Kirjoituspyyntö yhteisöstä eronneelle

SanjaF

Hei!

Kirjoitan kirjaa uskonnollisista yhteisöistä eronneiden elämästä eron jälkeen. Kirjaa varten olen saanut apurahan. Olen kerännyt kirjaan kokemuksia eri yhteisöistä lähteneiltä ja saanut jo useita kertomuksia lähtemisestä ja siihen liittyvistä tunteista ja käytännön asioista. Toivoisin kuitenkin vielä kokemuksia erityisesti siitä, miten entinen yhteisö on suhtautunut ja esimerkiksi omat vanhemmat tai yhteisössä mukana olevat ystävät ovat suhtautuneet sinuun lähdön jälkeen. Mikä lähtemisessä ja elämässä on ollut haastavaa ja millä tavalla yhteisö vaikuttaa edelleen tai on vaikuttanut elämääsi lähdön jälkeen? Oletko epäillyt ratkaisuasi? Kuinka olet muuttunut yhteisöstä lähdön jälkeen?

Jos haluat kirjoittaa minulle kokemuksistasi, olen erittäin kiitollinen. Olen itsekin entinen helluntailainen ja asiaa tutkinut aiemmin omassa gradussani. Kirjan toivon antavan voimaa heille, jotka tekevät lähtöä tiiviistä yhteisöstä ja valaisevan ulkopuolisille yhteisön vaikutusta elämään. Kerään aineistot nyt pääasiassa kirjallisesti. Jos haluat osallistua, kerro oma tarinasi minulle. Käsittelen ne luottamuksellisesti enkä mainitse tekstissä nimiä tai tunnistettavia yksityiskohtia, ellet erikseen halua esiintyä omalla nimellä. Voit kertoa oman tarinasi vapaamuotoisesti. Tekstin pituudella ei ole väliä. Sen voi lähettää osoitteeseen sanja.fal(at)gmail.com. Annan myös mielelläni lisätietoa, jos sinulla heräsi kysyttävää aiheesta.

1

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exhelluntailainen

"Toivoisin kuitenkin vielä kokemuksia erityisesti siitä, miten entinen yhteisö on suhtautunut ja esimerkiksi omat vanhemmat tai yhteisössä mukana olevat ystävät ovat suhtautuneet sinuun lähdön jälkeen."
      Tuo on käsitelty jo hyvin monessa kirjassa, joten kannattaa keskittyä vain siihen elämään yhteisöstä lähdön jälkeen. Tai jos käsittelet yllä mainittua teemaa niin jätä ex jehovan todistajat tällä kertaa väliin. Enemmän kiinnostaisi tietää ns. vaipaiden suuntien ts. helluntailaisuudesta, vapaakirkosta ja ym lähteneiden tarinat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      143
      1859
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      280
      977
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      838
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      78
      797
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      729
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      10
      692
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      671
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      656
    9. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      640
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      58
      634
    Aihe