Adventisteile kysymys puhujasta

PäteviäKavereitaMolemmat

Ottaisitteko omaan seurakuntaanne Jarin tai pyhpyhin puhujaksi?
Onko teillä järkeviä perusteita valintaanne?

11

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pastori-Tampereelta

      Emme ottaisi.
      Laurila on ei-adventisti ja meille myös luopio.
      Pyhpyhin kaltaisia ihmisiä emme päästäisi myöskään puhumaan. Hänen kaltaisensa ihmiset eivät ole uudestisyntyneitä.

    • Pastori-Keski-Suomesta

      Paskanpuhujia ei ole koskaan tarpeeksi. Kyllä meille vielä pari paskanjauhajaa mahtuu hyvin. Olemmehan me kaikki lahkon omatkin pastorit ja muut puhujat paskanpuhujia.

      • Pastori-Turusta

        Meille pastoreille eivät kyseiset veljet kelpaa edes petikavereiksi.


    • ammmattilaisenneuvoja

      Kaikki me olemme joskus sapattina Adventtikirkossa joutuneet kuuntelemaan tylsää puhujaa. Syitä voi olla monenlaisia: puhuja puhuu liian nopeasti ja/tai hiljaa, aihe ei kiinnosta tai sisältö ei anna mitään uutta. Joka tapauksessa olemme vilkuilleet kelloa, näpränneet kännykkää ja ajautuneet omien ajatustemme virran vietäväksi. Emme ole saaneet esityksestä irti yhtään mitään.
      Huonoimmassa tapauksessa Ellenprofeetan henki ei ole toiminut.
      Puhujan olisi syytä puhua kansankielellä jotta adventistit ymmärtäisivät.

      Jotta kuulijoiden ajatteluun voidaan vaikuttaa, pitää ensin saada aikaiseksi mieleenjääviä tunnetiloja. Koska sellaisia me ihmiset olemme: me muutamme ajatteluamme ja toimintaamme, kun tunnemme syvästi. Me lahjoitamme rahaa Adventtikirkolle kunhan meidät on ensin tunnetasolla vakuutettu asian tärkeydestä ja kolmen enkelin sanomasta.

      • tyhjiäpuheita

        Parin päivän päästä sapatista kukaan ei muista mitä a-kirkossa puhuttiin.
        Vai muistatko Sinä?


    • suosittelenmolempia

      Jari ja pyhpyh ovat käyneet kaikki adventistiset kirjekurssit kiitettävin arvosanoin ja molemmat ovat opiskelleet mestyksellisesti yliopistossa. He ovat kantaneet 100% vastuun "adventtitotuuteen" perehtymisessä ja mainostamisessa.
      Todella päteviä opettamaan adventisteja.

      • Eivät-kelpaa-puhujiksi

        Molemmilla on kuitenkin päässä pahasti ruuvit löysällä ja suurta vikaa, vikaa, vikaa, vikaa.

        Jaria Laurilaa ei voi päästää puhummaan, koska hän ei pysyisi itse asiassa. Pian puhe siirtyisi kuitenkin omaan tiukasti varjeltuun perseneitsyyteen ja nalkuttavien lihavien akkojen juoruihin sekä vittujen haistatteluun. Myös kehuskelu omilla talkootöillä ja erilaisten seurakunnallisten mitättömien virkojen kanssa puuhastelun esiin tuonti alkaisi hyvin pian kyllästyttää kuulijoita.

        Pyhpyh on puheissaan liian yksipuolinen ja hän vain toivottelisi kuulijoilleen hyvää matkaa mielikuvituspaikkaansa helvettiin sekä haukkuisi muut kuin itsensä valehtelijaksi.


      • Kyllätarvettaon

        Onko kyseessä jakautunut yksi ja sama persoona?
        Onhan jarillakin huonot päivänsä kun kuulee outoja ääniä joista on PAKKO kirjoittaa. Johtuuko tämä adventismissa vaikuttavasta hengestä?
        Adventtikirkko voisi hyödyntää Jarin tietotaitoa ja uskollisuutta adventismille.

        Ps. Myös adventistipastoreilla on uupumusta joten pyhpyhjarit voisivat auttaa ja saahan heiltä vertaistukea.


    • Hei

      Adventtiseurakuntien jäsenet valitsevat keskuudestaan 1-2 vuoden välein määräajaksi seurakunta- yhdistyksen kaikki talkootyöläiset eli ko luottamustehtävät yhdistyksen toiminnan palveluun.
      Ko. vaaleja ei ole mahdollista ja laillista käydä jos ehdokas ei ole itse lupautunut ehdolle vaaliin.
      Olen ollut poissa toiminnasta yli 12- vuotta 12-.
      En ole tehnyt sooimuksia enkä saanut kirjallista ilmoitusta että minut voisi laillisesti nimittää "luopioksi," tai miksikään muuksikaan. Olen liittynyt toimintaan uskon kasteen kautta. Muuta sopimusta mitään en ole tehnyt, mm. että olisi valta nimitellä itsenäisesti sopimatta luopio- nimityksestä minun kanssani, ja että en ole saanut kirjallista ilmoitusta nimityksestä. Kirkoilla ja uskonnollisilla järjestöillä ei ole valtaa kansalaiseen että itsenäisesti nimittelisivät kirkollisella päätöksellä ihmisiä. Kirkolla on valtuus neuvotella jäsenyydestä - ehdoista jäsenyyteen subjektin kanssa, ja oikeus suorittaa laissa säädettyjä vihkimisiä ja hautaamisia. mm. Luopio nimike on suvteellinen mitä erilaisista näkökulmista voi luopio nimikettä katsoa. Organisaatio johtajille eli koko organisaation pastorikunnalle asia merkitsee jäsenrekisteristä poistumista.

    • Lisäys; Olen laillisesti liittynyt, olen laillisesti kantanut vastuuni 100% joka päivä kun vastuita oli, olen laillisesti jättänyt vastuuni 1.6 2006- ja olen laillisesti pyytänyt siirtämään nimeni pois jäsenrekisteristä.

      Mainitsin organisaatio johtajista. Koko pastorikunnalla on tiettyä organisaatiosaatio johtajuutta kirkon normistoissa. Varsinainen organisaatiojohto kuutenkin Suomessa kirkon hallitus. Organisaation normituksien ko johtoa on myös alempana toiminnan ohjauksen evaluoinnin asiassa. Koko kv- organisaatiolla on tietenkin ylin globaalin tason hallinto toimielin.
      Organisaatiolla on pakko olla rakenne ollaksensa olemassa.

      Kirkon toiminnan ajatus missio on Jeesus Kristus Raamatun evankeliumi; Matt 28:18-29, Joh 3:16.

      Kaikilla vastaavilla organisaatioilla on vastaavanlainen rakenne.

    • En ole hakeutunut puheita pitämään, koska niihin valmistautuminen veisi liikaa aikaa. Tekstinluku ja lyhyet kommentit riittävät. Minulla on arkityö hoidettavana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3289
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1788
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1325
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1283
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1173
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1103
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      864
    Aihe