Tukesin mukaan sillä saattaa irrota sormet ja kädet.
Varokaa Kärkkäisen klapikonetta Timco WP-7N
77
7183
Vastaukset
- Olishan_se_pitäny
arvata että kokkare saanut hankittua erän kiinalaista käyttäjälle vaarallista romua ja ostanut romut halvalla välittämättä miten käyttäjille tulee käymään kunhan saa itse maksimivoitot. http://marek.tukes.fi/Tuote.aspx?nettijulkaisuId=8847
- enemmänoikealla
Eikös se ole persurasse?
- mouger
Poistettu valikoimasta näköjään:
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/tyovalineet/halkomakoneet-ja-sirkkelit - servataan.hörhöt
Hä? Mitä horiset? Eikun sulla on oma nyrkki perseessäs, muttet tajua, että se on sun oma nyrkkis.
- hehhehheeeee
xD ;)
- asia.harv.selvä
servataan.hörhöt kirjoitti:
Hä? Mitä horiset? Eikun sulla on oma nyrkki perseessäs, muttet tajua, että se on sun oma nyrkkis.
Eli sinä olet Kärkkäisen huora, eikä päinvastoin?
- hanavesirumpaliko
asia.harv.selvä kirjoitti:
Antifantti kyselee.hehhhehehh
- servataan.hörhöt
asia.harv.selvä kirjoitti:
Eikun sun nyrkki on sun perseessäs. En minä tiedä missä Kärkkäinen on. Minä käyn Prismassa ja K-Marketissa.
- asia_tikusta
Minkäslaista klapikonetta aloittaja suosittelee? Voisitko kertoa oman parvekkeella sijaitsevan klapikoneen mallimerkinnän?
- heitän_joo_voltin
TUKES: älä laita kättäsi klapin ja terän väliin.
Tämänkin olisi voinut aikaisemmin kertoa. T: käsipuoli vasurihomo.
PS: millä nyt runkkaan? - hosuheikki
Onnettomuudet johtuvat harvoin koneista. Käyttäjällä on oltava sen verran älliä, että ei käytä viallisia laitteita ja muutenkaan hosu terveytensä uhalla.
- myyntikieltoon
Älä osta halkomakirvestä, taitamattoman käsissä sillä tulee vielä pahempaa jälkeä.
- luvanvaraiseksi
Hammastikku voi myös olla hengenvaarallinen.
- ei.vaaraa
Mitä vikaa tuossa koneessa on, konetta käytetään kahdella kädellä jolloin ei ole vaaraa mistään väliinjäämisistä, toki jos siinä pyörii muita asiattomia lähellä niin silloin ei ole noudatettu käyttöohjeita.
- rahoy
Elämä on vaarallista - voi kuolla.
-tuntematon perusuomilainen. - kiinasta.kontillinen
Keskinen ja Kärkkäinen työllistävät hyvin Tukesin porukkaa.
- Sesiit
Näin on.
Suvakkien käy kateeksi ja yrittävt saada työttömilsi satoja Kärkkäisen työntekijöitä.
Ei kai se Kärkkäinen ole sitä halkomakonetta tehnyt.
Itse olen tilannut Kärkkäiseltä erinäisiä tavaroita ja hyviä ovat olleet.
- Sekunnissa-käsi-irti
Tukesin mukaan useimmissa Suomen markkinoilla olevissa klapikoneissa oli puutteellisuuksia. Useimmat noista koneista on valmistettu Kiinassa. Kärkkäisen maschiina oli kotoisin tällaiselta firmalta:
https://www.made-in-china.com/showroom/qdlogsplitter
Yleensä halkaisukoneissa hydraylisesti toimiva mäntä työntää puun vasten halkomaterää. Nämä ovat joidenkin mielestä liian verkkaisia toiminnaltaan.
Kyseinen Kärkkäisen malli toimiikin 'kineettisesti', eli ilmeisesti työntöliikkeen tekevä osa heilahtaa sekunnissa, halkaisten puun. Kuulostaa aika hurjalta vehkeeltä kotikäyttöön.
Tuo on nyt poistettu Kärkkiksen valikoimasta. Saisivat Kärkkäisellä hiukan paremmin tiedottaa asiasta, siellä sivustolta ei löydy nyt mitään. Sanomalehdet revittelevät asialla kyllä.
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/705807-raju-varoitus-klapikoneista-kokonaisia-kasia-leikkautuu-irti-yksi-vaarallinen-laite- xxdddgg
Arvasin, että kyse on siitä nopeasta mekaanisesta koneesta. Alle 1000 euron hydraulihalkoja onkin useinmiten hidas, ja sinne on vaikea tunkea itseään, koska sitä käytetään kaksin käsin. Ehkä joku pitkämunainen mies voi siinä onnistua.
- ghjklrte
Kaikkea Kärkkäiseen liittyvää on syytä varoa.
- ostokiellossa
Kärkkäinen on persunatsi ja on siitä syystä ikuisessa boikotissa.
- boikotoi.rauhassa
Eipä kelan tulonsiirroistasi paljoa osteltaisikaan :)
- servataan.räyhikset
Vain vasemmistoräyhisten rasvaisessa mielikuvituksessa. On se varmaan jännää asua täällä somen mielikuvitusmaailmassa^^ Siellä varmaan tapahtuu kaikkea kivaa ja mageeta.
hehehehehe tirsk!!!
- suvakkianneli
Vihervassareitten onneton yritys tuhota Kärkkäinen buaahaaaa kassakone laulaa kyseisessä liikkeessä entistä paremmin.Sitäpaitsi tuollaiset veheet ei ole tarkoitettu uusavuttomille punikeille.
- komeaontulos
Kassakone kyllä laulaa, mutta viivan alle jää koko ajan vähemmän:
Tilikauden tulos (tuhatta euroa)
2015/01: 1567
2016/01: 1058
2017/01: 1075
2018/01: 170
Onkohan joutunut tarkastamaan katteitaan alaspäin natsikohun jälkeen? - ja_suurin_luku
komeaontulos kirjoitti:
Kassakone kyllä laulaa, mutta viivan alle jää koko ajan vähemmän:
Tilikauden tulos (tuhatta euroa)
2015/01: 1567
2016/01: 1058
2017/01: 1075
2018/01: 170
Onkohan joutunut tarkastamaan katteitaan alaspäin natsikohun jälkeen?156
105
107
170 - natsin.numerot
ja_suurin_luku kirjoitti:
156
105
107
170Mitäs lukuja noi on?
Prosentteina ei näytä niin pahalta.
Liikevoitto:
2015/01: 1,9%
2016/01: 1,4%
2017/01: 1,3%
2018/01: 0,6%
- noviiseilleko
Kuka tuollaisia koneita tarvitsee, hyvällä kirveellä tekee koneen päivän työn alle tunnissa.
- Suomi.vanhenee
Seniorit noita lähinnä kaipailee, kun ei enää kestä paikat kirveen kanssa riehumista. Hidas hydraulihalkoja sopii verkkaiselle eläkeläiselle. Itte paukutan menemään rankaa Palaxilla, jossa on sirkkeli ja ruuvi.
- KohtaEläkkeelle
Puhut noista hitaista alle 200 euron sähköllä toimivia hydraulihalkojista.
Suomalainen lähes 3000 euron hydraulihalkoja on myös hidas. Minulla on tuollainen, Honda GX-160 bensakoneella.
Jos sinulla on todella korkkiruuvimaisia kuusipölkkyjä (ovat harvinaisia), niin on niissä halkomista kirveillä. Koivupölkyt halkeavat helposti talvella.
Polttopuiden teko kaikkine työvaiheineen on todella aikaavievää hommaa. Olen tehnyt polttopuita myrskyn kaatamista isoista kuusista. Niissä on helvetillinen karsiminen, koska oksat voivat olla yli kaksimetrisiä ja niitä on tiheässä. Tyypillisen pienen harvennuspuun teko on helppoa. Näitä minulla ei juurikaan ole ollut. Isoja kuusitukkeja on hyvin vaikeaa nostaa tukkisaksilla kärryyn. Minulla on pieni kapeahko kärry, joka on jonkun itse tekemä, se on niin vankkaa tekoa että kestää tukin. Olen tehnyt stadardeja, kolmemetrisiä tukkeja. Tähän tarvitaan traktoriakin. Tukkivinssiä eikä nostinta ole, mutta vanha traktori ostettiin yhdessä sisaren kanssa.
Itse asiassa kiinnosti tuo "mekaaninen" halkoja. Polttomoottorikäyttöinenhän se oli, ilmeisesti kiinalainen Hondan kopio. Vähintään yhtävaarallisia virityksiä oli joskus 50- ja 60-luvuilla. Naapurissa maaseudulla oli traktorikäyttöinen laite, jossa oli kirveenterä kiinni suurihalkaisijaisessa rautapyörässä. Sitä pyöritti traktori. Todella pelottava laite. Siinä laitettiin pienelle työtasolle käsin sahattu pölkky (pienehkö). Terä iski aika läheltä kättä alaspäin.
- Tekijän-koneet
Vaikka Kärkkäinen ei olisi myynyt ainoatakaan klapikonetta, Suomessa sattuu silti 30 klapikoneisiin luiittyvää vakavempaa onnettomuutta joka vuosi.
Klapikone on niin hitsin mukava laite, kun sen laittaa halkomaan v...umaisia, oksaisia koivupöllejä kuin tyhjää vaan.
Ihan vaaraton kone se ei ole. Varsinkaan kun aletaan vaikka kahteen poekkaan nopeasti halkoa isompaa määrää puita. Silloin koneen suojaukset eivät voi estää sormien jäämistä terän väliin. Puu voi myös jäädä jumiin, tai ponnahtaa ulos, ja kahden ihmisen toimiessa
Ehdotttomasti tarvitaan kansallismielistä omakotitaloporukkaa tällaisen koneen käyttäjäksi. Kerrostalojen punavihreät telovat itsensä klapikoneella varmasti.- porwaari
Oksaiset koivunpöllit olen pienistänyt KIILALLA ja LEKALLA...aina on haljennut pahinkin jänkyrä.
- ketjusahalla
porwaari kirjoitti:
Oksaiset koivunpöllit olen pienistänyt KIILALLA ja LEKALLA...aina on haljennut pahinkin jänkyrä.
Moottorisahaa on bruukannut käyttää hankaliin tapauksiin. Viitsi turhaan vängätä.
- KohtaEläkkeelle
Minun muijani on erikoisen tyhmä tai sokea. Sitä ei pidä päästää toiseksi enää hydraulihalkojan kanssa työskentelemään. On ollut yksi läheltä piti -tilanne. Kyllä se halkomiskonen on yhden miehen kone. Silloin on vaikea saada vahinkoa aikaan.
Me laitetaan halkojasta suoraan pinoon puita. Se ei ole kovin hyvä tyyli, koska puut ovat usein vielä kosteita. Kuivuessaan puut aiheuttavat pinon "elämisen" ja pino voi kaatua itsekseen myöhemmin. Pinon pystyssä pysymiseen löytyy kyllä konstit.
- Olen_päätön
Tarkistin terän asento ja pää lähti tolla klapikoneella.
- ullattiko
Noin siinä käy, jos koulutettu punavihervasemmistofeminatsivähemmistöläinen menee niitä räpläämään.
- väärinkäyttöä
Punavihervasemmistofeminatsivähemmistöläiseltä pitäisi kieltää liiman ostaminen.
- nakitJaMuusit
Kuva vaarallisesta vempeleestä
https://www.iltalehti.fi/piha/36302d17-f181-4e68-808f-1e6f1a1e122b_ph.shtml - tumpeloss
Tunnettu fakta että kiinantekeleissä turvallisuus varusteet on nimellisiä. Eli ne on tehty vain pykälät täyttämään. Laatu ja käytettävyys nolla eli ne on tarkoitettu heitettäväksi ensimmäisenä pois. Tukes nyt jostain syystä ryhtynyt kyttäämään noita ja ``löytänyt`` vikoja.
Tuskin kärkkäisen mielipiteistä ainakaan hyötyä ole kun on viranomaiset pohtineet kenen vehkeitä tutkitaan ja mitä löydöksille tehdään.
Toi vehjehän on kiinalainen halpakopio amerikkalaiselle alkuperäistuotteelle. Tuskinkielto sitä koskee jos joku alkaa tuomaan maahan. - Ei.hätää
Natsihihhuli kaupasta en osta mitään.
- Jenkeistä-mallia
>> Toi vehjehän on kiinalainen halpakopio amerikkalaiselle alkuperäistuotteelle.
Amerikkalaiset itse ostaa noita "halpakopioita" klapikoneikseen 70% verran, ja kotimaisilla amerikkalaisilla "alkuperäisvalmistajilla" on vain parinkymmenen prosentin markkinaosuus.
Näin se hinta ja sopivampi hinta/laatusuhde vaan jyrää ja sanelee markkinoilla- ihmiset-taasen
Kädellinen tekee itse klapikoneen.
- majavattöihin
Aloittajan on syytä olla laittamatta päätään klapikoneeseen, puupäästä tulee pian pilkkeitä.
- Turus
Onk klapei?
Ai ny vai? - Timco
En nyt ymmärrrä..mulla on toi kone, mut 10 tonniin voimalla. Kone on tiettävästi sama, mutta kait hieman isommat vauhtipyörät sisällä. Konetta en ole ostanut Kärkkäiseltä.
Olen monia kymmeniä vuosia käyttänyt erilaisisa taloukoneita, koska asun maalla. On moottorisahaa..pöytäsirkeliä..kaappaaria..rälläkkää ymm ymmmmmm.
Jos ihmiset on niin tyhmiä, että eivät osaa klapikonetta oikein käyttää..niin voi voi..
Pian pitää kait autot kieltää, kun niin paljon kolareita ja kuolontapauksia tapahtuu. - kärkkäinenmyyromua
Kärkkäisen tapa myydä tavaraa on se, että lafka myy halvinta ja huonolaatuisinta mahdollista kiinalaista paskaa ja sitten joukossa on muutama parempi länsimainen tuotemerkki "sisäänheittotuotteina". Tuo hengenvaarallinen klapikone on yksi käytännön esimerkki kiinan ihmeiden "laadusta".
Ihme, että käsiä katkovat paskat pääsevät edes EU-markkinoille ja myyntiin Suomessa, näin ei saisi tietenkään olla. Itse en osta mitään Kärkkäiseltä.- veskisenkesa
Jauhat täyttä paskaa. Kärkkäinen myy ihan samaa tavaraa mitä myy IKH ja TYÖKALUÄSSÄ, sekä TERRA. Kankaat ja muu taloustavara on ihan samaa muiden ketjujen kanssa.
- irtosormi
veskisenkesa kirjoitti:
Jauhat täyttä paskaa. Kärkkäinen myy ihan samaa tavaraa mitä myy IKH ja TYÖKALUÄSSÄ, sekä TERRA. Kankaat ja muu taloustavara on ihan samaa muiden ketjujen kanssa.
Toi hengenvaarallinen klapikone on Kärkkäisen omin pikku kätösin itse maahantuoma.
- konevahti
irtosormi kirjoitti:
Toi hengenvaarallinen klapikone on Kärkkäisen omin pikku kätösin itse maahantuoma.
Samaa konetta on myynnissä ollut muuallakin. Kyseistä konetta ei ollut Ylivieskan myymälässä pari viikkoa sitten.
Iso kulmahiomakone on paljon vaarallisempi, joka ei osaa sitä käyttää ja käyttää siinäkin hiomiseen katkaisulaikkaa.
Kenttäsirkkelin vaarallisuus on tiedetty jo vuosikymmeniä. - ei-käy
konevahti kirjoitti:
Samaa konetta on myynnissä ollut muuallakin. Kyseistä konetta ei ollut Ylivieskan myymälässä pari viikkoa sitten.
Iso kulmahiomakone on paljon vaarallisempi, joka ei osaa sitä käyttää ja käyttää siinäkin hiomiseen katkaisulaikkaa.
Kenttäsirkkelin vaarallisuus on tiedetty jo vuosikymmeniä.Ilman ahneuteen taipuvaista Kärkkäistä kyseistä hengenvaarallista laitetta ei olisi myyty Suomessa yhtään kappaletta. Olisi Kärkkäisellä ollut mahdollisuus myydä turvallisiakin klapikoneita, mutta se olisi heikentänyt tulosta, ja sehän ei ahneelle natsiyrittäjälle käy, ei kerta kaikkiaan käy.
- Jutskulainen
irtosormi kirjoitti:
Ei se mikään hengenvaarallinen ole. Kyllä se on terveen järjen puutetta jos ei osaa klapikonetta käyttää turvallisesti. Ei sinne ole tarkoitus päätänsä laittaa väliin. Jos järkeä ei ole niin turha siitä on syyttää Kärkkäistä. Kärkkäinen on hyvä kauppa.
- säppi.luukulle
Jutskulainen kirjoitti:
Ei se mikään hengenvaarallinen ole. Kyllä se on terveen järjen puutetta jos ei osaa klapikonetta käyttää turvallisesti. Ei sinne ole tarkoitus päätänsä laittaa väliin. Jos järkeä ei ole niin turha siitä on syyttää Kärkkäistä. Kärkkäinen on hyvä kauppa.
Totta kai se on hengenvaarallinen, jos se repii käyttäjältään raajat irti. Verenhukkaan kuolee aika nopeasti.
Kärkkäinen on ahne natsipaska ja sille pitäisi määrätä elinikäinen liiketoimintakielto. - paskapatosi
ei-käy kirjoitti:
Ilman ahneuteen taipuvaista Kärkkäistä kyseistä hengenvaarallista laitetta ei olisi myyty Suomessa yhtään kappaletta. Olisi Kärkkäisellä ollut mahdollisuus myydä turvallisiakin klapikoneita, mutta se olisi heikentänyt tulosta, ja sehän ei ahneelle natsiyrittäjälle käy, ei kerta kaikkiaan käy.
Sulle se kielto pitää laittaa. Honkkari on myynyt juuri samaa konetta vuosia, mutta et niillä paska-aivoillasi tajua mitään.
- fhggjhk
Syytetään konetta, vaikka on annettu lapsen tai jonkun muun häslätä käsineen vieressä. Koneiden ohjeissa sanotaan selvästi, että ne ovat yhden käyttäjän käyttöön tarkoitettuja. En itse ostaisi tuollaista nopeasti iskevää konetta. Hydraulinen kone on riittävän nopea, kunhan käyttää sopivan pituisia halkoja, jottei tule turhaa liikettä montaa senttiä. Hyvä, että Kärkkäinen on reagoinut vaaraan ja poistanut koneen myynnistä. Meillä on ALKO-merkkinen kone, ja on tyytyväisinä käytetty sitä jo kolmatta vuotta.
- fhfgjhgjk
Unohdin mainita, että meidän ALKO-konekin oli Kärkkäiseltä.
- laatukone
fhfgjhgjk kirjoitti:
Unohdin mainita, että meidän ALKO-konekin oli Kärkkäiseltä.
Minun Palax ei ole kärkkäiseltä. Se ei ole kiinalainen romu.
- halkomisiin
laatukone kirjoitti:
Minun Palax ei ole kärkkäiseltä. Se ei ole kiinalainen romu.
Siinä on italiainen hydrauliikka. Paljastan salaisuuden, koska minullakin on ko. merkkinen hydraulihalkaisija, Palax logsplit 60, aidolla Hondan GX-160 polttomoottorilla. Aika harvoin myyty tuote, on muuten kallis ... Taitaa olla lähes 3000 €.
- erimalli
halkomisiin kirjoitti:
Siinä on italiainen hydrauliikka. Paljastan salaisuuden, koska minullakin on ko. merkkinen hydraulihalkaisija, Palax logsplit 60, aidolla Hondan GX-160 polttomoottorilla. Aika harvoin myyty tuote, on muuten kallis ... Taitaa olla lähes 3000 €.
Ei siinä mun Palaxissa ole mitään hydrauliikkaa. Pelkkä sirkkeli ja ruuvi. Moottori on toki importtikamaa. Sama laite Valtran perässä pyörisi Linnavuoressa valmistetulla moottorilla, mutta hinta pompsahtaisi "vähän".
- hyvätkaupat
Minulla oli näitä kaksi,myin heti pois,toisen myin mannelle ja toisen osti matu.
- Hyväksytyt-tappiot
EU on globalistien käsikassara, joka edesauttaa maapallon lämpenemistä entistäkin nopeammin. EU-käsikirjassa sanotaan, että mitään pakollista etukäteistarkastusta ei halkaisukoneille ole, eikä vaadita.
Pääasia että saadaan tavaraa paljon liikkeelle. Saadaan maailman luonnonvarat kaivettua maasta ylös, ja poltettua hiilet ja öljyt taivaalle mahdollisimman tehokkasti.
Kaikki suomalaiset maahantuojat tuo halkomiskoneensa Kiinasta. Jos muutamia käsiä murskaantuu syrjäisessä Suomessa, mutta muuten globalismin markkinakoneisto pyörii täysillä, ja tuottaa kaikellaista puoli-tarpeetontakin tavaraa, niin kaikki on ihan hyvin. Pääasia on että öljy palaa, ja rahatalous pyörii.- halkomisiin
Virostaa saattaa tulla tosi pieni osuus noista. Tietääkö kukaan yhtän virolaista konetta, nyt en jaksa muistaa.
- niinmitä
halkomisiin kirjoitti:
Virostaa saattaa tulla tosi pieni osuus noista. Tietääkö kukaan yhtän virolaista konetta, nyt en jaksa muistaa.
Virosta on tullut hyvin tehtyjä metallirakenteita. Menkää katsomaan UPM :lle taikka Stora Ensolle. AKU peräkärryt tehdään Virossa.
- viru-ei-valge
niinmitä kirjoitti:
Virosta on tullut hyvin tehtyjä metallirakenteita. Menkää katsomaan UPM :lle taikka Stora Ensolle. AKU peräkärryt tehdään Virossa.
Respon kärryt on myös hyvin tehtyjä. Ovat nekin virolaisia.
- rsetrdeyftuiok
Klapit kannattaisi tehdä ihan itse kirveellä ja sahalla, saisi hyötyliikuntaa.
- halkomisiin
Kaada, karsi ja tuo vielä metsästäkin töllisi lähelle. Hommasta tulee aika tehotonta. Varsinkin, jos mukana on vanhoja huonoksi menossa olevia myrskytuhopuita. Olen aika läheltä mökkiä tässä viiden vuoden aikana kaatanut pari isoa kuusta, joihin oli salama iskenyt. Toinen puu oli halki maahan asti monen metrin pituudelta latvan suuntaan. Toisessa oli pari metriä pitkiä säleitä maassa, ihan lähellä mökkiä, muutama leveä terävä säle vinossa maassa pystyssä kuin keihäitä!
- 6fr5tg76y8huji
Kuulostaa rattoisalta savotalta :)
- yhtykää.natsit
Kärkkäisen ja Lidlin kannattaisi laittaa hynttyyt yhteen. Heillä on kuitenkin sama arvomaailma. Siitä saattaisi saada synergiaetuja.
- Tyrämees
Kyllä, heidän arvomaailmansa ei kannata oman kansan syrjäyttämistä geneettisesti eikä vallanpitäjinä omissa maissaan. Ai niin, paitsi Saksa, jonka samaista Lidl:iin. Sinulla on tosi huonot tiedot nykyisen Saksan tilanteesta.
Vain maailman tyhmimmät ihmiset haluavat saada maansa täysin sekaisin, oman hyvinvaihtovaltionsa tuhoutumisen rahojen loppumisen ja rikollisuuden ksavun takia.
Taidat olla kunnon anarkisti. Nehän haluavat nollata kaiken, aloittaa tyhjästä. Kaikki yhteiskuntarakenteet uusiksi. Ei onnistunut Espanjassa, vaikka hyvältä näytti alussa. Nykymaailmaa ei voi viedä takaisin kivikauteen. - syklin.vaiheet
Tyrämees kirjoitti:
Kyllä, heidän arvomaailmansa ei kannata oman kansan syrjäyttämistä geneettisesti eikä vallanpitäjinä omissa maissaan. Ai niin, paitsi Saksa, jonka samaista Lidl:iin. Sinulla on tosi huonot tiedot nykyisen Saksan tilanteesta.
Vain maailman tyhmimmät ihmiset haluavat saada maansa täysin sekaisin, oman hyvinvaihtovaltionsa tuhoutumisen rahojen loppumisen ja rikollisuuden ksavun takia.
Taidat olla kunnon anarkisti. Nehän haluavat nollata kaiken, aloittaa tyhjästä. Kaikki yhteiskuntarakenteet uusiksi. Ei onnistunut Espanjassa, vaikka hyvältä näytti alussa. Nykymaailmaa ei voi viedä takaisin kivikauteen."Nehän haluavat nollata kaiken, aloittaa tyhjästä."
Ei tuohon tarvita edes mitään anarkisteja. Historia toistaa aina itseään. Kun valtaa ja omaisuutta keskittyy pienelle porukalle, niin iso porukka päättää aloittaa kaiken alusta. Kyllähän sitä toivoisi että ihmiskunta viisastuisi, mutta niin pitkään kuin sallitaan oikeistopolitiikka, niin tulee olemaan myös kurjuutta ja sotia.
- hehhhee
Tässä muutamia tositurvallisia itsetehtyjä.
https://www.youtube.com/watch?v=xGNvbpkI2OE - äläostahammasharjaa
Katsoin videon. Aion ostaa tuollaisen heti kun käyn kärkkäisellä. Melko toimiva ja hyvä kone.
Mikä vaan kone on vaarallinen, jos et sitä tiennyt.
Hammasharjakonekin, koska jo se osuu silmään ja pyörittää tärinällä silmää.- Tyrämees
Et saa varmaan sellaista enää. Eikö TUKES saanut sille myyntikiellon, ja jo käytössä olevat pitäisi varmaan palauttaa myyjälle. Jonkun pitäisi parantaa noiden turvalaitteita ensin.
- halvallahyvää
Tyrämees kirjoitti:
Et saa varmaan sellaista enää. Eikö TUKES saanut sille myyntikiellon, ja jo käytössä olevat pitäisi varmaan palauttaa myyjälle. Jonkun pitäisi parantaa noiden turvalaitteita ensin.
Mihinköhän nuo Tukesin keräämät laitteet viedään? Sieltä saisi varmasti halvalla semi-kelpoja työvälineitä. Sanoo että käyttää omalla vastuulla, niin ei tarvitse kenenkään urputtaa.
- Täh
Miten ne kerätään ??? Tuleeko joku hakemaan laitteen meiltä ja antaa turvallisen laitteen tilalle ???
Vai miten se tapahtuu..
Koputtelekoo pian Tukesin agentit ovelle ??? - Persistent
Hyvät asiantuntijat. Minä ostin Tokmannilta Hyundai-klapikoneen. Sillä ei saa telotuksi itseään ellei ala käyttää mielikuvitusta. Sehän taas jokaiselta onnistuu kun pitäisi saada nopeammin, voimakkaammin ja enemmän. Tiedustelisinkin, kuka on onnistunut säätämään hydraulisylinterin männän liikepituutta paremmin normiklapia vastaavaksi? Eli tuolla Hyundailla halkeaa n.70 cm pitkä puu. Klapit taas pätkitään 30-40 cm mittaisiksi. Männän palautuminen tuohon 70 cm mittaan taas aiheuttaa aikahukkaa. Mikäli palautumisen saisi katkaistua vaikkapa 45 cm:iin ja siihen taas uusi pölli pukille, nopeutuisi työ sen 30%. Onko hydrauliikkamiehiä?
- brorpå
Kärkkäisen klapikone tekee oivallisia tasa- ja puupäitä sekä tukee heitä aatteen palolla.-No
hard feelings!
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236798Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka231011- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713