Vapaista suunnista

Paavo Ruotsalaisen seppää, mukaillen: "Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki, Jeesuksen Kristuksen kirkko".

Ihmiset Suomessa vaeltavat nykyään vapaakirkosta ja luterilaisista helluntailiaisiin, metodisteihin, baptisteihin ym kirkkoihin ja seurakuntiin ja kokouksiin, ja jotkut seurakunnat ovat todella hyviä paikallisesti, ja ihminen tarvitsee seurakunnan opetuslapsena kasvaakseen, ja Jumala johdattaa jokaisen omaan hengelliseen kotiinsa.

Ja herätykset syyttyvät ja sitten sammuvat, kun Henki sammuu.

Mistä tässä on kysymys? Ihmisiltä puuttuu oma yksi ja oikea kirkko ja seurakunta, kun Jeesuksen Kristuksen pyhien kirkkoa, jota mormoneiksi sanotaan, ei hyväksytä siksi mitä se on, vaan panetellaan ja väitetään vääräoppiseksi ja ei- kristilliseksi jne. Ei se ole vääräoppinen muutakuin muitten mielestä tietysti, se on juuri se kirkko, jossa Jeesuksen oppi elää. Kirkko on olemassa, ei sitä tarvitse enää etsiä.

Opista ei saa riidellä, en väitä olevani ainoa, joka on oikeassa, onhan myös näkymätön uskovien yhteisö, mutta tämä on henkilökohtainen kokemukseni.

58

630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eenokki12

      Onko tullut luettua liikaa kun avaus on kuin se olisi mieleltään sairaan kirjoittamaa ? Henkesi on sammunut se näkyy jo kuvastasikin ja jos ei siitä niin avauksesta. Tähän avaukseen ei kannata vastata.

      • Miksi sitten vastasit?


      • Niin, heränneet ihmettelivät uskon perusasioita. Yksi on se, että opetuslapsen täytyy kasvaa jossakin, ja kunnon kirkko puuttui. Meillä se on. Teiltä muilta se puuttuu.


      • Olli.S kirjoitti:

        Niin, heränneet ihmettelivät uskon perusasioita. Yksi on se, että opetuslapsen täytyy kasvaa jossakin, ja kunnon kirkko puuttui. Meillä se on. Teiltä muilta se puuttuu.

        >>"Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki, Jeesuksen Kristuksen kirkko".<<

        Suotta mukailit - eli vääristelit!

        Seppä Högman Paavo Ruotsalaiselle: "Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki, Jeesuksen Kristuksen SISÄINEN TUNTEMINEN".

        Ja se - Herran Jeesuksen sisäinen tunteminen - teiltä mormoneilta totisesti puuttuu.

        Allekirjoittanut on ollut sukulaisuussuhteen johdosta aikoinaan paljon tekemisissä M.A.P -kirkkolaisten/mormonien kanssa.
        Harhaoppia on teidän uskontonne!!
        Teillä ei ole mitään tekemistä Herran Jeesuksen Kristuksen elävän seurakunnan kanssa.
        Toistan: EI MITÄÄN.


      • Eenokki12
        Saviseutulainen kirjoitti:

        >>"Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki, Jeesuksen Kristuksen kirkko".<<

        Suotta mukailit - eli vääristelit!

        Seppä Högman Paavo Ruotsalaiselle: "Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki, Jeesuksen Kristuksen SISÄINEN TUNTEMINEN".

        Ja se - Herran Jeesuksen sisäinen tunteminen - teiltä mormoneilta totisesti puuttuu.

        Allekirjoittanut on ollut sukulaisuussuhteen johdosta aikoinaan paljon tekemisissä M.A.P -kirkkolaisten/mormonien kanssa.
        Harhaoppia on teidän uskontonne!!
        Teillä ei ole mitään tekemistä Herran Jeesuksen Kristuksen elävän seurakunnan kanssa.
        Toistan: EI MITÄÄN.

        Ai että ne Mormooni perkeleetkin ovat pesiytyneet h-palstalle, sitä en tiennytkään, kunnes kerroit. Nyt huomasin. Kiitän Savis….


      • Ollitaas
        Saviseutulainen kirjoitti:

        >>"Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki, Jeesuksen Kristuksen kirkko".<<

        Suotta mukailit - eli vääristelit!

        Seppä Högman Paavo Ruotsalaiselle: "Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki, Jeesuksen Kristuksen SISÄINEN TUNTEMINEN".

        Ja se - Herran Jeesuksen sisäinen tunteminen - teiltä mormoneilta totisesti puuttuu.

        Allekirjoittanut on ollut sukulaisuussuhteen johdosta aikoinaan paljon tekemisissä M.A.P -kirkkolaisten/mormonien kanssa.
        Harhaoppia on teidän uskontonne!!
        Teillä ei ole mitään tekemistä Herran Jeesuksen Kristuksen elävän seurakunnan kanssa.
        Toistan: EI MITÄÄN.

        Uskovat eivät oikein saisi kiistellä keskenään. Aina se vaan siihen menee. Paavolta puuttui tuo aikanaan, mutta nykyään näyttäisi puuttuvan se kirkko. Siihen aikaan ei ollut muuta mahdollisuutta kuin olla luterilaisessa kirkossa. Silloin ei vielä uskonvapautta ollut.

        Nyt tosiaan ihmiset seilaavat näissä vapaissa suunnissa, joista suurin on helluntailiike, ja sekin jakaantuu vähän väliä kun saarnamiehet lähtevät omille teilleen. Ja on menossa tämä kolmas aalto, joka taas perustaa omat kirkot, pöinvastoin kuin toinen aalto, karismaattinen liike.

        Lopputulos on että kirkot senkun lisääntyvät. Siis on tosiasia, että yhtenäinen kirkko puuttuu. Sen mukana aika paljon, jos ei nyt ihan kaikki niinkuin Paavolta tuossa vaiheessa.

        Siis mikä teillä neuvoksi, miten seurata Kristusta tässä asiassa? Meillä ei tätä ongelmaa ole.


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        >>"Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki, Jeesuksen Kristuksen kirkko".<<

        Suotta mukailit - eli vääristelit!

        Seppä Högman Paavo Ruotsalaiselle: "Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki, Jeesuksen Kristuksen SISÄINEN TUNTEMINEN".

        Ja se - Herran Jeesuksen sisäinen tunteminen - teiltä mormoneilta totisesti puuttuu.

        Allekirjoittanut on ollut sukulaisuussuhteen johdosta aikoinaan paljon tekemisissä M.A.P -kirkkolaisten/mormonien kanssa.
        Harhaoppia on teidän uskontonne!!
        Teillä ei ole mitään tekemistä Herran Jeesuksen Kristuksen elävän seurakunnan kanssa.
        Toistan: EI MITÄÄN.

        Malka! Malka!


      • Olli.S kirjoitti:

        Malka! Malka!

        Mormonismi on HARHAOPPI, joka esiintyy kristillisenä uskona!
        Puhua ja selittää te mormonit - joilla on "TIETOA", jota muilla ei ole - totisesti osaatte.
        Mormoniserkkunikin huokaisi joskus:"Oi, kun sulla olisi tietoa"!
        Teillä on Raamatun ulkopuolista uutta, jatkuvaa, ilmoitusta, jota ei muille ( eivät mormoneja ) anneta.
        Muuta tietoa emme tarvitse kuin sen minkä Jumala on meille antanut Sanassaan, Pyhässä Raamatussa.
        Muuta totuutta emme tarvitse kuin Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen.
        Hänessä on meille annettu kaikki viisauden ja tiedon aarteet.

        Herra Jeesus: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani".

        Joka huutaa avuksi Herran ( JEESUKSEN KRISTUKSEN ) nimeä, se pelastuu.


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        Mormonismi on HARHAOPPI, joka esiintyy kristillisenä uskona!
        Puhua ja selittää te mormonit - joilla on "TIETOA", jota muilla ei ole - totisesti osaatte.
        Mormoniserkkunikin huokaisi joskus:"Oi, kun sulla olisi tietoa"!
        Teillä on Raamatun ulkopuolista uutta, jatkuvaa, ilmoitusta, jota ei muille ( eivät mormoneja ) anneta.
        Muuta tietoa emme tarvitse kuin sen minkä Jumala on meille antanut Sanassaan, Pyhässä Raamatussa.
        Muuta totuutta emme tarvitse kuin Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen.
        Hänessä on meille annettu kaikki viisauden ja tiedon aarteet.

        Herra Jeesus: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani".

        Joka huutaa avuksi Herran ( JEESUKSEN KRISTUKSEN ) nimeä, se pelastuu.

        Tottakai me olemme harhaoppisia valtakirkkojen ja erilaisten lahkojen mielestä. Tällä hetkellä uskovien yhteys on vain Pyhän Hengen yhteys. Uskon yhteyttä ei ole näkyvissä, ja opin yhteys vielä kauempana.

        Me ajattelemme muiden opetuksesta että niissä on paljon hyvää ja oikeata, mutta voi kuinka paljon enemmän meillä olisi annettavaa! Jumala tosiaan on palauttanut paljon siitä tiedosta mikä on ollut kadonneena. Esim miten kastetaan. Sitä ei ole Raamatussa. Naispappeudestakaan ei ole. Homoista on aika selvästi.


      • huomioikaa
        Eenokki12 kirjoitti:

        Ai että ne Mormooni perkeleetkin ovat pesiytyneet h-palstalle, sitä en tiennytkään, kunnes kerroit. Nyt huomasin. Kiitän Savis….

        Aika törkeää kutsua keitään perkeleeksi. Paholaista kutsutaan myös panettelijaksi ja itse syyllistyt juuri sellaiseen.
        Tarkkaile omaa vaellustasi, ennenkuin lähdet toisia tuomitsemaan.
        Näen paljon ulkokultaisuutta touhuissanne, eikä Raamatun tuntemus ole kovinkaan korkealla, kun tutkii opetuksianne. Hoette samaa asiaa ja ajattelette sen riittävän. Tuomaroitte toisia, mutta ette tutki omia tapojanne, ettekä opetuksianne..


    • SensuuriPoistiTotuuden

      Siis... tästä poistettiin viesti, joka selvensi sitä, mistä tuossa seppä Högmanin lauseessa oli kysymys ja mormooniko ei sietänyt tuon lauseen oikeaa muotoa?

      Jo on. Tässäkin tapauksessa Ruotsin juutalaisjohtoinen, eurokommunistinen sensuuri halusi sallia valheen ja poisti totuuden.

      Ei kai hyödytä toistaa, ettei seppä Högman tarjonnut Paavolle mormoonikirkkoa, vaan tuo aloittajan vääristelemä lause viittasi aivan muuhun. Jota ei "saatanan synagoogan" omistamalle ja hallitsemalle foorumille saa kirjoittaa.

      No, itsepähän tänne tulemme, kukin, joten mitä muuta vastausta voisi saatanalta odottaakaan...

      • Silloin ei ollut uskonvapautta. Ainoa mahdollisuus oli valtionkirkko.


    • PasiToivonen

      Olli.S, Miksi sinä levität tuota idioottimaista oppiasi helluntailaisten foorumille?

      • Helluntailaisia mekin ollaan. Pyhä Henki toimii ja vaikuttaa niinkuin muissakin helluntailaistyyppisissä liikkeissä, uudestisynnytään jne.


    • PasiToivonen

      Tarkoitin siis vapaiden suuntien foorumille. Muistaakseni oli kerran myös helluntailaisten foorumilla.

    • Samaatietä

      En ehkä ymmärtänyt aloituksen pointtia, mikä ei ole harvinaista, kun on minusta kyse 😉
      Mutta sitä lukiessani nousi mieleeni vain yksi ja yksinkertainen ajatus.
      Kirkko on meissä, uskovaisissa, Jeesuksen omissa, Jumalan lapsissa.
      Kykyni ei riitä nyt selittämään mitä tarkoitan, mutta varmasti ymmärtte..

      • >>Kirkko on meissä, uskovaisissa, Jeesuksen omissa, Jumalan lapsissa.
        Kykyni ei riitä nyt selittämään mitä tarkoitan, mutta varmasti ymmärtte.. <<

        Oikein kirjoitat ystäväinen, "kirkko"/Herran Jeesuksen seurakunta, on Hänen omissaan, Jumalan lapsissa.

        "Ja kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi; niille, jotka uskovat Hänen nimeensä, ja jotka eivät ole syntyneet verestä, eikä lihan tahdosta, eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta".

        Syntyä Jumalasta on yhtä kuin saada Jumalan armosta syntyä uudesti ylhäältä Hengestä.


      • capiche
        Saviseutulainen kirjoitti:

        >>Kirkko on meissä, uskovaisissa, Jeesuksen omissa, Jumalan lapsissa.
        Kykyni ei riitä nyt selittämään mitä tarkoitan, mutta varmasti ymmärtte.. <<

        Oikein kirjoitat ystäväinen, "kirkko"/Herran Jeesuksen seurakunta, on Hänen omissaan, Jumalan lapsissa.

        "Ja kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi; niille, jotka uskovat Hänen nimeensä, ja jotka eivät ole syntyneet verestä, eikä lihan tahdosta, eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta".

        Syntyä Jumalasta on yhtä kuin saada Jumalan armosta syntyä uudesti ylhäältä Hengestä.

        Näin on. Me olemme Kristuksen maailmanlaajuinen seurakunta. Ja kasvamisen Kristuksen sisäisessä tuntemisessa pitäisi olla kristityn jaloin pyrkimys.


      • Niinhän minäkin sanoin tuossa avauksessa. Pyhän Hengen yhteys on kaikkien uskovien välillä.

        Mutta alkukirkko on meidän mielestämme myös perustettu uudestaan, Jumalan valtakunta on taas maan päällä. Ja Israelin kadonneet sukukunnat myös kootaan.


      • Samaatietä
        Olli.S kirjoitti:

        Niinhän minäkin sanoin tuossa avauksessa. Pyhän Hengen yhteys on kaikkien uskovien välillä.

        Mutta alkukirkko on meidän mielestämme myös perustettu uudestaan, Jumalan valtakunta on taas maan päällä. Ja Israelin kadonneet sukukunnat myös kootaan.

        No juu 😊 käyn hitaalla sairaudestani johtuen ja muutoinkin ehkä....
        Mutta hei, mitäs tuosta alkunirkon uudelleen perustamisesta on kirjoitettu raamatussa?
        Mihin perustuu uskomuksenne alkukirkon uudelleen perustamisesta ?


      • Samaatietä kirjoitti:

        No juu 😊 käyn hitaalla sairaudestani johtuen ja muutoinkin ehkä....
        Mutta hei, mitäs tuosta alkunirkon uudelleen perustamisesta on kirjoitettu raamatussa?
        Mihin perustuu uskomuksenne alkukirkon uudelleen perustamisesta ?

        Siinä että tieto katoaa mutta rakkaus säilyy. Siinä on koko kirkkohistoria pähkinänkuoressa. Ja siinä että Jeesus tulee takaisin. Niinpä tulee takaisin myös Johannes, hänen tapaisensa kastajat, jotka valmistavat Jeesuksen tulemusta. Siinä kuinka viimeisinä aikoina Pyhä Henki vuodatetaan pakanoille. Siinä kuinka Israelin kadonneet sukukunnat palaavat pohjoisesta maasta.

        Profetioissa, jotka ovat tulkittavissa vain profetian hengellä. Jatkuvassa ilmoituksessa, johon oppiin uskoo vain meidän kirkko. Mutta on Raamatun mukainen. Koska Jumala on elävä ja kaikkivaltias niin se lienee myös ainoa mahdollisuus oikealle opille.


      • Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

        No juu 😊 käyn hitaalla sairaudestani johtuen ja muutoinkin ehkä....
        Mutta hei, mitäs tuosta alkunirkon uudelleen perustamisesta on kirjoitettu raamatussa?
        Mihin perustuu uskomuksenne alkukirkon uudelleen perustamisesta ?

        Olen myös kuullut mormooneista, että he kannattavat koulutusta. Mihin tuo perustuu?
        Kysyn uteliaisuuttani.
        Henkilökohtaisesti en ole kouluttautunut kovinkaan ja olen halunnut aikoinaan mahdollistaa lapsieni koulutuksen tukemalla heitä. En ole pitänyt omaa koulutustasoani tai yleissivistystä tärkeänä asiana. Koin tärkeämmäksi antaa aikani ja tukeni lapsilleni.
        Tuosta johtuen minun arvomaailma käsitykseni on ristiriidassa mormoonuen kanssa kouluttautumisen suhteen.
        Olen kokenut olevani oikealla paikalla lasteni rinnalla.
        Miten siis mormoonit suhtautuvat tällaiseen koulutautumattoman valintaan?
        Kysymys on lähellä äidin sydäntä niin sanotusti 😊


      • Samaatietä kirjoitti:

        Olen myös kuullut mormooneista, että he kannattavat koulutusta. Mihin tuo perustuu?
        Kysyn uteliaisuuttani.
        Henkilökohtaisesti en ole kouluttautunut kovinkaan ja olen halunnut aikoinaan mahdollistaa lapsieni koulutuksen tukemalla heitä. En ole pitänyt omaa koulutustasoani tai yleissivistystä tärkeänä asiana. Koin tärkeämmäksi antaa aikani ja tukeni lapsilleni.
        Tuosta johtuen minun arvomaailma käsitykseni on ristiriidassa mormoonuen kanssa kouluttautumisen suhteen.
        Olen kokenut olevani oikealla paikalla lasteni rinnalla.
        Miten siis mormoonit suhtautuvat tällaiseen koulutautumattoman valintaan?
        Kysymys on lähellä äidin sydäntä niin sanotusti 😊

        Ei kai millään kirkolla ole mitään sitä vastaan että ihminen kouluttautuu tai jättää kouluttautumatta. Äidin velvollisuudet taas ovat ne kaikkein tärkeimmät asiat maailmassa. Äidin rakkaus on lähinnä suurinta rakkautta, Jumalan rakkautta.


      • Samaatietä

        Ahaa, te siis uskotte noin. Profetiat ilmoituksineen ovat siis mormooneilla, miten sen nyt oikein muotoilusin, no sanotaan että keskeisellä sijalla.
        Missä kohtaa raamatussa on kirjoitettu Johanneksen kaltaisista kastajista? Tai siis, että hänen kaltaisiansa olisi tulossa? Tai siis on jo tullut ilmeisesti.


      • Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

        Ahaa, te siis uskotte noin. Profetiat ilmoituksineen ovat siis mormooneilla, miten sen nyt oikein muotoilusin, no sanotaan että keskeisellä sijalla.
        Missä kohtaa raamatussa on kirjoitettu Johanneksen kaltaisista kastajista? Tai siis, että hänen kaltaisiansa olisi tulossa? Tai siis on jo tullut ilmeisesti.

        Minulla välähtää hitaasti. Olen hidas käsittelemään asioita.
        Tiedän asioita, mutten osaa pukea niitä sanoiksi tai huonon raamatuntuntemukseni vuoksi oikeaan asuun, vaikkei ajatukseni olisi ristiriidassa raamatun kanssa.

        Tutustuin nyt vasta kirjoittamaasi aiheeseen siis luin raamatusta.
        Nyt vasta ymmärrän kirjoituksesi.
        seurakunnan ennallistamisestahan tuossa on kyse?

        Olen tuntenut tuon,, mutten ole osannut sanoa, mistä on kyse. Raamattu aukaisi nyt tuntemukseni.Antoi sille asun.


      • Samaatietä kirjoitti:

        Minulla välähtää hitaasti. Olen hidas käsittelemään asioita.
        Tiedän asioita, mutten osaa pukea niitä sanoiksi tai huonon raamatuntuntemukseni vuoksi oikeaan asuun, vaikkei ajatukseni olisi ristiriidassa raamatun kanssa.

        Tutustuin nyt vasta kirjoittamaasi aiheeseen siis luin raamatusta.
        Nyt vasta ymmärrän kirjoituksesi.
        seurakunnan ennallistamisestahan tuossa on kyse?

        Olen tuntenut tuon,, mutten ole osannut sanoa, mistä on kyse. Raamattu aukaisi nyt tuntemukseni.Antoi sille asun.

        Ja sanotaanhan Raamatussa, että kun ihmisellä on jokin tarve, niin etsikää ensin Jumalan valtakuntaa niin kaikki tämä teille annetaan. Ja kehoitetaan rukoilemaan alati. Siis voimme rukoilla onko Jumalan valtakunta maan päällä? Millainen se on, missä se on? Ja Jumala vastaa!!! Onko se tämä Jeesuksen Kirkoksi itseään nimittävä, joita mormoneiksi sanotaan, vai joku muu, vai pelkästään hengellinen jne.

        Sille ei mitään voi, että eri ihmiset saavat säännöllisesti eri vastauksia. Raamatussa on keinot erottamiseenkin tässä asiassa.


      • Samaatietä kirjoitti:

        Ahaa, te siis uskotte noin. Profetiat ilmoituksineen ovat siis mormooneilla, miten sen nyt oikein muotoilusin, no sanotaan että keskeisellä sijalla.
        Missä kohtaa raamatussa on kirjoitettu Johanneksen kaltaisista kastajista? Tai siis, että hänen kaltaisiansa olisi tulossa? Tai siis on jo tullut ilmeisesti.

        Eihän Raamatussa voi olla kaikkia asioita. Asioiden pitää olla Raamatun mukaisia. Siitä on kysymys. Ja valitettavasti joka kirkolla on oma Raamatun tulkintansa. Siinä tilanteessa olemme. Ei yhden kirkon tulkinnalla ole oikeutta tuomita toisen kirkon tulkintaa. Vain Pyhällä Hengellä on tämä oikeus.


      • Samaatietä

        Kirjoitit, että voimme rukoilla, onko Jumalan valtakunta maanpäällä. Minä uskon myös niin että Jumala ohjaa jajohdattaa uskovaista sekä antaa vastauksia pyytämättäkin, aina kullekkin tarpeen mukaan.
        Kun vain malttaa hiljaa odottaa.
        Uskon, ettei Jumalan valtakunta on hengellinen ja maanlaajuinen. Olen kokenut sen niin.

        Kirjoitit, ettei raamatussa voi olla kaikkia asioita. Mutta siellä on tosiaan teoriaa jota voidaan soveltaa kaikkeen ja kaikkiin osa-alueisiin ja Jumala avaa tarpeen mukaan.

        Kirjoitit ettei ole oikeutta tuomita toisen kirkon tulkintaa. Tarkoitatko, että PyhäHenki avaa ihmiselle, mikä kirkon toiminnassa on raamatun mukaista ja mikä ei? Kun toimintaa arvoi raamatun valossa?


      • Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

        Kirjoitit, että voimme rukoilla, onko Jumalan valtakunta maanpäällä. Minä uskon myös niin että Jumala ohjaa jajohdattaa uskovaista sekä antaa vastauksia pyytämättäkin, aina kullekkin tarpeen mukaan.
        Kun vain malttaa hiljaa odottaa.
        Uskon, ettei Jumalan valtakunta on hengellinen ja maanlaajuinen. Olen kokenut sen niin.

        Kirjoitit, ettei raamatussa voi olla kaikkia asioita. Mutta siellä on tosiaan teoriaa jota voidaan soveltaa kaikkeen ja kaikkiin osa-alueisiin ja Jumala avaa tarpeen mukaan.

        Kirjoitit ettei ole oikeutta tuomita toisen kirkon tulkintaa. Tarkoitatko, että PyhäHenki avaa ihmiselle, mikä kirkon toiminnassa on raamatun mukaista ja mikä ei? Kun toimintaa arvoi raamatun valossa?

        Siis on hengellinen ja maailmanlaajuinen, eikä sidottuna tiettyn " maallisen " kirkon alle.


      • Samaatietä kirjoitti:

        Kirjoitit, että voimme rukoilla, onko Jumalan valtakunta maanpäällä. Minä uskon myös niin että Jumala ohjaa jajohdattaa uskovaista sekä antaa vastauksia pyytämättäkin, aina kullekkin tarpeen mukaan.
        Kun vain malttaa hiljaa odottaa.
        Uskon, ettei Jumalan valtakunta on hengellinen ja maanlaajuinen. Olen kokenut sen niin.

        Kirjoitit, ettei raamatussa voi olla kaikkia asioita. Mutta siellä on tosiaan teoriaa jota voidaan soveltaa kaikkeen ja kaikkiin osa-alueisiin ja Jumala avaa tarpeen mukaan.

        Kirjoitit ettei ole oikeutta tuomita toisen kirkon tulkintaa. Tarkoitatko, että PyhäHenki avaa ihmiselle, mikä kirkon toiminnassa on raamatun mukaista ja mikä ei? Kun toimintaa arvoi raamatun valossa?

        Juuri niin uskoisin, ja moni asia on siellä selvästikin sanottu, ei niitä taas sitten pidä mennä muuttelemaan. Pyhä Henki avaa epäselvät kohdat. Meillä on paljon väärää perinnäistietoa niinkuin juutalaisillakin Kristuksen aikana. Se on karistettava pois harteilta. Mutta käskyt esim täytyy pitää vaikka kuinka usko riittäisi. Käskyt ovat käskyjä, niinkuin Vapaakirkon pappi kerran ihan oikein saarnasi.


      • Samaatietä
        Olli.S kirjoitti:

        Juuri niin uskoisin, ja moni asia on siellä selvästikin sanottu, ei niitä taas sitten pidä mennä muuttelemaan. Pyhä Henki avaa epäselvät kohdat. Meillä on paljon väärää perinnäistietoa niinkuin juutalaisillakin Kristuksen aikana. Se on karistettava pois harteilta. Mutta käskyt esim täytyy pitää vaikka kuinka usko riittäisi. Käskyt ovat käskyjä, niinkuin Vapaakirkon pappi kerran ihan oikein saarnasi.

        Uudessa liitossakin ovat käskyt. Mitä perinnäistietoa on nykyäänkin, joka olisi karsittava pois turhana rasittamasta?

        Miten kun mormooneilla on niitä, voi että kun en nyt muista..henkilapsiksiko heitä sanotaan, että syntyvät taivaassa ja lähetetään maan päälle syntymään äidistäön ja saavat ihmuskehon tai miten tuo nyt menikään?
        Uskotko sinä tuohon?


      • Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

        Uudessa liitossakin ovat käskyt. Mitä perinnäistietoa on nykyäänkin, joka olisi karsittava pois turhana rasittamasta?

        Miten kun mormooneilla on niitä, voi että kun en nyt muista..henkilapsiksiko heitä sanotaan, että syntyvät taivaassa ja lähetetään maan päälle syntymään äidistäön ja saavat ihmuskehon tai miten tuo nyt menikään?
        Uskotko sinä tuohon?

        Tutustuin netissä tuohon asiaan jota kysyin.
        Henkilökohtaisesti en usko kaikesta niinkuin mormoonit tuosta lapsikäsitteestä, mutta kasvatusperiaatteeni sivuaa hieman samaa siinä, kun uskon vanhempien kasvattavan lapsia taivasta varten.
        Muutoin tuo henkien fyysinen lisääntyminen kuulostaa siltä, etten ole raamatusta tuollaista opetusta löytänyt.


      • Samaatietä kirjoitti:

        Uudessa liitossakin ovat käskyt. Mitä perinnäistietoa on nykyäänkin, joka olisi karsittava pois turhana rasittamasta?

        Miten kun mormooneilla on niitä, voi että kun en nyt muista..henkilapsiksiko heitä sanotaan, että syntyvät taivaassa ja lähetetään maan päälle syntymään äidistäön ja saavat ihmuskehon tai miten tuo nyt menikään?
        Uskotko sinä tuohon?

        Epä- raamatullisia traditioitahan on vaikka kuinka paljon, Marian palvonta, pyhimykset, valtiokirkko, lapsikaste, ilmoituksen muka loppuminen, usko ilman tekoja riittää, Pyhän Hengen lahjojen loppuminen, kieltäminen tai hurmahenkisyys, kielletään että armo on yksin Jumalan päätettävissä jne.

        Olemme ennen syntymää olleet taivaassa Jumalan lapsia. Kun synnyimme maahan, saimme aineellisen ruumiin, se katoaa kuollessa ja tulee takaisin kuolemattomana ylösnousemusruumiina. Eikö tämä ole vähän sama kuin muillakin? Vähän tarkemmin vaan.


      • Samaatietä
        Olli.S kirjoitti:

        Epä- raamatullisia traditioitahan on vaikka kuinka paljon, Marian palvonta, pyhimykset, valtiokirkko, lapsikaste, ilmoituksen muka loppuminen, usko ilman tekoja riittää, Pyhän Hengen lahjojen loppuminen, kieltäminen tai hurmahenkisyys, kielletään että armo on yksin Jumalan päätettävissä jne.

        Olemme ennen syntymää olleet taivaassa Jumalan lapsia. Kun synnyimme maahan, saimme aineellisen ruumiin, se katoaa kuollessa ja tulee takaisin kuolemattomana ylösnousemusruumiina. Eikö tämä ole vähän sama kuin muillakin? Vähän tarkemmin vaan.

        Muistan joskus lukeneeni, että mormoneilla on oma tulkintansa siittä, mistä ihmisen henki on taivaassa syntynyt. Miten ymmärrätte sen, mistä henki on taivaassa syntynyt, tullut ?
        Kun minä käsitän niin että henki olisi Jumalan luomaa.
        Googletan.....
        Kiva miutes, että vastaat kärsivällisesti, etkä koe suoria kysymyksiäni hyökkäävinä tai pilkkaavina.


    • rehellisesti

      Eikö se uskonto, joka on sopusoinnussa Raamatun opetusten kanssa, ole ainoa. Voiko sitä sanoa maallistuneesta kirkosta? Vaikka se on suuri ja mahtava, sen jäsenet ovat erkaantuneet lähes täysin Raamatun opetuksista hyvin monelta osin. Se on vain instituutti muiden joukossa. Todellista Raamattuun perustuvaa toimintaa on hyvin harvassa. On niinkuin Paavali sanoi: "Heillä on jumalisuuden ulkokuori, mutta kieltävät sen voiman." 2. Timoteuskirje 3: 5.
      Jostain syystä kirkko ajattelee, että sillä on oikeus vähätellä muita uskontoja, vaikka sen hengellinen toiminta kiinnostaa vain harvoja. Sen todistaa tyhjät kirkonpenkit. Monet häpeävät edes tunnustaa olevansa uskonnollinen. Voiko sen sanoa olevan kristillistä.

      • Raamatun opetusten kanssa pitää opin olla sopusoinnussa. Kaikilla kirkoilla on siinä pahoja puutteita eivätkä kirkot koskaan tee parannusta ja taas syntyy uusi lahko, kun puutteet huomataan.


    • viisviis

      Mitä tarkoitetaan vapailla suunnilla? Sitäkö, että on vapaa kirkollisveroista?

      Raamattu sanoo, että totuus tekee vapaaksi. Vapaaksi vääristä opetuksista ja muotouskonnosta.

      • Totuus tekee vapaaksi synnin orjuudesta. Pyhän Hengen tuli polttaa uskovasta vähitellen ja äkistikin paljon kaiken pahan ja halun tehdä syntiä.

        Sitä on Pyhän Hengen tuli ennenkaikkea kaikkien hengen lahjojen lisäksi.


      • Olli.S kirjoitti:

        Totuus tekee vapaaksi synnin orjuudesta. Pyhän Hengen tuli polttaa uskovasta vähitellen ja äkistikin paljon kaiken pahan ja halun tehdä syntiä.

        Sitä on Pyhän Hengen tuli ennenkaikkea kaikkien hengen lahjojen lisäksi.

        Jeesus Kristus on TOTUUS.

        Hän on TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ; eikä kukaan tule Jumalan tykö muutoin kuin Jeesuksen Kristuksen kautta.

        Teillä mormoneilla on Jeesus Kristus omiin harhaoppeihinne ympättynä lisukkeena.
        Jeesus Kristus ei ole teille TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ.
        Hän ei ole teille enempää kuin nuo kiiltokuvankaltaiset Jeesuksen kuvat M.A.P-kappeleittenne käytävien ja luokkahuoneiden seinille ripustettuina.


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        Jeesus Kristus on TOTUUS.

        Hän on TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ; eikä kukaan tule Jumalan tykö muutoin kuin Jeesuksen Kristuksen kautta.

        Teillä mormoneilla on Jeesus Kristus omiin harhaoppeihinne ympättynä lisukkeena.
        Jeesus Kristus ei ole teille TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ.
        Hän ei ole teille enempää kuin nuo kiiltokuvankaltaiset Jeesuksen kuvat M.A.P-kappeleittenne käytävien ja luokkahuoneiden seinille ripustettuina.

        Jeesus on tie, totuus ja elämä. Kyllä sitä kelpaa huutaa netissä ja sopisi meidänkin kirkon tunnuslauseeksi. Tuo kuva on vaan erinomaisen hyvä kuva Jeesuksesta. Luterilaisillakin on alttarikuvat ja ristit jopa kumarrettavina, palvotaan kristinuskon perustajan kidutusvälinettä, yksi alkuasukas ihmetteli kerran. Kuvamme, yksi monista, ei ole palvonnan kohde, sivuseinillä vaan joskus jossakin.


    • Kauanuskossa

      No se mormonilahkon Smith sai ne kolme kultataulua ja mormoonit ovat väittäneet, että kuussa on asutusta, ja heillä pitää olla omat erityiset alusvaatteet. Ja yritti vielä vängätä Paavo Ruotsalaiselle annetut sanat oppiinsa sopivakai. Täyttä hölynpölyä mormoonien oppi.

      • Tuommoista kaikkea vastustajamme levittävät.


    • Seppää mukaillen, tuossa sanotaan. Joku sai sepän sanojen mukailuistakin herneen nenäänsä.

      Kirkko vapailta suunnilta puuttuu, vaikka ovat muuten hyvä asia ja helluntailaisten kolme aaltoa ja herätysliikkeet. On vain monta kirkkoa, suuntaa, lahkoa ja yhdistystä. Meillä olisi valmis kirkko, ken sen voi itseensä sovittaa. Varsin järkevää olisi olla kirkkojen ulkopuolellakin muuten, mutta miten sitten tapahtuu opetuslapsena kasvu? Siihen tarvitaan seurakuntaa, että johonkin on syytä mennä.

      Vanha ratkaisu on, että Jumala johdattaa jokaisen omaan hengelliseen kotiinsa. Se pätee.

      • kauanuskossa

        En halua loukata, mutta luettuani Mormoonien kirjaa, niin täytyy sanoa että kyllä se höpöhöpöoppia on. Saa vain ihmetellä, että miten voi uskoliike syntyä ja pysyä pystyssä moisten "ilmestysten" johdosta. Samoin syntyi Jehovantodistajien liike baptisteista tai adventisteista, kun yksi jäsen Charles Russel sai ne näkynsä vuoden 1914-lokakuussa. Myös islam on syntynyt psyykkisesti sairaan Muhammedin saadessa näkyjä jota hän sitten sekoitti kristinuskon, juutalaisen ja paikallisen pakanauskontojen sekaan ja loi oman uskonnon. Viime viikolla oli eräässä facebook-ryhmässä kova keskustelu erään viisi vuotta sitten näkyjä saaneen henkilön kanssa. Henkilö oli saanut "ilmestyksiä" ja on kehitellyt niiden pohjalta omat teoriat Raamatusta ja värjää nyt omaa lahkoaan. Ei ollenkaan ymmärrä Jumalan sanaa kristillisesti. Lopunaikana näitä oppeja tulee kuin sieniä sateella.


      • kauanuskossa kirjoitti:

        En halua loukata, mutta luettuani Mormoonien kirjaa, niin täytyy sanoa että kyllä se höpöhöpöoppia on. Saa vain ihmetellä, että miten voi uskoliike syntyä ja pysyä pystyssä moisten "ilmestysten" johdosta. Samoin syntyi Jehovantodistajien liike baptisteista tai adventisteista, kun yksi jäsen Charles Russel sai ne näkynsä vuoden 1914-lokakuussa. Myös islam on syntynyt psyykkisesti sairaan Muhammedin saadessa näkyjä jota hän sitten sekoitti kristinuskon, juutalaisen ja paikallisen pakanauskontojen sekaan ja loi oman uskonnon. Viime viikolla oli eräässä facebook-ryhmässä kova keskustelu erään viisi vuotta sitten näkyjä saaneen henkilön kanssa. Henkilö oli saanut "ilmestyksiä" ja on kehitellyt niiden pohjalta omat teoriat Raamatusta ja värjää nyt omaa lahkoaan. Ei ollenkaan ymmärrä Jumalan sanaa kristillisesti. Lopunaikana näitä oppeja tulee kuin sieniä sateella.

        Kaikista voidaan sanoa että se on höpö höpöä. Jumala on antanut Raamatussa ohjeet höpöhöpön erottamiseksi. Rukous, vertaaminen Jumalan Sanaan, Pyhän Hengen lahjat ja Pyhän Hengen todistus. Kun näitä rehellisesti käyttää ja tutkii tunnollisesti eikä laiskasti ja pinnallisesti niin huomaa, että Mormonin kirja on kaikkea muuta kuin höpö höpöä. Minulla on Pyhän Hengen todistus siitä että Raamattu on Jumalan Sanaa ja Mormonin kirja on Jumalan sanaa.

        Kirkkojen tulkinnat Raamatusta on eri juttu. Ne ovat usein vääriä. Nyt sieltä löydetään tukea naispappeudelle ja homoseksuaalin vihkimiselle. Mormonin kirjassa Jeesus kertoo yksiselitteisesti miten kastetaan, 3. Nefi. Sanopa mikä siinä on väärin, jos osaat.


      • 1234567---
        Olli.S kirjoitti:

        Kaikista voidaan sanoa että se on höpö höpöä. Jumala on antanut Raamatussa ohjeet höpöhöpön erottamiseksi. Rukous, vertaaminen Jumalan Sanaan, Pyhän Hengen lahjat ja Pyhän Hengen todistus. Kun näitä rehellisesti käyttää ja tutkii tunnollisesti eikä laiskasti ja pinnallisesti niin huomaa, että Mormonin kirja on kaikkea muuta kuin höpö höpöä. Minulla on Pyhän Hengen todistus siitä että Raamattu on Jumalan Sanaa ja Mormonin kirja on Jumalan sanaa.

        Kirkkojen tulkinnat Raamatusta on eri juttu. Ne ovat usein vääriä. Nyt sieltä löydetään tukea naispappeudelle ja homoseksuaalin vihkimiselle. Mormonin kirjassa Jeesus kertoo yksiselitteisesti miten kastetaan, 3. Nefi. Sanopa mikä siinä on väärin, jos osaat.

        Tätä kysyn myös, kuten monilta muiltakin. Pidetäänkä Mormooneissa Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä ?


      • 1234567--- kirjoitti:

        Tätä kysyn myös, kuten monilta muiltakin. Pidetäänkä Mormooneissa Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä ?

        Tiedetään hyvin että Rooman kirkko muutti sen lauantaista sunnuntaiksi, ja että se on väärin, ja tullaan palauttamaan. Kuitenkin se voidaan pitää minä päivänä vaan, vaikka maanantaina. Jeesus Kristus on sapatin herra, jos hän antaa kirkkonsa pitää sen sunnuntaina niinkuin muutkin niin häntä on toteltava.

        Tässä on taas esimerkki oikeasta asiasta, jonka korostamiseksi on sitten täytynyt perustaa lahko, kun kirkko ja valtio ei ole tehnyt parannusta. Jehovan todistajat eivät vietä Jouluakaan, meidän kirkko ottaa nämä rauhallisesti eikä rupea hihhuloimaan minkään asian takia.

        Adventistit käsittävät sapatin oikein merkiksi Herran päivänä, ettei kuoleman enkeli tappaisi välittömästi, me käsitämme pihtipuiden verellä maalaamiseksi Viisauden sanan noudattamisen, viina pois jne. siitä on Jumalan ilmoitus Pyhissä Kirjoituksissamme.


    • PasiToivonen

      Minulla ei ole aikomustakaan paikata USA:n budjettivajetta matkustamalla Salt Lake Cityyn tekemään "sukututkimusta".

      Lisäksi juon punaviiniä, teetä, kahvia. En siis kelpaa mormoniksi.

      • Kirkolla ei ole mitään tekemistä yhdysvaltojen hallituksen kanssa. Se ei ole valtiokirkko niinkuin lut.kirkko Suomessa, kannatus on vain prosenttien luokkaa muualla kuin Utahissa. Kirkko on kansainvlinen, ei yhdysvaltalainen.

        Pakanat saa juoda ihan rauhassa mitä juovat. Kirkon sääntöihin on omat uskonnolliset syynsä.

        Ei kai tää aihe nyt tämä ollut, vaan kirkon puute uskovilla muualla. Missä on Jumalan valtakunta?


      • Olli.S kirjoitti:

        Kirkolla ei ole mitään tekemistä yhdysvaltojen hallituksen kanssa. Se ei ole valtiokirkko niinkuin lut.kirkko Suomessa, kannatus on vain prosenttien luokkaa muualla kuin Utahissa. Kirkko on kansainvlinen, ei yhdysvaltalainen.

        Pakanat saa juoda ihan rauhassa mitä juovat. Kirkon sääntöihin on omat uskonnolliset syynsä.

        Ei kai tää aihe nyt tämä ollut, vaan kirkon puute uskovilla muualla. Missä on Jumalan valtakunta?

        >> ... Missä on Jumalan valtakunta?<<

        Jumalan valtakunta on sisäisesti Herran Jeesuksen Kristuksen omissa, Hänen opetuslapsissaan. jotka ovat ottaneet Hänet vastaan syntiensä sovittajana ja lunastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan. He ovat saaneet Jumalan armosta syntyä uudesti ylhäältä Hengestä.
        Nämä Jeesuksen Kristuksen omat, Hänen lampaansa, joiden Hyvä Paimen Hän on, tuntevat Paimenensa äänen ja seuraavat Häntä.

        Herra Jeesus sanoo, että Hän tuntee omansa, ja Hänen omansa tuntevat Hänet.


    • Luopumus.uskonnoista
      • Ollitaas

        Ihan hieno video. Mutta siinäkin korostettiin lopuksi seurakunnan tärkeyttä uskovan kasvulle ja kehitykselle opetuslapsena. Silloin perustettiin vaan yksi lahko lisää tai liityttiin johonkin noista tuhansista olemassaolevista. Kyllä siellä Turussakin on monta eri kirkkoa ja seurakuntaa.

        Mikä niistä on se Jeesuksen kirkko ja missä se valtakunta on?

        Saviseutukuntalaisen ratkaisu on, että se on se näkymätön yhteisö kaikkien kirkkojen sisällä. Silloin kai voi mennä mihin kirkkoon vaan, ja siellä pyrkiä olemaan oikea opetuslapsi. Tämä kai on ainoa ratkaisu sen lisäksi, että pitää omaa kirkkoaan oikeana. Siis kaksi ratkaisua ja niiden välimuotoja.

        Minä tietysti pidän meidän kirkkoa oikeana hyvänä ratkaisuna. Kirkko on oikea, muttei ainoa oikea siinä mielessä, että kaikissa kirkoissa on myös akanoita, ja muuallakin on kunnon uskovia. a Jumalan valtakunta on paljon laajempi, siihen kuuluu monenlaisia virkamiehiä kunnollisissa esivalloissa jne, jotka eivät edes aina tajua tekevänsä Jumalan työtä, kirkkomme kuuluu siihen, ja Israelin valtio jossakin mielessä.

        Jumalan valtakunta on tullut maan päälle takaisin. Organisaationa se on juuri meidän kirkko, vaikka se on tietysti paljon laajempi. Onko muuta organisaatiota? Ei ole vastaavaa. Valtiota ei ole. Erilaisia yhteiskristillisiä järjestöjä on, jotka eivät ole kirkkoja. Hienoja paikallisseurakuntia on.


    • ottakaaselvää

      Lähes 40 vuotta sitten oveni taakse ilmestyi kaksi amerikkalaista ystävällisesti käyttäytyvää mormooni-veljeä. Olin juuri menettänyt läheisen omaiseni, enkä jaksanut syventyäkseni siihen, mistä MAP-kirkossa on kyse. Päällisin puolin se vaikutti kristilliseltä ja melko vähäisin tiedoin liityin porukkaan. Ystäväni antoi minulle Uuras Saarnivaaran kirjan mormoonien taustasta ja opin syntyhistoriasta. Muutaman kuukauden kuluttua erosin seurakunnasta. Minulle jäi vaikutelma, että oppiin liittyviä asioita (kuolleitten sukulaisten puolesta kasteelle menenen ja siihen liittyvät sukututkimukset, iankaikkinen avioliitto ?...monia kummallisia asioita paljastetaan vähitellen). Ottakaa ihmiset selvää, mitä MAP-kirkkoon kuuluuminen pitää sisällään. Itse pidän sitä jehovantodistajien oppiin verrattavana harhaoppina, mutt minun ei ole tuomiovalta. Näistä ryhmistä pysyn etäällä ja toivon terveen selkeän evankeliumin löytyvän heille, kuten kaikille ihmisille.

      • Olen samaa mieltä, ottakaa selvää. Minäkin jättäydyin kahden vuoden jälkeen toiminnasta ja myöhemmin erosin jopa. Kahden vuoden jälkeen liityin takaisin ja nyt on kaksi vuotta taas mennyt taas ihan hyvin jäsenenä. Erilaisia teitä on eri ihmisillä. Kyllä tämä on aivan oikea kirkko ja täällä on paljon enemmän evankeliumia ja oikein opetettuna. Opetuslapsena oleminen on vaikeaa kilvoitusta missä tahansa kirkossa, mutta kuitenkin se oikea tie. Oppia tuntemaan Jeesus Kristus ja noudattamaan johdatusta. Muiden kirkkojen silmillä katsottuna tämä tietysti näyttää väärältä, niinkuin Saarnivaarankin silmillä katsottuna.

        Mutta kirkko meillä on. Ei puutu kirkkoa. Ja Jeesuksen kirkko, Jeesuksen tavalla järjestetty. Ei ihmisten kirkko. Ei valtiokirkko. Ei vauvoja kastava kirkko, ei homoja vihkivä kirkko. Ei naispappeutta. Naiset kuitenkin tasa- arvoisia, pappina ja perheenpäänä oleminen ei ole tasa- arvokysymys vaan biologinen, psykologinen ja hengellinen kysymys. Perheen ja yhteiskunnan ja kirkon työnjakokysymys.


    • PasiToivonen

      >>Pakanat saa juoda ihan rauhassa mitä juovat. Kirkon sääntöihin on omat uskonnolliset syynsä.>>

      Olen siis mormonien silmissä pakana. En kelpaa mormoniksi.

      Jos lennän koneella New Yorkiin ja vuokraan auton ja ajan Utahiin ja yövyn matkalla, USA:n budjettivaje pienenee. Jos haluan vaurastuttaa Yhdysvaltoja voin ostaa kalifornialaisia viinejä.

    • Tiesittekö.että

      Paavo Ruotsalainen oli kastamaton luterilainen.

    • Alle200vuottavanhaharha

      Minä pysyn siinä Jeesuksen Kristuksen uskossa joka on yli 2000 vuotta vanha.Se usko on ollut kaikilla niillä jotka ovat tulleet tähän uskoon Armossa ja Totuudessa Jeesuksessa Kristuksessa .Alle 200 vuotta vanha Mormonismi on Raamatun vastainen jo siitä syystä että on niin uusi kultti ja julistaa eri Jeesusta jota Paavali julisti.

      • Jumala on elävä ja kaikkivaltias. Sen takia ilmoitus joko jatkuu tai Jumala on kuollut, tai hän on hylännyt ihmiskunnan epäuskon tähden. Sen tähden on väärä oppi ettei kanonista ilmoitusta voisi olla näinä viimeisinä aikoina kun ihmiskuntaa valmistetaan Jeesuksen toiseen tulemiseen. Siksi muiden kirkkojen oppi ettei sellaista ole eikä tule, on väärä oppi, olivat ne muuten kuinka hienoja ja oikeita tahansa.

        Oikea oppi on aina kysyä Jumalalta rukouksessa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe