Luin tuossa että Belgiassa on 6 suljettua tai alasajettua ydinvoimalaa. Tietämättömänä maallikkona en tiedä oikeaa ilmaisumuotoa tälle.
Kuinka on; vaativatko suljetut- ja tai käytöstä poistetut voimalat jatkuvaa valvontaa ?
Kestääkö valvonta muutaman vuoden vai satoja vuosia ? Voiko käytöstä poistettuihin voimaloihin järjestää turistikiertomatkoja ?
Olen ymmärtänyt että voimaloiden rakenteet ovat hyvin säteileviä......
Ei kai niitä voida kymmeniä metrejä paksujen betonikuorienkaan alle valaa ?
Voidaanko käytöstä poistettu voimala purkaa ja paikka maisemoida vaikka golf- kentäksi ?
Belgian alasajetut ydinvoimalat ?
3
530
Vastaukset 3
- syöpis
Syöpätapausten määrä romahtaa Belgiassa? Joko näkyy tilastoissa?
- hähähähähääääääää
Voimala voidaan aivan hyvin räjäyttää.
Puskutraktoreilla ajetaan maata päälle ja siinä on vaikka lapsille leikkipuiston paikka. > vaativatko suljetut- ja tai käytöstä poistetut voimalat jatkuvaa valvontaa ?
Kyllä, kunnes ne on saatettu turvallisiksi.
> Kestääkö valvonta muutaman vuoden vai satoja vuosia ?
Muutaman vuoden.
> Voiko käytöstä poistettuihin voimaloihin järjestää turistikiertomatkoja ?
Kyllä, mikäli laitosrakennuksia ei pureta. Mitään syytä säilyttää moisia rakennuksia ei kylläkään taida olla.
> Olen ymmärtänyt että voimaloiden rakenteet ovat hyvin säteileviä
Olet ymmärtänyt väärin. Paineastia taitaa olla säteilevin osa ja se loppusijoitetaan muualle. Itse voimalan rakenteet eivät säteile sen enempää kuin muutkaan betonirakenteet.
> Ei kai niitä voida kymmeniä metrejä paksujen betonikuorienkaan alle valaa?
Voidaan. Jopa hyvin voimakkaasti säteileviä kohteita (esim. Tshernobylin reaktorit) voidaan peittää betonikuorella. Näiden peittäminen olisi lasten leikkiä tuohon nähden.
Mutta miksi pitäisi?
> Voidaanko käytöstä poistettu voimala purkaa ja paikka maisemoida vaikka golf- kentäksi ?
Voidaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 51851
Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?
Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍88804Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle
Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust15696Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi
Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,2664Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?
Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.1564- 56541
- 70533
Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?
Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it184529- 60503
Sinulle jota kaipaan!
Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista24486