Voiko asentaa W10:n W8:n tuoteavaimella vielä?

vieläkö_kymppiä

Olisi yksi kone jossa on ollut Win 8 ja jonka tuoteavain eli prod. key on BIOSissa, ja on se minulla nyt paperillakin. Koneen alkuperäinen kiintolevy on rikkoutunut joskus ja poistettu. Olisi siis kyseessä asennus tyhjään koneeseen.

Että vieläkö voi suoraan sillä asentaa Win 10:n uusimman version kyseiseen koneeseen?

Jos ei, voiko asentaa niin, että asentaa ensin Win 8.1:n ja sitten vasta päälle Win 10?

12

368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimii-varmasti

En tiedä onko sinulla usb tai cd.

Suosittelen asenna windows 10 ja anna sille win 8 avain. Ei tarvii kahdesti asentaa käyttistä.

• vieläkö_kymppiä

Koneessa on sekä USB että DVD. Uusimmat asianmukaiset 10 ja 8.1 asennus-isot on ladattu koneelle (toiselle siis). Tikkuja on ja DVD-levyjä.

Ruvetaanpa huomenna kokeilemaan miten luonnistuu.

• vieläkö_kymppiä

Kannattaako muuten laittaa W10 UEFIna vai legacyna? Entä secure boot? Nyt koneesta on pois päältä sekä Secure boot että UEFI.

• wnisti

Legacy mielummin, silloin pystyt itse hallitseen Biosta.

• vieläkö_kymppiä

Asensinkin sitten koneeseen Win 8.1:n (UEFIna, Secure Boot off, kiintolevy GPT).
      Ei kysellyt mitään koodia asennus. Aktivointi asetuksista linkkiä klikkaamalla. Ei ongelmaa.

Kun kone menee myyntiin, niin menköön tuollaisena.

• 10240n_kautta

Sen voi päivittää vielä kympiksi kun päivittää ensin 10240-version (eli win10 ensimmäinen 2015 versio) joka vielä aktivoituu normaalisti vaikka avajaistarjous on loppunut, ja siitä päivittää uusimpaan versioon.
        Win10 10240:n voi ladata esim. techbench unlocked sivulta, jos ei ole asennusmediaa valmiina.

• Njet

EI VOI!
        Se on ohi jo!

• Oliuutisiisatässä
        Njet kirjoitti:

EI VOI!
        Se on ohi jo!

Ms kyttää piraatti windowseja..

• olisi-aktivoinut

Niin windows osaa kaivaa avaimen jostakin jos siinä on ollut aktivoitu.

Mutta miksi et asentanut windows 10 ja sitten antanut tuota win8 avainta?

• vieläkö_kymppiä

Tähän nyt on lähinnä kaksi syytä:

1) Kone menee myyntiin. Jos olisin tarvinnut/ottanut omaan käyttöön, olisin laittanut siihen jonkun Ubuntu-perheeseen kuuluvan systeemin. Kokeilin, ja se toimi hyvin Mintillä.

2) Windows 10 asennukseen liittyy monenlaista tilin pystyttämistä, jos haluaa tehdä asennuksen kunnolla. En viitsi nähdä turha vaivaa, vaan jätän asian ostajan harkintaan, saa sitten itse päättää, mitä systeemiä koneeseen asentaa. Win 8.1 on nyt koneessa lähinnä sen takia että ostaja voi todeta koneen sillä toimivaksi, ja että Win 8.1:n voi koneessa myös helposti aktivoida, myös uudelleenasennustilanteessa.

• Bourbonangel

Voit myös kertoa ostajalle että on ihmisiä kuten minä, jotka ajelee mieluummin kasilla kuin kympillä.

• 7forever
        vieläkö_kymppiä kirjoitti:

Tähän nyt on lähinnä kaksi syytä:

1) Kone menee myyntiin. Jos olisin tarvinnut/ottanut omaan käyttöön, olisin laittanut siihen jonkun Ubuntu-perheeseen kuuluvan systeemin. Kokeilin, ja se toimi hyvin Mintillä.

2) Windows 10 asennukseen liittyy monenlaista tilin pystyttämistä, jos haluaa tehdä asennuksen kunnolla. En viitsi nähdä turha vaivaa, vaan jätän asian ostajan harkintaan, saa sitten itse päättää, mitä systeemiä koneeseen asentaa. Win 8.1 on nyt koneessa lähinnä sen takia että ostaja voi todeta koneen sillä toimivaksi, ja että Win 8.1:n voi koneessa myös helposti aktivoida, myös uudelleenasennustilanteessa.

kymppi on kamala

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      117
      10282
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5020
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      2201
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      105
      2058
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      26
      1914
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1591
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1392
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      31
      991
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      24
      983
    10. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      967
    Aihe