Joka pysäkillä. Bussin nro 424. Miten tällaista sitten ajetaan joka sammuu joka pysäkillä? Kuski joutuu käynnistämään bussin uudestaan jokaisen pysäkillä pysähtymisen jälkeen. Onko järkevää?
542 bussi sammuu kokoajan
11
1006
Vastaukset
- mitäs.nysväätte
Kyllä se nykyisen tyhjäkäyntilain mukaan järkevältä kuulostaa.
Start-Stop -automatiikalla varustettu auto käynnistyy itsestään nostettaessa jalka jarrulta ja sammuu pysähdyttäessä muutamaa sekuntia pitemmäksi ajaksi. Ei kuskin tarvitse mitään ylimääräistä tehdä.
- massey-belarus
Eikö tuollainen ole haaskaavaa, kun pitää joka kerta saada pysähtyneet massat liikkeelle jne..?
massey-belarus kirjoitti:
Eikö tuollainen ole haaskaavaa, kun pitää joka kerta saada pysähtyneet massat liikkeelle jne..?
Mielestäni aika turha kapistus Suomen oloihin, missä ei ole kunnon ruuhkia ja on usein niin kylmä, että jo lämmityksen ja akun lataamiseksi pitää moottorin käydä jatkuvasti.
On polttoaineen kulutuksen ja ympäristön kannalta toki hyvä, jos moottori sammuu ruuhkassa toistuvasti pysähdeltäessä minuuteiksi paikalleen jonon liikkumatta yhtään.- massey-belarus
Kollimaattori kirjoitti:
Mielestäni aika turha kapistus Suomen oloihin, missä ei ole kunnon ruuhkia ja on usein niin kylmä, että jo lämmityksen ja akun lataamiseksi pitää moottorin käydä jatkuvasti.
On polttoaineen kulutuksen ja ympäristön kannalta toki hyvä, jos moottori sammuu ruuhkassa toistuvasti pysähdeltäessä minuuteiksi paikalleen jonon liikkumatta yhtään.Joo tuon minäkin ymmärrän , kiitos.
- 320cdi
Jospa siinä on Start/Stop käytössä, sehän on sitä vihreitten herkkua ?
- uuttatekniikkaa
Onko sähköbussi? Hybridi? Trolleybussi?
- mcueffe
Siis mitkä 542 ja 424,,,,???
- Liikennevalon.natsivaiva
>> Eikö tuollainen ole haaskaavaa, kun pitää joka kerta saada pysähtyneet massat liikkeelle jne..?
Minua ainakin se ärsyttää Volkkarissa ihan sikana. Onneksi vaihdekepin oikealta puolelta saa napilla pinamalla tuon typerän start-stop klonksutuksen pois päältä.
Ei tosin pysy asetus muistissa kuin seuraavaan koneen sammutukseen saakka, - Anonyymi
Joo, ei oo tuossa mitään järkeä! Moottori sammuu ja kuski pyöräyttää sen käyntiin uudestaan samantien. Ei säätä mitään, päinvastoin pöllähtää isot päästöt joka pysäkillä käynnistyksen yhteydessä! Ihan älytön toiminto! Järki unohtunut tässä asiassa. Vaikutus on päinvastainen kuin ilmeinen tarkoitus.
- Anonyymi
Missä päin maailmaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395298- 853782
- 503180
- 113055
- 623055
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562393Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1481902- 411878
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101835- 181751