Lidl kärräsi viime vuonna 80 milj. euroa Saksaan!

EurotVuotavat

Ennätysosingot TYHMILTÄ suomalaisilta Saksaan, sillä Lidlin myyntikate on keskimääräistä kovempi! S-markettia käyttämällä nuokin rahat olisivat jääneet Suomeen.

Aiheesta lisää Talouselämä-lehdessä.

80

1916

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HUHHHSIUNAKKOOON

NO HUH HUH!! EIPÄ IHME ETTÄ SUOMI VELKAANTUU KUN RAHAT LAHJOITETAAN ULKKOMAALAISILLE!!

• Juna_meni_jo

Ennen Lidliä olisi ollut hyvä markkinarako jollekin suomalaiselle
      myydä halvemmalla suomalaisia tuotteita.

• oikeinnoillepaskoille

Hyvä kommentti.
        Juuri noin on asia.
        Samantien kun ulkomaolta tuli kustannustehokas kilpailija K ja S ketjut ovat kusessa.
        Hyvä Lidl!

• Anonyymi

Oikeistokapitalisti yritää märätä mistä kansan pitää ostoksensa tehdä

Ei sa edes tilata itse kiinasta vaan se pitää ostaa kauppiallta joka on sen kiinasta tilannut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeistokapitalisti yritää märätä mistä kansan pitää ostoksensa tehdä

Ei sa edes tilata itse kiinasta vaan se pitää ostaa kauppiallta joka on sen kiinasta tilannut.

Linkki ensimmäiseen lauseeseen , kiitos.

• HintaLaatusuhteenPerässä

Paljonko S-ryhmä on kärrännyt rahaa Venäjälle? Sinne on tehty investointeja joista S-ryhmä ei ikinä saa rahojaan takaisin.

Mitä väliä kuluttajalle on, meneekö rahat Saksaan vai K-Citymarketin omistajan viinitilaan Ranskassa tai S-ryhmän maailman valloittamiseen ja byrokratian pyörittämiseen, jos hinta on halvin?

Hinta/laatusuhde on kaikki. Jos Lidl on paras tässä ja tämän lisäksi tekee vielä voittoa, niin ei voi kun onnitella.

• S-paras

Minä omistan siivun S-ryhmästä ja ei minua haittaa yhtään Venäjän investoinnit. Se on riskialtis maa ja taloudessa on siellä jyrkemmät syklit kuin länsimaissa. Viimeksi turbulenssia syntyi talouspakotteista, jotka pompottivat ruplan kurssia.

Venäjää pitää katsoa pidemmällä tähtäimellä. Samalla tavalla toimii siellä mm. pörssiyhtiö Nokian renkaat. Suuret voitot tulevat myöhemmin. Myös Lidlillä oli Suomessa paljon tappiollisia vuosia alkuinvestointien jälkeen, mutta nyt ne alkavat tuottaa hedelmää.

Joka tapauksessa S-ryhmä maksaa minulle osingon tapaisia palautuksia ylijäämistään. Venäjältä tulevat voitotkin maksetaan meille Suomessa, aivan kuten Lidlin voitot maksetaan Saksaan sikäläisille omistajille.

Itse käytän S-ryhmästä saamani tulot yleensä kotimaan matkailuun. Tallinnassa käydessänikin teen hankintoja S-ryhmän Prismoista. Aina kannattaa kuitenkin suosia suomalaista ja kotimaista vaihtoehtoa. Omaan pesään kuseminen on hölmöä, vaikka pakkasella se saattaa vähän aikaa lämmittääkin.

• Jos_ajattelisit
        S-paras kirjoitti:

Minä omistan siivun S-ryhmästä ja ei minua haittaa yhtään Venäjän investoinnit. Se on riskialtis maa ja taloudessa on siellä jyrkemmät syklit kuin länsimaissa. Viimeksi turbulenssia syntyi talouspakotteista, jotka pompottivat ruplan kurssia.

Venäjää pitää katsoa pidemmällä tähtäimellä. Samalla tavalla toimii siellä mm. pörssiyhtiö Nokian renkaat. Suuret voitot tulevat myöhemmin. Myös Lidlillä oli Suomessa paljon tappiollisia vuosia alkuinvestointien jälkeen, mutta nyt ne alkavat tuottaa hedelmää.

Joka tapauksessa S-ryhmä maksaa minulle osingon tapaisia palautuksia ylijäämistään. Venäjältä tulevat voitotkin maksetaan meille Suomessa, aivan kuten Lidlin voitot maksetaan Saksaan sikäläisille omistajille.

Itse käytän S-ryhmästä saamani tulot yleensä kotimaan matkailuun. Tallinnassa käydessänikin teen hankintoja S-ryhmän Prismoista. Aina kannattaa kuitenkin suosia suomalaista ja kotimaista vaihtoehtoa. Omaan pesään kuseminen on hölmöä, vaikka pakkasella se saattaa vähän aikaa lämmittääkin.

todellakin tuolla tavalla et kävisi Tallinnassa ostoksilla vaan ostaisit kalliimmalla Suomesta.

• S-paras
        Jos_ajattelisit kirjoitti:

todellakin tuolla tavalla et kävisi Tallinnassa ostoksilla vaan ostaisit kalliimmalla Suomesta.

En käy siellä erityisemmin ostoksilla, vaan käyn matkalla. Tuliaisina tuon virolaisia herkkuja, joita ei saa Suomesta. En osta Tallinnasta Juhla Mokkaa tai Rainbow-tuotteita.

• HintaLaatusuhteenPerässä
        S-paras kirjoitti:

"Minä omistan siivun S-ryhmästä ja ei minua haittaa yhtään Venäjän investoinnit."

Mitä hyvää on siinä, että rahoja, jotka muuten olisi palautettu mm sinulle asiakaspaulautuksina laitettiin tukemaan Venäjän taloutta. On aika "understatement" että Venäjä on "riskialtis". Venäjä on läpeensä korruptoitunut diktatuuri, joka ei noudata kansainvälisiä lakeja.

No onneksi nyt saatiin pari miljoona takaisin Airiston kassakaapeista.

"Venäjää pitää katsoa pidemmällä tähtäimellä."

Venäjä on taloudellisesti yhdestä raaka-aineesta (öljy) riippuvainen kehitysmaa, jonka talous on niin huonossa kunnossa että se ei pysty investoimaan öljykenttiinsä edes sen vertaa, että tuotanto pysyisi nykytasolla. Tähän kun yhdistää sen että väestö supistuu ja vanhenee, aivovuoto vie lahjakkaimpia nuoria.

On vaikea keksiä mikä on Venäjän positiivinen pitkän tähtäimen näkymä.

"Venäjältä tulevat voitotkin maksetaan meille Suomessa"

Väärä modus. Venäjältä tulevat voitot MAKSETTAISIIN meille Suomessa, jos niitä ikinä tulisi. Kyse on puhtaan teoreettinen.

• kaupankäynnin.idea
        HintaLaatusuhteenPerässä kirjoitti:

"Minä omistan siivun S-ryhmästä ja ei minua haittaa yhtään Venäjän investoinnit."

Mitä hyvää on siinä, että rahoja, jotka muuten olisi palautettu mm sinulle asiakaspaulautuksina laitettiin tukemaan Venäjän taloutta. On aika "understatement" että Venäjä on "riskialtis". Venäjä on läpeensä korruptoitunut diktatuuri, joka ei noudata kansainvälisiä lakeja.

No onneksi nyt saatiin pari miljoona takaisin Airiston kassakaapeista.

"Venäjää pitää katsoa pidemmällä tähtäimellä."

Venäjä on taloudellisesti yhdestä raaka-aineesta (öljy) riippuvainen kehitysmaa, jonka talous on niin huonossa kunnossa että se ei pysty investoimaan öljykenttiinsä edes sen vertaa, että tuotanto pysyisi nykytasolla. Tähän kun yhdistää sen että väestö supistuu ja vanhenee, aivovuoto vie lahjakkaimpia nuoria.

On vaikea keksiä mikä on Venäjän positiivinen pitkän tähtäimen näkymä.

"Venäjältä tulevat voitotkin maksetaan meille Suomessa"

Väärä modus. Venäjältä tulevat voitot MAKSETTAISIIN meille Suomessa, jos niitä ikinä tulisi. Kyse on puhtaan teoreettinen.

"Mitä hyvää on siinä, että rahoja, jotka muuten olisi palautettu mm sinulle asiakaspaulautuksina laitettiin tukemaan Venäjän taloutta."

Et ole näköjään mikään talousnero. Sinun mielestäsi kauppoja ei pitäisi rakentaa lainkaan, koska niihin menee rahaa. Vinkki: investointien tarkoitus on tuottaa. Hätähousut kvartaaliajattelijat ja housuunkusijat eivät ymmärrä pidemmän tähtäimen liiketoimintasuunnitelmia.

Venäjän liiketoiminnan kannattavuudesta on hyvänä esimerkkinä pörssiyhtiö Nokian renkaat. S-ryhmä toimii eri toimialalla, mutta kulutustarvikkeissa kuitenkin. Niin kauan kun on ihmisiä, niin on olemassa myös päivittäistavarakauppaa. Myynnistä se kate otetaan, myytiin sitten missä päin maailmaa tahansa.

Voittoja ei makseta kuitenkaan kuin omistajille. Sen vuoksi kannattaa omistaa sitä kaupparyhmää jota itsekin käyttää.

• assssssssssss

Eikö Venäjälle ole Keskokin mennyt, ja myös Stockmann. Jälkimmäisellä menee huonosti, joten onko se jo luopunut Venäjän ja Viron tavarataloistaan?

• siellähän-niitä
        assssssssssss kirjoitti:

Eikö Venäjälle ole Keskokin mennyt, ja myös Stockmann. Jälkimmäisellä menee huonosti, joten onko se jo luopunut Venäjän ja Viron tavarataloistaan?

Ainakin Tallinnassa ja Riiassa olen käynyt Stockmannilla. Tosin Stockmannin ongelmat johtuvat siitä itsestään, ei esimerkiksi huonoista kauppapaikoista.

• LidliinSiis
        S-paras kirjoitti:

Köyhältä leikataan se Ässän kymppi pois TT-tuesta. Lidliin siis.

• Anonyymi

Käsit y ääkaeni kauppiaiden suuret b oi t ot ja keskonkin voitot sijoitetaan ulkomaille veroparatiisehin pois suomen talouselämästä.

Siis ulkomaille ja kyse. Ei ole mistää pikkusummista kuin liden v oitto.

Liden on parasta suomen kansalle sitten talvisodan päättymisen

• Anonyymi
        Jos_ajattelisit kirjoitti:

Jis köyhä saa vähän lisää se menee suoraan talouselömånän takisin palveluiden os t ona.
        Ärikas kun saa lisää se sijoitetaan veeot omill etileille ulkomaille siomen veritajalta pois. Ja pois suomen talousden kiertokulusta.

Suomi m äivettyy. Veroja maksaa bvaan köyhät jotka ei veronkiertoo v oi harrastaa ja kohta ei niitäköön oo.

• ässänwäärä

Jos S-marketista ostaa saksalaisia juustoja ym. lihaleikkeitä, niin minnekähän raha menee????

• Halpuus-kannattaa

> sillä Lidlin myyntikate on keskimääräistä kovempi! S-markettia
      > käyttämällä nuokin rahat olisivat jääneet Suomeen.

Siis kun Lidl on vuosi vuoden perään aina ja jatkuvasti HALVEMPI kuin S-ryhmä ja K-ryhmä, niin väität että Lidl myy kovemmalla myyntikatteella tuotteitansa.

Koska kyse on suurelta osin samoista kotimaisista elintarvikkeista, niin kerro millä laskennolla päädyt tuollaiseen lopputulokseen.

• Ihmetellätäytyy

Suomessa on niin lyhytnäköistä sakkia ja Lidlien määrä vain kasvaa niiden mukaan.
      Itsemurhakansaa politiikoineen liikaa tässä maassa.

Vain isänmaallisuus pelastaa Suomen.

• Isänmaan-asialla

Ensin tuli Lidl, ja sen perässä matut. Kuka perkelehän se seuraavaksi hyökkää Suomeen?

Miksi saksalaiset kärsivät eniten matuista? No koska Lidl! Toivottavasti tampiot tajuatte sen piakkoin!

• säoottampio
        Isänmaan-asialla kirjoitti:

Ensin tuli Lidl, ja sen perässä matut. Kuka perkelehän se seuraavaksi hyökkää Suomeen?

Miksi saksalaiset kärsivät eniten matuista? No koska Lidl! Toivottavasti tampiot tajuatte sen piakkoin!

Sun pääs on mennyt totaalisesti sekaisin. Mee hoitoon tampio.

• Lidlvoittosopivanpieni

Eihän tuo nyt paljon ole,hyvä että ovat omillaan. Lidl kauppoja on suomessa kuitenkin kymmenittäin,jos voitor olisi miljardiluokkaa ,sitten vois verottaja alkaa kyselemään jo rahaa takaisin ,Lidl on kuitenkin suuri työllistäjä ja valtio saa sitäkin kautta verotuloja. Ja lisäksi luo todellista kilpailua kuten esim. Tokmanni sekä muut pienemmät ketjut,esim Minimanit,Rajamarketit jne.suurtenketjujen lisäksi.

• nyt-ei.tajua

Siis saksalainen Lidl tuli pelastamaan hintakartellilta ja se ei saisi ottaa euroakaan perustamistaan kaupoista suomalaisille?

• UmpiossaEiKehitystä
        nyt-ei.tajua kirjoitti:

Siis saksalainen Lidl tuli pelastamaan hintakartellilta ja se ei saisi ottaa euroakaan perustamistaan kaupoista suomalaisille?

Juuri näin. Eip S-ryhmä olisi lähtenyt ruuan halpuuttamiseen, jollei Lidl olisi tullut haastamaan suomalaista duopolia.

• Lidl-maksaa-veronsa

Siis lyhyesti:

Lidl on useana vuonna maksanut liikevoitostaan enemmän veroja *Suomeen* kuin K-ryhmä ja S-ryhmä.
      Prosentteina liikevaihdosta tai prosentteina tuloksesta, Lidl maksaa enemmän veroja Suomeen kuin kumpikaan jättimäisistä kilpailijoistaan.

• prosenteillamaksetaan

Montako prosenttia saat kuukaudessa fattasta pätäkkää?

• LidlOnHalpa

Lidl on auttanut monia suomalaisia yrityksiä saamaan tuotteensa vientiin Lidl:in kautta sen muihin liikkeisiin ulkomailla.

Monet yrittäjät ja myös maanviljelijät kiittelevät sitä, kuinka Lidlin kanssa tehdään pitkäjänteistä yhteistyötä ja neuvottelut ovat tiukkoja, mutta reiluja.

Varsinkin maanviljelijät pitävät Lidliä reilumpana kumppanina kuin esim. S-ryhmää, jonka kiristämis- ja kyykytyskulttuuri on tunnettua.

• tarkkanäköinen

Odotan sitä päivää, että kotikuntaani avataan lidl. Se 80-miljoonaa on puhtaasti ja puhtaaksi tienattu. Valtio nimeltä Suomi toimittaa täysin vastikkeettomasti eu:lle satoja jopa tuhansia miljoonia, kansalaisten verorahoja, saapahan espanjalaiset rakentaa täysin tarpeettomia leniokenttiä ja tyhjänä seisovia juna-asemia, tätä on jatkunut pitkään. onko YKSIKÄÄN EU-meppi tai yksikään MUU rotta-politiikko maininnut tai kysellyt asioista . Lidl on voittonsa ansainnut, taitaa muuten maksaa henkilökunnalleen parempaa palkkaa , kuin mitä SAK taulukoissaan MÄÄRÄÄ, saas nähdä koska SAK puuttuu tuohon "aisan yli potkimiseen" Ei ole ollenkaan mahdotonya , vaikka ko. liike asetettaisiin boikottiin korkeampien palkkojen takia. eipähän tuokaan yllättäsi , sosiaalidemokraateista kun on kysymys.

• idiootinhuomaaja

idiootti!

• tarkkanäköinen
        idiootinhuomaaja kirjoitti:

idiootti!

Jos minä olen idiootti, niin mikä sinä olet?

• voiteitä

On Suomalaiset harvinaisen tyhmiä, ensin kuluttajajärjestöt ym. valittivat vuosikausia kun täällä ei ole oikeata kilpailua vaan K ja S määräävät hinnat, kun oikeata kilpailua tuli niin valitetaan että voitot menevät muualle.
      Mihin luulette muuten menevän mm. Carrefour, Rema1000,Aldi , Priss,Kadaka, Wallmart ym. jättiketjujen joita on maailma täynnä voitot?
      Tottakai yrittäjä joka on sijoittanut yritykseensä kotiuttaa voittonsa , ei se sen kummempaa ole.
      Suomi ( Kataisen hallitus) myi entisen autokatsastusmonopolinsa ulkomaille ja siitä tuli A-katsastus, mihin luulette sen voitot menevän?

• ainoa-syy

on suomen kaupan sairaan typerä ikiahneus, nyt siis menetys liiterin kuskatessa suomirahaa mm. saksaan tai minne tuuli kuljettaa.

• Heimemyymme

Therve thuloa kauppakin tähän ihanaan globaali vouhotukseen. Ei ole ensimmäiset eikä viimeiset työpaikat ja työt mitkä vie mennessään. Suomi on yleensä se klopaalin häviäjä osapuoli. Joo myydään, myytään ja myytään halavalla

• Välittelijä

Jos Lidlin osinkorahat olisivat jääneet Äss-ryhmälle, rahat olisi investoitu kartellin lisäämiseksi. joko olisi perustettu pikkupikkakunnille ABC-asemia, S-marketteja tai juottoloita siinä tarkoituksessa että tapetaan kaikki kilpailu. Hyvä esimerkki on Joensuu, jossa S-ryhmän hallussa on koko kaupungin juottolabisnes ja suomen -edes jonkun kokoisista kaupungeista kallein bensanhinta. Ässällä on määräävä markkinaosuus kaupungissa sekä bensanhinnassa että bulkkiruoan syöttölä/juottoloissa. Prisman työntekijöistä suurin osa on osa- ja määräaikaisia ja muita raskautettuja, joita kuritetaan työvuoroja pihtaamalla. Työtä tekemällä ei pääse säällisille ansioille, paitsi muutamat ketjujohtajat.

Sopii itse kunkin pohtia mihin S-ryhmän hurjat voitot katoavat. Lidlissä on edullisempaa kuin S-kaupoissa ja Lidl tulouttaa omistajilleen kymmeniä miljoonia.

• saatanan-luopiot

Lidlissä käyvät isänmaanpetturit tulisi tuomita sotaoikeudessa Siperiaan.

• miljardivahingot

Matut kantaneet liidiin ämpärikaupalla veronmaksajien rahaa.

• Sieltä

sitä ostetaan mistä edullisinta on ei ne kauppiaatkaan paljon vähävaraisista välitä kun oma lompakko on kyseessä.

• muahahahhaha

Liimaamalla paketteihin Suomenlippuja saadaan hyvin katetta. Tyhmä finski luulee ostavansa kotimaista :-D

• Hallaahon.äänestäjä44

KYPÄRÄPAPIN (Saksa) sosdemopit ja kansankoti-sosialismi on aika unohtaa
      Sen aika on ohi
      Anglosaksinen sijoituskulttuuri kunniaan, ei kypäräpapeille

Lidl kierrätti rahaa mutta

teillä on aina oikeus ostaa osakkeita yrityksistä, jotka tekevät voittoa Saksassa

Seuratkaa taloutta myös yksityistalouden kannalta ja pitäkää finanssit kunnossa

Jos yrittää sanoa jotain hyvää Lidlistä niin se on kilpailu, K- ja S-market eivät kävisi edes nykyistä kilpailua ellei nurkan takana kykkisi Lidl vaanimassa hinnanalennuksilla

RUOKA ON HALVENTUNUT se on fakta ja tätä kannattaa käyttää hyväksi
      ja säästyvät rahat sijoittaa - pääosin osakkeisiin

SUOMALAILLA ON YLI 80 MILJARDIA EUROA PANKKITILEILLÄ LÄHES NOLLAKOROLLA

SE ON SUURIN TYHMYYS SUOMALAISILTA KOTITALOUKSILTA

OLETETAAN ETTÄ NE SAISIVAT 3 - 5 PROSENTIN TUOTON OSAKKEISSA TÄLLÄ SUMMALLA ELI SIIS JOPA NELJÄ MILJARDIA EUROA VUODESSA VALUU

Minne?

ULKKAREILLE
      mutta myös

minulle, jolla on jonkin verran sijoitus/pankki/pääomayrittäjä -osakkeita ja lainoja
      Jos et ymmärrä, muut saavat sinä maksat

• qåaäzm

Väitän että maanpetokselliset, oman maatalouden vihaajat käyvät kyseisessä firmassa. Kantavat ulos rahansa typerässä kaunaisuudessaan.

• syy-seuraus

Yllättäin pyörähti Lidlin tulos plussalle, kun Suomeen marssi vuonna 2015 ainakin 35 000 matua. Suora tulonsiirto veronmaksajilta saksalaiselle kauppiaalle.

• isot_investoinnit

Ei viitsinyt aloittaja luetella samassa lehtjutussa luetellut satojen miljoonien investoinnit Suomeen

• lidlin.tampioasiakkaat

Hölmöä tuhlata satoja miljoonia, kun olisi voinut myydä asiakkaille tuotteet satoja miljoonia halvemmalla. Eipä ihme että Lidl tekee ennätyskatteilla huimaa tulosta saksalaisille omistajille. Suomalainen tampio kantaa euroja kalliiseen Lidliin, kun kotimaisista kaupoista saisi halvemmalla ja eurotkin jäisivät Suomeen.

• torikojustako_myisi

Myydä ilman myymälärakennuksia?
        Kaikkialla ei ole sopivia tiloja vuokrattavaksi.

• Laitas_listaa
        lidlin.tampioasiakkaat kirjoitti:

Hölmöä tuhlata satoja miljoonia, kun olisi voinut myydä asiakkaille tuotteet satoja miljoonia halvemmalla. Eipä ihme että Lidl tekee ennätyskatteilla huimaa tulosta saksalaisille omistajille. Suomalainen tampio kantaa euroja kalliiseen Lidliin, kun kotimaisista kaupoista saisi halvemmalla ja eurotkin jäisivät Suomeen.

niistæ edullisemmista tuotteista joita saa kotimaisista kaupoista.

• kusetetut

Menen tänäänkin LIDL:iin ja ostan tuotteet joiden voitot menevät pois tästä paskamaasta. Tehkää muutkin samoin ei tämä maa ole enää se Suomi mihin synnyitte...ainakin vanhemmat polvet asian todellisen laidan ymmärtävät.

Te muut voitte ostaa kartellikaupoista kuten ennenkin koska eihän teitä kiinnosta vaikka hinnat kokoajan nousevat kun isot pojat kusee teitä urakalla silmään.

• Wernerix

Kun käytetään mahdollisimman paljon lidliä ja ulkomaisia elintarvikkeita sitä nopeammin pääsemme eroon Suomelle tarpeettomista maatiloista joita on n. 30 000 joille myös maksetaan kuusinkertaiset maataloustuet verrattuna Eu:n keskiarvoon ja ylituotanto tikanteessa! 300 000 000 kiloa vuodessa kauraa on viety jo vuosia vuosia ulkomaille ylituotanto viljaa josta on saatu rahaa n, 30 miljoonaa euroa kun se on maksatettu ensin suomalaisilla veronmaksajilla kovaan hintaa maataloustukien muodossa ja se on maksanut tuo viljaerä yhteiskunnalle n, 100miljoonaa euroa,nyt se viedään ulkomaille lähes ilmaiseksi hirveällä tappiolla, mites kiinaan vietävät sianlihat,mites ulkomaille vietävät muut viljaerät voit,maidot,lihat ,montako sataa miljoonaa on maksatettu veronmaksajilla ulkomaisten kuluttajien ruokia? Kaikki tuo raha on pois suomalaisten ihmisten hyvinvoinnista noiden tarpeettoman n, 30 000 yhteiskunnassa loisivan maatilan takia! Suosikaa ihan huoletta lidliä ja ulkomaisia elintarvikkeita,nämä kotimaiset navettaryssät ne on kaikista pahimpia yhteiskunnan hyväksi käyttäjiä ja heistä pitää päästä tavalla tsi toisella eroon ja nopeasti. Mustalaiset ja mamut on halpoja elätettäviä näihin navettaryssiin verrattuna.

• Selvästisuunniteltujuttu

Suomalaisten laskutapa on aina vähän monimutkainen juttu,siinä miinukset saattaa muuttua plussiksi aivan ilman syytä ja yks kaks.
        Nollasummapeli taloudessa on laskuoppi jota suomalainen ei vou käsittää edes kansakoulupohjalta,ammotikka sitten ekonomit ,mikä toisaalta on kyllä hyvä,näin saadaan rahanvalta lopulta aisoihin kun kaikki maat tukahdutetaan lopulta velkoihin joita kukaan ei pysty maksamaan.
        Joku taho on viisaudessaan ollut älykkyydessä selvästi muiden yläpuolella Suomessa tai maailmalla

• pthyi

Munakarvamöttösten myynti on näköjään kannattavaa puuhaa.

• Lidl.tuo.köyhyyttä

Suomalaisten köyhien asema on heikentynyt siitä saakka kuin Lidl tuli Suomeen. Syykin on selvä. Eurot jotka ennen jäivät suomalaisille köyhille menevät nykyään Saksaan.

• LidliinSiis

Mitähän ruoka maksaisi Suomessa, jos Lidl ei olisi tullut Suomeen?

• Lidlin.tuhovoima

Ainakin vähemmän kuin nyt, koska olisi enemmän kilpailua. Köyhätkään eivät ulisisi, koska heillä olisi enemmän rahaa käytössään.

• yohf
        Lidlin.tuhovoima kirjoitti:

Ainakin vähemmän kuin nyt, koska olisi enemmän kilpailua. Köyhätkään eivät ulisisi, koska heillä olisi enemmän rahaa käytössään.

Kokoomuspersu "tietää".

• Meniköhänväärinpäin
        Lidlin.tuhovoima kirjoitti:

Häh,vähemmän? Nyt en ymmärrä,ruokahan maksaisi nyt enemmän kuin ennen jos ei olisi Lidlin tuomaa kilpailun hinnan vähennystä.

• ennen.oli.kilpailua
        Meniköhänväärinpäin kirjoitti:

Häh,vähemmän? Nyt en ymmärrä,ruokahan maksaisi nyt enemmän kuin ennen jos ei olisi Lidlin tuomaa kilpailun hinnan vähennystä.

Ennen Lidlin tuloa Suomessa oli toimiva ja kilpailtu päivittäistavaramarkkina. Toimijoita oli lukuisia, oli Eka-markettia, Etujättiä, Rabattia, Ruokavarastoa, Siwaa, Valintataloa, Sparia, Euromarkettia, Sestoa, T-kauppaa ja mitä nyt olikaan.

Sitten tuli Lidl, joka saalistushinnoittelulla tappoi Suomesta kilpailun. Nyt sitten on hilannut hintansa pilviin, kun ei ole enää vastaavan kokoluokan kilpailua. M-market ja Tarmo-lähikaupat eivät pysty kilpailemaan Lidlin kanssa tasavertaisesti, koska Lidl on vienyt Suomesta tukkuliikkeet, jotka möivät pienemmillekin toimijoille.

Lidlistä on ollut suomalaisille pelkkää vahinkoa. Joka vuosi lähes 100 miljoona suomalaiseuroa matkaa Saksaan. Ennen ne rahat pysyivät Suomessa.

• tgder
        ennen.oli.kilpailua kirjoitti:

Ennen Lidlin tuloa Suomessa oli toimiva ja kilpailtu päivittäistavaramarkkina. Toimijoita oli lukuisia, oli Eka-markettia, Etujättiä, Rabattia, Ruokavarastoa, Siwaa, Valintataloa, Sparia, Euromarkettia, Sestoa, T-kauppaa ja mitä nyt olikaan.

Sitten tuli Lidl, joka saalistushinnoittelulla tappoi Suomesta kilpailun. Nyt sitten on hilannut hintansa pilviin, kun ei ole enää vastaavan kokoluokan kilpailua. M-market ja Tarmo-lähikaupat eivät pysty kilpailemaan Lidlin kanssa tasavertaisesti, koska Lidl on vienyt Suomesta tukkuliikkeet, jotka möivät pienemmillekin toimijoille.

Lidlistä on ollut suomalaisille pelkkää vahinkoa. Joka vuosi lähes 100 miljoona suomalaiseuroa matkaa Saksaan. Ennen ne rahat pysyivät Suomessa.

Persutin tuubaa alusta loppuun.

• kmarkee

K-Marketissa ja K-Kaupoissa on lähes yhtä halpoja tuotteita kuin Adolf Liiterillä, osa on jopa halvempia.
      Ruokakori silti Adolfilla halvempi ja valikoimaa ihan saman verran, plussana gluteenittomat ovat suomen halvimmat.

• Suomalainenjuntti

Kaupassa kohta saa keskustella robotin kanssa, sekin tehdään maksulliseksi, kysymys 2 euroa, ellet osta, jos ostaa 5 eroa. Täytyyhän robotinkin elää. Se syö rahaa ja perkeleesti. Pankissa se syö jo ihmiset kilometritehtaalle.
      Ylenanti on jörninjöötiä, se mennyt jo kokkareiksi. Ne elää kuningaalisissa salongeissat menneessä ajassa, muuta ovat eräin homotietoisia, sisäsiitoisia seksuaalivammaisia.

• Viidakonlaki

Kuka kehtaa vielä haukkua Kekkosen aikaa. Hän eli kansan puolesta. Silloin tolkku ja mulkku olemassa, joka toimi ja toi tulosta, mulkku ja tolkku on mennyt ja eunukit vatuloi vaan. Amerikassa vielä Kekkosen aikaista seksuaali häirintää kaivetaan esiin.
      Velka vankeja ei armahtaa kun eivät olleet tehneet rikosta, mutta olivat rikoksen uhreja.

• laaturatkaisee

Ei ole kyse halvoista hinnoista vaan huonosta laadusta ja epämääräisistä tuotteista.
      Minä en löydä Lidlistä tuotteita joita tarvitsisin. Sielä on liikaa ylimakeita höttöpullia ,suolaisia nitriittimakkaroita ja laktoosijuustoja. Hedelmät ovat raakoja tai muuten huonoja. Toki jotakin voin ostaa mutta petyn useasti kotona maisteltuani tuotteita.

• Lidl.työllistää

Lidl myy mm. Tapolan mustaamakkaraa, joka työllistää Tapolan kotimaista väkeä.

• Anonyymi

saksa tyhjentää suomea

ei onnistunut kivääreillä,
      nyt ne tyhjentää taskut

suomi elättää siis myös saksalaisia

• Anonyymi

NIIN, MUTTA KUN PAKOLAISILLE MENI 2 MILJARDIA JA AFRIIKKAAN KEHITYAPUNA 1200 000 000 EUROA.

• Anonyymi

ONNEA LIDL JA OIKEIN HYVÄÄ JA RAHARIKASTA UUTTAVUOTTA
      OMISTAJILLE JA HENKILÖKUNNALLE.
      suomalaiseen perusluonteeseen kuuluu kateus elkää antako asian häiritä.
      kuitenkin asiakkaat on tyytyväisiä.

eu. tarkoitus on vapauttaa myynti ja suomi tarvitsee LIDL.

• Anonyymi

Kateus on suomalaisuuden "voimavara". Tosin erittäin myrkyllinen voimavara. Täällä ollaan suunnilleen valmiita maksamaan satanen, ettei naapuri saisi sitä viittäkymppiä.

• Anonyymi

Minäkin säästin viime vuonna tuhansia tekemällä ostokset Lidlistä. Nyt voi tuhlata muuhun.

• Anonyymi

Marin on sitä mieltä, että on järkevintä antaa rahat ulkomaille ja ottaa velkaa.
      Ja coronan antaa levitä, että saa sitten ilmoittaa uusista järeämmistä rajoituksista.
      Hoidoista, tottakai sitten myös , ohjeista ja ryhtiliike.
      Nyt myös, kun rokoite, rokotteesta tulee ilmoittaa myös, niin ovat maanparhaat asiantuntijat sitä mieltä.
      Niin mitä muuta tuohon voisi lisätä myös, kuin kokomukselaiset, eikö teitä jo hävetä.

• Anonyymi

..paljonko Lidl on" kärrännyt rahaa" suomalaisille palkansaajille ja eläkeläisille ja nostanut heidän elintasoansa?
      Lidl pakotti myös suomen kaupat halventamaan hintoja ja nostamaan elintarvikkeiden tasoa ja valikoimaa...

• Anonyymi

MTK:a ja kepua se tietystii harmittaa, koska Suomessakaan ei tyydytä enää syömään pelkkää ruislimppua, perunoita ja juomaan niin hirveästi maitoa kuin ennen.

• Anonyymi

No mutta katkera sosialistiko siellä taas motkottaa....onko pilsneri tehnyt aamusta tehtävänsä..vai sen skumpan perujako tuo mielen vuodatus,,,,,:D

• Anonyymi

kauppias kuinka paljon olisi suomessa ruuan hinta kalliimpi ilman lidiä
      suomalaisilla oli kartelli kaikilla samat hinnat.

• Anonyymi

Kuinkahan monet miljardit liikkuvat Kiinaan, muihin orjatyövoimaa käyttäviin, supersaastuttaja maihin? Huippukalliit urheiluvetimet esimerkiksi, kaikki valmistetaan Aasian köyhien työnä, myydään maailmalla järjettömin hinnoin.
      Tämä on globaalia toimintaa, kaupankäynnissä ovelat ja ahneet höynäyttävät niin paljon kuin mahdollista rikastuakseen. Lait suojaavat, lakihenkilöt kahlaavat rahoissaan. Pientä on jonkin vähittäiskaupan rahat verrattuna maailman superroistoihin. Jos kuluttaja säästää murkinan hinnoissia jossakin kaupassa, suotakoon hänen sieltä ostaa tarvikkeet.
      Turvetuotanto lopetetaan Suomessa, rahtilaivat kuskaavat puuhaketta tilalle poltettavaksi, onko tässä mitään järkeä? Miettikääpä aikanne kuluksi.

• Anonyymi

S-ryhmä kerää rahaa 20% ylisuurilla ruuan hinnoilla rakennushankkeisiin. Se rakennuttaa esim. monitoimihalleja kunnille.
      Hallituksessa istuu kuntapolitikkoja, joille maksetaan kokouspalkkioita jopa 2000€/kokous ja alennukset 10-35%.
      S-ryhmä on osuustoiminnan irvikuva.
      K-ryhmän ei tarvitse kilpailla!

• Anonyymi

turvetuotannossa on menossa vaalityö.
      arvatkaa ketä maanviljeliät ja turvetuotannossa ja metsäurakoitsijat äänestää
      PS . siinä se

• Anonyymi

Lietolassa käy kohta kaikki.

• Anonyymi

Joo ja Neste kärräsi satoja miljoonia TYHMILTÄ suomalaisilta arabian rättipäille. TB:tä käyttämällä nuokin rahat olisivat jääneet tähän ihan lähelle.

• Anonyymi

Ei se ole mitään verrattuna hallituksen kärräämiin miljardeihin ja omiaan kärräsi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6514
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      31
      3890
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3305
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      378
      1783
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1043
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      986
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      920
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      889
    Aihe