Voiko asentaa W10:n W8:n tuoteavaimella vielä?

vieläkö_kymppiä

Olisi yksi kone jossa on ollut Win 8 ja jonka tuoteavain eli prod. key on BIOSissa, ja on se minulla nyt paperillakin. Koneen alkuperäinen kiintolevy on rikkoutunut joskus ja poistettu. Olisi siis kyseessä asennus tyhjään koneeseen.

Että vieläkö voi suoraan sillä asentaa Win 10:n uusimman version kyseiseen koneeseen?

Jos ei, voiko asentaa niin, että asentaa ensin Win 8.1:n ja sitten vasta päälle Win 10?

12

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimii-varmasti

      En tiedä onko sinulla usb tai cd.

      Suosittelen asenna windows 10 ja anna sille win 8 avain. Ei tarvii kahdesti asentaa käyttistä.

      • vieläkö_kymppiä

        Koneessa on sekä USB että DVD. Uusimmat asianmukaiset 10 ja 8.1 asennus-isot on ladattu koneelle (toiselle siis). Tikkuja on ja DVD-levyjä.

        Ruvetaanpa huomenna kokeilemaan miten luonnistuu.


    • vieläkö_kymppiä

      Kannattaako muuten laittaa W10 UEFIna vai legacyna? Entä secure boot? Nyt koneesta on pois päältä sekä Secure boot että UEFI.

      • wnisti

        Legacy mielummin, silloin pystyt itse hallitseen Biosta.


    • vieläkö_kymppiä

      Asensinkin sitten koneeseen Win 8.1:n (UEFIna, Secure Boot off, kiintolevy GPT).
      Ei kysellyt mitään koodia asennus. Aktivointi asetuksista linkkiä klikkaamalla. Ei ongelmaa.

      Kun kone menee myyntiin, niin menköön tuollaisena.

      • 10240n_kautta

        Sen voi päivittää vielä kympiksi kun päivittää ensin 10240-version (eli win10 ensimmäinen 2015 versio) joka vielä aktivoituu normaalisti vaikka avajaistarjous on loppunut, ja siitä päivittää uusimpaan versioon.
        Win10 10240:n voi ladata esim. techbench unlocked sivulta, jos ei ole asennusmediaa valmiina.


      • Njet

        EI VOI!
        Se on ohi jo!


      • Oliuutisiisatässä
        Njet kirjoitti:

        EI VOI!
        Se on ohi jo!

        Ms kyttää piraatti windowseja..


    • olisi-aktivoinut

      Niin windows osaa kaivaa avaimen jostakin jos siinä on ollut aktivoitu.

      Mutta miksi et asentanut windows 10 ja sitten antanut tuota win8 avainta?

      • vieläkö_kymppiä

        Tähän nyt on lähinnä kaksi syytä:

        1) Kone menee myyntiin. Jos olisin tarvinnut/ottanut omaan käyttöön, olisin laittanut siihen jonkun Ubuntu-perheeseen kuuluvan systeemin. Kokeilin, ja se toimi hyvin Mintillä.

        2) Windows 10 asennukseen liittyy monenlaista tilin pystyttämistä, jos haluaa tehdä asennuksen kunnolla. En viitsi nähdä turha vaivaa, vaan jätän asian ostajan harkintaan, saa sitten itse päättää, mitä systeemiä koneeseen asentaa. Win 8.1 on nyt koneessa lähinnä sen takia että ostaja voi todeta koneen sillä toimivaksi, ja että Win 8.1:n voi koneessa myös helposti aktivoida, myös uudelleenasennustilanteessa.


      • Bourbonangel

        Voit myös kertoa ostajalle että on ihmisiä kuten minä, jotka ajelee mieluummin kasilla kuin kympillä.


      • 7forever
        vieläkö_kymppiä kirjoitti:

        Tähän nyt on lähinnä kaksi syytä:

        1) Kone menee myyntiin. Jos olisin tarvinnut/ottanut omaan käyttöön, olisin laittanut siihen jonkun Ubuntu-perheeseen kuuluvan systeemin. Kokeilin, ja se toimi hyvin Mintillä.

        2) Windows 10 asennukseen liittyy monenlaista tilin pystyttämistä, jos haluaa tehdä asennuksen kunnolla. En viitsi nähdä turha vaivaa, vaan jätän asian ostajan harkintaan, saa sitten itse päättää, mitä systeemiä koneeseen asentaa. Win 8.1 on nyt koneessa lähinnä sen takia että ostaja voi todeta koneen sillä toimivaksi, ja että Win 8.1:n voi koneessa myös helposti aktivoida, myös uudelleenasennustilanteessa.

        kymppi on kamala


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe