Uskovaiset häpeävät tunnustaa uskovaisuuttaan

Meidän tosi ystävällisten ateistien joukossa on paljon uskovaisia, jotka eivät uskalla tunnustaa uskovaisuuttaan. Meitä on Suomessa yli puolet kansasta tutkimusten ja tilastojen mukaan, mutta osa ateistiksi itsensä tunnustavista on todellisesti uskovainen kristitty - ateistiksi itseään sanovat uskovaiset kristityt eivät uskalla leimautumisen ja pelon vuoksi tunnustaa olevansa ateisteja.

Sen sijaan kirkon jäsenistä 100 % on uskovaisia hihhuleita eikä uskonnollisten yhteisöjen jäsenistä kukaan ole todellisuudessa ateisti. USAssa on tutkittu liittovankilan vankiloissa olevien vankien uskonnollista vakaumusta ja todettiin, että vankien joukossa ei ollut yhtä ainoaa tosi ateistia. 0,1 % tunnusti uskovaiseksi leimaamisen pelon vuoksi olevansa ateisteja, mutta hekin olivat siis todellisuudessa uskovaisia. Ateisti ei kykene tekemään pahaa eikä vahingoita toista ihmistä, joten on teoriassakin mahdotonta, että ateisti joutuisi vankilaan.

Samassa tilastossa todettiin jokaisen vangin olevan uskoaan tunnustava hihhuli ja motiivi rikoksen tekemiseen oli uskovaisuus sekä uskonnollisen yhteisön käskyt ja ohjeistus. Näin jokaisen rikollisen kohdalla.

57

751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UskonSana

      Joka häpeää tunnustaa uskoaan häpeää Jumalaansa.
      Mark. 4:21-22. "Eihän lamppua oteta esiin, pantavaksi vakan alle tai vuoteen alle? Eiköhän lampunjalkaan pantavaksi?
      Sillä ei mikään ole salattuna muuta varten, kuin että se tulisi ilmi, eikä kätkettynä muuta varten, kuin tullakseen julki.

      • Jumalaansa on uskonharhaisen on aina syytä hävetä, koska ei pysty ton mielikuvitusystävän olemassaoloa toteen näyttämään.

        Kilpailevien tuhansien jumalien joukosta epäilemättä joku poikkeaisi iltakaljalle paljastaen siten olemassaolonsa, jos joku noista olisi ihan aikuisten oikeasti oikea jumala.

        Valitettavasti kaikki jumalharhaan sortuneet ovat epäjumalanpalvojia ja heidän tulisi suhtautua asiaankuuluvalla kauhulla siihen epätodennäköiseen mahdollisuuteen, että oikea jumala heidät aikanaan tuomitsee epäjumalanpalvonnasta.


      • AjaO

        Harhaa on se valhe mitä maailmassa ihmisille kerrotaan kaiken päättymisestä kuolemaan. Satuhahmot on vain omissa päissänne. Mistä mielestäsi on elämän alku, syntyminen ja henki joka sinuakin pitää elävänä? Jumala on kaiken alku ja loppu siitä huolimatta mitä sinä väität. Et tee häntä olemattomaksi koskaan.
        .


    • Mee töihin.

      • on-paremmin-sanottu

        Voi sanoa toisinkin: keep on good work!


    • 777777

      Kaikki ovat ateisteja, ketkä sortuvat ennen uskoon tuloa rikoksiin ja vankilaan.

      • Ovatko nekin ateisteja, jotka sortuvat uskovaisina rikoksiin ja joutuvat vankilaan?

        Ei tarvitse vastata: he eivät olleet aitoja tosi uskovaisia.

        No True Scotsman argumentti pätee niin moneen eri tilanteeseen, että...


      • 777777
        a-true-friendly-atheist kirjoitti:

        Ovatko nekin ateisteja, jotka sortuvat uskovaisina rikoksiin ja joutuvat vankilaan?

        Ei tarvitse vastata: he eivät olleet aitoja tosi uskovaisia.

        No True Scotsman argumentti pätee niin moneen eri tilanteeseen, että...

        Koska Jeesukseen Kristukseen uskovan pitäisi pystyä tekemään parannus. Joh ilmestys 22: 14-15 > Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa:he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin. Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.


      • 777777 kirjoitti:

        Koska Jeesukseen Kristukseen uskovan pitäisi pystyä tekemään parannus. Joh ilmestys 22: 14-15 > Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa:he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin. Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.

        Edustat siis sitä kristillisyyttä, jonka mukaan ihmisen pelastus on kiinni siitä, miten hyvin hän itse onnistuu hylkäämään syntejään ja elämään ns. pyhää elämää "Jumalan" tahdon mukaan. Miten muuten tuota viestiäsi olisi oikein tulkita?


      • 777777
        a-true-friendly-atheist kirjoitti:

        Edustat siis sitä kristillisyyttä, jonka mukaan ihmisen pelastus on kiinni siitä, miten hyvin hän itse onnistuu hylkäämään syntejään ja elämään ns. pyhää elämää "Jumalan" tahdon mukaan. Miten muuten tuota viestiäsi olisi oikein tulkita?

        Joka tekee maanpäällä syntiä, sen pitää saada ne anteeksi Jumalalta ja se ei onnistu kuin Jeesuksen Kristuksen kautta.


      • Luettele ne synnit jotka pitää saada anteeksi kun menee räpeltämään kristillisen taivaan ovikoodia?


      • 777777
        epikuros kirjoitti:

        Luettele ne synnit jotka pitää saada anteeksi kun menee räpeltämään kristillisen taivaan ovikoodia?

        Mitä et itse anna anteeksi toisille ihmisille, ei taivallinen isä anna sinullekkaan anteeksi.


    • Elämäni ainoan tappouhkauksen olen saanut ateistilta, hän kun epäili minun olevan uskovainen, olkaa varuillaan ateistien kanssa.

      • "Elämäni ainoan tappouhkauksen olen saanut ateistilta"

        Niih...yhden ainoan uhkauksen viime kesäkuussa...kannattais pysyä pois internetsistä ja palata perheesi pariin kun sinäkin olet sentään yli 70 -vuotias kalkkis.


      • 777777

        Samoin täällä, kaveri uhkas ampua ja kuopata eikä olisi ollut todistajiakaan lähimainkaan, sanoin kaverille, että siintä vaan, mutta joudut elämäsi jälkeen vastuuseen teoistasi. Moni luulee, että kun maanpäällä tekee rikoksia, että niistä ei joudu vastuuseen. Sitä vartenhan on Jeesus Kristus, että saa sovittua asiat.


      • 777777 kirjoitti:

        Samoin täällä, kaveri uhkas ampua ja kuopata eikä olisi ollut todistajiakaan lähimainkaan, sanoin kaverille, että siintä vaan, mutta joudut elämäsi jälkeen vastuuseen teoistasi. Moni luulee, että kun maanpäällä tekee rikoksia, että niistä ei joudu vastuuseen. Sitä vartenhan on Jeesus Kristus, että saa sovittua asiat.

        Minua ei ole yksikään ateisti koskaan uhannut, koska olen heidän sielunveljensä, mutta muutama uskovainen on vetänyt minua turpaan, rikkonut omaisuuttani, pieksänyt lapseni, hakannut vaimoni ja uhannut tappaa minut toistuvasti, mistä syystä joku heistä lukee tälläkin hetkellä tiilenpäitä vankilassa. Minulla ei ateistina ole tapana jättää tuollaisia uhkauksia ja toimia käsittelemättä vaan vien ne järkiään asianajajani kautta raastupaan. Valitettavaa on se, että nämä surkuteltavat uskovaiset väkivallan tekijät ja uhkailijat ovat perseaukisia eli heiltä ei saa latin latia korvauksena heidän aiheuttamastaan vahingosta omaisuudella ja terveydelle. Valtio maksaan heidän puolestaan verorahoista minkä maksaa ja vakuutus korvaa loput, mutta mielestäni tuomiot ovat aivan liian pienet tuollaisille uskovaisille rikollisille, jotka häiritsevät kiihkossaan meitä iloisia tosi ateisteja.


      • Helppoaheinäntekoa

        "Väärin sammutettu" ? Ei ne murhaajat mitään rangaistusta saa kuolemansa jälkeen, heitä ei vain noteerata missään, ja äävät multaan ikuisiksi ajoiksi, kun otolliset marssivat uuteen maailmaan, joka tulee olemaan tämän mätäpesän
        uudelleen rakentaminen. Syyttömänä tapetut saavat mahdollisuuden omaksua
        uuden järjestelmän, hyväksyen sen ja saamalla sen tuottamat hyödyt osakseen.


      • 777777
        a-true-friendly-atheist kirjoitti:

        Minua ei ole yksikään ateisti koskaan uhannut, koska olen heidän sielunveljensä, mutta muutama uskovainen on vetänyt minua turpaan, rikkonut omaisuuttani, pieksänyt lapseni, hakannut vaimoni ja uhannut tappaa minut toistuvasti, mistä syystä joku heistä lukee tälläkin hetkellä tiilenpäitä vankilassa. Minulla ei ateistina ole tapana jättää tuollaisia uhkauksia ja toimia käsittelemättä vaan vien ne järkiään asianajajani kautta raastupaan. Valitettavaa on se, että nämä surkuteltavat uskovaiset väkivallan tekijät ja uhkailijat ovat perseaukisia eli heiltä ei saa latin latia korvauksena heidän aiheuttamastaan vahingosta omaisuudella ja terveydelle. Valtio maksaan heidän puolestaan verorahoista minkä maksaa ja vakuutus korvaa loput, mutta mielestäni tuomiot ovat aivan liian pienet tuollaisille uskovaisille rikollisille, jotka häiritsevät kiihkossaan meitä iloisia tosi ateisteja.

        Minä en tiedä yhtään rehellistä jumalatonta. Oletko muuten tietoinen, Jeesukseen Kristukseen uskovanhan pitäisi tehdä elämässään parannus. Uskot varmaan uskoviksi kaikki ketkä niin sanovat uskonto ilman tekoja, on täysin mitätön, taitaa oma koira purra ateistia.


      • kyllä.näin.o

        "Elämäni ainoan tappouhkauksen olen saanut ateistilta" ja sekin piti itse kirjoittaa. :)


      • kyllä.näin.o kirjoitti:

        "Elämäni ainoan tappouhkauksen olen saanut ateistilta" ja sekin piti itse kirjoittaa. :)

        En sitä itse kirjoittanut. M.O.T


      • poIeemikko kirjoitti:

        "Elämäni ainoan tappouhkauksen olen saanut ateistilta"

        Niih...yhden ainoan uhkauksen viime kesäkuussa...kannattais pysyä pois internetsistä ja palata perheesi pariin kun sinäkin olet sentään yli 70 -vuotias kalkkis.

        Kyllä minä täällä internetissä surfailen ja joskus kirjoittelen, minulla on synkkä menneisyys, aloitin työt tietokoneiden parissa jo vuonna 1966, sitä työtä sitten tein 40 vuotta.


      • poIeemikko kirjoitti:

        "Elämäni ainoan tappouhkauksen olen saanut ateistilta"

        Niih...yhden ainoan uhkauksen viime kesäkuussa...kannattais pysyä pois internetsistä ja palata perheesi pariin kun sinäkin olet sentään yli 70 -vuotias kalkkis.

        Suomen ensimmäisestä tietokoneesta on erilaisia näkemyksiä, samoin kuin maailman ensimmäisestä tietokoneestakin. Yhtäältä ensimmäinen suomalaisvalmisteinen tietokone oli Teknillisessä korkeakoulussa tutkimusprojektina vuonna 1954 alkunsa saanut ESKO, joka valmistui lopullisesti vuonna 1960. Toisaalta Suomen ensimmäinen toimiva tietokone oli kuitenkin Postisäästöpankille vuonna 1958 hankittu IBM 650, lempinimeltään Ensi. ESKO ei myöskään ollut puhtaasti suomalainen, perusratkaisut sekä osa osista ja piirustuksista kopioitiin Saksasta.


        En aivan ehtinyt tähän, ensimmäinen tietokone jonka kanssa aloitin oli IBM 1401, vuonna 1966 se söi reikäkortteja ja tulosti paperia, ferriittimuistia oli 12 kiloa, sillä hoidettiin keskikokoisen teollisuuslaitoksen tietojenkäsittely.


      • AimoMatinpoika kirjoitti:

        Suomen ensimmäisestä tietokoneesta on erilaisia näkemyksiä, samoin kuin maailman ensimmäisestä tietokoneestakin. Yhtäältä ensimmäinen suomalaisvalmisteinen tietokone oli Teknillisessä korkeakoulussa tutkimusprojektina vuonna 1954 alkunsa saanut ESKO, joka valmistui lopullisesti vuonna 1960. Toisaalta Suomen ensimmäinen toimiva tietokone oli kuitenkin Postisäästöpankille vuonna 1958 hankittu IBM 650, lempinimeltään Ensi. ESKO ei myöskään ollut puhtaasti suomalainen, perusratkaisut sekä osa osista ja piirustuksista kopioitiin Saksasta.


        En aivan ehtinyt tähän, ensimmäinen tietokone jonka kanssa aloitin oli IBM 1401, vuonna 1966 se söi reikäkortteja ja tulosti paperia, ferriittimuistia oli 12 kiloa, sillä hoidettiin keskikokoisen teollisuuslaitoksen tietojenkäsittely.

        Kerro mielummin siitä, kuinka itse multinikillä kirjoitit tappouhkauksen itsellesi.


      • poIeemikko kirjoitti:

        Kerro mielummin siitä, kuinka itse multinikillä kirjoitit tappouhkauksen itsellesi.

        En sellaista tehnyt, ehdotin aikoinaan että selvitetään kuka viestin on lähettänyt mutta se olisi vaatinut poliisin mukanaoloa, annoin sitten koko jutun olla. En käytä yhteydessäni VPN.ää joten IP osoitteeni näkyy ylläpidolle, minulla kun ei ole mitään salattavaa. Tämän uhkauksen lähettäjällä oli VPN, en tiedä näkyykö hänen IP osoite severin lokilla.

        Minua saa vapaasti solvata ja arvostella koska itsetuntoni on vahvassa kunnossa.


      • 777777

        Aijaa, kerro lisää...satuja
        Miten sellainen on vahvassa kunnossa, jota sulla ei olekaan?
        Et ole rehellinen, kuten jo sanoin

        Samua nait | Kutkuttava thaimaalainen | tiedät kutkasta että olet olemassa


      • 777777 kirjoitti:

        Aijaa, kerro lisää...satuja
        Miten sellainen on vahvassa kunnossa, jota sulla ei olekaan?
        Et ole rehellinen, kuten jo sanoin

        Samua nait | Kutkuttava thaimaalainen | tiedät kutkasta että olet olemassa

        Itsetunto eli omanarvontunto tarkoittaa tietoisuutta omasta arvosta, itsekunnioitusta. Itsetunto ei liity välttämättä juurikaan siihen, kuinka menestyksekäs ihminen tosiasiassa on, vaan kysymys on oman itsensä hyväksymisestä ja omiin mahdollisuuksiin uskomisesta.


      • 7777777
        777777 kirjoitti:

        Aijaa, kerro lisää...satuja
        Miten sellainen on vahvassa kunnossa, jota sulla ei olekaan?
        Et ole rehellinen, kuten jo sanoin

        Samua nait | Kutkuttava thaimaalainen | tiedät kutkasta että olet olemassa

        Trolli


      • 7777777 kirjoitti:

        Trolli

        Mikä se trolli on ?


    • toistuvassatahdissa

      Minä en häpeä mitään enkä ketään, mutta en myöskään ole liittänyt itseäni mihinkään uskonnollisiin harhaoppilaitoksiin, ja siinä on suuri ero. Populistiset
      harhaannuttajat ensimmäisinä soittamassa suutaan. Kykenen paljastamaan heidät
      alle minuutin. Nopea "heitto"heille, mitä tarkoittaa, "NÖYRÄT PERIVÄT MAAN". Taivaassa ei ole maata ? Silloin he sanovat olevansa kiireisiä, ja häipyvät paikalta.
      Se tapahtuu joka kerta.

      • Älä viitsi leikkiä nokkelaa, kun et sieluparka tiedä Raamatusta tuon taivaallista. Uskovaiset kristityt odottavat Raamatun kirjoitusten mukaan UUTTA MAATA, jossa vanhurskaus asuu. He odottavat siis sellaista paikkaa ja asuinsijaa, jossa he elävät kuolemattomina ja katoamattomina ihmisinä (ruumiillista elämää) ikuisesta ikuiseen ja Jumala, heidän Herransa on siellä heidän keskellään (käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Jumala asuu henkenä heidän sydämissään, mutta tätä Jumalaa ei edelleenkään kukaan voi nähdä muuten kuin "hengen silmin" eli toteutuneena todellisuutena, jossa tämä samainen Jumala vaikuttaa kaiken hyvän valituissa ja pyhissä lapsissaan).

        Olet häpeäksi meidän ateistien pyhälle veljeskunnalle arvostellessasi asioita, joista et tiedä juuri mitään. Jättäisit arvostelun niille, jotka tuntevat asiat kuin omat taskunsa ja vielä paremmin - sellaisille kuin minä olen. Lyön laudalta jokaisen kristityn saarnaajan, Raamatun opettajan ja ateistiset Raamatun tutkijat sekä opettajat ovat minulle pelkkä välipala. Minä tunnen totuuden, mutta te ette sitä totuutta tunne. Varma ja totinen, se on...


    • Kappasvuan

      Taitaa vielä noin 30% suomalaisista uskoa korkeampiin voimiin, toistaiseksi.
      Onhan se paljon näinkin sivistyneeksi kansaksi.

      • ilmavoimien.mies

    • Ei_kiitos

      Tunnustaa olevansa uskovainen ts. hullu. Lapsenomainen hölmö, jonka toimintaa voidaan ohjailla satukirjan tulkintojen avulla.

      • On totta, että Raamattu pitää sisällään myyttejä, taruja, legendoja ja asiavirheitä, jotka ovat sanomaltaan epätosia. Sekin on totta, että Raamatun kirjoituksia käytetään korkeimpana auktoriteettina joidenkin kristittyjen elämässä ja niiden avulla ohjaillaan heidän elämäänsä. Sekin on totta, että elämää ohjaillaan Raamatun kirjoitusten tulkinnan mukaan. Mitä nämä tulkinnat enimmäkseen ovat?

        Suurin osa tulkinnoista kieltää uskovaisilta lähimmäisen vahingoittamisen väkivallan kautta tai millään muullakaan tavalla. Kiellettyä on kaikenlainen toisen ihmisen väheksyminen, pilkkaaminen, hyväksi käyttö ja epäkunnioittava käytös. Kiellettyä ovat sekä fyysinen että henkinen väkivalta ja tapot sekä murhat ja elämän riistäminen toiselta ihmiseltä. Kiellettyä on valehtelu ja totuuden vääristäminen. Kiellettyä on varastaminen, näpistely ja anastaminen. Kiellettyä on uskottomuus omaa puolisoa kohtaan. Kiellettyä on päihteiden väärinkäyttö. Kiellettyä on sopimaton ja epäkohtelias käytös. Kiellettyä on ahneus ja rahanhimo sekä varallisuudella tai omalla menestyksellä kerskaaminen. Kiellettyä on oman kunnian tavoittelu. Kiellettyä on vihanpito, katkeruus ja anteeksiantamattomuus.

        Kiellettyä on kaikenlainen pahan tekeminen ja toisen ihmisen vahingoittaminen.

        Jos joku harvinainen uskovainen noudattaa noita Raamatun tyypilliseen ja kristinuskolle yleiseen tulkintaan perustuvia kieltoja ja käskyjä sekä kehotuksia rakastaa lähimmäistä käytännön teoissa ja elämässä (ei laiminlyöntejä), niin tuskinpa se ketään rehellistä, avointa ja totuutta rakastavaa tosi iloista ja ystävällistä ateistia haittaa? Meille tuollainen elämä on itsestään selvyys, emmekä me kykene toimimaan muulla tavalla. On uskovien etuoikeus ja tapa rikkoa noita hyviä käskyjä sekä ohjeita vastaan, mutta me tosi ateistit emme tuollaisia käskyjä edes tarvitse, koska elämme luontomme mukaan siten, että me emme tee pahaa kärpäsellekään ja me emme vahingoita koskaan muita ihmisiä tai maapalloa eliöstöineen.

        On se vain mahtavaa olla ateisti, johon mikään paha ei tartu.

        Pahin ateisti on miljoona kertaa parempi ihminen kuin yksikään uskoaan tunnustava kristitty. Kun yksi kristitty syyllistyy johonkin pahaan tekoon, tarkoittaa se sitä, että jojkainen kristitty on samanlainen. Kun muslimi syyllistyy terroristisessa tarkoituksessa tehtyihin murhiin, tarkoittaa se sitä, että kaikki kristityt ovat terroristeja ja murhamiehiä. Meidän ateistien logiikka ja tapa yleistää asioita oikealla tavalla on vertaansa vailla. Sitä ei voita mikään. Me olemme ylivertainen rotu ja evoluution kehityksen huipulla. Häpeä sille, joka ei ole samanlainen kuin me olemme.


      • a-true-friendly-atheist kirjoitti:

        On totta, että Raamattu pitää sisällään myyttejä, taruja, legendoja ja asiavirheitä, jotka ovat sanomaltaan epätosia. Sekin on totta, että Raamatun kirjoituksia käytetään korkeimpana auktoriteettina joidenkin kristittyjen elämässä ja niiden avulla ohjaillaan heidän elämäänsä. Sekin on totta, että elämää ohjaillaan Raamatun kirjoitusten tulkinnan mukaan. Mitä nämä tulkinnat enimmäkseen ovat?

        Suurin osa tulkinnoista kieltää uskovaisilta lähimmäisen vahingoittamisen väkivallan kautta tai millään muullakaan tavalla. Kiellettyä on kaikenlainen toisen ihmisen väheksyminen, pilkkaaminen, hyväksi käyttö ja epäkunnioittava käytös. Kiellettyä ovat sekä fyysinen että henkinen väkivalta ja tapot sekä murhat ja elämän riistäminen toiselta ihmiseltä. Kiellettyä on valehtelu ja totuuden vääristäminen. Kiellettyä on varastaminen, näpistely ja anastaminen. Kiellettyä on uskottomuus omaa puolisoa kohtaan. Kiellettyä on päihteiden väärinkäyttö. Kiellettyä on sopimaton ja epäkohtelias käytös. Kiellettyä on ahneus ja rahanhimo sekä varallisuudella tai omalla menestyksellä kerskaaminen. Kiellettyä on oman kunnian tavoittelu. Kiellettyä on vihanpito, katkeruus ja anteeksiantamattomuus.

        Kiellettyä on kaikenlainen pahan tekeminen ja toisen ihmisen vahingoittaminen.

        Jos joku harvinainen uskovainen noudattaa noita Raamatun tyypilliseen ja kristinuskolle yleiseen tulkintaan perustuvia kieltoja ja käskyjä sekä kehotuksia rakastaa lähimmäistä käytännön teoissa ja elämässä (ei laiminlyöntejä), niin tuskinpa se ketään rehellistä, avointa ja totuutta rakastavaa tosi iloista ja ystävällistä ateistia haittaa? Meille tuollainen elämä on itsestään selvyys, emmekä me kykene toimimaan muulla tavalla. On uskovien etuoikeus ja tapa rikkoa noita hyviä käskyjä sekä ohjeita vastaan, mutta me tosi ateistit emme tuollaisia käskyjä edes tarvitse, koska elämme luontomme mukaan siten, että me emme tee pahaa kärpäsellekään ja me emme vahingoita koskaan muita ihmisiä tai maapalloa eliöstöineen.

        On se vain mahtavaa olla ateisti, johon mikään paha ei tartu.

        Pahin ateisti on miljoona kertaa parempi ihminen kuin yksikään uskoaan tunnustava kristitty. Kun yksi kristitty syyllistyy johonkin pahaan tekoon, tarkoittaa se sitä, että jojkainen kristitty on samanlainen. Kun muslimi syyllistyy terroristisessa tarkoituksessa tehtyihin murhiin, tarkoittaa se sitä, että kaikki kristityt ovat terroristeja ja murhamiehiä. Meidän ateistien logiikka ja tapa yleistää asioita oikealla tavalla on vertaansa vailla. Sitä ei voita mikään. Me olemme ylivertainen rotu ja evoluution kehityksen huipulla. Häpeä sille, joka ei ole samanlainen kuin me olemme.

        Kuka on mielestäsi maailman pahin ateisti ?


      • hyvinonmenossa
        a-true-friendly-atheist kirjoitti:

        On totta, että Raamattu pitää sisällään myyttejä, taruja, legendoja ja asiavirheitä, jotka ovat sanomaltaan epätosia. Sekin on totta, että Raamatun kirjoituksia käytetään korkeimpana auktoriteettina joidenkin kristittyjen elämässä ja niiden avulla ohjaillaan heidän elämäänsä. Sekin on totta, että elämää ohjaillaan Raamatun kirjoitusten tulkinnan mukaan. Mitä nämä tulkinnat enimmäkseen ovat?

        Suurin osa tulkinnoista kieltää uskovaisilta lähimmäisen vahingoittamisen väkivallan kautta tai millään muullakaan tavalla. Kiellettyä on kaikenlainen toisen ihmisen väheksyminen, pilkkaaminen, hyväksi käyttö ja epäkunnioittava käytös. Kiellettyä ovat sekä fyysinen että henkinen väkivalta ja tapot sekä murhat ja elämän riistäminen toiselta ihmiseltä. Kiellettyä on valehtelu ja totuuden vääristäminen. Kiellettyä on varastaminen, näpistely ja anastaminen. Kiellettyä on uskottomuus omaa puolisoa kohtaan. Kiellettyä on päihteiden väärinkäyttö. Kiellettyä on sopimaton ja epäkohtelias käytös. Kiellettyä on ahneus ja rahanhimo sekä varallisuudella tai omalla menestyksellä kerskaaminen. Kiellettyä on oman kunnian tavoittelu. Kiellettyä on vihanpito, katkeruus ja anteeksiantamattomuus.

        Kiellettyä on kaikenlainen pahan tekeminen ja toisen ihmisen vahingoittaminen.

        Jos joku harvinainen uskovainen noudattaa noita Raamatun tyypilliseen ja kristinuskolle yleiseen tulkintaan perustuvia kieltoja ja käskyjä sekä kehotuksia rakastaa lähimmäistä käytännön teoissa ja elämässä (ei laiminlyöntejä), niin tuskinpa se ketään rehellistä, avointa ja totuutta rakastavaa tosi iloista ja ystävällistä ateistia haittaa? Meille tuollainen elämä on itsestään selvyys, emmekä me kykene toimimaan muulla tavalla. On uskovien etuoikeus ja tapa rikkoa noita hyviä käskyjä sekä ohjeita vastaan, mutta me tosi ateistit emme tuollaisia käskyjä edes tarvitse, koska elämme luontomme mukaan siten, että me emme tee pahaa kärpäsellekään ja me emme vahingoita koskaan muita ihmisiä tai maapalloa eliöstöineen.

        On se vain mahtavaa olla ateisti, johon mikään paha ei tartu.

        Pahin ateisti on miljoona kertaa parempi ihminen kuin yksikään uskoaan tunnustava kristitty. Kun yksi kristitty syyllistyy johonkin pahaan tekoon, tarkoittaa se sitä, että jojkainen kristitty on samanlainen. Kun muslimi syyllistyy terroristisessa tarkoituksessa tehtyihin murhiin, tarkoittaa se sitä, että kaikki kristityt ovat terroristeja ja murhamiehiä. Meidän ateistien logiikka ja tapa yleistää asioita oikealla tavalla on vertaansa vailla. Sitä ei voita mikään. Me olemme ylivertainen rotu ja evoluution kehityksen huipulla. Häpeä sille, joka ei ole samanlainen kuin me olemme.

        Hienoa. Tuo oli juuri niin raamatunmukaista totuutta, että ihan rupes pyöryttään. Sinähän olet hyvin oppinut raamatun tutkija, ja täysin kelpuutettu hyvän uutisen julistajaksi. JAHVE sinua siunatkoon. Jatka samaan tapaan, niin saat paljon totuudellisa kannattajia. Saatat jopa olla "Sala-Kristitty" tarkoituksenasi levittää hyvää sanomaa, vain näyttelemällä ateistia. Hyvin menee.


      • ei-kirj
        AimoMatinpoika kirjoitti:

        Kuka on mielestäsi maailman pahin ateisti ?

        Minä.


    • asdgsadghda

      Mielenkiintoista.

      Ei ku anteeksi, ei muuten ollutkaan!

    • Klappialaakerissa

      Uskis yrittää taas esittää ateistiä, onko tämä jo mones kymmenes aloitus samalla vipuyritykselläsi?
      Kannattaisi yrittää käydä tasapainottamassa isoa pyörääsi valtuutetussa huollossa.

    • ateismionmitäon

      Tosiuskova ei pidä uskoa vakan alla. Miksi Jeesusta häpeäsin.

      • hihhulismionmätää

        Olis syytä hävetä. Mokoma syrjähypystä syntynyt mielikuvitustuote.


      • 777777
        hihhulismionmätää kirjoitti:

        Olis syytä hävetä. Mokoma syrjähypystä syntynyt mielikuvitustuote.

        Sekös ateistia harmittaa, kun ei pysty myöntämään että olette väärässä. Jeesus Kristus on olemassa ja mitä enempi menemme erille Jeesuksesta, sitä vaikeammaksi olomme käy.


    • Melkohienoa

      Ateismistississyydessä on huoletonta hypätä kaikenpäästöisiin kulkuvälineisiin lentäen, maalla tai vesitse. Pilvenpiirtäjistä ja vartavasten rakennetuilta telineiltä, sekä vuorilta tai niiden laeilta pudottautuminen vain lisää ateismistissisyyttä.

    • sesiitäsiten

      Kovin on manipuloivaa kirjoituksesi. Ei kyllä uppoa.

    • Ateismi on pelkästään mielipide, mitään syvempää merkitystä sillä ei ole, mielipidettä voi myös muuttaa jos tosiasiat muuttuvat. Ateismista on myös helppo luopua, uskonnosta luopuminen on vaikeampaa. Turhaa porua koko ateismi keskustelu eli paskanjauhantaa.

      • Minulla ei ole esittää mitään tilastoja, mutta kokemuksesta sanon sen, että ateismista on paljon vaikeampi luopua kuin uskonnosta. Ateistien usko omaan ideologiaansa on havaintojen mukaan paljon lujempi kuin eri uskontojen kannattajien usko omaan uskontoonsa.


      • a-true-friendly-atheist kirjoitti:

        Minulla ei ole esittää mitään tilastoja, mutta kokemuksesta sanon sen, että ateismista on paljon vaikeampi luopua kuin uskonnosta. Ateistien usko omaan ideologiaansa on havaintojen mukaan paljon lujempi kuin eri uskontojen kannattajien usko omaan uskontoonsa.

        Ateismi ei ole uskonto vaan mielipide.


      • a-true-friendly-atheist kirjoitti:

        Minulla ei ole esittää mitään tilastoja, mutta kokemuksesta sanon sen, että ateismista on paljon vaikeampi luopua kuin uskonnosta. Ateistien usko omaan ideologiaansa on havaintojen mukaan paljon lujempi kuin eri uskontojen kannattajien usko omaan uskontoonsa.

        Uskonnoista on vaikea päästä eroon koska niihin sisältyy eettis moraalisia ohjeita, osa niistä ovat samoja joita on meidän rikoslaissa esim. ihmisen murhaaminen on väärin, ateismissa ei tällaisia ohjeita ole koska on kyse vain mielipiteestä.


    • elävämato

      Oma uskoni on vain itseäni varten, koska en voi pelastaa ketään mistään, missään tilanteessa. Jokainen tekee vain oman ratkaisunsa, ja saa siitä tuloksen, oli se sitten mikä tahansa. Uskokaa vaikka navetan lantaluukkuun, se on yhdentekevää minulle.
      Uskova menee samaan multaan, vieruskaverinaan ateisti. Siellä he molemmat ovat
      "helvetissä", missä heidän matonsakaan ei kuole. Kastarit luikertelevat silmäkuopista sisään ja ulos, eikä yhtään kalloa nouse taivaaseen, ilman siipiä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe