RoT todistaa evoluutiosta

BlueDevil

"Ihmisen ja sian geneettinen yhtenevyys on n. 97%:n luokkaa. Proteiinien koodaamiseen käytettävät DNA-jaksot ovat lähes identtiset ihmisellä ja sialla, koiralla, hiirellä ja muilla nisäkkäillä. "

Näin siis bibbeli, ja samalla kumoaa nätisti oman oppinsa, sillä jos ihminen kerran on luotu muista mainituista erikeseen, miksi geneettistä yhtäläisyyttä olisi niin yhtään?

Sen sijaan evoluution mukainen selitys yhteisestä kantamuodosta selittää tämänkin, samalla tuoden uuden todisteen evoluution puolesta kreationismia vastaan. Kyllä mahtaa olla kiusallista.

Vielä kiusallisempaa on tämä:

"Ihmiselle voidaan siirtää sian, lampaan tai jopa delfiinin sydän."

Eli jos peruslajiopissa olisi mitään perää, ihminen olisi samaa peruslajia lampaan, sian ja delfiinin kanssa... Kovin kiusallista...

12

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IhmeellinenUskovanElämä

      Jos ihminen ei ole eläin, kuten kreationistit väittävät, niin kovin eläimen kaltaiseksi Jumala on ihmisen rakentanut. Kaikki samat fysiologiset prosessit, joita ihmisessä on, löytyvät myös eläimiltä.

      Jos joku väittäisi, että Raamattu ei ole kirja, olisi väite totuusväittämänä samanlainen. Tutkii Raamattua miten tahansa, niin kirjalta se näyttää. Uskovalle Raamattu saattaa olla Jumalan Sana ja pienellä johdattelulla jopa Jeesus Kristus (...ja sana tuli lihaksi...), mutta kirjastonhoitajalle se on kirja siinä missä muutkin.

      • Ihminen ei ole eläin, vaan jotain muuta. Raamattu ei ole kirja, vaan jotain muuta. Ja tuo ”jotain muuta” on kreationistin kuvitelmaa.


      • Me ihmiset hengitämme samaa ilmaa ja syömme samaa ravintoa kuin eläimetkin. Meissä on samaa DNA:ta ja samoja epigeneettisiä mekanismeja kuin eläimissäkin. Olemme samojen suunniteltujen luonnon- ja fysiikan lakien alaisia kuin eläimetkin.

        Mutta Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja antoi meille vapaan tahdon valita. Raamatun luomiskertomuksessa ihmisen kohdalla ei esiinny termiä 'after his kind', eli Jumala ei suunnitellut ihmistä varioitumaan samalla tavalla kuin eläimet kokevat muuntelua. Kaikki maailman ihmiset ovat geneettisesti 99,9%:sti samanlaisia. 0,1%:n ero kertoo geneettisestä rappeutumisesta.

        Tiede ei tunne mitään solutason mekanismia, joka saisi aikaan apinan kehittymisen ihmiseksi.


      • Valehtelijalle
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Me ihmiset hengitämme samaa ilmaa ja syömme samaa ravintoa kuin eläimetkin. Meissä on samaa DNA:ta ja samoja epigeneettisiä mekanismeja kuin eläimissäkin. Olemme samojen suunniteltujen luonnon- ja fysiikan lakien alaisia kuin eläimetkin.

        Mutta Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja antoi meille vapaan tahdon valita. Raamatun luomiskertomuksessa ihmisen kohdalla ei esiinny termiä 'after his kind', eli Jumala ei suunnitellut ihmistä varioitumaan samalla tavalla kuin eläimet kokevat muuntelua. Kaikki maailman ihmiset ovat geneettisesti 99,9%:sti samanlaisia. 0,1%:n ero kertoo geneettisestä rappeutumisesta.

        Tiede ei tunne mitään solutason mekanismia, joka saisi aikaan apinan kehittymisen ihmiseksi.

        "Me ihmiset hengitämme samaa ilmaa ja syömme samaa ravintoa kuin eläimetkin. Meissä on samaa DNA:ta ja samoja epigeneettisiä mekanismeja kuin eläimissäkin. Olemme samojen suunniteltujen luonnon- ja fysiikan lakien alaisia kuin eläimetkin."

        Yksinkertainen ja tosiasiallinen selitys tuolle on, että me olemme eläimiä. Mitään suunnittelua ei tosin ole havaittu, vaan väitteet siitä ovat uskonnollisesti motivoitunutta julistusta eivätkä esim. mitään tiedettä.

        "Mutta Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja antoi meille vapaan tahdon valita. Raamatun luomiskertomuksessa ihmisen kohdalla ei esiinny termiä 'after his kind', eli Jumala ei suunnitellut ihmistä varioitumaan samalla tavalla kuin eläimet kokevat muuntelua."

        Tuossa esitteletkin sitä uskontoa, joka juuri sinut on motivoinut vääristelemään tiedettä uskontosi takia.

        "Kaikki maailman ihmiset ovat geneettisesti 99,9%:sti samanlaisia. 0,1%:n ero kertoo geneettisestä rappeutumisesta."

        0,1 prosentin ero kertoo vaihtelusta, mutta mikään ei osoita, että kyse olisi juuri rappeutumisesta.

        "Tiede ei tunne mitään solutason mekanismia, joka saisi aikaan apinan kehittymisen ihmiseksi."

        Tiede tuntee joukon solutasolta lähtöisin olevia mekanismeja, joiden vaikutusten kumuloituminen yhdessä luonnonvalinnan kanssa on saanut aikaan eräiden apinoiden kehittymisen ihmisiksi.

        PS. Valehtelemalla täällä et saa käytännössä mitään aikaiseksi. Voit toki valheittesi verkossa uskotella itsellesi, että olet täällä oppettamassa ihmisiä, mutta tosiasiassa sinun vihreesi ja valheesi osoitetaan ja korjataan täällä ja sinulle nauretaan kun kehtaat siitä huolimatta jatkaa samalla linjalla.


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Me ihmiset hengitämme samaa ilmaa ja syömme samaa ravintoa kuin eläimetkin. Meissä on samaa DNA:ta ja samoja epigeneettisiä mekanismeja kuin eläimissäkin. Olemme samojen suunniteltujen luonnon- ja fysiikan lakien alaisia kuin eläimetkin.

        Mutta Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja antoi meille vapaan tahdon valita. Raamatun luomiskertomuksessa ihmisen kohdalla ei esiinny termiä 'after his kind', eli Jumala ei suunnitellut ihmistä varioitumaan samalla tavalla kuin eläimet kokevat muuntelua. Kaikki maailman ihmiset ovat geneettisesti 99,9%:sti samanlaisia. 0,1%:n ero kertoo geneettisestä rappeutumisesta.

        Tiede ei tunne mitään solutason mekanismia, joka saisi aikaan apinan kehittymisen ihmiseksi.

        Valehtelet ja kieroilet jälleen kerran. Mitä ihmettä sinä käsität termillä apina? Kädellisiin kuuluu:
        Heimot
        Pikkumakit (Cheirogaleidae)
        Makit (Lemuridae)
        Kärppämakit (Lepilemuridae)
        Indrit (Indridae)
        Sormieläimet (Daubentoniidae)
        Lorit (Lorisidae)
        Galagot (Galagidae)
        Kummituseläimet (Tarsiidae)
        Kierteishäntäapinat (Cebidae)
        Yöapinat (Aotidae)
        Pitheciidae
        Atelidae
        Vanhan maailman häntäapinat (Cercopithecidae)
        Gibbonit (Hylobatidae)
        Isot ihmisapinat (Hominidae)
        Ei löydy heimoa apinat lahkosta kädelliset. Tarkentaisitteko hieman väitettänne?


        Eläinlääkkeen käyttöohjeesta:"Hedelmällisessä iässä olevien naisten on käsiteltävä tuotetta varoen
        johtuen sen mahdollisista vaikutuksista lisääntymistoimintoihin. Raskaana olevien naisten ei
        tulisi annostella valmistetta." Miksi tällainen varoitus? Kertoisitko miksi tämä useille eri nisäkkäille käytettäväksi tarkoitettu lääke toimii samalla tavalla ihmislajin naaraille?


      • Valehtelijalle kirjoitti:

        "Me ihmiset hengitämme samaa ilmaa ja syömme samaa ravintoa kuin eläimetkin. Meissä on samaa DNA:ta ja samoja epigeneettisiä mekanismeja kuin eläimissäkin. Olemme samojen suunniteltujen luonnon- ja fysiikan lakien alaisia kuin eläimetkin."

        Yksinkertainen ja tosiasiallinen selitys tuolle on, että me olemme eläimiä. Mitään suunnittelua ei tosin ole havaittu, vaan väitteet siitä ovat uskonnollisesti motivoitunutta julistusta eivätkä esim. mitään tiedettä.

        "Mutta Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja antoi meille vapaan tahdon valita. Raamatun luomiskertomuksessa ihmisen kohdalla ei esiinny termiä 'after his kind', eli Jumala ei suunnitellut ihmistä varioitumaan samalla tavalla kuin eläimet kokevat muuntelua."

        Tuossa esitteletkin sitä uskontoa, joka juuri sinut on motivoinut vääristelemään tiedettä uskontosi takia.

        "Kaikki maailman ihmiset ovat geneettisesti 99,9%:sti samanlaisia. 0,1%:n ero kertoo geneettisestä rappeutumisesta."

        0,1 prosentin ero kertoo vaihtelusta, mutta mikään ei osoita, että kyse olisi juuri rappeutumisesta.

        "Tiede ei tunne mitään solutason mekanismia, joka saisi aikaan apinan kehittymisen ihmiseksi."

        Tiede tuntee joukon solutasolta lähtöisin olevia mekanismeja, joiden vaikutusten kumuloituminen yhdessä luonnonvalinnan kanssa on saanut aikaan eräiden apinoiden kehittymisen ihmisiksi.

        PS. Valehtelemalla täällä et saa käytännössä mitään aikaiseksi. Voit toki valheittesi verkossa uskotella itsellesi, että olet täällä oppettamassa ihmisiä, mutta tosiasiassa sinun vihreesi ja valheesi osoitetaan ja korjataan täällä ja sinulle nauretaan kun kehtaat siitä huolimatta jatkaa samalla linjalla.

        //0,1 prosentin ero kertoo vaihtelusta, mutta mikään ei osoita, että kyse olisi juuri rappeutumisesta.//

        Ja mitä sanoo NHGRI, kansallinen ihmisen genomin tutkimusinstituutti?

        https://www.genome.gov/19016904/faq-about-genetic-and-genomic-science/
        "All human beings are 99.9 percent identical in their genetic makeup. Differences in the remaining 0.1 percent hold important clues about the causes of diseases."

        Joten kuka valehtelee?


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        //0,1 prosentin ero kertoo vaihtelusta, mutta mikään ei osoita, että kyse olisi juuri rappeutumisesta.//

        Ja mitä sanoo NHGRI, kansallinen ihmisen genomin tutkimusinstituutti?

        https://www.genome.gov/19016904/faq-about-genetic-and-genomic-science/
        "All human beings are 99.9 percent identical in their genetic makeup. Differences in the remaining 0.1 percent hold important clues about the causes of diseases."

        Joten kuka valehtelee?

        Sinä. Ei sanaakaan rappeutumisesta.


      • AteistiVaan
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Me ihmiset hengitämme samaa ilmaa ja syömme samaa ravintoa kuin eläimetkin. Meissä on samaa DNA:ta ja samoja epigeneettisiä mekanismeja kuin eläimissäkin. Olemme samojen suunniteltujen luonnon- ja fysiikan lakien alaisia kuin eläimetkin.

        Mutta Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja antoi meille vapaan tahdon valita. Raamatun luomiskertomuksessa ihmisen kohdalla ei esiinny termiä 'after his kind', eli Jumala ei suunnitellut ihmistä varioitumaan samalla tavalla kuin eläimet kokevat muuntelua. Kaikki maailman ihmiset ovat geneettisesti 99,9%:sti samanlaisia. 0,1%:n ero kertoo geneettisestä rappeutumisesta.

        Tiede ei tunne mitään solutason mekanismia, joka saisi aikaan apinan kehittymisen ihmiseksi.

        ”Mutta Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja antoi meille vapaan tahdon valita.”

        Olen aina ihmetellyt tuota fraasia. Eli onko Jumalallakin DNA ja samat epigeneettiset mekanismit kuin ihmisellä? Tai kenties Jumalalla on samat henkiset ominaisuudet kuin meillä ihmisillä (rakkaus, viha, kateus, ylpeys,, ...)?


      • Ewokki
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Me ihmiset hengitämme samaa ilmaa ja syömme samaa ravintoa kuin eläimetkin. Meissä on samaa DNA:ta ja samoja epigeneettisiä mekanismeja kuin eläimissäkin. Olemme samojen suunniteltujen luonnon- ja fysiikan lakien alaisia kuin eläimetkin.

        Mutta Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja antoi meille vapaan tahdon valita. Raamatun luomiskertomuksessa ihmisen kohdalla ei esiinny termiä 'after his kind', eli Jumala ei suunnitellut ihmistä varioitumaan samalla tavalla kuin eläimet kokevat muuntelua. Kaikki maailman ihmiset ovat geneettisesti 99,9%:sti samanlaisia. 0,1%:n ero kertoo geneettisestä rappeutumisesta.

        Tiede ei tunne mitään solutason mekanismia, joka saisi aikaan apinan kehittymisen ihmiseksi.

        ”Tiede ei tunne mitään solutason mekanismia, joka saisi aikaan apinan kehittymisen ihmiseksi.”

        Tunteepas. Mutaatiot muuttavat perimää... Tästä mekanismista lienemme samaa mieltä. Erimielisyys liittyy vain sinun ajatukseen, ettei satunnainen mutaatio voi johtaa silloin tällöin myös kehitykseen.

        Sen sijaan tiede ei tunne mitään mekanismia, joka saisi aikaan ihmisen kehittymisen maan tomusta kuten Raamattu väittää.


      • BlueDevil
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Me ihmiset hengitämme samaa ilmaa ja syömme samaa ravintoa kuin eläimetkin. Meissä on samaa DNA:ta ja samoja epigeneettisiä mekanismeja kuin eläimissäkin. Olemme samojen suunniteltujen luonnon- ja fysiikan lakien alaisia kuin eläimetkin.

        Mutta Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja antoi meille vapaan tahdon valita. Raamatun luomiskertomuksessa ihmisen kohdalla ei esiinny termiä 'after his kind', eli Jumala ei suunnitellut ihmistä varioitumaan samalla tavalla kuin eläimet kokevat muuntelua. Kaikki maailman ihmiset ovat geneettisesti 99,9%:sti samanlaisia. 0,1%:n ero kertoo geneettisestä rappeutumisesta.

        Tiede ei tunne mitään solutason mekanismia, joka saisi aikaan apinan kehittymisen ihmiseksi.

        Rappeutumiselle ei ole lainkaan mekanismia.


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Me ihmiset hengitämme samaa ilmaa ja syömme samaa ravintoa kuin eläimetkin. Meissä on samaa DNA:ta ja samoja epigeneettisiä mekanismeja kuin eläimissäkin. Olemme samojen suunniteltujen luonnon- ja fysiikan lakien alaisia kuin eläimetkin.

        Mutta Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja antoi meille vapaan tahdon valita. Raamatun luomiskertomuksessa ihmisen kohdalla ei esiinny termiä 'after his kind', eli Jumala ei suunnitellut ihmistä varioitumaan samalla tavalla kuin eläimet kokevat muuntelua. Kaikki maailman ihmiset ovat geneettisesti 99,9%:sti samanlaisia. 0,1%:n ero kertoo geneettisestä rappeutumisesta.

        Tiede ei tunne mitään solutason mekanismia, joka saisi aikaan apinan kehittymisen ihmiseksi.

        Sian Jumala sitten ilmeisesti loi 97 prosenttisesti omaksi kuvakseen.


    • Olen tuota joo vähän ihmetellyt: luomistarinassa tehdään antaumuksella selväksi, oikeastaan alleviivataan se, että ihminen ei todellakaan ole sama kuin eläin. Tarinassa ihmisen ja eläimen yhteneväisyys on 0 %. Mutta kretun, joka tykkää kusta omiin muroihinsa, mielestä 97%:n vastaavuus kertoo luomistarinan luotettavuudesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      70
      2078
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1406
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1383
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      957
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      360
      884
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe