Varpuset ovat vähentyneet kovasti ja nykyisin ei oikeastaan varpusparvia näe ollenkaan.
Tämä on varmaan hyvä, sillä mieleen tulee hakematta heti kaksi kansansanontaa aiheesta.
Ensimmäiseksi "ampua haulikolla varpusparveen" tarkoitti toimintaa, jonka tuloksia ei voinut tietää etukäteen.
Toisaalta jos vatsa oli sekaisin, pönttöön tuli "varpusparvi". Jokainen, joka on nähnyt ne pienet läiskät ympäri pönttöä tietää, mistä on kyse.
On se hyvä, että enää ei näe varpusparvia
Varpusparvi - kadonnutta kansanviisautta
11
314
Vastaukset
- pizzaa.varpusella
Kyllä niitä kesäterasseilla pyörii aivan liikaa. Paskovat pitsoihin yms. kivaa.
- Tullumieleen
Paskaahan ne pitsat ovat ravintoarvoltaan muutenkin. Pikku määrä lisää paskaa niitä pilaa.
- tillinkeri
Tullumieleen kirjoitti:
Paskaahan ne pitsat ovat ravintoarvoltaan muutenkin. Pikku määrä lisää paskaa niitä pilaa.
Kyllä minun pitsoissa on ravintoympyrän kaikki sektorit. Rosvosektori pitsan viereisessä tuopissa.
- TällähänToimeenTulloo
tillinkeri kirjoitti:
Kyllä minun pitsoissa on ravintoympyrän kaikki sektorit. Rosvosektori pitsan viereisessä tuopissa.
Vehnä mössöä 99 prosenttia ja pari tomaatin viipaletta.
- RöyhPerkule
Mössö se vasta pitääkin ihmisen kunnossa ja siihen viereen se olut tuoppi.
- äänestäjä
Varpusparvia on nykyhallitus suojellut jo liikaa kun on lähettänyt niitä kansalaisten niskaan.
- lavator
Merkillistä ,että ne läiskät ja liat eivät lähde kaikilla Domestos-puhdistusaineilla samoin, vaikka vain hajusteissa pitäisi olla eroa: Sitruunanhajuinen, keltainen pullo on yhtä tyhjän kanssa - vihreä Domestos putsaa ja liuottaa kirkkaaksi parilla kerralla koko pytyn.
Hintakin sama.. - Kottaraisetkinkadonneet
Varpusparviin oon törmänny viimeiksi 60-luvulla kun oli vielä olemassa kunnon pienviljely tiloja joiden pellot eivät olleet tehoviljeltyjä ja jokaisella niistä oli tiuhaan ulkona laiduneläimiä.
- YksiEläinLaji
Muutama sata vuotta eteenpäin ja sitten viimeiset ihmiset kyselevät onkos täälläpäin ihmisiä näkynyt?
- MulleKuitenkinYksiJaSama
Justiin. Vaikeeta uskoa, että tälläinen vain hyvä osaisten arvoja edustava maailma voi jatkua kovin kauankaan.
- Ympärivuodenruokintaa
Voimakkaan ruokinnan ansiosta on lähiympäristössä nytkin isoja varpusparvia. Haukatkin ovat ne huomanneet.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865