Entä sitten vasektomia ja sterilointi?

nomitenon

Ovatko ne abortin ohella Jumalan kieltolistalla?

26

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tigufjffjg

      Raamattu hyväksyy ainakin orjien kuohitsemisen.

      • orjuudenjajahvenystävät

        Juutalaiset kehitti miesorjien kuohitsemiseen puristimen jolla sai murskattua kivekset. Ennen sitä ne murskattiin lyömällä kahden kiven väliin.

        En usko että orjien tuntemuksia asiassa paljon otettiin huomioon, vaan uusi menetelmä otettiin käyttöön jottei kuohitsijan omat sormet jää väliin.


    • LastenPuolesta

      Herramme on tahtonsa selväsanaisesti ilmoittanut "Lisääntykää ja täyttäkää maa."

      Vasektomia, sterilointi, ehkäisy ja abortti ovat kaikki Jumalan tahdon vastaisia rikoksia. Niiden avulla murhataan miljoonia lapsia äitinsä kohtuun ja ehkäisyn avulla evätään vielä suuremmalta joukolta lapsia kokonaan mahdollisuus syntyä Jumalan valoon.

      Operaatioiden ainoa tarkoitus on lisätä rietastelua.

      Seksuaalinen nautinto on Jumalan lahja ihmiselle uuden elämän alulle saattamisesta mutta lihanhimoiset ihmiset haluavat nautiskella seksistä ilman niitä vastuita ja velvollisuuksia mitä Jumala on ihmiselle asettanut.

      Pidättäytyminen seksuaalisesta kanssakäymisestä avioliiton ulkopuolella on uskon mukainen ratkaisu ehkäisyyn, varmasti tehokkain eikä se vaaranna ihmisen sielun autuutta. Avioliitossa taas ei ole tarvetta ehkäisyyn koska avioliiton koko tarkoitus on saada mahdollisimman paljon lapsia.

      • KTS-------

        Ilman ehkäisyä oltaisiin tosi kusessa. Ehkäisyä pitää saada LISÄÄ sinnekin missä sitä ei vielä ole niin saadaan väestönkasvu kuriin.


      • Avioliiton koko tarkoitus ei kyllä käsittääkseni ole mahdollisimman monen lapsen saaminen.


      • skalpellillehommia
        KTS------- kirjoitti:

        Ilman ehkäisyä oltaisiin tosi kusessa. Ehkäisyä pitää saada LISÄÄ sinnekin missä sitä ei vielä ole niin saadaan väestönkasvu kuriin.

        Luuletko uskispölvästien tajuavan edes noin ilmiselvää syy/seuraussuhdetta?

        Vai ei avioliitossa tarvita ehkäisyä?

        Ylläolevan uskisääliön kommenttia lukiessa tuli mieleen että ehkä se pakkosterilointi ei niin huono ajatus olekaan. Kolme kakaraa ja piuhat poikki, vaikka väkisin.


      • Ei ne ihmisten seksuaaliset tarpeet katoa kieltämällä ne...


      • mummomuori kirjoitti:

        Ei ne ihmisten seksuaaliset tarpeet katoa kieltämällä ne...

        Etkö pysty hillitsemään himojasi😳😉


    • Lukekaapas kaikki Selin saaren historiaa ja "mielenterveystyön" historiaa . Pakkosterilisaatioita tehtiin 1935-1970 aika paljon ja siis oli oikein laki tuosta.

      • Seilin saari...aika karmeata historiaa tuolla saarella.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Seilin saari...aika karmeata historiaa tuolla saarella.

        Todellakin. Painovirhehän tuossa oli mutta hyvin ymmärsit mitä tarkoin. Ja ennenkaikkea tuota pidettiin ihan kristillisenä laupeudentyönä kuten ylipäätänsä "mielenterveyshoitoa" tuonne 70- 80 luvulle. Suluissa tuo siksi, ettei oikeastaan voida puhua ihmistenhoitamisesta. 80- luvulla on muistaakseni sitten ensiaskeleita otettu siihen, että esimerkiksi hoitajat todellakin jotenkin koulutettaisiin. Toki tuolloinkin oli vielä mielisairaanhoitaja olemassa mutta koulutus oli jo muuttunut.


      • nähty.on kirjoitti:

        Todellakin. Painovirhehän tuossa oli mutta hyvin ymmärsit mitä tarkoin. Ja ennenkaikkea tuota pidettiin ihan kristillisenä laupeudentyönä kuten ylipäätänsä "mielenterveyshoitoa" tuonne 70- 80 luvulle. Suluissa tuo siksi, ettei oikeastaan voida puhua ihmistenhoitamisesta. 80- luvulla on muistaakseni sitten ensiaskeleita otettu siihen, että esimerkiksi hoitajat todellakin jotenkin koulutettaisiin. Toki tuolloinkin oli vielä mielisairaanhoitaja olemassa mutta koulutus oli jo muuttunut.

        Juu ymmärsin kyllä. Seilin saaren historia on tuttua.


      • nähty.on kirjoitti:

        Todellakin. Painovirhehän tuossa oli mutta hyvin ymmärsit mitä tarkoin. Ja ennenkaikkea tuota pidettiin ihan kristillisenä laupeudentyönä kuten ylipäätänsä "mielenterveyshoitoa" tuonne 70- 80 luvulle. Suluissa tuo siksi, ettei oikeastaan voida puhua ihmistenhoitamisesta. 80- luvulla on muistaakseni sitten ensiaskeleita otettu siihen, että esimerkiksi hoitajat todellakin jotenkin koulutettaisiin. Toki tuolloinkin oli vielä mielisairaanhoitaja olemassa mutta koulutus oli jo muuttunut.

        ”pidettiin ihan kristillisenä laupeudentyönä kuten ylipäätänsä "mielenterveyshoitoa" tuonne 70- 80 luvulle.”

        Kun tutustuu psykiatrian historiaan, niin se lienee lääketieteen haaroista ainoa, mikä perustui enemmän mitä omalaatuisimmille käsitykselle mielisairauksista. Siksi menetelmät olivat sen mukaisia. Jostain syystä se on myös edelleen alue, jota kritisoidaan vähiten.

        Asiat kyllä muuttuvat, mutta yllättävän hitaasti.


    • HimokastaVäkeä

      Lestadiolaisten lapsitehtailua seuratessa ainakin selibaatti näyttää olevan täysin mahdotonta.

      • Kai ihmiset saavat lapsia tehdä jos haluavat😉❓
        Eikä tekisi yhtään huonoa Suomelle jos moni muukin toimisi samoin.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kai ihmiset saavat lapsia tehdä jos haluavat😉❓
        Eikä tekisi yhtään huonoa Suomelle jos moni muukin toimisi samoin.

        Eli mielestäsi ihan kaikki saavat täysin holtittomasti lisääntyä ? Kunhan vaan on ns. suomenpassi takataskussa eli käytännössä tuo tarkoittaa, että vähintään jommalla kummalla vanhemmalla on suomenpassi tai sitä, että suomessa syntynyt on oikeutettu kansalaisuuteen eli suomenpassiin.


      • nähty.on kirjoitti:

        Eli mielestäsi ihan kaikki saavat täysin holtittomasti lisääntyä ? Kunhan vaan on ns. suomenpassi takataskussa eli käytännössä tuo tarkoittaa, että vähintään jommalla kummalla vanhemmalla on suomenpassi tai sitä, että suomessa syntynyt on oikeutettu kansalaisuuteen eli suomenpassiin.

        Kerro toki sinäkö päätät mikä on oikea lapsiluku muille kuin sinulle itsellesi 🤔


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kerro toki sinäkö päätät mikä on oikea lapsiluku muille kuin sinulle itsellesi 🤔

        En tietenkään, toki olen sen aikoinaan omalla kohdalla päättänyt kuten tekevät miehet, jotka myös huolehtivat jälkikasvustaan.

        Asia mitä tuossa vinkkasin ei auennut sinulle. Väännetään siis natosta. Pakolainen joka saa suomenpassin lisääntyy niin mikä hänen lapsensa on? Tai minkä maan sotu ja passi tuolla lapsella on :d

        Minulle aivan sama, tehkööt vaikka jokainen 25 tenavaa jos ne pystyy elättämään ja kouluttamaan. Itse tein varmanpäälle, eli kaksi. Voi olla, että siinä olisi pari vielä mennyt mutta parempi ottaa varmanpäälle.

        Holtittomille "heijareille" eli miehille jotka eivät vastuuta kanna, kannatan pakollista kastraatiota , tuon jälkeen voi olla varma, ettei ole ollut asialla ja mistäpä sitä tietää, saattaisi katolinen kirkkokin kiinnostua ikuisesti kimeältä ja korkealta laulavista. Ja puolestani voisivat myös järjestää vaikka mitä kynttiläkulkueita ja mielenosoituksia aborttia vastaan.


      • nähty.on kirjoitti:

        En tietenkään, toki olen sen aikoinaan omalla kohdalla päättänyt kuten tekevät miehet, jotka myös huolehtivat jälkikasvustaan.

        Asia mitä tuossa vinkkasin ei auennut sinulle. Väännetään siis natosta. Pakolainen joka saa suomenpassin lisääntyy niin mikä hänen lapsensa on? Tai minkä maan sotu ja passi tuolla lapsella on :d

        Minulle aivan sama, tehkööt vaikka jokainen 25 tenavaa jos ne pystyy elättämään ja kouluttamaan. Itse tein varmanpäälle, eli kaksi. Voi olla, että siinä olisi pari vielä mennyt mutta parempi ottaa varmanpäälle.

        Holtittomille "heijareille" eli miehille jotka eivät vastuuta kanna, kannatan pakollista kastraatiota , tuon jälkeen voi olla varma, ettei ole ollut asialla ja mistäpä sitä tietää, saattaisi katolinen kirkkokin kiinnostua ikuisesti kimeältä ja korkealta laulavista. Ja puolestani voisivat myös järjestää vaikka mitä kynttiläkulkueita ja mielenosoituksia aborttia vastaan.

        Hyvä, ettet ole vastaan sitä, että Suomeen syntyy suomalaisia😉


      • Voi asian noinkin nähdä. Kun nainen ei saa ehkäistä ja miehellä ei riitä kapasitettia selibaattin, niin naisen terveys ja joskus jopa henki asetetaan alemmas kuin nuo miesten seksitarpeet.


      • mummomuori kirjoitti:

        Voi asian noinkin nähdä. Kun nainen ei saa ehkäistä ja miehellä ei riitä kapasitettia selibaattin, niin naisen terveys ja joskus jopa henki asetetaan alemmas kuin nuo miesten seksitarpeet.

        Sinulle on varmaan täysin outo ajatus, että nainenkin haluaa seksiä ja haluaa synnyttää lapsia 😉


    • rtgbegetg

      Aivan sama jos kysyisit voiko käärme ja siili lisääntyä yhdessä ja kylmässä.

    • >> Entä sitten vasektomia ja sterilointi?
      Ovatko ne abortin ohella Jumalan kieltolistalla? <<

      Mitäs luulet, "älä turmele partasi reunaa"-jumalan miettivän miehen steriloinnista.
      Tuo Jumala on arvatenkin hyvin, hyvin vihainen kuin Nasse-setä aikoinaan.

      Saman Jumalan mielestä ihmisen pitää lisääntyä ja täyttää maa plus että miehelleen alisteisella naisella ei ole oikeutta olla tulematta raskaaksi eli sterilointi ei käy naisellekaan.
      Lapsikatras jää noin uskovin keskuudessa pieneksi vain siinä tapauksessa, että aviomies joko kuolee tai tulee täysin haluttomaksi.

    • Kuten huomaat, selkeää vastausta ei löytynyt.

      • Onhan se sanottu täysin selvästi.

        EI OLE🤓

        Ymmärrätkö nyt😉❓


    • LukekaaRaamattu

      Ei-abortiivinen ehkäisy ei ole syntiä. Jos joku väittää sen olevan, laittakoon tähän Raamatun kohdan, kiitos.

      Maa on jo täytetty. "Lisääntykää ja täyttäkää maa" ei siis enää ole voimassa loogisesti.

      Abortti on syntiä. Samoin avioeron jälkeen "uudelleen avioituminen". Avioliitto on miehen ja naisen välinen, sukupuoli biologinen. Avioliiton ulkopuolinen seksi on syntiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe