Adventisteile kysymys puhujasta

PäteviäKavereitaMolemmat

Ottaisitteko omaan seurakuntaanne Jarin tai pyhpyhin puhujaksi?
Onko teillä järkeviä perusteita valintaanne?

11

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pastori-Tampereelta

Emme ottaisi.
      Laurila on ei-adventisti ja meille myös luopio.
      Pyhpyhin kaltaisia ihmisiä emme päästäisi myöskään puhumaan. Hänen kaltaisensa ihmiset eivät ole uudestisyntyneitä.

• Pastori-Keski-Suomesta

Paskanpuhujia ei ole koskaan tarpeeksi. Kyllä meille vielä pari paskanjauhajaa mahtuu hyvin. Olemmehan me kaikki lahkon omatkin pastorit ja muut puhujat paskanpuhujia.

• Pastori-Turusta

Meille pastoreille eivät kyseiset veljet kelpaa edes petikavereiksi.

• ammmattilaisenneuvoja

Kaikki me olemme joskus sapattina Adventtikirkossa joutuneet kuuntelemaan tylsää puhujaa. Syitä voi olla monenlaisia: puhuja puhuu liian nopeasti ja/tai hiljaa, aihe ei kiinnosta tai sisältö ei anna mitään uutta. Joka tapauksessa olemme vilkuilleet kelloa, näpränneet kännykkää ja ajautuneet omien ajatustemme virran vietäväksi. Emme ole saaneet esityksestä irti yhtään mitään.
      Huonoimmassa tapauksessa Ellenprofeetan henki ei ole toiminut.
      Puhujan olisi syytä puhua kansankielellä jotta adventistit ymmärtäisivät.

Jotta kuulijoiden ajatteluun voidaan vaikuttaa, pitää ensin saada aikaiseksi mieleenjääviä tunnetiloja. Koska sellaisia me ihmiset olemme: me muutamme ajatteluamme ja toimintaamme, kun tunnemme syvästi. Me lahjoitamme rahaa Adventtikirkolle kunhan meidät on ensin tunnetasolla vakuutettu asian tärkeydestä ja kolmen enkelin sanomasta.

• tyhjiäpuheita

Parin päivän päästä sapatista kukaan ei muista mitä a-kirkossa puhuttiin.
        Vai muistatko Sinä?

• suosittelenmolempia

Jari ja pyhpyh ovat käyneet kaikki adventistiset kirjekurssit kiitettävin arvosanoin ja molemmat ovat opiskelleet mestyksellisesti yliopistossa. He ovat kantaneet 100% vastuun "adventtitotuuteen" perehtymisessä ja mainostamisessa.
      Todella päteviä opettamaan adventisteja.

• Eivät-kelpaa-puhujiksi

Molemmilla on kuitenkin päässä pahasti ruuvit löysällä ja suurta vikaa, vikaa, vikaa, vikaa.

Jaria Laurilaa ei voi päästää puhummaan, koska hän ei pysyisi itse asiassa. Pian puhe siirtyisi kuitenkin omaan tiukasti varjeltuun perseneitsyyteen ja nalkuttavien lihavien akkojen juoruihin sekä vittujen haistatteluun. Myös kehuskelu omilla talkootöillä ja erilaisten seurakunnallisten mitättömien virkojen kanssa puuhastelun esiin tuonti alkaisi hyvin pian kyllästyttää kuulijoita.

Pyhpyh on puheissaan liian yksipuolinen ja hän vain toivottelisi kuulijoilleen hyvää matkaa mielikuvituspaikkaansa helvettiin sekä haukkuisi muut kuin itsensä valehtelijaksi.

• Kyllätarvettaon

Onko kyseessä jakautunut yksi ja sama persoona?
        Onhan jarillakin huonot päivänsä kun kuulee outoja ääniä joista on PAKKO kirjoittaa. Johtuuko tämä adventismissa vaikuttavasta hengestä?
        Adventtikirkko voisi hyödyntää Jarin tietotaitoa ja uskollisuutta adventismille.

Ps. Myös adventistipastoreilla on uupumusta joten pyhpyhjarit voisivat auttaa ja saahan heiltä vertaistukea.

• Hei

Adventtiseurakuntien jäsenet valitsevat keskuudestaan 1-2 vuoden välein määräajaksi seurakunta- yhdistyksen kaikki talkootyöläiset eli ko luottamustehtävät yhdistyksen toiminnan palveluun.
      Ko. vaaleja ei ole mahdollista ja laillista käydä jos ehdokas ei ole itse lupautunut ehdolle vaaliin.
      Olen ollut poissa toiminnasta yli 12- vuotta 12-.
      En ole tehnyt sooimuksia enkä saanut kirjallista ilmoitusta että minut voisi laillisesti nimittää "luopioksi," tai miksikään muuksikaan. Olen liittynyt toimintaan uskon kasteen kautta. Muuta sopimusta mitään en ole tehnyt, mm. että olisi valta nimitellä itsenäisesti sopimatta luopio- nimityksestä minun kanssani, ja että en ole saanut kirjallista ilmoitusta nimityksestä. Kirkoilla ja uskonnollisilla järjestöillä ei ole valtaa kansalaiseen että itsenäisesti nimittelisivät kirkollisella päätöksellä ihmisiä. Kirkolla on valtuus neuvotella jäsenyydestä - ehdoista jäsenyyteen subjektin kanssa, ja oikeus suorittaa laissa säädettyjä vihkimisiä ja hautaamisia. mm. Luopio nimike on suvteellinen mitä erilaisista näkökulmista voi luopio nimikettä katsoa. Organisaatio johtajille eli koko organisaation pastorikunnalle asia merkitsee jäsenrekisteristä poistumista.

• Lisäys; Olen laillisesti liittynyt, olen laillisesti kantanut vastuuni 100% joka päivä kun vastuita oli, olen laillisesti jättänyt vastuuni 1.6 2006- ja olen laillisesti pyytänyt siirtämään nimeni pois jäsenrekisteristä.

Mainitsin organisaatio johtajista. Koko pastorikunnalla on tiettyä organisaatiosaatio johtajuutta kirkon normistoissa. Varsinainen organisaatiojohto kuutenkin Suomessa kirkon hallitus. Organisaation normituksien ko johtoa on myös alempana toiminnan ohjauksen evaluoinnin asiassa. Koko kv- organisaatiolla on tietenkin ylin globaalin tason hallinto toimielin.
      Organisaatiolla on pakko olla rakenne ollaksensa olemassa.

Kirkon toiminnan ajatus missio on Jeesus Kristus Raamatun evankeliumi; Matt 28:18-29, Joh 3:16.

Kaikilla vastaavilla organisaatioilla on vastaavanlainen rakenne.

• En ole hakeutunut puheita pitämään, koska niihin valmistautuminen veisi liikaa aikaa. Tekstinluku ja lyhyet kommentit riittävät. Minulla on arkityö hoidettavana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      6831
    2. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      23
      5409
    3. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      553
      2919
    4. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      98
      2858
    5. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      50
      2222
    6. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      34
      2176
    7. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      33
      2044
    8. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      46
      1874
    9. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      32
      1773
    10. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      7
      1391
    Aihe