Andrewsin tutkimus tekopyhyydestä

mitä_mieltä_olet

Adventismiin kuuluu usko että sunnuntain pyhittäjät, ylöstempaukseen ja helvettiin uskovat ovat tekopyhiä.

Andrews yliopiston professori Roger Dudleyn vuonna 1999 julkaistu tutkimus, jossa seurattiin 1500 adventistinuoren elämää kymmenen vuoden ajan selvitti sitä, miksi nuoret jättävät adventtikirkon. Suurimpana syynä kirkon jättämiseen eivät olleet adventtikirkon opetukset eikä kirkon toiminta. Suurin syy adventtikirkosta eroamiseen oli, että kirkko opettaa yhtä mutta jäsenet toimivat toisin.

Toisin sanoen syynä oli tekopyhyys.

Miksi sinä jätit tai olet jättämässä adventtikirkon?

26

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emppiirinentutkimus

Adventismista ja sapatista tulee niin itsevarma, pyhittynyt ja siunattu olo.
      2. Tim. 3:5
      heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

• Kohta_entinen_adventisti

Ei muuten kuulu!

Jätän adventismin, koska en usko enää adventistien opinkohtiin. Kirkossa on liikaa perinnäissääntöjä ja kirkosta on tullut mammuttimaisen kangistunut instituutio.

Kaikissa kirkkokunnista opetetaan yhtä ja useimmat kirkon jäsenet eivät toimi opetuksen mukaan.

• kysynpävaa

Saako kysyä, mihinkä aijot mennä ?
        Meitä advareita on monen kirjavaa. Itselläni on ystäviä kaikissa uskon suunnissa.
        Siunausta sinulle !

• höh-pyh-häh-7day

Onko omastaan mielestään nuhteettomalla ja hyvämaineisella Jarilla adventistiystäviä todistetusti?

• Kohta_entinen_adventisti
        kysynpävaa kirjoitti:

Meitä advareita on monen kirjavaa. Itselläni on ystäviä kaikissa uskon suunnissa.
        Siunausta sinulle !

En minä aio mihinkään mennä. Jos tulee tarve käydä kirkossa, niin kirkkoja löytyy monenlaisia. Voin käydä vaikka Vapaakirkossa tai Helluntaiseurakunnassa mutta voin yhtä hyvin poiketa vaikkapa Adventtikirkon jumalanpalveuksessa. En tarvitse uskovaisten yhteisöä ympärilleni. Saarnoja löytyy netistä ja Raamattua voi lukea kännykästä milloin vain.

• Eikiitosjeesus
        kysynpävaa kirjoitti:

Siunausta sinulle !

Uskonto- tai huumeriippuvuus, molempien syövereistä voi päästä eroon ihan omin voimin.

• Tekopyhiksi ei ole Adventtikirkossa Jumalan vilpittömiä "lapsia" nimitetty Adbenttikirkon teologiassa.

Adventtikirkossa ei ole kuitenkaan tehty väärin, että on pidetty lepopäivä vuosituhansien mittaan Jumalan itsensä säätämänä päivänä 1 Moos 2:1-4.

Keisari Konstantinus lakkautti sapatin, ja työvoimapilitiikkaan jäi 321 jKr kansan toinen juhlapäivä; sanday. Suomessa keisaria seurattiin 1.1.1973, kun Suomessa sandaysta viikon ensimmäisestä päivästä tehtiin viikon seitsemäs päivä.

• jarisenionaivopesty

Sinä et ole koskaan tehnyt kuusipäiväistä työviikkoa sapattilain mukaan.
        Sinulla Jari adventismista hullaantuneellä on Ellenistinen käsitys sunnuntai pedonmerkistä.
        Koko teoriasi on Raamatun ulkopuolelta ja a-pastoreiden opettamaa potaskaa.

• jarisenionaivopesty kirjoitti:

Sinä et ole koskaan tehnyt kuusipäiväistä työviikkoa sapattilain mukaan.
        Sinulla Jari adventismista hullaantuneellä on Ellenistinen käsitys sunnuntai pedonmerkistä.
        Koko teoriasi on Raamatun ulkopuolelta ja a-pastoreiden opettamaa potaskaa.

Olen minä lapsukainen tehnyt kuusipäiväistä työviikkoa. Olen ollut toisella luokalla kansakoulussa 1960 luvulla, kun muutos tuli että kuusipäiväinen päättyy, ja viisipäiväinen työviikko alkaa. Se oli valtavaa riemua. Ei ollut ihmistä missään joka ei olisi ollut iloinen. Kukaan ei ota pedon merkkiä tänään ellei itse omassa tunnossansa ajattele siten tekevänsä. Maailman kansalaiselle ei näjy pedon merkit arjessa sellaisella tavalla että ihmiset olisivat tietoisia pedon toiminnasta yleisesti, että olisi jokaisen ymmärrettävissä oleva ilmiö nimeltä peto, jonka jokainen porkkanan viljelijä havahtuisi näkemään. Ihmisen omassa tunnossa saattaa joillakin olla pedosta omantunnon asia, ja jos sitten ymmärtää omassa tunnossaan ottavansa pedon merkin, niin sitten ajattelee Jumalan edessä.

• Tässä-syy

"Keisari Konstantinus lakkautti sapatin..."

Jari Laurila taas kirjoitteli ihan paskaa, kuten hänen tapoihinsa kuuluu.

Ei Konstantinus lakkauttanut juutalaisten lepopäivää, vaan hän kristittyjen painostuksesta ja heitä miellyttääkseen julisti myös sunnuntain lepopäiväksi.

Kristityt vihasivat nimittäin juutalaisia siinä määrin, että he halusivat viettää eri lepopäivää kuin juutalaiset.

• onnetonta...seliseliä

V. 1844 = Jeesusta koskevaa adv.pastoreiden aikalaskelmaa E. Whiten hengessä
      - jehovilla v. 1914
      - kristityt eivät ole löytäneet v. 1844 tai 1914 helvetin tarkkoja aikalaskelmia 2000 vuoteen
      -

• Uskonnot.ovat.tätä

"Suurin syy adventtikirkosta eroamiseen oli, että kirkko opettaa yhtä mutta jäsenet toimivat toisin."

Se nyt on päivänselvää. Kun lahko ja mm. sen pastorikunta julistaa valheitaan ja satujaan vain rahan vuoksi, niin sehän juuri on sitä uskonnolliseen kaapuun verhottua tekopyhyyttä.
      Lahko elää jäsenistön kustannuksella. Herkkäuskoisten ihmiseten aivopeseminen ja hyväksikäyttö on lahkon tapa saada yhteisön valtaapitäville helppo ja makoisa elämä.

• pyhpyh293479234

Valheesi ei hetkauta.

• sapattitekeepyhemmäksi

Kuvittelevatko adventistit olevansa pyhempiä sapattin takia?
      Heh, heh vai että pyhempiä nuo mainiot sapattiveijarit ja pastoreiden aivopesemät.

• Pastori.Turusta

Missä näet tekopyhiä ihmisiä?

Käynti adventtikirkon järjestämässä tilaisuudessa riittää.

• kysynpävaa

Niin tekopyhiä löytyy kaista suunnista valitettavasti.

• pyhpyh23984792347

"Missä näet tekopyhiä ihmisiä?"

Sinussa.

• Kyllästynyt

Jätin adventtikirkon, koska adventtiseurakunta hylkäsi minut. Olin aktiivihenkilö ja toimin monessa eri tehtävässä seurakunnissa. Sitten sairastuin enkä enää pystynyt matkustamaan kirkoille. Aluksi ihmiset, joita olin pitänyt ystävinäni, pitivät yhteyttä minuun mutta kun sairastamista on nyt kestänyt useamman vuoden, niin kukaan ei enää soittele puhelimella, kukaan ei käy kylässä eikä kukaan vastaa enää sähköposteihini. Ajatella, että kyse on vielä useammasta adventtiseurakunnasta. Vain yksi adventistipariskunta, joka asuu kaukana minusta on pitänyt säännöllisesti yhteyttä mutta kyseessä ei ole sen seurakunnan jäsen, jossa olen yleensä käynyt. Jopa pastoritkin ovat unohtaneet minut.

Kummallista kyllä minulla on ystäviä, jotka eivät ole uskovia ja sellaisia ystäviä, jotka kuuluvat johonkin muuhun seurakuntaan kuin adventtiseurakuntaan. Sellaisia ystäviä, jotka ovat yhteydessä minuun ja jotka käyvät kylässä. Sellaisia, jotka ovat itse aktivisesti yhteydessä minuun ilman, että lähetän heille ensin sähköpostia. Sellaisia, jotka eivät tarvitse kysymystä sähköpostiin vastatakseen minulle.

Minulle on jäänyt sellainen olo, että adventtiseurakunnat ovat sellaisia yhteisöjä, joissa terveet, hyvinvoivat ja menestyvät ihmiset hengailevat ja haluavat kokea yhtenäisyytä muihin hieman parempiosaisiin. Jos sinulla on kiinnostusta osallistua vapaaehtoistöihin niin kelpaat kyllä mukaan mutta kun sinulla ei ole mitään annettavaa yhteisölle, niin olet yhteisölle käyttökelvoton ja sinut unohdetaan. Jeesuksen käsky olla yhteyksissä sairaiden yms. kanssa ei näytä liikuttavan näitä ihmisiä.

• sapattikerhokokoontuu

A-pastorit ovat halunneet pimittää tämä heidän yliopistonsa Andrewsin professorin turkimuksen.
        Suomen adventistipastorit elävät kuplassa.

• kysynpävaa

Rauhaa sinulle veli joka olet sairastanut jo vuosia. Valitettavasti näin se monesti menee että jäämme yksin, vaikka oikeastaan emme koskaan jää yksin Jeesus on aina meidän kanssamme.
        Mitä tulee meihin advareihin niin Hellari ystäväni kertoo, että samat puuteet ovat heidänkin keskuudessa vajavaisia ihmisiä kun kaikki olemme. Sanon vain, Herra armahda meitä.
        Anna anteeksi syntimme ja virheemme. Kiitos että jaksoit kirjoitella tänne tuntemuksiasi.
        Siunausta sinun elämääsi Herra kanssasi !

• ViisasTajuaa

Kyllä RAHA ja testamentit kelpaavat adventistipastoreille ja paisuneelle SDA-organissatiolle.

• SapattilakiMittarina

Uudestisyntynyt ei palastu sapatin ja lain avulla vaan YKSIN Jumalan armosta ja YKSIN Jeesuksen Kristuksen sovitustyön eikä ihmisen laintekojen kautta.

Jeesus vihasi kirjanoppineita jotka pitivät lakia mittarina.

• Sapattikoulunaiheeksi

Kannattaa adventistipastoreiden opettaa seurakunnalle mitä tarkoitetaan Raamatussa "sokeat sokeiden taluttajina".
      Korvasyyhy taitaa olla mieluisampaa?

• Uskonnot.ovat.tätä

"Toisin sanoen syynä oli tekopyhyys."

Sehän on selvää, koska eivät pastorit itsekään usko jumaliin. He tietävät varsin hyvin, että jumalat ovat ihmisten keksimiä. Jumalien nimessä voi kuitenkin tehdä valtavasti rahaa ja siksi kirkkokuntien papit ja pastorit kertovat satuja. Herkkäuskoisia ihmisiä on maailmassamme paljon ja he ovat oiva saalis lahkoille ja kirkoille.

• Itsensähuijaamisesta

Nyt ne adventistit väittävät ettei heillä ole tekopyhyyttä vaikka heidän oman yliopistonsa tutkimus puhuu aivan toista.
      Ihme sapattiveijareita jotka huijaavat jopa itseään.

• kysynpävaa

Ethän veli kuitenkaan ajattele, että kaikki advarit ovat samanlaisia ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      98
      4412
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2355
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2169
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      108
      2144
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      397
      1848
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      169
      1473
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1269
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1065
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      966
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      79
      840
    Aihe