Seurakuntavaalit ovat marraskuussa ja niissä äänestämällä kirkon jäsenet voi vaikuttaa myös siihen, kuinka nopeasti seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt, sekä naiset pääsevät tasa-arvoisempaan asemaan kirkossa.
Katselin seurakuntavaaleissa mukana olevia ryhmiä ohjelmineen ja hyvinhän siellä alkaa olla liikkeitä, jotka ajavat tasa-arvoa.
Esimerkiksi tulkaa kaikki-liike on laajentunut seurakuntiin ympäri Suomen ja alle kopsasin pari ensimmäistä kohtaa heidän vaaliohjelmasta:
1. Avioliitto kaikille
Samaa sukupuolta olevat parit on vihittävä kaikissa seurakunnissa
Kaikkien parien puolesta on rukoiltava jumalanpalveluksessa
Kirkot on annettava kaikkien parien käyttöön
Tuemme samaa sukupuolta olevia pareja vihkiviä pappeja
Olemme mukana #tahdonkirkossa -kampanjassa
2. Sukupuolisyrjinnälle ei
Sukupuolisyrjintään seurakunnissa on puututtava aktiivisesti
Pappisnaisten epäsuora marginalisointi on tunnistettava ja lopetettava
Heillä on myös vaalien yhteydessä "TAHDONKIRKOSSA -kampanja", jossa on mukana paljon myös muita uudistusmielisiä ryhmiä, jotka on listattu alla olevalle sivustolle.
ttps://tulkaakaikki.net/vaalit-2018/ilmoitetut-ehdokaslistat/
Tulkaa kaikki-liikkeellä on myös julkisuudesta tuttuja vaikuttajia mm Johanna Korhonen, jonka ansiosta seurakunnat joutuvat nykyisin tarkemmin valvomaan päättäjiensä rahankäyttöä.
Kirkon päättäjien valvomattomasta luottokorttien höyläyksestä oli kehkeytynyt vakava ongelma, joka vähensi kirkon jäsenten ja päättäjien välistä luottamusta.
Kirkon avioliittokäsitykseen voi vaikuttaa
2
55
Vastaukset 2
Oops.
Avaus tuli väärälle palstalle :)- KiitosVaroituksista
Jumala salli sen tapahtua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771600
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.105807En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203608- 128561
- 48546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 25493