Vesilintujen metsästys

Tupahakalanrannassa

Puntaroin mökkini pihassa tänään tiistaiaamuna erään sorsastajan vastuullisuutta lintuja ampuessaan. Hakalanrannan selänpuolella olevien luotojen läheltä alkoi haulikko paukkua puoli seitsemän jälkeen. Yli 25 laukausta tämä uljas veneilevä metsästäjä ampui puolentoista tunnin aikana.
Ei tosiaankaan tarvitse ihmetellä miksi monet vesilintulajit ovat taantuneet. Siihen ei tarvita kuin yksi tällainen sankari jonka pakastimessa on tilaa aina yhdelle.

13

561

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jobelube

Toivottavasti sai saalista.

• xyz1234

Kohta ei ole enää mitä ampua kun ovat hävinneet, moni sorsalaji voimakkasti taantunut!

• paskanenloppu

Tällane yks ahne eläkeukko tappaa kerralla 25 sorsaa. On tosi raukkamaista vaania veneessään jossakin luodon takana ja paukauttaa lintu alas aina kun se luodon yli lentää.
      Tuosta riittäisi kymmenelle metsästäjälle kaksi sorsaa miestä pääle, nyt ne on yhden pakastimessa.

• Jobelube

Ei se mitään raukkamaista ole. Mikseivät ne 10 mene ottamaan osansa? Sama se on kalastuksessa. Onko raukkamaista jos yksi pyytää saaveittain kalaa viettäen päiväkaudet järvellä.

• zxcvbnmölkjhg

Se ei riitä, että tappaa vesilintuja, siinä touhussa tulee paljon haavoittuneita eläimiä. Tuollaisen haulipaukun, tai kaksi kun ampuu lintua kohti, niin aina osuu joku yksittäinen hauli, ne ei vaan aina lintua pudota saman tien, linnussa on paljon kohtia, mihin osuessaan hauli vain vahingoittaa, räpylät, nokka, ruumiin reunaosat, mutta varmasti jää kitumaan.

Ihmisen täytyy olla henkisesti sairas, jos nauttii lintujen ampumisesta, vastuuta on muillakin, kun eivät laita tuollaista sankaria kuriin, keinoja on.

• Anonyymi

ovat henkisesti sairaita.. ampuisivat ihmisiä jos voisi.. tappamisen himo..

• Merthyr

Riista on parasta luomulihaa, sorsiakin kyllä riittää. Täällä ilmeisesti hurskastelevat metsästyksestä mitään tietämättömät. "Kuriin laittajille" muistutan, että metsästyksen häiritseminen on rikos.

• ensvuoteen

ei noita sorsia vaan ole.edellisvuonna rannassa emot ja 4 poikasta.nyt emot ja 3poikasta.ja se on yksi poikue joka rannoil.on.ja 150m rannasta.sitä ei noudateta.tuu meille viel kerran.en viitsis takias poliisia häiritä.mut ens vuonna sen teen.

• loukuttaja

Minkki verottaa poikueita,eikä metsästäjä!

• Anonyymi

Kyse on huvitappamisesta! Ei kunnioiteta elävää! Ei syötävää pienissä linnuissa, ei nälkä. Huvitellaan vain murhaamisella! Monelle on suuri ilo linnut, seurata niitä, elävät linnut! Tulevat pesimään kotimaahan, emot ruokkii ja suojelee poikasiaan. Miten kauniita ja hienoja olentoja. Suloisia. Suuri osa rakastaa lintuja. Sitten nämä hullut tappajat tuhoaa lintuperheet, rikkovat luonnon rauhan ja tasapainon, rikkovat luottamuksen. Metsästys on hirveintä mitä voi olla, yhtä painajaista minulle elokuut kun alkaa lahtaaminen. Linnunpoikasetkin kuolee. Moni laji häviämisen partaalla.
      Miten joku voi ammuskella lintuja kuin esineitä. Murhata, tuhota kaunista elämää. Miten joku haluaa retkottavia verisiä raatoja. On painajaista kaikki.. vihaan näitä lahtaajia. Kyvyttömiä rakastamaan ja ihailemaan lintuja.

• Anonyymi

monille on ilo linnut.,.,
      niiden tappaminen on suuri suru kuin lemmikki olisi ammuttu!
      tätä ei tajua nämä lahtaajat!!!
      Olen onneton kun minulle rakkaimmat olennot, lintuystävät, on tämän
      helvetillisen vainoamisen uhreja..
      on jo muutoinkin vaikeaa linnuilla.. ilmastonmuutos, myrkyt, taudit.. kaikki ihmisen syytä.
      Pienet sirot kauniit linnut, siivilleen tarkoitetut.. niiden ampujat murhaavat viattomia pienempiään..
      on halpamaista. Lintuja jää myös kitumaan. On anteeksiantamatonta raakalaisuutta.

• Anonyymi

Osta lehmiä kasvata niitä.
        Ilmast kiittää.
        Eikö luonnosta saatava saalis ole parempi
        kuin savolainen ilman pilluu...

• Anonyymi

Pienet siivekkää olentosi levittä lintuinfulenssaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      101
      1138
    2. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      51
      965
    3. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      119
      913
    4. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      146
      893
    5. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      70
      687
    6. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      679
    7. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      115
      647
    8. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      637
    9. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      70
      599
    10. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      33
      594
    11. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      47
      578
    12. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      80
      550
    13. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      62
      544
    14. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      509
    15. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      494
    16. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      4
      493
    17. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      490
    18. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      479
    19. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      42
      470
    20. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      31
      466
    Aihe