Taksi liian kallis

Tarvitaanhalvempitaksi

Laskin että taksi täältä espoosta kehä 3 reunalta keskustaan on 50€ ja keskystasta takaisin tuon samaisen 50€. Lyhyellä matematiikalla siis 100€ yhteensä menopaluu Hki.

Vittu mitä riistoa!

Samalla hinnalla pääsee junalla tampereelle kaksi kertaa ja saa lennon lontooseen!

Oikea hinta olisi 25€ eikä senttiäkään enempää. Halvemmaks tulee ajaa autolla keskustaan ryyppäämään, ottaa hotellihuone ja ajaa aamulla takaisin vatsa täynnä kun on hotelliaamiainenkin nautitti samaan syssyyn.

Taksit, olette riistäjiä!

47

2179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poljepolje

      Sun on parempi vaan pysyä siellä Espoossa , jos on asiaa ihmisten ilmoille niin kai sulla on ehkä polkupyörä , sillä hiljalleen poljet eikä maksa mitään, kato mitään palvelua et voi saada ilmaiseksi.

    • Realtaxi

      Taksin käyttö perustuu pitkälti vapaaehtoisuuteen.

    • idariIlari

      Espoosta kehä 3 reunalta ei pääse junaan, eikä lentokoneeseenkaan, joten esimerkkisi on virheellinen.

    • ExSuhari

      Taksit ovat ammattinsa harjoittajia ja yrittäjiä. Taksit eivät ole yhteiskunnan jäsenten vapaaehtoisia ilmaisia auttajia. Taksit ovat työssään, kuten jokainen työtään tekee - rahan takia! Mistä itse rahasi kapakkailtaasi hankit, et kai vain työnteolla?

      Taksi on aina tietynlaista ylellisyyttä, jos ei ole varaa, käytä julkisia! Ni.

    • Fxoxoxox

      On se nyt kumma ettei tänne saada kunnon kilpailua. Tuo 15€ pitäis riittää kyllä mihin tahansa kehä 1 sisällä ja 25€ mihin tahansa kehä 3 sisällä keskustasta.

      Minua ei kiinnosta selviääkö taksikuski tällä hinnalla, kouluttamattomat paskat eivät ansaitse parempaa. Hierarkiassa olette heti siivoojien jälkeen.

      • Kyytikiito

        Kerrotko mitä työtä itse teet, niin voidaan hiukan vertailla kenenkin työnteon kuluja.
        Olen itse ollut taksialalla 18 vuotiaasta asti, nyt 38 vuotta.
        En tiedä, mutta ainakin minun asiakkaani ovat kiitelleet hyvästä ja turvallisesta kyydistä, eikä kukaan ole hinnastakaan 99% ollut erimielisyyttä.
        Yleisön osastoja luettuani tullut sellainen kuva että siellä kehäkolmosen sisäpuolella asuu ne tyytymättömimmät ihmiset, vaikka kaikki palvelut on lähellä.
        Ehkä tämä maaseudun hiljaiselo rauhoittaa ihmismielen, ettei tarvitse jokaisesta palvelusta tai asiasta olla valittamassa.
        Kerrotko ammattisi...


      • Kuljettajatar

        Itse olet kouluttamaton paska ja moukka lisäksi! Mitä vikaa siivoojissa? Taitaisit itse hukkua pas….n jos siivoojia ei olisi!!


    • puhdasta

      Mutta sinäkin tunnut tarvitsevan taksi palvelua , mutta jos itse olet siivooja niin sehän jo kertookin syyn kiukutteluun.

    • Istujakirjoita

      Tuo reitti taitaa olla vieläpä kestopäällystetie, toisin kun täällä maalla.
      Linkki>https://pk.reittiopas.fi/#from(poi*Espoo, Espoo)to(poi*Helsinki, Helsinki)mapcenter(point*2544595*6675834)mapzoom(7)

    • Nimimerkkki

      Gumpölen kartanosta Espoosta helsingin erottajalle hinta yhdeltä matkustajalta on 43€. Hinnasta 4.30€ on ALV veroa. 1/3 menee kuljettajalle. Auton omistajelle jää noin 35€ josta maksetaan 3000€ autovakuusta muutama sata välitusmakduja, maksupäätteen maksuja uusi auto joka kolmas vuosi, huollot, polttoaineet, auton pesut. Eikä kyytejä ole jatkuvasti, arvioisin alla puolet työajasta.

      Arvioisin että autoilijan kuukausipalkaksi jää jotain 2500€/kk.


      Aloittaja voi ostaa itse taksin ja alkaa tienaamaan nyt kun taksien kela ja sotekyytienkin saamat taksat putosivat.

      Muuten, mikä on yksityiskentokoneen hinta jota voi paremmin verrata taksiin.
      Taksi ajaa kotisi edestä haluamaasi osoiteeseen silloin kun sinä haluat.

      Juna-asemalle sinun pitää matkustaa jollain kulkuneuvolla. Junilla on aikataulut ja sinun pitää kulkea niiden mukaan. Perillä juna ei mene haluamaasi osoitteeseen vaan sinun on jälleen matkustettava väli esimerkiksi taksilla jos matka on pitkä tai on huono sää.

    • Omakin_auto_maksaa

      Autoliitto laski kuinka paljon oman auton käyttö maksaa vuodessa.
      Yleisimmän, 20000-30000€ auton vuosikustannus on 7000€.
      Päivässä noin 20€. Jos taksissa matkustaa neljä henkilöä, tulee aloittajan esimerkin mukainen edestakainen matka maksamaan 25€, mutta työpäiviä ov vuodessa jotain 250, joten työmatkakustannukset taksilla ovat 6300€. 700€ euroa jää vielä lyhyempiin vapaa-ajan matkoihin verrattuna oman auton vuosikustannuksiin.


      https://yle.fi/uutiset/3-10042081

    • eikä_ole

      Ääliö mikä ääliö (siis aloittaja), mutta ihan mielenkiintoista miettiä, millainen maailma meillä olisi, jos asiakas saisi aina päättää tuotteesta/palvelusta sen "oikean" hinnan, ja mihin se perustuisi? Maksukykyyn, hinta/laatusuhteeseen vaiko ihan mielikuviin. Sittenhän minäkin autohuollon tiskillä voisin sanoa että ehei...ei se huoltohinta ole 95 eur/ tunti ,vaan 30 tunti. Näppärää.

    • ViidenTähdenUber

      Aloittaja on täysin oikeassa. Emme ole nyt nähneet sitä paljon kaivattua kilpailua. Tarkoitus onkin tehdä asiasta valituksia Kilpailu- ja kuluttajavirastolle.

    • Kyytikiito

      Taksinkuljettajan työ on toimimista ihmisten kanssa



      Taksinkuljettajan työhön kuuluu oleellisena osana auto ja sen kuljettaminen. Tämän teknisen osan työstä useimmat oppivat nopeasti. Kaikki eivät omaa hyvää ajotaitoa tai liikennesilmää, ammattikuljettajaksi tullaan vain vankan kokemuksen kautta. Työn varsinainen sisältö muodostuu toimimisesta ihmisten kanssa. Siinä jokainen voi kehittää jatkuvasti itseään ja oppia uutta. Työ on antoisaa ja hyvin vaihtelevaa, kahta samanlaista työvuoroa ei ole.

      Taksinkuljettajan työtä on pidetty vapaana ja itsenäisenä. Tosiasiassa työ on hyvin tarkasti säädeltyä. Kuljettajan toimia ohjataan lain säännöksin ja paikallisin ohjein. Kuljettaja toimii myös useiden valvovien silmien alla. Lähin valvoja on luonnollisesti asiakas. Lisäksi toimintaa tarkkailevat viranomaiset ja monilla paikkakunnilla myös taksitarkastaja.

      Taksinkuljettajan työ on varsin vastuullista ja kuljettajiin luotetaan vahvasti.
      Ammattilaisen tunnistaa ajotaidosta, auto liikkuu sulavasti ja liikennesääntöjen mukaan.

      Henkilökohtaisilla ominaisuuksilla on merkitystä



      Taksinkuljettajan työssä joistain henkilökohtaisista ominaisuuksista on hyötyä ja joistain haittaa.

      Positiivinen palveluasenne ja taito kohdella ihmisiä heitä arvostaen auttavat hyvään alkuun taksinkuljettajan tehtävässä.

      Paineensietokykyä työssä koetellaan usein ja monella tavalla. Jos kuljettaja menettää malttinsa helposti, työ voi muodostua vaikeaksi.

      Kyky hyväksyä erilaisia ihmisiä ja elämän ilmiöitä helpottaa työskentelyä. Taksinkuljettajan työssä kohtaa erilaisuutta ehkä enemmän kuin missään muussa tehtävässä.

      Luonteeltaan sosiaalinen ja avoin henkilö pärjää parhaiten taksinkuljettajana.

      Kuljettajalta vaaditaan myös kykyä keskittyä useisiin asioihin samanaikaisesti. Jos tämä tuottaa vaikeuksia, vaikeuksia voi ennustaa myös kuljettajan uralle.

      Kuljettajalta edellytetään itsenäistä kykyä ratkaista työssä eteen tulevat tilanteet. Työn luonteesta johtuen kaikkiin tilanteisiin ei ole olemassa käsikirjaa. Myös elämäntilanteella on merkitystä. Jos yksityiselämän asiat ovat jostain syystä ”solmussa”, kuljettajana aloittaminen ei ehkä juuri sillä hetkellä ole perusteltua.

    • Tolppamies

      Nimimerkki ”viiden tähden uber” on kyllä osittain oikeassa. Kun ei ole enää hintasäännöstelyä, eli taksin taksojen hintakatto poistettiin, taksit voisivat ruuhka-aikoina, esimerkiksi ravintolisen sulkemisaikaan tai laivan tullessa satamaan ottaa korkeampaa hintaa. Talläistä suomessa ei ole jurikaan tapahtunut kuten ruotsissa kun hintäsäännöstely purettiin.
      Kun syksy ja talvi lähestyy ja kylmät ja huonot ilmat, moni pitkässä taksijonossa maksaisi varmaan enemmän kun ei tarvitsisi odottaa tuntia tai kahta päästäkseen kotiin.

      Se että taksat eivät niin paljon laskeneetkan, kertoo että valtion hintasäännöstelyn aikaan ei taksoissa kuitenkaan ollut paljoa pelivaraa, eli valtio oli laskenut nuo ylimmät taksat siinä mielessä olikein että takseille jäi kohtuullinen voitto millä vielä pyörittää taksiliiketoimintaa.

      Kun tekee valituksen kilpailuviranomaisille pitää olla näyttöä kartellisopimuksista.
      Kun suomessa nyt on upereita ja muuta halpatakseja, osoittaa se että tuollaisia hinnoista sopimisia eli kartelleja ei ole.

      Se että jonkun mielestä taksien taksat ovat liian korkeita, ei riko mitään lalia.

    • Markkinaehtoiset_hinnat

      ”Kun katsoo Tukholman taksiliikennettä, on vaikea uskoa saapuneensa länsieurooppalaiseen suurkaupunkiin. Vapautetut taksimarkkinat ovat tuoneet mukanaan villin lännen: kovan kilpailun ja moninaiset yrittäjät, jotka haluavat hyötyä tietämättömästä turistista.

      Tukholmassa toimii myös Uber, mutta huomioithan, että hinnat voivat vaihdella dramaattisesti vuorokaudenajasta riippuen. Uber-kuskit toimivat vapailla markkinoilla ja saattavat heittää muutaman satasen lisää kilometrihintaan kun sadesää yllättää jalankulkijan. Tarkista siis aina hinta ennen kuin suostut Uber-kyytiin. ”

      https://www.tripsteri.fi/tukholma/taksit

      Ruosissa kilpailu toimii ja hinnat määräytyvät kuten markkinatalousessa kuuluu.

    • Oikeahinta

      Et voi puhua riistosta tässä yhteydessä. Taksi ei ole tuote jota ilman ihminen ei pärjää. Liikkua voi muutenkin, esim Espoosta pääsee kentälle seutulipun hinnalla 5,50. Ja sinä, nimimerkki, jos kuljettaja saa palkkaa 35%, kulu yritykselle on n 55% riippumatta siitä, ajaako autoa yrittäjä vai palkollinen. Yrittäjänkin palkan päälle pitää laskea yel 25% ja vakuutus.

      • ViidenTähdenUber

        Taksikuski on yrittäjä ja voi määritellä minimiyellin (7000 ja rapiat) joten YEL ei ole mikään peruste kovalle hinnalle. Vakuutuksia voi myös karsia. Lakien puolesta mitään pakollista vakuutusta ei yrittäjä tarvitse joten kyllä yrittäjä on merkittävästi halvempi kuin työntekijä. Työntekijöihin taksiyrittäjällä ei tulisi ollakkaan varaa, autoa pitäisi ajaa aina yrittäjä jolla on minimi YEL.


      • Kyytikiito

        Jokaisella on oikeus eläkkeeseen, yrittäjän eläke muodostuu eläkevakuutusmaksuista.
        Oletko viidentähdenuuber ansainnut eläkkeesi kenties miten, itse maksaen vai työnantajan avittamana.
        Paljonko tulet saamaan eläkettä, vai oletko jo ?
        Mieti hiukan näitä kommenttejasi...


      • Oikeahinta
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        Taksikuski on yrittäjä ja voi määritellä minimiyellin (7000 ja rapiat) joten YEL ei ole mikään peruste kovalle hinnalle. Vakuutuksia voi myös karsia. Lakien puolesta mitään pakollista vakuutusta ei yrittäjä tarvitse joten kyllä yrittäjä on merkittävästi halvempi kuin työntekijä. Työntekijöihin taksiyrittäjällä ei tulisi ollakkaan varaa, autoa pitäisi ajaa aina yrittäjä jolla on minimi YEL.

        Ai että minun pitäisi tinkiä eläkemaksuista ja elää vanhana sossun elättinä ihan vaan siksi, että kaltaisesi ihmisroska (tässä kontekstissa tämä muotisana on paikallaan jos missä) pääsee halvemmalla kapakkaan? Palvelun tai tuotteen hinta on kohdallaan silloin kun suurin osa asiakkaista on sen valmis maksamaan. Kuten jo aiemmin on sanottu, taksille on vaihtoehtoja jos se on liian kallis tuloihin nähden.


      • ViidenTähdenUber
        Oikeahinta kirjoitti:

        Ai että minun pitäisi tinkiä eläkemaksuista ja elää vanhana sossun elättinä ihan vaan siksi, että kaltaisesi ihmisroska (tässä kontekstissa tämä muotisana on paikallaan jos missä) pääsee halvemmalla kapakkaan? Palvelun tai tuotteen hinta on kohdallaan silloin kun suurin osa asiakkaista on sen valmis maksamaan. Kuten jo aiemmin on sanottu, taksille on vaihtoehtoja jos se on liian kallis tuloihin nähden.

        Kyllä, ei taksikuskilla tarvitse olla eläkettä. Vanhojen taksikuskien pitäisi ymmärtää, että olitte lain mahdollistamassa poikkeustilassa. Ei missään maassa taksikuski ansaitse tarpeeksi maksaakseen eläkettä. Tämä oli täysin poikkeus jonka seurauksena kuvittelette, että teillä olisi joku oikeus esimerkiksi eläkkeeseen. Teillä ei ole siihen mitään oikeutta.

        Kannattaa siis jo sopeutua tilanteeseen. Kaksi vuotta ja ymmärät mistä puhun.


      • söpöliini
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        Kyllä, ei taksikuskilla tarvitse olla eläkettä. Vanhojen taksikuskien pitäisi ymmärtää, että olitte lain mahdollistamassa poikkeustilassa. Ei missään maassa taksikuski ansaitse tarpeeksi maksaakseen eläkettä. Tämä oli täysin poikkeus jonka seurauksena kuvittelette, että teillä olisi joku oikeus esimerkiksi eläkkeeseen. Teillä ei ole siihen mitään oikeutta.

        Kannattaa siis jo sopeutua tilanteeseen. Kaksi vuotta ja ymmärät mistä puhun.

        Kaksi vuotta (korkeintaan) ja sinun psykoosisi on ympärivuorokautinen tila. Kukaan ei ymmärrä sinua nyt ,eikä kahden vuoden kuluttua.


    • Näinseon

      Vittu tulkaa itse ajamaan, missä on nyt ne 1€/km ei lähtömaksua tyypit? Nyt on vapaus tulla ajamaan... Tulkaa ajamaan tai turpa kiinni.

    • kylläsaahalvallaajaa

      Kun taksi on liian kallis niin matkusta sitten muilla välineillä. Aika kovaa tekstiä tuommoinen ettei kiinnosta paljonko .......käteen jää. Pitäisikö nyt sitten taksien välittää sitten sinusta tuon taivaan vertaa. Kohdalle kun osut, osun minä siihen lätäkköön siinä vieressä.

    • zhätzhätzhää

      Lataa UBER sovellus puhelimeesi ja kokeile sitä.
      Se on moderni eikä maksa paljoa.
      Pääset UBERilla heti 40% halvemmalla ko. reitin.

      kjäh kjäh kjäh
      näin se vain on

    • ViidenTähdenUber

      Hinnat alas kuskien kustannuksella. Kuskit ajavat taksia koska he eivät muutakaan työtä saa. On siis tyhmää maksaa heille liian hyvin. Tämä unelmointi eläkkeestä ja vakuutuksista pitäisi jo lopettaa. Taksia osaa ajaa kuka tahansa jolla on ajokortti ja kykyä kuunnella navigaattorin ohjeita.

      • Kyytikiito

        ... Et ole vieläkään kertonut millä alalla itse olet työssä ollut...
        Eläkevakuutusmaksu on jokaisen lakisääteisesti maksettava.
        Taksinkuljettajan ammatti on työtä, ilman takseja yhteiskunta ei toimi, ja jokaisen on työstään hoidettava lakisääteiset velvoitteet.
        Olet osoittanyt tyhmyytesi kirjoituksillasi, joten kannattaisi jo lopettaa länkytys vai meinaatko että laki muutetaan sinun älyttömien mielipiteidesi mukaan.


    • AloittajaOnTrolli

      Näin tuo aloittajatrolli sai runsaasti sitä, mitä halusikin. Provosoiva aloitus toi runsaasti kannanottoja ja trolli hykertelee. Herääkin kysymys, miksi te viitsitte edes vastata tällaisiin ilmiselviin provoihin? Meneekö provo niin kovasti ihon alle, että pitää alkaa tuollaisille vastailemaan?

      Antakaa nyt jatkossa trollien kirjoitella, mitä noille vastailemaan? Paras tapa olisi, kun ette avaisi koko roskasaittia. Ite käyn ehkä kerran viikossa lueskelemassa jutut, en näille vastaile.
      Älkää tekään.

    • PPTT

      Trollihan tämä on mutta voihan tätä miettiä oikeasti. Tämä asenne on hyvin tavallinen juuri OP:n mainitsemassa paikassa.

      On mielenkiintoista kuinka Espoossa Kehä 3:n tienovilla tai siitä vielä pohjoisempana odotetaan, että heitä pitäisi jotenkin palvella innokkaasti ja takseja parveilisi lähistöllä yltäkyllin. Aivan kuin siellä olisi joku kyytien kultamaa, joka saisi kaikki kuskit himoamaan juuri Espoon kehä 3:lle. Näin ei ole. Kyytejä ei ole kovin paljoa ja siirtymät kyytien välillä ovat pitkiä. Kyytiä takaisin kaupunkiin ei ehkä saa. Seuraava asiakas kaukana voi olla jullikka ja se voi pilata parin tunnin ansiot. Ei siellä päin hengailu tuota paljoa. Itse asiassa siellä pitäisi olla korkeampi taksa, koska se on jo kaukana kaupungin humusta ja asiakasjoukoista. Valitettavasti sielläpäin on lisäksi ollut useampi asiakas, joka on alkanut tinkaamaan hinnasta kesken matkan. Ihan kuin se ei jo riittäisi, että on päätynyt Espoon Kehä3:lle, vielä pitäisi antaa alennusta, koska se on ilmeisesti Espoon Kehä 3:n asiakkaiden etuoikeus.

    • ei_oo_kallista

      Jos ostat auton 50 000/3a vakuutukset 15 000/a palkat verot huollot/korjaukset pesut polttoaineet yms yms lista on päättymätön. Sitten kun alat laskemaan tuota espoo - hki - espoo asiakaalle ajo joudut yhtäkkiä miettimään miten näin halvalla voi ajaa?

      • Buahahahaa

        Uberi ajaa 30€ kehä 3 joten HAISTA SINÄ VITTU.

        Olet vain paska kuski


      • ei_oo_kallista

        Mutta ajaako oikeasti voitolla kun ALV YEL yms alkaa puskemaan päälle? Pistäkää Uber miehet rahaa säästöön muuten menee kämppä alta....


      • ViidenTähdenUber
        ei_oo_kallista kirjoitti:

        Mutta ajaako oikeasti voitolla kun ALV YEL yms alkaa puskemaan päälle? Pistäkää Uber miehet rahaa säästöön muuten menee kämppä alta....

        Sossun maksama asunto ei lähde minulta alta. Tosin se on äitini nimissä täällä Jakomäessä. Olen vain peräkammarin poika äidin vuokrahuoneistossa.


      • voi..voi
        ei_oo_kallista kirjoitti:

        Mutta ajaako oikeasti voitolla kun ALV YEL yms alkaa puskemaan päälle? Pistäkää Uber miehet rahaa säästöön muuten menee kämppä alta....

        Sepä se, mutta toisaalta...aina riittää näitä idareita kun vanhat painuu vero ym velkoineen unohduksiin ja yksinkertainen suomipoika on onnellinen kun saa halvan kyydin, tajuamatta että maskaa veroissaan sen erotuksen


    • Zuhari

      Ootko kysymyt ylsityiskoneen hintaa menopaluu Lontooseen? Tai voithan tilata bussin noutamaan sinut kotiovelta ja kuskata edestakaisin, ei siis muita matkustajia kyytiin. Taksi on yksityiskuljetus. Otapa ensikerralla tilataksi ja 8 hekilöä kyytiin. Sun 100€ onkin vain 12,5€ per perse. Kestäiskö se ton?

    • Sikasoini

      No mitä teet siellä Tampereella saatika Lontoossa Jos olet Helsingin keskustaa menossa ota bussi jää 45 e suunta itselle kaljarahaa älä yritä matkia Jani toivolaa kun se matkustaa sinunkin verorahoilla saat vielä huonon maineen.

    • Per-kel

      Onhan se vähän ihmeellistä kun taksimatka Seutulasta Porvooseen on kalliimpi kuin Cph-Hel lentomatka :(

      • Paistikas

        Ei ole ihmeellistä. Tietenkin lentomatka on halvempi. Siellä on muitakin toiset jopa business luokassa.


      • nainmenee98

        Ja menopalu HKI-KITTILÄ ON KALLIIMPI KUIN HKI-NEW YORK!!! Maassa maan tavalla


    • Kyytikiito

      Taksilla ulkomaille suuntautuvasta kyydistä ei peritä alv:tä.
      Pätee Myös kaikissa muissakin henkilöliikenteen matkoissa, lento, laiva, linja-auto, juna matkoissa.
      Kuten jokainen ymmärtää taksissa ei voi olla enempää matkustajia kun 8 henkeä kuljettajan lisäksi, tätä enempää ei taksiksi rekisteröitäessä voi olla.
      Taksi noutaa asiakkaat kotipihasta ja vie pääteosoitteeseen, taksin aikataulun ostaa asiakas.
      Juna, laiva, linja-auto ja lentoliikenteessä asiakas matkustaa ja sovittaa niiden aikataulujen mukaan.

    • ExSuhari

      Taksimatka hinnoitellaan siten, että taksiyrittäjälle jää kaikkien kulujen jälkeen voittoa yrityksestään, että yrittäjä pystyy elämään. Kukaan, et sinäkään tee työtäsi palkatta, ethän? Mistä olet muuten saanut rahasi siellä keskustassa ryyppäämiseen ja taksimatkatkoihin? Onko se nyt kuitenkin niin, että ryyppäämiseen riittää rahaa, mutta ei sille taholle, joka tuo sinut turvallisesti kotiin?

      Kotiinkuljetuksesta ei haluttaisi maksaa mitään?

      Ehkä sinun kannattaisi käyttää julkisia kulkuneuvoja, nehän ovat ainakin stadissa julkisesti tuettuja ja siksi edullisia?

      Yksi vaihtoehto on tietysti kävellä....

      No, jokainenhan kuitenkin huomaa, että provohan tuo aloituksesi oli...

      • ViidenTähdenUber

        Ei taksikuskille kuulu jäädä mitään voittoa. Pelkkä korvaus menetetystä vapaa-ajasta riittää. Taksiyritys joka operoi satoja autoja voi toki tehdä voittoa, mutta lähinnä volyymin ansiosta. Yksittäinen auto ja yrittäjä siinä ei ole mikään kestävä bisnes jolla tehdään voittoa.


      • HuviTehdäDuunia
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        Ei taksikuskille kuulu jäädä mitään voittoa. Pelkkä korvaus menetetystä vapaa-ajasta riittää. Taksiyritys joka operoi satoja autoja voi toki tehdä voittoa, mutta lähinnä volyymin ansiosta. Yksittäinen auto ja yrittäjä siinä ei ole mikään kestävä bisnes jolla tehdään voittoa.

        45 vuotta autoilin ja elin taksillani, hieman sain siitä jäämään kulujen jälkeen, jolla pystyin elämään. Meinaat, että kuskit ihan vaan huvikseen pyörittää taksiaan, huoltaa, pesee ja hoitaa juoksevat asiat ihan ilman korvausta?

        No, sinuthan täällä tunnetaan monista eri provotunnuksistasi.


      • 1Mersutähti
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        Ei taksikuskille kuulu jäädä mitään voittoa. Pelkkä korvaus menetetystä vapaa-ajasta riittää. Taksiyritys joka operoi satoja autoja voi toki tehdä voittoa, mutta lähinnä volyymin ansiosta. Yksittäinen auto ja yrittäjä siinä ei ole mikään kestävä bisnes jolla tehdään voittoa.

        Ei yksi suutarinliikekkään sinun mukaasi voi tehdä voittoa, silläkö ei SAA elää? Pitääkö olla sata suutaria, että ”volyymilla” tehdään sitten vaan rahaa? Ei yksi kauppias saa tehdä voittoa, vaan hänellä pitää olla oma kauppaketju tehdäkseen tiliä? Ettei voi ottaa ajaakseen yhtä autoa, vaan pitää satoja autoja olla?

        Montax Uberia sulla itelläs on, sähän oot oikeen ”viiden tähden” uuperi muka?


      • ViidenTähdenUber
        1Mersutähti kirjoitti:

        Ei yksi suutarinliikekkään sinun mukaasi voi tehdä voittoa, silläkö ei SAA elää? Pitääkö olla sata suutaria, että ”volyymilla” tehdään sitten vaan rahaa? Ei yksi kauppias saa tehdä voittoa, vaan hänellä pitää olla oma kauppaketju tehdäkseen tiliä? Ettei voi ottaa ajaakseen yhtä autoa, vaan pitää satoja autoja olla?

        Montax Uberia sulla itelläs on, sähän oot oikeen ”viiden tähden” uuperi muka?

        Suutarilla täytyy olla ammattitaitoa, että kauppa käy. Suutarin täytyy myös investoida toimitiloihin, markkinointiin ja mainontaan. Suutariksi voi toki alkaa, mutta ei siinä vielä kovin pitkälle pääse. Yrittäminen on vaikeaa.

        Taksiyrittäminen taas ei vaadi minkäänlaista ammattitaitoa. Ajat käytännössä tolpalle ja odotat vuoroasi. Sillä saat jo vähän. Fiksumpi liittyy välityskeskukseen joka kuten täällä on monesti kerrottu, hyvin edullista (verrattuna Uberiin). Kulut on siis oma auto, autoon liittyvät kulut ja korvaus työajasta. Ei sen taksikyydin siis tarvitse paljoa maksaa.

        Enhän minä tässä mitään hintoja määrittele. Kerron vain, että näin se menee. Markkinatalous hinnat määrittelee.


    • JepulisJes

      Sama kaveri ostaa Cittarista koipireisiä, kun normaali ihminen ostaa parasta ja kallista, sitä mistä itse nauttii.

      Nämä kitupiikit on siitä hassuja, että ovat ymmärtäneet, että omat tienatut eurot on niin arvokkaita, ettei niitä voi käyttää omaksi hyväksi.
      Säästetään pahanpäivän varalle ja kerkiävät kuolla niitä odotellessa.

      Perikunta läpsyttelee karviaisia käsiä yhteen ja toivottavasti ovat normaaleja ihmisiä, eikä mitään fucking kitupiikkejäja ja pistävät rahat kiertoon, omaksi hyväksi.

    • Rakennusmesu

      Itse en ymmärrä miksi joku haluaa nykyiset taksarit kortistoon ja maahanmuuttajat tilalle. Verorahat valuu jonkun ulkomaisten uuber sijoittamisen taskuun.
      Saadaan paskemmat kyydit ei juurikaan halvemmalla, mutta taas me muut saadaan maksaa enemmän veroja.
      Minun käsittääkseni taksit maksavat todella paljon veroja ja veroluonteisia maksuja.
      Itse ainakin menen mielummin suomalaisen kyydissä. Eikä taksin hinta ole edes kallis.
      Suomessa autoilu on vaan kallista. Itsellä meni autoiluun viime vuonna 10000 e eikä ole edes öky auto.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe