Pyhähenki on

Maukka

Kuinka henki voi olla persoona.. Raamatusta ei löydy selaiselle käsitteelle mitään pohjaa.
Kun ssanotaan, että Jumalan Pyhähenki, niin siinähän sanotaan selvästi, että se on Jumalan henki joka on pyhä.
Jumalan Pyhästähengestä sanotaan, että joka sitä pilkaa, niin sitä syntiä ei saa anteeksi nykyisessä, maailmassa eikä tulevassa..
Sanoohan Raamattu, ettei Jumala salli pilkattavan itseään rankaisematta.
Opettahan Raamattu, että Jumala on pyhä, niin myös Hänen henkensä on pyhä, jota ei saa tietoisesti pilkata. Jos pilkkaa, niin se anteeksiantamton synti.

Kolminaisuusoppi on romalaiskatolisen kirkon keksintö.

22

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moukka

      Mutta jos ei ole nähnyt pyhää henkeä koskaan niin saa pilkan anteeksi.

      • Jumala on kolmiyhtein, ei miksikään muutu. Autuaita on ne jotka uskovat vaikka eivät näe,näin Jeesus mainitsi tuomakselle kun ilmestyi lukittujen ovien taakse.Tuoma uskoi kun sai nähdä Jeesuksen yllös nousemuksen jälkeen.


      • 3atrain
        leppä15 kirjoitti:

        Jumala on kolmiyhtein, ei miksikään muutu. Autuaita on ne jotka uskovat vaikka eivät näe,näin Jeesus mainitsi tuomakselle kun ilmestyi lukittujen ovien taakse.Tuoma uskoi kun sai nähdä Jeesuksen yllös nousemuksen jälkeen.

        Mistä tiedät, että Tuoma puhui totta.
        Ihmiskunnalle olisi helppo ilmestyä ja kaikki uskoisisivat.
        Kyse on " Tuoma " Sisäpiiriläisen uskottavuudesta.


      • Toiset opetuslapset kertoivat hänelle: "Me näimme Herran." Mutta Tuomas sanoi: "En usko. Jos en itse näe naulanjälkiä hänen käsissään ja pistä sormeani niihin ja jos en pistä kättäni hänen kylkeensä, minä en usko.

        Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!"Joh.20:25,27 Niin on kirjoitettu


      • Ei Jumalaa kukaan voi nähdä,ihmisistä,Jeessu joka on Jumlan poika on ilmoittanut meille.


      • Anonyymi

    • Kaksihenkeä

      On kaksi henkeä/Henkeä, ensimmäinen on Jumalan voima pyhä henki jonka avulla Jumala (Jahve) toimii ja luo ainetta ja persoonia. Toinen on Pyhä Henki, henkipersoona joka luotiin/sikisi olemassaoloon 4 vuorokautta mittaista ajanjaksoa Sanan (Jeesus) luomisen jälkeen ja joka sai myöhemmin taivaassa toiseksi nimekseen Gabriel siirtäessään uutta mannerta noin 2000 km lännemmäs vanhasta mantereesta Jumalan voimalla pyhällä hengellä joka vaikutti hänessä tuolloin.

      • On vai ykis henki joka antaa inmiselle myös elämän,joka vain todistaa Jeesuksesta hän on se joka pitää kaiken yllä.


      • voimajapersoona

        Ihmiset sekoittavat monesti Jumalan (Jahve) voiman pyhän hengen ja Pyhän Hengen (Gabriel) keskenään niin etteivät he ymmärrä kumpi on kumpi. Tuo pyhän hengen eli Jumalan voiman ja Pyhän Hengen (Gabriel) sekoittaminen toisiinsa alkoi jo apostoli Paavalin toimesta ja aikana. Kolminaisuusoppia ei ole Raamatussa eikä se ole oikea oppi.


      • Corex

        Gabriel ei ole Pyhä Henki. Ainoa paikka jossa nimetään Gabriel on Luukkaan evankeljumi ja samaisessa evankeljumissa 1:35 sanotaan "Enkeli vastasi: "Pyhä Henki tulee sinun yllesi, Korkeimman voima peittää sinut varjollaan. Siksi myös lapsi, joka syntyy, on pyhä, ja häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi." Eli siis onko Gabriel Jeesuksen Isä? Entän miten Pyhä Henki voi tehdä sitä mitä Hän tekee jos Pyhä Henki on vain viestintuoja?


    • Kirjakääröt

      1Joh.5:8 Biblia (1776) Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

    • Corex

      Joh. 15:26 "Te saatte puolustajan; minä lähetän hänet Isän luota. Hän, Totuuden Henki, lähtee Isän luota ja todistaa minusta. "
      ja
      Joh. 16:7 " Mutta minä sanon teille totuuden: teille on hyödyksi, että minä menen pois. Ellen mene, ei Puolustaja voi tulla luoksenne. Mutta mentyäni pois minä lähetän hänet luoksenne,"

      Jeesus nimeää Pyhän Hengen persoonaksi. Eli jotain pohjaa Raamatusta löytyy sille Että Hän on persoona...

    • EiPersoona

      Pyhä Henki ei ole persoona, sen vahvistaa Raamatun ensimmäinen luku, 1. Moos. 1. luku
      Myös koko Raamattu vahvistaa ettei Pyhä henki ole persoona.

      • totuus.esiin

        # Pyhä Henki ei ole persoona, sen vahvistaa Raamatun ensimmäinen luku, 1. Moos. 1. luku
        Myös koko Raamattu vahvistaa ettei Pyhä henki ole persoona. #

        Joh 16:
        13. Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa. 14. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. 15. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

        - Totuuden Henki =Pyhä Henki

        Pyhä Henki kirkastaa aina Kristusta, jae 14


      • Matt 28:19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti. On kolmi yhteinen jumala ei muutu miksikään.


    • Ihmettelijä

      Olen pohtinut, mitä *hengellä* tarkoitetaan. Entisaikoinahan kuviteltiin, että ihminen kokee tunteet sydämessään eikä tietoa ruumiin toiminnoista juuri ollut. Ihminen oli kuollut, kun ihminen lopetti hengittämisen eli *henki* oli poissa.

      "Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen."

    • kysynvaintaas

      Miten persoona voi olla henki?

      Johannes 4:24
      Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

      Me jotka olemme lihaa ja luuta, kuvittelemme että henkiolennoilla on samat rajoitukset!

      Kuitenkin Isä ja Jeesus voivat olla kaikkialla saman aikaisesti. Ei jeesus odota että kirkonmenot päättyvät Kiinassa, ennenkuin voi mennä kirkkoon Amerikassa, Hän ei ole rajoitettu, Hän voi olla kaikkialla saman aikaisesti.
      Paavali sanoi että "Hänessä me elämme, liikumme ja olemme":

      Joten jätetä'än sellaiset asiat uskon varaan, mitä emme voi selittää! Riittää kun uskomme mitä sanotaan!
      Isä =Isä
      Poika= poika
      Isä ja Poika ovat yhtä
      Puolustaja =Pyhä Henki

      Helppoa, ei tarvitse järkeillä, vaan uskoa! Ei meitä käsketty järkeilemään vaan uskomaan!
      Vai sanooko Raamattu: " Joka järkeilee, se pelastuu...."

    • Eikiitosjeesus

      Koska jumala ja jeesus ovat täysin epäuskottavia hahmoja niin on pitänyt keksiä vielä epämääräisempi korjaussarja, pyhä henki.

      • eikiitoseikiitokselle

        Et ole uskottava lausunnoissasi.


    • Armo2

      Oikeassa olet 354 vuona munkkin oli pakko kirjoitaa tai lähtee Henki Matt. 28;19
      Pyhä Henki on Jumalan Sana 1.moos1:3 persoona on Jumalan Poika lihaksi tulleena.

    • Metelis

      Heh. Sekametelisoppa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe