Uskomisen mekanismit

Entiäää

Kreationistit kehottavat uskomaan jumalaan. Mikä on uskomisen mekanismi jota käytän uskoessani sillä järkeni kapinoi vastaan etten voi uskoa koska se on satua eikä siitä ole mitään näyttöä objektiivisesti?

14

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinsemenee

Aikuisiällä uskonnollisen vakaumuksen löytäminen edellyttää rationaalisesta ajattelusta luopumista.

Uskon löytämistä helpottaa päihteiden väärinkäyttö. Päihdeaddiktio rajoittaa kykyä rationaaliseen ajatteluun ja helpottaa visuaalisten ja auditiivisten uskonnollisten kokemusten kokemista. Jo muutama viikko päihteiden rankkaa väärinkäyttöä ja huomaat kuinka jumalat ja muut yliluonnolliset tahot pyrkivät ottamaan kontaktia sinuun. Enkeleistä ja muista taivaanvaltakunnan asukeista tulee vakiovieraitasi ja he näyttävät sinulle asioita jotka eivät voi olla peräisin tästä maailmasta. Jos olet onnekas, voit kuulla kuinka jumala puhuttelee sinua suoraan henkilökohtaisesti ja todella rappiolla oleville onnekkaille jumala voi suoda jopa profetoimisen lahjan. Ateistisen dokun deliriumvisiot jäävät jumalan suoman profetoimisen rinnalla kakkoseksi ihan 6-0, kuulemma.

• inigo.montoya

Kuulit väärin. Meneppä a-klinikan odotustilaan haastattelemaan.

• BlueDevil

Niin, jostain syystä kaikkiin uskonlöytämistarinoihin liittyvät aina sanat *olin käyttänyt suonensisäisiä'... Muuten, mitä mieltä olet siitä että Maria oli 13 saadessaan jeesuksen?

• niinsemenee
        inigo.montoya kirjoitti:

Kuulit väärin. Meneppä a-klinikan odotustilaan haastattelemaan.

Toisaalta, jos menet paikallisen helluntaiseurakunnan kokoukseen niin kuulet päinvastaisia kokemuksia.

• inigo.montoya
        niinsemenee kirjoitti:

Toisaalta, jos menet paikallisen helluntaiseurakunnan kokoukseen niin kuulet päinvastaisia kokemuksia.

Joten etsi yhteinen nimittäjä.

• Bdbzbzkz
        inigo.montoya kirjoitti:

Joten etsi yhteinen nimittäjä.

Sen on varmaan sitten pakko olla jumala kaikilla.

• toesaaltaohaseniinni
        niinsemenee kirjoitti:

Kokemus, kuten kaikki tunteellisuus, ei perustu monastikaan tieteellisyyteen eikä tosiasioihin .

• pukkaatpötyä
    • Ajattelueiolekiellettyä

Yksi evouskon mekanismi:

Vaikka tiede ei ikinä ole saanut vähäisintäkään elonmerkkiä kosmoksesta niin silti Tieku sanoo törkeäasti valehdellen että jokainen tiedemies muka on täysin varma että on sitä siellä.

Tämä on valhe mutta koska se myy hyvin sillä herkkäuskoevokkeja riittää, niin tällä linjallahan tuo lehti pysyy.

Nyt tiedoksi kuitenkin se että todellinen tiede-ihminen kuten minä, uskoo vain sen mitä tiede on havainnoinut ja mahdollisesti tilanteesta ja aiheesta riippuen kokeellisesti toistanut.

Ja tiedätkös mitä? Tämä asennoituminen tieteeseen ei ole lainkaan ristiriidassa sen kanssa mitä Raamattu todella opettaa.
      Ikävä kyllä maailma on täynnä lahkoja jotka kukin poikkeavat Raamatun ajan kristillisyydestä tavalla tai toisella.
      Ole hyvä ja luehan tasokasta kirkkohistoriaa niin voit yllättyä, sillä Raamatun ajan kristityillä ei ollut ensimmäistäkään pappia kovaa palkkaa nauttimassa. Ei mies- eikä naispappia puhumattakaan pappishierarkiasta piispoineen ja paaveineen.

Niputan tässä ev.lut evot samaan nippuun muiden herkkäuskoisten kanssa sillä kyllä heilläkin on vastuu ottaa selvää uskonsa perusteista jotteivät tulisi evouskoisten tavoin perusteellisesti petetyiksi läpi lyheyn elämänsä.
      Minä katsoin jo 15 v. alkaen että olen itselleni sen velkaa että en herkästi usko yhtään mitään.
      Ja siksi olenkin niin tuiki viisas.

• "Kreationistit kehottavat uskomaan jumalaan. Mikä on uskomisen mekanismi jota käytän uskoessani sillä järkeni kapinoi vastaan etten voi uskoa koska se on satua eikä siitä ole mitään näyttöä objektiivisesti?"

Uskon motiivina on Jumalan ihmisen sisimpään luoma tietoisuus, että Hän on olemassa ja että Hän on kaiken luoja.

• Mitäs jos sellaista tietoisuutta ei ole?

• toesaaltaohaseniinni

Mark: Useimmpien uskoviksi itseään nimittävien uskomisen sisältö on muodostunut ihmislähtöisestä opetuksesta jota ei edes Raamattu tue.
        Varsin suuressa määrin nimenomaan sinulla.
        Silloinkin kun luet Raamattua pakotat tulkintasi, jota erheellisesti pidät ymmärtämisenä, tukemaan oman oppisuuntasi opetuksia joista useimmat ovat vääriä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2083
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1906
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      66
      1555
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1193
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1152
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe