Kuka on oikea Jumala?

Ateistit sanovat etteivät he usko mihinkään jumaliin. Kuitenkin he usein esittävät pitkän luettelon eri "jumalista", joita ei heidän omien väitteittensä mukaan pitäisi olla olemassa. Siinä on jo ristiriita heidän maailmankatsomuksessaan.

Sitten he pilkallisesti kysyvät: "Mihin "jumalaan" niistä pitäisi uskoa?
Vastaus on hyvin yksinkertainen ja helppo: Usko siihen Jumalaan, joka on luonut maailmankaikkeuden ja sinut itsesi ja potkaisen muut "jumalat" pellolle. Käytä vain Hänestä nimeä Jumala, eikä kenestäkään tai mistään muusta.

20

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmaankin tarkoitat listaa jumalista, joihin ihmiset ovat palvoneet historian aikana.

Mikä on - ottaako sinua noin kovasti olla yksi miljardeista, jotka ovat palvoneet tuhansia eri jumalia? Pudottaa sinut takaisin kuolevaisten joukkoon.

Jumalahan sinä annoit ymmärtää itseäsi pitävän.

• "Mikä on - ottaako sinua noin kovasti olla yksi miljardeista, jotka ovat palvoneet tuhansia eri jumalia? Pudottaa sinut takaisin kuolevaisten joukkoon."

Olen yksi miljardeista, jotka uskovat, että Jumala on olemassa ja että Hän on kaiken luoja.

• Mark5 kirjoitti:

"Mikä on - ottaako sinua noin kovasti olla yksi miljardeista, jotka ovat palvoneet tuhansia eri jumalia? Pudottaa sinut takaisin kuolevaisten joukkoon."

Olen yksi miljardeista, jotka uskovat, että Jumala on olemassa ja että Hän on kaiken luoja.

Eilenkö se oli, kun naureskelit Raamatun Jumalalle?

• Mark.luuvitonen
        Mark5 kirjoitti:

"Mikä on - ottaako sinua noin kovasti olla yksi miljardeista, jotka ovat palvoneet tuhansia eri jumalia? Pudottaa sinut takaisin kuolevaisten joukkoon."

Se sinun olematon ei pysty luomaan paskaakaan.

• kronosss

Zeus on ylin, hän veti tukasta jumalaasi pitkin katuja.

• "Zeus on ylin, hän veti tukasta jumalaasi pitkin katuja."

Kysymys ei ole Zeuksesta, vaan Hänestä, joka on luonut maailmankaikkeuden ja ihmisen. Hän on ainoa Jumala eikä muuta Jumalaa olekaan (paitsi epäjumalia)

• Tämä voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta ihmiset ovat historian kuluessa suhtautuneet niihin jumala-luettelon mielikuvitusolentoihin yhtä suurella hartaudella kuin sinä suhtaudut omaan mielikuvitusolentoosi. Minun jumalani on se oikea, muut ovat vain "jumalia". Ja se että ateisti kirjaa nämä olennot luotteloksi, ei tarkoita että ne olisivat olemassa tai että ateisti uskoisi niihin. Mielikuvitusolentojakin voi luetteloida. Tuntuu kuin lapselle puhuisi...

• "Tämä voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta ihmiset ovat historian kuluessa suhtautuneet niihin jumala-luettelon mielikuvitusolentoihin yhtä suurella hartaudella kuin sinä suhtaudut omaan mielikuvitusolentoosi. Minun jumalani on se oikea, muut ovat vain "jumalia"."

Ei ole kysymys "minun jumalastani", vaan on kysymys Jumalasta, joka on luonut maailmankaikkeuden ja ihmisen. Hän on oikea ja ainoa Jumala.

• Zeus siis

• AteistiVaan
        poleemlkko kirjoitti:

Zeus siis

Kreikkalaisen mytologiassa ei ole yhtä luojajumalaa vaan ymmärtääkseni esimerkiksi taivas ja maa ovat eri jumalien ilmentymiä. Täten maailman selittämiseen tarvitaan useita jumalia eikä Mark5 tapainen jumalien pois pudotus toimi...

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Khaos

• AteistiVaan kirjoitti:

Kreikkalaisen mytologiassa ei ole yhtä luojajumalaa vaan ymmärtääkseni esimerkiksi taivas ja maa ovat eri jumalien ilmentymiä. Täten maailman selittämiseen tarvitaan useita jumalia eikä Mark5 tapainen jumalien pois pudotus toimi...

Kreikkalaisilla oli myös esimerkiksi Eros, rakkauden jumala, joka hallitsi muita jumalia - ainakin Sofokleen mukaan.

• Diopterius
        AteistiVaan kirjoitti:

Onhan kristityillä useita jumalia.
        On Jumala niminen jumala, Jeesus, Pyhä henki ja edelliset yhteensä ovat myös yksi jumala. Lisäksi kristityillä on mahtava jumala Saatana, jonka nimeen uskova siunaa eri tavalla uskovat.
        Noiden lisäksi kristityillä on eri nimisiä pyhimyksiä, joilla on jumalallisia kykyjä ja sillä perusteella nekin ovat luokiteltavissa kristillisiksi jumaliksi sekä lukuisia vaikuttavia henkiolentoja nimeltään riivaajat.
        Kai se Mark5 jonkun sortin kristitty on.

• Mark.luuvitonen

Jumala ei pysty luomaan paskaakaan, joten lakkaa puhumasta paskaa.

• JudasIskariot

Mark5, veliseni. Antaistko muille kanssa ihmiselle rauhaa? Trollaamisellakin joku raja.

• BlueDevil

Jaa, että Brahman? Joka kuulemma loi maailman. Ja sitten on about tuhat muuta joiden uskotaan tehneen saman...

• Ja vielä huomautuksena, että aika harva jumalista on poikaansa tappanut uhrina itselleen. Tiedoksi Mark5:lle, joka kuitenkin vänkää, että on vain yksi jumala.

• Lähtökohtaisesti oletat universumin luoduksi. Mahdollisesti olet väärässä. Sinulla todennäköisesti ei ole asiasta objektiivisia todisteita.

Epäilen suuresti myöskin sitä, että pitäisit hallussasi todisteita itse luomisen suorittajasta.

Niin kauan kuin asianlaita on arvelemallani tolalla, voisit saarnaamisen sijaan keskittyä hankkimaan mainittuja todisteita.

• Diopterius

Objektiivisesti havaittavaa on, että jumalilla ja uskonnoilla taipumus esiintyä maantieteeseen, aikaan ja kultuuriin sidonnaisina.
      Kullekin jumalaan uskovalle ihmiselle valikoituu jumala elinympäristön ja omien subjektiivisyen tarpeiden sekä luulojen ja toiveiden perusteella.
      Se viittaa siihen, että jumalat ovat olemassa vain ihmisten mielissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      227
      1993
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1758
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      56
      1251
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1075
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      998
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      950
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      865
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      864
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      802
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      794
    Aihe