaan.
Hiljaisuudessa hautaavat koko tuuli-idean.
ERK taannoin:
Vihreät esittelivät pari päivää sitten Helsingin Sanomissa energiaohjelmaansa, ja kiinnitin huomiota siihen, että tuulivoimaa ei mainittu sanallakaan. Kuinka tässä näin kävi?
- Todellisuuspaljastuu
NIMBY
- ympäristönsuojelu
Suurin ympäristö tuho aiheutetaan sillä tuotannolla, jolla tuo
tappiollinen tuotannon ala pidetään pystyssä.
Kaikki sen tuotannon arvo on turhaa kulutusta luonnolle.
Mikään muu ei saastuta
yhtä paljon koska verorahat tulevat hiili- ja atomivoimalla
tehdystä vientituotannosta.- Kunnes.kelkka.kääntyy
Olet oikeassa, mutta hiilivoima poistetaan käytöstä ainakin joksikin aikaa.
- kalajoella
Myllyt sotkivat jopa puhelinverkot.
- hiekkasärkiltä
Näkyy kaksi Rahjassa olevaa 300 kw.n myllynraatoa
joista ei tiedetä oikein kuka omistaa ja purkaa.- yhdeksänvuotta
Toimettomina;
https://markuskarkinen.files.wordpress.com/2013/11/tuulimyllyt-sisc3a4.pdf - TotuusEsille
yhdeksänvuotta kirjoitti:
Toimettomina;
https://markuskarkinen.files.wordpress.com/2013/11/tuulimyllyt-sisc3a4.pdfKun on hyöty saatu niin pelkät raadot jäävät ympäristöongelmaksi maanomistajalle ja myös yhteiskunnalle. Se siitä ympäristöystävällisyydestä.
- Valinnat
Hieno uutinen järkeville suomalaisille:
Tänä vuonna Suomeen ei valmistu yhtään uutta tuulivoimalaa, kertovat Suomen Tuulivoimayhdistyksen tiedot.
https://www.verkkouutiset.fi/tuulivoimalobbari-hslle-tana-vuonna-ei-rakenneta-tuulivoimaa/ - huuruisiaunelmia
"Jossain kaupungissa on maailma näytteillä
Mitä täällä on, aina samoja pieniä ilmiöitä
Eikä vieläkään tuulivoimaa, tuulivoimaa, tuulivoimaa"
Tätähän se vihreä Anni unelmoi ja kaipasi. Nyt on maailmaa näytteillä ja tuulivoimaakin, tai ainakin tuulivoimaloita. Nekö ei sitten kelpaakaan aatetovereille?
Ja ovatko he oikeasti ihastuksissaan siitä mitä kaikkea maailma heille näyttää...- Arkiston.paljastus
Nyt samainen Anni päättää Helsingin asioista ja on rakastunut hiilivoimaan, joka edelleen on päätuotantomuoto Annin johtamassa kaupungissa. Hän jäi aikoinaan kiinni väännetystä totuudesta eduskunnan kyselytunnillakin, mutta ministerikollega Pekkarinen pelasti kertomalla faktat.
- äljhghgc
Miten käy Suomen lähdevesien, kun valtavia öljysäiliöitä ripotellaan satojen metrien korkeuteen pitkin metsiä ja asutusalueita?!
Yksi kaunis päivä puhtaat vedet ovat muisto vain. JÄRKI KÄTEEN!
Jokainen, joka hyväksyy valtavat tuulimyllyt (lue: helvetin koneet) syyllistyy elinolosuhteiden poistoon.- Huijauksen.makua
Kun ensimmäinen ympäristökatastrofi noiden propellien öljypäästöistä paljastuu, alkaa melkoinen korjaushankkeiden aika kun noita hökötyksiä puretaan. Yhtiöt tietysti menee konkkaan, mutta veronmaksajathan sen loppupeleissä maksavat, kuten ovat maksaneet tukiaisetkin.
- Demokratiaako
Onko nyt niin ettei Hanna Halmeenpää oleenää ehdokkaana eduskuntavaaleissa? Savustettiinko hänet ulos koska uskalsi olla tuulivoimaa vastaan. Haitoista ei saa puhua tuulivoimapuolueessa.
- lkgfddd
UUSI
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15561063/tuulivoimafirma-ja-suviseurat
Lestaedustajat jäävejä äänestämään tuulivoimasta!!
Lukekaa linkki pian! - Anonyymi
Paljonko Tuulimylly-yhtiö maksaa yhdestä valtuuston jäsenen tuulivoimaa puoltavasta äänestä?!! Korruptio jyllää!!
1000 eur/ ääni?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549